Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Sport - fun και γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: georgedimit στις Τρίτη, 7 Αύγ 2012, 20:36:10



Τίτλος: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: georgedimit στις Τρίτη, 7 Αύγ 2012, 20:36:10
Καλησπερα παιδια εχω μια απορια!

Παντα οταν ειναι να απογιωσω το tail drager αεροπλανο μου τραβω ολο το elevator και αφηνω το αεροπλανο να τροχοδρομησει! Εχω παρατηρησει οτι αργει πολυ να σηκωθει! Ειναι το extra 300 sp great planes με kyosho 61!

To elevator την ωρα της απογειωσης εχει κλιση 25mm τα οποια ειναι τα high rates που δινει ο κατασκευαστης και 10 mm low rates!

Εαν χρησιμοποιησω τον ιδιο τροπο απογειωσης αλλα με low rates το αεροπλανο θα σηκωθει γρηγοροτερα?


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: Yankos στις Τρίτη, 7 Αύγ 2012, 20:47:45
Κατά την απογείωση όταν τραβάμε πολύ up το elevator τότε κολλάει η ουρά στο έδαφος και δεν μπορεί να σηκωθεί το αεροπλάνο.
Με αποτέλεσμα να κάνει μεγάλη τροχοδρόμηση και να ξεκολλάει απότομα, απρόβλεπτα και με μεγάλη γωνία ανόδου.
Είναι καλύτερα κατά την τροχοδρόμηση να αφήνεις την ουρά να σηκωθεί χωρίς να δίνεις up και μετά να τραβάς γλυκά το στικ
για να απογειωθείς με μικρή γωνία ανόδου.


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: georgedimit στις Τρίτη, 7 Αύγ 2012, 21:00:51
Το τραβαω πολυ γιατι το μερος που πεταω δεν ειναι ασφαλτοστρωμενο αλλα με πετρες και φοβαμαι μην βει καμια πετρα στους μπροστα τροχους και μου το γυρισει αναποδα! Μου εχει τυχει ξανα!

Αλλα πιστευω οτι η ουρα μπορει να κρατηθει στο εδαφος ακομα και με λιγο elevator η κανω λαθος?


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ στις Τρίτη, 7 Αύγ 2012, 21:58:34
αυτο που κανείς είναι λάθος.μπορεί να απογειωθεί χωρίς την κατάλληλη ταχύτητα κ να ρίξει φτερό.μετά δεν σώζετε το μοντέλο.δοκίμασε τουλάχιστον με την μισή κλίση πχ 10mm up κ άφησε το να τροχόδρόμισει όσο το δυνατόν περισσότερο.αν τελειώνει ο διάδρομος τότε τελευταία στιγμή τραβά και δώσε όσο up χρειαστεί.όχι απότομα.


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: w1ndsurfer στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 07:31:22
Δεν θα έλεγα αμέσως ότι αυτο που κάνεις είναι λαθος, αλλά είναι αρκετά επικίνδυνο

Προτείνω:
1. Καθάρισε τις πέτρες ή βρες άλλο σημείο για απογείωση-προσγείωση

2. Βάλε trim up 5-6 κλικ, άσε το μοντέλο να πάρει ταχύτητα στο έδαφος μέχρι να σηκωθεί η ουρά και απογείωσε χωρίς up stick, στον αέρα βάλε το trim στην αρχική θέση


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: georgedimit στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 08:42:53
Σημερα εαν με βοηθησει ο καιρος θα κανω και αυτην την δοκιμη! Πιστευω οτι το προβλημα που αντιμετωπιζα οσο αφορα την απογειωση ηταν το πολυ elevator και θα φανει σημερα!


Να ρωτησω και κατι αλλο ψιλοασχετο!

Οταν μετραμε την κηνηση των πηδαλιων για να την φερουμε στα επιπεδα που αναφερει ο κατασκευστης σε ποιο σημειο του πηδαλιου (elevator rudder aileron) τοποθετουμε το χαρακα?
Απο οτι καταλαβα αλλιως μετρας εαν τοποθετηθει στο σημειο της ατρακτου αλλιως στην μεση και αλλιως στην ακρη!

Μιλαμε παντα για πηδαλια που ειναι ετσι το σχημα τους και οχι τα πηδαλια που ειναι ιδιο πλατος σε ολο το μηκος



Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: vilisdev στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 09:48:16
Οι αποστάσεις των αποκλίσεων μετριούνται στο μεγαλύτερο πλάτος του πηδαλίου εκεί που είναι και μεγαλύτερες.


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: georgedimit στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 10:23:43
Οι αποστάσεις των αποκλίσεων μετριούνται στο μεγαλύτερο πλάτος του πηδαλίου εκεί που είναι και μεγαλύτερες.

Σε ευχαριστω παρα πολυ


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: Yankos στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 11:29:20
Μπορείς να διαβάσεις και εδώ αρκετά πράγματα.

http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-051B.htm


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: orck στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 17:12:07
αυτο που κανείς είναι λάθος.μπορεί να απογειωθεί χωρίς την κατάλληλη ταχύτητα κ να ρίξει φτερό.μετά δεν σώζετε το μοντέλο.δοκίμασε τουλάχιστον με την μισή κλίση πχ 10mm up κ άφησε το να τροχόδρόμισει όσο το δυνατόν περισσότερο.αν τελειώνει ο διάδρομος τότε τελευταία στιγμή τραβά και δώσε όσο up χρειαστεί.όχι απότομα.

Πως θα απογειωθει χωρις την καταλληλη ταχυτητα; Φτερο θα ριξει εαν αυξηθει πολυ η γωνια προσβολης χωρις να εχει την απαραιτητη ωση απο την κινητηρα.


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: georgedimit στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 17:46:51
Φιλοι μου σας ευχαριστω ολους για την βοηθεια! Σημερα τα πραγματα ηταν πολυ καλα! Το αεροπλανο απογειωθηκε σε περιπου 20 μετρα χρησιμοποιωντας το elevator στα 10mm ! Σιγουρα θα μπορουσε να απογειωθει σε μικροτερη αποσταση εαν το πετουσα σε ασφαλτοστρωμενο εδαφος! Καταλαβα οτι δεν πρεπει να χρησιμοποιουμε πολυ up για απογειωση!

Και παλι σας ευχαριστω πολυ


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 23:24:48
αυτο που κανείς είναι λάθος.μπορεί να απογειωθεί χωρίς την κατάλληλη ταχύτητα κ να ρίξει φτερό.μετά δεν σώζετε το μοντέλο.δοκίμασε τουλάχιστον με την μισή κλίση πχ 10mm up κ άφησε το να τροχόδρόμισει όσο το δυνατόν περισσότερο.αν τελειώνει ο διάδρομος τότε τελευταία στιγμή τραβά και δώσε όσο up χρειαστεί.όχι απότομα.

Πως θα απογειωθει χωρις την καταλληλη ταχυτητα; Φτερο θα ριξει εαν αυξηθει πολυ η γωνια προσβολης χωρις να εχει την απαραιτητη ωση απο την κινητηρα.
φίλε orck πετάει σε ανώμαλο έδαφος με κλίση up 25mm και full throttle από την αρχή.ένα τέτοιο μοντέλο είναι απρόβλεπτο σε τέτοιες συνθήκες κ μπορεί να ξεκολλήσει από το έδαφος πριν φτάσει στην σωστή ταχύτητα απογείωσης.συνήθως ένα μοντέλο πέφτει τα πρώτα 5 δευτερόλεπτα από 1 μόνο σφάλμα.εδώ έχουμε συνδιασμό τριών σφαλμάτων.αυτα κατά την γνώμη μου κ σημασία έχει ότι βοήθησαμε τον φιλο να απογειώσει το μοντέλο του με (σχεδόν)ασφάλεια.


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: Yankos στις Τετάρτη, 8 Αύγ 2012, 23:49:47
Φιλοι μου σας ευχαριστω ολους για την βοηθεια! Σημερα τα πραγματα ηταν πολυ καλα! Το αεροπλανο απογειωθηκε σε περιπου 20 μετρα χρησιμοποιωντας το elevator στα 10mm ! Σιγουρα θα μπορουσε να απογειωθει σε μικροτερη αποσταση εαν το πετουσα σε ασφαλτοστρωμενο εδαφος! Καταλαβα οτι δεν πρεπει να χρησιμοποιουμε πολυ up για απογειωση!

Και παλι σας ευχαριστω πολυ

Ωραίος  :thumbs up:

Από ότι κατάλαβα, από τα χιλιοστά που αναφέρεις στην κίνηση του πηδαλίου,
κατά την απογείωση τραβάς τέρμα το στικ για να σηκωθεί το μοντέλο;
Και απλώς επιλέγεις αν θα έχεις μεγάλες ή μικρές κινήσεις;


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: kostasch στις Πέμπτη, 9 Αύγ 2012, 18:31:08
Φιλοι μου σας ευχαριστω ολους για την βοηθεια! Σημερα τα πραγματα ηταν πολυ καλα! Το αεροπλανο απογειωθηκε σε περιπου 20 μετρα χρησιμοποιωντας το elevator στα 10mm ! Σιγουρα θα μπορουσε να απογειωθει σε μικροτερη αποσταση εαν το πετουσα σε ασφαλτοστρωμενο εδαφος! Καταλαβα οτι δεν πρεπει να χρησιμοποιουμε πολυ up για απογειωση!

Και παλι σας ευχαριστω πολυ

Ωραίος  :thumbs up:

Από ότι κατάλαβα, από τα χιλιοστά που αναφέρεις στην κίνηση του πηδαλίου,
κατά την απογείωση τραβάς τέρμα το στικ για να σηκωθεί το μοντέλο;
Και απλώς επιλέγεις αν θα έχεις μεγάλες ή μικρές κινήσεις;

Ναι κατα την απογειωση τραβουσε τερμα το elevator! Τα λαθη που εκανε ηταν 2

1) Τραβουσε το elevator πριν ακομα το αεροπλανο τροχοδρομησει
2) Οι κινησεις ηταν πολυ μεγαλες αρα επρεπε να πιασει και μεγαλη ταχυτητα

Τωρα με τις μικρες κινησεις ειναι ολα ΟΚ


Τίτλος: Απ: Απογειωση και Elevator
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Παρασκευή, 10 Αύγ 2012, 06:56:14
αυτο που κανείς είναι λάθος.μπορεί να απογειωθεί χωρίς την κατάλληλη ταχύτητα κ να ρίξει φτερό.μετά δεν σώζετε το μοντέλο.δοκίμασε τουλάχιστον με την μισή κλίση πχ 10mm up κ άφησε το να τροχόδρόμισει όσο το δυνατόν περισσότερο.αν τελειώνει ο διάδρομος τότε τελευταία στιγμή τραβά και δώσε όσο up χρειαστεί.όχι απότομα.

Πως θα απογειωθει χωρις την καταλληλη ταχυτητα; Φτερο θα ριξει εαν αυξηθει πολυ η γωνια προσβολης χωρις να εχει την απαραιτητη ωση απο την κινητηρα.

Οταν ένα taildragger τροχοδρομεί, η γωνία προσβολής του φτερού δεν μπορεί να υπερβεί κάποια τιμή. Οταν απογειωθεί, η επιμονή σε μεγάλη κλίση στο πηδάλιο ύψους - βάθους (elevator) θα αυξήσει γρήγορα την γωνία προσβολή (δηλαδή των συνθηκώνς πτήσης, η ώση ενδεχομένως δεν θα είναι πια αρκετή), με ενδεχόμενο το αεροπλάνο, λόγω και της ήδη χαμηλής ταχύτητας, να πέσει σε απώλεια στήριξης (stall). Πολύ up στην απογείωση και στροφή πριν το αεροπλάνο αναπτύξει επαρκή ταχύτητα είναι από τα συχνότερα λάθη αρχαρίων αλλά και όχι τόσο αρχαρίων, που έχουν συνηθίσει σε μοντέλα με μεγάλο για το μέγεθος τους κινητήρα.

Μοντέλα με μεγάλη ισχύ κινητήρα μπορούν να απογειωθούν σχεδόν κάθετα, δεν είναι όμως η συνιστώμενη τακτική, ειδικά με ένα νέο και ατριμάριστο μοντέλο. Επίσης δεν είναι συμπεριφορά που θα συναντήσει κανείς σε πραγματικά αεροπλάνα, που απέχουν πολύ από την σχέση ώσης/βάρος που έχουμε σε πολλά μοντέλα μας.

Ιδανικά, ένα taildragger θα σηκώσει πρώτα την ουρά από το έδαφος και, είτε απογειώνεται μόνο του μόλις αυξήσει ταχύτητα, είτε θα απογειωθεί με λίγο up.