Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR => Discussion démarrée; par: Rc Anastasioo le Mardi, 29 Sept. 2020, 16:23:02



Titre: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Rc Anastasioo le Mardi, 29 Sept. 2020, 16:23:02
Πρόσφατα απόκτησα το συγκεκριμένο αεροπλάνο και έχω αρχίσει τις προπονήσεις για τις πρώτες κατηγορίες GRA και GRB . Από πρώτης όψης και ποιότητα πτήσης είναι ικανοποιητικό για τα χρήματα που κάνει. θα ήθελα να βελτιώσω την ταχύτητα καθόδου του. θα ήθελα να του κόβω ταχύτητα. η πρώτη μου σκέψη είναι να φαρδύνω το rudder στο τελείωμα του. κάθε πρόταση είναι ευπρόσδεκτη!   


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Γιάννης Κωνσταντακάτος le Mardi, 29 Sept. 2020, 16:52:48
Υπάρχει ένας τρόπος να μειώσεις την ταχύτήτα καθόδου, με τις στροφές της έλικας.
Κόβεις το γκάζι μερικά κλικ μόνο, το πόσο θα το βρεις σε μερικές προσπάθειες, και εφ' όσον η έλικα ελαττώσει τις στροφές της θα ενεργεί κόντρα στην απόκτηση ταχύτητας.


Titre: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Rc Anastasioo le Mardi, 29 Sept. 2020, 17:26:27
Ευχαριστώ για την συμβουλή το έχω στο μυαλό μου σαν λύση και το έχω ψιλοβρεί.. θα ήθελα όμως  μια πιο μόνιμη λύση που σε συνδυασμό με την μείωση στροφών να έχω ένα πολύ καλό αποτέλεσμα!


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Γιάννης Κωνσταντακάτος le Mardi, 29 Sept. 2020, 18:28:22
Δεν υπάρχει κάποια λύση σύγχρονη.

Παλαιότερα, και εννοώ πολύ παλαιότερα, έβγαζαν brakes, διπλά flaps επάνω κάτω, ή είχαν διπλό rudder, που άνοιγε δεξιά αριστερά.
Διαλέγεις και παίρνεις.

Βέβαια το αεροπλάνο σου είναι πολύ μικρό, δεν ξέρω αν έχει μόνιμο σύστημα τροχών κάτω ή ανασυρόμενο.
 


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Rc Anastasioo le Mardi, 29 Sept. 2020, 20:10:08
Εχει μονιμο συστημα τροχων ναι..


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Rc Anastasioo le Mardi, 29 Sept. 2020, 20:12:34
κατι τετοιο σκεφτομουν να εκανα στο ραντερ


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: red_baron le Mardi, 29 Sept. 2020, 21:53:52
Βεβαιωσου οτι το brake function ειναι ενεργοποιημενο στο ESC σου.
Αν δεν ειναι αρκετο μπορεις να αλλαξεις ελικα σε μεγαλύτερης διαμετρου ή ακομα και να δοκιμασεις 3 blade ελικα.



Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Αντώνης Παπαδόπουλος le Mercredi, 30 Sept. 2020, 11:45:09
Η λύση που δείχνεις στην φωτογραφία είναι μόνιμη. Δηλαδή τι όποια προσφορά την έχεις σε όλη την διάρκεια της πτήσης. Αυτό θέλεις.

Στις κατηγορίες GR A και GR B, δεν νομίζω να είναι απαραίτητο. Παλαιότερα υπήρχαν έλικες που είχες την δυνατότητα να ενεργοποιήσεις ανάποδο βήμα όποτε ήθελες.

Τώρα που οι περισσότεροι στα ακροβατικά (επίπεδο FAI αγώνων) χρησιμοποιούν ηλεκτρικά μοτέρ έχουν αντί μία δύο counter-rotating ελικες. Το καλύτερο που έχω δεί είναι μια ηλεκτρονική συσκευή της Jeti που στην κάθοδο σταματά την περιστροφή της έλικας που προωθεί το μοντέλο και αφήνει σε λειτουργία μόνο αυτή που λειτουργεί με ανάποδο βήμα αρα φρενάρει το μοντέλο. Αλλά είναι ψιλά γράμματα για τις ελληνικές κατηγορίες.


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: red_baron le Mercredi, 30 Sept. 2020, 12:33:59
Η λύση που δείχνεις στην φωτογραφία είναι μόνιμη. Δηλαδή τι όποια προσφορά την έχεις σε όλη την διάρκεια της πτήσης. Αυτό θέλεις.

Στις κατηγορίες GR A και GR B, δεν νομίζω να είναι απαραίτητο. Παλαιότερα υπήρχαν έλικες που είχες την δυνατότητα να ενεργοποιήσεις ανάποδο βήμα όποτε ήθελες.

Τώρα που οι περισσότεροι στα ακροβατικά (επίπεδο FAI αγώνων) χρησιμοποιούν ηλεκτρικά μοτέρ έχουν αντί μία δύο counter-rotating ελικες. Το καλύτερο που έχω δεί είναι μια ηλεκτρονική συσκευή της Jeti που στην κάθοδο σταματά την περιστροφή της έλικας που προωθεί το μοντέλο και αφήνει σε λειτουργία μόνο αυτή που λειτουργεί με ανάποδο βήμα αρα φρενάρει το μοντέλο. Αλλά είναι ψιλά γράμματα για τις ελληνικές κατηγορίες.

Τις μέρες με αρκετο αέρα, το μονιμο break απο το rudder δυσκολευει την πτηση και θα αυξήσει την κατανάλωση σου. Δοκίμασε και τις δυο λυσεις και δες ποια σε βολευει περισσοτερο.

Πολύ παρόμοιο break με το contra έχει και η single prop (ιδανικα 22x12 ή 22x13) σε συνδυασμόμε με το ESC με governor. Εξάλλου γιαυτο οι περισσοτεροι top pilots εχουν αλλαξει σε "απλα" σεταπ πχ Plettenberg ή Hacker Q80 με D3 ESC (απο τον Hacker ή τον Adam Dębowski).    


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Μιχάλης Λουκάκης le Mercredi, 30 Sept. 2020, 15:32:28
Η δύναμη που προκαλεί την επιτάχυνση στην κάθοδο είναι η βαρύτητα..... δηλ. αν μειώσεις το βάρος του αεροπλάνου τότε θα έχεις και λιγότερη επιτάχυνση. Το μοντέλο σου είναι φοαμενιο rtf και ισως να μην μπορείς να ελαφρύνεις την κατασκευή. Όμως αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μικρότερη δυνατον μπαταρία που σου βγάζει το πρόγραμμα μια φορά, θα μειώσεις το βάρος της μπαταρίας....Αυτο βέβαια γινεται αν τώρα χρησιμοποιείς μπαταρία που είτε διαρκεί περισσότερο είτε σου δίνει ωση που δεν χρειάζεσαι...λέω εγώ τώρα.... ::)
Καλό βέβαια ειναι να ανησυχείς περισσότερο να κρατάς το κάθετο επιπεδο  τις γραμμές και το box αντι να πετάς σαν δελφίνι..... έχεις βέβαια μια ιδιαίτερη σχέση με τη θάλασσα... ;D



Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Rc Anastasioo le Mercredi, 30 Sept. 2020, 16:52:58
Αποφασισα να φτιαξω το rudder με τροπο να μην ειναι και τοσο μονιμο σε περίπτωση που δν κανει δουλεια να το αφαιρεσω.. .  Θα γινει το τεστ σε συνδυασμό με τις στροφες του μοτερ και ελπιζω να εχει αποτελεσμα..  Αν και παλι δν μείνω ευχαριστημένος η χρηση μικρότερης μπαταριας και μεγαλύτερης προπελας είναι μονοδρομος!!


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Γιάννης Κωνσταντακάτος le Mercredi, 30 Sept. 2020, 18:52:05
Μπορείς να υπολογίσεις την φόρτιση της πτέρυγας;


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Dell Gatto Grande le Mercredi, 30 Sept. 2020, 19:26:44
Η δύναμη που προκαλεί την επιτάχυνση στην κάθοδο είναι η βαρύτητα..... δηλ. αν μειώσεις το βάρος του αεροπλάνου τότε θα έχεις και λιγότερη επιτάχυνση. Το μοντέλο σου είναι φοαμενιο rtf και ισως να μην μπορείς να ελαφρύνεις την κατασκευή. Όμως αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μικρότερη δυνατον μπαταρία που σου βγάζει το πρόγραμμα μια φορά, θα μειώσεις το βάρος της μπαταρίας....Αυτο βέβαια γινεται αν τώρα χρησιμοποιείς μπαταρία που είτε διαρκεί περισσότερο είτε σου δίνει ωση που δεν χρειάζεσαι...λέω εγώ τώρα.... ::)
Καλό βέβαια ειναι να ανησυχείς περισσότερο να κρατάς το κάθετο επιπεδο  τις γραμμές και το box αντι να πετάς σαν δελφίνι..... έχεις βέβαια μια ιδιαίτερη σχέση με τη θάλασσα... ;D




Η επιτάχυνση της βαρύτητας  είναι 9.81 m/s²   
Δυο μπουκάλια ίδια , το ένα άδειο και το άλλο γεμάτο χαλίκια , αν τα αφήσεις την ίδια στιγμή θα φτάσουν ταυτόχρονα στο έδαφος   :idiot2:

..


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Μιχάλης Λουκάκης le Mercredi, 30 Sept. 2020, 19:42:16
Η δύναμη που προκαλεί την επιτάχυνση στην κάθοδο είναι η βαρύτητα..... δηλ. αν μειώσεις το βάρος του αεροπλάνου τότε θα έχεις και λιγότερη επιτάχυνση. Το μοντέλο σου είναι φοαμενιο rtf και ισως να μην μπορείς να ελαφρύνεις την κατασκευή. Όμως αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μικρότερη δυνατον μπαταρία που σου βγάζει το πρόγραμμα μια φορά, θα μειώσεις το βάρος της μπαταρίας....Αυτο βέβαια γινεται αν τώρα χρησιμοποιείς μπαταρία που είτε διαρκεί περισσότερο είτε σου δίνει ωση που δεν χρειάζεσαι...λέω εγώ τώρα.... ::)
Καλό βέβαια ειναι να ανησυχείς περισσότερο να κρατάς το κάθετο επιπεδο  τις γραμμές και το box αντι να πετάς σαν δελφίνι..... έχεις βέβαια μια ιδιαίτερη σχέση με τη θάλασσα... ;D




Η επιτάχυνση της βαρύτητας  είναι 9.81 m/s²   
Δυο μπουκάλια ίδια , το ένα άδειο και το άλλο γεμάτο χαλίκια , αν τα αφήσεις την ίδια στιγμή θα φτάσουν ταυτόχρονα στο έδαφος   :idiot2:

..
Πολύ σωστή διόρθωση στο ηλίθιο λαθος μου.  Ευχαριστώ!


Titre: Απ: F3A Olympus PNP, 1400mm και βελτιωσεις
Posté par: Γιάννης Κωνσταντακάτος le Mercredi, 30 Sept. 2020, 20:02:55
Μία μάζα σε ελεύθερη πτώση, ελκόμενη από την βαρύτητα, επιταχύνει έως ότου φθάσει στην οριακή ταχύτητα. Αυτή εξαρτάται από την οπισθέλκουσα η οποία είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας. Τότε βρίσκεται σε ισορροπία η έλξη της γης και η οπισθέλκουσα από τον αέρα.

Ενας αλεξιπτωτιστής σε ελεύθερη πτώση, επιταχύνει έως την οριακή ταχύτητα που έντεχνα μπορεί να ελέγχει, με ανοιχτά ή κλειστά χέρια και λυγισμένα ή όχι πόδια. Όταν ανοίξει το αλεξίπτωτο, απλά μεταβάλλεται η οριακή ταχύτητα. Η έλξη παραμένει.

Εμείς στα μοντέλα μας θέλουμε να πιάσουμε μικρότερη οριακή ταχύτητα. Η επιτάχυνση υφίσταται μέχρι την επίτευξή της. Μετά δεν υπάρχει επιτάχυνση.

Αρα πράγματι ένα ελαφρύτερο αεροπλάνο έλκεται με μικρότερη δύναμη, και μπορεί να πετύχει μικρότερη οριακή ταχύτητα κατακόρυφης καθόδου. Για ακόμα μικρότερη ταχύτητα πρέπει να αυξήσουμε την οπισθέλκουσα, με διάφορες προσθήκες επιφανειών, που ή θα είναι μόνιμες ή θα ενεργοποιούνται κατά περίπτωση.