Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.333 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 23:24:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 23:24:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από chris 1975
    [Σήμερα στις 19:04]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:20]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 00:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304333
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 89
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 50
    Συνολικά: 51
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Monokote σε φελιζόλ  (Αναγνώστηκε 7511 φορές)
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 51



    « στις: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 20:00:24 »

    Ήθελα να ρωτήσω, μπορεί να επικαλυφθεί με φίλμ τύπου monokote ένα μικρό φελιζολένιο μοντέλο;
    Καταλαβαίνω ότι αυξάνει αρκετά το βάρος, αλλά στο e-starter μου εχώ βάλει έτσι και αλλιώς ένα τόνο διάφανη ταινία συσκευασίας για να του αυξήσω την αντοχή (που πραγματικά απέδωσε τα μέγιστα), και κάπου διάβασα ότι το φίλμ ζυγίζει στην πραγματικότητα λιγότερο (περίπου 25gr/m², είναι όντως έτσι?). Οπότε γιατί να μην το καλύψω με monokote να είναι και όμορφο; Απλά δεν ξέρω αν αντέχει το φελιζόλ την υψηλή θερμοκρασία που χρειάζεται για να κολλήσει το φιλμ. Επίσης δεν ξέρω, είναι το monokote το ίδιο ανθεκτικό με την ταινία;
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 20:04:05 από Hartmann » Καταγράφηκε
    dapan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 814



    « Απάντηση #1 στις: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 20:06:35 »

    Με χαμηλή θερμοκρασία ή με monokote το οποίο θέλει χαμηλή θερμοκρασία μάλλον θα τα καταφέρεις.
    Χρειάζεται προσοχή όμως γιατί το φελιζόλ λιώνει.....

    dapan
    Καταγράφηκε

    Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος,
    όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 51



    « Απάντηση #2 στις: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 20:18:19 »

    Και από αντοχή;
    Επίσης με το απλό σίδερο μπορώ να κάνω αυτή την δουλειά ή χρειάζομαι το ειδικό; Με το ειδικό πιστολάκι ζεστού αέρα γίνεται καλύτερα;

    Καταγράφηκε
    Serafim
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.111



    « Απάντηση #3 στις: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 20:54:17 »

    Καλησπέρα

    Το ειδικό σίδερο δεν είναι απαραίτητο, απλά είναι πιο βολικό.  Τώρα για να καλύψεις το estarter δεν είναι απαραίτητο θα σου δώσει καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας για να μην λιώσεις το φελιζόλ.  Το πιστόλι θερμού αέρα είναι βοηθητικό, δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να καλύψεις ολόκληρο μοντέλο.

    Πάντως εγώ πιστεύω ότι η αντοχή του monokote δεν έχει καμία σχέση με την αντοχή της ταινίας, αν θες να είναι το ίδιο ανθεκτικό μάλλον δεν θα πρέπει να το καλύψεις, άστο, καλύτερο άσχημο και γερό  Wink.  Αργότερα όταν θα είσαι πιο σίγουρος για τον εαυτό σου (πτητικά) το καλύπτεις.

    Σεραφείμ
    Καταγράφηκε

    There is no greater force in the world than wrong rudder
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #4 στις: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 22:16:15 »

    Καλησπέρα Hartmann .
    Θα μπορούσα να γράψω Βιβλίο ολόκληρο σχετικό με το Θέμα που άνοιξες ...  Cheesy   Grin
    Υπάρχουν Monokotes που είναι ανθεκτικότερα απο την Απλή ταινία που αγοράζουμε απ'τα βιβλιοπωλεία ...
    Εκείνο που κάνει την απλή κατασκευή με ταινία πιό Ανθεκτική είναι οι ... "Καβάλες" που κάνει η κάθε λουρίδα της ταινίας πάνω στην άλλη ...  Wink
    Ξεκινάμε πάντα απ'το χείλος Εκφυγής ώστε οι 'καβάλες' αυτές να δημιουργούν τη μικρότερη δυνατή Οπισθέλκουσα ...
    Δοκίμασε σ'ένα άλλο κομμάτι Φελιζόλ ιδίου τύπου πρώτα πρίν το κάνεις στο αεροπλάνο . Γενικά θα χρειαστεί το 1/3 της Μέγιστης θερμοκρασίας που μπορεί να παράγει το σίδερό σου .
    Για το e-starter όμως Δέν βλέπω τον λόγο ... Συνήθως η Μεγάλη Αδράνεια ενός Βαρύ μοντέλου είναι που κάνει τις ζημιές όταν έρθει η ώρα ...  Undecided
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Σάββατο, 15 Απρ 2006, 22:19:57 »

    Για το e-starter όμως Δέν βλέπω τον λόγο ... Συνήθως η Μεγάλη Αδράνεια ενός Βαρύ μοντέλου είναι που κάνει τις ζημιές όταν έρθει η ώρα ...  Undecided
    Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    G.Hiotis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 360



    « Απάντηση #6 στις: Κυριακή, 16 Απρ 2006, 02:25:04 »

    πουλαει ο Κουτσος φιλμακι σε ταινια, και διαφορα χρωματα που κολλαει χωρις τιποτα, ,αντε και ενα περασμα με πιστολακι μαλλιων το κανει ενα με το αεροπλανο , εχω ντυσει το δικο μου estarter και τη  formosa και ειναι πανεμορφα και ανθεκτικα, με ελαχιστο βαρος...ΑΞΙΖΕΙ τον κοπο, οχι μονο για την ανθεκτικοτητα , αλλα και για την διαφορετικοτητα Ποοολύ άνεση


    * formosa1.jpg (46.97 KB, 480x360 - εμφανίστηκε 623 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 51



    « Απάντηση #7 στις: Κυριακή, 16 Απρ 2006, 10:18:55 »

    Ναι τα είχα δει αυτά τα αυτοκόλλητα φίλμ (trim sheets http://www.monokote.com/trim.html χρησιμοποιούνται για σχέδια πάνω στην κύρια επικάλυψη). Φαίνονται πολύ καλή και ευκολή λύση.
    Τα άλλα που λέγονται Econokote τα φέρνει ο Κουτσός ή κάποιο άλλο κατάστημα στην Αθήνα;

    http://www.monokote.com/econokote.html
    shrinks tight with low heat - so it's ideal for covering foam, balsa sheeted foam, and most plastic or fiberglass parts.
    Weight: 0.20 oz/sq ft. (~60gr/m², είναι πολύ βαριά;)
    Tensile Strength: 25,000 psi (είναι αρκετά καλό νούμερο αυτό;)
    Καταγράφηκε
    G.Hiotis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 360



    « Απάντηση #8 στις: Κυριακή, 16 Απρ 2006, 10:47:53 »

    εχεις απολυτο δικιο
    αυτο ειναι το υλικο, εγω το αγορασα απο τον Κουτσο , αλλα να μην παρω αλλον καταστηματαρχη στον λαιμο μου , δεν το εψαξα αλλου, γιατι το ζητησα και το αγορασα απο αυτο το καταστημα , και οταν ζητησα κι'αλλο τους εκανε εντυπωση η χρηση για την οποια το ηθελα, καθως επισης και το οτι κολλησε στο ΕΡΡ.Πανε 3 μηνες , οι πτησεις πανω απο 30-35 και δεν φευγει με τιποτα , ομως σε καποια τελειωματα εχω βαλει και απλο διαφανο σελοτέιπ .
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #9 στις: Κυριακή, 16 Απρ 2006, 19:09:23 »

    Γεια σας,

    Αυτο το αυτοκολητο της Top Flite ειναι πολυ καλης ποιοτητας οπως και ολα τα υλικα επικαλυψης Τοp Flite αλλωστε, βγαινει και σε διαφορα χρωματα και μοτιβα οπως καρω. Εχει ομως ειναι μειονεκτημα, ειναι λιγο βαρυ, δεν ενδεικνυται για πληρη επικαλυψη μοντελου αλλα για διακοσμησεις πχ στο cowl κτλ. Προσφατα αγορασα ενα depron μοντελο μεταχειρισμενο απο ενα φιλο και για να καλυψω καποια crack που ειχε χρησιμοποιησα αυτο το υλικο, μπορω να μπω οτι το μοντελο κερδισε αρκετο βαρος αν λαβουμε υποψη το συνολικο βαρος του, εχω την εντυπωση οτι ειναι πιο βαρυ απο 60gr/m^2 παντως.

    Νικος
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 16 Απρ 2006, 19:11:31 από Νικόλας » Καταγράφηκε
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 51



    « Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 25 Απρ 2006, 00:33:41 »

    Χρόνια πολλά σε όλους.

    Τελικά αγόρασα πριν κάποιες μέρες ένα φίλμ Microlite της Coverite. Ο Κουτσός δεν είχε το econocote αλλά μου είπε ότι αυτό κάνει για foam, που σίγουρα ξέρει τι λέει αν και στο site της coverite λέει συγκεκριμένα *Microlite is not fuelproof, should not be used on foam surfaces, and cannot be painted.
    Αλλά ψάχνοντας το θέμα στο Internet είδα ότι ακόμα καλύτερη λύση είναι το glassing με ελαφρύ fiberglass cloth (.5 - .75 oz/sq.foot) και Water Based PolyUrethane (WBPU). Είναι μάλλον λίγο βαρύτερο αλλά εάν ετοιμάσεις καλά το μοντέλο (carvings, γυαλοχαρτίσματα και lightweight specle) και το ψεκάσεις με αερογράφο μπορείς να πετύχεις πολύ καλά αποτελέσματα (1 - 2 oz --> 28-56 gr σε α/φος κατηγορίας GWS Formosa) και μετά έχεις μια άριστη βάση για βάψιμο ( ~.5 oz με αερογράφο και water-based latex's).

    Το θέμα όμως είναι που θα βρώ αυτά τα υλικά. Θα κοιτάξω τις επόμενες μέρες στο praktiker αλλά με ποιές εμπορικές ονομασίες κυκλοφορούν στην Ελλάδα για να τα ψάξω. Το μόνο στοιχείο μου έιναι ότι το WBPU χρησιμοποιείται νομίζω για προστασία του ξύλου στα πατώματα με την ονομασία Varathane. Έχεις κανείς κάνει συτή την δουλειά σε eps foam?
    Καταγράφηκε
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 51



    « Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 25 Απρ 2006, 21:16:44 »

    Ρώτησα σε 5-6 χρωματοπωλεία και στο Praktiker και δεν ήξερε κανείς τα WBPU (water-based polyUrethane) ούτε σαν Varathane ή Minwax. Βρήκα κάποια στεγανωτικά/βερνίκια polyurethane αλλά oil-based με διαλύτες.
    Επίσης δεν κατάφερα να βρώ λεπτό fiberglass cloth. Ξέρει κανείς που θα βρω κάποιο από αυτά τα υλικά?
    Καταγράφηκε
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 26 Απρ 2006, 23:46:31 »

    Hartmann ,
    για να δουλέψεις με Υαλουφάσματα , χρειάζεσαι Εποξικές Ρητίνες (Epoxy Resins) .
    ΔΕΝ βλέπω όμως τον Λόγο να μπλέξεις μ'αυτά για να πετάξεις ΕΠΙΤΥΧΩΣ το Formoza ...  Wink 
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    G.Hiotis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 360



    « Απάντηση #13 στις: Πέμπτη, 27 Απρ 2006, 00:17:39 »

    τι μοντελο θελεις να καλυψεις?
    αν μιλας για estarter να σου στειλω φωτογραφια αυριο απο το δικο μου μετα απο 50-60 πτησεις με το υλικο απο τον κουτσο, να δεις οτι ειναι ανεπαφο, και να μην παιδευεσαι με αλλα υλικα βαρυτερα τοξικοτερα δυσκολοτερα στην τοποθετηση και δυσευρετα Ποοολύ άνεση
    Καταγράφηκε
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 51



    « Απάντηση #14 στις: Πέμπτη, 27 Απρ 2006, 00:33:02 »

    Hartmann ,
    για να δουλέψεις με Υαλουφάσματα , χρειάζεσαι Εποξικές Ρητίνες (Epoxy Resins) .

    Από το rcgroups βρήκα ότι χρησιμοποιούν τη Water-Based PolyUrathane αντί της εποξικής ρητίνης. Είναι αρκετά ελαφρύτερο, ασφαλές για foam, πολύ ευκολότερο στην χρήση (δεν θέλει ανάμειξη συστατικών, έχει καλή ρευστότητα για ψέκασμα με αερογράφο, δεν έχει μυρωδιά, στεγνώνει αργά, δεν θέλει γυαλοχάρτισμα μεταξύ στρώσεων, κτλ.), και σε 2-3 εβδομάδες (τόσο θέλει να στεγνώσει πλήρως γιατί βασίζεται στο νερό) πετυχαίνει ένα 90% της σκληρότητας της εποξικής. Σχηματίζει ένα τεράστιο ενιαίο μόριο στην επιφάνεια που εφαρμόζεται οπότε κάθε επιπλέον ποσότητα (π.χ. διορθώσεις από ατυχήματα) ενσωματώνεται τέλεια στο υπόστρωμα. Είναι πολύ κοινότυπο υλικό στην Αμερική, το βρίσκουν σχεδόν σε κάθε χρωματοπωλείο, χρησιμοποιείται για προστατευτικό ξύλινων πατωμάτων (π.χ. με την εμπορική ονομασία Minwax WBPU).

    Κάποιοι το χρησιμοποιούν με silkspan και άλλα υφάσματα, αλλά κυρίως για επίτευξη scale εμφάνισης λόγω του αυξημένου βάρους και της μειωμένης αντοχής του υφάσματος (κάποιοι ακόμα και με απλά ναϋλον καλσόν!!).
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: Monokote σε φελιζόλ
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.035 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.