Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.542 μηνύματα σε 12.389 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 22 Μάι 2024, 19:35:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 22 Μάι 2024, 19:35:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 13:59]

    [Χθες στις 22:25]

    [Χθες στις 11:27]

    από ilias
    [Χθες στις 01:39]

    από SV 1 BTA
    [Δευτέρα, 20 Μάι 2024, 15:56:36]

    από ptsetsonis
    [Κυριακή, 19 Μάι 2024, 20:24:59]

    από CMarkop
    [Κυριακή, 19 Μάι 2024, 20:15:51]

    από ptsetsonis
    [Κυριακή, 19 Μάι 2024, 12:41:05]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 18 Μάι 2024, 20:47:48]

    από dominicm
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 16:04:34]

    από geoli
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 15:43:43]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304542
    Σύνολο θεμάτων: 12389
    Online σήμερα: 170
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 121
    Συνολικά: 123
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Pushchords  (Αναγνώστηκε 4975 φορές)
    Periklis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 352



    « στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 10:32:51 »

    Καλημέρα,
    Στα συστήματα πηδαλίων που χρησιμοποιούν συρματόσχοινα αντί για κλασσικές ντίζες ξέρει κανείς να μου πει πόσο "τεντωμένα" πρέπει να είναι τα συρματόσχοινα αυτά στη νορμάλ θέση και πόσο σε πλήρη εκτροπή του πηδαλίου? Huh
    Καταγράφηκε
    Serafim
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.111



    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 10:57:39 »

    Καλημέρα Περικλή

    Τα συρματόσχοινα στο pull-pull θα πρέπει να είναι τόσο τεντωμένα, ώστε να βγάζουν μια μπάσα νότα όταν τα πειράξεις με το δάχτυλο σαν να ήταν χορδή.  Αυτό σημαίνει τεντωμένα, αλλά όχι υπερβολικά τεντωμένα.  Επίσης είναι πολύ σημαντικό να παραμένουν τεντωμένα σε όποια θέση και να βρίσκεται το πηδάλιο, αλλιώς θα έχεις flutter.  Γι' αυτό πρέπει να έχουν σωστή γεωμετρία.

    Σεραφείμ
    Καταγράφηκε

    There is no greater force in the world than wrong rudder
    Periklis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 352



    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 11:05:55 »

    Αν κατάλαβα καλά το fluter είναι μια απότομη-στιγμιαία κίνηση που κάνουν τα πηδάλια σε πλήρη εκτροπη; Huh Ναι, αυτό μου συμβαίνει στο rudder.
    Κάτι ακόμα, όταν το πηδάλιο εκτρέπεται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση πρέπει να παραμένει τεντωμέμη και η χορδή που δεν τραβάει το πηδάλιο; Huh
    Καταγράφηκε
    Serafim
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.111



    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 11:27:18 »

    Το flutter είναι η γρήγορη κίνηση οποιουδήποτε πηδαλίου δεξιά-αριστερά (ή πάνω κάτω, ανάλογα με το πηδάλιο), η οποία μπορεί να προέρχεται από διάφορους λόγους, ο σημαντικότερος από τους οποίους είναι να έχει τζόγους το σύστημα που κινεί το πηδάλιο.  Γι' αυτό και πρέπει και τα δύο σύρματα να είναι τεντωμένα σε όποια θέση και να είναι το πηδάλιο, ώστε να μην αφήνουν περιθώρια στο πηδάλιο να κινείται προς καμία κατεύθυνση.

    Σεραφείμ
    Καταγράφηκε

    There is no greater force in the world than wrong rudder
    Periklis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 352



    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 11:33:09 »

    ΟΚ Thumbs up
    Καταγράφηκε
    ggeorge42
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 458



    « Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 11:35:33 »

    Γεια σου Περικλή

    Να προσθέσω ότι για να το πετύχεις αυτό πρέπει οι βραχίονες που κινούν τα σύρματα να είναι ίσοι με τους βραχίονες των horns στο πηδάλιο, δηλαδή το σύστημα να σχηματίζει ένα παραλληλόγραμμο.

    Γιώργος
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 11:40:41 »

    Γεια χαρα,

    Σε αυτα που εγραψε ο Σεραφειμ θα ηθελα να προσθεσω και τα εξης. Το flutter ειναι το αποτελεσμα ενος φαινομενου συντονισμου, και  συμβαινει σε καποιες  ταχυτητες συνηθως υψηλες.

    Για να αποφευχθει εκτος απο το να μην εχουν τζογους οι ντιζες πρεπει επισις:

    - Να σφραγιστουν τα ανοιγματα των πηδαλιων, με διαφανη ταινεια η υλικο επικαλυψης.

    - Να εχει το πηδαλιο "μηχανικο πλεονεκτημα" (mechanical advantage), δηλαδη το horn που πιανει η ντιζα στο πηδαλιο να ειναι τοσο μακρυ (αυξανει ετσι ο μοχλος της δυναμης που εξασκειται στο πηδαλιο και συνεπως η ροπη) ετσι ωστε να μην επιτρεπει αποκλιση σε υψηλες ταχυτητες. Αν το πηδαλιο ειναι μεγαλο και το horn κοντο, ακομμα και με μηδενικους τζογους το flutter ειναι πιθανο. Αυτη ειναι μια γενικοτερη παρατηρηση για αυτους που θελουν να σεταρουν μεγαλες κινησεις στα μοντελα τους μικραινοντας την αποσταση των horn.


    Φιλικα,
    Νικος
    Καταγράφηκε
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 14:32:22 »

    - Να σφραγιστουν τα ανοιγματα των πηδαλιων, με διαφανη ταινεια η υλικο επικαλυψης.

    Με αυτόν τον τρόπο γλιτώνεις κυρίως την πρόωρη αποκόλληση οριακού στρώματος μέχρι την στιγμή που αυτό εγκαταλείπει το χείλος εκφυγής επειδή η καμπύλη της άνω μεριάς της πτέρυγας είναι συνεχείς χωρίς "χαρακώματα".
    Καταγράφηκε
    stavros
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 75



    « Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 15:20:01 »


    Να προσθέσω ότι για να το πετύχεις αυτό πρέπει οι βραχίονες που κινούν τα σύρματα να είναι ίσοι με τους βραχίονες των horns στο πηδάλιο, δηλαδή το σύστημα να σχηματίζει ένα παραλληλόγραμμο.


    Η παραλληλία των συρμάτων του pull-pull δεν είναι προυπόθεση για να έχουμε τεντωμένα τα σύρματα σε όλη τη διαδρομή του πηδαλίου. Αυτό εξασφαλίζεται μόνο άν η γραμμή που συνδέει τις αρθρώσεις των συρμάτων στο πηδάλιο και στο servo συμπίπτουν με την hinge line ή ισαπέχουν από αυτήν όπως φαίνεται εδώ : http://www.centralhobbies.com/instructional/linkage2/link22.html
    Προκειμένου να επιλέξουμε το μήκος του βραχίονα στο servo εκτιμούμε την επιθυμητή γωνία περιστροφής του πηδαλίου.
    Άν η γωνία αυτή είναι μικρότερη της μέγιστης του servo (που συνήθως είναι) τότε επιλέγουμε και μικρότερο βραχίονα (αυτάκι) στο servo από αυτό του βραχίονα του πηδαλίου.Έτσι χρησιμοποιούμε και όλη την διαθέσιμη ακρίβεια του servo.
     
    Καταγράφηκε

    Σταύρος Ιωαννίδης

    Building is a hobby, flying is a sport
    ggeorge42
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 458



    « Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 15:39:32 »

     Thumbs up
    Χρήσιμο link Σταύρο, ευχαριστούμε
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.192



    « Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 16:22:43 »


    Να προσθέσω ότι για να το πετύχεις αυτό πρέπει οι βραχίονες που κινούν τα σύρματα να είναι ίσοι με τους βραχίονες των horns στο πηδάλιο, δηλαδή το σύστημα να σχηματίζει ένα παραλληλόγραμμο.


    Η παραλληλία των συρμάτων του pull-pull δεν είναι προυπόθεση για να έχουμε τεντωμένα τα σύρματα σε όλη τη διαδρομή του πηδαλίου. Αυτό εξασφαλίζεται μόνο άν η γραμμή που συνδέει τις αρθρώσεις των συρμάτων στο πηδάλιο και στο servo συμπίπτουν με την hinge line ή ισαπέχουν από αυτήν όπως φαίνεται εδώ : http://www.centralhobbies.com/instructional/linkage2/link22.html
    Προκειμένου να επιλέξουμε το μήκος του βραχίονα στο servo εκτιμούμε την επιθυμητή γωνία περιστροφής του πηδαλίου.
    Άν η γωνία αυτή είναι μικρότερη της μέγιστης του servo (που συνήθως είναι) τότε επιλέγουμε και μικρότερο βραχίονα (αυτάκι) στο servo από αυτό του βραχίονα του πηδαλίου.Έτσι χρησιμοποιούμε και όλη την διαθέσιμη ακρίβεια του servo.
     


    A κατι που ξεχασα, τα συρματα δουλευουν καλυτερα αν ειναι διασταυρωμενα και οχι παραλληλα. Αρκει να εχει καποιος συρματοσχοινα με πλαστικη μονωση για αποφυγη πιθανου RF. Πολλοι μαλιστα πλεον χρησιμοποιουν kevlar και οχι συρματοσχοινο σε τετοιες περιπτωσεις.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 16:58:32 »

    - Να σφραγιστουν τα ανοιγματα των πηδαλιων, με διαφανη ταινεια η υλικο επικαλυψης.

    Με αυτόν τον τρόπο γλιτώνεις κυρίως την πρόωρη αποκόλληση οριακού στρώματος μέχρι την στιγμή που αυτό εγκαταλείπει το χείλος εκφυγής επειδή η καμπύλη της άνω μεριάς της πτέρυγας είναι συνεχείς χωρίς "χαρακώματα".

    Απ' ότι θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια, η αποκόληση του οριακού στρώματος έχει ήδη επέλθη κοντά στο παχύτερο σημείο της αεροτομής.

     
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 18:25:34 »


    Aπ' ότι θυμάμαι από τα παιδικά μου χρόνια, η αποκόληση του οριακού στρώματος έχει ήδη επέλθη κοντά στο παχύτερο σημείο της αεροτομής.
    [/quote]

    Έχεις δει ποτέ λερωμένο οπίσθιο τζάμι από παμπάλαιο CITROEN GSA? Σίγουρα όχι.
    Είναι επειδή η ροή του ρευστού (αέρα) παραμένει προκολλημένο επάνω στην επιφάνεια του αμαξώματος. Ενώ σε αυτοκίνητα δύο όγκων (δηλαδή "κοφτά") είναι μόνιμα λερωμένα τα οπίσθια τζάμια λόγω απότομης αποκόλλησης του ορικού στρώματος = τυρβώδη ροή = παραγωγή στροβίλων = αύξηση αντίστασης ..........
    Μπορούμε να βοηθήσουμε να παραμείνει το οριακό στρώμα πάνω στην επιφάνεια που μας ενδιαφέρει "βοηθώντας" το με γλυκές καμπύλες, λείες επιφάνειες (γιαυτό ταξιδεύω με πλυμένο και γυαλισμένο αυτοκίνητο  Χαμόγελο) και φυσικά να μην έχουμε εξωγκώματα ή βαθουλώματα πάνω σε αυτήν όπως στην περίπτωση στο σημείο ένωσης τον ailerons με την πτέρυγα.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 18:34:38 από Κυρμπέσης Νίκος » Καταγράφηκε
    stavros
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 75



    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 18:37:49 »

    A κατι που ξεχασα, τα συρματα δουλευουν καλυτερα αν ειναι διασταυρωμενα και οχι παραλληλα. Αρκει να εχει καποιος συρματοσχοινα με πλαστικη μονωση για αποφυγη πιθανου RF. Πολλοι μαλιστα πλεον χρησιμοποιουν kevlar και οχι συρματοσχοινο σε τετοιες περιπτωσεις.


    Πολύ σωστά Νίκο,
    με την διασταύρωση των συρμάτων έχουμε επίσης :
    1. Έξοδο των συρμάτων πιό πίσω (κοντύτερα στο πηδάλιο) και
    2. Μιεγαλύτερη γωνία εξόδου από την άτρακτο οπότε μικρότερη σχισμή στο πλαινό
    Καταγράφηκε

    Σταύρος Ιωαννίδης

    Building is a hobby, flying is a sport
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #14 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 18:52:54 »

    Φίλε Κυρμπέση Νίκο.

    Σωστή η αναφορά με το Citroen, αλλά ο Θείος έχει δίκιο.Η αεροτομή που κρατάει το στρώμα μέχρι το
    χείλος εγφυγής, υπάρχει για αεροσκάφη που τρέχουν με Transonic και supersonic
    ταχύτητες.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #15 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 19:27:59 »

    Κύριοι,

    άλλο το οριακό στρώμα, και άλλο το υπόλοιπο της μάζας του αέρα, που φυσικά ρέει και ακολουθεί την καμπύλη της αεροτομής με τύρβεις.

    Στα αργά μοντέλα δεν μπορούμε να έχουμε αεροτομές στρωτής ροής, όπως στα μεγάλα αεροπλάνα.

    Το οριακό στρώμα αποκολλάται πολύ νωρίς. Αν η αεροτομή δεν έχει turbulators, αποκολλάται πριν το παχύτερο σημείο, και δεν αποδίδει.

    Ετσι φροντίζουμε να βάλουμε turbulators, για να "τυρβοποιούμε" εμείς τη ροή, αρκετά νωρίς, ακόμα και πριν την είσοδο στο σημείο ανακοπής, για να αυξήσει την κινητική της ενέργεια, και να μπορέσει να επανακολληθεί στην επιφάνεια, για λίγο ακόμα μετά την πρώτη αποκόλλησή της.

    Ο λόγος που σφραγίζουμε το ανοιγμα στην ευθεία γυγλισμού των πηδαλίων είναι για να μη περνάει αέρας από την μία επιφάνεια στην άλλη, αφ' ενός για να μην αλλάζει το τριμάρισμα του αεροπλάνου, αφ' ετέρου για να μην ενιχύεται η ταλάντωση των στροβίλων της περιοχής.

    Το σημείο που το σφραγίζουμε είναι είτε ακριβώς στη μέση του γυγλισμού, είτε από επάνω (άσχημο) είτε από κάτω (δεν φαίνεται).
    Και τα τρία έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.

    Δεν μιλάμε για λείανση της καμπύλης της αεροτομής και κάλυψη του σκαλοπατιού που αφήνει η άρθρωση του πηδάλιου στο φτερό. Απλά για κλείσιμο του ανοίγματος.

    Αν θέλουμε να αποφύγουμε την οιαδήποτε αύξηση της οπισθέλκουσας, πρέπει να ακολουθήσουμε άλλο είδος γυγλισμού, χωνεύοντας το πηδάλιο μέσα στο φτερό.

    Αν θα παρατηρείστε τα μοντέλα των F3J ανεμόπτερων, τα μεν ailerons αρθρώνονται στην επάνω επιφάνεια, τα δε flaps στην κάτω.

    Αυτό σημαίνει ότι δεν τους ενδιαφέρει το σκαλοπάτι που υπάρχει και που αυξάνει όταν εκτραπεί το πηδάλιο.

    Το flutter των πηδαλίων έχει ήδη αναπτυχθεί σε άλλο ποστ, πριν από καιρό. Βάλτε τις λέξεις κλειδιά στο ψαχτήρι, και θα το βρείτε.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 19:28:27 »

    Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά εδώ δεν φαίνεται να αποκολλάται το οριακό στρώμα.


    * Aeeuia_001_resize.jpg (78.73 KB, 518x400 - εμφανίστηκε 222 φορές.)
    Καταγράφηκε
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 30 Ιαν 2007, 19:46:59 »

    θέλω να προσθέσω,κάποτε τα παλιά τα χρόνια που λέμε, όταν στους ουρανούς πετούσαν μόνο freeflight
    ανεμόπτερα, τοποθετούσαν στο κέντρο πίεσης και κατα το μήκος της πτέρυγας μια λεπτή πετονιά ή μεβράνη.
    Αυτό και μόνο δείχνει την ανάγκη των αερομοντελιστών για περισσότερη διάρκεια πτήσης.Και κατ' επέκταση στα λόγια του jkon.
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: Pushchords
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.038 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.