Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.516 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Dimanche, 19 Mai 2024, 00:05:18

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Dimanche, 19 Mai 2024, 00:05:18

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304516
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 1
    Invités: 39
    Total: 40
    Choix de thème

    Pages: [1]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Giant Citabria 30cc  (Lu 2876 fois)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 19:00:57 »

    Με 2 θέματα ήδη ανοιχτά στο forum (TF Zero 50cc, ESM T-28 50cc), αποφασίσαμε να.... αρχίσουμε και ένα τρίτο!

    Η αλλαγή (εταιρικού) αυτοκινήτου από 5-θυρο σε 4-θυρο μας χτύπησε τα παραπάνω σχέδια και χρειάστηκε να πάμε σε κάτι μικρότερο από 50-60cc για να μπορούμε να το τοποθετήσουμε μέσα στο μικρότερο σεντάν.

    Οπότε, βρήκαμε και μια ευκαιρία να ανανεώσουμε το Sunday flier μας (βλ. non-warbird) αποσύροντας το World Models 1/4 Piper Cub (Clipped) με τη δικύλινδρη Saito 182TD (glow) και να πάμε σε κάτι πάλι υψηλοπτέρυγο αλλά λίγο πιο ακροβατικό και ταυτόχρονα με κινητήρα βενζίνης.

    Ιδού λοιπόν η Giant Citabria στα 2.2m από τη Great Planes για 30cc βενζίνη δίχρονη. Εμείς βέβαια αποφεύγουμε τις δίχρονες για οτιδήποτε δεν είναι hard core ακροβατικό 3D. Παρακάτω, θα εξηγήσουμε την τοποθέτηση της φανταστικής OS GF40 (τετράχρονη βενζίνη στα 40cc).

    Για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα κρεμάσουμε άλλο ένα thread, αυτή τη φορά ξεκινάμε από το... τέλος. Maiden!


    * 20171217_105107.jpg (67.78 Ko, 480x480 - vu 551 fois.)

    * 20171217_105143.jpg (64.31 Ko, 480x480 - vu 567 fois.)

    * 20171217_105122.jpg (62.5 Ko, 480x480 - vu 555 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #1 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:00:48 »

    H maiden έγινε σήμερα με αρκετά καλό καιρό στο Ακραίφνιο. Γύρω στους 18 βαθμούς με απαλό αεράκι.
    Καθότι κάφροι, αποφασίσαμε να πετάξουμε καινούργιο αεροπλάνο κατευθείαν στο πρώτο τεπόζιτο της μηχανής, με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις  idiot2.

    (Ζεί ακόμα).

    Η μηχανή πήρε εύκολα με το choke και εάν εξαιρέσουμε ένα πλούσιο mid-range είχε καλή απόκριση και δε σήκωνε πάνω από 175 βαθμούς στο WOT. Με μία MAS 18x10 πήραμε 7,250 χωρίς να πειράξουμε βελόνες και 2,300 ρελαντί. (Στο τρίτο τεπόζιτο, το ρελαντί είχε πέσει στις 1,600).

    Το αεροπλάνο σηκώθηκε με άνεση στο μισό γκάζι. Το ζύγισμα του manual είναι spot-on όπως και οι κινήσεις, τις οποίες αυξήσαμε κατά 15% και καταλήξαμε με 20% expo για να έχουμε το harmonisation που προτιμάμε.

    Με το χρονόμετρο στα 15min πήραμε ύψος για να κάνουμε circuits προκειμένου να στρώσουμε τη μηχανή στις πλούσιες μεσαίες (~5,200/165C). Τριμάραμε για αρκετές στροφές, αλλά βρεθήκαμε να κυνηγάμε το trim σε κάθε πάσο - το αεροπλάνο είναι ευαίσθητο στον αέρα και με πλάγιο στο διάδρομο "έβαζε φτερό μέσα". Τελικά καταλήξαμε σε λίγο right στο rudder και λίγο up (είναι μπροστόβαρο μάλλον).

    Η προσγείωση ήταν επεισοδιακή διότι... σβήσαμε. Όχι από κακή ρύθμιση ή υπερθέρμανση, αλλά ξεμείναμε από καύσιμο! Έχοντας συνηθίσει με σφυριγμένες ρυθμίσεις να βγάζουμε 15λεπτα ρεζερβουάρ, ξεχάσαμε την αυξημένη κατανάλωση με πλούσιες τις βελόνες οπότε ξεμείναμε στα 9 λεπτά!
    Ευτυχώς η μηχανή μας προϊδέασε με αύξηση στροφών (lean out) μερικά δευτερόλεπτα πρίν σβήσει και καταφέραμε να πάρουμε λίγο ακόμα ύψος πριν το deadstick.

    Κατεβήκαμε χωρίς flaps με αρκετή φόρα για ένα ευχάριστo καγκουρό... Χωρίς ζημιές στο αεροπλάνο - μόνον στον εγωισμό μας.  Ανεση
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #2 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:12:21 »

    Δεύτερη και τρίτη πτήση ήταν πιο "ξεψάρωτες". Το roll rate είναι αρκετά καλό για scale υψηλοπτέρυγο, πολύ "crisp". Στις στροφές θέλει λίγο rudder γιατί κρεμάει ουρά - θα ξαναδούμε το differential. Υποφέρει με πολύ rudder (σναπάρει)! Μειώσαμε την κίνηση. Το knife θέλει αρκετή πάλη αλλά είναι θέμα ρύθμισης και συνήθειας. Inverted είναι ευχάριστο, ενώ στα stall turns το πολύ rudder το βγάζει με roll-out - θα δούμε πώς πρέπει να εκτελεστεί αυτό σωστά σε επόμενη εξόρμηση.

    Στις προσγειώσεις θέλει flap. Κατέβασμα στις 20μοίρες στο υπήνεμο και full στο βασικό μας φέρνει χωρίς φουσκώματα με 1/3 γκάζι μέχρι το διάδρομο. Λόγω των αντιρρίδων έχουμε πολύ drag και εάν κόψουμε στο ρελαντί με flaps, πέφτει σαν τούβλο! Αυτό μας αρέσει διότι ρυθμίζουμε ρυθμό βύθισης μόνον με γκάζι πολύ ωραία. Γενικά, εάν δε γλύψεις με το σωστό rate, το μοντέλο αρχίζει τα χοροπηδητά (γνωστό πρόβλημα του συγκεκριμένου με το landing gear). Εμάς δε μας πειράζει αυτό, διότι είναι πρόκληση και βαστάει ψηλά το ενδιαφέρον!  Στριφογύρισμα ματιών
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #3 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:18:37 »

    Πάμε πίσω στα κατασκευαστικά.

    Τοποθέτηση κινητήρα. Εύκολη, διότι το Bolt pattern του GF40 είναι ίδιο με του GT33. Χρησιμοποιήσαμε τα stand offs από την FG60 R3 που είχαμε ώς spare (38mm). Η μόνη δύσκολη πατέντα ήταν η τοποθεσία της ντίζας του γκαζιού. Για την εξάτμιση, χρησιμοποιήσαμε ένα elbow 80 μοιρών - η απόληξη βγαίνει στη scale θέση!

    Το αλουμινένιο σωληνάκι στην αριστερή πλευρά του firewall φέρει το σένσορα στροφών. Τα υπόλοιπα καλώδια είναι 2 σένσορες θερμοκρασίας, και το pick up της ανάφλεξης. Όλα είναι πιασμένα προσεκτικά για να μην ακουμπήσουν στην εξάτμιση. Όλες οι συνδέσεις της εξάτμισης έχουν περαστεί με φλατζόκολλα, ενώ το καζανάκι έχει ένα πρόσθετο στήριγμα (σε υπερθερμάνσεις, λύνει και κρεμάει!) στο firewall.


    * 20171216_134143.jpg (66.85 Ko, 600x600 - vu 495 fois.)

    * 20171216_134149.jpg (55.02 Ko, 600x600 - vu 514 fois.)

    * 20171216_134203.jpg (61.24 Ko, 600x600 - vu 508 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #4 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:24:24 »

    Το στήριγμα της εξάτμισης και η προστασία του firewall με μονωτική αλουμινοτενία...


    * 20171216_134152.jpg (47.42 Ko, 600x600 - vu 521 fois.)

    * 20171216_134334.jpg (60.47 Ko, 600x600 - vu 516 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #5 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:27:27 »

    Επειδή οι gas τετράχρονοι υποφέρουν από υπερθερμάνσεις, φροντίζουμε για καλό εξαερισμό. Ας είναι καλά το Leroy Merlin...


    * 20170924_174515.jpg (48.78 Ko, 600x600 - vu 507 fois.)

    * 20170924_174521.jpg (26.01 Ko, 600x600 - vu 507 fois.)

    * 20170924_182911.jpg (46.88 Ko, 600x600 - vu 509 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #6 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:30:08 »

    Το cut out της μηχανής με τις γρίλιες... Κρύβεται πολύ ωραία!


    * 20170924_202220.jpg (48.22 Ko, 600x600 - vu 508 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #7 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 21:33:00 »

    Τεπόζιτο πήραμε aftermarket αρκετά καλύτερης ποιότητας. Βοσκός με σωληνάκι τελευταίας τεχνολογίας από τη Sullivan για να τελειώνουμε με "κοκκαλώματα". Συρματασφάλιση πάντα.

    Φαίνεται και το servo του γκαζιού - πατέντα για να έρθει με straight run η ντίζα της πεταλούδας σωστά στην 4χρονή. (Οι εργοστασιακές θέσεις των servo choke και γκαζιού φαίνονται εκατέρωθεν του τεπόζιτου στο σκελετό...)

    Ένα πράγμα που διαβάσαμε στα fora του εξωτερικού ήταν και ότι ο σκελετός είναι γενικά πολύ ελαφριά φτιαγμένος και υποφέρει από ρωγμές λόγω των κραδασμών των μηχανών εσωτερικής καύσης (έχει και option για ηλεκτρικό). Υπάρχουν άνθρωποι που πήραν το firebox στο χέρι από βαριά προσγείωση και το βάρος της μηχανής... Οπότε κατασκευάσαμε ενισχύσεις (doublers) που φαίνονται άβαφτες εκατέρωθεν του τεπόζιτου και σκοπό έχουν να δέσουν το firebox με την κύρια δομή πολύ καλύτερα!

    Στην αριστερή πλευρά έχουμε το διακόπτη του αεροπλάνου (μαγνητικός από την Jeti). Σε πρώτο πλάνο στη 2η φωτό έχουμε το μοχλό του choke (δε βάζουμε ποτέ servo στο choke!). Αυτός είναι εύκολα προσβάσιμος με την αφαίρεση του μαγνητικού αλεξινεμίου - η οποία χρειάζεται ούτως ή άλλως στην αρχή/τέλος κάθε πτήσης για πλήρωση καυσίμου και χειρισμό του διακόπτη...


    * 20171216_134229.jpg (71.51 Ko, 600x600 - vu 494 fois.)

    * 20171216_134237.jpg (48.71 Ko, 600x600 - vu 502 fois.)

    * 20171216_134343.jpg (41.68 Ko, 600x600 - vu 508 fois.)
    « Dernière édition: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 22:28:09 par hpergm » Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 10.776



    WWW
    « Répondre #8 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 22:00:43 »

    Συγχαρητήρια Εκτορα μου!!! Καλές πτησεις!!!! Υπεροχη οπως παντα παρουσίαση!!! Thumbs up Thumbs up
    Journalisée

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #9 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 22:10:35 »

    Thanks Argy!

    Προχωράμε στα ηλεκτρονικά... 2x2S lipo των 1700mAh τροφοδοτούν τον διακόπτη της Jeti o οποίος έχει διαχωρισμένη διπλή είσοδο με διόδους απομόνωσης. Από εκεί πάμε σέ ένα regulator της smartfly ρυθμισμένο στα 5.9V, το οποίο τροφοδοτεί έναν 12κάναλο δέκτη της Jeti...

    Όλα τα ηλεκτρονικά είναι προστατευμένα σε Αρμαφλεξ με εξωτερική επένδυση (δεν τρίβεται!) ενώ χρησιμοποιούμε Velcro δεματικά (είχαμε στόκ, αλλά τώρα δεν τα βρίσκουμε πουθενά! Έχει κανείς καμία άκρη..;;


    * 20171216_223354.jpg (50.6 Ko, 600x600 - vu 484 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #10 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 22:15:11 »

    Το όλο spaghetti καλύπτεται από ελαφρά πλαστικά πατώματα που δίνει το κίτ. Προσθέσαμε και έναν πιλότο 1/3 από την GP.

    Στην πίσω θέση (κενή) προσθέσαμε faux σωλήνες πλαισίου που φαίνονται και στο πραγματικό.


    * 20171216_224028.jpg (47 Ko, 600x600 - vu 498 fois.)

    * 20171216_134450.jpg (38.42 Ko, 600x600 - vu 486 fois.)

    * 20171216_134427.jpg (35.29 Ko, 600x600 - vu 479 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #11 le: Dimanche, 17 Dιc. 2017, 22:18:43 »

    Και απ'έξω...


    * 20171216_224042.jpg (45.58 Ko, 600x600 - vu 497 fois.)

    * 20171216_134411.jpg (38.94 Ko, 600x600 - vu 511 fois.)

    * Citabria 1.jpg (59.03 Ko, 800x546 - vu 494 fois.)
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 390


    « Répondre #12 le: Mardi, 19 Dιc. 2017, 10:07:29 »

    Έκτωρα, αν και το silencer της εξάτμισης βλέπω ότι ταίριαξε πολύ καλά, για ποιό λόγο δεν χρησιμοποιείς ελεύθερη εξάτμιση; Ο θόρυβος αυτών των κινητήρων είναι μάλλον χαμηλός.
    « Dernière édition: Mardi, 19 Dιc. 2017, 10:42:18 par Pantelis Papageorgiou » Journalisée
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.045



    « Répondre #13 le: Mardi, 19 Dιc. 2017, 21:01:44 »

    Παντελή,

    Από τη στιγμή που βγάζει στο scale location δεν είχα λόγο να μην το χρησιμοποιήσω.
    Επίσης, με το βάρος ζυγίζει κιόλας.

    Ο θόρυβος επίσης είναι αρκετός, δε διαφέρει από μεγάλη 4χρονη glow...
    Journalisée

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Pages: [1]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Modérateur: ArgyrisGiannetakis)  |  Fil de discussion: Giant Citabria 30cc
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.021 secondes avec 25 requêtes.