Aeromodelling GR

Ανεμόπτερα R/C => Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:18:06



Τίτλος: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:18:06
Μετά από αρκετή σκέψη και με δεδομένο οτι δεν θα πάρω μέρος τουλάχιστον φέτος σε κάποιον αγώνα , αποφάσισα να ξεκινήσω την κατασκευή  μιας ηλεκτρική έκδοσης του διαμαντιού του Mark Drela .

Τα σχέδια υπάρχουν αναλυτικά στο site  του Drela  (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/supra.htm)

Αν και το ήθελα πολύ καιρό πριν  , απέφευγα να επιχειρήσω την κατασκευή  , πρώτον λόγω κόστους ,δεύτερο τον πολύ χρόνο που χρειάζεται η κατασκευή και τρίτο και κυριότερο την δυσκολία της κατασκευής.
Για να μειώσω το κόστος αποφάσισα να μην χρησιμοποιήσω kevlar για την επικάλυψη των επιφανειών, αλλά να τις ενισχύσω με carbon και επικάλυψη με υαλούφασμα.

 Για την πιστή ( όσο είναι δυνατόν δηλαδή) αναπαραγωγή των αεροτομών , τόσο   του φτερού ( σειρα AG40 ) όσο και της ουράς ( σειρα ΗΤ)  , χρειάζεται ή καλούπι ή σωστό , ακριβές κόψιμο σε μεγάλης πυκνότητας φελιζόλ.
Φαντάζομαι οτι η κατασκευή θα πάρει πολύ καιρό , αλλά δεν βιάζομαι πλέον. :)



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:34:06
Ξεκινησα απο την κατασκευή από το Fin.
Χρησιμοποίησα το σχέδιο της ουράς  για εκτύπωση 1:1 και αφού  "έκοψα" τον πυρήνα
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2200212.JPG)
στην συνέχεια "τριμάρισα " το Fin  και έκοψα το κανάλι για τον ενσωματωμένο μεντεσέ.
η διαδικασία ειναι εδω (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all%20PDFs/hinges.pdf)
Επειδή δεν θα γίνει επικάλυψη με kevlar για να αυξησω την ακαμψία  εβαλα ενα δοκάρι carbon 3x3 τετράγωνης διατομής.
Στο κατω μέρος χρειάστηκε λίγος στόκος γιατι το δοκάρι είχε μπει λιγο ποιο μέσα στην επιφάνεια.

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2190202.JPG)

εκοψα τα 2 mylar στο περιγραμα του Fin  και τα έβαψα .
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2190205.JPG)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2210219.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:48:50
Εβαλα ανθρακοϋφασμα  το χείλος προσβολής  και στην συνέχεια πέρασα με κερι αποκολλητικό το κομμάτι φελιζολ που θα δημιουργήσει το κενό του μεντεσέ ,αφου το έντυσα με κίτρινη ταινία.
Συνέχεια έστρωσα τα υαλοϋφάσματα ενα 25gr/m2 και ένα 50gr/m2 ( είχαν κοπεί με 450 κατα την διεύθυνση της πλέξης) και τα εβρεξα με εποξιδικη ρητινη τύπου L με σκλhρyντή L της R&G και τα εβαλα στην σακουλα κενου.
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2210220.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:51:39
24 ώρες μετά η ώρα της αλήθειας για την πρώτη επιφάνεια . :o
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2220222.JPG)



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:54:41
απέχει πολυ για χαρακτηριστεί τέλειο , αλλά  είναι αποδεκτό .
παρακάτω φαινεται όπως βγήκε χωρις τριμάρισμα
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2220223.JPG)



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 22:56:54
πρόχειρο τριμαρισμα και εβγαλα το κομμάτι για να δημιουργηθεί το κενό του μεντεσέ.

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2220228.JPG)
Στην συνεχεια στη ζυγαριά τρόμαξα με το πόσο ελαφρύ βγήκε . Περίμενα να βγει βαρύτερο επειδη περίπου τοσο βγήκε και το πρωτότυπο , αλλα με χρηση ποιο ελαφρών υλικών .

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2220233.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 23:08:08
Σημερα  εκοψα τις 2 επιφανειες  του  stab

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2210221.JPG)

της κόλλησα μεταξυ τους , οπως επισης και τα αρνητικά τους , για να εχω μια σταθερη βάση για να τα επεξεργαστώ,

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2230234.JPG)

τα τριμάρισα στο τελικό τους σχημα και εβαλα δοκιμαστικά το κομματι μπαλσα στο κεντρο του

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2230236.JPG)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2230237.JPG)


Αυτά . Συνέχεια μετά το Πάσχα.




Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 18 Απρ 2011, 23:25:42
οσοι δεν ξερετε γιαυτο το ανεμόπτερο  δειτε τα 2 video που ακολουθούν και θα καταλάβετε γαι τι πραγμα  μιλαμε .

sN_3WulKgb8


33q2jsLRxBk


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 11:53:36
Μπραβο φιλε γιαννη εκανες πολυ καλη δουλεια καιρο ειχα να δω και αλλες κατασκευες περαν της δικης μου κατασκευης  kutra. Το φελιζολ το έκοψες με το χερι η με cnc μηχάνημα.και παλι μπραβο.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 12:30:47
Ευχαριστώ Νίκο .

τα φτερά τα κόβω με  cnc cutter
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P2190208.JPG)

Εσεις έχετε εμπειρία σε παρόμοιες κατασκευές, Έχετε φτιάξει αρκετά μοντέλα νομίζω .

Εγω έχω πολύ  δρόμο μέχρι να βρεθεί στον αέρα. Επίσης υπάρχουν θέματα στην κατασκευή που μου είναι καινούργια, όπως το βάψιμο στο καλούπι ή η κατασκευή του καλουπιού της ατράκτου . Μεχρι στιγμής καλά πάνε  :)
Eπίσης δεν έχω αποφασίσει αν πρέπει να φτιάξω νέο fin με χοντρότερη αεροτομή ώστε να χωρέσει τα σερβο της ουράς. Με το υπάρχον fin,   τα σερβο θα μουν στην άτρακτο . Δεν ξερω αν τεθεί θεμα ζυγίσματος , με το μοτερ, μπαταρία και τα σερβο μπροστά .
Τι λές ?


προχωράω και βλέπω.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 12:41:17
Αν στο Supra βάλεις μικρά σέρβο στην ουρά (2 Χ 10 γρ) ακόμα και με μοτέρ 145 γραμμαρίων καταλήγει μπροσθόβαρο. Στο δικό μου αναγκάστηκα να κοντύνω την μύτη κατά 3 εκατοστά για να ισορροπήσει με τα παραπάνω στοιχεία.  

Θα ήθελα να ρίξω την ιδέα, σε όποιον φτιάξει δική του άτρακτο, να τη σχεδιάσει για outrunner. Σίγουρα θα θέλει μεγαλύτερο κώνο, αλλά θα προσφέρει φθηνότερη λύση μοτέρ.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 14:30:18

Θα ήθελα να ρίξω την ιδέα, σε όποιον φτιάξει δική του άτρακτο, να τη σχεδιάσει για outrunner. Σίγουρα θα θέλει μεγαλύτερο κώνο, αλλά θα προσφέρει φθηνότερη λύση μοτέρ.

Στο μυαλό μου είσαι θείε! ;)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 14:40:35
Φίλε Γιάννη και εμείς σιγά σιγά μαθαμε της κατασκευες ακομα στο αλφα ειμαστε
τωρα ξεδιαλυνει το τοπιο, από τα λαθη μαθαινεις,οσο για το βάψιμο εγώ τα βάφω εκτός καλουπιου.
Τώρα  τα Σέρβο καλό είναι  να μπουν στην ουρά και όχι στην άτρακτο το πάχος της  δικιάς μου αεροτομής στο ρουτ είναι 12mm.Το καινούργιο (kutra) σκέφτομαι να το κάνω vtail,εσύ τη λες.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 14:58:35
Ωραιο cnc ξεχασα να το πω.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 15:04:00
v- tail .Σιγουρα ελαφρύτερη ουρα, αλλά μπελαλίδικη η στήριξη
Αλλά εδω θέλουμε βάρος πίσω , να το ελαφρύνουμε κι άλλο ?

Ευχαριστώ για το CNC. είμαι ευχαριστημένος ,μου έλυσε τα χέρια .


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 15:15:56
μερικες φωτογραφιες απο το δικο μου υπο κατασκευη ανεμοπτερο


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 15:16:32
και αλλες


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 15:21:13
απο την στιγμη που κονταίνεις την μύτη θέλει λίγο βάρος πίσω.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 15:35:04
Πολύ μαρεσει η άτρακτος!!!  ;) τι διάμετρο μοτέρ παίρνει ??
Μου φαινεται δύσκολο να την κάνω διαιρούμενη , οπότε εχω καταλήξει ( σχεδόν) σε  μονοκόματη με καλύπτρα

τι αεροτομή είναι αυτή ? Δεν χρησιμοποιήτε υψηλής πυκνότητας φελιζολ?  

Ολο ερωτήσεις ειμαι !





Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 15:53:16
 κατσε να βαλω λιγο γαλλικο καφε  γιατι ειναι μεγαλη συζητηση.Λοιπον εσωτερικη διαμετρο μυτης της ατρακτου 38,5mm.
Φελιζολ τωρα για φτερα θα παρεις 15κιλα το κυβικο,για την ουρα θα κανω και εγω οτι εκανες και εσυ μπλε νταουν δηλαδη,
το vtail παραμένει, αεροτομη ειναι AG αλλα με λιγο παραπανω καμπερ πειραμα παλι κανουμε


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 16:02:19
βεβαια αυτη την φορα οπως ειπα απο τα λαθη μας μαθαινουμε η αεροτομη περασε απο ειδικο προγραμμα μετρησεις και στην διαρκεια εγινε το modification.Αν βαλεις πολυ υψηλης πυκνοτητας φελιζολ τοτε μπορει να βγει πολυ βαρη το μοντελο κατι που δεν θελουμε εμεις οι ανεμοπτεραδες.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 17:06:32
Καλησπέρα,

Από το 1998 που ξεκίνησε επίσημα σαν Παγκόσμιος Αγώνας η F3J μέχρι το 2004, η πλειοψηφία των ανεμοπτέρων χρησιμοποιούσε Vtail. Σήμερα είναι το αντίθετο.

Πλέον τα πλεονεκτήματα που είχε το Vtail από πλευράς κατασκευαστικής και πλευράς βάρους δεν υπάρχουν σε σχέση με το cross tail. Αντίθετα χρησιμοποιώντας ξεχωριστά πηδάλια (elevator - rudder) έχεις μεγαλύτερη άνεση σε κινήσεις και καλύτερο αποτέλεσμα. Σε επίπεδο αγώνων αρκετοί αθλητές χάσανε βαθμούς στην προσγείωση, με την χρήση των mixers όταν δεν υπήρχε αρκετή διαθέσιμη κίνηση κυρίως στο elevator. Αν παρακολουθήσει κανείς σχετικές συζητήσεις στα fora του εξωτερικού θα το διαπιστώσει.

Μήπως λοιπόν χρειάζεται μία δεύτερη σκέψη πριν την χρήση Vtail ?

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 18:15:15
εν μερει πιστευω οτι εχεις δικιο αλλα αυτος γιατι ειναι vtail.http://www.youtube.com/watch?v=tgRN08CA8-w&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=tgRN08CA8-w&feature=related) :) :)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 18:29:42
Αυτός παίζει και σαν Vtail και σαν Xtail και ότι άλλο ήθελε προκύψει.

Είναι εκτός συναγωνισμού.  ;D ;D ;D


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 19:07:23
το V-tail έχει τα εξής πλεονεκτήματα
α) ελαφρύτερο από το cross tail, γιατί αφ' ενός λείπει ο μηχανισμος κίνησης και τα στηρίγματά του, αφ' ετέρου έχω την εντύπωση ότι τα φτιάχνουν σε μικρότερο μέγεθος απ' ότι χρειάζεται.
β) έχουν οπισθέλκουσα σε δύο ακροπτερύγια έναντι τριών
γ) έχουν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας στο σημείο ένωσής μεταξύ τους και με την άτρακτο
δ) απέχουν από το έδαφος αρκετά για να μην σπάνε στις προσγειώσεις σε άγριο λιβάδι

και έχουν το μειονέκτημα της αναγκης ασύμμετρης κίνησης των πηδαλίων στην εντολή rudder (περισσότερο down), και της δυσκολίας αλφαδιασμένης τοποθέτησης στην ουρά.

Ομως το cross tail δίνει καλύτερη αίσθηση των κινήσεων.

Το ερώτημα ή το ένα η το άλλο απαντιέται από την σημερινή μόδα. Ολοι ζητάνε cross tail. Τυχαίο ; Δεν νομίζω...


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: GASTON στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 19:18:51
Αν μου επιτρέπει  ο κ. Γιάννης θα ήθελα να πω και εγώ την γνώμη μου για το V-tail – cross tail.
Αεροδυναμικά, στην θεωρία το V-tail έχει μικρότερη οπισθέλκουσα αφού έχει μια επιφάνια λιγότερη, έχει και δυο γωνίες λιγότερες που δημιουργούν στροβίλους. Είναι εύκολο στην κατασκευή και στην στήριξη, λιγότερη καταπόνηση στην άτρακτο στης προσγειώσεις γιατί έχει μικρότερο συνολικό βάρος. Επίσης δεν βρίσκει εύκολα κάτω σε χόρτα κλαδιά κ.α. αντικείμενα,  που είναι σημαντικό σε ένα αγώνα να μην έχεις απώλειες και επισκευές.
Το μειονεκτήματα  στην πράξει ότι είναι πιο δύσκολο στο να το ρυθμίσεις και πως όταν δίνεις ruder δημιουργεί στρέβλωση στην άτρακτο και για τον λόγω αυτόν εξάλλου στο AVA και σε άλλα προεξέχει το κάθετο κάτω από την οριζόντια γραμμή της ατράκτου.
Το Χtail έχει πιο καλή κατευθιντικοτιτα αλά στην F5J-GR δεν έχουμε προσγείωση ακριβείας. Είναι εύκολο στην μεταφορά και αποθήκευσης. Είναι πιο εύκολο στης ρυθμίσεις
Είναι πιο δύσκολο στην κατασκευή με μοχλικά συστήματα για την μετάδοση της κίνησης.
Γιάννη σου εύχομαι κάθε επιτυχία.




Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: GASTON στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 19:21:41
Γιάννη Κωνσταντακάτε με πρόλαβες! :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 19:35:07
Κατανοητά ολα  :)
NITS κάνετε πολύ καλή δουλειά.
Χαίρομαι πολύ που και άλλοι στην Ελλάδα  φτιάχνουν ανεμόπτερα  και μπορούμε να ανταλλάσσουμε  απόψεις
Σε αυτή την κατασκευή , τουλάχιστον όσο αφορά το σχέδιο  θα παραμείνω στο  supra του Μ. Drela.
Δεν εχω και τις γνώσεις για να αλλάξω τα χαρακτηριστικά των αεροτομών . :)
Μέτρησα το πάχος του Fin στην ριζα και ειναι 12,3mm οπότε μπορώ να βάλω τα σερβο στην ουρα / Αλλα πάλι απέχω χρονικά πολύ απο την επιλογή και τοποθέτηση των σερβο.

Σχετικά με το φελιζολ των φτερών . Εσεις " ντύνεται "  και με μπαλσα ε?
αν ναι τότε έχετε πολύ καλύτερη στήριξη από οτι αν καλυφθεί μόνο με υαλοϋφασμα. Εγώ σίγουρα θα κάνω το δοκάρι με τον τρόπο που φαίνεται εδώ. http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all%20PDFs/sparbuild.pdf (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all%20PDFs/sparbuild.pdf).
Πιστεύω να μην έχω πρόβλημα αντοχής .


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 19:57:44
Το μειονεκτήματα  στην πράξει ότι είναι πιο δύσκολο στο να το ρυθμίσεις και πως όταν δίνεις ruder δημιουργεί στρέβλωση στην άτρακτο και για τον λόγω αυτόν εξάλλου στο AVA και σε άλλα προεξέχει το κάθετο κάτω από την οριζόντια γραμμή της ατράκτου.

Το καθετο πτερύγιο της ουράς (fin +rudder) εάν στηρίζεται όλο επάνω από την άτρακτο, σε κάθε κίνηση, εκτός από την εκτροπή στον κατακόρυφο άξονα, δίνει και εντολή roll, δηλαδή εκτροπή και στον διαμήκη άξονα. Αυτός είναι ο λόγος που στα AVA ισομοιράζουν την επιφάνεια επάνω και κάτω από την άτρακτο.

Στην ουρά "V" αν παρατηρήστε καλύτερα τα πηδάλια που κινούνται με την εντολή rudder, θα διαπιστώσετε ότι εκτρέπονται στην φορά που κανονικά θα έπρεπε να περιστρέφει και την άτρακτο σαν ailerons.
Για να υπερεισχύσει η εντολή "rudder", πρέπει to "V" να έχει γωνία τουλάχιστον 110 μοίρες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διατηρείται η τάση να περιστρέψει και την άτρακτο σαν ailerons. Aν την ανοίξουμε σε μεγαλύτερη γωνία, τότε δεν λειτουργεί σαν "rudder", αλλά μόνον σαν "ailerons". Αν μικρύνουμε την γωνία, διατηρουμε την εντολή "rudder", χάνεται η εντολή "ailerons", αλλά χάνεται και η ευστάθεια σαν stabilizer και η εντολή "elevator".


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 20:01:28
Οσο για το θεμα της αντοχης δεν νομιζω να εχεις προβλημα το ιδιο fin το εχω κανει και εγω και κανενα προβλημα δεν ειχα.
Οσο για το ντυσιμο με μπαλσα σε fin πισω δεν προκειται να το ξανακανω ουτε εγω, πιστευω οτι οπως το εκανες ειναι ο καλυτερος τροπος φιλε γιαννη :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Nikos tsartsaris στις Τρίτη, 19 Απρ 2011, 20:20:03
Ηθελα να συμπληρωσω κατι σκετικα με το καλουπι,δεν βγαζει 2κομματια διαιρούμενο δηλαδή, αλλά 1κομματι και απλά εγώ κόβω την καλύπτρα φιλε γιαννη.Το διαιρουμενο ειναι μπελας και χρονοβορο.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τετάρτη, 20 Απρ 2011, 08:31:33
Καλημέρα,

Θα έλεγα ότι τόσο η προσπάθεια του Γιάννη όσο και της ομάδας KUTRA της Θεσσαλονίκης έχουν βάση τον ίδιο "μπαμπά" Drela.

Οι πτέρυγες διαφέρουν. Γιατί να μπαίνει ο Γιάννης στην φασαρία της κατασκευής καλουπιού για την άτρακτο όταν υπάρχει ήδη?

Βέβαια το να κατασκευάσεις κάτι όλο από την αρχή μόνος σου μπορεί να είναι μέρος του hobby μας, αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι.

Φυσικά ιδέα είναι.

Νομίζω όμως ότι το κλίμα που επικρατεί μεταξύ όλων των συμμετεχόντων στις ηλεκτρικές κατηγορίες επιτρέπει παρόμοιες ιδέες.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 20 Απρ 2011, 09:25:31
Κατασκευή Supra

http://www.youtube.com/watch?v=mqnBfDAe088&feature=related


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: DeltaMan στις Πέμπτη, 21 Απρ 2011, 10:23:44
Γιάννη, καταπληκτική δουλειά.

Ελπίζω να το δώ απο κοντά κάποια στιγμή...  :)

* Για τον μεντεσέ του Κάθετου Σταθεροποιητικού συστήματος (vertical stabilizer) με το Rudder, έβαλες καλαμάκι απλό, πλαστικό πρίν το βάλεις στο Vacuum ή μου φαίνεται? Είναι κάτι άλλο? Είδα στο site του Drela ότι κάτι βάζει εκεί που κόβεται έπειτα αλλά δέν κατάλαβα τί ήταν...
 Είδα στο video που παρέθεσε ο Κος Γιάννης ότι είναι ένα τριγωνικό κομμάτι που αφαιρείται απο το κομμένο σύνολο, άλλά το τυλίγουνε με κάτι για να μήν κολλήσει? Με ταινία ας πούμε?

* Τί αεροτομή χρησιμοποιεί ο Οριζόντιος Σταθεροποιητής (Horizontal Stabilizer)? Είναι η ίδια και για τον κάθετο σταθεροποιητή?   


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Πέμπτη, 21 Απρ 2011, 22:49:35
Αποστόλη
Ο μεντεσές φταχνεται , απο ένα τριγωνικό κομμάτι που αφαιρείται από το φελιζολ , τυλίγεται με ταινία και καλύπτεται με αποκολλητικό . Στην συνέχεια μπαίνει πάλι στην θέση του και όλο μαζί στην σακούλα . η διαδικασία ειναι στο pdf που έχω σε προηγούμενο μήνυμα.

Τις αεροτομές για ολες τις επιφάνειες μπορείς να τις βρεις εδω. (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/supra.htm)

συγκεκριμένα για το fin ειναι ΗΤ13 στην ριζα και ΗΤ12 στο tip.
Αντωνη δίκιο έχεις . Αλλα αν φτάσω να φτιάξω άτρακτο από την αρχή , θα το κάνω μόνο και μόνο για να γίνει με πυλώνα στήριξης του φτερού. Αν και ανάλογα με το πόσο χρόνο θα μου πάρει ,να τελειώσω το φτερό  παίζει πάντα το σενάριο να ζητήσω μία από την ομάδα KUTRA


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 13:54:44
Επιστροφή στην καθημερινότητα μετά το Πάσχα και βρήκα λίγο χρόνο να συνεχίσω.
καταρχήν επιβεβαίωσα  οτι το carbon δοκάρι ( κούφιο) 3mm είναι πολύ ποιο άκαμπτο από τον carbon σωλήνα 3mm
και στα δύο εχουν κρεμαστεί τα ίδια βάρη .
Θα βάλω 2 από αυτα, τετράγωνης διατομής στο επάνω μέρος του stab

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4010001.JPG)

στην συνέχεια έκοψα, τριμάρισα και κέρωσα  τα φύλλα του Mylar, Έτοιμα για βάψιμο.

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4030004.JPG)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4030003.JPG)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4030005.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 15:52:40
τα Mylar βαμμένα
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4030002.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Στέφανος στις Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 16:51:17
Μπράβο!!!!
 :)

Ωραία δουλειά!



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 18:07:30
Γιάννη, πιό από τα δύο stabilators που προσφέρονται από τον Βλαδίμηρο έφτιαξες;


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 18:35:07
Ευχαριστώ Στέφανε

Θείε Γιάννη . Δεν ξερω ποια φτιάχνει , αν και διάβασα οτι φτιάχνει 2, το ενα με μεγαλύτερη επιφάνεια .
Εγω έφτιαξα αυτό που έχει στο site o Drela
Λες να εχω κάποιο προβλημα ??
http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all%20PDFs/supra_stab.pdf (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all%20PDFs/supra_stab.pdf)
http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/DXFs/supra_stab.dxf (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/DXFs/supra_stab.dxf)



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: kostas72 στις Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 19:16:49
ωχ δε βλεπω να πηγενω στους αγωνες. :laugh: :laugh: :laugh:


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Σάββατο, 30 Απρ 2011, 09:42:15
Στο site του βλαδιμιρου  (http://f3j.in.ua/index.php?id=79)  είδα οτι δίνει 2 stabs ένα  με 5,8dm2 και ενα  με 6,2dm2.
Στα σχέδια που εχω το stab  είναι 5,4dm2. Ελπίζω να μην είναι πολύ μικρό !!!!


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 4 Μάι 2011, 21:00:35
Stab
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4080002.JPG)


(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/P4080001.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: alex.cularis στις Τετάρτη, 4 Μάι 2011, 21:49:58
πολυ  καλο 
Αναμενουμε  το  φτερο


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 4 Μάι 2011, 22:05:26
πολυ  καλο 
Αναμενουμε  το  φτερο

Κι εγώ  ;D


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 22:10:15
περάσαν κιόλας 10 μήνες  :o
Και συνεχίζω με την κατασκευή .
Έχω κόψει τα τμήματα του φτερού πριν από καιρό . Παρατημένα όπως ήταν είχαν μερικά χτυπηματάκια στα εύθραυστα χείλη εκφυγής .
και αφου τα διόρθωσα .. συνέχισα με την κατασκευή των 2 ενώσεων του κεντρικού φτερού με τα 2 ακριανά.

Οι σωλήνες διαμέτρου 9mm θα γινουν από 3 τυλίγματα kevlar 165gr/m2 και θα "φωλιάσουν" σε ξύλο φλαμουριάς ( bass wood)



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 22:45:05
εκοψα 2 λωρίδες με κατευθυνση των ινών 450 από το kevlar και το κόλλησα με spray σε υαλούφασμα 25gr/m2 900
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC180043.JPG)

πέρασα  3 χέρια αποκολλητικό κερί έναν αλουμινένιο σωλήνα με διάμετρο ( εξωτερική ) όση και η ράβδος που θα αποτελέσει την ένωση των φτερών .
Στην  συνέχεια τύλιξα το αλουμίνιο ( 1 τύλιγμα) με σελοτειπ  και το  πέρασα πάλι αποκολλητικό κερί .

Εβρεξα το kevlar με εποξική ρητίνη κα το τύλιξα στον σωλήνα .
Οταν η εποξική πολυμεριστηκε  εβγαλα τον  kevlar   γλωστρωντας το πάνω στο σελοτέιπ
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC190044.JPG)
Οι σωλήνες kevlar και η ραβδος carbon.




Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 22:49:12
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC190046.JPG)

Φυσικά το carbon πρέπει να ταιριάζει τέλεια και χωρίς τζόγους στα σωληνάκια


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 22:58:43
Ανοίγω τρύπες σε ενα δοκάρι φλαμουριάς με διάμετρο όση η εξωτερική των σωλήνων  kevlar.
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC190050.JPG)
σημαδεύουμε  το που  κόψουμε για να χωρίσουμε τις " φωλιές " των σωλήνων .
 Το κόψιμο θα γινει έτσι ωστε οταν μπουν στο φτερο  να μας δωσουν την γωνία των 50 μοιρών που αναφερεται στο σχεδιο .
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC190049.JPG)
Η  διαδικασία είναι εδω (http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all%20PDFs/joiner_build.pdf)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 23:05:57
αφού κόλλησα τις 2 κεντρικές πτέρυγες , σημάδεψα που θα πρέπει να κοπεί το φελιζόλ για την δημιουργία του κεντρικού δοκού.

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC210053.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 23:20:07
Για το κεντρικό δοκάρι θα χρησιμοποιήσω  Pre Laminated carbon . Θα χρειαστώ 2 δοκάρια , ένα επάνω- ενα κάτω με διαστάσεις μήκος 1600mm,  πλάτος  20mm και πάχος 2.1 mm  στο κέντρο μειούμενο στο 0,5mm .
Αυτα που εχω εχουν πλάτος 10mm , οπότε ένωσα 2  με κυανοακριλική κόλα.

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC210054.JPG)


το μπροστινό έχει κολληθεί στις απαιτούμενες διαστάσεις  , το πίσω όχι
(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/PC210055.JPG)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 17 Ιαν 2012, 23:40:01
τα  Pre Laminated carbon spars ,είναι φτιαγμενα από μονοκατευθυντικό  ανθρακοϋφασμα και χρησιμοποιούνται για να δώσουν ακαμψία σε υλικά σαν το foam , Για την  κατασκευή χρησιμοποιούν σχετικά ψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις.
Εγω τα αγόρασα από την ACP (http://www.acpsales.com/home.php), αλλά μπορουμε να τα φτιαξουμε και εμεις .
Η διαδικασία περιγράφεται εδω  (http://www.amtcomposites.co.za/pdf/mamt-course-docs/Pre-Laminated-Spar-Foam-Wing.pdf)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Dr.KC στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 09:48:35
Πολύ ωραία δουλειά. :thumbs up:

Ερώτηση. Τι foam χρησιμοποίησες για τα cores των φτερών;

Ευχαριστώ.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: eolos30 στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 13:28:08


               Γιαννη
             Ευχαριστουμε για το Making a Pre Laminated Spar for a Foam Wing για οποιον εχει ορεξη αυτος ειναι ο τροπος.Αν βεβαια ειναι μια παρεα ,που ο καθένας εξιδικευεται σε κατι, τότε το περνεις πιο ευκολα αποφαση να ξεκινησεις μια τετοια κατασκευη.
             Θεσ να μηνεις οσο σε συμφερει πιστος στα σχέδια του προτοτυπου και να το κατεβάσεις καποι στιγμη και στους αγώνες.Σύγουρα ΔΕΝ χρειαζεσαι για ηλεκτρικο την αντοχη που θες για το βιντζι.Το πράσινο φοαμ μηπως ειναι αρκετο σε αντοχη και καπως πιο ελαφρή?
           Μια παρέα Αμερικ. πέρνωντας τους υπολογισμούς και την πειρα ενος συλλογου απο την Ολανδια, Δεν βάζουν καν σπαρ, αλλα πανω και κατω μια λοριδα carbon 6εκ στο κεντικο και στα ακρα ξεκινά απο6 και καταληγει 3.
             Οτι και να διαλέξεις δεν θα μετρησει βεβαια οπως ξέρεις οσο η προπόνηση το κέφη και καπως η τυχη.
  Πως το λεει ενας ωραιος εδω ¨Αν η πτηση ηταν η ομιλια το ανεμόπτερο θα ηταν η ποιηση ,καπως ετσι.
             Αντε να δουμε και καποιον απο τους νεότερους σε ενα διεθνη αγώνα.Η Σλοβενία δεν ειναι μακρια και ενα επαθλο εστω 500ε, θαταν ενα βοήθημα.
           Αλλα ας μη πολυξεφευγουμε απ το θεμα.Παρακληση μη πλακώσεις τη παρουσήαση να τελιώνει και συνεχισε με τις αριστες παραπομπές.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 14:26:04
το πρασινο έχει την ιδια πυκνότητα με το μπλε 30kgr/m2
Κανονικά χρειάζεται hi load 60 , και δεν εχω ιδέα αυτό που χρησιμοποιώ πόσο κοντα ειναι οι ιδιότητές του.
Δεν θα ακολουθήσω το σχέδιο κατά γραμμα , ήδη έχω κάνει κάποιες αλλαγές  Στο θέμα του δοκαριού θα ακολουθήσω τις οδηγίες το σχεδιαστή
Θα βάλω βεβαία τις ενισχύσεις από carbon  στο κέντρο και στα flaps- eleron. Φαντάζομαι οτι το φτερό ίσως  δεν θα αντέχει τις δυνάμεις τις εκτόξευσης με βίντσι , αλλά για εκτοξεύσεις με λάστιχο ή ηλεκτρική πτήση θα ναι μια χαρά.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: pansofos στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 15:14:28
Γιαννη ενα μεγαλο μπραβο και απο μενα για την σπουδαια προσπαθεια σου.

Συμπαθω περισσοτερο τους ανθρωπους που ασκουντε στις κατασκευες γεμιζοντας
γνωσεις το κεφαλι τους , παρα αδειαζοντας την πιστ. καρτα τους.

Παρομοιες προσπαθειες εχουν ξεκινησει τα παιδια της Θεσ/νικης ,Τρεμοπουλος κ.λ.π.
Η παρεα Καλεμης , Ανδρεας , και ο Αλεξοπουλος .

Γιαννη θα σου κανω και μια μικρη διορθωση.
Τα νερα του ξυλου πρεπει να ειναι καθετα προς τις κεβλαρ σωληνες ,και οχι παραλληλα
ειναι βασικη λεπτομερεια

Αυτα και καλα τελειωματα.



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 15:53:54
Καλησπέρα Παναγιώτη,

Την ίδια παρατήρηση που κάνεις την πρόσεξα και εγώ.

Στην φωτογραφία όμως που έχει ο Γιάννης, που δείχνει και το σχέδιο, ο σχεδιαστής προτείνει συγκεκριμένη φορά (grain) που έχει βάλει και ο Γιάννης.

Το μόνο που φαντάζομαι είναι ότι το έχει έτσι για να μην ανοίξει το ξύλο με το τρύπημα που δεν είναι και μικρό σε σχέση με τις διαστάσεις του ξύλου.

Αντώνης Παπαδόπουλος




Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 17:43:19
κ. Παναγιώτη
Ευχαριστώ πολύ για την επισήμανση . Παρατηρήσεις και διορθώσεις εδικά από άτομα   με την δική σας εμπειρία είναι το ζητούμενο .
Αντώνη , και στο σχέδιο δέινει νομίζω οτι η φορά των νερών  κάθετη. Αλλα μου ξέφυγε .
επισυναπτω το PDF για αν το δούμε .

. Σε οτι μπαλσα χρησιμοποιείται στο φτερό  ο drela λέει " end grain" . Πως πρεπει  ειναι τα νερά ?


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 19:40:29
Γιάννη καλησπέρα,

Ακριβώς αυτό το τμήμα του σχεδίου παρατήρησα.

Κατά την άποψη μου, τα βελάκια δείχνουν την φορά που θα πρέπει να έχουν τα νερά στο ξύλο. Ετσι σύμφωνα με το σχέδιο τα νερά πρέπει να είναι οριζόντια και όχι κάθετα. Αρα έστω και στην τύχη ακολούθησες την οδηγία.

Τώρα γιατί το προτείνει ο Drela δεν το γνωρίζω.

End grain balsa είναι η μπάλσα που προέρχεται από το εξωτερικό μέρος του δέντρου και όχι το κέντρο (πυρήνας). Οσο πιο έξω βρίσκεται το ξύλο, στον κορμό από τον οποίο γίνεται κατεργασία τόσο πιο μικρή είναι η πυκνότητα του άρα είναι και πιο ελαφρό.

Τώρα αν είναι δυντόν να βρείς και κυρίως να επιλέξεις μοντελιστική μπάλσα με αυτές τις προδιαγραφές, μάλλον δύσκολο το βλέπω.

Πλεονέκτημα του end grain είναι ότι έχεις τις ίδιες μηχανικές ιδίότητες με το core grain αλλά σε πολύ ελαφρότερη μορφή.

Συνέχισε την κατασκευή σου. Σίγουρα το αποτέλεσμα θα σε ικανοποιήσει.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: DeltaMan στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 21:49:02
Καλησπέρα Κύριοι, καλησπέρα Γιάννη...  :)

Μου έκανε εντύπωση πόσο "ψιλή" είναι η αεροτομή του Drela σε σχέση πάντα με τη χορδή. Αυτή είναι κάποια απο τις AG του σωστά? Είναι "ψιλότερη" ποσοστιαία απ'την MH-32?
Μου κάνει εντύπωση γιατί μιλάμε για αεροδυναμική Χαμηλών ταχυτήτων... Κοίτα να δείς... Σίγουρα θα έχει να κάνει με το drag που παράγει έ?

Συγχαρητήρια για την παρουσίαση, αν και στη χαλάμε λίγο, σγχώρα μας (χωρίς υ)...


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 22:17:57
Αντώνη και Παναγιώτη

μεγάλο μπερδεμα  :)

Λοιπόν κατέβηκα στο εργαστήριο , αν και δεν το ειχα σκοπο λόγω κρύου :).( εχουμε 3 μέρρες τωρα στα Γιάννενα από +2 έως -14)

Όντως τα νερά είναι σύμφωνα με το σχέδιο  δηλαδή κάθετα στο κεβλαρ
 τα παράλληλα "νερά" που φαίνονται στην φώτο  είναι τα σημάδια από την πριονοκορδέλα
Σε αυτή την φωτο αν και θολή φαίνονται οτι είναι κάθετα

Σας ευχαριστώ και τους δύό σας για την προσοχή .
Θα ηθελα να συνεχισετε να με διορθώνεται όπου κρίνετε οτι  κάνω λάθη.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 18 Ιαν 2012, 22:39:45

Μου έκανε εντύπωση πόσο "ψιλή" είναι η αεροτομή του Drela σε σχέση πάντα με τη χορδή. Αυτή είναι κάποια απο τις AG του σωστά? Είναι "ψιλότερη" ποσοστιαία απ'την MH-32?
Μου κάνει εντύπωση γιατί μιλάμε για αεροδυναμική Χαμηλών ταχυτήτων... Κοίτα να δείς... Σίγουρα θα έχει να κάνει με το drag που παράγει έ?

Συγχαρητήρια για την παρουσίαση, αν και στη χαλάμε λίγο, σγχώρα μας (χωρίς υ)...

Αποστόλη ευχαριστώ και μην ζητας συγνωμη . Μπορούμε και πρέπει να συζητάμε οτιδήποτε εχει σχέση με την κατασκευή και την σχεδίαση του συγκεκριμένου ανεμοπτέρου στο θέμα,
γιατι  " ΓΗΡΑΣΚΩ ΑΕΙ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ"

Σχετικά με τις αεροτομές ναι όντως ειναι λεπτές σε σχέση με την MH32  που έχει παχος     8,71%
AG40d2   8%
ag41d2    7,72%
AG42d2   7.31%
AG43d2   6,54%

όσο για την ουρα τα πάχη είναι της τάξης του 5%.
Παρολα αυτα το supra δεν ειναι το σουπερ γρήγορο ανεμόπτερο , ούτε και το χρειάζεται


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: alex.cularis στις Πέμπτη, 19 Ιαν 2012, 08:23:32
καλημερα
στo κεντρικο κομματι  του φτερου  εχεις διεδρο?και ποσες μοιρες?


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Πέμπτη, 19 Ιαν 2012, 12:15:27
alex.cularis Καλημέρα

2,50 στο κέντρο και 7,50 στην άκρη


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: alex.cularis στις Πέμπτη, 19 Ιαν 2012, 14:11:57
στο supra  pro tο σχεδιο  δινει 2 μοιρες στο κεντρο  και 3  joiner  με 0,   2.5  ,και  5  μοιρες  που συνοδευουν το κιτ   δηλαδη  συνολο 7  μοιρες   το  περισσοτερο
degrees   ειναι αλλη  μοναδα μετρησης?


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Πέμπτη, 19 Ιαν 2012, 15:40:48
Βαγγέλη καλησπέρα,

Ο Γιάννης φτιάχνει το Supra, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο του Drela. Η εταιρεία Vladimir Models, που το κατασκευάζει, το έχει εξελίξει και έχει πιο πρόσφατα σχέδια.

Δεν είναι απαραίτητο ότι η μία έκδοση θα πρέπει να είναι ίδια με την άλλη.

Μοίρα και degree είναι το ίδιο και το αυτό.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Σάββατο, 21 Ιαν 2012, 17:26:28
Μικρή πρόοδος αυτές τις μέρες.
Σημείωσα με οδηγό τα δοκάρια από carbon , που θα γίνουν τα κοψίματα και χώρισα το φτερό σε 2 τμηματα( μπροστινό - κεντρικό δοκάρι- πίσω μέρος)



Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Σάββατο, 21 Ιαν 2012, 17:37:21
Από εδώ και πέρα η διαδικασία είναι "κρίσιμη" .
Τώρα  θα κολλήσω στο κάτω μέρος του δοκαριού της κεντρικής πτέρυγας το ενα prelaminate spar  με πεντάλεπτη εποξική.
επίσης θα πρεπει να κολληθούν και τα wing joiners . Σε αυτό το σημείο  η διαδικασία είναι κρίσιμη . Δηλαδή ενα λάθος εδω  θα οδηγήσει σε ενα ,πιθανόν , άχρηστο φτερό .
Θα πρέπει  να διαμορφωθούν τα  wing  joners ( συνδετήρες  φτερών ) έτσι ώστε να μην υπάρχουν κενά και οι γωνίες να είναι απόλυτες για να εχουμε τόσο  την σωστή δίεδρο όσο και τις σωστές γωνιες πρόσπτωσης των φτερών .


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 25 Ιαν 2012, 14:32:27
Συνεχεια.
εβαλα και τα 2 prelaminate spars κάτω από το κεντρικό δοκάρι μαζι με 5 στρώματα από χαρτοταινία ( περίπου 0.5mm) .
Ετσι φέρνουμε το κεντρικό δοκάρι στο ύψος που πρέπει να γυαλοχαρτιστεί , ετσι ώστε τα 2 δοκάρια carbon , το δοκάρι από foam και το υαλούφασμα που τα τα τυλίξει να εχουν το σωστό ύψος.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 25 Ιαν 2012, 14:35:16
ξεχασα να πω οτι με το που χωρησα το φτερο στα 3 ( μπροστινό - δοκάρι - πίσω ) στο  πίσω μέρος και εκεί που θα ενωθεί με το δοκάρι , έκανα ένα αυλάκι από όπου θα περάσουν τα καλώδια των σερβο


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 25 Ιαν 2012, 14:37:23
σειρά έχει το τριμάρισμα των ενώσεων των φτερών , πριν ενσωματωθούν στο δοκάρι .


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: bellos στις Παρασκευή, 24 Φεβ 2012, 01:13:51
Για να μην ανοίξω νέο θέμα, έχω ξεκινήσει τη κατασκευή του BUBBLE DANCER , Και προσπαθώ να βρω άκρη με την αγορά των carbon strips. O Drella στα σχέδια του δίνει τα ακόλουθα  strips

CST pre−cured prepreg strips
−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
2x C1952 16.90 center 48" x 1/2" x 0.060" −> 0.014"
2x C1914 9.30 mids 48" x 3/8" x 0.030" −> 0.014"
1x C1134 2.95 top tips 48" x 1/4" x 0.014"
2x C1034 4.30 bot tips 36" x 1/4" x 0.007"
−−−−−−−−−−−−−−−−−
$ 33.45

Bρηκα  τα παραπάνω strips στην CST, Δε μπορώ να καταλάβω όμως τι γίνεται με τα με τα μεταφορικά και αν τελικά τα στέλνουν Ελλάδα. Σένα email τους μου απάντησαν να έρθω σε επικοινωνία με κάποιον International dealer τους, για τη διευκόλυνση μου,  σε έναν που έστειλα email δεν εχει απαντήσει ακόμα αν έχει τα παραπάνω parts, anyway, Γιαyτο ψάχνω να βρω τα ανάλογα carbon strips από την  www.acpsales.com   kai νομίζω ότι είναι κάπου εδώ  σε αυτή τη κατηγορία, http://www.acpsales.com/Clearance-Carbon-Fiber-Unidirectional-Laminates.html   αλλά δε μπορώ να βγάλω άκρη με τις διαστάσεις κ πια τελικά πρέπει να αγοράσω, πια είναι τα αντίστοιχα με αυτά της CST. Oποιαδήποτε βοήθεια δεκτή,  η αν μπορώ να τα βρω από κάποιο άλλο site


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 24 Φεβ 2012, 09:35:23
Οταν έψαχνα υλικά για το supra έπεσα πρώτα  πάνω στην CST  επειδή την προτιμούν οι αμερικάνοι . μάλλον γιατί κάνει ( έκανε ?) ειδικές τιμές σε μέλη club. Αν θυμάμαι καλά υπήρχε πρόβλημα με τα μεταφορικά και γιαυτό κατέληξα στον ACP.

Αυτα που χρειάζεσαι από την ACP είναι   εδω  (http://www.acpsales.com/Clearance-Carbon-Fiber-Unidirectional-Laminates.html)

για το C1952 δεν υπάρχει ακριβώς το ίδιο αλλά εχει πολύ κοντά σε διαστάσεις το CLT2-41A
εσυ χρειάζεσαι 48'' μήκος 1/2'' πλάτος και μεταβαλλόμενο πάχος από 0,06 ( 1,5mm) σε 0,014''(0,4mm)
το CLTT2-41A είναι 48'' μήκος 3/8 πλάτος και πάχος από 0,056''( 1,42mm) σε 0,014''

2x CL1-61  Αυτό έχει μήκος 72''( 1828.8 mm) εσυ χρειάζεσαι μόνο 36'' ( το μισό δηλ) αλλά δεν θα πάει χαμένο , άσε που μπορείς νά κάνεις το εξής:
να κολλήσεις με CA 2 με πάχος 0.007'' και να έχεις το πάχος 0.014''

Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι οτι τα strips αυτά κόβονται , τρίβονται και κολλιούνται μεταξύ τους με κυανοακριλλική πολύ εύκολα ( πάντα με προφυλάξεις , μάσκα - γυαλιά και χοντρά γάντια . Τα γάντια όταν τα κόβεις ή τα τρίβεις )
Δηλαδη θα μπορούσες να παρεις αρκετά από το μακρύτερο - φαρδύτερο και λεπτότερο και να φτιάξεις μόνος σου ότι διάσταση ,πάχος σταθερό ή μεταβαλλόμενο θες

Οι σχεδιαστές σαν τον drela  γενικά  χρησιμοποιούν διαστάσεις που βρίσκουν κατά την διάρκεια της σχεδίασης . Περνώντας τα χρόνια , δεν είναι σίγουρο οτι οι εταιρίες θα συνεχίσουν να βγάζουν τις ίδιες διαστάσεις . Οπότε για μένα τουλάχιστον η λύση είναι μία .
Φτιάχνω τις διαστάσεις που χρειάζομαι , κολλώντας κόβοντας κλπ.
Για μήκος - πλάτος ακριβώς , για το πάχος , ειδικότερα  το μεταβαλλόμενο  πηγαίνω πάντα , αν δεν μπορώ ακριβώς στο αμέσως μεγαλύτερο.
Φαντάσου ότι δεν μπορεις να βρεις ακριβως την διάσταση της μπάλσας που θές . Τι κάνεις ?? ;)

Ελπιζω να βοήθησα.


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: bellos στις Παρασκευή, 24 Φεβ 2012, 09:49:13
Καλημέρα Γιάννη μου, αν και την είπαμε κ πιο νωρίς εμείς;) ΧΙΛΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, Φυσικά κ βοήθησες πολύ, έτσι θα κινηθώ.  :thumbs up: :thumbs up:

ΚΑΛΗΜΕΡΑααααα Αποστολαρα :)


Τίτλος: Απ: Ηλεκτρικό Ανεμόπτερο βασισμένο στο Supra 3.4m TD/F3J του Drela.
Αποστολή από: Bocian στις Παρασκευή, 24 Φεβ 2012, 10:00:37
Καλημερα και απο τα κεντρικα  (τα εσβησα  γιατι χαλουσε το πολυ ωραιο θεμα του Γιαννη)
συγνωμη για την ασχημη παρεμβαση μου, καλη συνεχεια  και παντα Καλες Κατασκευες
Σε Ολους.