Aeromodelling GR

Ελικόπτερα R/C => Ελικόπτερα ηλεκτρικά => Thema gestartet von: Skynet am Donnerstag, 18 Dez 2008, 04:58:07



Titel: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: Skynet am Donnerstag, 18 Dez 2008, 04:58:07
Γεια σας φίλοι αερομοντελιστές.

Έχω φορέσει διαδοχικά το 3100 ΚV και το 3800 ΚV brushless μοτέρ στο King2 μου και παρουσίασαν και τα 2 πρόβλημα στα ρουλεμάν τους. Γνωρίζετε αν αυτό είναι σύνηθες πρόβλημα για αυτά τα μοτέρ? Γνωρίζετε τις διαστάσεις των ρουλεμάν τους και αν μπορώ να τα αντικαταστήσω (ίσως με boka bearings?). Τέλος γνωρίζετε κάποιο ελληνικό κατάστημα που να τα έχει σε stock για να αγοράσω ενδεχομένως και 3ο? (η Heliland δεν έχει το 3900 ΚV που θα ήθελα να δοκιμάσω επίσης). Μήπως ακόμη γνωρίζετε κάποιο άλλο αξιόλογο μοτέρ για να φύγω από την esky?

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: MarD am Donnerstag, 18 Dez 2008, 09:10:03
Έχω 2 3900KV και είναι σούπερ. Τα έχω ξεσκίσει σε χρήση και πτώσεις και παραμένουν σκυλιά. Ωστόσο δεν έχω δει, ούτε έχω δοκιμάσει τα 3100KV και 3800ΚV πάντως μου ακούγεται πολύ περίεργο που σου βγάλανε τέτοια προβλήματα.


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: Marios 3D am Donnerstag, 18 Dez 2008, 09:54:52
Το ειχα καποτε αυτο το μοτερ 3100 στο kING και μετα απο αρκετες πτησεις επαθα το ιδιο. Η αιτια ηταν οτι δεν ειχα αφησει το ελαχιστο κενο που απαιτειται αναμεσα στο μεταλλικο γραναζι του μοτερ και το (μεγαλο) πλαστικο γραναζι της κεφαλης. Με συνεπεια να ζοριζεται το ρουλεμαν του μοτερ και πλευρικα . Συνηθως βαζουνε ενα φυλλο ζελατινης αναμεσα στα γραναζια για το σεταρισμα της αποστασης . Γενικα πρεπει να εχει κενο αναμεσα τους , να μην εφαπτονται καθολου .

Μαριος


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: Γιάννης Κωνσταντακάτος am Donnerstag, 18 Dez 2008, 10:33:26
Με πρόλαβε ο Μάριος

Τα ρουλεμάν με σφαίρες (μπίλιες) προορίζονται για έλξη / πίεση κατά τη διεύθυνση του άξονα. Δεν είναι προσανατολιζόμενα.
Τα ρουλεμάν με ισοδιαμετρικές βελόνες προορίζονται για πίεση στο πλάϊ, κάθετα στον άξονα. Επίσης δεν ειναι προσανατολιζόμενα
Τα ρουλεμάν με κωνικές βελόνες, έχουν και τις δύο αποστολές και είναι προσανατολιζόμενα.

Η περίπτωσή σου μάλλον οφείλεται σε πίεση του άξονα προς το πλάϊ.


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: nik00ss am Donnerstag, 18 Dez 2008, 11:24:54
Το ειχα καποτε αυτο το μοτερ 3100 στο kING και μετα απο αρκετες πτησεις επαθα το ιδιο. Η αιτια ηταν οτι δεν ειχα αφησει το ελαχιστο κενο που απαιτειται αναμεσα στο μεταλλικο γραναζι του μοτερ και το (μεγαλο) πλαστικο γραναζι της κεφαλης. Με συνεπεια να ζοριζεται το ρουλεμαν του μοτερ και πλευρικα . Συνηθως βαζουνε ενα φυλλο ζελατινης αναμεσα στα γραναζια για το σεταρισμα της αποστασης . Γενικα πρεπει να εχει κενο αναμεσα τους , να μην εφαπτονται καθολου .

Μαριος

Μαριε αν δεν σου κανει κοπο εξηγησε μας σε παρακαλω τι εννοεις λεγοντας ''βαζουνε ενα φυλλο ζελατινης αναμεσα στα γραναζια για το σεταρισμα της αποστασης'' τι φυλο ζελατινας? και μια φωτο καλη θα ηταν..


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: PaNt am Donnerstag, 18 Dez 2008, 11:49:41
Το ειχα καποτε αυτο το μοτερ 3100 στο kING και μετα απο αρκετες πτησεις επαθα το ιδιο. Η αιτια ηταν οτι δεν ειχα αφησει το ελαχιστο κενο που απαιτειται αναμεσα στο μεταλλικο γραναζι του μοτερ και το (μεγαλο) πλαστικο γραναζι της κεφαλης. Με συνεπεια να ζοριζεται το ρουλεμαν του μοτερ και πλευρικα . Συνηθως βαζουνε ενα φυλλο ζελατινης αναμεσα στα γραναζια για το σεταρισμα της αποστασης . Γενικα πρεπει να εχει κενο αναμεσα τους , να μην εφαπτονται καθολου .

Μαριος

Μαριε αν δεν σου κανει κοπο εξηγησε μας σε παρακαλω τι εννοεις λεγοντας ''βαζουνε ενα φυλλο ζελατινης αναμεσα στα γραναζια για το σεταρισμα της αποστασης'' τι φυλο ζελατινας? και μια φωτο καλη θα ηταν..

περνεις χαρτη κοβεις μια λοριδα λεπτη και δοκιμαζεις να περναει μεσα απο τα γραναζια... το σωστο αποτελεσμα ειναι οταν περασει να μην σκιστει αλλα και να εχει γινει το χαρτι σαν φυσαρμωνικα...

Βασικα ομως καλο θα ηταν να ρωτησεις καποιον που ξερει και αφου το κανετε μαζι να το τσεκαρεις ωστε να σου μινει το διακενο ... θελει ισα ισα να εχει ενα μικρο παιξιμο αλλα μικρο..!


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: nik00ss am Donnerstag, 18 Dez 2008, 11:57:31
ty mastora...


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: Skynet am Donnerstag, 18 Dez 2008, 14:21:09
Ευχαριστώ όλους για την κουβέντα.  και τις συμβουλές.

Στη δική μου περίπτωση, στο 2ο μοτερ έβαλα χαρτί εκτυπωτή 80 gr σαν αποστάτη ανάμεσα στα γρανάζια, γύρισα το γρανάζια το χαρτί μπήκε ανάμεσά τους και μπορούσα να το τραβήξω έξω. Σφιχτά μεν αλλά έβγαινε. Να βάλω μεγαλύτερη απόσταση ? Για την ακρίβεια στο δευτερο μοτέρ που χάλασε, δεν χάλασε το ρουλεμάν της βάσης αλλά ΕΚΑΝΕ ΛΑΙΜΟ Ο ΑΞΟΝΑΣ και παίζει στον εσωτερικό δίσκο του ρουλεμάν. Θα τον γεμίσω με εποξική και θα το τορνάρω μήπως το επισκευάσω και όπως είπα θα αφήσω μεγαλύτερο ακόμη διάκενο. Δυστιχώς όλα αυτά θέλουν πάγκο και είναι δίσκολο να μος το δείξει κάποιος στο ΣΕΦ οπότε μάλλον θα χρειαστώ μερικές ακόμη δοκιμές....


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: PaNt am Donnerstag, 18 Dez 2008, 15:34:23
τι παγκο το διακενο το καταλαβαινεις με το χερι κρατασ το ενα γραναζι σταθερο και παιζεις το αλλο και θα πρεπει να εχει ενα πολυ μικρο παιξιμο!


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: Γιάννης Κωνσταντακάτος am Donnerstag, 18 Dez 2008, 18:30:09
Για την ακρίβεια στο δευτερο μοτέρ που χάλασε, δεν χάλασε το ρουλεμάν της βάσης αλλά ΕΚΑΝΕ ΛΑΙΜΟ Ο ΑΞΟΝΑΣ και παίζει στον εσωτερικό δίσκο του ρουλεμάν.
Αυτό είναι άλλο πρόβλημα. Οφείλεται σε κακή αρχική συναρμογή (μεγάλες ανοχές), ή σφίξιμο του ρουλεμάν, οπότε εφθάρη ο άξονας.


Titel: Απ: Χαλάνε τα ρουλεμάν στα esky brushless μοτερ ?
Beitrag von: ahilleas am Sonntag, 3 Mai 2009, 08:54:39
Με τα μαματα setup του cp belt και πολυ προσεγμενες ρυθμισεις και διακενα στις 100 πτησεις περιπου επαθα ακριβως το ιδιο με το φιλο skynet.εφαγε δηλαδη το κατω ρουλμαν και τον αξονα στο σημειο που παταγε το συγκεκριμενο ρουλμαν.Μηπως τελικα αυτες ειναι οι ωρες ζωης του?το ρουλμαν ειναι (7-2,5-3)εγω τα βρηκα σε αντιπροσωπεια της fag και τα αλλαξα.Οσο για τον αξονα τον μετακινησα 2 χιλιοστα προς τα πανω που εχει περιθωριο και το ρουλμαν πατησε σε αλλο σημειο