B.H. Hanson Tuned Pipehttp://www.bhhanson.com/exhaust_systems%20&%20parts.htmΣυντονισμένη (στο περίπου) στις 14,000 στροφές.
Με flexi λαιμό από DLE 30, είναι ελαφρύτερη στο σύνολο κατά 40 γραμμάρια από την Hatori.. και μπορώ να πω ότι σε Udle UP κάνει το μοτέρ αγνώριστο..
Εδώ ο Νίκος ο Μούνδος έκανε τα μαγικά του στο λαιμό διότι είχαμε κάτι θεματάκια στο μοντάρισμα....
Σε ευχαριστώ πολύ Νίκο.
Με τη Hatori είδα πολύ καλύτερη συμπεριφορά στις χαμηλές στροφές, σε Hover & normal πτήση, αλλά στα ψηλά δεν μπορεί να συγκριθεί με tuned pipe.. Η μέρα με τη νύχτα!
Έχουμε και λέμε..
Εκεί που με τη Hatori το μοτέρ θα bog-άρει, με την πίπα όχι μόνο κρατάει σταθερά τις στροφές επάνω στη ροπή του κινητήρα, αλλά μπορείς να δώσεις 1 με 2 μοίρες βήμα ακόμη!
Συγκεκριμένα πετάω με +-12 μοίρες χωρίς bog στις 1950.
Στις 13 μοίρες κρατάει καλά τις στροφές λίγο χαμηλότερα όμως.. κάπου στις 1850.
Από βελόνες τώρα.. μπορούν να κλείσουν λίγο ακόμη αλλά με tuned pipes είναι πολύ επικίνδυνο να παίζεις στα όρια..
Έκλεισα ελαφρά τη (Η) βελόνα αλλά βρίσκεται ακόμη σε πολύ ασφαλή επίπεδα κάτι το οποίο επαληθεύεται και από τις θερμοκρασίες του κινητήρα, όπου μετά από 5 λεπτά σκληρής πτήσης, είναι σε χαμηλότερα επίπεδα ακόμη και από αυτά με την hatori!
Μετά από την πτήση μπορεί κανείς με άνεση να ακουμπήσει το δάχτυλο στα fins του κυλίνδρου από την πλευρά της εξαγωγής και να το έχει σε επαφή όση ώρα θέλει! Οπότε δεν πρέπει ούτε 100 βαθμούς να φτάνει στον αέρα.. (Θερμοκρασία περιβάλλοντος 20 βαθμοί κελσίου).
Σε πιο πρόσφατες πτήσεις με θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 27 βαθμούς, τα fins στον κύλινδρο μετά την πτήση είχαν θερμοκρασία 90 βαθμούς.
Δεν ακουμπάς για πολύ ώρα, αλλά και πάλι είναι πολύ καλά για βενζίνα..
Τώρα πως γίνεται βενζινοκινητήρας σε ελικόπτερο να παίζει με τέτοιες αποδόσεις τόσο χαμηλά σε θερμοκρασίες εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω..
Ο Al από την B.H. Hanson λέει ότι μπορεί να αναπνέει το μοτέρ καλύτερα με το λαιμό που έχω βάλει επάνω που είναι μεγαλύτερος σε διάμετρο και έτσι να πέφτει η θερμοκρασία του μοτέρ..
Επίσης έκανε μια αναφορά σχετικά με το στρώσιμο που έκανα στο μοτέρ.. ότι δηλαδή η υπομονή που έδειξα κατά την διαδικασία του στρωσίματος τώρα αποδίδει καρπούς με το μοτέρ να αποδίδει τη maximum ισχύ, χωρίς υπερθερμάνσεις και προβλήματα και το κυριότερο.. Χωρίς κραδασμούς! Και το λάδι δείχνει να κάνει καλή δουλειά.. BELRAY Si7.
Τώρα, αν θέλετε την ταπεινή μου άποψη..
Αν κάποιος θέλει ελικόπτερο βενζίνα για να βάζει ξέγνοιαστες ώρες πτήσεων σε hover, normal ή sport aerobatic στιλ, τότε η πίπες συντονισμού δεν είναι η καλύτερη επιλογή για αυτόν..
Μια Hatori ή κάποια άλλη fix εξάτμιση gasser είναι ότι πρέπει...
Αν τώρα θέλει να δώσει πόνο.. τα γκάζια τσίτες και τα συναφή.. δηλαδή hover ή normal πετάει μόνο για να ζεστάνει το μοτερ.. απλά η πίπα συντονισμού είναι must.
Πραγματικά αν όλα γίνουν σωστά, μεταμορφώνει το μοντέλο.
Τελικά τα δύσκολα στην όλη υπόθεση – Tuned pipe - είναι να συντονιστεί και να μονταριστεί σωστά επάνω στο ελικόπτερο..
Όσο αφορά το μοντάρισμα, τα εύσημα πάνε στον Αργύρη τον Γιαννετάκη για τις βάσεις που έφτιαξε με την χειροποίητη ηλεκτροπόντα του και πλέον η εξάτμιση είναι τέλεια τοποθετημένη στην μπούμα του ελικοπτέρου!
Να σαι καλά ρε Αργύρη! Με έφτιαξες!
(φωτογραφίες και βίντεο όταν πετάξω με παρέα..)