Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.419 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 2 Μάι 2024, 15:45:24

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 2 Μάι 2024, 15:45:24

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:11]

    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 13:05]

    από dominicm
    [Χθες στις 09:15]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304419
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 117
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 94
    Συνολικά: 94
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE  (Αναγνώστηκε 35670 φορές)
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #30 στις: Τετάρτη, 13 Απρ 2011, 16:00:56 »

    ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΒΟΜΒΩΝ Η ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

    Αν οι βόμβες στο αληθινό μεταφέρονταν στο εσωτερικό του αεροπλάνου, πρέπει να ανοίξουν οι θύρες απόρριψης και μετά ρην ρίψη να ξανακλείσουν.
    Αν οι βόμβες ή οι δεξαμενές ήταν εξωτερικές, πρέπει να βρίσκονται στη σωστή θέση και με τον σωστό τρόπο. Η απόρριψη πρέπει να γίνει με τον τρόπο που το έκανε το πρωτότυπο αεροπλάνο. Πχ άν θα ρίξει βόμβα ένα stuka θα πρέπει να κάνει βουτιά (dive) για να ρίξει και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσει dive breaks.
    Η απόρριψη πρέπει να γίνει μπροστά στους κριτές και σε σημείο που να είναι απόλυτα ορατή από αυτούς.
    Αν η απόρριψη γινόταν με ειδική διαδικασία, εκτός του ότι πρέπει να την τεκμηριώσετε, πρέπει και να το δηλώσετε εκ των προτέρων στους κριτές.

    Συνηθισμένα λάθη
    -Οι δεξαμενές ή οι βόμβες δεν απορρίπτονται ή πέφτουν με ρεαλιστικό τρόπο
    -Δεν πέφτουν μπροστά στους κριτές
    -Η όλη μανούβρα δεν αναπαριστάται με ρεαλιστικό τρόπο
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #31 στις: Τετάρτη, 13 Απρ 2011, 16:27:02 »

    STALL TURN

    Φαντάζομαι ότι αυτή η άσκηση είναι γνωστή σε όλους μας. Ας δούμε τον τρόπο που πρέπει να εκτελεστεί.
    Το μοντέλο από ευθεία οριζοντία πτήση περνάει σε κατακόρυφη άνοδο μέχρι που χάνει όλη την κινητική του ενέργεια και σταματά. Σε αυτό το σημείο πραγματοποιεί στροφή διεύθυνσης (με το rudder) 180 μοιρών, παιρνει κατακόρυφη καθοδική πορεία και επανέρχεται σε ευθεία οριζοντία πορεία στο ίδιο ύψος που μπήκε σε άνοδο. Ο διαγωνιζόμενος πρέπει να δηλώσει αν θα κάνει δεξιά ή αριστερή στροφή. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.

    Συνήθη λάθη
    -Η είσοδος και η έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται  παράλληλα με τη γραμμή των κριτών.
    -Η άνοδος δεν γίνεται σε σημείο καλά ορατό από τους κριτές
    -Το μοντέλο παίρνει ανεπαρκές ύψος
    -Το μοντέλο δεν σταματά στην κορυφή της πορείας
    -Ο διαγωνιζόμενος δεν δήλωσε άν θα κάνει δεξιά ή αριστερή στροφή ή δεν έκανε αυτό που δήλωσε
    -Η είσοδος και έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται στο ίδιο ύψος
    -Το ίχνος εξόδου είναι διαφορετικό από το ήμισυ του πτερυγικού ανοίγματος του μοντέλου.
    -Είσοδος και έξοδος όχι παράλληλες με τη γραμμή των κριτών
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * stall turn.jpg (67.63 KB, 1454x1132 - εμφανίστηκε 609 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #32 στις: Τετάρτη, 13 Απρ 2011, 16:48:18 »

    IMMELMANN TURN

    Μια πολύ ωραία μανούβρα αποφυγής των μαχητικών αεροπλάνων. Αν δεν κάνω λάθος πήρε την ονομασία της από τον πρώτο πιλότο που την επιχείρησε στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο.
    Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο παίρνει ανοδική πορεία πραγματοποιώντας μισό loop. Όταν βρεθεί σε ανεστραμένη θέση πραγματοποιεί μισό roll και ξαναμπαίνει σε ευθεία οριζοντία πτήση προς την αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.

    Συνηθισμένα λάθη
    -Το μισό loop δεν έχει κέντρο τους κριτές
    -Το μισό loop δεν είναι ημικυκλικό
    -Το μισό roll γίνεται πολύ νωρίς ή πολύ αργά
    -Μεγάλη απώλεια ύψους στην εκτέλεση του μισού roll
    -Το μοντέλο αλλάζει διεύθυνση κατά το μισό roll
    -Δεν επιτυγχάνεται ευθεία οριζοντία πορεία σε αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου κατά την έξοδο
    -Η μανούβρα δεν εκτελείται παράλληλα με τη γραμμή των κριτών
    -Το μέγεθος και η ταχύτητα της μανούβρας δεν μοιάζει με αυτή του πραγματικού
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * immelmann.jpg (74.79 KB, 1658x1103 - εμφανίστηκε 601 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #33 στις: Παρασκευή, 15 Απρ 2011, 21:56:28 »

    Είναι ακριβώς όπως τα λές Γιώργο. Για τους Ελληνικούς αγώνες F4C χρειάζεται πρώτα από όλα μια προσεγμένη κατασκευή στα χέρια κάποιου που έχει εξοικιωθεί μαζί της. Τρανή απόδειξη ότι τα τρία τελευταία χρόνια κερδίζει ένα Cessna 182 και μάλιστα από κίτ (νομίζω top flite). Επαναλαμβάνω ότι τα κριτήρια που έθεσα είναι εντελώς προσωπικά και έχουν να κάνουν περισσότερο με το γεγονός ότι αυτού του είδους τα αρεοπλάνα είναι καλοτάξιδα και ευκολοπέταχτα.
    Η ανάλυση του Αντώνη είναι απολύτως σωστή. Όμως νομίζω ότι θα ήταν σκόπιμο να δούμε μέσα στην Ελλάδα πως μπορούν να αυξηθούν οι συμμετοχές έστω και με πιο απλά μοντέλλα. Αν κολλήσουν μερικοί το μικρόβιο είμαι σίγουρος ότι μετά από λίγα χρόνια θα συζητάμε για κατασκευές παγκοσμίου επιπέδου και στους Ελληνικούς αγώνες.
    Επίσης , όλοι εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους και πετάνε ένα scale ARF μπορούν κάλλιστα να λάβουν μέρος στην κατηγορία ARF και σίγουρα κάποιοι από αυτούς θα μεταπηδήσουν στην κατηγορία F4C.


    Επειδή υπήρξαν αντιδράσεις περί της πιο πάνω αναφοράς μου στο πλέον βραβευμένο αερομοντέλο της Ελλάδος οφείλω τις παρακάτω διευκρινίσεις
    -Σκοπός μου με αυτή την παρουσίαση είναι να ωθήσω όσους θα έβλεπαν θετικά μια συμμετοχή στους αγώνες scale αλλά δεν διαθέτουν τις γνώσεις ή την εξοικείωση με τις διαδικασίες και τους κανονισμούς, να ξεπεράσουν τους φόβους εκείνους που προέχονται από άγνοια, και να δηλώσουν συμμετοχή έχοντας κάποιες λίγες παραπάνω γνώσεις για το αντικείμενο. Σε οποιαδήποτε κατηγορία, είτε στην F4C είτε στην ARF. Τίποτε άλλο.
    -Το επίπεδο στους Ελληνικούς αγώνες scale θα ήθελα να είναι υψηλότερο. Και θα ανέβει μόνο αν αυξηθούν οι συμμετέχοντες. Με 4-5 συμμετοχές ίσως θα ήταν καλύτερα ακόμη και να μην διεξάγονται καθόλου (λέω ΙΣΩΣ).
    -Νέοι διαγωνιζόμενοι δεν θα βρεθούν αν τους πούμε ότι θα πρέπει να φτιάξουν τρικινητήρια, τετρακινητήρια ή πολύ σπάνια μοντέλα που ενδεχομένως θα πρέπει να σχεδιάσουν μόνοι τους. Αντιθέτως όταν γνωρίζουν ότι με ένα κιτ το οποίο θα φτιάξουν με προσοχή και αγάπη και μάθουν να το χειρίζονται καλά, είναι δυνατό να διακριθούν (που είναι αλήθεια) νομίζω ότι υπάρχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να φέρουν τα κιτ τους στους αγώνες χωρίς να ντρέπονται. Ή ακόμη και να αποφασίσουν να αγοράσουν ένα κιτ για να το φτιάξουν και να λάβουν μέρος.
    -Υπάρχουν κατασκευές από κιτ πολύ ανώτερες από τις περισσότερες scratch. Τρανή απόδειξη για αυτό είναι ο Έλληνας πρωταθλητής με συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, ο πολύ καλός μου φίλος Χρήστος Λεονταρίτης, που κατάφερε ένα συνηθισμένο αεροπλάνο (Cessna 182) από κίτ να το κάνει πολυπρωταθλητή με τη θαυμάσια δουλειά του και την συννεχή προσπάθεια.  
    Ζητώ συγγνώμη αν αρχικά φάνηκε ότι εννοώ κάτι άλλο.
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 15 Απρ 2011, 22:20:34 από Pantelis Papageorgiou » Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #34 στις: Παρασκευή, 15 Απρ 2011, 22:12:10 »

    Θα επανέλθω με περοσσότερα για τις ασκήσεις μόλις πέσει ο φόρτος εργασίας.
    Καταγράφηκε
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #35 στις: Παρασκευή, 15 Απρ 2011, 22:29:44 »

    Παντελή καλησπέρα,

    δεν γνωρίζω τι είδους αντιδράσεις υπήρξαν, καμιά φορά εύκολα παρερμηνεύεται ο σύντομος γραπτός λόγος...

    Η ουσία, στη οποία αναφέρθηκα και εγώ παραπάνω, είναι ακριβώς ότι ένα Cessna μπορεί ως θέμα να μην τραβάει τα μάτια και το ενδιαφέρον... Πρόκειται όμως για ένα καλοφτιαγμένο μοντέλο που βελτιώθηκε από χρονιά σε χρονιά στις στατικές λεπτομέρειες και στο φινίρισμα, που το έμαθε καλά ο χειριστής του και που προπονήθηκε για τις απαιτήσεις του αγώνα. Σε συνδυασμό με το χαμηλό αριθμό συμμετοχών (με το ζόρι 5...) και την έλλειψη ανταγωνισμού, είναι λογικό να ξεχωρίσει.

    Και για να μην παρεξηγηθώ με τη σειρά μου, και με περισσότερες συμμετοχές, πάλι στις πρώτες θέσεις θα ήταν, ακριβώς λόγω των αιτίων που ανέφερα  Χαμόγελο

    Όσο για το διαχωρισμό scratch-built ή κιτ, επειδή γενικά τα βλέπω ως όρους να μπερδεύονται, η "σωστή" διαβάθμιση είναι:

    RTF           (ready to fly)
    ARF           (almost ready to fly)
    KIT           (κατασκευή με τα περισσότερα ή όλα τα υλικά διαθέσιμα, μερικά και προδιαμορφωμένα...)
    PLAN         (κατασκευή από σχέδια άλλου, όλα τα υλικά από το μηδέν)
    SCRATCH   (σχεδιάση από το μηδέν, βασισμένη σε 3-view και φωτογραφίες του πρωτότυπου, και φυσικά όλα τα υλικά από το μηδέν...)

    Οποιοδήποτε μοντέλο των 3 τελευταίων κατηγοριών πληροί 100% την απαίτηση των αγώνων για την κατηγορία Scale, που είναι η κατασκευή του μοντέλου. Το ποιός το σχεδίασε, ή αν υπήρχαν έτοιμα κομμένα τα ξύλα, έρχεται δεύτερο, καθώς το τελικό αποτέλεσμα, το μοντελο, είναι αποτέλεσμα της δουλειάς του ίδιου του αγωνιζόμενου.

    Η διαφορά του scratch είναι η παραπάνω ικανοποίηση (? παίζεται και αυτό...) ότι πρόκειται για κάτι μοναδικό...

    Και για επίρρωση των παραπάνω θα ξανααναφέρω το link με το Albatros, που ο τύπος πήρε ένα απλό σχέδιο και έτοιμα κομμένα κομμάτια από εταιρεία με laser, κάτι που μπορεί θεωρητικά να κάνει ο καθένας μας... Και έφτιαξε ένα υπέροχο μοντέλο που στη χώρα μας, και όχι μόνο, θα έβγαινε για πολλά χρόνια πρώτο...

    http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=17844504&postcount=710

    http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=17852739&postcount=741

    Κλείνοντας, επαναλαμβάνω τα συγχαρητήριά μου για το θέμα που άνοιξες, καταλαβαίνω και συμφωνώ με το κίνητρό σου, που είναι να "τσιμπήσει" περισσότερος κόσμος και να ασχοληθεί με τα scale... Μακάρι...

    gkan
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #36 στις: Παρασκευή, 15 Απρ 2011, 22:43:27 »

    Για μία ακόμη φορά θα συμφωνήσω με τα όσα λέει ο Γιώργος παραπάνω. Ακριβώς αυτό είναι και το δικό μου σκεπτικό.
    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 16 Απρ 2011, 09:08:13 από Pantelis Papageorgiou » Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #37 στις: Τρίτη, 19 Απρ 2011, 16:03:32 »

    LOOP
    Ας δούμε τώρα μια από τις πιο γνωστές ασκήσεις και ίσως την πρώτη ακροβατική μανούβρα που μαθαίνει ένας νέος αερομοντελιστής. Το loop.
    Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο ξεκινάει έναν κυκλικό βρόγχο  και επανέρχεται σε ευθεία οριζοντία πτήση στην ίδια διεύθυνση ύψος και σημείο από όπου ξεκίνησε τη μανούβρα. Τα στοιχεια του κινητήρα μειώνονται στην κορυφή της τροχιάς ανάλογα με τον τρόπο που θα το εκτελούσε το αληθινό και αυξάνονται εφ'όσον απαιτείται κατά την έξοδο από την άσκηση. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
    Ένα αεροσκάφος με μικρή ισχύ είναι φυσικό να μην μπορέσει να εκτελέσει την άσκηση σε τέλειο κύκλο αλλά σε μορφή έλλειψης. Σε αυτή την περίπτωση και εφ'όσον η άσκηση εκτελεστεί συμμετρικά το ελλειπτικό loop βαθμολογείται σαν κυκλικό. Όμως σε περίπτωση που δεν εκτελεστεί συμμετρικά η άσκηση και η τροχιά του αεροπλάνου παρεκλίνει έντονα από την κυκλική η βαθμολογία μειώνεται σημαντικά.

    Συνηθισμένα λάθη
    -Το ίχνος του μοντέλου δεν διαγράφεται στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο.
    -Το loop δεν είναι κυκλικό, συσχετιζόμενο με τις δυνατότητες του πραγματικού αεροπλάνου
    -Λανθασμένη χρήση γκαζιού
    -Μέγεθος και ταχύτητα της άσκησης όχι παρόμοια με του αληθινού
    -Η άσκηση δεν έχει κέντρο τους κριτές
    -Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται στο ίδιο σημείο και ύψος με την είσοδο
    -Η μανούβρα δεν γίνεται παράλληλα με τους κριτές
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * loop.jpg (77.93 KB, 1522x1076 - εμφανίστηκε 485 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 19 Απρ 2011, 16:57:58 από Pantelis Papageorgiou » Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #38 στις: Τρίτη, 19 Απρ 2011, 16:30:23 »

    CUBAN EIGHT
    Το μοντέλο εκτελεί 3/4 του loop μέχρι που η μύτη του μοντέλου βρίσκεται σε ανάποδη πτήση με  γωνία 45 μοιρών. Συννεχίζει σε ανάποδη πτήση και όταν φτάσει μπροστά από τους κριτές κάνει μισό roll συνεχίζοντας πτήση υπό γωνία 45 μοιρών όχι όμως ανάποση πια.Όταν πλέον φτάσει σε αντιδιαμετρικό σημείο (ως προς τους κριτές) από εκεί που ξεκίνησε το πρώτο loop ξεκινάει δεύτερο loop και εκτελεί την ίδια ρουτίνα προς την αντίθετη κατεύθυνση για να ολοκληρώσει την άσκηση από εκεί που ξεκίνησε το πρώτο loop. Τα στοιχεία του κινητήρα μπορεί να μειωθούν κατά την ολοκλήρωση της ανόδου και να αυξηθούν κατά τη φάση της καθόδου(μετά το μισό roll) ανάλογα με τις δυνατότητες του αληθινού. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.

    Συνηθισμένα λάθη
    -Το ίχνος του αεροπλάνου δεν διαγράφεται σε κατακόρυφο επίπεδο παράλληλο με τους κριτές
    -Τα loop δεν είναι κυκλικά
    -Τα loop δεν έχουν το ίδιο μέγεθος
    -Τα μισά roll δεν γίνονται μπροστά στους κριτές
    -Δεν επιτυγχάνεται κάθοδος 45 μοιρών κατά την έξοδο από κάθε loop
    -Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται στο ίδιο ύψος με την είσοδο
    -Η έξοδος δεν γίνεται σε ευθεία οριζοντία πτήση σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
    -Λανθασμένη χρήση γκαζιού
    -Το μέγεθος και το σχήμα των loop δεν μοιάζουν με του αληθινού
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * cuban 8.jpg (78.17 KB, 1560x1031 - εμφανίστηκε 486 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #39 στις: Τρίτη, 19 Απρ 2011, 16:49:22 »

    SPLIT S
    Άλλη μια πολύ ωραία μανούβρα αποφυγής των μαχητικών αεροπλάνων. Είναι η ακριβώς αντίστροφη διαδικασία με το Immelmann turn. Στο Immelmann παίρνουμε ύψος, στο split s χάνουμε ύψος.
    Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο κάνει μισό roll μπροστά στους κριτές ώστε να βρεθεί σε ανάποδη πτήση και αμέσως εκτελεί μισό loop ώστε να ολοκληρώσει την άσκηση σε αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου. Τα στοιχεία του κινητήρα μειώνονται στη φάση της καθόδου και αυξάνονται κατά την έξοδο από την άσκηση και την επίτευξη ευθείας οριζοντίας πτήσης με τρόπο που να ομοιάζει με το πραγματικό.

    Συνηθισμένα λάθη
    -Το μοντέλο αλλάζει διεύθυνση κατά την εκτέλεση του μισού roll
    -Μετά το μισό roll πετάει ανάποδα για πολύ/λίγο χρόνο
    -Λανθασμένη χρήση γκαζιού
    -Το ίχνος του αεροπλάνου δεν διαγράφεται σε κατακόρυφο επίπεδο παράλληλο με τους κριτές
    -Το μισό loop δεν είναι αρκετά ημικυκλικό
    -Το μισό loop είναι πολύ γρήγορο ή μικρής ακτίνας(κλειστό)
    -Η έξοδος δεν γίνεται σε ευθεία οριζοντία πτήση σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
    -Το μισό loop δεν έχει κέντρο μπροστά από τους κριτές
    -Η μανούβρα δεν εκτελείται παράλληλα με τους κριτές
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * split s.jpg (70.32 KB, 1586x1159 - εμφανίστηκε 475 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #40 στις: Δευτέρα, 9 Μάι 2011, 15:58:09 »

    Μετά από λίγο καιρό απουσίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων επανέρχομαι για τις υπόλοιπες ασκήσεις.
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #41 στις: Δευτέρα, 9 Μάι 2011, 16:19:23 »

    SPIN TREE TURNS
    Από ευθεία οριζοντία πτήση, το μοντέλο επιβραδύνει μέχρι που στολάρει και μπαίνει σε περιδίνιση. Αφού ολοκληρώσει τρείς στροφές επανέρχεται  σε οριζόντια πτήση σε ίδια κατεύθυνση με εκείνη της εισόδου στην άσκηση. Κατά την κάθοδο το μοντέλο μπορεί να κλίνει προς τη διεύθυνση του ανέμου.
    Συνηθισμένα λάθη:
    -Ο κινητήρας δεν είναι σε μειωμένα στοιχεία κατά την απώλεια στήριξης
    -Η είσοδος στην περιδίνιση δεν είναι καθαρή και θετική
    -Εκτέλεση όχι περιδίνισης αλλά σπειροειδούς καθόδου (η άσκηση μηδενίζεται)
          ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε μια περιδίνιση η φορά καθόδου περνάει πολύ κοντά από το κέντρο βάρους του αεροπλάνου. Μια σπειροειδής  κάθοδος είναι σφιχτό κατακόρυφο barell roll.
    -Δεν ολοκληρώνονται τρείς περιστροφές
    -Η είσοδος στην περιδίνιση δεν γίνεται μπροστά στους κριτές
    -Η έξοδος δεν γίνεται  σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
    -Η είσοδος και η έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται σε διεύθυνση παράλληλη με τους κριτές
    -Η είσοδος και η έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται σε οριζόντια πορεία
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * spin 3 turns.jpg (60.27 KB, 1346x1211 - εμφανίστηκε 414 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #42 στις: Δευτέρα, 9 Μάι 2011, 16:44:19 »

    ROLL
    Φαντάζομαι ότι αυτή είναι μια μανούβρα γνωστή σε όλους. Ας δούμε πως πρέπει να εταλεστεί στο αγωνιστικό πρόγραμμα.
    Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο πραγματοποιεί μια περιστροφή σε σταθερό ρυθμό γύρω από τον διαμήκη άξονα και εηέρχεται σε ευθεία οριζοντία πτήση στην ίδια διεύθυνση με αυτή της εισόδου. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα. Ο αγωνιζόμενος πρέπει να δηλώσει τι είδους roll θα εκτελέσει (πχ snap roll, slow roll, barell roll κλπ).
    Συνηθισμένα λάθη:
    -Ο ρυθμός εκτέλεσης του roll δεν είναι σταθερός
    -Το είδος του roll δεν είναι είναι ανάλογο με το πρωτότυπο αεροπλάνο(πχ ένα warbird WW II πρέπει να εκτελέσει barell roll και όχι axial ή snap roll)
    -Η άσκηση δεν γίνεται μπροστά στους κριτές
    -Το ύψος εισόδου είναι διαφορετικό από αυτό της εισόδου
    -Η ταχύτητα εισόδου είναι διαφορετική από αυτή της εισόδου
    -Η είσοδος και έξοδος από την άσκηση δεν είαι στην ίσια διεύθυνση παράλληλη με τους κριτές
    -Το είδος του roll που εκτελέστηκε είναι διαφορετικό από το δηλωθέν
    -Λανθασμένη χρήση γκαζιού
    -Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά


    * roll.jpg (54.46 KB, 1575x838 - εμφανίστηκε 402 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #43 στις: Δευτέρα, 9 Μάι 2011, 17:02:45 »

    ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΩΝ
     Η απόρριψη αλεξιπτώτου πρέπει να γίνει με τον τρόπο που την κάνει το πρωτότυπο. Π.χ. τα εφόδια πρέπει να απορρίπτονται από θύρα απόρριψης. Αλεξιπτωτιστής από πόρτα εξόδου ή με ανάστροφη πτήση. Το μοντέλο πρέπει πάντα να μειώνει ταχύτητα πρίν επιχειρήσει την απόρριψη, ενδεχομένως χρησιμοποιόντας τα flaps και κατεβάζοντας το σύστημα προσγείωσης. Αν το πρωτότυπο χρησιμοποιούσε αλεξίπτωτο για να μειώσει την ταχύτητά του κατα την προσγείωση, ο διαγωνιζόμενος μπορεί να το εκτελέσει.
    Καταγράφηκε
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #44 στις: Δευτέρα, 9 Μάι 2011, 17:32:06 »

    TOUCH AND GO
    Δεν σας κρύβω ότι αυτή είναι η αγαπημένη μου μανούβρα. Πιστεύω ότι εμπεριέχει όλα τα στοιχεία και τις ποιότητες ενός ολοκληρωμένου χειριστή. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι είναι η άσκηση που εκτελείται κατά κώρον από τους εκπαιδευομένους χειρειστές (αληθινών) αεροπλάνων και από όσο γνωρίζω είναι εκείνη με τη μεγαλύτερη βαρύτητα στις εξετάσεις για το πτυχίο χειριστού. Δυστυχώς βαθμολογείται με τον ίδιο συντελεστή δυσκολίας με όλες τις άλλες ασκήσεις και σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι είναι η πιο επιβαρυντική για το μοντέλο καθώς οι καταπονήσεις που δέχεται είναι πολύ μεγάλες και τα λάθη στην εκτέλεση κρίσιμα.

    Το μοντέλο ξεκινά την κάθοδο από το βασικό σκέλος, το οποίο μπορεί να είναι είτε καμπύλο είτε ευθύ κατ' επιλογήν του χειριστή. Η στροφή συννεχίζεται μέχρι τις 90 μοίρες για την τελική προσέγγιση. Το μοντέλο προσγειώνεται αντίθετα στη διεύθυνση του ανέμου και εν συννεχεία απογειώνεται χωρίς να σταματήσει. Οι κύριοι τροχοί πρέπει να κυλίσουν στο διάδρομο για τουλάχιστον 5 μέτρα. Τα flaps πρέπει να χρησιμοποιούνται εφόσον υπάρχουν.

    Συνηθισμένα λάθη
    -Η μανούβρα δεν ξεκινά από το βασικό σκέλος
    -Η στροφή για την τελική είναι πολύ κλειστή ή δεν είναι 90 μοίρες
    -Η κάθοδος από το βασικό σκέλος δεν είναι ομαλή και συννεχής
    -Το μοντέλο δεν επιτυγχάνει σωστή προσέγγιση πρίν να ακουμπήσει στο διάδρομο   ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν το πρωτότυπο διαθέτει δύο κύριους τροχούς και οι δύο πρέπει να κυλίσουν στο έδαφος για τουλάχιστον 5 μέτρα
    -Το μοντέλο αναπηδά κατά την προσγείωση
    -Λανθασμένη χρήση των flaps
    -Η άνοδος δεν είναι ομαλή και ρεαλλιστική
    -Η διεύθυνση προσέγγισης δεν είναι ίδια με τη διεύθυνση ανόδου
    -Δεν κάνει καλή χρήση του διατιθεμένου χώρου προσγείωσης σε σχέση με τον άνεμο (Επειδή στους διεθνείς αγώνες ο χώρος που διατίθεται για απο-προσγείωση είναι τεράστιος, επιτρέπεται οι μανούβρες απο-προσγείωσης να γίνονται τελείως αντίθετα στον άνεμο όπως φυσάει εκείνη τη στιγμή, ανεξαρτήτως της διεύθυνσης του διαδρόμου και της διάταξης των κριτών. Πού να τα βρούμε αυτά στην Ελλάδα;)


    * touch and go.jpg (83.62 KB, 1752x1072 - εμφανίστηκε 398 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.032 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.