Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:18:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:18:02

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 169
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 123
    Συνολικά: 124
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Technology in F3A Judging  (Αναγνώστηκε 6126 φορές)
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « στις: Τετάρτη, 5 Νοέ 2008, 16:22:46 »

    Καλησπέρα σας,

    Παραθέτω ένα απόσμασμα απο το περιοδικό της CIAM F3A News το οποίο συντάσσει ο Bob Skinner. Tο απόσμασμα αφορά στη χρηση Nεων Τεχνολογιων για την πιο αντικειμενικη κριση των ασκησεων F3A.

    Για την ιστορια θα ηθελα να σας αναφερω πως το θέμα έθεσε στον Bob Skinner ο συνάδελφος αθλητής και φίλος Ηλίας Σοπέογλου στην Ιταλία.

    Το απόσμασμα έχει ως εξής:

    Technology in Judging

    At the European Championship, I was asked a very interesting question, and one that certainly warrants further exploration. Since 1953, have we relied on the human element for subjective judging of our sport. We field a panel of judges consisting of five (mostly) to be able to have enough data for a meaningful result. The recent introduction of the TBL algorithm and scoring software has helped a lot to ensure more than 90% acceptance of judges’ scores.

    In the modern technologically advanced age of computers, and tracking systems, and Global Positioning Satellites, it ought to be possible for our model aircraft to carry motion sensors and accelerometers, that could help in tracking and recording defined manoeuvre geometry, flight distance, and positioning. The panel of judges would then have the task of determining the subjective performance (smoothness and gracefulness, size of manoeuvres), to be combined with the objective measured flight path, for a final score for a flight.

    This only an idea, and my initial reaction was one of resistance. Actually, it is a perfectly normal human trait, since we are naturally averse to change, especially a change in the direction of the unknown. At this point I only need to know if it is an avenue that we should start exploring. The technology is available. If we decide to enter a testing phase, a prolonged period of experimentation will have to take place, to gather data, determine the ratio of technology vs. human assessment, to gain trust and acceptance of the system, etc.


    Στην αρχή και εμένα μου φάνηκε επιστημονικη φαντασια αλλα θεωρητικα είναι τεχνικα εφικτο, σιγουρα θα απαιτησει κοστη και εξοδα που δε ξερω ποιος φορεας θα μπορουσε να επομισθει.

    Περιμενω τις αποψεις των παλαιοτερων αλλα και των νεοτερων σχετικα με αυτο το ενδιαφερον θεμα που εθεσε ο Ηλιας στον Bob.

    Χαιρετισμους,
    Νικος
    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 5 Νοέ 2008, 23:30:56 »

    Καλησπέρα,

    Το κακό είναι οτι εν γένει στον αεραθλητισμό, και όχι μόνο στον αερομοντελισμό, προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό και στην προσπάθεια επάνω ο τροχός βγαίνει καμιά φορά να είναι και τετράγωνος.

    Γιατί δεν παρατηρούμε τι κάνουν τα άλλα αθλήματα που μαζεύουν κόσμο, άρα έχουν και περισσότερα χρήματα? Δηλαδή η γυμναστική ή οι καταδύσεις που σαν ιδέα και σαυτά χρησιμοποιούν κριτές για να βαθμολογήσουν κάτι ανάλογο? και το λέω μετά λόγου γνώσεως γιατί για να έχω στοιχεία να αντικρούω κάποιους που λένε ότι δεν είμαστε άθλημα έχω βρεί και μελετήσει όλους τους συναφείς κανονισμούς, και σας λέω οτι δεν διαφέρουμε σε τίποτα.

    Ο στόχος θα πρέπει να είναι πως θα προσελκύσεις τον κόσμο, και αυτό το κάνεις μόνο όταν κρατάς το άθλημα απλό, και βγάζεις το αποτέλεσμα γρήγορα. Αν είναι να το κάνεις ακόμα πιο σύνθετο με ακόμα ακριβότερους μηχανισμούς που αναγκαστικά θα πρέπει να χρησιμοποιείς και στην προπόνηση σου, φαντάζομαι οτι το GPS θα το χρειαστούμε όχι για τον αγώνα, αλλά για να δούμε προς τα που θα πάνε όσοι ασχολούνται τώρα με αυτές τις κατηγορίες.

    Κλασικό παράδειγμα η κατηγορία F3B. Από τότε που υποτίθεται ότι μπήκε σε μια τάξη το θέμα με τα βίντσια, και για να βρεις την τάξη αυτή χρειάζονται ένα σωρό όργανα και μετρήσεις 2 ημέρες πριν από τον αγώνα, ψάχνονται να βρούν γιατί δεν υπάρχουν αθλητές στην κατηγορία και γιατί δεν βρίσκεται χώρα να αναλάβει την διοργάνωση.

    Η τεχνολογία είναι χρήσιμη όταν έρχεται να σε βοηθήσει σε κάτι και όχι να σε δυσκολέψει σε κάτι που δεν υπάρχει λόγος να γίνεται. Πχ στο τέννις χρησιμοποιούν sensors για να δούν αν η μπάλλα είναι μέσα ή έξω, και αυτό επικουρικά γιατί ο διαιτητής έχει πάντα τον κύριο λόγο. Θα δεχόμουν να υπάρχει βοήθεια σε κάτι που είναι αντικειμενικό πχ μέσα ή έξω από το box ή στα pylon αν είσαι μέσα ή έξω από το course, αλλά δύσκολο να δεχτώ ότι το μηχάνημα θα αντικαταστήσει την υποκειμενική κρίση.

    Και ας το δούμε από την πλευρά της F3A. Ας πούμε πως βρίσκονται αυτά τα συστήματα και εφαρμόζονται. Τι θα κάνει ο κριτής? Θα βαθμολογεί την χάρη και θα περιμένει στην συνέχεια να τελειώσει την πτήση και να πάει να δεί τα μηχανήματα να λένε αν το roll ήταν axial ή όχι, πόσο μέσα ή έξω πέταξε κοκ. Η μπάλλα θα έχει χαθεί.

    Αξίζει τον κόπο όταν γίνει κανένας αγώνας είτε εδώ είτε έξω, να πάει να τον δεί όχι από την μεριά των θεατών αλλά κοντά στα 150 μέτρα, εκεί που εκτελούνται οι ασκήσεις δηλαδή, να δεί τι πραγματικά γίνεται και πόσο διαφορετικά φαίνεται από την πλευρά του κριτή. Το έχω δεί και στα ελικόπτερα και στα ακροβατικά. Χαμός. Και μιλάμε ότι από την πλευρά των κριτών δεν βλέπεις τίποτα.

    Ειμαι περίεργος να δώ το αποτέλεσμα ή για να το πω καλύτερα την απήχηση που θα έχουν στο κοινό τα World Air Games που θα γίνουν του χρόνου στο Τορίνο με εντελώς νέα φιλοσοφία για όλα τα αεραθλήματα. Ως προς την προσέλκυση του κοινού και των ΜΜΕ. Από εκεί θα κριθούν πολλά, και το ξέρουν καλά και στην FAI.

    Διευκρινίζω ότι το post αυτό δεν έχει τίποτα να κάνει με την ιδέα του Ηλία. Επειδή έχω την χαρά να τον γνωρίζω αρκετά χρόνια και φαντάζομαι να ξέρω γιατί έκανε αυτή την πρόταση στον Bob Skinner.

    Ας ακουστούν όμως και άλλες απόψεις στο θέμα.

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 00:28:52 »

    Θα σταθώ κυρίως σ' αυτό

    Παράθεση
    The panel of judges would then have the task of determining the subjective performance (smoothness and gracefulness, size of manoeuvres)

    Εδώ όμως οφείλονται και οι μεγαλύτερες διαφορές στην βαθμολογία μεταξύ κριτών. Ο κάθε κριτής, όσο αντικειμενικός και να προσπαθεί να είναι, έχει ή συμπαθεί περισσότερο ένα στυλ ή σχολή πτήσης. Εξαιρετικοί αθλητές έχουν την ικανότητα να προσαρμόζουν την πτήση τους ώστε να πλησιάζει περισσότερο στο στυλ που φαίνεται να εκτιμάται περισσότερο από την ομάδα των κριτών του εκάστοτε αγώνα. Είναι πολύ δύσκολο να πει κανένας ποιό είναι το καλύτερο στυλ, αλλάζουν οι προτιμήσεις με τα χρόνια, είναι και λίγο σαν μόδα.

    Στον συγκεκριμένο τομέα δεν νομίζω οτι μπορεί να υπάρξει υποβοήθηση.

    Ο Bob Skinner είναι επιφυλακτικός, αναφέρει βέβαια δίκαια οτι αξίζει κάποια μελέτη.

    Θα συμφωνήσω με τον Αντώνη οτι αν το πράγμα γίνει πολύ πολύπλοκο δεν θα είναι και εφικτό.

    Ασε που μπορεί να έχουμε και cheats με σχέδια που θα μπορέσουν να παραπλανήσουν τους μηχανισμούς αξιολόγησης  laugh
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 01:25:08 »

    To σκεπτικο κατα βαση ειναι ο κριτης να βαθμολογει μανουβρες οπως roll, snap roll κτλ.και οι συμμετριες καθως και το αν το μοντελο βγαινει εξω απο το box να βαθμολογειται με τη βοηθεια αισθητηρων οι οποιοι θα καταγραφουν ακριβως το ιχνος του μοντελου σε σχεση με το box. Ενα θεμα ειναι το αν η βαθμολογια θα γινεται σε πραγματικο χρονο με τη βοηθεια λογισμικου ή θα καταγραφεται το ιχνος και στη συνεχεια οι κριτες θα αποφασιζουν για τη βαθμολογια της μανουβρας η οποια θα εχει καταγραφει με απολυτη ακριβεια.

    Αυτο σχετικα με τις σχολες πτησης κτλ. ισχυει και τωρα, αλλα πιστεψε με οι κορυφαιοι πιλοτοι παιρνουν τους βαθμους ανεξαρτητως στυλ και χωρας προελευσης.
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 02:37:06 »

    Η ακρίβεια και η σταθερότητα μετράνε περισσότερο από το στυλ, όταν όμως οι επιδόσεις είναι πολύ κοντά, το στυλ μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Εκεί ακούγονται και τα περισσότερα παράπονα, πρώτες θέσεις, κοντά στο βάθρο και κοντά στο flyoff.

    Ενα άλλο ερώτημα είναι το εξής. Οπως ανέφερε ο Αντώνης, αν πάει κάποιος στα 150 μέτρα θα δει πολλά που ο κριτής δεν βλέπει, ούτε βέβαια και ο αθλητής. Είναι λοιπόν πιο δίκαιο να βαθμολογήσουμε με ένα σύστημα που ναι μεν ενδεχομένως να έχει μεγαλύτερη ακρίβεια, ακρίβεια όμως που ο αθλητής δεν μπορεί, λόγω θέσεων και φυσικών περιορισμών να ελέγξει ή να κρίνουμε βλέποντας, όπως βλέπει και ο αθλητής, τις ασκήσεις;
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 11:18:38 »

    Ο στόχος ενός αγώνα είναι να ξεχωρίσει τον καλύτερο. Στους παγκόσμιους να στεφθεί Παγκόσμιος πρωταθλητής.
    Πάρα πολλοί από τους αγωνιζόμενους έχουν το επίπεδο να βγούν πρώτοι, όλα εξαρτώνται από μικρά λαθάκια της πτήσης, και μικρά (ή μεγαλύτερα λαθάκια) από τους κριτές.

    Τα προγράμματα που αλλάζουν κάθε δύο χρόνια (αν δεν κάνω λάθος), περιέχουν "δύσκολες" ασκήσεις, για να υπάρχει χώρος με τα λάθη να ξεχωρίσει ο καλύτερος με αρκετό margin ώστε να μην υπάρξει μουρμούρα.

    Αυτό δυσκολεύει όχι τους αθλητές, που όλοι εκτελούν μετά από λίγη προπόνηση την άσκηση, αλλά τους κριτές, που δεν έχουν τόσες ευκαιρίες να καθήσουν στην καρέκλα της κρίσης, στο ίδιο πρόγραμμα ασκήσεων για να το μάθουν και να βαθμολογουν χωρίς σκέψη.

    Δεν είμαι εναντίον ενός συστήματος που θα βοηθά την ανθρώπινη κρίση, αλλά νομίζω ότι θα το παρατραβήξουν, και από την ημερομηνία που εφαρμοστεί επισήμως, όπως το σκέπτονται, τα επόμενα δέκα ή περισσότερα χρόνια θα κατηγορούμε το σύστημα για την τελική κατάταξη (όπως τώρα κατηγορούμε τους κριτές).

    Αν είναι κάτι που ο κριτής θέλει πραγματικά βοήθεια, είναι η διαπίστωση του ίχνους του αεροπλάνου. Ενα ζευγάρι μάτια, δεν μπορεί να πει πόσο μακρυά βρίσκεται ένα αντικείμενο που κινείται γρήγορα, και πολλές φορές σε καμπύλο ίχνος.

    Εγώ θα ήθελα να δώ υποκειμενική κρίση στο σχήμα, μέγεθος, εκτέλεση, χάρη και παρουσίαση εν γένει της άσκησης, και μόνο τα στοιχεία για το βάθος της πτήσης ή για έξοδο από το box, να υπολογίζονται με ηλεκτρονική παρακολούθηση.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    kostas M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 191



    « Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 21:11:01 »

    Καλησπέρα σε όλους,

    θα ήθελα να αναφερθώ στο αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.

    Ας υποθέσουμε ότι μπορούμε εύκολα και με ακρίβεια να καταχωρήσουμε τις συντεταγμένες του ίχνους του αεροπλάνου. Ένα απλό συμβατικό λογισμικό μπορεί να δώσει την πληροφορία αν π.χ. το loop είναι απόλυτα γεωμετρικό ή δεν είναι. Το ζητούμενο όμως δεν είναι αυτό. Το ζητούμενο είναι λογισμικό να πει κατά πόσο το loop "αποκλίνει" από το τέλεια γεωμετρικό κύκλο και να δώσει την σχετική βαθμολογία.  Αυτό μπορεί να το κάνει λογισμικό τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.

    Απ'όσο θυμάμαι από τα μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης στο πανεπιστήμιο, τα συστήματα αυτά περνάνε από μια φάση "εκμάθησης". Η εκμάθηση προφανώς θα γίνει αρχικά με δεδομένα που θα δώσουν οι κριτές. Άρα ήδη στο σύστημα μπαίνει το στοιχείο του "υποκειμενικού" που θα χρωματίσει τις μελλοντικές βαθμολογίες του συστήματος. Και φανταστείτε να δημιουργηθούν δύο, τρία ανεξάρτητα συστήματα που το κάθε ένα θα δίνει - για την ίδια εκτέλεση - ελαφρώς διαφορετική βαθμολόγηση. Τότε  θα δημιουργηθεί "Το Μπάχαλο".

    Υπάρχουν και άλλες τεχνικές λεπτομέρειες  που θα μπορούσαμε να αναλύσουμε. Προσωπικά νομίζω ότι λιγότερο δαπανηρό και πιο αξιόπιστο είναι να χρησιμοποιηθούν επιπλέον 2-3 κριτές στα 150m, αν θέλουμε περισσότερη ακρίβεια στην
    βαθμολόγηση.
    Καταγράφηκε

    Κώστας Μιχαηλίδης
    http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 21:45:49 »


    θα ήθελα να αναφερθώ στο αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.



    Καλησπέρα,

    Νομίζω ότι προχώρησες το θέμα λίγο πιο πολύ. Οι σκέψεις τουλάχιστον όπως αναφέρονται μάλλον μιλούν για υποβοηθούμενο σύστημα βαθμολόγησης παρά για αυτόματο.

    Οχι οτι το δεύτερο θα απέχει πολύ, από την στιγμή που θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο, αλλά εδώ ξεφεύγουμε πολύ.

    Αν κάποιος διαβάσει με προσοχή το judges quide και προσπαθήσει να υλοποιήσει την υποβοηθούμενη βαθμολόγηση, τότε μάλλον ο νικητής θα είναι αυτός που θα τείνει προς το μηδέν, γιατί οι απόλυτες βαθμολογίες θα είναι αρκετά κάτω από το μηδέν.

    Ας περιμένουμε.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Καταγράφηκε
    GRELE
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 893



    « Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 6 Νοέ 2008, 22:20:39 »

    Αγαπητοι φιλοι
    Συμφωνω με οσα παρεθεσε ο Αντωνης ο Παπαδοπουλος,δηλαδη οτι θα δυσκολεψουν τα πραγματα για του διοργανωτες με αποτελεσμα λιγοτερους αγωνες.
    Αφου ομως ψαχνουμε οπως φαινεται για περισσοτερη "δικαιοσυνη" προτεινω κατι τελειως "τσαμπα".
    Οι κριτες αντι να καθονται σε μια σειρα παραλληλη με την ευθεια της πτησης ας αλλαξουν και να καθονται σε μια σειρα στο κεντρο καθετως προς την ευθεια πτησης ο ενας πισω απο τον αλλο.Ετσι ολοι τους τουλαχιστον θα εχουν την κεντρικη αισθηση του box και δεν πιστευω οτι το ενα μετρο μπρος πισω παιζει κανενα ρολο μιας που το βαθος της πτησης ειναι της ταξεως των 150 μετρων.
    Τι λετε για αυτην την low tech προσεγγιση

    Φιλικα
    Βασιλης Παπαδοπουλος

     
    Καταγράφηκε

    ......electrics are here to stay......
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2008, 13:36:53 »


    θα ήθελα να αναφερθώ στο αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.



    Καλησπέρα,

    Νομίζω ότι προχώρησες το θέμα λίγο πιο πολύ. Οι σκέψεις τουλάχιστον όπως αναφέρονται μάλλον μιλούν για υποβοηθούμενο σύστημα βαθμολόγησης παρά για αυτόματο.

    Οχι οτι το δεύτερο θα απέχει πολύ, από την στιγμή που θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο, αλλά εδώ ξεφεύγουμε πολύ.

    Αν κάποιος διαβάσει με προσοχή το judges quide και προσπαθήσει να υλοποιήσει την υποβοηθούμενη βαθμολόγηση, τότε μάλλον ο νικητής θα είναι αυτός που θα τείνει προς το μηδέν, γιατί οι απόλυτες βαθμολογίες θα είναι αρκετά κάτω από το μηδέν.

    Ας περιμένουμε.

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Τα μετρα και σταθμα σε καθε περιπτωση θα ειναι ιδια για ολους, εστω κι αν το αριστα ειναι το μηδεν. Στους αγωνες δε μετραει η απολυτη βαθμολογια αλλα η σχετικη, με τους υπολοιπους συμμετεχοντες, και στο κατω κατω μπορεις να τα κανεις ολα normalise με βαση το 10 η το 1000 softwariκα δεν ειναι και τοσο δυσκολο...
    Καταγράφηκε
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2008, 15:59:55 »

    Αγαπητέ GRELE,

    Μάλλον δεν γίνεται γιατί από την μία οι κανονισμοί προδιαγράφουν το πώς θα κάθονται οι κριτές, και πίστεψε ότι στους 3 ή 5 κριτές η απόκλιση σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την κρίση αν είσαι μέσα ή έξω από το box. Αν το δεις και γεωμετρικά στο χαρτί θα το καταλάβεις.

    Το υπάρχον επίσης σύστημα έχει και ένα άλλο πλεονέκτημα. Κάθε κριτής βλέπει τον διπλανό και άμα "κοιμηθεί" κανείς κάποιος τον "ξυπνά".

    Φαντάζεσαι στην ευθεία ο ένας πίσω από τον άλλο. Στο τέλος δεν θα έμενε κανένας στην καρέκλα.   laugh

    Αντώνης Παπαδόπουλος

    Καταγράφηκε
    kostas M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 191



    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 7 Νοέ 2008, 23:10:24 »

    Νομίζω ότι προχώρησες το θέμα λίγο πιο πολως ύ. Οι σκέψεις τουλάχιστον όπως αναφέρονται μάλλον μιλούν για υποβοηθούμενο σύστημα βαθμολόγησης παρά για αυτόματο.
     

    Καλησπέρα,

    αν κατάλαβα σωστά, το υποβοηθούμενο σύστημα θα το χρησιμοποιεί ο κριτής ως εργαλείο που θα του δώσει πληροφορίες για την γεωμετρική ακρίβεια εκτέλεσης της φιγούρας.
    Το ζήτημα είναι αν τέτοιο σύστημα μπορεί να βελτιώσει την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, διότι τελικά τον βαθμό θα τον δώσει ο κριτής.

    Και κάτι άλλο
    το πρόγραμμα θα πρέπει να δίχνει το ίχνος της κίνησης του αεροπλάνου πάντα στα όρια της ανθρώπινης αντίληψης και μάλιστα στο επίπεδο της αντίληψης που έχουν αναπτύξει οι κριτές και οι χειριστές. Περισσότερη ακρίβεια από το λογισμικό δεν θα έχει καμία αξία διότι δεν πρόκειται ποτέ να επιτευχθεί συνειδητά απο τον χειριστή - πιλότο. Με άλλα λογια δεν έχει νόημα το λογισμικό να απεικονίζει π.χ. αποκλίσεις ενός loop σε εκατοστά του μέτρου διότι κανένας χειριστής στον κόσμο δεν μπορεί να πετάξει με τέτοια ακρίβεια.   
    Αν υποθέσουμε οτι ο υπολογιστής θα λειτουργεί με μια αποδεκτή ακρίβεια , τότε ποιος ο λόγος να μην εμπιστευτούμε τα μάτια των κριτών και να εμπιστευτούμε τα μάτια του υπολογιστή;

    Το βασικό ερώτημα είναι, με ποιον θέλουμε να κάνουμε αγώνες; με ανθρώπους ή με υπολογιστές; Αν η απάντηση είναι με ανθρώπους τότε θα δεχτούμε και τα ελλατώμτά τους, δηλαδή ότι μπορούν να αποκοιμηθούν, να μην προσέξουν, κλπ.

    Εάν το θέμα είναι ότι οι κριτές δίνουν επίτηδες λαθος βαθμούς τότε η κουβέντα πάει αλλού, και εδώ κατά την άποψή μου καμία τεχνολογία δεν μπορεί να δώσει λύση.



    Καταγράφηκε

    Κώστας Μιχαηλίδης
    http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
    kostas M.
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 191



    « Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 8 Νοέ 2008, 23:50:49 »

    Τυχαία βρέθηκαν στα χέρια μου οδηγίες για τους κριτές F3A που έγραψε ένας τσέχος κριτής αγώνων F3A. Εκεί γράφει ότι η χρήση του δακτύλου που σημαδεύει στον ουρανό την αρχή ή/και το τέλος μια φιγούρας είναι unfair πρακτική του κριτή, διότι ο χειριστής δεν έχει την ίδια δυνατότητα χρήσης του δακτύλου. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τον κ.Χάγιεκ, fair από τον κριτή είναι να χρησιμοποιεί τα ίδια μέσα αξιολόγησης που έχει στην διάθεσή του ο χειριστής.

    Σημ.  ο κ.Χάγιεκ έχει λάβει μέρος ως κριτής σε 8 (αν δεν κάνω λάθος) παγκόσμια πρωταθλήματα F3A, συνεπώς η άποψή του έχει κάποιο βάρος.
     
    Τι έχετε να πείτε γι’αυτό σε σχέση με το θέμα της χρήσης Η/Υ;
    Καταγράφηκε

    Κώστας Μιχαηλίδης
    http://www.redstar.gr/Foto_red/Mod.html
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #13 στις: Κυριακή, 9 Νοέ 2008, 07:31:01 »

    Καλημέρα,

    Σπάνια οι κριτές σε αγώνες ακολουθούν αυτή την τακτική. Δεν προσφέρει και πολλά πράγματα.

    Το πρόβλημα που υπάρχει δεν είναι αν οι κριτές ξέρουν να κρίνουν ή όχι καλά τις ασκήσεις, αν ξεχωρίζουν αν το μοντέλο είναι μέσα ή έξω από το box, αλλά οι διακρίσεις που γίνονται αν ο αθλητής είναι γνωστός ή όχι που οδηγεί όχι αναγκαστικά σε απονομή διακαιότερης βαθμολογίας αλλά πιο μεγάλης προσοχής. Δηλαδή όταν πετά μια "φίρμα" οι κριτές προσέχουν περισσότερο από όταν πετά ένας "μη φίρμα" οπότε απονέμονται βαθμοί της τάξεως 4-5-6 ότι και καλό να κάνει.

    Και αυτό το θέμα δεν λύνεται με υπολογιστή..........

    Λύσεις και προτάσεις γιαυτό υπάρχουν αλλά είναι εκτός του συγκεκριμένου θέματος.

    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Κυριακή, 9 Νοέ 2008, 10:12:25 »

    Το δάχτυλο είναι κάτι που μερικοί μπορεί να έχουν συνηθίσει και δεν μπορούν να κόψουν. Θα έχετε δεί άτομα να διαβάζουν δείχνοντας στο βιβλίο με το δάχτυλο. Δεν προσφέρει τίποτα αλλά το έχουν συνηθίσει.

    Η τοποθέτηση του Hajek, ο αθλητής να κρίνεται, κατά το δυνατόν, σύμφωνα με αυτά που μπορεί να δει με βρίσκει, κατ' αρχήν σύμφωνο. Παρ' όλα αυτά θα πρέπει να σημειωθεί οτι σε αρκετές περιπτώσεις, ανάλογα με την φύση του αγώνα, αυτό είναι πρακτικά ανέφικτο. Στην F2B, ακροβασία ακριβείας C/L, ο αθλητής βλέπει και ελέγχει μέσα από τον κύκλο, ενώ οι κριτές είναι έξω απ' αυτόν, ας μην επεκταθούμε και τα προσβλήματα της αλλαγής κατεύθυνσης του αέρα και της θέσης των κριτών. Στο pylon έχουμε κριτές πυλώνων και γραμμών και σηματωρούς (το βλέπω καλύτερο από το σημαιοφόρους). Ισως στο plon να είναι πιο εφικτή η ηλεκτρονική υποβοήθηση.

    Πιστεύω οτι το θέμα θα εξερευνηθεί απ' όσους έχουν τις γνώσεις και την δυνατότητα, είναι μια πρόκληση.

    Ο στόχος είναι να υπάρχει σωστή αξιολόγηση, σε λογικά πλαίσια κόστους και δυσκολίας διοργάνωσης.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Technology in F3A Judging
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.