Aeromodelling GR

Ανεμόπτερα R/C => Ολα τα ανεμόπτερα R/C => Μήνυμα ξεκίνησε από: Μιχάλης Λουκάκης στις Πέμπτη, 23 Σεπ 2021, 18:29:47



Τίτλος: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Πέμπτη, 23 Σεπ 2021, 18:29:47
Είμαστε μια παρέα στο Ηράκλειο (κυρίως μέλη της Ε.Α.Η.Κ. ) που είμαστε ερωτευμένοι με τα ανεμόπτερα. Εδώ που ζούμε όμως δεν υπάρχουν και πολλοί ελεύθεροι  επίπεδοι χώροι για να πετάξει κανείς ανεμόπτερα σε θερμικά.... έτσι για πολλά χρόνια πετάμε στην πλαγιά...
 Όμως όταν μπήκε το ζιζάνιο του αγωνιστικού αερομοντελισμού ψαχτήκαμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Τα F5J προς το παρόν είναι λίγο δυσπρόσιτα (και για οικονομικούς λόγους) για εμάς.
Ψάχνοντας είδαμε ότι σε όλη την Ευρώπη (αλλά και Αμερική) ασχολούνται πολλοί με την κατηγορία F3-RES. Είδαμε ότι, μάλλον, είναι πιο κοντά στα δικά μας δεδομένα και είπαμε να δοκιμάσουμε.
Παραγγείλαμε 8 ανεμόπτερα BURES V2 από Τουρκία. Αυτό το σχέδιο φαίνεται να ακολουθεί τη σύγχρονη τάση στο σχεδιασμό και στην κατασκευή  αυτής της κατηγορίας.
Τα κιτ ήρθαν προχθές και είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι και προσωπικά ανυπομονώ να έρθει το ΣΚ ώστε να βρω λίγο χρόνο να ξεκινήσω.
Σε αυτό το νήμα θα ανεβάζουμε την πρόοδο μας....
Τώρα ψαχνόμαστε για λάστιχα..... μάλλον θα πάρουμε του zeta.... τι λέτε γι αυτό?
Οι κανονισμοί θα εκδοθούν από την F.A.I. την 1-1-2022. Ελπίζω μέχρι τότε η καθημερινότητα να μας αφήσει να τα τελειώσουμε!!  ;D


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Nikolas K στις Παρασκευή, 24 Σεπ 2021, 09:14:07
Μπράβο, καλορίζικα! Από ό,τι βλέπω είναι διαδεδομένα αυτά τα ανεμόπτερα στην διπλανή χώρα. Πόσο κόστισε το κιτ αν επιτρέπεται;
Καλό χτίσιμο, βάζε φωτογραφίες από την διαδικασία! :thumbs up:


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Παρασκευή, 24 Σεπ 2021, 09:43:05
Μπράβο, καλορίζικα! Από ό,τι βλέπω είναι διαδεδομένα αυτά τα ανεμόπτερα στην διπλανή χώρα. Πόσο κόστισε το κιτ αν επιτρέπεται;
Καλό χτίσιμο, βάζε φωτογραφίες από την διαδικασία! :thumbs up:

Ευχαριστούμε! Η τιμή είναι ανταγωνιστική. Γύρω στα €150 + τελωνείο (ΦΠΑ 24% + λίγα εκτελωνιστικά). Εννοείται ότι όταν κάποιος πάρει ποσότητα η τιμή μπορεί να αλλάξει.... επίσης ο άνθρωπος είναι πολύ συνεννοήσιμος όσον αφορά τιμολόγια κλπ.

https://en.hobimodelcishop.com/product-page/bures-v2-f3res-rc-planor

Έχει και άλλα ενδιαφέροντα στην ιστοσελίδα του....


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: spirost στις Παρασκευή, 24 Σεπ 2021, 11:52:58
Εξαιρετική επιλογή!! Περιμένω να δω φωτογραφικό υλικό!!!


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: _ΤΑΣΟΣ_ στις Παρασκευή, 24 Σεπ 2021, 20:07:03
Με το καλό να ξεκινησετε και εσείς !

Τα λάστιχα ειναι ενας μεγάλος βραχνάς, με τις αλλαγες του ανέμου θα ψάχνεστε που να απογειωθείτε, πότε να τα μαζέυετε κλπ κλπ. Γενικώς τα λάστιχα θέλουν χώροοοοο.
 
Λύση για αυτό λέγεται ηλεκτρικό μοτέρ, προνοείστε για αυτό ώστε να χωράει η άτρακτος τα ESC, ALTMR ....

Όσον αφορά το ανεμόπτερο, καλό δεν λέω αλλά καταραμένη τουρκιά !


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Παρασκευή, 24 Σεπ 2021, 21:07:58
Ηλεκτρικό μοτέρ;   ΦΤΟΥ ΚΑΚΑ!!! ;D  Με τίποτα όμως!!! Φτωχαδάκια είμαστε και γι αυτό μαθημένοι να ψαχνόμαστε και να τρέχουμε! Θα το παίξουμε Ευρωπαίοι και ας μην έχουμε τα χωράφια τους... Λαστιχάκι και Αλάχου Ακμπάρ ;D
Άλωστε και η FAI με το λαστιχακι θα παίξει  ;)

Καρντάση εμείς  και μπακλαβά τρώμε και τα κεμπαπ γουστάρουμε  και γενικά δεν τραβάμε ζόρια με τσι γειτόνους.....  καλά κοπέλια είναι όπως κι εμείς....   με τους πολιτικούς όμως ένθεν κακείθεν, άστο καλύτερα..... ;)
Εβίβες με καμιά ρακί.... ο Σπύρος έχει μια μπουκάλα!


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 25 Σεπ 2021, 05:33:42
Αγαπητέ κύριε Λουκάκη,
Αυτά που είπε ο Τάσος για τις δυσκολίες της απογείωσης με λάστιχο, να τα λάβετε σοβαρά υπ’ όψη σας.

Επίσης η απογείωση με λάστιχο είναι εφικτή μόνο όταν φυσάει ο άνεμος. Σε νηνεμία δεν θα ανέβει το ανεμόπτερο πάνω από τα 15-20 μέτρα, εκτός και αν η απογείωση είναι σαν σφεντόνα/καταπέλτη και πάρει ταχύτητα όσο μπορεί να την αντέξει και όσο μπορεί να την διατηρήσει με την μικρή του αδράνεια.

Η απογείωση με λάστιχο θέλει περπάτημα κάθε φορά μετά την απογείωση, για να ξεμπλέξουν τα μπερδεμένα νήματα, και πάλι πριν την νέα απογείωση για να ξαγκιστρώσει το νήμα από τα κλαδάκια του εδάφους (αν πετάτε σε λιβάδι).

Η απογείωση με λάστιχο θέλει τέχνη που δεν την έχουν αποκτήσει ακόμα οι πρωτάρηδες. Τα ανεμόπτερα δεν ανεβαίνουν στην ευθεία, ιδίως αν φυσάει ελάχιστος πλάγιος άνεμος, αλλά θα παρεκλίνουν και θα μπλέξουν τα νήματα, ή θα συγκρουστούν στον αέρα και θα καταστραφούν. Για αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να απέχουν οι θέσεις απογείωσης το διπλάσιο ή τριπλάσιο απ’ ότι λέει ο κανονισμός. Και χρειάζεται επιπλέον περπάτημα πήγαινε - έλα.

Το ότι θα υπάρχει διεθνής κανονισμός για αυτή την κατηγορία δεν σημαίνει ότι μας εξυπηρετεί. Γι’ αυτό καλύτερα να στην Ελλάδα να ξεκινήσουμε από την αρχή με ηλεκτροκίνηση Τα εξαρτήματα είναι πλέον φθηνά. Αρκεί να κτιστεί η άτρακτος από την αρχή με προοπτική να τα χωρέσει.

Και αν στο Ηράκλειο είσαστε ικανοί να αντεπεξέλθετε στις όποιες δυσκολίες, σκεφθείτε και τους υπόλοιπους Ελληνες.


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Σάββατο, 25 Σεπ 2021, 06:30:21
Κύριε Κωνσταντακάτε
Καλή σας μέρα!
  Η επιλογή της κατηγορίας και των λεπτομερειών έγινε μετά από ενδελεχή έρευνα. Είμαστε αερομοντελιστες από τη δεκαετία του 1980 οι περισσότεροι. Κάποιοι πιο παλιοί...
Όσο για τον άνεμο, εδώ στο Ήρακλειο έχουμε 300 μέρες το χρονο ήλιο και αέρα!
Η απόφαση να ακολουθήσουμε τον επικείμενο διεθνή κανονισμό αλλά και αυτό που γίνεται σε όλο τον κόσμο την πήραμε συνειδητά. Κατανοούμε και συμμεριζόμαστε την ιδέα που γέννησε την κατηγορία. Δεν είναι θέμα "βολεματος" ή "εξυπηρετησης" αλλά συνειδητής ιδεολογικής επιλογής.  Αν και κατά κόσμον πρωταρης εχω παρακολουθήσει το θέμα του f3-res και την προσπάθεια του αείμνηστου κ. Πέτρου Αλεξανδροπουλου. Είμαστε ενήμεροι για όλη την προβληματική. Αποφασίσαμε να μην τα δούμε όλα δύσκολα και να μην ψάχνουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό από όλους τους άλλους στον πλανήτη. Γενικά δηλαδή, αποφασίσαμε αυτή τη φορά, να μην λειτουργήσουμε Ελληνικά. Είμαστε λίγοι και με όρεξη. Αν δεν μας βγει.... τι είχαμε τι χάσαμε.... θα τα πετάμε στην πλαγιά μας!
 Άλλωστε στην Κρήτη είμαστε....για τις δυνατότητες μας, πολύ μακριά από την υπολοιπη Ελλάδα. Πως θα μπορούσαμε να επηρεάσουμε τους υπόλοιπους Έλληνες αερομοντελιστες να ψάχνουν τα λάστιχα;



Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 25 Σεπ 2021, 08:10:15
Αγαπητέ κύριε Λουκάκη,

Σέβομαι τις αποφάσεις σας.

Απλά συμμετέχω και εγώ παραθέτοντας τις εμπειρίες μου. Δεν μιλάω με «λόγια του αέρα».
Θα δώσω ένα παράδειγμα: Επί σειρά ετών μεσουρανούσε στην FAI η κατηγορία καθαρόαιμων ανεμόπτερων F3J. Ανοδος με νήμα και τρέξιμο.  Όταν έγινε προσιτή η ηλεκτροκίνηση και στήθηκε η νέα κατηγορία F5J, έτυχε παγκόσμιας αποδοχής με πολλούς συμμετέχοντες, ενώ η F3J φθίνει, να μην πω ακόμα ότι έχει πάει στο περιθώριο. 

Η κεντρική ιδέα του προηγηθέντος μηνύματός μου είναι να στήσουμε κάτι που θα είναι όχι μόνον αποδεκτό αλλά και ευχάριστο για όλους τους Ελληνες πρωτάρηδες και πεπειραμένους

Είτε ρυμουλκούμενο καθαρόαιμο, είτε ηλεκτροκίνητο, το ανεμόπτερο έχει την ίδια αποστολή, να παραμείνει όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα στον αέρα. Εχει σημασία για την εξέλιξη της πτήσης το πως αποκτά το αρχικό ύψος του; Γιατί να κάνουμε την ζωή μας δύσκολη με το λάστιχο, για τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της πτήσης, ενώ υπάρχει η εύκολη λύση της ηλεκτροκίνησης;

Ναι τα ηλεκτροκίνητα έχουν μεγαλύτερο κόστος, αλλά σκεφθείτε το πόσο κοστίζει όχι μόνο σε χρήμα αλλά και σε εργασία ένα ανεμόπτερο RES αν συγκρουστεί με άλλο. Δηλαδή το κόστος 2 ανεμόπτερων δύο αερομοντελιστών που θέλουν να χαρούν το άθλημα.


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Σάββατο, 25 Σεπ 2021, 08:36:01
Κύριε Κωσταντακάτε
 Κατανοώ πλήρως το πνεύμα σας. Επίσης, επειδή γνωρίζω την ιστορία σας, δεν θεωρώ ότι μιλάτε με λόγια του αερα. Έχετε τα επιχειρήματα σας που υποστηρίζουν τη δικιά σας οπτική (ενδεχομένως οπτική και πολλων άλλων)
Το F3-res ή οπως αλλιώς μετονομαστεί από την FAi, γεννήθηκε  και μεγαλουργεί, παρά την ύπαρξη της f5j και εν μέσω φτηνής ηλεκτροκινησης, για συγκεκριμενους λόγους.  Αυτό που βλέπω ως σοβαρή πιθανότητα είναι ότι τώρα που έγινε επίσημη κατηγορία, θα γίνει σιγά-σιγά και αυτή ελιτίστικη και θα αφανιστεί. Άποψη που συμφωνεί και φίλος που είναι  αρκετά μέσα στα διεθνή αερομοντελιστικα πράγματα (και του αρέσει το λαστιχο ;D)
Μακάρι η δυσκολία για τους Έλληνες αερομοντελιστες να ήταν η απογείωση ενός 2μετρου ξύλινου ανεμοπτερου  ή το κόστος του σε χρόνο και χρήμα
Όπως και να έχει είναι μια συζήτηση που ειχε γίνει και παλαιότερα (από ότι έχω αντιληφθεί) και ίσως να έπρεπε να ανοιχτεί ένα συγκεκριμένο νήμα για να συζητηθεί....
Τώρα θα πάω να παρω υλικά να φτιάξω ενα torsion box μπας και καταφέρω να το φτιάξω ίσιο!! ;D


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Σάββατο, 25 Σεπ 2021, 11:16:46
Αν δεν κάνω λάθος ο τίτλος αναφέρει F3-RES και όχι F5-RES που πρακτικά δεν υπάρχει.

Η κατηγορία F3J δεν φθίνει λόγω της F5J αλλά υπάρχουν και άλλοι λόγοι πιο ουσιαστικοί. Εχασε την ταυτότητα της. Εγινε αγώνας αποκλειστικά εκτόξευσης. Αν κανείς δει τους λόγους δημιουργίας της F3J έναντι της F3B που τότε ήταν η μοναδική άλλη κατηγορία ανεμοπτέρων και παρακολουθήσει την εξέλιξη της θα δεί πόσο έχει αποκλίνει από τους αρχικούς στόχους. Δείτε τα μοντελα που υπήρχαν αρχικά στην F3J (αντίστοιχα της F3L - η ονομασία της F3RES) και κάντε σύγκριση με τα τωρινά.

Αντίθετα η F5J ήταν και παραμένει πιο καθαρόαιμη ανεμοπορική κατηγορία και το ηλεκτρικό μοτέρ δεν είναι τίποτα άλλο από μέσο απογείωσης. Αν το εξετάσει κανείς κατά βάθος δεν είναι ηλεκτρική κατηγορία αλλά κατηγορία ανεμοπτέρων με το μοτέρ μόνο ως μέσο απογείωσης. Αμα δείτε την κατηγορία F5B τότε θα καταλάβετε τις σοβαρές διαφορές.

Η νέα κατηγορία έχει μεγάλη αποδοχή γενικότερα και κυρίως στα νέα παιδιά. Η στατιστικη ανάλυση των συμμετοχών σε χώρες όπως Αγγλία, Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Τσεχία κλπ, το δείχνει ξεκάθαρα. Οχι ότι δεν μετέχουν και άλλοι αλλά μιλάμε για την πλειοψηφία.

Αυτή την στιγμή η κατηγορία επίσημα είναι σε status Provisional Class. Είναι το πρώτο στάδιο. Είναι για να δοκιμαστεί να βελτιωθούν οι κανονισμοί κλπ.  Το επόμενο στάδιο είναι η κατηγορία να γίνει Standard Class. Και τέλος να αποκτήσει το Championship Status. Στην καλύτερη περίπτωση τουλάχιστον από 4 έως έξι χρόνια από την τιγμή της αρχικής τους δημοσίευσης που θα γίνει την 1-1-2022.

Για το θέμα λάστιχου και σύγκριση του με μοτέρ απλά περί ορέξεως.........

Περιμένετε να δούμε την εξέλιξη που θα έχει η F5K και θα μιλήσουμε αργότερα. Αλλό να πετάς για την βολή σου και άλλο να πετάς για αγώνες. Και τα δύο αποδεκτά αλλά διαφορετικά.

Μιχάλη φωτογραφίες από την κατασκευή.




Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: _ΤΑΣΟΣ_ στις Σάββατο, 25 Σεπ 2021, 22:08:50

Άποψη που συμφωνεί και φίλος που είναι  αρκετά μέσα στα διεθνή αερομοντελιστικα πράγματα (και του αρέσει το λαστιχο ;D)

Με πολλή δόση χιούμορ αλλά και πολύ καλή διάθεση ... ο φίλος μπας και το ..... ;)

HoLWBSYIG7A


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Γιάννης Κουρμπάνης στις Τρίτη, 28 Σεπ 2021, 18:47:31
     Αγαπητοί φίλοι,
    Με μεγάλη χαρά αλλά και συγκίνηση διαβάζω τα λόγια του αγαπητού Μιχάλη Λουκάκη απ' το Ηράκλειο της Κρήτης και εύχομαι στον ίδιο αλλά και σε όλη την ΕΑΗΚ καλή αρχή στην ενασχόληση με τα ανεμόπτερα! Αποτελεί για μένα κάτι συγκινητικό καθώς έτσι κι εγώ ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τα ανεμόπτερα και με τον αερομοντελισμό γενικότερα, πετώντας δηλαδή δίμετα ξύλινα ανεμοπτεράκια του πατέρα μου με λάστιχο, που κάθε φορά που τα ρουφούσαν τα σύννεφα ήμουν πανευτυχής και κάθε φορά που κατέβαιναν γρήγορα ένιωθα απορημένος. Αργότερα κατάλαβα ότι στον ουρανό υπάρχουν θερμικά και καθοδικά κι έτσι άνοιξε για την αερομοντελιστική μου ζωή ένας υπέροχος δρόμος.
     Ένα είναι το σίγουρο όποια κι αν είναι η συνέχεια, πως θα πάρετε απίστευτη χαρά μέσα απ΄την απλότητα του αερομοντελισμού μαθαίνοντας πράγματα που δε θα μαθαίνατε κι αν πετούσατε το ακριβότερο αερομοντέλο. Δυό πηδάλια, ένα φρένο και το λαστιχάκι σου!και μετά ο καιρός και να τον διαβάσεις! ότι πιο υπέροχο και ευχάριστο για μια Κυριακή και όχι μόνο!
     Έχοντας ασχοληθεί προσωπικά με την κατηγορία,(βλέπω με χαρά πως υπάρχουν κι άλλοι που τους αρέσει οπότε θα συνεχίσω!) κι έχοντας πρόσφατα σχεδιάσει ένα F3RES το οποίο μελλοντικά θα παρουσιάσω μόλις μπορέσω, το ταξίδι ήταν μαγικό και χαίρομαι πολύ που θα το ξεκινήσετε κάτω στην Κρήτη, πατρίδα της μητέρας μου, και θα προσπαθήσω όταν κατέβω να πετάξουμε παρέα και εννοείται ότι χρειαστείτε οποιαδήποτε στιγμή μη διστάσετε να το πείτε! Δηλώνω παρών !!!!
      Πρόκειται για την φθηνότερη κατηγορία τηλεκατευθυνόμενου αερομοντελισμού στον κόσμο και μπορεί να διοργανωθεί σε πολλά μέρη, μικρά και μεγάλα αφού μπορείς να μειώσεις η να αυξήσεις το λάστιχο ανάλογα με το γήπεδο που έχεις. Με το λάστιχο δεν έχεις να ασχολείσαι με μοτεράκια και speed control κι έτσι με πολύ χαμηλό κόστος πετάς και πιάνεις θερμικά.
      Όταν έκανα τελικές δοκιμαστικές πτήσεις στο ανεμόπτερο που σχεδίασα είμασταν με τον πατέρα μου σχεδόν βράδυ στα Σπάτα, απογείωνα κι ο πατέρας ενώ παρατηρούσε το ανεμόπτερο μάζευε το λάστιχο, αυτό γινόταν συνέχεια(άπειρες απογειώσεις για πολλά απογεύματα) μέχρι να σιγουρευτώ για το ότι είχα πετύχει το αποτέλεσμα που ήθελα. Ο πατέρας μου λοιπόν ήταν τόσο χαρούμενος, που μου λέει πρέπει να το ξαναρχίσουμε το λάστιχο, νιώθω ευεξία με το περπάτημα, τη χρειαζόμαστε την άσκηση.
      Είναι προφανές πως πρόκειται για μια κατηγορία που είναι πλήρης σε όλα της και εύκολη να διοργανωθεί αν υπάρχει μεράκι και που δεν απαιτεί πολλά χρήματα! Μέχρι τότε όμως καλές κατασκευές και τριμαρίσματα και καλά θερμικά εύχομαι! Η απογείωση με το λάστιχο είναι εξαιρετικά εύκολη, ήταν απ' τα πρώτα πράγματα που έκανα όταν μάθαινα, όταν έχει αεράκι πας σίγουρα πιο ψηλά κι όταν δεν έχει όμως και πάλι ανεβαίνεις(δε θα πας 120 μέτρα θα πας 100 μέτρα) και εν συνεχεία με την κατάλληλη χρήση του elevator ,τη σωστή τοποθέτηση του γάντζου και προπόνηση μπορείς να πηγαίνεις ψηλά και πάλι! Υπάρχουν κι άπειρα βίντεο στο youtube!
      Ότι χρειαστείτε είμαι δω!
Με εκτίμηση,
 Γιάννης Κουρμπάνης.
      


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 29 Σεπ 2021, 08:02:52
Επειδή κάποιοι φίλοι μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί το τι προσπαθώ να εξηγήσω, θα το επαναλάβω.

Είμαι υπέρ των δίμετρων ανεμόπτερων με τον χαρακτηρισμό RES. Τις χαρές που περιγράφει ο Γιάννης Κουρμπάνης τις έχουμε γευθεί και άλλοι φίλοι, όπως και εγώ προσωπικά.

Η κατηγορία αυτή είναι προσιτή στον αρχάριο, και σε χρήμα και σε χρόνο κατασκευής και σε δυνατότητα χειρισμού.

Ναι λοιπόν να προτείνουμε αυτά τα μοντέλα για τους αρχάριους αλλά και για τους προχωρημένους που θέλουν να ξαναζήσουν παλαιές εμπειρίες.

Εκεί που διαφωνώ είναι ότι αυτά τα ανεμόπτερα ετοιμάζονται να πάρουν το χρίσμα της παγκόσμιας αγωνιστικής κατηγορίας, με ομαδική απογείωση με λάστιχο.

Αγαπητοί φίλοι,
άλλο να απογειώνεις μόνος σου με λάστιχο, και άλλο να απογειώνουν ταυτόχρονα μία ομάδα αρχάριων (στις μέχρι σήμερα προτεινόμενες μεταξύ τους αποστάσεις), ιδίως αν επικρατεί και πλάγιος άνεμος.

Θα επανέλθω και σε κάτι που είπε ο αγαπητός φίλος κ. Λουκάκης, ότι στο Ηράκλειο επικρατούν άνεμοι που κάνουν εφικτή την απογείωση με λάστιχο. Δεν γνωρίζω την ένταση αυτών των ανέμων, αλλά όλοι αντιλαμβάνονται ότι αν έχουν πάνω από μία ορισμένη ταχύτητα, ίσως τα δίμετρα υπερελαφρά ανεμόπτερα κινηθούν προς τα πίσω και όχι προς τα εμπρός.

Αρα μία ακόμα παράμετρος που πρέπει να εκτιμηθεί για μία τέτοια κατηγορία είναι τα όρια του ανέμου. Να φυσάει ελάχιστα, όχι απαγορευτικά. Τα μέγιστα όρια ανέμου που ορίζουν άλλοι κανονισμοί της FAI (άλλοι τα 12 μ/δευτ. και άλλοι τα 10 μ/δευτ.) είναι εκτός πραγματικότητας για τα δίμετρα RES. Στα τετράμετρα ανεμόπτερα, οι επιφορτήσεις με έρμα αρχίζουν από τα 6-8 μέτρα/δευτερόλεπτο.

Πιστεύω ότι η ενημέρωση και συμβουλές προς τους λιγότερο καταρτισμένους είναι απαραίτητες. Δεν προσπαθώ να επιβάλω τις απόψεις μου ούτε φυσικά να αποτρέψω κάποιον από την ενασχόλησή του με αυτή την κατηγορία. Απλά κρίνω και θα επιμείνω ότι το κομμάτι της απογείωσης με λάστιχο θέλει επανεξέταση από αυτούς που στήνουν σήμερα τον κανονισμό.  

Και αν τελικά η επίσημη έκδοση δεν ικανοποιεί την Ελληνική πραγματικότητα, μπορούμε να στήσουμε και την έκδοση -GR,


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Κυριακή, 3 Οκτ 2021, 16:32:32
Οι πρώτες φωτογραφίες από την ομάδα μας... εδώ είναι το κεντρικό πάνελ του φτερού από τον Σταύρο......
Το κιτ φαίνεται πολύ καλό. Ο σχεδιασμός και οι εφαρμογές είναι πολύ καλές. Έτσι, παρ' όλο που είναι αρκετά κομμάτια και δεν υπάρχουν οδηγίες, η κατασκευή προχωράει απροβλημάτιστα.
Αυτή την εβδομάδα θα παραγγείλουμε και το κατάλληλο φιλμ για την επικάλυψη. Φυσικά θα γίνουν όλα με διάφανα χρώματα!



Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Κυριακή, 3 Οκτ 2021, 20:08:21
Μπράβο Μιχάλη και παρέα.

Στα χρώματα θα πρέπει να προσέξετε μην τα κάνετε όλα ίδια γιατί δεν έχετε ένα ή δύο αλλά οκτώ.

Καλή συνέχεια



Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Κυριακή, 3 Οκτ 2021, 23:30:57
Κατασκευής συνέχεια....
Έκλεψα λίγο χρόνο το απογευματάκι χωρίς να συμβεί κάτι!  :laugh:
Εδώ είναι το οριζόντιο σταθερό και το elevator από εμένα. Μικρά θεματάκια που λύνονται μέσα σε δευτερόλεπτα..... (ελαφρώς σκεβρωμένα κάποια κομμάτια, κάποιες λίγο προβληματικές εφαρμογές)... έκανα και την πρώτη χαζομάρα.... τη βλέπει κανείς;  ;D
Έχει πλάκα αυτό το κόλπο με το laser....3d παζλ...  όσο θυμάμαι τα die-cut...

Αντώνη η παρατήρηση σου για τα χρώματα είναι καίρια..... δεν το είχα σκεφτεί... Δυστυχώς  ο κ. Ίωνας δεν έχει ετοιμοπαράδοτη μεγάλη ποικιλία από το oralight αλλά κάπως θα τα συνδυάσουμε....

Συνεχίζεται.....


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Δευτέρα, 4 Οκτ 2021, 07:53:57
Προτείνει από ότι φαίνεται γιαλοχάρτισμα μόνο από την κάτω μεριά του elevator. Αν το ακολουθήσεις, μην το κάνεις με το μάτι μόνο. Βάλε ατσαλόσυρμα και στο leading edge και στο trailing στο πάχος που θα καταλήξει, σαν οδηγό. Αφησε το στερεωμένο στην πλάκα που χρησιμοποιείς. Ετσι θα το τρίβεις άνετα χωρίς να φοβάσαι μην σου ξεφύγει στο πάχος.

Για την πτέρυγα κράτα σε ένα χαρτί τις αεροτομές. Αχρείαστες αλλά ...... για κάθε ενδεχόμενο.

Δεν κάνεις λαθάκι. Το κάνεις για να μας τεστάρεις ( :) :)




Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Κυριακή, 24 Οκτ 2021, 00:22:23
Μετά από αρκετές μέρες λόγω γενικότερου τρεξίματος αλλά και κουνήματος, συνεχίζω με μερικές φώτο από την κατασκευή. Αυτό το μοντέλο είναι του Σταύρου που πρέπει να ομολογήσω ( με μεγάλη μου χαρά...) ότι είναι ο πιο γρήγορος από όλους μας..... Άτρακτος, Ακροπτερύγια, Αερόφρενο..... Ο Σταύρος το έχει έτοιμο.... Δευτέρα παραλαμβάνουμε το Oralight (πολύ εξυπηρετικός ο κ. Ίωνας) και προχωράμε. Θα παραγγείλουμε άμεσα και τα σερβάκια τους. Θα βάλουμε τα φτηνά emax  ES08A II που θα κάνουν τη δουλειά μια χαρούλα...
Εγώ ελπίζω να βρω λίγο χρόνο αυτή την εβδομάδα να τελειώσω το φτερό.... πάντως σαν κιτ είναι αρκετά εύκολο.... αν είχε οδηγίες θα μπορούσε και ένας αρχάριος να το φτιάξει...


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Κυριακή, 24 Οκτ 2021, 00:31:11
δυο ακόμα..


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Δευτέρα, 6 Δεκ 2021, 10:55:58
Περιπέτειας F3L (F3RES) συνέχεια....
Το πρώτο μοντέλο (του Σπύρου) από τα 8 είναι έτοιμο! Ακολουθούν από πολύ κοντά άλλα 2 (του Σταύρου). Το τέταρτο ( το δικό μου) είναι λίγο πίσω καθώς για άλλη μια φορά πρέπει να μετακομίσω το εργαστήριο μου.  :(
Τα δύο του Δαυίδ και του Γιώργου είναι σε αρχικό στάδιο,  ο Μανώλης και Χρτιστόφορος είναι στο στάδιο του διαλογισμού!   Τα σέρβο που πήραμε είναι φυσικά φτηνά αλλά συμπαθητικά. Πήραμε διαφορετικό για το αερόφρενο για να χωράει άνετα.
Επίσης ήρθαν και τα όργανα γυμναστικής!!!
Είμαστε σε αναζήτηση κατάλληλου πεδίου καθώς όσοι γνωρίζουν την περιοχή μας, ξέρουν ότι επίπεδα χωράφια μακριά από σπίτια, με χορτάρι, προσβάσιμα, και σε λογική απόσταση από την πόλη, σπανίζουν.  Ευελπιστούμε ότι θα βρούμε....
Αν όχι θα το γυρίσουμε στα τετρακόπτερα...... ή στο πλέξιμο!

............to be continued........


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Δευτέρα, 6 Δεκ 2021, 10:57:29
........


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Δευτέρα, 6 Δεκ 2021, 10:58:59
.......


Τίτλος: Απ: F3-RES στο Ηράκλειο Κρήτης
Αποστολή από: Μιχάλης Λουκάκης στις Δευτέρα, 6 Δεκ 2021, 11:00:18
.......