Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.199 μηνύματα σε 11.305 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 04:21:44

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 04:21:44

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από dominicm
[Χθες στις 21:13]

από orck
[Χθες στις 21:10]

από orck
[Χθες στις 20:58]

[Χθες στις 20:57]

από dominicm
[Χθες στις 19:52]

από sliver
[Χθες στις 18:17]

από 3DJunk
[Χθες στις 17:21]

από Takis42
[Χθες στις 11:04]

από JPS
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 23:56:26]

[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 22:11:25]

από MKS
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 17:14:32]

από eolos30
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 12:50:57]

από snoopy
[Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 11:32:55]

[Τετάρτη, 18 Οκτ 2017, 18:31:19]

από dominicm
[Τετάρτη, 18 Οκτ 2017, 16:03:35]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5929
Τελευταίο: ΠαύλοςΣαλόνικα
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 284199
Σύνολο θεμάτων: 11305
Online σήμερα: 31
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 18
Συνολικά: 18
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: GIANT SCALE & GAS projects « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: GIANT SCALE & GAS projects  (Αναγνώστηκε 7990 φορές)
   
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« στις: Σάββατο, 22 Ιούλ 2006, 02:35:12 »

Στα πλαίσια νέας εισαγωγής μεγέθους  42%-52%  μοντέλων μου είναι απαραίτητη κάθε πληροφορία σχετικά με ασφάλιση, περιορισμό πτήσεων, διαδικασίες πιστοποίησης & Ελέγχων κλπ.

Παρακαλώ όποιος έχει VALID πληροφορίες ή και απορίες για τα παράπάνω , να τις παραθέσει.

Καλό θα ήταν μιας και κάθε χρόνο μεγαλώνει κατα 12% περίπου η αγορα και χρήση Giant Μοντέλων να έχουμε άποψη όλοι όσοι μας ενδιαφέρει αυτή η κατηγορία RC.

Θεωρώ σκόπιμο να αρχίσει συζήτηση για την κατηγορία μεγάλων (Gas 50cc-300cc) ώστε να βλέπουμε όλοι τις πιθανές απαντήσεις/λύσεις σε προβλήματα και απορίες.

Ελπίζω να μην υπάρχει ήδη κάτι τέτοιο μιας και ακόμα δεν έχω διαβάσει όλα τα forum Topics.

Ευχαριστω,

Μάνος
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 18:51:53 »

Νικό ΄μεταφέρω την συνέχεια της συζήτησης εδω...


Και για τσεκαρε και τους μάγκες που έβαλαν τα μάτια σε εμάς. Από τα Full Scale sta παιχνίδια μας!


www.jimkimballenterprises.com

Μάνος


* drake_python_6.jpg (104.49 KB, 752x500 - εμφανίστηκε 866 φορές.)
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 18:56:13 »

Και για τους scale fanatix κατασκευαστές...

http://www.bigairplanes.com/pitts%2012's%20under%20const.htm


Manos
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 19:00:30 »

Kai telos me kati arketa megalo..gia να ξεφύγουμε τα επόμενα 5 λεπτά από τα μικρά..

Full size kai exei kai times! xexe!


http://www.pittsmodel12.com/#

Μάνος
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 19:20:56 »

Νικό ΄μεταφέρω την συνέχεια της συζήτησης εδω...


Και για τσεκαρε και τους μάγκες που έβαλαν τα μάτια σε εμάς. Από τα Full Scale sta παιχνίδια μας!


www.jimkimballenterprises.com

Μάνος

Kai to real one!


Manos


* ygpA757.jpg (42.01 KB, 768x576 - εμφανίστηκε 861 φορές.)
Καταγράφηκε
Elias Sopeoglou
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 319



Προφίλ
« Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 19 Οκτ 2006, 22:28:11 »

Χμμ ...
Το κατω φτερο εχει λεπτοτερη αεροτομη απο το πανω ..
ξερει κανενας τιποτα γι,αυτο ;;
πρωτη φορα το βλεπω σε διπλανο
Ηλιας
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 08:24:54 »

Χμμ ...
Το κατω φτερο εχει λεπτοτερη αεροτομη απο το πανω ..
ξερει κανενας τιποτα γι,αυτο ;;
πρωτη φορα το βλεπω σε διπλανο
Ηλιας

Πολλά διπλάνα της πρώτης περιόδου του αεροπλάνου, είχαν μικρότερο κάτω φτερό.

Στη φωτογραφία που έχεις βάλει, πράγματι φαίνεται στενότερο το tip plate του κάτω φτερού. Δεν μπορώ όμως να διακρίνω - λόγω γωνίας-  το πάχος της επάνω αεροτομής για να το συγκρίνω επακριβώς με αυτό της κάτω.
Σε πρώτη ματιά πράγματι έχεις δίκιο.

jkon (θείος Γιάννης)
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 08:27:32 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 20:20:55 »

Ηλία από ότι θυμάμαι γινόταν τέτοια χρήση σε παλαιά αεροπλάνα όπως λέει και ο Θείος.
Σε βιβλίο που είχα χρησιμοποιήσει στο πτυχίο μου έλεγε ότι παρά το γεγονός ότι οι συμμετρκές αεροτομές δεν έχουν σχεδόν καθόλου pitching Moments, γινόταν χρήση αεροτομών στα διπλάνα όπου το κάτω φτερό είχε αεροτομή με άλλη μέση χορδή για να πετύχουν χαμηλότερο profile drag ώστε να έχουν την δυνατότητα σε χαμηλά Reyn. Numb. να ελαχιστοποιούν τα moments. (σε συγκεκριμένο εύρος ταχυτήτων.)

Το βιβλίο ήταν to Theorytical Aerodynamics tou Thomson αλλα πρέπει να ψάξω να το βρω. (Ήταν μπλε και με ηλίθιο εξώφυλο).Εκεί λοιπόν ανέφερε συγκεκριμένουs τυπους αεροτομων με άλλο mean Chord που δεν θυμάμαι τι!

εάν το βρώ θα σου πω...

Μάνος
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 20:55:46 »

Οπως είπα τα πρώτα αεροπλάνα ήταν διπλάνα. Αυτή είναι μία λύση για αντοχή και ελαφρά κατασκευή.

Η ύπαρξη δύο πτερύγων επιτρέπει να δεθούν μεταξύ τους με κολώνες και σύρματα σε διάταξη "Χ", και να αποτελέσουν ένα άκαμπτο σύνολο. Ετσι όσο υπάρχει κάτω φτερό, έστω και μικρότερο, εξυπηρετείται η παραπάνω συνθήκη.

Με την ευκαιρία αυτή επειδή η μάζα είναι συγκεντρωμένη πιό κοντά στον άξονα του αεροπλάνου, οι αδράνειες γύρω από αυτόν είναι μικρότερες, και το ρολλ ξεκινάει ευκολώτερα, είναι γρηγορώτερο και σταματάει με ακρίβεια εκεί που θέλεις.

Πιστεύω όμως ότι το μικρότερο κάτω φτερό βοηθάει στην ισορροπία των δυνάμεων, όσοι αερομοντελιστές πετάνε διπλάνα μοντέλα, θα έχουν αντιληφθεί ότι δεν τριμμάρονται τόσο έυκολα (ή καθόλου) συγκριτικά με τα μονοπλάνα.

jkon (θείος Γιάννης)
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 21:20:36 »

Παράθεση
Πιστεύω όμως ότι το μικρότερο κάτω φτερό βοηθάει στην ισορροπία των δυνάμεων, όσοι αερομοντελιστές πετάνε διπλάνα μοντέλα, θα έχουν αντιληφθεί ότι δεν τριμμάρονται τόσο έυκολα (ή καθόλου) συγκριτικά με τα μονοπλάνα.


Ψηφίζω => Καθόλου! Cheesy
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 21:28:32 »

Ηλίας... FYI
Πάντως απορώ...το πέρασα με 73% αλλα ΔΕΝ θυμάμαι τίποτα από αυτά. Και εάν τα θυμόμουν θα έκανα τα διπλανάκια μου να πετάνε καλύτερα!! idiot2
To κομμάτι που είχα προ-αναφέρει για τα moments einai sto Biplane Wings.Πιστεύω ότι θα υπάρχει και σε ε-βοοκ....

Manos

HAVING TWO WINGS increases the options for aileron location. The simplest for a model is full-span ailerons, of 25 percent of the chord in width, on the lower or upper wing only. Another option is ailerons of 35 to 40 percent of semi-span in length and 25 percent of chord in width, on both upper and lower wings. They may be actuated by servos in both wings or by struts connecting the lower to upper ailerons, the lower being servo-operated.
Where the upper wing is larger than the lower, having ailerons only on the upper wing makes sense, as the greater span provides a longer moment arm.
One unique biplane, the Durand Mk V, used spoilers on the lower wing for roll control, since the trailing edges of both wings were devoted to plain flaps. The spoilers, located just ahead of the lower wing flaps, were 13 percent of chord in width and 47 percent of the wing's semispan in length. They were proven to be very effective. Figure 1 illustrates this interesting biplane. Note the large gap and heavy negative stagger.

TAIL MOMENT ARM AND HORIZONTAL TAIL AREA
A tail moment arm of three times the upper wing's mean aerodynamic chord (MAC) for equal wings (or the mean chord for unequal wings) and a horizontal tail area of 15 percent of the biplane's total wing area will provide adequate stability. Elevators of 30 percent of the horizontal tail will provide good longitudinal control. The tail moment arm is measured from the biplane cell's aerodynamic center to 1/4 MAC of the horizontal tail. Larger tail moment arms permit reduction in horizontal tail area and vice versa. A formula follows: Horizontal tail area (sq. in.) = 3 x MAC (in.) x 0.15 wing area (sq. in.) Tail moment arm (in.)

VERTICAL TAIL AREA
Since most biplanes are tail-draggers, it is recommended that the rudder area be no less than 50 percent of the total vertical tail area with throws of 30 degrees on both sides of neutral. This provides good control during takeoffs and landings to overcome the directional instability of taildragger landing gear.

WING LOADING AND FLAPS
Today's full-scale homebuilt aircraft, such as the Lancairs, Glassairs and Pulsars, achieve surprisingly good performance on modest horsepower. They feature: high wing loadings; small, moderately high aspect ratio wings; laminar flow airfoils; teardrop, pressure-recovery fuselages; retractable landing gear; close attention to parasitic drag reduction and smooth composite stressed-skin construction. Takeoff and landing speeds are reduced by the use of large slotted flaps.
Against this backdrop, the biplane is an antique. It is even being replaced by sleek monoplanes for aerobatics. However, to many modelers (including this author), the biplane is attractive. It is hard to find a more appealing small biplane than George Meyers' Little Toot.
Flaps are unnecessary on most biplanes due to their low wing loadings. The author knows of only three biplanes incorporating plain or split flaps, but none with slotted flaps. These are Durand's Mk V, the Gloster Gladiator (Figure 2) and the Beech Staggerwing (Figure 3).
This author favors higher wing loadings in the 25 oz./sq. ft. of wing area range, permitting smaller, sturdy models of very clean aerodynamics with power loadings in the 200 to 250 oz./ci of engine displacement range. Large slotted flaps permit takeoffs and landings at speeds in the low 20mph range.
For model biplanes with wing loadings of 20 oz./sq. ft. or less, flaps are unnecessary, unless the designer incorporates plain or split flaps, inboard of the ailerons, on both wings, to permit steep, slow landing approaches. Above 20 oz./sq. ft., flaps are the designer's option.

DIHEDRAL
The two wings of a biplane multiply the options for dihedral: lower wing only; upper wing only; or both wings with dihedral. In all cases, 2 to 3 degrees of dihedral is adequate.
Large negative stagger favors lower wing dihedral only (see the Durand Mk V). This performs a dual role; if a wing drops, the lower wing rises and also lifts the nose to guard against the development of a spiral dive, due to the lower wing's aerodynamic center being ahead of the CG.
Large positive stagger, along with lower wing dihedral only, would have a similar action, but since the lower wing's aerodynamic center is behind the CG, a tendency for a shallow dive could develop.
For low stagger (positive or negative), this author suggests lower wing dihedral only.

WING SWEEPBACK
According to Hoerner's "Fluid Dynamic Lift," 2 to 3 degrees of sweepback are equivalent to 1 degree of dihedral in level flight but, unlike dihedral, the effect increases proportionally to the lift coefficient at higher angles of attack. Little or no dihedral is required for sweptback wings.
Sweepback aids directional stability. When yawed by rudder, the lift differential between advancing and retreating wings promotes rolling action. In biplanes, it is usual to have only the upper wing or both wings swept back-but not more than 10 degrees. Locating the center of lift (or aerodynamic center) requires locating the MAC of the swept wing(s) and locating its (their) aerodynamic center(s) at 23 percent of the chord from the leading edge as in Figure 4, and determining distance "X."
 
BIPLANE AIRFOILS
Because a biplane's wings are shorter and narrower than an equivalent monoplane wing of equal area and aspect ratio, the bending and torsion loads are reduced, particularly if the outboard Nstruts are functional.
Thinner airfoils are suggested with thickness-to-chord ratios of 9 to 12 percent. Symmetrical airfoils have no pitching moment, but their maximum lift coefficients are low, and they suffer greater reduction in maximum lift coefficient and increased drag at low Reynolds numbers. This imposes smaller moments to be occured at variable speeds, eventhough the increase in their landing speeds.
Cambered airfoils are less affected by scale effect, have higher maximum lift coefficient and lower profile drag at low Reynolds numbers but have modest nosedown pitching moments. Their landing speeds are lower.
A compromise is the semisymmetrical airfoil, which has a higher maximum lift coefficient than a symmetrical airfoil and relatively low pitching moments.
This author favors Eppler airfoils, which were tested in the wind tunnel at Stuttgart University in Germany. Their airfoil plots are excellent, are at low Reynolds numbers and do include the airfoil's pitching moments-something that is not yet provided by similar testing at U.S. facilities. Suggested Eppler airfoils are: E193-10.2 percent thick E 205-10.5 percent thick E222-10.2 percent thick E22610.9 percent thick

LEVEL FLIGHT ANGLE OF INCIDENCE
A biplane is no different than a monoplane, but two wings rather than one must be considered. It becomes complicated if decalage is used; each wing should be considered separately and the angle of incidence for each determined. As mentioned, the most efficient wings are of equal area, span and chord, set at the same angle of incidence and with or without stagger.

PITCHING MOMENTS
These nose-down moments are a consideration for airfoils with cambered mean lines and are overcome by a download on the horizontal tail. The narrower chords of biplane wings result in lower pitching moments than for an equivalent monoplane.

WAKE DOWNWASH
There is very little data available on wake and downwash for biplanes. This provokes the question of where-vertically-to position the horizontal tail. To have the tail immersed in the wake from either wing is not good design.
As Figure 7 illustrates, there are three possible vertical locations. Location 1 calls for a T-tail and is probably the best for horizontal tail effectiveness. Location 2 between the wakes is the usual position. It should be positioned at l of the space between the wakes and above the lower wake. As the wings' lift coefficients increase, as in a climb, the wakes' downwash angle will increase, but the tail will not be immersed in either wake. Location 3 is not practical since it would be below the fuselage.
« Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 20 Οκτ 2006, 21:31:51 από kerpinis » Καταγράφηκε
Elias Sopeoglou
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 319



Προφίλ
« Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 21 Οκτ 2006, 00:25:11 »

Οπως είπα τα πρώτα αεροπλάνα ήταν διπλάνα. Αυτή είναι μία λύση για αντοχή και ελαφρά κατασκευή.

Η ύπαρξη δύο πτερύγων επιτρέπει να δεθούν μεταξύ τους με κολώνες και σύρματα σε διάταξη "Χ", και να αποτελέσουν ένα άκαμπτο σύνολο. Ετσι όσο υπάρχει κάτω φτερό, έστω και μικρότερο, εξυπηρετείται η παραπάνω συνθήκη.

Με την ευκαιρία αυτή επειδή η μάζα είναι συγκεντρωμένη πιό κοντά στον άξονα του αεροπλάνου, οι αδράνειες γύρω από αυτόν είναι μικρότερες, και το ρολλ ξεκινάει ευκολώτερα, είναι γρηγορώτερο και σταματάει με ακρίβεια εκεί που θέλεις.

Οπα οπα θειε Γιαννη ,ξαναπες το αυτο γιατι δεν το επιασα ,δηλαδη συγκριτικα με μονοπλανο ..?

Πιστεύω όμως ότι το μικρότερο κάτω φτερό βοηθάει στην ισορροπία των δυνάμεων, όσοι αερομοντελιστές πετάνε διπλάνα μοντέλα, θα έχουν αντιληφθεί ότι δεν τριμμάρονται τόσο έυκολα (ή καθόλου) συγκριτικά με τα μονοπλάνα.

τι μου το θυμισες ; ..εχω δουλεια με το τσουβαλι στο διπλανο ,ειδη οι πρωτες σκεψεις να κατεβασω η να αλλαξω γωνια στο επανω φτερο τριγυρνανε στο μυαλο μου.
Μανο τι γωνιες εχει το ULT ??
ωραιο το copy paste αλλα θελει διαβασμα πρωι με καθαρο μυαλο .
 Thumbs up

jkon (θείος Γιάννης)
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 21 Οκτ 2006, 02:11:04 »

Den einai copy paste re sy! ieinai scan me OCR! 

Exw dwsei 1.2 mires negative sto epanw ftero se sxesh me to katw.. Ekana kai alles 2 prospatheies apo .5 moires se 1.2.

Etsi exei diafora sto Harier xwris na prepei na kanw mix ta ailerons me elevator klp...


Megalh diafora xarh se help apo Bill Hempel...

Manos
Καταγράφηκε
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 21 Οκτ 2006, 13:56:46 »

To καινούργιο απόκτημα...

Κινητήρας 45cc, από την CRRC Pro.  Εχω διαβάσει καλές κριτικές μέχρι στιγμής. Θα δούμε.


Παιδιά που μπορώ να μάθω τον τρόπο λειτουργίας gas μηχανών, (κείμενα,εικόνες κ.λ.π.?)
Η μηχανή είναι κινέζικη με carb της walbro. Για να βάλουμε μπρος gas μηχανές, κλείνουμε με κάποιο τρόπο την πεταλούδα του αέρα???

Είναι η πρώτη φορά που μπαίνω στη βενζίνη και κάποια πράγματα είναι εντελώς καινούργια για μένα.
Καταγράφηκε
Γιάννης Παξιμαδάκης
Global Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.950



Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 21 Οκτ 2006, 14:03:01 »

Παράθεση
που μπορώ να μάθω τον τρόπο λειτουργίας gas μηχανών,

επειδή  εχω στο μυαλο μου την ενασχόληση με gas  στο προσεχες μελλον  να σε ρωτήσω  , μαζί με την μηχανη που πήρες δεν υπήρχε manual??

γενικότερα οι μηχανές gas ερχονται με οδηγίες ή οχι ?

Γενικές οδηγίες εδω


ποσο την αγόρασες?? και από που??
Καταγράφηκε

Γιάννης Παξιμαδάκης
http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #15 στις: Σάββατο, 21 Οκτ 2006, 14:19:51 »

Παράθεση
Για να βάλουμε μπρος gas μηχανές, κλείνουμε με κάποιο τρόπο την πεταλούδα του αέρα???

Είναι η πρώτη φορά που μπαίνω στη βενζίνη και κάποια πράγματα είναι εντελώς καινούργια για μένα.

To walbro απέναντι από το μπράτσο του γκαζιού έχει ένα άλλο μικρό μπράτσο που ανοίγει και κλείνει μία χρυσή πεταλούδα που βρίσκεται στην επιφάνεια του καρπυρατερ. Αυτό είναι το chock.

Oi Gas κινητήρες μόλις τραβήξουν καυσιμο λειτουργούν κανονικά. Επειδή το καρμπυρατέρ διαφέρει από τα glow, ο τρόπος για να τραβήξει καυσιμο είναι να κλείσεις το chock. Συνεπώς είναι σαν να βάζεις το δάχτυλο σου στο αντοίστιχο καρμπυρατέρ νίτρου κλπ.

Άρα.

1. Πρώτα από όλα βάφουμε τα τιπ της προπέλας!
2. Ανοίγουμε τα ρευματα στην ηλεκτρονική
3. Κλείνουμε τον αέρα
4. Αρχίζουμε Hand Start με γάντι

και... Μόλις ακούσουμε "σκάσιμο"

5. Ανοίγουμε πάλι τον αέρα
6. Αρχίζουμε Hand Start με γάντι
7. Μετά από 2-4 προσπάθειες παίρνει μπροστά (με σωστό ρύθμισμα)


Επίσης. ΤΑ ΠΑΝΤΑ πρέπει να συνοδεύονται από manual!.Πρώτον για την ορθή λειτουργεία και ρύθμιση τους και 2ον για συνοδεία με λίστα ανταλλακτικών.

Πλέον τις κινέζικες βενζίνες μπορείτε να τις βρείτε όπου τα μαγαζιά στοκάρουν βενζίνοκηνητήρες φτηνού κόστους. Εκτιμώ ότι το φτηνότερο κόστος της συγκεκριμένης είναι στα 235 ευρό και το μεγαλύτερο (ανάλογα το χρώμα της κεφαλής, μπλέ, κίτρινο, κόκκινο, μαύρο) στα 350

Από κριτικές θα μας πούνε οι χρήστες με τον καιρό.

Μάνος



Καταγράφηκε
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Σάββατο, 21 Οκτ 2006, 23:56:52 »

Γεια σου Γιάννη. Την μηχανή την αγόρασα από κατάστημα στην Γερμανία μόνο 279.00 ευρώ! (μαζί και η ηλεκτρονική και το pitts style muffler!). Στην Γερμανία την διακινεί η JAMARA και την χρησιμοποιεί σέ όλα τα giant scale μοντέλλα της.

Μέσα στο κουτί υπάρχει manual στα Γερμανικά αλλά και στα Αγγλικά. Όμως καθώς είμαι καινούργιος στον χώρο των gas και τα manuals αυτά δεν είναι και πολύ αναλυτικά, γι' αυτό ψάχνω το κάτι παραπάνω. Βέβαια και το manual της DA 50 που είδα, λίγο πολύ τα ίδια λέει. Θα την βρούμε την άκρη σιγά-σιγά...

Αν θελήσεις περισσότερες λεπτομέρειες για το κατάστημα στην Γερμανία, πες μου

Χαιρετισμούς,
Γιώργος
Καταγράφηκε
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 00:03:15 »

Μάνο ευχαριστώ για τις πρώτες συμβουλές.
Θα χρειαστώ βοήθεια σίγουρα!
Όπως είπα και στον Γιάννη τα manuals είναι μέσα στην συσκευασία αλλά είναι τα πράγματα καινούργια για μένα .

Όπως λες και εσύ οι μηχανές αυτές μέχρι στιγμής έχουν καλές κριτικές αλλά ακόμα δεν ξέρει κανείς την διάρκεια καλής λειτουργίας. Χρειάζεται καιρός για να δούμε αν οι κινέζοι έκαναν αξιόπιστες μηχανές και στις βενζίνες.
Ας ελπίσουμε το ρίσκο του νέου και κινέζικου να μου βγει σε καλό!

Γιώργος 
Καταγράφηκε
gregman
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 256



Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 00:08:18 »

εδω στην ελλαδα μας πωλειται  245 Ε...αν κανετε μια ερευνα στα καταστηματα που  αναφερονται στη λιστα του aeromodelling  θα τη βρειτε σε 2 τουλαχιστον .

στα φορουμ τα αμερικανικα υπαρχουν εκετεταμενες  πληροφοριες για τη συγεκριμενη μηχανη.
Καταγράφηκε

Γρηγόρης Μανουσακάκης
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 00:19:56 »

Αμάν! 245...
Καταγράφηκε
Elias Sopeoglou
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 319



Προφίλ
« Απάντηση #20 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 10:20:47 »

Den einai copy paste re sy! ieinai scan me OCR! 

Exw dwsei 1.2 mires negative sto epanw ftero se sxesh me to katw.. Ekana kai alles 2 prospatheies apo .5 moires se 1.2.

Etsi exei diafora sto Harier xwris na prepei na kanw mix ta ailerons me elevator klp...


Megalh diafora xarh se help apo Bill Hempel...

Manos
Oραιος !
Χμ μαλλον θα δοκιμασω και εγω καμια μοιρα στο πανω φτερο ,αναρωτιεμαι τι ηταν αυτο που εκανε το ULTIM του Dave patrick να πεταει μια χαρα με 0° 0° 0° !! Αλλα τοτε δεν εκαναν 3D, ail-elev mix ?  ,gia pes ?
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #21 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 18:13:24 »

Den einai copy paste re sy! ieinai scan me OCR! 

Exw dwsei 1.2 mires negative sto epanw ftero se sxesh me to katw.. Ekana kai alles 2 prospatheies apo .5 moires se 1.2.

Etsi exei diafora sto Harier xwris na prepei na kanw mix ta ailerons me elevator klp...


Megalh diafora xarh se help apo Bill Hempel...

Manos
Oραιος !
Χμ μαλλον θα δοκιμασω και εγω καμια μοιρα στο πανω φτερο ,αναρωτιεμαι τι ηταν αυτο που εκανε το ULTIM του Dave patrick να πεταει μια χαρα με 0° 0° 0° !! Αλλα τοτε δεν εκαναν 3D, ail-elev mix ?  ,gia pes ?



Kentro barous poio mprosta ( ara montelo kwlobaro etsi h gwnia se Harrier htan kalh me ta 2/3 thw kinhshs apo oti sta aeroplana pou htan  me setup arnithkwn moirwn sto epanw ftero. Etsi to mono problhma tous htan stis eksodous apo ta Snap pou pali DEn ta xreiazontousan me thn akribeia pou ta theloume shmera...

Manos
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #22 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 19:23:49 »

Μήπως ξέρει κανείς που βάζουν το powerbox kai ta canister σε αυτό το αεροπλάνο??  Grin Cheesy


* supergiant.jpg (102.08 KB, 657x503 - εμφανίστηκε 552 φορές.)
Καταγράφηκε
coolvag
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 883


Ευάγγελος Κουλάδης


Προφίλ
« Απάντηση #23 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 19:53:52 »

Καλόόο   χαχαχαχα  που το βρήκες αυτό???

εγραψες!!!!
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #24 στις: Κυριακή, 22 Οκτ 2006, 20:24:49 »

Den einai paixnidi! Τα είχα φέρει πριν από 3 χρόνια και πετούσα παντού. Έχουν δικό τους πομπό ( η φοτο με τον παλιό πομπό μου είναι μαιμου!)..Πού πλάκα!

Μάνος
Καταγράφηκε
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 15:18:22 »

Προς τους έχοντες giant planes.

Πρέπει να προσαρμόσω μια έλικα 20χ10 στο μοτέρ μου (GF45i). H έλικα είναι ξύλινη και η τρύπα είναι μικρότερη από αυτή του μπουλονιού της μηχανής. Άρα πρέπει να ανοιχθεί με κάποιο τρυπανάκι...

Ερώτηση: αρκεί το κεντρικό μπουλόνι για συγκράτηση της έλικας στο μοτέρ ή πρέπει να ανοιχθούν και π.χ. τρεις περιφεριακές για ασφαλέτσερη συγκράτηση??

Γιώργος
Καταγράφηκε
Serafim
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.107



Προφίλ
« Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 15:25:17 »

Νομίζω ότι πρέπει να ακολουθήσεις τον σχεδιασμό που έχει η μηχανή σου.  Αν έχει μόνο κεντρικό τότε λογικά αρκεί.  Εϊναι και θέμα κατασκευαστή.  Η DA 50 ας πούμε έχει μόνο 4 περιφεριακές βίδες, ενώ η ZDZ 40 αν δεν κάνω λάθος 6.  Η MVVS 35 πάλι που είχα είχε μόνο κεντρικό.  Φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει λόγος να κάνεις κάτι διαφορετικό από αυτό που έχει κάνει ο κατασκευαστής, δεν θα είναι και εύκολο άλλωστε.

Σεραφείμ
Καταγράφηκε

There is no greater force in the world than wrong rudder
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #27 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 15:33:35 »

Ευχαριστώ Σεραφείμ. Σίγουρα είναι δύσκολο και θέλει και προσοχή στην ζυγοστάθμιση. Αλλά φαντάζομαι ότι εάν χρησιμοποιήσεις σαν οδηγό μια έλικα που έχει τις αντίστοιχες οπές, τότε τα πράγματα είναι πιο εύκολα.

Βέβαια η ξύλινη που έχω δεν έχει τις αντίστοιχες τρύπες, οπότε μάλλον θα μείνω σε αυτά τα δεδομένα..

Γιώργος
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #28 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 21:48:40 »

Προς τους έχοντες giant planes.

Πρέπει να προσαρμόσω μια έλικα 20χ10 στο μοτέρ μου (GF45i). H έλικα είναι ξύλινη και η τρύπα είναι μικρότερη από αυτή του μπουλονιού της μηχανής. Άρα πρέπει να ανοιχθεί με κάποιο τρυπανάκι...

Ερώτηση: αρκεί το κεντρικό μπουλόνι για συγκράτηση της έλικας στο μοτέρ ή πρέπει να ανοιχθούν και π.χ. τρεις περιφεριακές για ασφαλέτσερη συγκράτηση??

Γιώργος

Γιώργο,

Ο κινητήρας πριν κατασκευαστεί περνάει από στατικά τέστα αλλά και από τέστ για shear stress & longitutional stress στον στρόφαλο. Αυτά σε συνδιασμό με προγράμματα (Finite Element Analysis) τουε δίνει την ευκαιρέια να δούν στην πραγματικότητα πόση δύναμη χριεάζεται ακριβώς στο hub της προπέλας ώστε να την κρατάει στην θέση της δίχως

1. Κίνδυνο ζωής
2. Κίνδυνο καταστροφής των  υλικών κλπ

Συνεπώς ο τρόπος που είναι κατασκευασμένη (είτε είναι από Κίνα είτε απο Γερμανία, "ακούει" σε νομοθεσίες και στάνταρ). Μην σκέφτεσαι λοιπόν να ανοίξεις τρύε κλπ...Απλά πάρε ΟΧΙ τρυπάνι αλλά φρέζα για ξύλο στην διάμετρο που είναι ο άξονας του κινητήρα. Έτσι επειδή η φρέζα είναι σε σκαλοπάτια και έχει σχήμα κόνου θα κάνεισ τρύπα από την μία μεριά πρώτα μέχρι το σκαλοπάτι του πάχους που είναι ο άξονας.στρόφαλος και μετά από την άλλη.

Θα είσαι μια χαρά και δεν χρειάζεται ούτε ζύγισμα με αυή την επέμβαση. Εάν βέβαια η προπέλα σου είναι ζυγισμένη από τον κατασκευαστή.

Μάνος
Καταγράφηκε
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #29 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 22:05:20 »

Μάνο ευχαριστώ!
Πράγματι με το τρυπάνι είχα αμφιβολίες αν θα γίνει σωστά η τρύπα. Τέτοιο φρεζάκι θα πρέπει να προμηθευτώ.

thnx
Γιώργος
Καταγράφηκε
kerpinis
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 644



Προφίλ WWW
« Απάντηση #30 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 22:18:39 »

Είναι λίγο ακριβό! Μιας και θα το ξαναχρειαστείς ( κάνει και για αλλουμίνο κλπ) πάρε ένα καλό! Καλό με την έννοια της χρήσης αλλά και τνου υλικού.
συνήθως έχουν ( 4, 6, 8, 10, 12, 14) ή τα ανάλογα σε μονούς αριθμούς κλπ


Μάνος
Καταγράφηκε
modeller2
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 814



Προφίλ
« Απάντηση #31 στις: Πέμπτη, 26 Οκτ 2006, 23:01:47 »

Καλησπερα.
Το pits model 12 στη φοτο εινε EXPERIMENTAL αυτο συμενει
οτι μπωρει καποιος να δοκιμασει οτι νομιζει σωστο, αρα και
διαφορετικες αεροτομες πανω και κατω.
Αυτο δεν συμενει οτι εινε και αποδοτικο.
Φιλικα Βασιλης
Καταγράφηκε

Εγω πεταω τα δικα μου ανεμοπτερα........https://www.facebook.com/pages/Sparti-F5J-glider/170739626465835

SPARROW320REF SPARROWIII TANGOXL 3,40 EAGLET230 EAGLET 250REF TANGOXV 3,4
tanfoglio
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 438



Προφίλ
« Απάντηση #32 στις: Κυριακή, 19 Νοέ 2006, 21:23:33 »

Το καινούργιο!
Extra 330L, 50cc, ws:1.96 m



Sorry για το background κύριοι!...
Το μοντέλλο είναι της JAMARA, δηλαδή της CMPro.(Γρηγόρη, σωστός!)

Έχοντας ακούσει όχι και πολύ κολακευτικά σχόλια για τα μοντέλα της jamara ήμουν κουμπωμένος όταν το παρέλαβα...
Ξεκίνησα χθες την κατασκευή και να οι πρώτες εντυπώσεις:
1) Οι οδηγίες/σχέδια που συνοδεύουν το αεροπλάνο είναι σε πολλά σημεία λάθος.
Αλλού υπάρχουν τρύπες και δεν δείχνονται, αλλού δείχνονται αλλά δεν υπάρχουν. Αλλού δείχνονται, υπάρχουν (!) ,αλλά είναι σε λάθος αποστάσεις(!!!).

2) Τα υλικά που συνοδεύουν το μοντέλλο δεν είναι της πιοότητας που θα περίμενα. Άλλαξα αρκετές βίδες (2-3 μου κόπηκαν στο σφίξιμο και ακόμα δεν έχω τελειώσει), έβαλα δικά μου παξιμάδια, χρησιμοποίησα loctite.

3) Η πίσω ρόδα είχε τρύπα πολύ μικρότερης διαμέτρου από την απαιτούμενη. Ανοίχτηκε εκ νέου και αλλάχθηκαν οι 3 από τις 4 ξυλόβιδες που συγκρατούν την βάση της. (Κακή ποιότητα). Τα μπροστινά σκέλη είχαν λάθος τρύπες στα carbοn και έπρεπε να γίνουν καινούργιες. Το σχέδιο μονταρίσματος των τροχών ήταν λάθος. Τροποποιήθηκε και αυτό...

4) Η βάση του κινητήρα έχει τρυπηθεί για DA-50, (ο οποίος και φαίνεται στο σχέδιο!) ενώ στο εξώφυλλο αναφέρεται ξεκάθαρα ότι η βάση είναι για τον GF45i της JAMARA(CRRC)...!!! Sad

Κάποια θετικά: η κόλλα στα ορατά σημεία τουλάχιστον είναι εν' αφθονία!. Επίσης είναι ωραία βαμμένο το fiberglass και καλά μονοκοταρισμένα τα υπόλοιπα.

Αυτά μέχρι στιγμής...
Το ρεζουμέ είναι ότι χρειάζεται πείρα για να τελειώσεις το συγκεκριμένο αεροπλάνο. Αν δεν την έχει κάποιος σε τέτοιο μέγεθος μοντέλλου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνο Huh

Αυτό που με προβληματίζει λίγο είναι το μοντάρισμα του κινητήτα μιας και δεν έχω τον DA αλλά τον GF. Ίσως χρειαστεί καινούργιο ply πάνω στην παλιά βάση. Θα μετρήσω και θα δω... idiot2

Μάνο, sorry αλλά scale ψηφιακή δεν βρέθηκε τελικά διαθέσιμη εχθές και δεν σου έστειλα τα βάρη...

Γιώργος
Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: GIANT SCALE & GAS projects « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.383 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.