Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.517 Beiträge in 12.388 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 19 Mai 2024, 04:24:40

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 19 Mai 2024, 04:24:40

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Neue Themen
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304517
    Themen insgesamt: 12388
    Heute online: 45
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 0
    Gäste: 21
    Gesamt: 21
    Themavorwähler

    Seiten: [1]     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Giant Citabria 30cc  (Gelesen 2877 mal)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « am: Sonntag, 17 Dez 2017, 19:00:57 »

    Με 2 θέματα ήδη ανοιχτά στο forum (TF Zero 50cc, ESM T-28 50cc), αποφασίσαμε να.... αρχίσουμε και ένα τρίτο!

    Η αλλαγή (εταιρικού) αυτοκινήτου από 5-θυρο σε 4-θυρο μας χτύπησε τα παραπάνω σχέδια και χρειάστηκε να πάμε σε κάτι μικρότερο από 50-60cc για να μπορούμε να το τοποθετήσουμε μέσα στο μικρότερο σεντάν.

    Οπότε, βρήκαμε και μια ευκαιρία να ανανεώσουμε το Sunday flier μας (βλ. non-warbird) αποσύροντας το World Models 1/4 Piper Cub (Clipped) με τη δικύλινδρη Saito 182TD (glow) και να πάμε σε κάτι πάλι υψηλοπτέρυγο αλλά λίγο πιο ακροβατικό και ταυτόχρονα με κινητήρα βενζίνης.

    Ιδού λοιπόν η Giant Citabria στα 2.2m από τη Great Planes για 30cc βενζίνη δίχρονη. Εμείς βέβαια αποφεύγουμε τις δίχρονες για οτιδήποτε δεν είναι hard core ακροβατικό 3D. Παρακάτω, θα εξηγήσουμε την τοποθέτηση της φανταστικής OS GF40 (τετράχρονη βενζίνη στα 40cc).

    Για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα κρεμάσουμε άλλο ένα thread, αυτή τη φορά ξεκινάμε από το... τέλος. Maiden!


    * 20171217_105107.jpg (67.78 KB, 480x480 - angeschaut 551 Mal.)

    * 20171217_105143.jpg (64.31 KB, 480x480 - angeschaut 567 Mal.)

    * 20171217_105122.jpg (62.5 KB, 480x480 - angeschaut 555 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #1 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:00:48 »

    H maiden έγινε σήμερα με αρκετά καλό καιρό στο Ακραίφνιο. Γύρω στους 18 βαθμούς με απαλό αεράκι.
    Καθότι κάφροι, αποφασίσαμε να πετάξουμε καινούργιο αεροπλάνο κατευθείαν στο πρώτο τεπόζιτο της μηχανής, με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις  idiot2.

    (Ζεί ακόμα).

    Η μηχανή πήρε εύκολα με το choke και εάν εξαιρέσουμε ένα πλούσιο mid-range είχε καλή απόκριση και δε σήκωνε πάνω από 175 βαθμούς στο WOT. Με μία MAS 18x10 πήραμε 7,250 χωρίς να πειράξουμε βελόνες και 2,300 ρελαντί. (Στο τρίτο τεπόζιτο, το ρελαντί είχε πέσει στις 1,600).

    Το αεροπλάνο σηκώθηκε με άνεση στο μισό γκάζι. Το ζύγισμα του manual είναι spot-on όπως και οι κινήσεις, τις οποίες αυξήσαμε κατά 15% και καταλήξαμε με 20% expo για να έχουμε το harmonisation που προτιμάμε.

    Με το χρονόμετρο στα 15min πήραμε ύψος για να κάνουμε circuits προκειμένου να στρώσουμε τη μηχανή στις πλούσιες μεσαίες (~5,200/165C). Τριμάραμε για αρκετές στροφές, αλλά βρεθήκαμε να κυνηγάμε το trim σε κάθε πάσο - το αεροπλάνο είναι ευαίσθητο στον αέρα και με πλάγιο στο διάδρομο "έβαζε φτερό μέσα". Τελικά καταλήξαμε σε λίγο right στο rudder και λίγο up (είναι μπροστόβαρο μάλλον).

    Η προσγείωση ήταν επεισοδιακή διότι... σβήσαμε. Όχι από κακή ρύθμιση ή υπερθέρμανση, αλλά ξεμείναμε από καύσιμο! Έχοντας συνηθίσει με σφυριγμένες ρυθμίσεις να βγάζουμε 15λεπτα ρεζερβουάρ, ξεχάσαμε την αυξημένη κατανάλωση με πλούσιες τις βελόνες οπότε ξεμείναμε στα 9 λεπτά!
    Ευτυχώς η μηχανή μας προϊδέασε με αύξηση στροφών (lean out) μερικά δευτερόλεπτα πρίν σβήσει και καταφέραμε να πάρουμε λίγο ακόμα ύψος πριν το deadstick.

    Κατεβήκαμε χωρίς flaps με αρκετή φόρα για ένα ευχάριστo καγκουρό... Χωρίς ζημιές στο αεροπλάνο - μόνον στον εγωισμό μας.  Ανεση
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #2 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:12:21 »

    Δεύτερη και τρίτη πτήση ήταν πιο "ξεψάρωτες". Το roll rate είναι αρκετά καλό για scale υψηλοπτέρυγο, πολύ "crisp". Στις στροφές θέλει λίγο rudder γιατί κρεμάει ουρά - θα ξαναδούμε το differential. Υποφέρει με πολύ rudder (σναπάρει)! Μειώσαμε την κίνηση. Το knife θέλει αρκετή πάλη αλλά είναι θέμα ρύθμισης και συνήθειας. Inverted είναι ευχάριστο, ενώ στα stall turns το πολύ rudder το βγάζει με roll-out - θα δούμε πώς πρέπει να εκτελεστεί αυτό σωστά σε επόμενη εξόρμηση.

    Στις προσγειώσεις θέλει flap. Κατέβασμα στις 20μοίρες στο υπήνεμο και full στο βασικό μας φέρνει χωρίς φουσκώματα με 1/3 γκάζι μέχρι το διάδρομο. Λόγω των αντιρρίδων έχουμε πολύ drag και εάν κόψουμε στο ρελαντί με flaps, πέφτει σαν τούβλο! Αυτό μας αρέσει διότι ρυθμίζουμε ρυθμό βύθισης μόνον με γκάζι πολύ ωραία. Γενικά, εάν δε γλύψεις με το σωστό rate, το μοντέλο αρχίζει τα χοροπηδητά (γνωστό πρόβλημα του συγκεκριμένου με το landing gear). Εμάς δε μας πειράζει αυτό, διότι είναι πρόκληση και βαστάει ψηλά το ενδιαφέρον!  Στριφογύρισμα ματιών
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #3 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:18:37 »

    Πάμε πίσω στα κατασκευαστικά.

    Τοποθέτηση κινητήρα. Εύκολη, διότι το Bolt pattern του GF40 είναι ίδιο με του GT33. Χρησιμοποιήσαμε τα stand offs από την FG60 R3 που είχαμε ώς spare (38mm). Η μόνη δύσκολη πατέντα ήταν η τοποθεσία της ντίζας του γκαζιού. Για την εξάτμιση, χρησιμοποιήσαμε ένα elbow 80 μοιρών - η απόληξη βγαίνει στη scale θέση!

    Το αλουμινένιο σωληνάκι στην αριστερή πλευρά του firewall φέρει το σένσορα στροφών. Τα υπόλοιπα καλώδια είναι 2 σένσορες θερμοκρασίας, και το pick up της ανάφλεξης. Όλα είναι πιασμένα προσεκτικά για να μην ακουμπήσουν στην εξάτμιση. Όλες οι συνδέσεις της εξάτμισης έχουν περαστεί με φλατζόκολλα, ενώ το καζανάκι έχει ένα πρόσθετο στήριγμα (σε υπερθερμάνσεις, λύνει και κρεμάει!) στο firewall.


    * 20171216_134143.jpg (66.85 KB, 600x600 - angeschaut 495 Mal.)

    * 20171216_134149.jpg (55.02 KB, 600x600 - angeschaut 514 Mal.)

    * 20171216_134203.jpg (61.24 KB, 600x600 - angeschaut 508 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #4 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:24:24 »

    Το στήριγμα της εξάτμισης και η προστασία του firewall με μονωτική αλουμινοτενία...


    * 20171216_134152.jpg (47.42 KB, 600x600 - angeschaut 521 Mal.)

    * 20171216_134334.jpg (60.47 KB, 600x600 - angeschaut 516 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #5 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:27:27 »

    Επειδή οι gas τετράχρονοι υποφέρουν από υπερθερμάνσεις, φροντίζουμε για καλό εξαερισμό. Ας είναι καλά το Leroy Merlin...


    * 20170924_174515.jpg (48.78 KB, 600x600 - angeschaut 507 Mal.)

    * 20170924_174521.jpg (26.01 KB, 600x600 - angeschaut 507 Mal.)

    * 20170924_182911.jpg (46.88 KB, 600x600 - angeschaut 509 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #6 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:30:08 »

    Το cut out της μηχανής με τις γρίλιες... Κρύβεται πολύ ωραία!


    * 20170924_202220.jpg (48.22 KB, 600x600 - angeschaut 508 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #7 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 21:33:00 »

    Τεπόζιτο πήραμε aftermarket αρκετά καλύτερης ποιότητας. Βοσκός με σωληνάκι τελευταίας τεχνολογίας από τη Sullivan για να τελειώνουμε με "κοκκαλώματα". Συρματασφάλιση πάντα.

    Φαίνεται και το servo του γκαζιού - πατέντα για να έρθει με straight run η ντίζα της πεταλούδας σωστά στην 4χρονή. (Οι εργοστασιακές θέσεις των servo choke και γκαζιού φαίνονται εκατέρωθεν του τεπόζιτου στο σκελετό...)

    Ένα πράγμα που διαβάσαμε στα fora του εξωτερικού ήταν και ότι ο σκελετός είναι γενικά πολύ ελαφριά φτιαγμένος και υποφέρει από ρωγμές λόγω των κραδασμών των μηχανών εσωτερικής καύσης (έχει και option για ηλεκτρικό). Υπάρχουν άνθρωποι που πήραν το firebox στο χέρι από βαριά προσγείωση και το βάρος της μηχανής... Οπότε κατασκευάσαμε ενισχύσεις (doublers) που φαίνονται άβαφτες εκατέρωθεν του τεπόζιτου και σκοπό έχουν να δέσουν το firebox με την κύρια δομή πολύ καλύτερα!

    Στην αριστερή πλευρά έχουμε το διακόπτη του αεροπλάνου (μαγνητικός από την Jeti). Σε πρώτο πλάνο στη 2η φωτό έχουμε το μοχλό του choke (δε βάζουμε ποτέ servo στο choke!). Αυτός είναι εύκολα προσβάσιμος με την αφαίρεση του μαγνητικού αλεξινεμίου - η οποία χρειάζεται ούτως ή άλλως στην αρχή/τέλος κάθε πτήσης για πλήρωση καυσίμου και χειρισμό του διακόπτη...


    * 20171216_134229.jpg (71.51 KB, 600x600 - angeschaut 494 Mal.)

    * 20171216_134237.jpg (48.71 KB, 600x600 - angeschaut 502 Mal.)

    * 20171216_134343.jpg (41.68 KB, 600x600 - angeschaut 508 Mal.)
    « Letzte Änderung: Sonntag, 17 Dez 2017, 22:28:09 von hpergm » Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 10.776



    WWW
    « Antwort #8 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 22:00:43 »

    Συγχαρητήρια Εκτορα μου!!! Καλές πτησεις!!!! Υπεροχη οπως παντα παρουσίαση!!! Thumbs up Thumbs up
    Gespeichert

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #9 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 22:10:35 »

    Thanks Argy!

    Προχωράμε στα ηλεκτρονικά... 2x2S lipo των 1700mAh τροφοδοτούν τον διακόπτη της Jeti o οποίος έχει διαχωρισμένη διπλή είσοδο με διόδους απομόνωσης. Από εκεί πάμε σέ ένα regulator της smartfly ρυθμισμένο στα 5.9V, το οποίο τροφοδοτεί έναν 12κάναλο δέκτη της Jeti...

    Όλα τα ηλεκτρονικά είναι προστατευμένα σε Αρμαφλεξ με εξωτερική επένδυση (δεν τρίβεται!) ενώ χρησιμοποιούμε Velcro δεματικά (είχαμε στόκ, αλλά τώρα δεν τα βρίσκουμε πουθενά! Έχει κανείς καμία άκρη..;;


    * 20171216_223354.jpg (50.6 KB, 600x600 - angeschaut 484 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #10 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 22:15:11 »

    Το όλο spaghetti καλύπτεται από ελαφρά πλαστικά πατώματα που δίνει το κίτ. Προσθέσαμε και έναν πιλότο 1/3 από την GP.

    Στην πίσω θέση (κενή) προσθέσαμε faux σωλήνες πλαισίου που φαίνονται και στο πραγματικό.


    * 20171216_224028.jpg (47 KB, 600x600 - angeschaut 498 Mal.)

    * 20171216_134450.jpg (38.42 KB, 600x600 - angeschaut 486 Mal.)

    * 20171216_134427.jpg (35.29 KB, 600x600 - angeschaut 479 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #11 am: Sonntag, 17 Dez 2017, 22:18:43 »

    Και απ'έξω...


    * 20171216_224042.jpg (45.58 KB, 600x600 - angeschaut 497 Mal.)

    * 20171216_134411.jpg (38.94 KB, 600x600 - angeschaut 512 Mal.)

    * Citabria 1.jpg (59.03 KB, 800x546 - angeschaut 494 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Beiträge: 390


    « Antwort #12 am: Dienstag, 19 Dez 2017, 10:07:29 »

    Έκτωρα, αν και το silencer της εξάτμισης βλέπω ότι ταίριαξε πολύ καλά, για ποιό λόγο δεν χρησιμοποιείς ελεύθερη εξάτμιση; Ο θόρυβος αυτών των κινητήρων είναι μάλλον χαμηλός.
    « Letzte Änderung: Dienstag, 19 Dez 2017, 10:42:18 von Pantelis Papageorgiou » Gespeichert
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #13 am: Dienstag, 19 Dez 2017, 21:01:44 »

    Παντελή,

    Από τη στιγμή που βγάζει στο scale location δεν είχα λόγο να μην το χρησιμοποιήσω.
    Επίσης, με το βάρος ζυγίζει κιόλας.

    Ο θόρυβος επίσης είναι αρκετός, δε διαφέρει από μεγάλη 4χρονη glow...
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Seiten: [1]     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Moderator: ArgyrisGiannetakis)  |  Thema: Giant Citabria 30cc
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.021 Sekunden mit 26 Zugriffen.