Με αφορμή τα διάφορα που έχουν γραφτεί για τις δοκιμές του φίλτατου Χρήστου καθώς επίσης και άλλα που αφορούν την δραστηριότητα γύρω από το χόμπυ μας ( κυρίως σε ότι αφορά τα πεδία πτήσεων ), θα ήθελα παρακαλώ να γράψω ένα σχολιασμό και θα παρακαλούσα όλους τους φίλους να διαβάσουν με προσοχή αυτό που θα γράψω , γιατί πιστεύω ότι ως χομπίστες που είμαστε ωφείλουμε και πρέπει να γνωρίζουμε τι ισχύει για όλους μας - αν θέλουμε να είμαστε πραγματικά φίλοι και χομπίστες του αεροαθλητισμού και αερομοντελισμού γενικά.
Κατά αρχάς να ενημερώσω ότι ονομάζομαι Δημήτρης Γκυρτής, η ηλικία μου είναι 51 ετών , ασχολούμαι με τον αερομοντελισμό από το 1979 και εδώ στο site όπως και σε όλα τα site που συμμετέχω χρησιμοποιώ το callsign μου SV 1 BTA ( λόγω του ότι ασχολούμαι και με το χόμπυ του ραδιοερασιτέχνη ) .
Θα ήθελα να θυμίσω και να γνωρίσω σε όσους δεν το γνωρίζουν ότι από 13 Ιανουαρίου του 2010 στο ΦΕΚ / τ. Β΄/ 9 / 13-1-2010 μετά από πολύ δουλειά και μεγάλη προσπάθεια δημοσιεύθηκε ο Κανονισμός Πτήσεων Αερομοντέλων.
Θα παρακαλούσα να το διαβάσουμε για μία ακόμη φορά όλοι μας και θα ήταν πραγματικά ευχής έργο , να μπορούσαμε να τηρούσαμε όλοι μας τον συγκεκριμένο κανονισμό.
Σίγουρα δεν είναι ο καλύτερος και ο τελειότερος ( σε σχέση με το τι ισχύει σε άλλες ευρωπαικές χώρες ) όμως σκεφθείτε ότι είναι ότι πιό καινούργιο και σύγχρονο υπάρχει από Νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας και ότι μπορεί με την προσπάθεια όλων μας να αλλάξει και να γίνει ακόμη καλύτερος.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός ορίζει και διευκρινίζει σε μεγάλο βαθμό το τί πρέπει να ισχύει στο χόμπυ μας και διαβάζοντάς τον ειδικά σε ότι αφορά τα έχοντας υπόψη , βλέπουμε ότι έχει λάβει υπόψη το Διεθνές Αεροπορκό Δίκαιο καθώς και άλλα πολλά που ισχύουν τόσο στην χώρα μας αλλά και στις άλλες χώρες και προσωπικά εκτιμώ ότι είναι ένα πραγματικό χρήσιμο εργαλείο -βοήθημα για όλους μας που θέλουμε να είμαστε σοβαροί , σωστοί και υπεύθυνοι χομπίστες.
Σίγουρα μπορεί να βελτιωθεί και να γίνει ακόμη καλύτερος ο Κανονισμός, όμως ας φροντίσουμε και ας προσπαθήσουμε όλοι εμείς οι χομπίστες να τον τηρούμε και να ενεργούμε σύμφωνα με αυτόν και τα όσα ορίζει και επιτρέπει για εμάς.
Δεν λέω και εγώ προσωπικά δεν τον εφαρμόζω στο 100% , αλλά τουλάχιστον προσέχω παρά μα πάρα πολύ στο τί ,που και πως πετάω .........
Προτείνω και παρακαλώ όλους μας να ενημερωθούμε σωστά και να τον εφαρμόζουμε όσο καλύτερα γίνεται τον Κανονισμό , γιατί έτσι θα μπορέσουμε να αναδείξουμε ακόμη πιό ψηλά το χόμπυ μας και να ελπίζουμε σε ακόμη κάτι καλύτερο για το χόμπυ μας.....
Δημήτρης SV 1 BTA.
Δεν ξέρω εαν αυτό μπορεί να συζητηθεί ςδω η πρπει να ανοίξει καινούργιο θέμα.
Πρόθεση μου ειναι να αποσαφηνιστεί το παρακάτω.
Διάβασα προσεχτικά τον κανονισμό και παντού μιλάει για αερομοντελα.
Αλλα έχει μια παράγραφο που σαφώς ξεχωρίζει τα UAV-Drones-multicopter και γενικά οτι μπορεί να πετάξει μόνο του.
• Μη επανδρωμένο αεροναυτικό όχημα (UAV −
Unmanned Aeronautical Vehicle) είναι μία ιπτάμενη
συσκευή που δεν μεταφέρει άνθρωπο, και το οποίο
έχει αναπτυχθεί και χρησιμοποιείται για επιστημο−
νικούς, ερευνητικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς. Τα
UAV δεν θεωρούνται αερομοντέλα, και τα αερομο−
ντέλα δεν θεωρούνται UAV.
Οι ερωτήσεις μου είναι...
1) Εαν τον ερμήνευσα σωστα ;
2) Εαν ναι ... τι ισχύει για τα UAV