Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.429 Posts in 12.383 Topics da 6.240 Utenti / Ultimo Utente: Νικ.
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Sabato, 4 Mag 2024, 09:33:57

Login con username, password e lunghezza della sessione
Ricerca:     Ricerca Avanzata
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Benvenuto, Visitatore. Per favore, effettua il login o registrati.
Hai perso la tua email di attivazione?
Sabato, 4 Mag 2024, 09:33:57

Login con username, password e lunghezza della sessione
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Utenti
    Utenti Totali: 6240
    Ultimo utente: Νικ.
    Statistiche
    Posts Totali: 304429
    Topics Totali: 12383
    Online Oggi: 74
    Presenze Massime Online: 959
    (Domenica, 18 Ott 2020, 16:30:52)
    Utenti Online
    Utenti: 3
    Visitatori: 44
    Totale: 47
    Selezione di tema

    Pagine: [1] 2 3  Tutte     Vai Giù
    Stampa
    Autore Topic: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο  (Letto 26861 volte)
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 312

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « il: Martedì, 6 Feb 2007, 08:58:03 »


    Ξέρει κανείς κάποιο σίγουρο αλλά ερασιτεχνικό τρόπο να ‘’βάψη’’ ασηματσαλο? Όσες φορές προσπάθησα με πετρέλαιο η νερό η λαδί  να σβήσω τον πυρωμένο άξονα σε διάφορες θερμοκρασίες δεν είδα και καμία σοβαρή διαφορά.
    « Ultima modifica: Lunedì, 30 Apr 2007, 09:57:14 da panelpni » Loggato
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 251



    « Risposta #1 il: Martedì, 6 Feb 2007, 10:25:14 »

    Δεν το ζεσταίνεις αρκετά.
    Στο νερό βούτα το.
    Loggato

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 312

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Risposta #2 il: Martedì, 6 Feb 2007, 10:53:55 »

    Το ζεσταίνω με προπάνιο μέχρι να κοκκινίσει. Μήπως θέλει άλλο αέριο για να φτάσει σε πιο μεγάλη θερμοκρασία?  Undecided
    Loggato
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 251



    « Risposta #3 il: Martedì, 6 Feb 2007, 11:10:26 »

    Πρεπει να μην μπορείς να το κοιταζεις ανετα
    Loggato

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 312

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Risposta #4 il: Martedì, 6 Feb 2007, 12:13:29 »

    Το 'πιασα. Thumbs up
    Τhanks.
    Loggato
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 124



    « Risposta #5 il: Martedì, 6 Feb 2007, 16:20:57 »

    Φίλε panelpni,

    Βασικά πρέπει να ξέρεις αν το ατσάλι σου είναι νερού η λαδιού.
    Αν είναι νερού και προσπαθείς να το βάψης με λαδι δεν πρόκειτε να κάνεις τίποτα.
    Και το αντίστροφο βέβαια.

    Ενας απλός τρόπος για να το μάθεις είναι να κόψεις δύο μικρά κομματάκια και να δοκιμάσεις ένα σε λάδι κι ένα σε νερό.
    Ενα απο τα δύο θα είναι οκ.

    Και φυσικά
    Πρεπει να μην μπορείς να το κοιταζεις ανετα

     Thumbs up
    Loggato

    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Risposta #6 il: Martedì, 6 Feb 2007, 16:34:46 »

    Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλό. Το βούτηγμα στο νερό το είχα δοκιμάσει παλιά όταν έφτιαχνα ντίζες με φιλιέρα. Πύρωνα το ατσαλόσυρμα και το άφηνα να κρυώσει σιγά σιγά, μετά έφτιαχνα τις βόλτες.

    Είχα δοκιμάσει να ξαναβάψω με ζέσταμα ξανά και νερό αλλά το ατσαλόσυρμα γινόταν μεν πολύ σκληρό και άκαμπτο αλλά και πολύ εύθραυστο. Θέλει γνώση και εμπειρία το βάψιμο του ατσαλιού για να πετύχεις αυτό που θέλεις.

    Τελικά προτίμησα να το αφήνω πιο μαλακό (δεν είχα ποτέ προβλήματα) παρά να ρισκάρω ένα σπάσιμο ντίζας.
    Loggato

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 251



    « Risposta #7 il: Martedì, 6 Feb 2007, 18:41:43 »

    Αναφέρει σαφώς ότι προσπαθεί να βάψει ασηματσαλο = ατσάλι νερού = 780-800 βαθμούς κελσίου-νερό-επαναφορά.
    Loggato

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Posts: 2.095



    WWW
    « Risposta #8 il: Martedì, 6 Feb 2007, 21:56:40 »

    Γεια σας

    επειδή είμαι άσχετος με τη επεξεργασία μετάλλων , μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά ( όσο γίνεται) τι είναι το "βάψιμο"

    σε ποια μέταλλα αναφέρεται και τι κερδίζουμε ??

    Ευχαριστώ

    Loggato

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 124



    « Risposta #9 il: Martedì, 6 Feb 2007, 22:12:22 »

    Αναφέρει σαφώς ότι προσπαθεί να βάψει ασηματσαλο = ατσάλι νερού = 780-800 βαθμούς κελσίου-νερό-επαναφορά.
    HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh?
    Loggato

    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Posts: 124



    « Risposta #10 il: Martedì, 6 Feb 2007, 22:28:18 »

    Γεια σας

    επειδή είμαι άσχετος με τη επεξεργασία μετάλλων , μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά ( όσο γίνεται) τι είναι το "βάψιμο"

    σε ποια μέταλλα αναφέρεται και τι κερδίζουμε ??

    Ευχαριστώ




    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Όπως είναι γνωστό ορισμένα μέταλλα και ιδιαίτερα ο χάλυβας, όταν υποβάλλεται σε θέρμανση και ακολούθως σε απότομη ψύξη (βαφή) ή σε βραδύτατη ψύξη (ανόπτηση) υφίστανται ορισμένες αλλοιώσεις δηλαδή σκλήρυνση στη πρώτη και μαλάκωμα στη δεύτερη περίπτωση.

    Η αναγέννηση μετάλλου αποβλέπει στην επαναφορά του μετάλλου στην αρχική του κατάσταση.
    Συνίσταται δε αυτή σε ανόπτηση με παρατεταμένη (επί 2 περίπου ώρες) πυράκτωση του μετάλλου λίγο παραπάνω από τους 900 βαθμούς Κελσίου και ακολούθως βραδύτατη ψύξη αυτού είτε αντίστροφα σε βαφή δηλαδή απότομη ψύξη στους 900 βαθμούς και κατόπιν ανόπτηση στους 920 βαθμούς.


    Τώρα κ. Γιάννη για το τι κερδίζουμε, αυτό μάλλον το ξέρει αυτός που θέλει να κάνει την επεξεργασία.



    Loggato

    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #11 il: Martedì, 6 Feb 2007, 22:31:59 »

    Harrispat καλησπέρα

    Αυτό έχει να κάνει με την κρυσταλική δομή του μετάλλου;;
    Loggato
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 251



    « Risposta #12 il: Martedì, 6 Feb 2007, 23:47:36 »


    Αυτό έχει να κάνει με την κρυσταλική δομή του μετάλλου;;

    Και μόνο με αυτη και την αλλαγη της κατά την θέρμανση
    Loggato

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Posts: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Risposta #13 il: Martedì, 6 Feb 2007, 23:57:30 »

    Και με τα μονοκρυσταλλικά Ευάγγελε τι γίνεται;; έχουν διαστολή, βάψιμο κτλ;;
    Loggato
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Offline Offline

    Posts: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Risposta #14 il: Mercoledì, 7 Feb 2007, 01:01:29 »

    Καλησπερα,

    Αυτα ειναι,εαν ειναι να χασουμε την μπαλα να την χασουμε για τα καλα!Συγχωρεστε με εκ των προτερων που θα "πλατιασω" και θα πιασω τα θεωρητικα,αλλα καθε post για καλο..Τα μεταλλα και η σκληροτητα τους εχουν μοναδα μετρησης, οι βαθμοι της κλιμακας Rockwell δινουν ενα μετρο συγκρισης για το ποσο "σκληρο" ειναι ενα μεταλλο.Ακουγεται απλο αλλα δεν ειναι σαν την θερμοκρασια ενα πραγμα...Τα βασικα στοιχεια για να ρυθμισεις τη συμπεριφορα ενος μεταλλου ειναι η θερμοκρασια,η πιεση και ο χρονος.Πχ ποση ωρα θα θερμανεις ενα μεταλλο,στους ποσους βαθμους, και ποση ωρα μεχρι να επανερθει στη χαρακτηριστικη θερμοκρασια του.Οσο για την πιεση,μπορεις να σκληρηνεις, "βαψεις" ενα μεταλλο συμπιεζοντας το και μεταβαλλοντας τους μοριακους δεσμους του,"αφαιρωντας" τα κενα να το πω πιο απλα.Βεβαια μπορεις να τα κανεις και τα τρια παραλληλα, πιεση, θερμοκρασια και ρυθμιση του χρονου στην θερμανση ψυξη κλπ.
    Το θεμα ειναι ενα ομως, ξεφευγουμε απο τη μοντελιστικη  χρηση και μπαινουμε σε χωραφια που,εεε οσο να ναι θελει και καποιες σπουδες buck2Οι εταιρειες που θελουν μεταλλα για συγκεκριμενες χρησεις,ξερουν πανω απ'ολα τι συμπεριφορα θελουν απο το μεταλλο(μεσα απο πειραματα κλπ) ξερουν πολλα στοιχεια γι αυτο και το κυριοτερο ξερουν πως θα επιτυχουν αυτο που θελουν...
    Που θελω να καταληξω?Επειδη δεν εχουμε τις απαραιτητες γνωσεις για να εχουμε συγκεκριμενα αποτελεσματα και εννοειται οτι και καποιες φορες δεν γνωριζουμε τι μεταλλο εχουμε στα χερια μας,ενα ειναι το κολπο,πειραματισμος!Και λιγο διαβασμα δεν βλαπτει.Πλακα πλακα καποια στιγμη θα ηθελα να μαθω περισσοτερα πραγματα γυρω απο τα μεταλλα,αλλα τι να πρωτοδιαβασεις με τοσο λιγο χρονο που μενει?Πηγα μια φορα να ζεστανω ενα ασηματσαλο για να το λυγισω ευκολοτερα ο πονηρος!Το λυγισα ωραια και καλα,το εβαλα στο trainer(ηταν το σκελος προσγειωσης) και απογειωθηκα, οταν επεστρεψα και πατησα αποτομα, το ελαστικο και ακαμπτο ασηματσαλο, λυγισε σαν χαλκος και εννοειται οτι το αλαλανο συρθηκε καποια μετρα απο την μια πλευρα με ομορφα αποτελεσματα laughΔεν ηξερα δεν ρωταγα?

    Φιλε παναγιωτη ρωτα γιατι...
    ΥΓ 1 Εννοειται οτι δεν ξερω γυρω απο "βαψιμο" μεταλλων οποτε παναγιωτη δεν εχω συγκεκριμενη απαντηση να σου δωσω..
    ΥΓ 2.Το κλου της υποθεσης ποιο ειναι?Εβλεπα σε ενα φορουμ χθες καποιον που ρωτουσε πως θα τρυπησει ΚΑΡΒΙΔΙΟ!!! idiot2
    Τιποτα σε πιο μαλακο???
    Γριφος: Ποσους βαθμους Rc ειναι η λαμα του μαχαιριου για να κανουμε χαρακιρι?
    Loggato

    Αίεν Υψικρατείν
    Pagine: [1] 2 3  Tutte     Vai Su
    Stampa
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Moderatori: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Topic: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο
    Salta a:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    Traduzione Italiana a cura di SMItalia

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Valido! CSS Valido!
    Pagina creata in 0.052 secondi con 28 queries.