Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.438 Beiträge in 12.383 Themen von 6.240 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 5 Mai 2024, 15:38:27

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 5 Mai 2024, 15:38:27

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Neue Themen
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6240
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304438
    Themen insgesamt: 12383
    Heute online: 151
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 2
    Gäste: 137
    Gesamt: 139
    Themavorwähler

    Μην ανοίγετε εδώ θέματα που δεν έχουν καμμία σχέση με αερομοντελισμό. Το πιθανότερο είναι οτι θα διαγραφούν γιατί είναι εκτός αντικειμένου του Aeromodelling GR.

    Seiten: [1]     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Αναβίωσε η ιστορική πτήση του «τρελοκαμπέρου» μετά από 109 χρόνια  (Gelesen 398 mal)
    DEPRON MANIAC
    Board moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.060


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « am: Dienstag, 29 Jun 2021, 20:16:40 »

    Πραγματοποιήθηκε με υπερελαφρύ υδροπλάνο



    Μια εντυπωσιακή πτήση στη μνήμη του υπολοχαγού Πυροβολικού Δημήτριου Καμπέρου, του πρώτου Έλληνα στρατιωτικού Αεροπόρου αναβίωσε το πρωί της Δευτέρας (28/6).

    Ήταν μια πτήση με υπερελαφρύ υδροπλάνο που πραγματοποίησε το δρομολόγιο Όρμος Παλαιού Φαλήρου- Ν. Ύδρα- Όρμος Παλαιού για πρώτη φορά ύστερα από 109 χρόνια, σε συνεργασία με το Πολεμικό Μουσείο, την Ελληνική Λέσχη Υδροπλάνου και το Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας.

    Λόγω των ριψοκίνδυνων πτήσεών του, δόθηκε στον Δημήτριο Καμπέρο η προσωνυμία «τρελο-Καμπέρος», μια προσωνυμία που, όπως επεσήμανε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο κυβερνήτης υδροπλάνου και πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων Κώστας Ρωσσίδης, ο Έλληνας χειριστής υδροπλάνου που αναβίωσε τη χθεσινή πτήση, έχει να κάνει με την «τρέλα» του Καμπέρου, «την απίστευτη δηλαδή αγάπη του για την πατρίδα και την Πολεμική Αεροπορία».

    Ήταν ακριβώς αυτή η…«τρέλα» που οδήγησε τον υπολοχαγό Καμπέρο τον Ιούνιο του 1912 να πετάξει με μέση ταχύτητα 110 χλμ/ώρα για να γράψει παγκόσμιο ρεκόρ, έχοντας μετατρέψει το πρώτο αεροσκάφος Henry Farman, τον «Δαίδαλο», σε υδροπλάνο.



    Αυτή τη θρυλική πτώση αναβίωσε ο κ. Ρωσσίδης με το όμορφο υδροπλάνο του, το οποίο «επιλέχθηκε γιατί είναι το μόνο αεροσκάφος που μπορεί να “δείξει” πώς ήταν η πτήση του Farman του Δημήτρη Καμπέρου με χαμηλή ταχύτητα -κάπου 90 χιλιόμετρα την ώρα- καθώς τον πυροβολούσαν Τούρκοι στρατιώτες από το έδαφος και τού τρυπούσαν τα πάνινα φτερά».

    Η αναβίωση της πτήσης έγινε παρουσία και της απογόνου του πιλότου, της τρίτης ανιψιάς του, Αντιγόνης Καμπέρου, συγγραφέα του βιβλίου «Ο Τρελλοκαμπέρος». Πρόκειται για το μοναδικό βιβλίο που αναφέρεται στη ζωή και τη δράση του πρώτου στρατιωτικού αεροπόρου στην Ελλάδα, «σε μια εποχή όπου και όλη η περιοχή ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή της εικόνα», σε καιρό «στον οποίο και ο Βενιζέλος πέταξε επίσης για πρώτη φορά, με ένα αεροπλάνο μάλιστα όπως αυτό του Καμπέρου».

    Μια προσωπικότητα μοναδική

    «Ήταν μια απίστευτη φυσιογνωμία. Τον πήραν τότε από το Πυροβολικό και είχε την ιδέα να πάρει ένα… κασόνι για ψάρια(!) στο οποίο έβαλε χειροβομβίδες για να τις πετά στον εχθρό! Τις οποίες μάλιστα χειροβομβίδες κάποια στιγμή “μετέτρεψε” με πτερύγια ώστε να πετυχαίνουν καλύτερα έναν στόχο, όπλο που είχε ανάμεσα στα… πόδια του την ώρα που πετούσε», εξιστορεί ο πιλότος του Zenair CH701, της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου.



    Απογείωση από το Φάληρο το πρωί της 28ης και στη συνέχεια, Ανατολικό Άκρο Αίγινας, Ναύσταθμος Πόρου, Λεμονοδάσος, Καραπολίτι, Ακρωτήριο Σκυλλαίων και Ύδρα ήταν η διαδρομή για το λευκό- κόκκινο υδροπλάνο του κ. Ρωσσίδη. Μια πτήση που συνδυάστηκε με την άφιξη με σκάφος στο Φάληρο των προσκεκλημένων και τη βαθιά συγκίνηση του κοινού. «Χρησιμοποιήσαμε τα ίδια ύψη, τις ίδιες διαδρομές, τις ίδιες ταχύτητες, διαβάσαμε ακριβώς από πού πήγε στο βιβλίο, φωτογραφίσαμε, κρατήσαμε σε απεικόνιση ακριβείας όλα τα μέρη», σημειώνει για το εγχείρημά του ο κ.Ρωσσίδης.

    Όλα αυτά δεν θα ήταν όμως εφικτά χωρίς μια τυχαία φιλική κουβέντα που προηγήθηκε. «Με έναυσμα το βιβλίο της Αντιγόνης Καμπέρου, μού ήρθε η ιδέα για την αναβίωση. Όλα μπήκαν στη σειρά ύστερα από συζήτηση με τον στρατηγό Νίκο Χιονή, αντιπρόεδρο στο Πολεμικό Μουσείο. Η ιδέα ωρίμασε πάνω από ένα φιλικό τραπέζι πριν από δύο μήνες περίπου. Το σχεδιάσαμε, έγιναν κάποιες αναγνωριστικές πτήσεις για τη διαδρομή και το οργανώσαμε», εξηγεί ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων με τη συνέχεια να αποτελεί απλώς… ιστορία.



    Και κάπως έτσι, ο «τρελο-Καμπέρος», που έσπασε τα ρεκόρ της εποχής του τόσο με τις τολμηρές του πτήσεις όσο και με τον ατρόμητο χαρακτήρα του, «έζησε» ξανά στο …φορτωμένο με τεχνολογικές λύσεις 2021. Κάτι σημαντικό «αφού τέτοια εφευρετικά, πρωτοποριακά μυαλά δεν γεννιούνται συχνά…», όπως σχολιάζει ο κ. Ρωσσίδης.

    Πηγή φωτογραφιών: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
    Πηγή άρθρου newsbeast.gr
    Gespeichert

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    Seiten: [1]     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR  |  Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις (Moderator: ArgyrisGiannetakis)  |  Thema: Αναβίωσε η ιστορική πτήση του «τρελοκαμπέρου» μετά από 109 χρόνια
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.032 Sekunden mit 28 Zugriffen.