Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.389 μηνύματα σε 12.382 θέματα από 6.240 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 00:43:30

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 00:43:30

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:15]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 10:50]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 09:16:06]

    [Τρίτη, 23 Απρ 2024, 11:50:38]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6240
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304389
    Σύνολο θεμάτων: 12382
    Online σήμερα: 76
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 53
    Συνολικά: 54
    Στυλ εμφάνισης

    Μην ανοίγετε εδώ θέματα που δεν έχουν καμμία σχέση με αερομοντελισμό. Το πιθανότερο είναι οτι θα διαγραφούν γιατί είναι εκτός αντικειμένου του Aeromodelling GR.

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Scale Up plans  (Αναγνώστηκε 2585 φορές)
    lpapggia
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 87


    « στις: Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 09:44:08 »

    Καλημέρα.
    θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με το scale up ή scale down σχεδίων.
    Αν εχουμε τα σχέδια και θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερο μοτερ ή μικρότερο πως βγάζουμε το ποσοστό της μεγέθυνσης ή της σμύκρινσης των σχεδίων για να το δώσουμε για φωτοτοίπηση? Υπάρχει κάπιοιος κανόνας για αυτό, κάποια εξίσωση?
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 10:39:28 »

    Δεν καταλαβαίνω ακριβώς την ερώτηση.
    Πρώτα αποφασίζεις για τις βασικές διαστάσεις του αεροπλάνου, τον σκοπό του (εκπαιδευτικό, ακροβατικό, 3d) και μετά το μοτερ κλπ.
    Για την ισχύ του μοτερ ενδεικτικά από 200Watt/kg για εκπαιδευτικό και από 400 Watt/kg για ακροβατικό, και άνω. Για μετατροπή μονάδων για θερμικά 1Hp=740Watt

    Στο scale up, αν έχεις ένα σχέδιο με εκπέτασμα 1000 mm και επιφάνεια 20 dm2 που βγαίνει σε βάρος 600 g άδειο και θέλεις να το μεγεθύνεις στο 1.500 (X1,5) θα γίνουν τα εξής: η επιφάνεια θα μεγαλώσει σε 20* 1,5**2 = 45 dm2 και το βάρος (περίπου) 600*1,5**3= 2025 g. O πτερυγικός φόρτος θα γίνει 2025/45=45 g/dm2 από 30 g/dm2 που ήταν αρχικά. Αν το μικρό είχε set up βάρους π.χ. 350 g με μοτερ 250 W (ειδική ισχύ 263 W/kg-εκπαιδευτικό), το μεγάλο θα θέλει μόνο για την αύξηση του βάρους του μοντέλου (1425 g) επιπλέον 375 W στο μοτερ για να διατηρήσεις την ίδια ειδική ισχύ. Αν προσθέσεις το επιπλέον βάρος του νέου set up μπορεί να χρειάζεσαι μοτερ 800 W (συντηρητικά), ή μία δίχρονη .45, δηλαδή 3,2 φορές μεγαλύτερη ισχύ απ΄ότι στο μικρό.

    Τέλος, όταν αλλάζεις κλίμακα σε ένα σχέδιο πρέπει να υπολογίσεις και τις διαστάσεις των διαθέσιμων στην αγορά υλικών που δεν θα είναι πάντα ότι σου ζητά το σχέδιο.
    Τα αντίστροφα (/ αντί για *) ισχύουν για το scale down.
    Φιλικά


    Καταγράφηκε
    lpapggia
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 87


    « Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 10:47:15 »

    Σας ευχαριστω πολύ για την απάντησή σας.
    Για να γίνω πιο συγκεκριμμένος.
    Εχουμε ενα σχέδιο για 40 κινητήρα.
    Θέλουμε να μεγαλώσουμε το σχέδιο για να χρησιμοποιήσουμε ένα πχ 60 κινητήρα ή ένα 90 ή ένα μικρότερο.
    Πως θα κάνουμε τον υπολογισμό για να δούμε πόσο θα αυξήσουμε το σχέδιο.

    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 11:06:12 »


    ..........απλές πράξεις .......=>

    scale factor = (ισχύς μεγάλου / ισχύς μικρού)**0,333

    Εκτιμώ 1,2-1,25.
    Καταγράφηκε
    lpapggia
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 87


    « Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 11:14:40 »

    Ευχαριστώ πολυ και παλι.
    Θα ήθελα να μου πείτε το 0,333 απο που προκύπτει
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 12:48:00 »

    P = ισχύς, W = βάρος  1=μικρό  2=μεγάλο

    Για να κρατήσεις την ίδια ειδική ισχύ πρέπει

    P1/W1  = P2/W2  =>  W2=W1*P2/P1

    Αφού το βάρος αυξάνεται με τον κύβο του scale factor  W2 = W1 * (sf **3)
    (υποθέτουμε ότι κατά προσέγγιση το βάρος είναι ανάλογο του όγκου π.χ. διπλάσιο μήκος οκταπλάσιος όγκος)

    Αν συνδυάσεις τις δύο εξισώσεις    sf = (P2/P1) ** (1/3)  (κυβική ρίζα του λόγου των ισχύων)

    Καλές κατασκευές.
    Καταγράφηκε
    lpapggia
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 87


    « Απάντηση #6 στις: Σάββατο, 29 Νοέ 2008, 09:08:51 »

    Έχει λογική να πάω να κάνω μεγέθυνση τα σχέδια ή σμύκρινση αντίστοιχα ή δεν είναι οκ. Π.χ. να το κανω 120% και να αρχίσω το χτίσιμο ή χρειάζονται άλλοι υπολογισμοί?

    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #7 στις: Σάββατο, 29 Νοέ 2008, 10:10:36 »

    Καλημέρα,

    Εξαρτάται τι σχέδιο έχεις σαν βάση και τι θέλεις να κάνεις.

    Πχ. αν φτιάχνεις scale τότε θα πρέπει να βασιστείς στις αναλογίες που είχε το πραγματικό και αυτό τον λόγο να κρατήσεις.

    Αν φτιάχνεις όμως εκπαιδευτικό ή ακροβατικό ή 3d τότε θα πρέπει να προσέξεις και άλλα πράγματα πχ τις επιφάνειες των πηδαλίων.

    Για παράδειγμα υπήρχαν κάποτε τα εκπαιδευτικά του Carl Goldberg τα Falcon. Υπήρχαν σε μεγέθη για 40 και 60.

    Και ενώ η όψη ήταν ίδια αν μετρούσες τα nose και tail moments, και τις επιφάνεις των πηδαλίων θα έβλεπες ότι υπήρχαν διαφορές. Μικρές μεν, αλλά υπήρχαν.

    Κάποτε υπήρχαν και κάτι εγγλέζικα βιβλία της Argus (τότε εκδότης του RCM&E) που είχαν νομογράμματα όπου ανάλογα με το τι ήθελες και το πόσες παραμέτρους είχες διαθέσιμες, σε βοηθούσαν να υπολογίσεις αυτές που σου έλειπαν.

    Δεν ξέρω αν υπάρχουν ακόμα αυτά τα βιβλία αλλά σίγουρα στο internet θα βρείς αντίστοιχες πληροφορίες ή και σχεδιαστικά προγράμματα.

    Αν έδινες περισσότερα στοιχεία (σχέδιο που έχεις, και τι θέλεις να κάνεις) τότε πιθανά να είχες περισσότερη βοήθεια.

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 29 Νοέ 2008, 11:07:08 »

    Έχει λογική να πάω να κάνω μεγέθυνση τα σχέδια ή σμύκρινση αντίστοιχα ή δεν είναι οκ. Π.χ. να το κανω 120% και να αρχίσω το χτίσιμο ή χρειάζονται άλλοι υπολογισμοί?

    Οπως ανέφερε και άλλος συνάδελφος προηγουμένως, όταν μεγενθύνεις γραμμικά σε 120% (δηλαδή 20% μεγαλύτερο), η επιφάνεια αυξάνει κατά το τετράγωνο της γραμμικής μεγέθυνσης, ήτοι 120*120% ήτοι κατά 144% (δηλαδή 44% μεγαλύτερη.

    Ετσι οι επιφάνειες θα είναι μεγαλύτερες κατά 44% ενώ οι μοχλοί μύτης και ουράς θα είναι μόνο 20% μεγαλύτεροι. Οπτικά το αποτέλεσμα θα δείχνει το ίδιο. Στο θέμα της ισορροπίας, ευστάθειας και ευελιξίας χρειάζεται επανεξέταση.

    Αν πρόκεται για απλό εκπαιδευτικό δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Αν πρόκειται για ακροβατικό, ή για μακέττα, εκεί μάλλον θα υπάρξει.
    Στις μακέττες/scale, τα μοντελιστικά σχέδια σε μικρή κλίμακα έχουν ήδη μετατροπές στην οριζόντια και κάθετη επιφάνεια της ουράς (είναι μεγαλύτερα από την κλίμακα) για να διατηρήσουν ένα ανεκτό αριθμό Reynold.
    Αν λοιπόν μεγενθύνεις ένα ήδη μοντελιστικό σχέδιο, αυτό μπορεί να έχει ήδη τροποποιήσεις που δεν θέλεις να περάσουν / δεν χρειάζονται στην μεγαλύτερη διάσταση, ενώ αντίθετα αν σμικρύνεις ένα σχέδιο full size, ίσως χρειαστεί να αλλάξεις τις επιφάνειες της ουράς προς το μεγαλύτερο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    lpapggia
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 87


    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 29 Νοέ 2008, 11:24:07 »

    Σας ευχαριστω όλους για τις απαντήσεις σας. Ειναι ιδιαιτερα κατατοπιστικές. Μου έλυσαν πολλές απορίες. Σας ευχαριστώ και πάλι. Καλημέρα
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 29 Νοέ 2008, 11:38:25 »

    Αυτό που κατά βάση αλλάζει στις αεροδυναμικές εξισώσεις με το μέγεθος είναι ο αριθμός Reynolds. Ο υπολογισμός του κατά προσέγγιση απαιτεί αεροδυναμική σήραγγα και είναι έξω από τις δυνατότητες μας. Πριν 30+ χρόνια ο Al Rabe είχε πειραματιστεί με ένα σύστημα προσαρμοσμένο σε αυτοκίνητο. Σαν πρακτικός κανόνας ισχύει οτι η αεροδυναμική απόδοση αυξάνει με το μέγεθος.

    Βασική σχέση είναι το ισχύς κινητήρα/επιφάνεια. Οι μικρές επιφάνειες (ουρά) θα έχουν καλύτερη απόδοση συγκριτικά και μπορεί να είναι λίγο μικρότερες. Εκεί ο σχεδιαστής μπορεί να παίξει με την επιφάνεια και τις αποστάσεις, όπως ανέφερε ο Αντώνης.

    Στις διαφορές του αριθμού Reynolds, ο οποίος αλλάζει και με την ταχύτητα, οφείλεται και η δυσκολία της πτήσης ενός μοντέλου σε πραγματική κλίμακα, σε σύγκριση με ένα semi scale πού έχει διορθωθεί αεροδυναμικά για το μέγεθος και τις ταχύτητες μοντέλου αλλά ξεφεύγει από την ακρίβεια κλίμακας. Η δυσκολία αυξάνει όσο μεγαλώνει η σχέση στην κλίμακα μεγέθους και ταχύτητας.

    Σε μικρή διαφορά μεγέθους στην κλίμακα οι διαφορές είναι μικρές αλλά, όπως έγραψε ο Αντώνης, υπάρχουν. Από εκεί και πέρα είναι θέμα εξέλιξης ενός σχεδίου.

    Υ.Γ. Ο jkon καταφαίρνει και με προλαβαίνει  laugh
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR  |  Aeromodelling GR - γενικές συζητήσεις (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Scale Up plans
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.039 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.