Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.495 μηνύματα σε 12.387 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 14 Μάι 2024, 20:24:58

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 14 Μάι 2024, 20:24:58

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από tasospap
    [Σήμερα στις 20:04]

    [Σήμερα στις 19:35]

    από snoopy
    [Χθες στις 08:35]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 6 Μάι 2024, 01:30:30]

    από Markhelis
    [Κυριακή, 5 Μάι 2024, 14:26:40]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304495
    Σύνολο θεμάτων: 12387
    Online σήμερα: 54
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 34
    Συνολικά: 36
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups  (Αναγνώστηκε 4891 φορές)
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « στις: Τετάρτη, 22 Απρ 2020, 11:15:53 »

    Καλημέρα,

    Από τον τίτλο και μόνο μπορούμε να καταλάβουμε το σκοπό του θέματος.

    Δεν ξέρω κατά πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία των TK, μάλλον έχει αλλά όχι τόσο όσο οι δυνατότητες των σύγχρονων ηλεκτρονικών. Σε κάθε περίπτωση οι ΤΚ της τελευταίας 15ετίας έχουν αρκετές δυνατότητες τις οποίες οι περισσότεροι μοντελιστές δεν εκμεταλλεύονται στο μέγιστο, μεταξύ αυτών κι εγώ. Στριφογύρισμα ματιών

    Για τους χρήστες της Futaba που είναι και ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς (σαν να λεμε Toyota στα αυτοκίνητα), θεώρησα καλό να ανοίξουμε ένα θέμα στο οποίο θα αναλύονται, παρατίθενται Ερωτήσεις, Νέα, Πρακτικές Εφαρμογές (πχ μίξεις, conditions σε ακροβατικά μέχρι logic sequences σε scale κτλ) και Setup σε αεροπλάνα (πχ από trainer μέχρι jet και scale).

    Φυσικά όποιος χρήστης Futaba ανάλογα με τις περιοχές εξειδίκευσης του έχει να μοιραστεί κάτι, είναι ευπρόσδεκτος να το κάνει και να το αναλύσει εδώ. Συνεπώς, αναμένουμε... Thumbs up

    Συνεχίζεται...



    Καταγράφηκε
    Chris71
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 286



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 22 Απρ 2020, 14:21:34 »

    Πολύ καλό θέμα άνοιξες Νίκο μπράβο! Έλειπε για εμάς τους φουταμπακηδες ένα τέτοιο νήμα. Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Always look on the bright side of life!
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 24 Απρ 2020, 00:24:03 »

    Ευχαριστώ Χρήστο,

    Κουβέντα να γίνεται ειδικά τώρα που δεν πετάμε. Δάκρυ

    Ξεκινάω κάνοντας μια σύντομη αναδρομή από την αρχή του έτους. Συνήθως στις αρχές του έτους κάνουμε πλάνα ή βάζουμε στόχους ακόμη και στα hobby. Βέβαια η παρούσα κατάσταση προς το παρόν μας αναγκάζει να μείνουμε στα πλάνα και όχι σε δράσεις θέλοντας και μη. Στο πλάσιο αυτό ήταν και μια πιθανή αναβάθμιση ενός συστήματος ΤΚ λόγω ανανέωσης και βελτιωμένης εμπειρίας.

    Έχοντας δύο συστήματα ήδη: Μια Futaba 14SG την οποία χρησιμοποιώ για sport μοντέλα, foamies, και 3D ακροβατικά εδώ και χρόνια και μια T18MZ με την οποία πετάω F3A μοντέλα κυρίως, η επιλογή για αναβάθμιση δεν ήταν παρά η τελευταία Τ32ΜΖ για την οποία γράφονται πολλά και διάφορα. Συγκεκριμένα πολλοί χρήστες Futaba ισχυρίζονται πως δεν παρέχει υπεραξία σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο και ότι είναι μια κίνηση της Futaba να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό με ένα face lift σε επίπεδο σχεδιασμού και software. Με την ευκαιρία η Futaba ειδικά στην Ευρώπη αντιμετωπίζει πολύ δυνατό ανταγωνισμό από την Jeti και πλέον από την Powerbox.

    Κάνοντας μια λεπτομερή έρευνα αγοράς και διαβάζοντας κατέληξα στο ότι η Τ32ΜΖ παρέχει τα ακόλουθα τα οποία θα αποτελούσαν κριτήρια μιας πιθανής αγοράς μου ή όχι:

    1. Καλύτερο σχεδιασμό κεραίας κάτι πολύ σημαντικό ειδικά σε πεδία με μεγάλα επίπεδα θορύβου
    2. Stick με Hall Sensor χωρίς ποτενσιόμετρο (Made in Japan, όχι Γερμανικά από την ACT Europe)
    3. Πολύ εύκολη μετροπή από Mode 1-4
    4. USB καλώδιο φόρτισης
    5. Βελτιωμένο Menu σε πρώτο επίπεδο παρέχοντας το Look & Feel κινητού
    6. Δυνατότητα Model ID σαν τη Spektrum, ο δέκτης κάνει match με τη μνήμη σε περίπτωση λανθασμένης επιλογής
    7. GPS built in στο HW
    8. Προοπτική για μελλοντικές και ενδιαφέρουσες αναβαθμίσεις στο SW αφού θα έιναι και το μοντέλο που θα επικεντρωθεί η Futaba από εδώ και εμπρός

    Είναι τα παραπάνω αρκετά για μια πιθανή επιλογή; Δεν ξέρω αυτό είναι ίσως και υποκειμενικό. Προσωπικά επικεντρώθηκα στα 1 και 2 και μάλλον περισσότερο στο 2.

    Το ερώτημα είναι το εξής εδώ: Τί μας προσφέρει το Potless Stick με Hall Sensor αλήθεια;

    1. Αξιοπιστία αφού δεν φθείρεται και δεν χρειάζεται αλλαγή ή calibration ακομα μετά από χιλιάδες πτήσεις, θα τις κάνω; Δεν ξέρω, μακάρι... Στριφογύρισμα ματιών
    2. Βελτιωμένη απόκριση και ανάλυση στο stick μεχρι και 4096 βήματα εφόσον και τα servo που χρησιμοποιούνται είναι συμβατά. Μην περιμένετε κάτι τέτοιο με τα servo του Hobbyking των 5 δολαρίων  Χαμόγελο

    Διαβάζοντας και σχόλια των Ιαπωνέζων πιλότων κατέληξα πως αυτό είναι και το δυνατό σημείο της, μάλιστα ο Suzuki αναφέρει πως ενώ το stick είναι αρκετα σκληρό (τουλάχιστον όπως έρχεται από το εργοστάσιο, μην ξεχνάμε ότι έχει ρυθμιζόμενη τάση), είναι πολύ ευαίσθητο και έχει πολύ γρήγορη απόκριση με αποτέλεσμα να πετάει με μεγαλύτερες τιμες Expo σε σχέση με την Τ18ΜΖ. Επίσης τα σταματήματα του μοντέλου και κατά τις επαναφορές στην ουδέτερη θέση ειδικά σε snap roll, είναι ακαριαία.

    Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τα παραπάνω, άρχισα να αναρωτιέμαι αν και πώς μπορώ να αναβαθμίσω τα stick στα συστήματα που ήδη έχω χωρίς να μπω σε παραπάνω έξοδα. Είναι που κάτι που και τελικά έκανα και για αυτό θα αναφερθώ στο επόμενο μου post, λογικά αύριο.

    Μέχρι τότε, καλό σας βράδυ. Thumbs up

    ΜΦΧ,
    Νίκος

    Καταγράφηκε
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.960


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 1 Μάι 2020, 21:08:50 »

    Η τελευταία έκδοση λογισμικού (v3.9) για τις Futaba 16sz και 18Sz συμπεριλαμβάνει το 'model ID' - το αντίστοιχο 'model match' - που σημαίνει οτι δεν μπορείς να πετάς πλέον με επιλεγμένο λάθος μοντέλο.

    Εκτίμηση μου είναι ότι αυτό θα εφαρμοσθεί σε μελλοντική έκδοση για τις 18mz.

    Αυτ;o όμως εχει εφαρμογή σε μοντέλα εφοδιασμένα με δέκτες  FASSTest and T-FHSS

    για να το ενεργοποιήσουμε ακολουθούμε τα παρακάτω βήματα :
    1) Μετά το update επιλέγουμε το μοντέλο και στο LINKAGE menu
    2) επιλέγουμε SYSTEM Type
    3) Επιλέγουμε το τύπο του δέκτη μετά "YES" (18ch FASSTest/12ch FASSTest/T-FHSS)
    4) Πίσω μετα στο μενου και ξανακάνουμε  re-link όπως πρίν
    Δουλεύι και με 2 δέκτες linked σε Dual Mode.


    Πηγή διαδίκτυο ...
    Software download page
    https://www.rc.futaba.co.jp/dl/index.html?fbclid=IwAR26aoaOcCGG0nCVGAV8jxWlJEZGoU8kGIvb00_YsV1daUSjxFd2W-ZHkN4
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #4 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 09:57:08 »

    Καλημέρα,

    Σήμερα ευτυχώς υπάρχει διάθεση και χρόνος για λίγο γράψιμο. Χαμόγελο

    Αρχικά Τάσο σε ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου εδώ και τις πληροφορίες που παραθέτεις, έχεις εκτενή εμπειρία σε Futaba και είμαι σίγουρος πως μπορείς να μας βοηθήσεις σε πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να προκύψουν.

    Συνέχεια στο θέμα μας. Πριν αναφερθώ στην αντικατάσταση των stick, ας καταλάβουμε λίγο τις βασικές αρχές του φαινομένου Hall:

    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #5 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 10:18:33 »

    Όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω link, καθώς ο κυλινδρικός μαγνήτης ο οποίος είναι τοποθετημένος στο stick κινείται μηχανικά, δημιουργεί ένα μεταβλητό πεδίο το οποίο με τη σειρά του διαβάζει ο Hall sensor δίνοντας ένα μεταβλητό Hall voltage output παρόμοιο με αυτό του ποτενσιομέτρου (στην περίπτωση του κλασσιου μηχανικού stick).

    https://www.act-europe.eu/potless-technologie-02.html



    * potless2-02_.jpg (47.49 KB, 800x310 - εμφανίστηκε 506 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #6 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 10:30:53 »

    Φτάνοντας στο Pforrzheim, μια μικρή σχετικά πόλη ή κωμόπολη, εκεί που ήταν ανέκαθεν η αντιπροσωπία  της Futaba (Robbe, Ripmax και ACT EU), η αγωνία μου μεγάλη να συναντήσω τον Oliver τον αρχιμηχανικό και να του δώσω τις TK για τις αλλαγές. Δεν ήταν σίγουρο αν θα τις τελείωνε την ίδια μέρα και τις δύο δυστυχώς.





    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #7 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 10:52:45 »

    Μετά από αναμονή περίπου 2 ωρών, μου φέρνει τη 18ΜΖ. Βλέποντας λίγο το stick του γκαζιού το οποίο είχε αλλαχτεί παρατήρησα πως είχε περιορισμένη μηχανική διαδρομή λόγω του πλαστικού limiter που έρχεται από το εργοστάσιο. Του εξήγησα πως αυτό θα μου έδινε μειωμένη ανάλυση και θα ήθελα να είναι παρόμοιο σε διαδρομή με το παλαιό. Μου εξήγησε ότι αυτή η διάταξη είναι το λεγόμενο factory setting αλλά προθυμοποιήθηκε να το αλλάξει. Εδώ είναι που παθαίνεις λίγο πλάκα, αφού μέσα σε 5 λεπτά την ανοίγει και βγάζει τον πλαστικό limiter. Στη συνέχεια κάνουμε calibration και είμαστε έτοιμοι για πτήση. Επίσης μου έλεγξε και το RF Output στα πλαίσια του γενικότερου ελέγχου της TK.

    Μετά τη 18ΜΖ σειρά είχε η 14SG, την οποία χρησιμοποιώ σε μικρότερα μοντέλα κυρίως και έχει πολλές ώρες πτήσεων. Υπό άλλες συνθήκες δεν θα τα άλλαζα, δεδομένου όμως του τελευταίου το έκανα.

    Μετά από μια ώρα περίπου μου φέρνει την ΤΚ με τα καινούργια stick. Σε τέτοιες περιπτώσεις για να ελέγξεις την ακρίβεια του stick πρέπει να πας στο servo monitor function. Εκέι μπορείς να δεις χονδρικά αλλά και σε καλή λεπτομέρεια θέλω να πιστεύω τη μηχανική κίνηση σε σχέση με τα moving bars στην οθόνη. Άσχημα μαντάτα, παρατήρησα ότι υπήρχε dead band, δλδ οι μπάρες τερμάτιζαν πριν τερματίσει μηχανικά το stick. Του εξήγησα ότι αυτό δεν έιναι σωστό, η απόκριση ήταν να κάνουμε αμέσως calibration το οποίο δεν δούλεψε δυστυχώς. Είδα τον Oliver να προβληματίζεται λίγο τελικά την παίρνει μέσα στο εργαστήριο για επανέλεγχο και να επανέρχεται. Την έβαλε στην κονσόλα ελέγχου και είδε ότι ήταν κάποιο hardware setting, ωστόσο μετά την αλλαγή όλα καλά.

    Δεν θέλω να βομβαρδίζω με λεπτομέρειες, απλώς θέλω αν αναδείξω τη γρήγορη απόκριση στις παρατηρήσεις οι οποίες χαίρομαι που έγιναν δια ζώσης και δεν είχαμε μπρος πίσω στα ταχυδρομεία.

    Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τα νέα pots στη 14SG:






    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 11:17:52 από 3DJunk » Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 11:03:52 »

    Επιστρέφοντας στο σπίτι το πρώτο πράγμα ήταν να δοκιμάσω τις TK στο "παραγωγικό" περιβάλλον που λένε... Grin

    Δοκιμές με δέκτες 7008SB και MKS servos σε HV. Δεν ξέρω, ίσως ήταν Placebo effect ή ψυχολογικό θέμα, η απόκριση μου φάνηκε άμεση  / ακαριαία. Αυτό βέβαια δεν είναι μετρήσιμο και βασίζεται καθαρά στην όποια εμπειρία έχω. Δυστυχώς δεν υπάρχει video αλλά επιφυλάσσομαι σχετικά στο άμεσο μέλλον.

    Σε γενικές γραμμές έμεινα ευχαριστημένος με την εξυπηρέτηση και την όλη διαδικασία αλλαγής αν και έκανα περισσότερα από 500Km. Αυτό που μένει και δεν είμαστε μακρυά είναι η δοκιμή στο πεδίο πλέον αφού και τις 2ΤΚ περιμένουν κάποια καινούργια και συναρπαστικά θέλω να πιστεύω μοντέλα... Wink



    Καταγράφηκε
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.960


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 12:41:12 »

    Νικόλα,

    Πόσο κοστισαν για την 18ΜΖ, να στειλω και την διή μου ;
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 23:33:08 »

    Τάσο PM! Το κόστος δεν είναι μεγάλο γιατί σου κρατάνε τα παλιά stick. Το κόστος μεταφοράς πρέπει να λάβεις υπόψη.
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 23 Μάι 2020, 23:55:36 από 3DJunk » Καταγράφηκε
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.960


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #11 στις: Δευτέρα, 25 Μάι 2020, 16:38:53 »

    Ευχαριστώ Νίκο !!!  Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 26 Μάι 2020, 12:45:05 »

    Παρακαλώ Τάσο φίλε μου!

    Μετά από τα stick συνεχίζουμε στο θέμα Setup. Τo μέγεθος 50-70cc σε ακροβατικό είναι πολύ δημοφιλές στις μέρες λόγω μεγέθους, πρακτικότητας, κόστους κτλ.
    Αναρωτήθηκα πολλές φορές στο παρελθόν όπως επίσης φίλοι μου έχουν κάνει την ερώτηση:

    Χρειαζόμαστε αλήθεια κατανομή τύπου Powerbox, Smartfly, Emcotec σε μοντέλο αυτού μεγέθους;

    H απάντηση πολύ απλή και είναι OXI.

    Η επόμενη ερώτηση όμως είναι, πώς μπορούμε να έχουμε μια εύκολη διάταξη και συνάμα αξιόπιστη με επαρκή κατανομή ρευμάτων ακόμη και σε ακραίες συνθήκες, δλδ τη στιγμή που τα servo μας με 2 inch+ servo arms ζητάνε ρεύματα πχ σε ένα deep snap, cranck shaft, high speed rifle κτλ.

    Τη λύση εδώ μας τη δίνει η Futaba με τους δέκτες τύπου FasTest Serial Bus.

    Για να μπορέσουμε να έχουμε ένα όσο το δυνατό κατανεμημένο σύστημα από πλευράς ρευμάτων ιδιαίτερα με servo τόσο μεγάλων απαιτήσεων (στα 8,4v) μπορούν να χρησιμοποιηθούν δύο δέκτες Futaba HV7008 paired σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητες pairing που προσφέρει η Futaba 14SG, 16SZ, 18SZ, 18MZ, 32MZ.

    O δέκτης Α σερβίρει:

    - To δεξί Ail
    - To αριστερό Εl
    - To γκάζι
    - Το kill switch

    O δέκτης B σερβίρει:

    - To αριστερό Ail
    - To δεξί Εl
    - To Rudder

    Σημ: Οι δύο paired δέκτες λειτουργούν σαν ένας, ο ένας έχει τα κάναλια 1-7 και ό άλλος από το 8-14.

    Κάθε δέκτης τροφοδοτείται από δύο αρσενικά connectors προερχόμενα από τους HV διακόπτες της Fromeco (Badger).

    Με αυτό τον τρόπο εκτός από το ότι έχουμε load balancing των ρευμάτων έχουμε και redundancy. Έτσι έστω κι αν ένας δέκτης χάσει σήμα λόγω συνθηκών, υπερβολικού θορύβου κτλ εξακολουθούμε να ελέγχουμε το υπόλοιπο μισό του αεροπλάνου αφού η πιθανότητα να αποτύχουν και οι δύο δέκτες είναι πάρα πολύ μικρή.



    * Tank_.jpg (85.73 KB, 922x519 - εμφανίστηκε 316 φορές.)

    * 7008Rx_.jpg (91.28 KB, 922x519 - εμφανίστηκε 315 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 26 Μάι 2020, 13:08:12 από 3DJunk » Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 26 Μάι 2020, 12:50:04 »

    Για HV setup χρειαζόμαστε τους κατάλληλους διακόπτες. Μια απλή, φθηνή λύση και πάνω απ' όλα δοκιμασμένη είναι αυτή της Fromeco (Made in US).

    Δεν θα μπλεκόμουν ιδιαίτερα με περίπλοκα προιόντα γνωστής εταιρίας από τη Γερμανία τα οποία είναι εξαιρετικά σε ποιότητα αλλά όχι κατάλληλα για τις συγκεκριμένες ανάγκες (λόγω περιπλοκότητας) + το ότι είναι λίγο τσουχτερά στην τιμή.

    Σημ: Αυτό το setup μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε 100cc άνετα.


    * Badger_ (1).jpg (68.28 KB, 922x692 - εμφανίστηκε 318 φορές.)

    * Badger_ (2).jpg (93.95 KB, 922x692 - εμφανίστηκε 309 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 10 Ιούν 2020, 13:08:59 »

    Προχωράμε σε ένα θέμα που μας λύνει τα χέρια λόγω λιγότερων καλωδίων, περισσότερο τακτοποιημένο setup και μικρότερη πολυπλοκότητα, το γνωστό Serial Bus. Στην ουσία όλα τα signals των servo περνάνε σειριακά από το ένα μόνο δίαυλο / bus χωρίς να έχουμε ξεχωριστό ανά servo.  Σε αυτή την περίπτωση η Futaba προτείνει τη χρήση φερίτη της TDK ή παρόμοιο:

    https://www.rc.futaba.co.jp/news/webdir/414.html

    TDK ZCAT 1325-0530A
    Inner diameter: 5 mm Outer diameter:
    12.8 mm
    Length: 25 mm
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #15 στις: Τετάρτη, 10 Ιούν 2020, 13:17:35 »

    Δύο φωτογραφίες από το δικό μας setup.

    Έχουμε ένα Powerbox Competition SRS με δύο δέκτες 7008SB, οι οποίοι θα αντικατασταθούν με δύο 7003SB αφού είναι περισσότερο συμβατοί με τα Powerbox και έχουν λιγότερα lost frames. Το τελευταίο εξαρτάται πάντα και από την ημερομηνία παραγωγης και software που έχουν οι δέκτες.


    * Futaba SRS1.jpg (60.56 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 829 φορές.)

    * Futaba SRS2.jpg (53.86 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 830 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #16 στις: Τετάρτη, 10 Ιούν 2020, 13:19:13 »

    ...


    * Futaba SRS3.jpg (53.75 KB, 960x720 - εμφανίστηκε 822 φορές.)

    * Futaba SRS4.jpg (47.92 KB, 960x720 - εμφανίστηκε 824 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #17 στις: Τετάρτη, 10 Ιούν 2020, 13:40:34 »

    Θα ήθελα ωστόσο να διευκρινίσω πως έχουμε χρησιμοποιήσει το ίδιο setup με Powerbox Champion SRS σειριακά σε δέκτες 7008SB και αεροπλάνο ακροβατικό IMAC 41% χωρίς κάνενα πρόβλημα και μάλιστα πετώντας σε μεγάλο box. Ωστόσο σε μοντέλα που έχουν αυξημένη επικινδυνότητα σε περίπτωση πτώσης, ας είμαστε περισσότερο ασφαλείς παρά λυπημένοι. angel



    * 20170722_165517_ (2).jpg (131.24 KB, 1024x576 - εμφανίστηκε 828 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 10 Ιούν 2020, 13:40:54 »

    ...


    * 20170722_165507__.jpg (105.21 KB, 1024x576 - εμφανίστηκε 823 φορές.)

    * 20170722_165517_ (3).jpg (120.02 KB, 1024x576 - εμφανίστηκε 816 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #19 στις: Παρασκευή, 19 Ιούν 2020, 12:45:41 »

    Νέο θέμα: Logic Switches στη Futaba T18MZ με εφαρμογή σε Sport μοντέλα, σε F3A είναι λίγο πιο περίπλοκο λόγω του delay και hysterisis που θέλουμε σε κάποια πηδάλια, θα καλυφθεί κάποια στιγμή σύντομα. Thumbs up

    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #20 στις: Σάββατο, 25 Νοέ 2023, 18:28:24 »

    Καλησπέρα,

    Τί πιο κατάλληλο από ένα setup 100% Fuatabίσιο για αυτό το θέμα. Grin Πλέον χρησιμοποιούμε σε Giant Scale αρκετά υψηλών απαιτήσεων σε ρεύματα 100% εξοπλισμό της Futaba χωρίς καμία εξάρτηση από Γερμανικούς, Αυστραλέζικους ή και Αμερικάνικους οίκους...Στo συγκεκριμένο setup έχουμε 7 x HV Servo με ροπή στο κεντρικό shaft 70Kg.cm. 'Εχει δοκιμαστεί και και μας καλύπτει πλήρως.



    * IMG_2739.jpg (90.78 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 448 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 25 Νοέ 2023, 18:50:46 από 3DJunk » Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 25 Νοέ 2023, 18:31:22 »

    ...


    * IMG_2733.jpg (109.42 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 449 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #22 στις: Σάββατο, 25 Νοέ 2023, 18:32:11 »

    ...


    * IMG_2740.jpg (149.04 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 449 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #23 στις: Σάββατο, 25 Νοέ 2023, 18:34:50 »

    Αποστάτες για cooling σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και υγρασίας...στο Κάστρο τα πράγματα είναι δύσκολα αν κάτσει τέτοια μέρα.



    * IMG_2741.jpg (118.04 KB, 1024x716 - εμφανίστηκε 450 φορές.)
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #24 στις: Σάββατο, 25 Νοέ 2023, 18:48:15 »

    Επίσης τέρμα τα Sparkswitch PRO V1, V2 κτλ. Στριφογύρισμα ματιών Η μόνη εξάρτηση που έχουμε σε επίπεδο ignition πλην Futaba δλδ είναι από τον Αμερικάνο Tech Aero iBEC που χρησιμοποιείται ευρέως σε μοντέλα αυτού του τύπου, συνεργάζεται άψογα με Futaba και δεν χρειάζεται extra LiPo/LiIon δλδ τροφοδοτείται από τις 2 2S LiPo του δέκτη. Αυτό σημαίνει 3 πράγματα σε σχέση με το παρελθόν: 1. Λιγότερη πολυπλοκότητα 2. Μεγαλύτερη αξιοπιστία 3. Χαμηλότερο βάρος...ότι θέλουμε δλδ σε ένα XA (Extreme Aerobatics) αεροπάνο. Thumbs up


    * IMG_2647.jpg (94.32 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 453 φορές.)
    Καταγράφηκε
    carapis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 603


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #25 στις: Κυριακή, 26 Νοέ 2023, 21:36:17 »

    Επίσης τέρμα τα Sparkswitch PRO V1, V2 κτλ. Στριφογύρισμα ματιών Η μόνη εξάρτηση που έχουμε σε επίπεδο ignition πλην Futaba δλδ είναι από τον Αμερικάνο Tech Aero iBEC που χρησιμοποιείται ευρέως σε μοντέλα αυτού του τύπου, συνεργάζεται άψογα με Futaba και δεν χρειάζεται extra LiPo/LiIon δλδ τροφοδοτείται από τις 2 2S LiPo του δέκτη. Αυτό σημαίνει 3 πράγματα σε σχέση με το παρελθόν: 1. Λιγότερη πολυπλοκότητα 2. Μεγαλύτερη αξιοπιστία 3. Χαμηλότερο βάρος...ότι θέλουμε δλδ σε ένα XA (Extreme Aerobatics) αεροπάνο. Thumbs up

     Mεγιέεεες Νικόλάαα..., ωραίο setup...!!!
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #26 στις: Τετάρτη, 29 Νοέ 2023, 17:39:34 »

    Thanx Χρηστάρα, να έρθεις Κάστρο να το δεις σε δράση. Χαμόγελο Να ξαναμαζευόμαστε η παλιά παρέα, πες και σε Γιώργο Χ.
     
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #27 στις: Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01 »

    Καλησπέρα σας.

    ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ FHSS η εμπειρία μου ως ακολούθως όπως ανάρτησα στο Futaba Support Forum:. Αυτό το Post θα αναδημοσιεύεται μέχρι να λυθεί το πρόβλημα μου και για αποφυγή παρόμοιων συμβαντων.
     Thumbs up

    Title: PROBLEM WITH FHSS (R2008SB) I will never touch it again.

    Hi fellow Futaba Users, just a small intro of my experience as a user so far, before I elaborate. I have owned the following Txs since 2007 where I have flown loads of F3A, Giant Scale Gas, Electric models, Jets etc.: 1xT12MZ, 2xT14MZ, 1x8FG,  2xT14SG, 1xT18MZ, 1xT16IZS (from Japan). I never had issues with Futaba always using mainly FASST and FASSTest Receivers other direct or via distribution boxes. So I am in favour of Futaba and support the brand since it partners my sport for years. HOWEVER recently I faced a rather strange incident with FHSS on the first receiver ever purchased from a local shop in Greece. The model of the receiver is FHSS R2008SB. I had with it 4-5 flights before this happening on my EF Laser 60 which was flown with FASSTest 7008SB for years with no issue whatsoever under extreme conditions.

    Facts:
    1. I see a delay on the surfaces after some snap rolls.
    2. I realize that I am losing either surfaces or signal so I try to land
    3. I land under windy conditions and delayed response on surfaces without crashing hopefully
    4. At the point of landing Rx dies and loses signal completely Rx LED goes red
    5. Checked BEC and LiPo voltage, all good.
    6. Try to rebind with the button on Rx, not possible.
    7 After 10 minutes on the ground  I connect the LiPo and LED goes green.

    As you can realize there was a problem while the Rx functioning under load it unbinded without a reason. When it rest on the ground and reached ambient temps probably started to work as normal. The same system motor, ESC, Servos etc has been tested since then with a new FASSTest 7008SB with no problem whatsoever under extreme loads.
    I strongly warn Futaba users who strive for loads or performance to avoid using FHSS as it seems electronics are cheap with tolerance that is not suited for that kind of usage. Please stick to FASST and FASSTest.

    Link of the defective Rx here:
    https://futabausa.com/wp-content/uploads/2018/09/R2008SB.pdf

    PS: Still wait the local RC Store in Greece to replace, via their Futaba distributor in Europe, this FAULTY Rx which would cause a crash and loss of a 1500 euros model. I don't blame the store but Futaba must react accordingly since I am a loyal customer for years. If anyone could help here would be great.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 17:22:05 από 3DJunk » Καταγράφηκε
    AKISSSS
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 172



    « Απάντηση #28 στις: Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 21:30:40 »

    Καλησπέρα,
    Μπορεί η futaba 14sg να δουλέψει ως trainer με μια 7c ή λόγω διαφορετικής τάσης δεν γίνεται;
    Καταγράφηκε
    DEPRON MANIAC
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 22:49:54 »

      Καλησπέρα
      Οι τάσεις στα βύσματα μπορεί να είναι διαφορετικές αλλά περαιτέρω σταθεροποίηση γίνεται από αντίστοιχο κύκλωμα εσωτερικά της κάθε τηλεκατεύθυνσης.
      Έτσι ειδάλλως τα υπολογιστικά συστήματα δουλεύουν με 5ν και 3,3ν. Στην ίδια τάση δουλεύουν και οι πομποί των 2,4Ghz

      Ο μόνος ενδοιασμός μου είναι αν μπορεί να συνεργαστεί με την 7C, καθ' ότι στο manual (σελ. 52 του pdf) αναφέρει μόνο μέχρι την 9C. Αν αυτό αφορά βέβαια την αξιοποίηση των πολλών καναλιών, τότε δεν πιστεύω να είναι πρόβλημα για τα βασικά 4 κανάλια. Μετά το είδα  buck2 λέει και την 7C

      Υπόψη, άμα συνδεθούν οι 2 Τ/Κ ίσως να μην χρειαστεί να ανοίξεις την 7C καθ' ότι θα τροφοδοτείται από την 14sg μέσω του καλωδίου, ο δε πομπός μένει ανενεργός
    Καταγράφηκε

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    DEPRON MANIAC
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Απάντηση #30 στις: Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04 »

     Καλησπέρα
      Οι τάσεις στα βύσματα μπορεί να είναι διαφορετικές αλλά περαιτέρω σταθεροποίηση γίνεται από αντίστοιχο κύκλωμα εσωτερικά της κάθε τηλεκατεύθυνσης.
      Έτσι ειδάλλως τα υπολογιστικά συστήματα δουλεύουν με 5ν και 3,3ν. Στην ίδια τάση δουλεύουν και οι πομποί των 2,4Ghz

      Ο μόνος ενδοιασμός μου είναι αν μπορεί να συνεργαστεί με την 7C, καθ' ότι στο manual (σελ. 52 του pdf) αναφέρει μόνο μέχρι την 9C. Αν αυτό αφορά βέβαια την αξιοποίηση των πολλών καναλιών, τότε δεν πιστεύω να είναι πρόβλημα για τα βασικά 4 κανάλια. Μετά το είδα  buck2 λέει και την 7C

      Υπόψη, άμα συνδεθούν οι 2 Τ/Κ ίσως να μην χρειαστεί να ανοίξεις την 7C καθ' ότι θα τροφοδοτείται από την 14sg μέσω του καλωδίου, ο δε πομπός μένει ανενεργός

      Διόρθωση Νο:2 (λόγω βιασύνης και συγνώμη)
      Το ότι αναφέρει συγκεκριμένο καλώδιο (FUTM4405) για την σύνδεση, μου κίνησε την περιέργεια (κατόπιν εορτής) και διάβασα ότι λόγω διαφορετικής τάσης μπορεί να μην δουλέψουν και τόσο σωστά με απλό καλώδιο trainer
    Καταγράφηκε

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ (Συντονιστές: DEPRON MANIAC, kolotoympas)  |  Θέμα: Futaba Radios: Questions, News, Applications, Setups
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.125 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.