Aeromodelling GR

Το αερομοντελιστικό εργαστήρι => Ηλεκτρονικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 21:49:52



Τίτλος: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 21:49:52
Ξεκινάμε με την επισκευή βήμα-βήμα ενός καμμένου μοτέρ.

Το παρακάτω μοτέρ DUALSKY XM3542CA-5 1120RPM/V

Αρχικώς όπως παραλήφθηκε και όπως φαίνεται στις φωτογραφίες με ταλαιπωρημένα καλώδια προφανώς απο ζόρισμα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 21:51:12
Λύσιμο-καθάρισμα του μοτέρ και μέτρημα των συρμάτων του στάτορα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 21:52:16
Καθάρισμα του στάτορα απο το παλιό σύρμα και αρίθμηση των "δοντιών" για την περιέλιξη.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 21:53:14
Το αυθεντικό μοτέρ αποτελούνταν απο 14~15 παράλληλα σύρματα 0.2mm τα οποία ήταν τυλιγμένα 5 στροφές γύρω απο τα δόντια του στάτορα.

Επειδή η αρχική περιέλιξη ήταν δύσκολο να γίνει με το χέρι αποφάσισα να το τυλίξω 5 στροφές με μονό σύρμα πάχους 0.8mm

Οι σχετικοί υπολογισμοί έγιναν σύμφωνα με το παραπάνω πρόγραμμα
http://www.bavaria-direct.co.za/models/files/Motor_Wire_Calculator.xls (http://www.bavaria-direct.co.za/models/files/Motor_Wire_Calculator.xls)
 
Ο τύπος της περιέλιξης είναι ο LRK και ακολούθησα τις παρακάτω οδηγίες.
http://www.micronradiocontrol.co.uk/docs/komodo/KH-257-2.pdf (http://www.micronradiocontrol.co.uk/docs/komodo/KH-257-2.pdf)

Ο συγκεκριμένος τρόπος τυλίγματος είναι για το συγκεκριμένο μοτέρ το οποίο έχει 12 "δόντια" και 14 μαγνήτες.

Επειδή δεν βρήκα βερνικωμένο σύρμα σε καταστήματα ηλεκτρονικών αποτάνθηκα σε καταστήμα περιελίξεων απο το οποίο προμηθεύτικα 10 μέτρα περίπου και το οποίο περίσσεψε και για δεύτερο μοτέρ  :laugh:


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 21:59:10
Τύλιγμα 1ης, 2ης και 3ης φάσης.

Προσοχή να μην γδαρθεί το βερνίκι απο το σύρμα, και έτσι βραχυκυκλώσει και πάει άχρηστη η φάση.

Το τύλιγμα πρέπει να γίνεται όσο το δυνατόν πιο σφιχτά, για να κάθεται καλά το σύρμα επάνω στον στάτορα και να έχουμε ομοιόμορφο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο.

Προσοχή επίσης και στο μέτρημα των στροφών, που αν και μόνο 5 μπορεί να γίνει και εκεί λάθος.  ;D  ;D  ;D  

Επίσης κατά το τύλιγμα του σύρματος καλό είναι να φοράμε ενα γαντάκι γιατί μπορεί να τραυματίσουμε τα δάχτυλα μας.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 22:01:16
Ο στάτορας όπως φαίνεται απο την άλλη πλευρά.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 22:02:12
Σύνδεση των φάσεων με διάταξη Delta


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 22:02:48
Έλεγχος για διαρροές και βραχυκυλώματα πριν προχωρήσουμε παρακάτω.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 22:03:57
Συμμάζεμα των καλωδίων και ντύσιμο με 2πλό και 3πλό  :D θερμοσυστελόμενο.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 22:05:10
Τοποθέτηση του στάτορα επάνω στην βάση του μοτέρ, κόλλημα με λίγη εποξική και κόλλημα των φυσακίων του ρεύματος.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 22:07:46
Κλείσιμο του μοτέρ και έλεγχος λειτουργίας, η οποία τελικά αποκαταστάθηκε πλήρως  :thumbs up:  ;)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 23:34:34
Και εδώ ενα βίντεο με την δοκιμή του μοτέρ. 8)

http://tinypic.com/player.php?v=axibk6&s=3 (http://tinypic.com/player.php?v=axibk6&s=3)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: vtr στις Τετάρτη, 14 Ιούλ 2010, 23:40:16
Επειδή δεν βρήκα βερνικωμένο σύρμα σε καταστήματα ηλεκτρονικών αποτάνθηκα σε καταστήμα περιελίξεων απο το οποίο προμηθεύτικα 10 μέτρα περίπου και το οποίο περίσσεψε και για δεύτερο μοτέρ  :laugh:

Για το επόμενο.. ^-^   http://www.assimacopoulos.gr/


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: papabill στις Πέμπτη, 15 Ιούλ 2010, 00:04:06
ΧΡΥΣΟΣ ΟΔΗΓΟΣ εισαι... :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Πέμπτη, 15 Ιούλ 2010, 11:52:20
Ομορφη και καθαρη δουλεια φιλε! :thumbs up:
Μπραβο σου.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: artrap στις Πέμπτη, 15 Ιούλ 2010, 23:08:49
Μπράβο και από μένα.
Πως ξεκόλλησες το στάτορα από τη βάση ? Εχω προσπαθήσει σε άλλο μοτερ αλλά είναι πολύ σφιχτό. Φοβάμαι να τον ζορίσω μη στραβώσει.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Markhelis στις Πέμπτη, 15 Ιούλ 2010, 23:25:42
Μπράβο και από μένα.
Πως ξεκόλλησες το στάτορα από τη βάση ? Εχω προσπαθήσει σε άλλο μοτερ αλλά είναι πολύ σφιχτό. Φοβάμαι να τον ζορίσω μη στραβώσει.


Με πιστόλι ζεστού αέρα ή σεσουάρ.  ;)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 15 Ιούλ 2010, 23:28:44
Μπράβο και από μένα.
Πως ξεκόλλησες το στάτορα από τη βάση ? Εχω προσπαθήσει σε άλλο μοτερ αλλά είναι πολύ σφιχτό. Φοβάμαι να τον ζορίσω μη στραβώσει.


Με πιστόλι ζεστού αέρα ή σεσουάρ.  ;)

Θα τυλίξεις τον στάτορα με ενα χοντρό πανί-πετσέτα και θα τον πιάσεις με μια μεγάλη τανάλια-κάβουρα. Με μια άλλη τανάλια θα πιάσεις τη βάση του μοτέρ και θα κάνεις μικρές κινήσεις  δεξιά-αριστερά μέχρι να λασκάρει. Συνεχίζοντας τις κινήσεις θα τραβάς τον στάτορα σιγά-σιγά έξω.

Σημασία έχει να μην τραυματιστεί ο στάτορας απο την τανάλια γιαυτό και βάζουμε το πανί γύρω-γύρω.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιούλ 2010, 23:42:12
αυτα για τα καλωδια δεν τα πολυκαταλαβα αλλα μιλαμε εισαι καλλιτεχνης

ΜΠΡΑΒΟ


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: The machinist στις Παρασκευή, 16 Ιούλ 2010, 02:02:29
Εν καιρω Hobby King China Κλπ σε καποιον θα φανταζε αδικος κοπος αυτη η επισκευη,σε μενα ομως φανταζει ΠΟΛΥ ΠΡΩΤΗ.Μηχανημα να γυριζε τις περιελλιξεις,χειροτερες θα τις εκανε!!

Μπραβο!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:22:14
Άλλο ενα μοτέρ γλύτωσε τα σκουπίδια και επισκευάστηκε με επιτυχία.   :thumbs up:

Αρχικά βλέπουμε το μοτέρ όπως ήρθε στην συσκευασία του.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:26:19
Μερικές φωτογραφίες ακόμα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:31:44
Αφού αρχικά δοκιμάστηκε οτι δεν δουλεύει, βγάζουμε την ασφάλεια για να διαχωρίσουμε τον ρότορα απο τον στάτορα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:37:51
Μερικές ακόμα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:45:48
Βλέπουμε οτι ο ρότορας έχει εσωτερικά 14 μαγνήτες και ο στάτορα αποτελείται απο 12 "δόντια".

Αυτό μας ανακουφίζει οτι το τύλιγμα θα γίνει όπως το προηγούμενο μοτέρ.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:52:08
Στη συνέχεια για να αφαιρέσουμε τον στάτορα απο την βάση του, θα χρειαστούμε μια πένσα, ενα χοντρό πανί και εναν "κάβουρα".

Με το πανί τυλίγουμε τον στάτορα για να μην τον τραυματίσουμε με τον "κάβουρα".

Με αργές κινήσεις δεξιά-αριστερά ξεκολλάμε τον στάτορα απο την βάση του.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 09:56:39
Αφού ξεκολλήσουμε τον στάτορα κόβουμε τα περιττά καλώδια.

Τα φυσάκια θα χρειαστούν για μετά.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:01:38
Μετά την αποκόλληση του στάτορα, αφαιρούμε με ενα κοπτάκι την παλιά περιέλιξη.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:10:22
Κατά την αφαίρεση των παλιών τυλιγμάτων προέκυψε ενα πρόβλημα, αφού σε μερικά σημεία έφυγε η προστατευτική πράσινη μόνωση απο τον στάτορα.  :(


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:15:36
Έτσι επιστρατεύθηκαν, απλή χαρτοταινία και τα ειδικά χαρτάκια πάχους 0.2mm που χρησιμοποιούν στις περιελίξεις. ;)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:19:00
Τοποθετούμε 2 στρώσεις χαρτοταινίας στην επάνω και κάτω πλευρά του στάτορα και με ενα ψαλιδάκι αφαιρούμε τα μεγάλα κομμάτια που προεξέχουν.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:22:23
Με το ψαλιδάκι ή ενα μικρό κοπίδι προχωρούμε τη διαδικασία...


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:26:23
...και σειρά έχει η μικροχειρουργική.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 10:32:37
Στη συνέχεια κόβουμε τα μονωτικά χαρτάκια και τα τοποθετούμε ανάμεσα στα "δόντια" του στάτορα αφήνοντας περίπου 0.1mm απο την επάνω και κάτω πλευρά.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 11:19:23
Και αριθμούμε τα "δόντια" του στάτορα για το τύλιγμα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 11:34:04
Το παλιό τύλιγμα αποτελούνταν απο 11 παράλληλα σύρματα 0.2mm τυλιγμένα 7 φορές γύρω απο κάθε "δόντι".

Το καινούριο τύλιγμα αποτελείται απο 2 παράλληλα σύρματα 0.4mm τυλιγμένα 8 στροφές.

Οι υπολογισμοί δεν βγήκαν σύμφωνα με το πρόγραμμα που υπάρχει στις προηγούμενες σελίδες του θέματος γιατί δεν υπήρχε χώρος λόγω του οτι τα μονωτικά χαρτάκια ανάλλωσαν λίγα δέκατα του χιλιοστού.
Σε τόσο μικρά τμήματα του μοτέρ και τα ελάχιστα χιλιοστά παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο, αν θα τυλιχτούν όλες οι στροφές.

Τύλιγμα 1ης, 2ης, 3ης φάσης και ένωση τύπου DELTA.
(Λείπουν μερικές φωτογραφίες, αλλά ο τρόπος είναι ο ίδιος με το προηγούμενο μοτέρ)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 11:41:44
Κόλλημα του στάτορα στην βάση του, καθάρισμα εξωτερικά απο τα χαρτάκια που περίσσεψαν, ντύσιμο των συρμάτων με 3πλό θερμοσυστελόμενο, κόλλημα των connectors και κλείσιμο του μοτέρ με την ανάποδη διαδικασία όπως το ανοίξαμε και τέλος πρίζωμα.

Σημαντικό να ξανατονίσουμε τον έλεγχο των φάσεων για βραχυκύκλωμα πριν κλείσουμε το μοτέρ.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 30 Μάρ 2011, 08:29:20
Τα δίδυμα  ;D


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 30 Μάρ 2011, 08:38:48
Συνέχεια...


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: gravitywins στις Τετάρτη, 30 Μάρ 2011, 11:40:01
Συμφωνώ ότι η δουλειά που έχεις κάνει είναι εξαιρετική. Μου έδωσες και αφορμή να ξεθάψω και εγώ ένα μοτέρ JGF που έχω και να το κάνω να "ξανανοιώσει". Μπράβο!!!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 08:38:43
Το αρχικό τύλιγμα αποτελούνταν απο 12 παράλληλα σύρματα 0.2mm, τυλιγμένα 6 στροφές.

Με το διαθέσιμο σύρμα που είχαμε και με τους υπολογισμούς που κάναμε με το σχετικό πρόγραμμα που βρίσκεται στην αρχή του θέματος, το μοτέρ τυλίχθηκε με 3 παράλληλα σύρματα 0.4mm, 6 στροφές.

Η διαδικασία τυλίγματος και η σύνδεση των φάσεων περιγράφεται στις προηγούμενες σελίδες...


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 08:48:53
Έλεγχος για βραχυκυκλωμένες φάσεις, ντύσιμο με θερμοσυστελόμενα, και κόλλημα του στάτορα στη βάση του.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 08:51:11
Και το μοτέρ είναι πλέον έτοιμο.  :)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: PaNt στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 11:17:14
Μπραβο πολυ καλη και αναλυτικη δουλεια...

Αν μπορεις δωσε στοιχεια απο τα καταστηματα που εουν περιελιξεις...!



Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 11:26:27
Μπραβο πολυ καλη και αναλυτικη δουλεια...

Αν μπορεις δωσε στοιχεια απο τα καταστηματα που εουν περιελιξεις...!



Σύρματα θα βρείτε σε όλα τα μεγάλα καταστήματα που πουλάνε ηλεκτρονικό υλικό (λέγεται και πηνιόσυρμα ή απο αυτό που βάζουν σε μετασχηματιστές) ή σε τεχνίτες που κάνουν περιελίξεις μεγάλων μοτέρ.
Οι τελευταίοι έχουν συνήθως μεγάλες μπομπίνες σε διάφορα πάχη και δεν νομίζω να ζητήσει κάποιος χρήματα για 5-10 μέτρα. Αν και πρωτού κάνει κάποιος την περιέλιξη μπορεί να βγάλει στο περίπου, πόσο μήκος σύρματος θα χρειαστεί.

Τα τυποποιημένα που κυκλοφορούν σε καταστήματα, φτάνουν και περισσεύουν για ενα μοτεράκι.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: PaNt στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 11:31:13
Μπραβο πολυ καλη και αναλυτικη δουλεια...

Αν μπορεις δωσε στοιχεια απο τα καταστηματα που εουν περιελιξεις...!



Σύρματα θα βρείτε σε όλα τα μεγάλα καταστήματα που πουλάνε ηλεκτρονικό υλικό (λέγεται και πηνιόσυρμα ή απο αυτό που βάζουν σε μετασχηματιστές) ή σε τεχνίτες που κάνουν περιελίξεις μεγάλων μοτέρ.
Οι τελευταίοι έχουν συνήθως μεγάλες μπομπίνες σε διάφορα πάχη και δεν νομίζω να ζητήσει κάποιος χρήματα για 5-10 μέτρα. Αν και πρωτού κάνει κάποιος την περιέλιξη μπορεί να βγάλει στο περίπου, πόσο μήκος σύρματος θα χρειαστεί.

Τα τυποποιημένα που κυκλοφορούν σε καταστήματα, φτάνουν και περισσεύουν για ενα μοτεράκι.


Ελα μου ντε που δεν βρηκα πουθενα στην Λαμία.. Για αυτο σου είπα μηπως εχεις καποιο τηλ η κατι τετοιο...!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 11:39:43
Παράθεση
Ελα μου ντε που δεν βρηκα πουθενα στην Λαμία..

Ούτε τεχνίτες που κάνουν περιελίξεις ???

Ειδάλλως παίρνεις ενα τηλ. στον Φανός ηλεκτρονικά, Σολωμού 39, Αθήνα,  τηλ. 2103828748 ...και σου στέλνουν αντικαταβολή.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: PaNt στις Πέμπτη, 31 Μάρ 2011, 11:44:40
Παράθεση
Ελα μου ντε που δεν βρηκα πουθενα στην Λαμία..

Ούτε τεχνίτες που κάνουν περιελίξεις ???

Ειδάλλως παίρνεις ενα τηλ. στον Φανός ηλεκτρονικά, Σολωμού 39, Αθήνα,  τηλ. 2103828748 ...και σου στέλνουν αντικαταβολή.

Ευχαριστώ....!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Τρίτη, 23 Αύγ 2011, 00:44:34
Καλησπέρα,

Αν μπορεί να βοηθήσει κάποιος στην ερμηνεία των στοιχείων που δίνω εδώ θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα.
http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=5430.msg84433#msg84433

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Θοδωρής


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: ΜΙχαλης82 στις Τρίτη, 4 Σεπ 2012, 19:16:48
Φοβερο θέμα και ωραία δουλειά.
Με έβαλες στο τρυπακι να ανοίξω και ένα δικό μου μοτερ μόνο που διαπίστωσα πως έχει 12 μαγνητες και 9 δόντια :(
Τι γίνεται τώρα ???


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Τετάρτη, 5 Σεπ 2012, 21:09:14
Κανένα πρόβλημα. Θα κάνεις ενα τύλιγμα όπως στις φωτογραφίες και στην τελική φάση θα ενώσεις σαν STAR ή DELTA


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: ΜΙχαλης82 στις Πέμπτη, 13 Σεπ 2012, 20:54:11
Έτοιμο .Δουλεύει άψογα.Μην σου πω καλύτερα και από πριν.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Η μόνη δυσκολία που αντιμετώπισα ήταν να μην γδαρω το πηνιοσυρμα κατά το τυλιγμα και υπάρξει βραχυκύκλωμα.
Φέρτε μου καμένα μοτερ. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: orck στις Πέμπτη, 13 Σεπ 2012, 21:30:06
Ξαναδιαβασα ολο το θεμα απο την αρχη. Αυτο που δεν εχω ειναι πως αλλαζεις τα KV του μοτερ οταν απο λεπτο συρμα με πολλες περιελιξεις τοποθετεις πιο χοντρο συρμα με λιγοτερες περιελιξεις. Πως υπολογιζονται τα KV μετα την εργασια;


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Markhelis στις Πέμπτη, 13 Σεπ 2012, 23:39:37
Ξαναδιαβασα ολο το θεμα απο την αρχη. Αυτο που δεν εχω ειναι πως αλλαζεις τα KV του μοτερ οταν απο λεπτο συρμα με πολλες περιελιξεις τοποθετεις πιο χοντρο συρμα με λιγοτερες περιελιξεις. Πως υπολογιζονται τα KV μετα την εργασια;

Πάνο ρίξε μια ματιά εδώ (http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=5430.15) από το μήνυμα 21 και κάτω!!  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: HARRYS στις Πέμπτη, 20 Σεπ 2012, 22:11:16
έκανα μια περιελίξει σε ένα rimfire 300
με 25 στροφές διπλό σύρμα έχει 14 μαγνήτες και 12 τυλίγματα!
αλλά μου ζεσταίνεται και στις πολλές στροφές μου κάνει κοψίματα!!
μπορεί να με βοηθήσει κάποιος?


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: ΜΙχαλης82 στις Παρασκευή, 21 Σεπ 2012, 08:51:15
Πιθανότατα να έχεις κάποιο μικρό βραχυκύκλωμα σε κάποια απο τις φάσεις.
Προσπάθησε με ένα πολυμετρο να κανείς έλεγχο για τυχόν διαρροές.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Παρασκευή, 21 Σεπ 2012, 09:25:12
Αν δουλεύει και όσο δουλεύει ζεσταίνεται και μάλιστα στις υψηλές στροφές κόβει, άρα χάνει τον συγχρονισμό του, δεν το έχεις ανασκευάσει αλλά έχεις φτιάξει ένα νέο μοτέρ που το φτάνεις στα όριά του!
Αν δεν είχες κρατήσει τα στοιχεία του μοτέρ όπως το είχες πάρει (στροφές περιέλιξης, πάχος νήματος, αριθμός νηματίων κ.α.) και έφτιαξες ένα "όπως σου άρεσε" χωρίς να ακολουθήσεις τον γνωστό πίνακα (xls) θα πρέπει τώρα με όργανα να δεις που φτάνει και να του "βγάλεις" τις νέες του προδιαφραφές.
Κάτσε σε πάγκο εργασίας λοιπόν με όργανα μέτρησης, προπέλες, ESC και μπαταρίες και θα το βρεις.
Βραχυκύκλωμα δεν έχει. Μπορεί να μην έχει τον ίδιο αριθμό περιελήξεων σε κάθε δόντι...   


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: HARRYS στις Παρασκευή, 21 Σεπ 2012, 09:52:07
καλημέρα το πάχος νήματος και το τον αριθμό νημάτων είναι ίδια προσπάθησα να μετρήσω τα τυλίγματα και τα έβγαλα περίπου 25 είχανε λιώσει και δεν ξέρω με ακρίβεια
και ήτανε τύπου δέλτα
ζεσταίνεται όμως και χωρίς έλικα!!  :idiot2:
και χρησιμοποιησα τον τροπο στην σελιδα 5 http://www.micronradiocontrol.co.uk/docs/komodo/KH-257-2.pdf


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Bladedancer στις Παρασκευή, 21 Σεπ 2012, 12:17:35
Μπορεί να μην έχει τον ίδιο αριθμό περιελήξεων σε κάθε δόντι...   

Επίσης ίσως έχεις κάνει λάθος στην φορά των στροφών.
Για 16 μαγνήτες όλα τα πηνία τυλίγονται δεξιόστροφα.
Για 14 μαγνήτες πάει ένα δεξιόστροφα ένα αριστερόστροφα.
Βέβαια δεν ξέρω αν θα δούλευε και πώς θα αντιδρούσε αν υπήρχε τέτοιο λάθος.
Αλλά μιας και θα ελέγξεις αν είναι σωστός ο αριθμός στροφών έλεγξε το καλού κακού.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: HARRYS στις Παρασκευή, 21 Σεπ 2012, 12:20:28
είναι η πρώτη περιέλιξη που κάνω και δεν τα αποκλείω και αυτό αν και δεν νομίζω!!
14 μαγνητες εχω!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Σάββατο, 22 Σεπ 2012, 12:37:05
Παράθεση
αλλά μου ζεσταίνεται και στις πολλές στροφές μου κάνει κοψίματα!!

Στις τελικές ενώσεις που έκανες και πριν κολλήσεις τα φυσάκια έξυσες λίγο τις άκρες απο τα σύρματα να φύγει το βερνίκι?
Καμιά φορά όταν δεν γίνει καλά η κόλληση, κομπιάζει το μοτέρ.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: HARRYS στις Σάββατο, 22 Σεπ 2012, 13:22:03
ναι τα έξυσα καλά!!
θα ξαναπάρω σύρμα το απόγευμα να δοκιμάσω!!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: ΠΑΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ στις Δευτέρα, 24 Σεπ 2012, 22:23:39
το ίδιο πρόβλημα έχω κι εγώ Χάρη και δεν ξέρω τι συμβαίνει.
χωρίς έλικα ζεστένεται πάρα πολύ και τραβάει πολλά αμπερ. στην μέτρηση που έκανα (πάντα χωρίς έλικα έδειξε 170 βατ και 17  αμπερ.
κάποια εξήγηση κάποιος?


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Δευτέρα, 24 Σεπ 2012, 23:31:27
το ίδιο πρόβλημα έχω κι εγώ Χάρη και δεν ξέρω τι συμβαίνει.
χωρίς έλικα ζεστένεται πάρα πολύ και τραβάει πολλά αμπερ. στην μέτρηση που έκανα (πάντα χωρίς έλικα έδειξε 170 βατ και 17  αμπερ.
κάποια εξήγηση κάποιος?

Με τί μπαταρία έκανες την δοκιμή;


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τρίτη, 25 Σεπ 2012, 08:19:06
στην μέτρηση που έκανα (πάντα χωρίς έλικα έδειξε 170 βατ και 17  αμπερ.


Με τί μπαταρία έκανες την δοκιμή;

170 watts / 17 ampers = 10 Volts


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Δευτέρα, 18 Νοέ 2013, 23:36:10
Ενα μοτερ προσφατα μαλλον παρεδωσε πνευμα και λεω να το ζωντανεψω.
Παμε στο προβλημα τωρα. Το μοτερακι ζεσταινεται σχεδον αμεσως ακομη και χωρις προπελα.
Κομπιαζει συνεχως και εβγαλε και κατι καπνους....
Το παραξενο ειναι οτι καθε φαση που ελεγχθηκε με το στατορα δεν βγαζει ηχο στο πολυμετρο.
Οι φασεις ομως μεταξυ τους βγαζουν. Δωστε καμια ιδεα για επισκευη.
Το μοτερ ειναι 3536-1300Κv με 14 μαγνητες και 12 δοντια.
Δεν εβγαλα ακομη τα συρματα απο πανω.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Δευτέρα, 18 Νοέ 2013, 23:38:51
Ενα μοτερ προσφατα μαλλον παρεδωσε πνευμα και λεω να το ζωντανεψω.
Παμε στο προβλημα τωρα. Το μοτερακι ζεσταινεται σχεδον αμεσως ακομη και χωρις προπελα.
Κομπιαζει συνεχως και εβγαλε και κατι καπνους....
Το παραξενο ειναι οτι καθε φαση που ελεγχθηκε με το στατορα δεν βγαζει ηχο στο πολυμετρο.
Οι φασεις ομως μεταξυ τους βγαζουν...

Λύσε το, πέταξε την παλιά περιέλιξη, καθάρισέ το, μόνωσέ το και τύλιξέ το από την αρχή.
Και θα πετάει από μόνο του μετά!!!...


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Δευτέρα, 18 Νοέ 2013, 23:41:11
...μια μικρη διορθωση στο ποστ


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Δευτέρα, 18 Νοέ 2013, 23:43:28
Ωραια παω για συρμα αυριο και αντε να δουμε...


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 00:11:55
Ωραια παω για συρμα αυριο και αντε να δουμε...

Μπορείς να παίξεις με την διάμετρο του σύρματος και το πλήθος τους στην πλέξη και να αλλάξεις τα kv του μοτέρ και το εύρος των Volt που μπορεί να δεχτεί (αν θα δέχεται 2S ή  έως και 6S λόγου χάρη) και ότι αυτά συνεπάγονται σε διαστάσεις έλικας, χρήση κ.α.
Αν δεν θες να παίξεις, πρόσεξε να πάρεις ακριβώς το ίδιο σύρμα (διάμετρος και εσωτερικής αντίστασης) και φτιάξε τις ίδιες πλεξούδες ανά φάση και κάνε το ίδιο τύλιγμα.
Οπότε πάρε σημειώσεις όταν θα ξετυλίγεις το μοτέρ.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 00:30:56
Ειναι 1300 kv και το δουλεψα με 4s μπαταρια με 9χ6 προπελα.
Εβγαζε καπου στα 40 αμπερ αν θυμαμαι καλα. Ειναι οριακα για αυτο το μοτερ μαλλον.
Λεω να του κατεβασω τα kv για να μπορω να το δουλευω με 4s ανετα.
Αρα θα πρεπει να βαλω πιο χοντρο συρμα με λιγοτερες πλεξεις αν καταλαβα σωστα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 07:59:57
Ειναι 1300 kv και το δουλεψα με 4s μπαταρια με 9χ6 προπελα.
Εβγαζε καπου στα 40 αμπερ αν θυμαμαι καλα. Ειναι οριακα για αυτο το μοτερ μαλλον.
Λεω να του κατεβασω τα kv για να μπορω να το δουλευω με 4s ανετα.
Αρα θα πρεπει να βαλω πιο χοντρο συρμα με λιγοτερες πλεξεις αν καταλαβα σωστα.

Τα 4 στοιχεία έχουν ονομαστική τάση 14,8 Volts. Με Kv 1300 το μοτέρ έχει στόχο να πιάσει 14,8Χ1300 = 19000 στροφές /λεπτό.
Υπερβολικός στόχος και δεν μπορεί να το κατορθώσει, τραβάει πολλά αμπέρ και ζεσταίνεται/καταστρέφεται.
Ομως αυτό που δεν έχεις αναφέρει, και είναι το πιό σοβαρό, είναι πόσο μεγάλο ή μικρό σε βάρος , (ή σε watts) είναι το μοτέρ.
Μόνη η παράμετρος του Kv 1300 δεν μπορεί να προσδιορίσει το φορτίο, π.χ. αν η έλικα 9 Χ 6 είναι εντός των δυνατοτήτων αυτού του μοτέρ.

Κατάλαβες λάθος. Για περισσότερα Volts εισόδου, και λιγότερες στροφές θα βάλεις λεπτότερο σύρμα, σε περισσότερα τυλίγματα. Για τα ίδια Watts εισόδου, θα φροντίσεις να περάσουν λιγότερα αμπέρ.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 12:03:00
Παράθεση
Ομως αυτό που δεν έχεις αναφέρει, και είναι το πιό σοβαρό, είναι πόσο μεγάλο ή μικρό σε βάρος , (ή σε watts) είναι το μοτέρ.

Τα στοιχεια του μοτερ ειναι c3536-1300kv, 2-4s, 480w, 110gr

Παράθεση
Κατάλαβες λάθος. Για περισσότερα Volts εισόδου, και λιγότερες στροφές θα βάλεις λεπτότερο σύρμα, σε περισσότερα τυλίγματα. Για τα ίδια Watts εισόδου, θα φροντίσεις να περάσουν λιγότερα αμπέρ.

Βρηκα συρμα 0,20mm και 0,40mm Θα ξεκινησω με το ιδιο παχος που εχει το μοτερ δηλ 0,20mm
Προσπαθοντας ισως μπορεσω να τυλιξω περισοτερο συρμα για να πετυχω λιγοτερα kv


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 12:14:18
Διάβασε καλά το θέμα αυτό
http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=5430.0
και κυρίως πως να δουλέψεις τον πίνακα αυτόν
http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=5430.msg84593#msg84593
αν θες να φτιάξεις ένα ίδιο μοτέρ με αυτό που είχες ή έστω όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτό.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 12:35:26
Το εχω διαβασει και κατεβασα και τον πινακα. :thumbs up:
Νεοτερα σε λιγο...


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 13:23:38
...συρμα 0,20mm με 14 παραλληλα και 6 στροφες ανα δοντι που δεν το βλεπω να το τυλιγω με το χερι.
Αν βαλω συρμα 0,4mm  τοτε πρεπει να εχω παραλληλα 4συρματα για να βγαλει 6 περιπου στροφες
Ελπιζω να υπολογισα σωστα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 18:53:04
Το μοτερ οπως ηταν...



Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 18:54:17
...και οπως εγινε.



Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 18:56:40
Πριν το κολλημα εμεινε να δοκιμαστει για τυχον βραχυκυκλωμα και αν ολα πανε καλα τοποθετηση και τεστ.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 19 Νοέ 2013, 23:39:25
Ολα καλα για το μοτερακι μιας και δουλευει μετα απο τεστ που εγινε πανω στο μοντελο.
Με 4s  4400mha στα 14,8v kai 9x6 προπελα τραβαει 25 αμπερ με φουλ γκαζι.
Θερμοκρασιες δεν ανεβαζει οποτε μενει δοκιμη εν πτηση.
Ευχαριστω ολους για τη βοηθεια και ελπιζω να αναστηθουν κι αλλα μοτερ με οδηγο το παρον θεμα. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Aris M. στις Τετάρτη, 20 Νοέ 2013, 00:46:12
Συγχαρητήρια!!
Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.. Πολυ σημαντικές όπως και του 0 teo!! :thumbs up: :thumbs up:

Άρης..


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 20 Νοέ 2013, 07:49:20
Ιδού τι μπορεί να κάνει ένας αερομοντελιστής, όταν έχει την αντίληψη του προβλήματος, και "πιάνουν" τα χέρια του.

Μήπως μπορείς να περιγράψεις το τι είχε πάθει το μοτέρ?


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Τετάρτη, 20 Νοέ 2013, 16:12:51
Οταν εγινε ο ελεγχος για βραχυκυκλωμα μεταξυ στατορα και φασεων το αποτελεσμα ηταν αρνητικο.
Το μοτερ δουλευε συνεχως με κομπιαζματα και δεν περιστρεφονταν ακομα και χωρις προπέλα.
Αυτο με οδηγησε να το ψαξω λιγο και βρηκα αναμεσα στα τυλιγματα σε 3 δοντια του στατορα περισοτερο
σκουρα μαυρα συρματα απο τα υπολοιπα 9 δοντια. Δηλαδη δεν καηκαν ολες οι φασεις αλλα μονο 2 μεταξυ τους.

Για πληροφορια απλα αναφερω πως διαλεξα τον τροπο τυλιγματος DLRK με αριθμηση AabBCcaABbcC και DELTA
ενωση των φασεων μεταξυ τους. Τελικα εβαλα 3 συρματα 0,40mm και 7 τυλιγματα σε καθε δοντι.

Το αρχειο που βοηθαει αρκετα ειναι
http://www.micronradiocontrol.co.uk/docs/komodo/KH-257-2.pdf

Παω να φορτισω μπαταριες για νεες μετρησεις. :D


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 28 Νοέ 2013, 18:22:36
Δεν πετάμε τίποτα... :D


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 28 Νοέ 2013, 18:27:32
Δυστυχώς λόγω βιασύνης δεν μέτρησα τα τυλίγματα γύρω απο τον στάτορα.  :idiot2:

Το επανατύλιξα όπως-όπως, και τέλος καλό... :)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: papabill στις Πέμπτη, 28 Νοέ 2013, 19:16:33
Τι; τελείωμα; τι πάχος σύρμα χρησιμοποίησες;


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: asterixx25 στις Πέμπτη, 28 Νοέ 2013, 20:36:01
Τι; τελείωμα; τι πάχος σύρμα χρησιμοποίησες;

Επειδή δεν μέτρησα τα σύρματα και τις σπέιρες όταν το "καθάριζα", έβαλα οτι να 'ναι....στην τύχη... ::)

2πλό σύρμα 0,2mm, 6 στροφές.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: kolotoympas στις Πέμπτη, 28 Νοέ 2013, 22:32:28
Τι μου θυμίζει αυτό το μοτέρ, τι μου θυμίζει... ;D
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=29972.msg236432#msg236432 (https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=29972.msg236432#msg236432)


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Fly. στις Κυριακή, 1 Δεκ 2013, 15:13:26
Οταν εγινε ο ελεγχος για βραχυκυκλωμα μεταξυ στατορα και φασεων το αποτελεσμα ηταν αρνητικο.
Το μοτερ δουλευε συνεχως με κομπιαζματα και δεν περιστρεφονταν ακομα και χωρις προπέλα.
Αυτο με οδηγησε να το ψαξω λιγο και βρηκα αναμεσα στα τυλιγματα σε 3 δοντια του στατορα περισοτερο
σκουρα μαυρα συρματα απο τα υπολοιπα 9 δοντια. Δηλαδη δεν καηκαν ολες οι φασεις αλλα μονο 2 μεταξυ τους.

Για πληροφορια απλα αναφερω πως διαλεξα τον τροπο τυλιγματος DLRK με αριθμηση AabBCcaABbcC και DELTA
ενωση των φασεων μεταξυ τους. Τελικα εβαλα 3 συρματα 0,40mm και 7 τυλιγματα σε καθε δοντι.

Το αρχειο που βοηθαει αρκετα ειναι
http://www.micronradiocontrol.co.uk/docs/komodo/KH-257-2.pdf

Παω να φορτισω μπαταριες για νεες μετρησεις. :D


  Καλησπέρα σ 'ολους. Πολύ χρήσιμη και πρακτική αυτή η ενότητα που άνοιξε ο asterixx25. Eίναι κρίμα να πετάμε τα μοτέρ για μια καμμένη περιέλιξη.
 
  Μπράβο σε όλους !!
 
  kiril, μήπως έκανες κι άλλες μετρήσεις με το μοτέρ που επισκεύασες ?
Πως συμπεριφέρεται με διαφορετικά φορτία (έλικες) ?
Συγκριτικά με την αρχική του κατάσταση τι συμπεράσματα έχεις βγάλει σχετικάμε τα KV και την απόδοσή του (wax watt) ? μειώθηκαν ή αυξήθηκαν ?
 Συγνώμη αν σε ζάλισα με τις ερωτήσεις μου.
 Προσφατα επισκεύασα ένα GT-2820- 07, με σχεδόν ,παραπλήσια χαρακτηριστικά. δηλαδή από Φ20mm χαλκό με 10 παράλληλα και έξη τυλίγματα, πήγα σε Φ30mm με 4 παράλληλα και έξη
τύλιγματα. Τελικά έβαλα Φ30mm  -  5 παραλληλα  -  6 τυλιγματα, με δραματική αυξηση τις απόδοσεις (watt), & KV , άνω του 30%.
 Ετσι ενώ πίστευα ότι είχα καταλάβει πως περίπου λειτουργεί ο πίνακας που έχει αναρτήσει ο  o-teo, τώρα ομολογώ οτι έχω μπερδευτεί !!!
ΑΝ και κάποιος άλλος έχει κρατήσει δεδομένα ,πρίν και μετά επισκευείς θα είναι πολύ χρήσιμα  :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:

 Ευχαριστώ .

Υ.Γ. Ειχα απο την αρχή σκοπο να βάλω σύρμα ιδιας διατομής,αλλά λόγο βιασύνης ξεχάστηκα, και μέτρησα το δικό του χωρίς να βγάλω το βερνίκη :laugh:.έτσι μου βγήκε  30αρι :D.
      Προσοχή λοιπον..... :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Κυριακή, 1 Δεκ 2013, 16:38:42
Ετσι ενώ πίστευα ότι είχα καταλάβει πως περίπου λειτουργεί ο πίνακας που έχει αναρτήσει ο  o-teo, τώρα ομολογώ οτι έχω μπερδευτεί !!!

Φίλε μου καλησπέρα,

Όλοι μας όταν αγοράζουμε ένα μοτέρ μελετάμε όλα του τα χαρακτηριστικά και βάση αυτών ξέρουμε αν μας κάνει για το μοντέλο που θέλουμε να το βάλουμε και το setup που θα επιλέξουμε (ESC, μπαταρία, έλικα κ.α.).
Όταν φτάνει η ώρα να επισκευάσουμε ένα μοτέρ ένας μόνο τρόπος υπάρχει για να πάρουμε μετά το ίδιο μοτέρ και άρα να ξέρουμε τι θα το κάνουμε μετά: να εφαρμόσουμε τον πίνακα που ξέρουμε κι εγώ απλά έχω μεταφράσει στα Ελληνικά κι έχω βάλει μερικά επεξηγηματικά λογάκια παραπάνω.
Αν τώρα δεν εφαρμόσουμε κατά γράμμα τον πίνακα αυτόν τότε μόνο κατά τύχη θα βγάλουμε ένα μοτέρ σχεδόν ίδιο με αυτό που είχαμε.
Αν δε κάνουμε ότι μας κατέβει και ότι μας βολέψει, πριν το βάλουμε πάνω σε κάποιο μοντέλο θα πρέπει να το βάλουμε πάνω σε πλήρες πάγκο - δυναμόμετρο μοτέρ και να μετρήσουμε τα πάντα με την βοήθεια ειδικών οργάνων (θερμοκρασίες, kv, PRM, Vmax, mΩ, Amax, Wmax, μέγιστη ώση σε kg, προπέλες που παίρνει για μέγιστη απόδοση κ.α. ).
Όταν θα έχουμε λοιπόν όλα τα στοιχεία του μοτέρ μπορούμε να ξεκινήσουμε δοκιμές σε μοντέλα.
Εγώ για παράδειγμα όταν ακόμα δεν είχα καταλάβει τον πίνακα είχα φτιάξει ένα μοτέρ που μόλις το έβαζα σε ρεύμα το έκαιγα αμέσως. Γιατί έτσι όπως το είχα φτιάξει δεν δεχόταν πια 3S μπαταρία αλλά το πολύ 2S. Μέχρι να το καταλάβω (και μιας και απαξίωνα τις μετρήσεις επί πάγκου) το είχα κάψει και ξαναφτιάξει από την αρχή 5 φορές! Όταν όμως κατάλαβα τι έκανα λάθος κατάφερα να το φτιάξω σωστά. Και σε ένα άλλο μοτέρ που έφτιαχνα παράλληλα αποφάσισα να μην το κάνω ίδιο με πριν, αλλά πριν το βάλω πάνω σε μοντέλο του μέτρησα τα πάντα κι έτσι κατάφερα να μην κάψω ούτε αυτό ούτε το ESC ούτε να φουσκώσω την μπαταρία ούτε να σπάσω το μοντέλο μου.  
Διάβασε τον πίνακα ξανά και ξανά μέχρι να τον καταλάβεις και όλο το θέμα με όλες τις απαντήσεις και ειδικά του Κυριάκου (Depron Maniac).
Καλή τύχη!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Fly. στις Κυριακή, 1 Δεκ 2013, 17:21:23
Ετσι ενώ πίστευα ότι είχα καταλάβει πως περίπου λειτουργεί ο πίνακας που έχει αναρτήσει ο  o-teo, τώρα ομολογώ οτι έχω μπερδευτεί !!!

Φίλε μου καλησπέρα,

Όλοι μας όταν αγοράζουμε ένα μοτέρ μελετάμε όλα του τα χαρακτηριστικά και βάση αυτών ξέρουμε αν μας κάνει για το μοντέλο που θέλουμε να το βάλουμε και το setup που θα επιλέξουμε (ESC, μπαταρία, έλικα κ.α.).
Όταν φτάνει η ώρα να επισκευάσουμε ένα μοτέρ ένας μόνο τρόπος υπάρχει για να πάρουμε μετά το ίδιο μοτέρ και άρα να ξέρουμε τι θα το κάνουμε μετά: να εφαρμόσουμε τον πίνακα που ξέρουμε κι εγώ απλά έχω μεταφράσει στα Ελληνικά κι έχω βάλει μερικά επεξηγηματικά λογάκια παραπάνω.
Αν τώρα δεν εφαρμόσουμε κατά γράμμα τον πίνακα αυτόν τότε μόνο κατά τύχη θα βγάλουμε ένα μοτέρ σχεδόν ίδιο με αυτό που είχαμε.
Αν δε κάνουμε ότι μας κατέβει και ότι μας βολέψει, πριν το βάλουμε πάνω σε κάποιο μοντέλο θα πρέπει να το βάλουμε πάνω σε πλήρες πάγκο - δυναμόμετρο μοτέρ και να μετρήσουμε τα πάντα με την βοήθεια ειδικών οργάνων (θερμοκρασίες, kv, PRM, Vmax, mΩ, Amax, Wmax, μέγιστη ώση σε kg, προπέλες που παίρνει για μέγιστη απόδοση κ.α. ).
Όταν θα έχουμε λοιπόν όλα τα στοιχεία του μοτέρ μπορούμε να ξεκινήσουμε δοκιμές σε μοντέλα.
Εγώ για παράδειγμα όταν ακόμα δεν είχα καταλάβει τον πίνακα είχα φτιάξει ένα μοτέρ που μόλις το έβαζα σε ρεύμα το έκαιγα αμέσως. Γιατί έτσι όπως το είχα φτιάξει δεν δεχόταν πια 3S μπαταρία αλλά το πολύ 2S. Μέχρι να το καταλάβω (και μιας και απαξίωνα τις μετρήσεις επί πάγκου) το είχα κάψει και ξαναφτιάξει από την αρχή 5 φορές! Όταν όμως κατάλαβα τι έκανα λάθος κατάφερα να το φτιάξω σωστά. Και σε ένα άλλο μοτέρ που έφτιαχνα παράλληλα αποφάσισα να μην το κάνω ίδιο με πριν, αλλά πριν το βάλω πάνω σε μοντέλο του μέτρησα τα πάντα κι έτσι κατάφερα να μην κάψω ούτε αυτό ούτε το ESC ούτε να φουσκώσω την μπαταρία ούτε να σπάσω το μοντέλο μου.   
Διάβασε τον πίνακα ξανά και ξανά μέχρι να τον καταλάβεις και όλο το θέμα με όλες τις απαντήσεις και ειδικά του Κυριάκου (Depron Maniac).
Καλή τύχη!




 Καλησπέρα. Καταρχήν δεν είχα σκοπό να κάνω κριτική στον πίνακα ούτε στην μετάφραση που έχεις κάνει. δεν ξέρω αν υπονοήθηκε κάτι τέτοιο απο αυτα που έγραψα.
 Οσον αφορά το μοτέρ ηταν καμμένο! επειδή είχα, και έχω, ένα δεύτερο ακρiβώς το ίδιο, σκέφτηκα να το φτιάξω το άλλο, αυξανοντάς του λίγο τα KV.,και την ισχυ.
 έτσι προχώρησα με μικρές αλλαγές για να καταλάβω πως αυτές επιδρούν στο τέλος.
 Τα αποτελέσματα όμως έρχονται σε αντίθεση με αυτά που βρήκε ο kiril.
Αν δεν καταθέσουμε εδώ τις εμπειρίες μας , δεν νομίζω να κατανοήσουμε πλήρως τους παραγοντές που επιδρούν και σε ποιό ποσοστό ,στα χαρακτηριστικά που θα πάρουμε στο τέλος (ισχύ -στροφες - ροπή.).
 
Φιλικά  fly.

 
 



Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: 0 teo στις Κυριακή, 1 Δεκ 2013, 17:34:34
Κι εγώ αυτό που ήθελα να πω είναι πως είναι πολύ δύσκολο να κατανοηθούν οι σχέσεις των μεγεθών αυτών και να πάμε προς τα εκεί που θέλουμε...
Δεν σε παρεξήγησα. Απλά ήθελα να πω είναι πως όσο κι αν νομίσουμε πως έχουμε κατανοήσει τι κάναμε, και κάναμε αυτό που έχουμε ανάγκη, τελικά δεν είναι έτσι. Μπορεί να κάναμε ένα μοτερ πιο δυνατό αλλά που να ζεσταίνεται πολύ εύκολα. Μπορεί να κάναμε ένα μοτέρ ικανό να σηκώσει μεγαλύτερη έλικα αλλά να ζητάει περισσότερα ρεύματα και να κάψουμε ή ESC ή ή ή
Μόνο με δοκιμές στο πάγκο και σε μοντέλο μετά θα ξέρουμε.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Δευτέρα, 2 Δεκ 2013, 11:49:54
Παράθεση
kiril, μήπως έκανες κι άλλες μετρήσεις με το μοτέρ που επισκεύασες ?
Πως συμπεριφέρεται με διαφορετικά φορτία (έλικες) ?
Συγκριτικά με την αρχική του κατάσταση τι συμπεράσματα έχεις βγάλει σχετικάμε τα KV και την απόδοσή του (wax watt) ? μειώθηκαν ή αυξήθηκαν ?
 Συγνώμη αν σε ζάλισα με τις ερωτήσεις μου.

Το μοτερ με βαση τον κατασκευαστη εδινε 480w εως 4s με 30 αμπερ μεγιστο
Οποτε υπολογισα πως στα 15,8v στα 30 αμπερ δινει 474w ονομαστικες τιμες

Πριν καει με 9χ6 προπελα μετρησα 42 αμπερ με 16,8v και 705w
Δηλαδη μεγαλυτερες τιμες απο αυτες που αντεχει γι αυτο και το εκαψα.
Συμφωνα με τις παραπανω μετρησεις (που ειναι κατα προσεγγηση πιστευω) για να τραβαει οχι παραπανω απο 480w-500w  με τις ιδιες μπαταριες 4s
θα επρεπε τα volt να μην υπερβαινουν τα 16v.

Τελικα μετα την επισκευη μετρησα 30 αμπερ στα 16,8v που ετσι τραβαει 504w αρκετα κοντα δηλαδη στις μαμα τιμες.
Ισως αυτο να σημαινει οτι εχει πεσει η αποδωση του επιδη οι παραπανω τιμες δεν υπολογιζονται με 9χ6 αλλα με 9χ4,7 δεν ξερω.

Επισης διαβασα οτι για καθε watt η παραγωμενη ελξη (αναλογως μοτερ) ειναι απο 4 εως 8 γραμμαρια. Οποτε εχουμε στην χειροτερη 4χ500=2000γρ
που για το 2 κιλο fpv που εχω ειμαστε κομπλε. Εμεινε να μετρησω την ωση τωρα για να δω και πρακτικα τα νουμερα αν βγαινουν σωστα.

Δεν ξερω αν τα βγαζω σωστα ολα αυτα παντως τωρα δεν ζεσταινεται καθολου με την ιδια προπελα και τα ιδια volt οποτε οτι δουλευει μην το πειραζεις λενε μερικοι!!! ;D. ;D ;D


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: mikrosdedalos στις Δευτέρα, 2 Δεκ 2013, 13:48:04


Υπάρχει πρόγραμμα που υπολογίζει τα στοιχεία που προκύπτουν από την νέα περιέλιξη του μοτέρ.

Δηλαδή αν βάλουμε τέτοιο πάχος νήματος, θα πάρουμε τόσες στροφές, τόσα βατ, τόσα αμπέρ.

Είχα πέσει παλιά πάνω του άλλα τώρα δεν το βρήκα.

Καταπληκτικό πρόγραμμα. :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:

Αν κάποιος ξέρει καλά αγγλικά ας το ψάξει. :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:

Έχει στο όνομά του την λέξη calculator.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Fly. στις Δευτέρα, 2 Δεκ 2013, 15:56:45
Παράθεση
kiril, μήπως έκανες κι άλλες μετρήσεις με το μοτέρ που επισκεύασες ?
Πως συμπεριφέρεται με διαφορετικά φορτία (έλικες) ?
Συγκριτικά με την αρχική του κατάσταση τι συμπεράσματα έχεις βγάλει σχετικάμε τα KV και την απόδοσή του (wax watt) ? μειώθηκαν ή αυξήθηκαν ?
 Συγνώμη αν σε ζάλισα με τις ερωτήσεις μου.

Το μοτερ με βαση τον κατασκευαστη εδινε 480w εως 4s με 30 αμπερ μεγιστο
Οποτε υπολογισα πως στα 15,8v στα 30 αμπερ δινει 474w ονομαστικες τιμες

Πριν καει με 9χ6 προπελα μετρησα 42 αμπερ με 16,8v και 705w
Δηλαδη μεγαλυτερες τιμες απο αυτες που αντεχει γι αυτο και το εκαψα.
Συμφωνα με τις παραπανω μετρησεις (που ειναι κατα προσεγγηση πιστευω) για να τραβαει οχι παραπανω απο 480w-500w  με τις ιδιες μπαταριες 4s
θα επρεπε τα volt να μην υπερβαινουν τα 16v.

Τελικα μετα την επισκευη μετρησα 30 αμπερ στα 16,8v που ετσι τραβαει 504w αρκετα κοντα δηλαδη στις μαμα τιμες.
Ισως αυτο να σημαινει οτι εχει πεσει η αποδωση του επιδη οι παραπανω τιμες δεν υπολογιζονται με 9χ6 αλλα με 9χ4,7 δεν ξερω.

Επισης διαβασα οτι για καθε watt η παραγωμενη ελξη (αναλογως μοτερ) ειναι απο 4 εως 8 γραμμαρια. Οποτε εχουμε στην χειροτερη 4χ500=2000γρ
που για το 2 κιλο fpv που εχω ειμαστε κομπλε. Εμεινε να μετρησω την ωση τωρα για να δω και πρακτικα τα νουμερα αν βγαινουν σωστα.

Δεν ξερω αν τα βγαζω σωστα ολα αυτα παντως τωρα δεν ζεσταινεται καθολου με την ιδια προπελα και τα ιδια volt οποτε οτι δουλευει μην το πειραζεις λενε μερικοι!!! ;D. ;D ;D




 Ευχαριστώ για τις πληροφορίες ! :thumbs up: αρχίζει να βγαίνει καποιο νόημα σε όλα αυτά.   
 Νομίζω ότι τελικά δεν πρέπει να έχεις σημαντικές διαφορές  στην ισχύ (ιδιο έμβαδον τομης φάσης) αν και περίμενα να έχεις αυξήση λίγο τις στροφές.
 Με έλικα 9''χ6'' σίγουρα θα δείς διαφορά σε αμπέρ.
 Να υποθέσω μ'αλλον ότι οι μετρήσεις που πήρες στην αρχή (4S- 25amp-9''x6''),δεν ισχύουν ?

 Ευχαριστώ και πάλι !
 
Fly.







Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Fly. στις Δευτέρα, 2 Δεκ 2013, 16:00:36


Υπάρχει πρόγραμμα που υπολογίζει τα στοιχεία που προκύπτουν από την νέα περιέλιξη του μοτέρ.

Δηλαδή αν βάλουμε τέτοιο πάχος νήματος, θα πάρουμε τόσες στροφές, τόσα βατ, τόσα αμπέρ.

Είχα πέσει παλιά πάνω του άλλα τώρα δεν το βρήκα.

Καταπληκτικό πρόγραμμα. :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:

Αν κάποιος ξέρει καλά αγγλικά ας το ψάξει. :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:
   
 Αυτό ψάχνω!!!!!!! :D :D :D



Έχει στο όνομά του την λέξη calculator.

  Αυτό ψάχνω!!!!!!! :D :D :D




Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Kiril στις Δευτέρα, 2 Δεκ 2013, 16:06:15
Παράθεση
  Να υποθέσω μ'αλλον ότι οι μετρήσεις που πήρες στην αρχή (4S- 25amp-9''x6''),δεν ισχύουν ?

Ισχυουν αλλα με οχι πληρως φορτισμενη μπαταρια.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Bilaras στις Τρίτη, 5 Απρ 2016, 20:23:59
Κανένα πρόβλημα. Θα κάνεις ενα τύλιγμα όπως στις φωτογραφίες και στην τελική φάση θα ενώσεις σαν STAR ή DELTA
Για 6 μαγνήτες και 9 δόντια είναι το ίδιο με το διάγραμμα με τους 12 μαγνήτες/9δόντιά?


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Fly. στις Τρίτη, 5 Απρ 2016, 21:46:24
Ακριβώς το ίδιο.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: MAD3D στις Τετάρτη, 14 Οκτ 2020, 22:44:25
Καλησπερα εχω ενα μοτερακι με στατορα 12 κελια και συρμα 0.30 επι 4συρματα παραλληλα και 6 στροφες τυλιγμα θελω να το μετατρεψω με ενα συρμα τι παχος πρεπει να βαλω


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Θόδωρος στις Κυριακή, 7 Μάρ 2021, 20:32:14
Καλησπέρα φίλοι!
Καταρχήν συγχαρητήρια στον asterix25 για το πολύ χρήσιμο νήμα του! Έχω φτιάξει χάρη σάυτό το νήμα διάφορα καμμένα μοτεράκια με τέλεια αποτελέσματα, πολλές φορές και καλύτερα από τα αρχικά κατά 2-3 watt
Σ΄ενα emax GT2218, όμως έχω κολλήσει και θέλω τη βοήθειά σας. Έχει 12 δόντια και 14 μαγνήτες αλλά ήταν σε τόσο κακή κατάσταση που δεν μπόρεσα να μετρήσω τα τυλίγματα, μόνο ότι είχε 3 συρματα μπορούσα να δω.
Έχω κάνει διάφορους συνδιασμούς τυλιγμάτων (18-20-25) αλλά ποτέ δεν μου βγάζει πάνω από 100W και 10A. Ενώ το μοτεράκι ειναι 250W. Δεν έχω τρόπο να μετρήσω το πάχος του σύρματος και βάζω 0,22μμ.
Έχω μια υποψία ότι μάλλον είχε παχύτερο σύρμα. Όλα τα νήματα που παραπέμπετε είναι στο aeromontelistis και δεν είναι προσβάσιμα πια.
Υπάρχει περίπτωση να συμβαίνει κάτι άλλο απ΄το πάχος του σύρματος? και υπάρχει τρόπος να πετύχω τα ίδια χαρακτηριστικά με το σύρμα που έχω, γιατί δεν βρίσκω άλλο πάχος (και λογο ιου). Πως μετράτε το πάχος του σύρματος σ΄ενα καμμενο μοτερ?
Επίσης αν μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πως χρησιμοποιω το motor wiring calculator γιατι δεν καταλαβαίνω πως λειτουργεί και τι τιμές πρέπει να βάλω που... :idiot2:
Αυτό που μου κάνει εντύπωση και μου φαίνεται περίεργο είναι ότι παρόλο που αυξάνω τις περιελιξεις και τον αριθμο των συρμάτων (έβαλα και 4 συρματα) τα αμπερ και τα watt μένουν σταθερά ???
Τα φώτα σας παρακαλώ γιατί μ έχει κουφάνει το μοτεράκι :-\
Ευχαριστώ!


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Dimko στις Κυριακή, 7 Μάρ 2021, 23:20:53
Καλησπέρα.  Όλα τα μοτεράκια  GT e -max  έχουν μεγάλο περιθώριο βελτίωσης και ο λόγος είναι απλά κατασκευαστικός.
Τώρα αν θέλεις να αυξήσεις την απόδοση στα ίδια βόλτ, θα πρέπει να προσθέσεις νήματα στην περιέλιξη ή να αυξήσεις την διατομή των συρμάτων.
Αν αυξήσεις και τα τυλίγματα γύρω από τα δόντια , τότε θα μειώσεις τα  ΚV   και θα το κάνεις να λειτουργεί αποδοτικά σε περισσότερα βόλτ.

Αν τώρα θέλεις την ίδια απόδοση του αρχικού...
θα έπρεπε να είχες φροντίσει να ξέρεις την αρχική του περιέλιξη.
Μάλλον την πάτησες.. :)

Αν ήμουνστην θέση σου θα έβαζα 5 νήματα και θα έπαιζα με τα τυλίγματα.
 
Ο τρόπος τυλίγματα είναι στο παραπάνω σχέδιο.

Μπορείς άνετα να το φτάσεις στα 350 watt,  για τρίσελη Lipo.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Dimko στις Δευτέρα, 8 Μάρ 2021, 00:00:31
Καλύτερα δες την παρακάτω εικόνα.


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Θόδωρος στις Δευτέρα, 8 Μάρ 2021, 02:23:56
Ευχαριστώ, πολύ χρησιμες παρατηρήσεις και σε συνδιασμό μ΄αυτό το πίνακα έβγαλα άκρη https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2132883-Typical-wire-gauge-for-connecting-ESCs-Motors-Batteries
Το τύλιξα 7 φορές με 8απλό σύρμα 0,22 τώρα δίνει 250βαττ στα 25αμπέρ με 10Χ60 έλικα, όπως ήταν δηλαδή. :thumbs up: Βέβαια δεν ξέρω KV αλλά δεν μου είναι απαραίτητο.
Ευχαριστώ πολύ!!! 


Τίτλος: Απ: Επισκευή καμμένου μοτέρ
Αποστολή από: Loukis35 στις Παρασκευή, 12 Μάρ 2021, 12:52:07
Ωραίο θέμα!
Μπράβο στα παιδιά που πειραματίζονται!

Θα προσπαθήσω να "πειράξω" και ένα δικό μου. Για να περνάει ή ώρα..... :)