Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.541 Beiträge in 12.389 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Mittwoch, 22 Mai 2024, 04:45:02

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Mittwoch, 22 Mai 2024, 04:45:02

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304541
    Themen insgesamt: 12389
    Heute online: 170
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 0
    Gäste: 78
    Gesamt: 78
    Themavorwähler

    Seiten: [1] 2  Alle     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Γιατι το fin είναι από κάτω;  (Gelesen 7213 mal)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « am: Mittwoch, 22 Feb 2006, 13:28:27 »

    Ο Deltaman έθεσε την ερώτηση ως σχόλιο σέ φωτογραφία που εικονίζεται ένα ελαφρύ λαστιχοκίνητο του Κ.Π.

    Υπάρχουν λόγοι, αλλά όχι τόσο ισχυροί, ώστε να είναι κανόνας:

    Η επάνω θέση του fin δίνει αντίθετο roll από ότι θέλεις να στρίψεις, ελαττώνοντας την τάση στροφής.
     
    Τα μοντέλα αυτά πετάνε με μεγάλη γωνία. Η επάνω θέση μπλοκάρεται από το stab, και από το φτερό που είναι πιό μπροστά και πιό ψηλά.

    Η χαμηλή θέση ισορροπεί κάπως την κατανομή επιφανειών και κέντρων αντιστάσεων, γύρω από τον άξονα έλξης.

    Επειδή στην κάτω θέση υποτίθεται ότι το fin είναι πιό αποδοτικό, μπορεί να γίνει μικρότερο, άρα ελαφρύτερο.

    Αυτά έχουν μικρή  σημασία. Σε πάρα πολλά f/f το fin μπαίνει από επάνω, χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα.

    jkon
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #1 am: Mittwoch, 22 Feb 2006, 18:28:56 »

    να προσθέσω ακόμα, ότι σε αρκετά indoor το μήκος του fin είναι μικρότερο από του stab, και καθώς αυτά στηρίζονται σε κοινό πηχάκι, είναι δύσκολο να το τοποθετηθεί από πάνω.
    Αρκετές είναι οι φορές που το fin προηγείται ή ακολουθεί το stab, και μάλιστα βρίσκεται τότε στη μέση του stick. Ότι αρέσει στον καθένα, πέρα από τη θεωρία που μπορεί να δώσει πλεονεκτήματα στους top flyers...

    gkan (πως λέμε jkon  Grin)
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #2 am: Mittwoch, 22 Feb 2006, 21:16:36 »

    Ευτυχώς που μπήκε και ο gkan στην κουβέντα.

    Το fin σε πάρα πολλά μοντέλα ελεύθερης πτήσης είναι μεγαλύτερο από ότι χρειάζεται.

    Αν δείτε τα ανεμόπτερα F1A, θα διαπιστώσετε το πόσο μικρό είναι. Στα F1C και στα F1B επίσης.

    Το μεγάλο fin είναι αποσταθεροποιητικό. Το μοντέλο πέφτει ευκολώτερα σε spin, με το μεγάλο fin.

    Ενας πρακτικός τρόπος να βρει κάποιος το σωστό μέγεθος του fin, είναι να αρχίσει να αφαιρεί επιφάνεια έως ότου το μοντέλο εμφανίσει το φαινόμενο dutch roll. Τότε προσθέτει το τελευταίο κομμάτι που έβγαλε, και τέλος.

    jkon
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.387



    « Antwort #3 am: Donnerstag, 23 Feb 2006, 19:33:07 »

    HERE COMES THE SUN !!!!!!!!!!

    Αντώνης
    Gespeichert
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Beiträge: 19



    « Antwort #4 am: Donnerstag, 23 Feb 2006, 20:08:11 »

    Και βέβαια είναι υπερβολική η αναζήτηση για την θέση του φιν. Ωστόσο θα ήθελα να συμπληρώσω εξηγώντας αυτά που έγραψε ο Γιάννης,  εκτός από εκείνα που πολύ απλά εξήγησε  ο Γιώργος.
    Το φιν από κάτω βοηθά  την στροφορμή και διατηρεί περισσότερο την δυνατότητα της αριστερής στροφής (αριστερό ρολ ) μια και το εσωτερικό φτερό, γενικά είναι μεγαλύτερο προκειμένου να κρατήσει επίπεδο το μοντέλο στην στροφή δημιουργώντας έτσι δεξιό ρολ.
    Το φιν από επάνω δημιουργεί τάση για δεξιόστροφο ρολ
    Για να εξηγήσω καλλίτερα αυτήν την άποψη έφτιαξα ένα πρόχειρο σκιτσάκι που επισυνάπτω.
    Κώστας


    * fin01.jpg (41.01 KB, 700x372 - angeschaut 456 Mal.)
    Gespeichert
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Antwort #5 am: Donnerstag, 23 Feb 2006, 21:04:16 »

    Ουάουουουου....
    Δάσκαλοι όλων των εποχών ... Με τρελάνατε !
    Κύριε Γιάννη ,
    τί είναι το φαινόμενο Dutch Roll ?
    Κύριε Κώστα ,
    το εσωτερικό φτερό είναι Γενικά Μεγαλύτερο ?
    Gespeichert

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.095



    WWW
    « Antwort #6 am: Donnerstag, 23 Feb 2006, 21:26:10 »

     εδω http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-Jupiter-b.htm o jkon γραφει

    "Να μειώσεις σταδιακά την επιφάνεια του κάθετου πτερύγιου, έως ότου εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα του ολλανδέζικου roll (dutch roll). δηλαδή μία παλινδρομική κίνηση της ουράς δεξιά-αριστερά και ταυτόχρονη κίνηση των ακροπτερυγίων του φτερού πάνω κάτω."
    Gespeichert

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Antwort #7 am: Donnerstag, 23 Feb 2006, 21:36:27 »

    Ευχαριστώ Γιάννη .
    Πάλι Αδιάβαστος πιάστηκα ...   Δάκρυ 
    Επι την ευκαιρία ...
    Θα μοιράσουμε τη διαδρομή για την Κατάρα όπου θα βρεθούμε για να πετάξουμε Δυναμικό ? Τις προάλλες σταμάτησα για να 'Δώ' λίγο το μέρος και πρόσεξα πως απλά Φελιζολένια (πτέρυγες κ.λ.π.) πετούν καί απο τις Δύο μεριές ...
    Λοιπόν ?   

    Gespeichert

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Beiträge: 19



    « Antwort #8 am: Freitag, 24 Feb 2006, 02:11:30 »

    Ναι  DeltaMan συνήθως είναι, για λόγους ευνόητους (αγαπητέ jkon εάν έχεις χρόνο ξόδεψε δυο κουβέντες για την αναγκαιότητα του μεγαλύτερου μεγέθους της εσωτερικής πτέρυγας στα  indoor με λάστιχο). Αποτέλεσμα είναι (όταν τελείωση η δύναμη του μοτέρ ¨ λάστιχο¨ κατά συνέπεια και η δράση της στροφορμής) το μοντέλο ανάλογα με την επιφάνεια της εσωτερικής πτέρυγας να αλλάζει κατεύθυνση και να  γίνεται δεξιόστροφο. Το fin  από κάτω μπορεί να βοηθήσει ώστε η αλλαγή κατεύθυνσης του μοντέλου να μην είναι δραστική.

    Κ.Π
    Gespeichert
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Antwort #9 am: Freitag, 24 Feb 2006, 09:03:54 »

    Τώρα η επικεφαλίδα του θέματος θα έπρεπε να αλλάξει σε: γιατί το εσωτερικό φτερό είναι μεγαλύτερο;

    Ενα μοντέλο ελεύθερης πτήσης, δεν έχει καμμία επαφή από τον χειριστή μετά την απογείωση. Αρα πρέπει να έχει τριμαριστεί έτσι ώστε α) να ακολουθεί την τροχιά που θέλουμε και β) να είναι ευσταθές.
    Ειδικά τα λαστιχοκίνητα εσωτερικού χώρου, πρέπει να ακολουθήσουν τροχιά κυκλική, και μάλιστα μικρής διαμέτρου, ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο.
    Η εντολη για αριστερή στροφή (για τα υψηλοπτέρυγα συμφέρει προς τα αριστερά αφού προς τα εκεί τα ωθεί και η στροφορμή του Κώστα), δίνεται με μεγάλη κλίση του fin. Αν παρατηρήστε σε πολλά είναι τσακισμένη όλη η άτρακτος για να εκτραπεί το fin όσο χρειάζεται.
    Αν το αφήσουμε έτσι θα πέσει σε αριστερή σπειροειδή βύθιση. Αυτή την τάση την αντισταθμίζουμε με δεξί ailerons.

    ΠΟΥ βρήκαμε ailerons;

    α) αυξάνουμε την επιφάνεια του αριστερής έδρας = περισσότερη άντωση + οπισθέλκουσα, β) αυξάνουμε την γωνία πρόσπτωσης των άκρων της (washin) = περισσότερη άντωση + οπισθέλκουσα,  γ) με την μεγάλη αριστερή έδρα και το washin, έχουμε μετατοπίσει το κέντρο βάρους πλάγια προς τα δεξιά. δ) επειδή είναι αυξημένη η οπισθέλκουσα στην αριστερή πλευρά, η έλξη στρίβει συμμετέχει προς την αριστερή στροφή.

    Ολα αυτά συνεργάζονται ώστε το μοντέλο να εκτελεί οριζόντιες αριστερές στροφές.

    Σε περίπτωση που δεν κάνουμε αυτά, προσθέτουμε ένα trim tab στο χείλος εκφυγής της αριστερής έδρας, που το τσακίζουμε προς τα κάτω (=ailerons)


    Τα χαμηλοπτέρυγα έχουν τάση να εκτελέσουν δεξιές στροφές, και προς τα εκεί τα τριμάρουμε αντίθετα με τα παραπάνω.

     jkon
    Gespeichert

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Beiträge: 19



    « Antwort #10 am: Freitag, 24 Feb 2006, 14:19:46 »

    Γιάννη πάντα εύστοχος και με σωστές διευκρινήσεις !!!
     Σκέφτομαι πως συμπτωματικά έγινε καλή και απλή ανάλυση κάποιων ενδιαφερόντων κεφαλαίων της θεωρίας indoor. Έτσι σιγά σιγά ο κόσμος που δεν τα ξέρει αρχίζει να τα γνωρίζει και να συμμετέχει μέσα από συζητήσεις.
    Μου φαίνεται ότι αυτός είναι μάλλον ένας καλός δρόμος για την διάδοση γνώσεων.
    Τον προτιμώ από ένα  κείμενο στυλ βιβλίου.
    Συμφωνώ ότι η επικεφαλίδα του θέματος θα έπρεπε να αλλάξει σε: γιατί το εσωτερικό φτερό είναι μεγαλύτερο;. Θεματολογικά θα ήταν πιο σωστό.
    Ας είναι έτσι από το επόμενο θέμα.

    Καλημέρα  Κ.Π
    « Letzte Änderung: Freitag, 24 Feb 2006, 14:21:34 von Κώστας Πρωτόπαπας » Gespeichert
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Antwort #11 am: Freitag, 24 Feb 2006, 14:44:41 »

    Το θέμα μπορεί να διαχωριστεί, αν θέλετε, με το δεύτερο να έχει τίτλο "γιατί το εσωτερικό φτερό είναι μεγαλύτερο".  Ποοολύ άνεση
    Gespeichert

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.095



    WWW
    « Antwort #12 am: Freitag, 24 Feb 2006, 16:28:06 »


    Θα μοιράσουμε τη διαδρομή για την Κατάρα όπου θα βρεθούμε για να πετάξουμε Δυναμικό ? Τις προάλλες σταμάτησα για να 'Δώ' λίγο το μέρος και πρόσεξα πως απλά Φελιζολένια (πτέρυγες κ.λ.π.) πετούν καί απο τις Δύο μεριές ...
    Λοιπόν ?   




    Απόστολε

    Σιγουρα κάποια στιγμή κατα Ανοιξη μερια Wink

    Gespeichert

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Offline Offline

    Beiträge: 19



    « Antwort #13 am: Freitag, 24 Feb 2006, 17:35:33 »

    Κωστή αν γίνεται ας το κάνουμε νομίζω πως αυτό βοηθά στην ενημέρωση.
    Τις συζητήσεις που θα πρέπει να μετακομίσουν στο καινούργιο θέμα διαλεξέτες εσύ.

    Τα λέμε.
    Κ.Π
    Gespeichert
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #14 am: Freitag, 24 Feb 2006, 17:40:56 »

    Δεν πιστεύω να χρειάζεται να επισημάνω, ότι η (αρχικά μικρή έστω) κινητικότητα σε θέματα free flight και ειδικά indoor, με χαροποιεί ιδιαίτερα.  Χαμόγελο
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Seiten: [1] 2  Alle     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Ο κόσμος του Free Flight (Moderator: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Thema: Γιατι το fin είναι από κάτω;
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.138 Sekunden mit 28 Zugriffen.