Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά => Εκπαιδευτικά - Trainers => Μήνυμα ξεκίνησε από: j0e στις Τετάρτη, 7 Ιαν 2009, 23:20:15



Τίτλος: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τετάρτη, 7 Ιαν 2009, 23:20:15
Πριν ξεκινήσω θέλω να πω καλησπέρα σε όλους μιας και είμαι νέος στο forum και εντελώς αρχάριος στον τομέα του αερομοντελισμού. Επιτέλους αποφάσισα να δοκιμάσω τη τύχη μου με τα αεροπλανάκια καθώς πάντα μου άρεσαν αλλα ποτε δε δοκίμαζα γιατί φοβόμουν ότι θα είναι αρκετά δύσκολο.

Ερχόμαστε λοιπόν στο βασικό στάδιο το οποιο είναι η επιλογή ενός αεροπλάνου. Από μια ερευνα στο forum είδα ότι τα καλύτερα για να ξεκινήσει κάποιος είναι το estarter και το wilga. Το αεροπλανάκι που θα επιλέξω ανάμεσα στα 2 θέλω να το φτιάξω εξολοκλήρου μονος μου καθώς έχω εμπειρία από συναρμολογήσεις σε στατικό μοντελισμό και δε νομίζω να έχω ιδιαίτερο πρόβλημα. Οποτε δε θέλω ένα RTF μοντέλο αλλα ένα που εκτος από τα κομμάτια του αεροπλάνου να μην έχει ούτε ηλεκτρικά ούτε μοτέρ ούτε τίποτα και να προσθέσω αυτά που θέλω εγώ.

Oσον αφορά το estarter το βρήκα σε αυτό το site 35 euro μονο την άτρακτο(αν το λέω σωστά).

http://www.heliland.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=2_182_184&products_id=562 (http://www.heliland.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=2_182_184&products_id=562)

Το wilga δε το βρήκα σε κάποιο kit να είναι μόνο του χωρίς μοτέρ και τηλεκατεύθυνση.

1.Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ρωτήσω αν στο estarter  υπάρχει η δυνατότητα για brushless motor χωρίς να χρειάζεται να κανεις κάποια πατέντα (και αν ναι πιο) έτσι ώστε αν αποφασίσω αργότερα να πάρο άλλο αεροπλανάκι να μπορώ να χρησιμοποιήσω το μοτέρ εκεί.

2.Επίσης σημαντικό για μένα είναι και ο χρόνος που μπορεί να διαρκέσει μια πτήση με μια μπαταρία να ξεπερνάει τα 15 λεπτά.Έχετε να μου προτείνεται κάποια που να μπαίνει και αυτή χωρίς πατέντα?

3.Τέλος θα ήθελα να μου προτείνεται και μια τηλεκατεύθυνση τετρακάναλη και οποιαδήποτε άλλη πρόταση που νομίζετε ότι μπορεί να με βοηθήσει στα πρώτα βήματα.

Τα λεφτά που περίπου θέλω να ξοδέψω είναι γύρω στα 200 με 250 ευρώ.

Ευχαριστώ προκαταβολικά  ::)!
Γιώργος.



Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: AlexVag στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 01:46:16
στο ιδιο καταστημα νομιζω υπαρχει και το wilga(χωρις σερβο μοτερ και τηλεκατευθυνση)...Επισης μπορεις να το βρεις στ http://www.nemhobby.com εκει εχει και βαση για να βαλεις και brushless μοτερ...και οτι αλλο θα χρειαστεις...εγω εχω το wilga και ειμαι πολυ ευχαριστημενος...


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: mastelios στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 11:05:10
Για το wilga
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=7894.0;topicseen
θα συμφωνήσω και εγώ,είναι πολύ καλό αεροπλάνο,σαν πρώτο,και όχι μονο.κάνει ότι του ζητήσεις(σε λογικά πλαίσια)και είναι αθραυστό!-από την άποψη οτί ότι και να πάθει το κολλάς-το δικό μου έχει πιο πολύ εποξική και ταινία πάνω παρά foam!με ένα πιο δυνατό setup πετάει και με αέρα.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 12:57:44
Ευχάριστο για τις απαντήσεις. Το Wilga στο http://www.nemhobby.com/sapac-c420.html (http://www.nemhobby.com/sapac-c420.html) είναι out of stock λέει. Είναι Ελληνικό site το nemhobby.com? Αν τους πάρω τηλέφωνο λέτε να το έχουν?

Στο http://www.aeolus-rc.com/shopGR/index.htm (http://www.aeolus-rc.com/shopGR/index.htm) το έχει μόνο σε μια έκδοση όχι της Sapac και έχει ήδη μοτέρ κλπ.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: Stargazer στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 13:00:36
Καλοσήρθες στο hobby!!!
απο ποια πόλη είσαι?
Και εγώ ξεκίνησα με το estarter είναι πολυ καλό αεροπλανάκι και προσγειώνεται πολύ πιο εύκολα απο το wilga το wilga βέβαια μπορεί να πετάξει πιο αργα απο το estarter,
Αν πάρεις το estarter παρε την εκδοση με μοτέρ γιατι η αλλη είναι glider version και δεν έχει σκέλη (όχι πως τα σκελη του είναι καλά αλλα γιατι να κατασκευάζεις?) Γίνετε να βάλεις brushless είχα πάρει μια βάση για brushless απο το heliland αν θυμάμαι καλα.Το καλήτερο που έχεις να κάνεις ειναι να βρείς κάποιον να σου μάθει και να σου διαλέξει αυτός αεροπλάνο.Πάντως και τα 2 αεροπλάνα τα έχω σπίτι μου (το wilga το είχει ο συγκάτικος μου) και ότι θες ρώτα με.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: kakofonixx στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 13:05:30
Γεια σου ρε Μητσακο δασκαλε  :P


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: Stargazer στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 13:07:24
Γεια σου ρε Μητσακο δασκαλε  :P
δάσκαλε πές στο παιδί για το estarter να μαθείνει απο cultιες!!!
Θυμάσαι πριν 3 μήνες που φοβόμουν να το απογειώσω?


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 13:11:28
Καλοσήρθες στο hobby!!!
απο ποια πόλη είσαι?
Και εγώ ξεκίνησα με το estarter είναι πολυ καλό αεροπλανάκι και προσγειώνεται πολύ πιο εύκολα απο το wilga το wilga βέβαια μπορεί να πετάξει πιο αργα απο το estarter,
Αν πάρεις το estarter παρε την εκδοση με μοτέρ γιατι η αλλη είναι glider version και δεν έχει σκέλη (όχι πως τα σκελη του είναι καλά αλλα γιατι να κατασκευάζεις?) Γίνετε να βάλεις brushless είχα πάρει μια βάση για brushless απο το heliland αν θυμάμαι καλα.Το καλήτερο που έχεις να κάνεις ειναι να βρείς κάποιον να σου μάθει και να σου διαλέξει αυτός αεροπλάνο.Πάντως και τα 2 αεροπλάνα τα έχω σπίτι μου (το wilga το είχει ο συγκάτικος μου) και ότι θες ρώτα με.

Ευχάριστο φίλε για το ενδιαφέρον.Αυτή τη στιγμή μένω Αθήνα Βριλήσσια. Θα ακούσω τη συμβουλή σου και θα πάρω το set με το μοτέρ αν τελικά καταλήξω στο estarter και μάλλον εκεί θα καταλήξω γιατί το άλλο δε το βρίσκω.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: Stargazer στις Πέμπτη, 8 Ιαν 2009, 13:14:48
Καλοσήρθες στο hobby!!!
απο ποια πόλη είσαι?
Και εγώ ξεκίνησα με το estarter είναι πολυ καλό αεροπλανάκι και προσγειώνεται πολύ πιο εύκολα απο το wilga το wilga βέβαια μπορεί να πετάξει πιο αργα απο το estarter,
Αν πάρεις το estarter παρε την εκδοση με μοτέρ γιατι η αλλη είναι glider version και δεν έχει σκέλη (όχι πως τα σκελη του είναι καλά αλλα γιατι να κατασκευάζεις?) Γίνετε να βάλεις brushless είχα πάρει μια βάση για brushless απο το heliland αν θυμάμαι καλα.Το καλήτερο που έχεις να κάνεις ειναι να βρείς κάποιον να σου μάθει και να σου διαλέξει αυτός αεροπλάνο.Πάντως και τα 2 αεροπλάνα τα έχω σπίτι μου (το wilga το είχει ο συγκάτικος μου) και ότι θες ρώτα με.

Ευχάριστο φίλε για το ενδιαφέρον.Αυτή τη στιγμή μένω Αθήνα Βριλήσσια. Θα ακούσω τη συμβουλή σου και θα πάρω το set με το μοτέρ αν τελικά καταλήξω στο estarter και μάλλον εκεί θα καταλήξω γιατί το άλλο δε το βρίσκω.
Πάνε μια μέρα στην αλάνα του Σ.Ε.Φ. και ζήτα βοήθεια απο τα παιδια σύγουρα θα σε βοηθήσουν, μπες στην κατηγορία χώροι πτήσης / ΣΕΦ 


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Παρασκευή, 9 Ιαν 2009, 03:43:07
Άλλη μια χαζή ερώτηση,

1. Τι παραπάνω μπορεί να κάνει ένα μοντέλο με τηλεκατεύθυνση με 6 κανάλια από τι μία με 4? Για παράδειγμα μπορεί ένα μοντέλο να χρησιμοποιήσει ένα κανάλι για να κατεβάσει τις ρόδες?

2. Επίσης στο simulator μπορούμε να συνδέσουμε οποιαδήποτε τ/κ?


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: evan στις Παρασκευή, 9 Ιαν 2009, 07:36:22
Άλλη μια χαζή ερώτηση,

1. Τι παραπάνω μπορεί να κάνει ένα μοντέλο με τηλεκατεύθυνση με 6 κανάλια από τι μία με 4? Για παράδειγμα μπορεί ένα μοντέλο να χρησιμοποιήσει ένα κανάλι για να κατεβάσει τις ρόδες?

2. Επίσης στο simulator μπορούμε να συνδέσουμε οποιαδήποτε τ/κ?

1. Βεβαίως. Και να κατεβάζει flaps, που είναι οι πιο συνηθισμένες λειτουργίες για ένα εξακάναλο μοντέλο. Με περισσότερα κανάλια, ρίχνεις βόμβες, καπνό, αλεξίπτωτα και ότι άλλο φανταστείς. Α! να μη ξεχάσουμε και την απαγκίστρωση στα ανεμόπτερα

2. Σχεδόν όλες. Απαραίτητο να υπάρχει connector για τη σύνδεση του σχετικού καλωδίου

Για όλα αυτά και άλλα πολλά πρέπει, όπωσδήποτε, να διαβάσεις το βιβλίο του jkon:
http://jkon.aeromodelling.gr/ (http://jkon.aeromodelling.gr/)

Καλό ξεκίνημα!


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 20:50:45
Πήρα τελικά το "εσταρτερ" και ξεκινάω την κατασκευή.

Όσον αφορά τη μπαταρία μπορεί να μου προτείνει κάποιος πια μπαταρία μπορεί να μπει στο συγκεκριμένο μοντέλο ώστε να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή διάρκεια?

Επίσης όσον αφορά την τηλεκατεύθυνση μπορείτε να μου προτείνεται κάποια τετρακάναλη γιατί τα λεφτά είναι λίγο περιορισμένα.Επίσης θέλω να συνδέεται με simulator.

Και τέλος ένα ESC.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 01:41:22
Ξεκίνησα την κατασκευή του "εσταρτερ" αλλα κόλλησα στο σημείο τον ailerons καθώς τα χάρτινα hinges όπως τα αναφέρει που χρησιμοποιεί για να μένει στη θέση του το aileron δεν περιλαμβάνονται στη συσκευασία. μήπως θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω κάτι άλλο για να τα αντικαταστήσω?


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: artrap στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 10:57:26
Μεντεσέδες από mylar ή πλαστικοί υπάρχουν στα καταστήματα μοντελισμού σε διάφορα μεγέθη.
Η πιό απλή λύση είναι διαφανής ταινία συσκευασίας, που κολλάς και στις δύο όψεις του φτερού, κατά μήκος όλης της άρθρωσης αφού πρώτα διαμορφώσεις το χείλος προσβολής του aileron φάλτσο, ομοιόμορφα, με πολύ λεπτό γυαλόχαρτο, ώστε να μην εμποδίζεται η κίνηση του πηδαλίου. Το τρίψιμο Θέλει προσοχή γιατί το φελιζόλ του estarter τρώγεται πολύ εύκολα.
Σφραγίζοντας έτσι την χαραμάδα της άρθρωσης πετυχαίνεις και πιο αποτελεσματικό πηδάλιο.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: Stargazer στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 11:57:21
δεν έχει μεντεσέδες αλλα κάτι κομμάτια πλαστικό πολύ λεπτά που μιάζουν με αυτοκόλλητα χαράζεις το φτερό σε 3 σημεία και τα βάζεις με κόλλα βάζεις μετα την επιφάνια που θέλεις (aileron elevator rudder) δίπλα σημαδευεις κόβεις την επιφάνεια και τοποθετεις πάλι με κόλλα


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: artrap στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 12:52:17
Αυτά τα λεπτά κομμάτια πλαστικό είναι ένα απλό φύλλο Mylar.
Εννοώ ότι μπορούν να αντικατασταθούν με λεπτούς πλαστικούς μεντεσέδες ή μεντεσέδες mylar του εμπορίου, που πρέπει να διαλεχτούν πολύ μαλακοί αλλιώς το πηδάλιο δεν θα στρίβει ομοιόμορφα (έχουν μία μικρή αντίσταση στην κάμψη και το πηδάλιο του estarter έχει πολύ μικρή στρεπτική ακαμψία).


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 16:28:01
Αν χρησιμοποιήσω CA Hinges θα έχω πρόβλημα?


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: artrap στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 16:46:09
Οχι αν είναι αρκετά λεπτοί. Π.χ. πλάτος 5-7 mm, 3 με 4 ανά φτερό. Ανοίγεις τις υποδοχές (που θα γίνουν έτσι κι αλλιώς) και μετά τους δοκιμάζεις, χωρίς κόλλα. Στρίβοντας το πτερύγιο από την ρίζα, πρέπει να στρίβει το ίδιο και στο άκρο, δηλαδή οι μεντεσέδες να μην προκαλούν απώλεια στρέψης.
Πριν τους κολλήσεις, χαράζεις μία γραμμή με μαλακό μολύβι στο μέσον τους (κατά μήκος της γραμμής άρθρωσης-και από τις δύο όψεις) για να προστατέψεις την περιοχή από την κόλλα. Η CA να είναι συμβατή με φελιζόλ.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 16:53:00
Τα έβαλα άλλα στο άκρο δε στρίβει όσο και στην αρχή του aileron αλλά μόνο στο ένα aileron. σαν να σκαβει μέσα στο aileron το συρμα. :-\


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: artrap στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 17:12:52
Εβαλες  πολλούς ή/και χοντρούς ή/και με μεγάλο πλάτος
Η αντοχή που χρειάζεσαι γι΄αυτα τα πτερύγια δεν είναι μεγάλη. Ακόμα και χαρτοταινία μπογιατζή (masking tape) διπλωμένη στα 2 και ελαφρώς αγριεμένη με λεπτό γυαλόχαρτο (για να πιάσει η κολλα) θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά. Δοκίμασέ την σε κάποιο scrap φελιζόλ για αντοχή πριν εφαρμόσεις αυτή τη λύση. Η αντοχή της χαρτοταινίας στο τράβηγμα είναι μεγάλη. Το θέμα είναι να κολλήσει καλά μέσα στις εγκοπές. Οπότε η εγκοπή να έχει λίγο παραπάνω βάθος.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: AlexVag στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 17:20:56
Αχ γιαυτο εγω παιρνω μονο rtf :devil: φιλε μου καλυτερα βαλε μια απλη ταινια να μην κουραζεσαι...και εμενα το wilga με ταινια ειναι και δεν εχει κανενα προβλημα...


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: artrap στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 17:30:41
Το φελιζόλ του estarter είναι πολύ μαλακό. Και το σύρμα λεπτό. Ο όλος μηχανισμός κίνησης δεν έχει μεγάλη ακρίβεια ετσι κι΄αλλιώς. Αν ο μεντεσές είναι δύσκαμπτος, λίγο θα χάσεις από το ίδιο το σύρμα, λίγο από την έδρασή του λίγο από την αδυναμία του φελιζόλ να μεταδώσει τη στρέψη. Γι'αυτό ο μεντεσές πρέπει να έχει όσο γίνεται λιγότερη αντίσταση.
Καλό είναι η η απώλεια στροφής μέχρι το άκρο του πτερυγίου είναι η ελάχιστη και να είναι ίδια και στα δύο πηδάλια. Δηλαδή οι θέσεις των αρθρώσεων να είναι ίδιες και στα δύο φτερά. Δοκίμασε μεντεσέδες από χαρτοταινία ή λωρίδα από ταινία συσκευασίας κατά μήκος.



Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 21:56:00
Ενίσχυσα λιγο το σημειο που μπενει το συρμα και μου φενεται ειναι καλύτερα. Θα το ξαναδοκιμασο μολις μπει το servo και αν εχει προβλημα θα τα βγάλω  και θα τα κόψω λεπτότερα.

Μηπως μπορείτε να μου πείται τη γνόμη σας για αυτή την τηλεκατεύθυνση?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8337&Product_Name=Hobby_King_2.4Ghz_4Ch_Tx_&_Rx_(Mode_1) (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8337&Product_Name=Hobby_King_2.4Ghz_4Ch_Tx_&_Rx_(Mode_1))

Επειδή και τα λεφτά είναι περιορισμένα σκέφτομαι να ξεκίναγα με αυτή μέχρι να μάθω και να μαζέψω και κάνα φράγκο. Μου φαίνεται πολύ φτηνή για 2.4Ghz.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: gekil888 στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 22:51:44
Δεν ξερω απο ποιοτητα τι λεει , απλα προσεξε λιγο για το mode 1 που λες μιας και
δεν θα σε βολεψει να χεις στο δεξι stick το γκαζι.Γνωμη μου παντως ειναι μιας και την
εχω πατησει , μην καταφευγεις σε ημιμετρα.Παρε οτοτε εχεις τα χρηματα κατι καλο
και μην μαζευεις σαβουρες!.....Αυτη ειναι η ταπινη μου γνωμη


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: bladekiller στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 23:23:43
     Δεν θα διαφωνούσα για μια τέτοια τηλεκατεύθυνση σε ένα αεροπλάνο σαν το E-Starter αν δεν ήταν mode 1. Τα πάντα παίζουν mode 2 και κινδυνεύεις να στραβομάθεις.



Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Πέμπτη, 22 Ιαν 2009, 23:56:11
παρε αυτην που ειναι mode 2 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8338&Product_Name=Hobby_King_2.4Ghz_4Ch_Tx_&_Rx_(Mode_2) (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8338&Product_Name=Hobby_King_2.4Ghz_4Ch_Tx_&_Rx_(Mode_2))


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Παρασκευή, 23 Ιαν 2009, 00:59:37
Οκ παιδιά ευχαριστώ για την μέχρι τώρα βοήθεια  :thumbs up:.

Α και κάτι σημαντικό.Πώς βγάζουμε την κόλα από τα δάχτυλα?


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: Stargazer στις Παρασκευή, 23 Ιαν 2009, 01:12:27
Πώς βγάζουμε την κόλα από τα δάχτυλα?

με cool power  :D ;D :D ;D :D ;D


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: AlexVag στις Παρασκευή, 23 Ιαν 2009, 02:48:40
εγω βγαζω τα πολλα με το χαιρι και μετα βαζω το χερι κατω απο τη βρυση...παιρνω ενα μαχαιρι πριονοτο και οπου βλεπω οτι κατι εμποδιζει τη ροη(βλεπε κολλα) ξυνω με το μαχαιρι...θελει προσοχη ομως...εγω 2 χρονια στην ιατρικη τα εχω μαθει τα μαχαιρια :devil: ...(εχω ανοιξει ενα καρο βατραχια με νυστερι...ψαλιδι...μαχαιρι) :devil:


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: artrap στις Παρασκευή, 23 Ιαν 2009, 09:23:27
H CA  αφαιρείται με ακετόνη ή αν δεν έχεις πρόχειρη, με ζεστό νερό και σαπούνι βγαίνουν τα χοντρά αν το πλύνεις αμέσως.
Για τηλεκατεύθυνση συμφωνώ με τους παραπάνω φίλους για Mode2.
Καλή επιτυχία


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 16:11:42
Λοιπόν σήμερα τοποθέτησα το εν λόγω μοτέρ στην άτρακτο.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner)

Βέβαια με τη βάση βγαίνει αρκετά έξω όπως φαίνεται και στην φώτο.Έκοψα το stick για να μπει πιο μέσα  αλλά πάλι είναι λίγο μακρύ.Να το κόψω κιάλο?

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/one.jpg)

Και κάτι τελευταίο πώς ενώνω το μοτέρ με το ESC? Έχει κάποια χρυσαφί σαν βίδες με δυο υποδοχές άλλα δεν νομίζω να χωράνε.

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/two.jpg)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: evan στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 16:49:42
Λοιπόν σήμερα τοποθέτησα το εν λόγω μοτέρ στην άτρακτο.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner)

Βέβαια με τη βάση βγαίνει αρκετά έξω όπως φαίνεται και στην φώτο.Έκοψα το stick για να μπει πιο μέσα  αλλά πάλι είναι λίγο μακρύ.Να το κόψω κιάλο?

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/one.jpg)

Μη το κόψεις ακόμη. Τοποθέτησε όλα τα υπόλοιπα (σερβο, μπαταρία, ESC κλπ) και έλεγξε το κέντρο βάρους. Αν ζυγίζει όπως είναι, το αφήνεις έτσι. Αν χρειάζεται βάρος πίσω για να ζυγίσει κόψε το stick ώστε να χρειαστείς λιγότερο ή και καθόλου βάρος.


Και κάτι τελευταίο πώς ενώνω το μοτέρ με το ESC? Έχει κάποια χρυσαφί σαν βίδες με δυο υποδοχές άλλα δεν νομίζω να χωράνε.

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/two.jpg)

Κολλάς τους θηλυκούς ακροδέκτες (κυλινδράκια) στα τρία καλώδια του ESC. Μετά τοποθετείς θερμοσυρικνούμενο σωληνάκι για να μην ακουμπήσουν μεταξύ τους. 




Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: STRATOS77 στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 16:57:10
φιλε μου απ οτι βλεπω το μοτερ το εχεις βιδωσει στην μαυρη βαση,οπως ειναι στη φωτογραφια?εαν ναι ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ..οταν το βαλεις να δουλεψει θα γυρνανε τα καλωδια και οχι ο ροτορας...εαν απλα το εχει ακουμπησει για την φωτογραφηση,τοτε να το βιδωσεις απο την πλευρα που βγαινει ο αξονας...

προσεξε το παρα πολυ... :'( :'(

και μαλλον αφου το ξαναειδα,πρεπει να το εχεις βαλει οντως λαθος...φυσικα πρεπει να εχεις κοψει(κοντεινει)και την βαση του μοτερ?προσεχε και παλι να ειναι ολα οκ...εαν νομιζεις οτι κατι δεν ειναι καλα,βγαλε το κοουλ και βγαλε μια φωτο να δουμε τι εχεις κανει... :worry: :worry:


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: evan στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 17:12:50
φιλε μου απ οτι βλεπω το μοτερ το εχεις βιδωσει στην μαυρη βαση,οπως ειναι στη φωτογραφια?εαν ναι ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟ..οταν το βαλεις να δουλεψει θα γυρνανε τα καλωδια και οχι ο ροτορας...εαν απλα το εχει ακουμπησει για την φωτογραφηση,τοτε να το βιδωσεις απο την πλευρα που βγαινει ο αξονας...

προσεξε το παρα πολυ... :'( :'(

και μαλλον αφου το ξαναειδα,πρεπει να το εχεις βαλει οντως λαθος...φυσικα πρεπει να εχεις κοψει(κοντεινει)και την βαση του μοτερ?προσεχε και παλι να ειναι ολα οκ...εαν νομιζεις οτι κατι δεν ειναι καλα,βγαλε το κοουλ και βγαλε μια φωτο να δουμε τι εχεις κανει... :worry: :worry:

Σωστή παρατήρηση Στράτο!  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 17:24:10
Έτσι είναι το σωστό?

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01567.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01568.jpg)

Ή έτσι?

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01569.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01570.jpg)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: evan στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 17:32:22
Τώρα είναι σωστό  :thumbs up:
Βίδωσε το prop adaptor στον ρότορα και είσαι Ο.Κ.
(Το prop adaptor είναι το εξάρτημα που φαίνεται κάτω αριστερά στην πρώτη φωτογραφία)ι


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 17:36:05
Τώρα είναι σωστό  :thumbs up:
Βίδωσε το prop adaptor στον ρότορα και είσαι Ο.Κ.
(Το prop adaptor είναι το εξάρτημα που φαίνεται κάτω αριστερά στην πρώτη φωτογραφία)ι

Επειδή έβαλα και αλλο τρόπο μπορείς να μου πεις σε ποια foto είναι το σωστό?
Δεν έχει και οδηγίες γαμώτο.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: evan στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 17:37:57
Τώρα είναι σωστό  :thumbs up:
Βίδωσε το prop adaptor στον ρότορα και είσαι Ο.Κ.
(Το prop adaptor είναι το εξάρτημα που φαίνεται κάτω αριστερά στην πρώτη φωτογραφία)ι

Επειδή έβαλα και αλλο τρόπο μπορείς να μου πεις σε ποια foto είναι το σωστό?
Δεν έχει και οδηγίες γαμώτο.

http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01567.jpg (http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01567.jpg)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 17:49:44
Τώρα είναι σωστό  :thumbs up:
Βίδωσε το prop adaptor στον ρότορα και είσαι Ο.Κ.
(Το prop adaptor είναι το εξάρτημα που φαίνεται κάτω αριστερά στην πρώτη φωτογραφία)ι

Έτσι? Αν είναι αυτό σωστό μου φαίνεται πολύ χοντρή η βίδα για να χωρέσει να μπει η προπέλα.

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01571.jpg)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: STRATOS77 στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 18:52:58
το μοτερ με ποιο σκεπτικο το πηρες?δηλαδη πως ηξερες οτι θελεις αυτο το μοτερ...η μεγαλυτερο...η μικροτερο??εαν η τρυπα της προπελας ειναι μικρη(οτι ειναι μικρο μεγαλωνει...οτι ειναι μεγαλο ειναι για πεταμα..χαχα)τοτε θα πρεπει να ανοιξεις την τρυπα της προπελας με reamer..ειδικο εργαλειο...

πες μου κατι εαν θελεις..πως ξεκινησες μονος να φτιαξεις ενα αεροπλανο χωρις οδηγιες??εαν το πηρες καινουργιο,δεν υπαρχει περιπτωση να μην εχει οδηγιες...

δωσε μας πληροφοριες για να σε βοηθησουμε.. :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 19:42:30
το μοτερ με ποιο σκεπτικο το πηρες?δηλαδη πως ηξερες οτι θελεις αυτο το μοτερ...η μεγαλυτερο...η μικροτερο??εαν η τρυπα της προπελας ειναι μικρη(οτι ειναι μικρο μεγαλωνει...οτι ειναι μεγαλο ειναι για πεταμα..χαχα)τοτε θα πρεπει να ανοιξεις την τρυπα της προπελας με reamer..ειδικο εργαλειο...

πες μου κατι εαν θελεις..πως ξεκινησες μονος να φτιαξεις ενα αεροπλανο χωρις οδηγιες??εαν το πηρες καινουργιο,δεν υπαρχει περιπτωση να μην εχει οδηγιες...

δωσε μας πληροφοριες για να σε βοηθησουμε.. :thumbs up: :thumbs up:

Λοιπόν το ε-σταρτερ το πήρα σε κίτ και είχε μέσα ένα brushed moter. Είδα και σε άλλα posts παλαιότερα ένα setup με brushless μοτέρ και γιαυτό επέλεξα αυτό το μοτέρ κυρίως με βάση τα Κv. Οδηγίες είχε το κιτ αλλά για το brushed μοτέρ που είναι εντελώς διαφορετικό απ ότι διαπίστωσα και όσον αφορά το πως είναι και το πως συνδέεται με το esc.  Τώρα ίσως και να έκανα λάθος επιλογή.Με τα πολλά τώρα έφτασα σε αυτό το σημείο και έχω δύο απορίες. Πρώτον πως θα κολλήσω τα καλώδια του ESC με του μοτέρ και δεύτερον το ότι δε χωράει η προπέλα γιατί έχει στενή τρύπα. Το μοτέρ δεν είχε οδηγίες. Πάντως μου φαίνεται περίεργο να μην υπάρχουν προπέλες με μεγάλη τρύπα και κάθε φορα να ανοίγεις την τρύπα εκτός και αν κάνω κάτι λάθος.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: newbie στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 19:49:24
Αυτό με τη τρύπα το ψάχνω και εγώ γιατί αγόρασα αυτό (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5677&Product_Name=Shaft_adapter_to_suit_3.0mm_motor_shaft_(collet)) και ο άξονας του έχει μεγαλύτερη διάμετρο από τη τρύπα της προπέλας.


Τίτλος: Απ: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 20:06:12
Αυτό με τη τρύπα το ψάχνω και εγώ γιατί αγόρασα αυτό (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5677&Product_Name=Shaft_adapter_to_suit_3.0mm_motor_shaft_(collet)) και ο άξονας του έχει μεγαλύτερη διάμετρο από τη τρύπα της προπέλας.

Και εμένα λέει έχει Shaft 3.17mm. 'Άντε βρες Reamer 3.17mm και να κάθεσαι να ανοίγεις τρύπες. Και σκέψου μετά τις πρώτες πτώσης που θα μου σπάει η προπέλα να κάθομαι πάλι να κάνω άλλες τρύπες. Α ρε γέλιο που έχει να πέσει. Ίσως κάτι τέτοιο να κάνει τη δουλειά.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5793&Product_Name=Propeller_Reamer_1/4inch_/_7mm_/_8mm_/_10mm (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5793&Product_Name=Propeller_Reamer_1/4inch_/_7mm_/_8mm_/_10mm)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: newbie στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 20:08:33
Γι αυτό και εγώ με το που μου ήρθε και είδα ότι είναι μεγάλος ο άξονας (επίσης δε μπόρεσα να βρω ούτε που να το στερεώσω πάνω στο μοτέρ), το άφησα στην άκρη  ;D


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: papabill στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 21:01:51
 Πρώτον πως θα κολλήσω τα καλώδια του ESC με του μοτέρ και δεύτερον το ότι δε χωράει η προπέλα γιατί έχει στενή τρύπα.


ΤΣεκαρε εδω πως να κανεις κολλησεις

http://www.youtube.com/watch?v=mQVuMDrvMV0


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 27 Ιαν 2009, 22:42:46
Πρώτον πως θα κολλήσω τα καλώδια του ESC με του μοτέρ και δεύτερον το ότι δε χωράει η προπέλα γιατί έχει στενή τρύπα.


ΤΣεκαρε εδω πως να κανεις κολλησεις

http://www.youtube.com/watch?v=mQVuMDrvMV0

Ευχαριστώ έψαχνα κάτι τέτοιο και δεν έβρισκα. Επίσης θέλω να ευχαριστήσω και όλους τους υπόλοιπους που με έχουν βοηθήσει μέχρι τώρα γιατί σίγουρα μιας που δεν έχω κάποιον φίλο/γνωστό που να ξέρει από αερομοντελισμό σίγουρα θα τα είχα παρατήσει μέχρι τώρα. Το forum πραγματικά μου άνοιξε τα μάτια. Όσον αφορά τις ερωτήσεις έπεται συνέχεια   :thumbs up:

Κάποιες τρύπες που έχει το ε σταρτερ στα παράθυρα σε τι χρησιμεύουν? Μου έχουν περισσέψει δύο ξύλα από τη συσκευασία μήπως μπένουν εκεί? Οι οδηγίες(αρκετά κακές για αρχάριο) δεν αναφέρουν τίποτα   ???.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: papabill στις Τετάρτη, 28 Ιαν 2009, 01:19:48
Δες κι αυτο. ισως βοηθησει

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=214126   ;)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Σάββατο, 31 Ιαν 2009, 18:22:13
Καθώς μένουν μόνο τα ηλεκτρικά να μπουν έχω κανα δυο ερωτήσεις.

1ον)Τα servo χρειάζεται να τα κολλήσω η απλά να τα σφηνώσω?

2on)Για την μπαταριία επειδη δε χώραγε και έσκαψα το φελιζολ κολησα βελκρο για να τη κραταω στη θέση της γυρω απο τη θήkη.Θα αντέχει να την κρατάει η θα πέσει σε κανένα κεφάλι?


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: papabill στις Σάββατο, 31 Ιαν 2009, 19:27:43
1) βαλε λιγο εποξεική και κολλα τα, στα αυτάκια τους.


2) το βελκρο ειναι μια χαρα!


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Σάββατο, 31 Ιαν 2009, 22:55:28
Μετά την πολύτιμη βοήθεια σας και λίγη προσπάθεια το καλό μου είναι έτοιμο για πτήση. Το μόνο που μένει είναι μια καλή μέρα για πτήση και μια κάμερα για να καταγραφούν οι θεαματικές πτώσεις που προβλέπονται. Το μόνο που μένει είναι να κολλήσω τα Hinge με κόλλα. Elevator και Rudder δουλεύουν κανόνι, Τα aileron δε ξέρω αν έχω στήσει καλά. Τι γωνία πρέπει να σχηματίζουν σε σχέση με τα φτερά? Ομολογώ ότι με κούρασε αρκετά αλλά με το που έκανα ένα δοκιμαστικό να δω αν δουλεύουν τα ηλεκτρικά και όλα πήγαν καλά με αποζημίωσε. Πάρτε και δυο φώτο.

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01589.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v339/joe21r/DSC01590.jpg)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 17:49:21
 Λοιπόν σήμερα το εσταρερ έκανε την πρώτη του πτήση. Δυστυχώς προέκυψε πρόβλημα. Το σήκωσε ένας έμπειρος και αφού το τρίμαρε ξαφνικά ο κινητήρας σταμάτησε. Στην αρχή νομίζαμε ότι τελείωσε η μπαταρία. Αλλάξαμε λοιπόν μπαταρία και αφου το σήκωσε και ήταν έτοιμος να μου τ δώσει στον αέρα έσβησε πάλι ο κινητήρας. Το κατέβασε και διαπιστώσαμε ότι όταν δίναμε γκάζι το μοτέρ έκανε κάτι σπαστικά, μετά έδινε στροφες μέχρι που απότομα σταμάταγε. Δυστυχώς αυτός δεν ήξερε από ηλεκτρικά και δεν μπόρεσε να δώσει καλή εξήγηση. Μετά ένας άλλος που ήταν εκεί με ρώτησε αν έχω ρυθμίσει το ESC και του απάντησα όχι καθώς δεν το έχω ρυθμίσει απλά το έβαλα πάνω. Μήπως μπορείται να με βοηθήσεται πως να καταλάβω τι φταίει?

Το μοτέρ μου είναι αυτό: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&Product_Name=TR_28-26B_1350Kv_Brushless_Outrunner)

To esc μου είναι αυτό:http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163&Product_Name=TURNIGY__Plush_25amp_Speed_Controller (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163&Product_Name=TURNIGY__Plush_25amp_Speed_Controller)

Μπαταρία χρησιμοποιούσα 3σελλη 1550 mAh

Ευχαριστώ


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: KOSTASPI στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 18:40:58
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΝΕΟΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ HOBBY ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΚΑΨΕΙ ΜΟΤΕΡ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ESC. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΑΠΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΜΗΠΩΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΙΟ ΕΜΠΕΙΡΟΣ  :thumbs up: 


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 18:52:44
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΝΕΟΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ HOBBY ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΚΑΨΕΙ ΜΟΤΕΡ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ESC. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΑΠΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΜΗΠΩΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΙΟ ΕΜΠΕΙΡΟΣ  :thumbs up: 

Φίλοι, καλώς ήρθατε,

Sorry KOSTASPI, αλλά αυτό που λες δεν γίνεται.
Το μεγαλύτερο ESC δεν μπορεί να κάψει το μοτέρ γιατί πολύ απλά μπορεί να δώσει τό πολύ όση τάση έχει η μπαταρία.
Πάντα άλλωστε βάζουμε μεγαλύτερο για να μη ζορίζεται.

Φίλε j0e κοίτα το manual του ESC για να δεις τις ρυθμίσεις.
Έτσι θα μπορείς να δώσεις και περισσότερες πληροφορίες.
Συνηθισμένος λόγος για μη δουλεύει σωστά το μοτέρ είναι λάθος ρύθμιση, αλλά γιατί στην αρχή δούλευε;

Συνηθισμένος λόγος όμως για να καεί το μοτέρ είναι και η πολύ μεγάλη έλικα.
Τι έλικα έχεις;

Δώσε λίγο περισσότερα στοιχεία και φυσικά για ό,τι δεν καταλάβεις μας λες.

Γιώργος


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 19:11:52
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΝΕΟΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ HOBBY ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΚΑΨΕΙ ΜΟΤΕΡ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ESC. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΑΠΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΜΗΠΩΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΙΟ ΕΜΠΕΙΡΟΣ  :thumbs up: 

Φίλοι, καλώς ήρθατε,

Sorry KOSTASPI, αλλά αυτό που λες δεν γίνεται.
Το μεγαλύτερο ESC δεν μπορεί να κάψει το μοτέρ γιατί πολύ απλά μπορεί να δώσει τό πολύ όση τάση έχει η μπαταρία.
Πάντα άλλωστε βάζουμε μεγαλύτερο για να μη ζορίζεται.

Φίλε j0e κοίτα το manual του ESC για να δεις τις ρυθμίσεις.
Έτσι θα μπορείς να δώσεις και περισσότερες πληροφορίες.
Συνηθισμένος λόγος για μη δουλεύει σωστά το μοτέρ είναι λάθος ρύθμιση, αλλά γιατί στην αρχή δούλευε;

Συνηθισμένος λόγος όμως για να καεί το μοτέρ είναι και η πολύ μεγάλη έλικα.
Τι έλικα έχεις;

Δώσε λίγο περισσότερα στοιχεία και φυσικά για ό,τι δεν καταλάβεις μας λες.

Γιώργος

Το μοτέρ με βάση τα χαρακτηριστικά του ήθελε ESC 18A. Αυτό που του έβαλα ήταν 25Α. Έλικα είχε σαν καταλληλότερο 8χ4 και χρησιμοποίησα 8χ4.

Το περίεργο είναι ότι μετά από μια κανονική πτήση άρχισε να κάνει αυτά τα προβλήματα.

Αν είχε καεί το μοτέρ θα γύριζε έστω και λίγο?

Όταν λες ότι ίσως είναι λάθος ρύθμιση εννοείς λάθος ρύθμιση του ESC? Βέβεα το περίεργο είναι ότι γιατί δεν τα έκανε αυτά τα προβλήματα από την αρχή...

Το ESC έχει σαν default li-po μπαταρίες 2-4cells.

Το δοκιμάζω πάλι τώρα στο σπίτι και αφού δίνω γκάζι αρχίζει να γυρίζει και μετά από 3 δευτερόλεπτα σταματάει και ζεσταίνεται αρκετά το μοτέρ.

Λίγο ζεσταίνεται και το ESC.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 19:54:23
Εγώ έχω το 30 Α ESC και αγόρασα και την κάρτα για να το ρυθμίζω
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169&Product_Name=TURNIGY_BESC_Programming_Card (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169&Product_Name=TURNIGY_BESC_Programming_Card)


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 20:07:01
Ποιές ρυθμίσεις του ESC μπορούν να κάψουν το moter?

To timing σε τι αναφέρεται στο ESC? Από default to ESC που έχω έχει το timing στο LOW. Το μοτέρ μου έχει 12 poles.Μήπως θα έπρεπε να το βάλω στο medium?

Όταν ένα τριφασικό μοτέρ καεί γυρίζει?

Ο τύπος της προπέλας ήταν 8x4 E APC


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: ΠΑΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ στις Τρίτη, 10 Φεβ 2009, 20:40:25
Ποιές ρυθμίσεις του ESC μπορούν να κάψουν το moter?

To timing σε τι αναφέρεται στο ESC? Από default to ESC που έχω έχει το timing στο LOW. Το μοτέρ μου έχει 12 poles.Μήπως θα έπρεπε να το βάλω στο medium?

Όταν ένα τριφασικό μοτέρ καεί γυρίζει?

Ο τύπος της προπέλας ήταν 8x4 E APC
ο κατασκευαστής το δίνει για τρίσελη με έλικα 7χ4
το δοκίμασες χωρίς έλικα;
στο κάνει αυτό μήπως όταν δίνεις απότομα το γκάζι;
πάντως αυτά τα μοτέρ δεν είναι και πολύ σόι να ξέρεις


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τετάρτη, 11 Φεβ 2009, 01:34:01
Επειδή εδώ ίσως δεν είναι το καταλληλότερο thread ανοίγω ένα άλλο στο thread για τα ηλεκτρικά.


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: stinger---- στις Τετάρτη, 11 Φεβ 2009, 14:03:37
το ιδιο επαθα κι εγω οταν πηρα μοτερ χωρις καρβουνακια και ελεγκτη ταχυτητας...ειχα μια λιπο μπαταρια 3 κελια 1250 10c που εβγαζε 12.5 Α...οταν τα συνδεσα ολα εβαλα και μια ελικα 8.25χ5.5 που ειχα και οταν εδινα λιγο γκαζι με εκοβε το esc...εσπασα το κεφαλι μου μεχρι να βρω τι φταιει..τελικα ηταν ο συνδιασμος προπελα-μοτερ-μπαταρια διοτι το μοτερ τραβουσε 13A ρευμα και η μπαταρια εδινε 12.5 Α με συνεπεια να κοβει αμεσως το esc...το θεμα λυθηκε ως εξης..εβαλα προπελα 8060 την λεπτη και πηρα μια λιπο 3 κελια 1300 20c(δεν μπορουσα πιο μεγαλη διοτι δεν χωρουσε λογο μηκους)..τωρα με το γκαζι στην μεση περιπου διοτι πεταει ανετα εχω πτηση 12-14 λεπτων και χωρις να την ζοριζω ιδιαιτερα....ειναι πολυ σπαζοκεφαλιες αυτα..ευτυχως πο με βοηθησαν απο εδω μεσα να καταλαβω και τους ευχαριστω...χρησιμοιποιω το tower pro moter kai esc tower pro 25A..


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: j0e στις Τρίτη, 24 Φεβ 2009, 00:08:36
Να και ένα video από τις πρώτες προσπάθειες  :).

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mNEmTQ_BaUk&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mNEmTQ_BaUk&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Τίτλος: Απ: Αρχάριος Επιλογή Αεροπλάνου
Αποστολή από: Nikos 3D στις Τρίτη, 24 Φεβ 2009, 00:39:02
 :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: