Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.321 μηνύματα σε 12.378 θέματα από 6.238 Μέλη / Τελευταίο μέλος: JasonCrent
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 16 Απρ 2024, 09:08:50

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 16 Απρ 2024, 09:08:50

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Yiannis_S
    [Χθες στις 23:14]

    από Markhelis
    [Χθες στις 14:02]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]

    από dominicm
    [Δευτέρα, 1 Απρ 2024, 12:53:25]

    [Κυριακή, 31 Μάρ 2024, 23:37:58]

    από panyaek
    [Κυριακή, 31 Μάρ 2024, 19:13:03]

    [Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 22:30:14]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6238
    Τελευταίο: JasonCrent
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304321
    Σύνολο θεμάτων: 12378
    Online σήμερα: 55
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 39
    Συνολικά: 39
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 6     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: επισκευή Fliton extra 330 freestyle  (Αναγνώστηκε 14401 φορές)
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « στις: Παρασκευή, 17 Οκτ 2008, 11:01:09 »

    Καλημέρα σε όλους.
    Αποφάσισα να επισκευάσω ένα συντρίμι για λόγους αρχής (δεν μου αρέσε να πετάω τίποτα στα σκουπίδια). Επισκευή σημαίνει να κατασκευάσω δύο φτερά καί όλη την άτρακτο από canopy και εμπρός. Είναι πρόκληση για μένα γιατί δεν έχω ξανακατασκευάσει κάτι τόσο μεγάλο, και μάλιστα χωρίς σχέδιο.
    Εξετάζοντας το ένα ολόκληρο φτερό που διασώθηκε βλέπω ότι έχει μήκος 705 mm, χορδή στη ρίζα 380 mm, χορδή στο άκρο 205 mm και η αεροτομή στο άκρο μάλλον είναι NACA 0014. Στη ρίζα η αεροτομή διαφέρει κάπως (σαν 0014 αλλά με μικρότερο πάχος). Εχει ελάχιστη δίεδρο που προκύπτει από τη γεωμετρία του φτερού και φαίνεται να έχει washout 3-4 mm στο άκρο ήτοι 1-1,5°.
    Το ερώτημά μου είναι αν όντως έχει washout ή απλώς το φτερό έχει στραβώσει . Εχουν συνήθως washout τα ακροβατικά μοντέλα ;
    Ευχαριστώ
    Καταγράφηκε
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 17 Οκτ 2008, 12:41:46 »

    Φιλε μου γεια σου,

    Το βασικο πλεονεκτημα που σου δινει το wash out ειναι οτι το tip μπανει σε stall (ξεπερναει δηλαδη την κριτικη γωνια προσβολης, Ciritical Angle of Attack) αργοτερα απο το root με αποτελεσμα να εχεις σχετικο ελεγχο των aileron στα ακρα της πτερυγας εστω κι αν εχεις απωλεια στηριξης (stall) στο root. Αυτο ειναι επιθυμητο σε ακροβατικο μοντελο ως ενα βαθμο φυσικα γιατι πρεπει να αναλογιστεις για το τί συμβανει οταν το μοντελο ειναι αναποδα? Τοτε φυσικα εχεις wash in αρα εχεις το ακριβως αντιθετα αποτελεσματα.

    Επισης τα συγχρονα ακροβατικα μοντελα εχουν σχεδιαστει για να εκτελουν snap roll με ακριβεια (εισοδος - εκτελεση - επαναφορα). Για να σναπαρει ενα μοντελο ευκολα/σωστα θα πρεπει το tip να στολαρει πριν το root. Το wash out εμποδιζει κατι τετοιο.

    Αρα το συμπερασμα ειναι οτι σε ακροβατικο μοντελο που αναμενουμε να εχουμε παρομοια συμμεριφορα τοσο στην ευθεια οριζοντια και οσο και στην αναποδη οριζοντια (στο μεγαλυτερο βαθμο που αυτο ειναι εφικτο φυσικα) καθως και ευκολη εκτελεση των snap roll, το wash out δεν ειναι επιθυμητο.



    Φιλικα,
    Νικος
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 20 Οκτ 2008, 09:48:01 »

    Ευχαριστώ φίλε Νικόλα.
    Κι εγώ απ' όσα ξέρω αυτή τη γνώμη είχα αλλά ήθελα επβεβαίωση λόγω περιορισμένης εμπειρίας.
    Καλές πτήσεις
    Κώστας
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 12 Δεκ 2008, 23:36:44 »

    Επανέρχομαι και σας παρουσιάζω το Fliton xtra 330  σε μορφή... κιτ. Επεσε σχετικά μαλακά από ύψος περίπου 20 μ, αφού έχασε τα 2/3 του ενός φτερού του, σε μια στιγμή, από σύγκρουση με ελικόπτερο. Τέλη Σεπτεμβρίου. Είχε δεν είχε 10 πτήσεις. Το πρώτο μου θερμικό. Αυτά συμβαίνουν….

    Κατόπιν παρότρυνσης του ιδιοκτήτη του ελικοπτέρου (γιατί μόνος μου δεν θα έβλεπα λόγο να το κάνω), μάζεψα τα κομμάτια που βρήκα (από το κομμάτι του φτερού που έλειπε δεν βρήκα τίποτα – έγινε χαρτοπόλεμος !!!) και το πήρα σπίτι. Η στενοχώρια και η απογοήτευση απερίγραπτη (από μοντελιστική σκοπιά μιλώντας πάντα – μην τρελαθούμε).


    * x330_destroyed.JPG (73.44 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 613 φορές.)
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 12 Δεκ 2008, 23:41:19 »

    Καταστράφηκε μόνο το μοντέλο. Servo, δέκτης, κινητήρας ανέπαφα καθώς και το wing joiner και η καλύπτρα. Το cowl ταλαιπωρημένο, με μικρά σπασίματα εδώ κι’ εκεί. Βλέπεται πάντως ακόμα.

    Την επόμενη μέρα η κόρη μου, που της αρέσουν τα puzzles, με ρώτησε αν μπορεί να πάρει τα σπασμένα κομμάτια να παίξει. Της είπα εντάξει. Τα πήρε, άρχισε να τα χρωματίζει με μαρκαδόρους και να προσπαθεί να τα ταιριάξει. Την κοίταζα στην αρχή αφηρημένα, αλλά μετά άρχισα να σκέφτομαι.... γιατί όχι ;;

    Γενικά, δεν πετάω πράγματα. Οπότε, της πήρα τα κομμάτια και άρχισα να τα εξετάζω με περισσότερη ψυχραιμία. Σπασμένο ένα κομμάτι από το δεξί elevator και κάποια σπασίματα στο πέτσωμα κατά μήκος της ακτράκτου πίσω από την καλύπτρα. Λείπει το μεγαλύτερο μέρος του πετσώματος από καλύπτρα και εμπρός. Τα formers είναι σε κομμάτια που δεν αναγνωρίζονται εύκολα αλλά όλο το πέτσωμα του πατώματος είναι ανέπαφο διατηρώντας ίχνη από τις θέσεις των formers και δείχνοντας που ακριβώς μπαίνει το firewall. Η βάση των servo και οι αποστάτες της ακτράκτου στο σημείο του σωλήνα σύνδεσης των φτερών ανέπαφοι. Το firewall και ότι υπάρχει μπροστά από αυτό είναι σπασμένο αλλά όχι τόσο ώστε να μην μπορείς να αναπαραγάγεις το σχήμα των κομματιών, κάνοντας και κάποιους υπολογισμούς. Τα λοιπά σωθικά, κομμάτια κοντραπλακέ που αποτελούν το σκελετό από canopy και εμπρός, σπασμένα. Και πάλι όμως μπορούν να αναπαραχθούν. Αν και σπασμένα, τα περισσότερα σκληρά κομμάτια ήταν σε καλή κατάσταση, ειδικά στα σημεία συναρμογής. Η κόλλα που έχει χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του μοντέλου είναι ελάχιστη !

    Συμπέρασμα λοιπόν, η άτρακτος μπορεί να επισκευαστεί.


    * fuse_1.JPG (36.71 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 596 φορές.)

    * fuse_front.JPG (62.05 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 591 φορές.)

    * ply_pieces.JPG (87.02 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 595 φορές.)
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 12 Δεκ 2008, 23:46:03 »

    Στα φτερά τώρα. Το ένα σχεδόν ανέπαφο, με κάτι μικροσκισίματα και σπασμένο το άκρο προσβολής ανάμεσα στο πρώτο και δεύτερο πλευρίδιο της ρίζας. Επισκευάζεται εύκολα. Το άλλο φτερό…είπαμε στην αρχή τι έγινε.

    Αναζήτησα λοιπόν φτερά στη Fliton. Δεν υπάρχουν όμως ! Δεν έχει κανείς (Alshobbies.com, Lenger.de, Jonathan.it, Flitonstore.com κλπ.). Μόνο ο Jonathan απάντησε σε e-mail μου, αρνητικά. Φαίνεται το μοντέλο να έχει καταργηθεί. Πολύ απογοητευτικό, ένα όχι φτηνό μοντέλο, με εξαιρετικά πτητικά χαρακτηριστικά να μην έχει υποστήριξη από τον κατασκευαστή του.
    Αρα ;  Κατασκευή φτερών ; Ξέρω πως γίνεται.  Θεωρητικά. Αλλά δεν έχω ξαναφτιάξει.

    Αφού το σκέφτηκα λοιπόν 2-3 βδομάδες ακόμα, περιμένοντας μήπως έρθει και καμμία απάντηση στα e-mail, πήρα τη μεγάλη απόφαση: Φτιάξ’τα όλα μόνος σου.

    Αποφάσισα να σας παρουσιάσω την εμπειρία της επισκευής ελπίζοντας να προσφέρω κάτι στην μεγάλη αποθήκη γνώσεων του forum απ’ όπου έχω μάθει τόσα πολλά. Εξάλλου, απ’ όσο έψαξα, δεν βρήκα στο web παρουσίαση τόσο εκτεταμένης επισκευής (μήπως είναι πολύ ιδιόρρυθμο αυτό που κάνω Wink


    * wing_remains.JPG (66.99 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 588 φορές.)
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 12 Δεκ 2008, 23:51:31 »

    Σχέδιο πτέρυγας
    Σε 4 κόλλες Α3 μιλλιμετρέ ευθυγραμμισμένες με πολύ προσοχή και κολλημένες κατά τις διαμήκεις πλευρές τους ακούμπησα το καλό φτερό και το ακινητοποιούμε με μερικά κομματάκια ταινίας διπλής όψης. Πόνταρα με ορθογώνια τρίγωνα ώστε να πάρω τις προβολές διαφόρων σημείων της περιμέτρου του φτερού πάνω στο χαρτί. Αφαιρώντας το φτερό, ένωσα τα σημεία και επαλήθευσα μετρώντας στο σχέδιο και στο φτερό τις χορδές ρίζας και άκρου, τις διαστάσεις του aileron και οποιαδήποτε άλλη διάσταση βρίσκεται κατά μήκος ευθείας που να μπορεί να εφαρμόσει χάρακας.
    Αφού βεβαιώθηκα για την σωστή αποτύπωση του περιγράμματος, αποτύπωσα στο σχέδιο τις προβολές των πλευριδίων. Κάθε πτέρυγα έχει 8 πλευρίδια από balsa 2,5mm και μία ρίζα από κοντρα  2mm. Από τη ρίζα, τα τρία πλευρίδια είναι πλήρως καλυμμένα από το πέτσωμα τα υπόλοιπα εν μέρει. Μετρώντας με χάρακα το καλό φτερό και γδύνοντας το κομμάτι από το σπασμένο φτερό βρήκα όλες τις αποστάσεις και τις σχεδίασα με μολύβι στο σχέδιο.

    Τα πλευρίδια κοντά στη ρίζα, που τα διαπερνά το wing joiner, είναι πιο πυκνά τοποθετημένα μεταξύ τους. Τα υπόλοιπα μου φάνηκαν πολύ αραιά για να επικαλυφθούν σωστά με monocote από κάποιον χωρίς μεγάλη πείρα, και πρόσθεσα ένα μετακινώντας και τα υπόλοιπα για να γίνουν πιο ομοιόμορφες οι αποστάσεις μεταξύ τους. Αποφάσισα να τα κάνω από balsa 3. Το 2,5 μου φάνηκε εύθραυστο για τέτοιες μεγάλες διαστάσεις και κόψιμο με το χέρι.

    Μέτρησα το πέτσωμα σε διάφορα σημεία του σπασμένου φτερού. Αλλού το βρήκα 1,5 αλλού 2 mm. Αποφάσισα να το κάνω 2 mm, που δίνει μεγαλύτερο περιθώριο για τρίψιμο.

    Από το κατεστραμμένο φτερό μέτρησα και σχεδίασα την θέση των δοκών (μία διαμήκης και μία λοξή μέχρι το 5ο πλευρίδιο, σε κάθε όψη του φτερού), τις διαστάσεις και την θέση της βάσης του aileron servo και της θήκης  του wing joiner.

    Μετά από πολλούς, πολλούς ελέγχους σιγουρεύτηκα ότι έχω τη σωστή κάτοψη του φτερού που καταστράφηκε.

    Ιδού το αποτέλεσμα.


    * wing_plan_construction.JPG (54.28 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 575 φορές.)

    * wing_plan_1.JPG (48.08 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 595 φορές.)
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 12 Δεκ 2008, 23:57:57 »

    Εχω διαβάσει ότι τέτοια φτερά χτίζονται ανάποδα, ακουμπώντας την πάνω πλευρά των πλευριδίων στον πάγκο και ευθυγραμμίζοντας τα με τακούνια στα άκρα εκφυγής τους.
    Κάθε πτέρυγα έχει βάρος 200-210 g (ανάλογα με τα κέφια της σουπερ αναλογικής ζυγαριάς μου). Σκέφτηκα ότι αποκλείεται να πετύχω τόσο χαμηλό βάρος ή ίδιο σχήμα πλευριδίων, πόσο μάλλον με ένα επιπλέον πλευρίδιο και πάχος πλευριδίων 3 mm, οπότε πρέπει να κατασκευάσω και τα δύο φτερά για να είναι ίδια (κατά το δυνατόν). Κρατώντας το οριστικό σχέδιο της μίας πτέρυγας όρθιο στο φως σημείωσα με προσοχή πολλά χαρακτηριστικά σημεία του στην την πίσω όψη του χαρτιού και το ξανασχεδίασα και εκεί παίρνοντας έτσι το σχέδιο και της άλλης πτέρυγας. Αλλιώς πάς για φωτοτυπία κατοπτρική.

    Τέλος λοιπόν με την κάτοψη του φτερού.


    * wing_plan_2.JPG (38.9 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 579 φορές.)
    Καταγράφηκε
    gliderguider
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 264


    Νίκος Βουλουμάνος


    « Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 08:51:41 »

    Καλημέρα artrap, το μοντέλο δείχνει σαφώς επισκευάσιμο. Φτιάξε ένα κιτ φτερού (σετ πλευριδίων, δοκούς, χείλη προσβολής-εκφυγής, webbing κλπ. και ξεκίνα να το χτίσεις με κόλλα και καρφίτσες πάνω στο σχέδιο που έκανες, αφού πρώτα το τοποθετήσεις πάνω σε κοντρα πλακέ ή πλακάζ απόλυτα επίπεδο. Για την άτρακτο τα λέμε μετά το φτερό. Το cowl, αν είναι από καλούπι και έχει σπασίματα, στείλτο μου να στο μαζέψω και να συνεισφέρω κι εγώ με φωτογραφίες από την επισκευή του.

    gliderguider
    Καταγράφηκε

    Seize your day!
    nik00ss
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 562



    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 12:46:29 »

    Χαρα στο κουραγιο σου!!
    και εγω εχω ενα σπασμενο edge 540 της kyosho και το μονο που κανω ειναι να το κοιταζω,αφου δεν εχω (ακομα) τις τεχνικες γνωσεις για να το επισκευασω.......
    Λενε οτι η αρχη ειναι το παν.....
    Καλο κουραγιο και καλη δυναμη και απο μενα.Ελπιζω να ενημερωνεις αυτο το ποστ με φωτο της επισκευης σου....
    Καταγράφηκε
    N/JOI
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 182



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 16:53:38 »

    Ελπιζω να τα καταφερεις  Thumbs up
    Το φτερο είναι "ευκολο" να γινει κρατα οτι μπορεις από το παλιό
     Το συγουρο είναι οτι η ¨μπαλσα" του fliton [εχω επισκευασει το edge του hobbitakou] δεν εναι μπαλσα !!!!!
    Αρα κατα την γνωμη μου την ατρακτο θα την φτιαξεις από την αρχή ........
    κρατα το πισω "φτερό" και το καθετο σταθερό και το υπολοιπο από την αρχή ....
     Από βαρος να ξερεις οτι θα ανεβεις 200-400 γρμ σε καθε περιπτωση .....

    Καλο κουραγιο  Thumbs up Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε

    N/JOI WORKS
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 22:32:54 »

    Gliderguider, ευχαριστώ. Το cowl θα μαζευτεί αρκετά εύκολα.
    Συνεχίζω.

    Αεροτομή – πλευρίδια
    Ακουμπώντας το άκρο του καλού φτερού όρθιο σε χαρτί αντέγραψα την αεροτομή και μετά από αρκετό ψάξιμο κατέληξα ότι είναι μάλλον NACA 0014 (συμμετρική, 14% σχετικό πάχος) αφού απέρριψα την S8035 που είναι πολύ παρόμοια. Η αεροτομή της ρίζας είναι custom αλλά και μικρότερου πάχους, περίπου 12,4%.Να λοιπόν άλλη μία δυσκολία, να περάσεις από την μία αεροτομή στην άλλη κατά μήκος του φτερού. Αφού έκανα αρκετές δοκιμές σμικρύνοντας την αεροτομή της ρίζας στο φωτοτυπικό σε διάφορα μεγέθη, που δεν με ικανοποίησαν (γιατί κατέληγαν στο άκρο σε ένα σχήμα τελείως διαφορετικό από το υπάρχον), αποφάσισα να χρησιμοποιήσω της ρίζα ως έχει και για όλες τις υπόλοιπες να βάλω NACA 00**, αλλάζοντας το σχετικό πάχος για να πάρω μία αναλογική εξέλιξη του σχετικού πάχους μέχρι το άκρο. Μετά σκέφτηκα ότι κόβοντας και τρίβοντας με το χέρι, η ακρίβειά μου δεν ξεπερνά τα 0,3-0,5 mm σε κάθε κοπή (οπότε 0,6-1,0 mm για κάθε πλευρίδιο-άνω και κάτω πλευρά) πράγμα που σημαίνει ότι για πλευρίδιο μήκους π.χ. 300 mm έχω μία άνοχή σχετικού πάχους  + 0,2-0,33% οπότε οι πολύ ακριβείς υπολογισμοί του σχετικού πάχους δεν μπορούν να υλοποιηθούν στην κατασκευή. Ετσι ξεκινώντας στο δεύτερο πλευρίδιο από σχετικό πάχος 12,75% προχώρησα με βήμα 0,25% μέχρι το 14% και έκανα τις υπόλοιπες 14%.

    Στη συνέχεια, μέτρησα πάνω στο σχέδιο με ακρίβεια, για κάθε πλευρίδιο:
    τη χορδή, τις αποστάσεις από το άκρο προσβολής μέχρι την υποδοχή κάθε δοκού, χείλους εκφυγής, χείλους προσβολής aileron κλπ και μέχρι το μέσον κάθε τρύπας υποδοχής θήκης wing joiner όπου υπάρχει και τα  σημείωσα πάνω στο σχέδιο.

    Με την demo έκδοση του σχεδιαστικού προγράμματος Τracfoil (δίνει 45 ημέρες νομίζω δωρεάν), σχεδίασα κάθε πλευρίδιο χωριστά, με βάση την NACA 0014 που της άλλαξα σχετικό πάχος όπως περιγράφω παραπάνω. Πρόσθεσα τη θέση των δοκών και την κατά μήκος κάθε πλευριδίου θέση της τρύπας θήκης του wing joiner (σε όποια πλευρίδια υπάρχει) όπως μετρήθηκαν από το σχέδιο. Πρόσθεσα και τρύπες ελάφρυνσης.

    Στη συνέχεια τύπωσα όλα τα πλευρίδια, τα κόλλησα σε χαρτόνι 200 g/μ2 και τα έκοψα με προσοχή.
    Ιδού το αποτέλεσμα, μαζί με την αεροτομή της ρίζας.


    * c_side.JPG (44.65 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 477 φορές.)

    * pap_ribs.JPG (62.54 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 479 φορές.)
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 22:41:28 »

    Τα φτερά σχηματίζουν μικρή δίεδρο από την κάτω όψη μόνο, λόγω του τραπεζοειδούς σχήματος της πτέρυγας. Οι πάνω επιφάνειες δεν σχηματίζουν δίεδρο. Για να γίνει αυτό η τρύπα που δέχεται το wing joiner σε κάθε πλευρίδιο δεν είναι στο ίδιο ύψος. Δηλαδή, ο νοητός άξονας του wing joiner ισαπέχει από το ανώτερο σημείο κάθε πλευριδίου και δεν βρίσκεται πάνω στη χορδή του.
    Πόσο ισαπέχει; Το βρήκα μετρώντας την αεροτομή της ρίζας που ήταν ανέπαφη. Συνυπολογίζοντας το πέτσωμα 2 mm, καταλήγει κανείς στην απόσταση της τρύπας από την άνω επιφάνεια του φτερού, άρα στην εγκάρσια θέση της (διαφορετική για κάθε πλευρίδιο) και την εισάγει στο πρόγραμμα.
    Είναι αυτονόητο ότι τα παραπάνω πρέπει να γίνουν με όσο γίνεται μεγαλύτερη ακρίβεια τόσο στη μέτρηση όσο και στην υλοποίηση. Αλλιώς τα κομμάτια δεν κουμπώνουν.
    Εκανα test fit των χαρτονένιων πλευριδίων πάνω στο σχέδιο, με τη θήκη, το wing joiner, τις δοκούς και το ανέπαφο φτερό, έλεγχο με το μάτι για αλφαδιά, κάποιες μικροδιορθώσεις (καθώς παρόλη την προσοχή δεν βγήκαν σωστά με την πρώτη) και στη συνέχεια αντέγραψα κάθε πλευρίδιο δύο φορές σε φύλλα balsa 3mm, διαλεγμένη σκληρή (χρειάζονται περίπου 2,5 φύλλα), εννοείται με τα νερά κατά μήκος.
    Εκοψα, έτριψα ανά δύο, test fit, τρίψιμο, πάλι test fit μέχρι να ταιριάξουν όλα ακριβώς.


    * wingi_5_-_ribs.JPG (44.88 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 494 φορές.)

    * ribs_on_plan.JPG (44.95 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 491 φορές.)
    Καταγράφηκε
    artrap
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 152


    « Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 22:49:42 »

    Θήκη wing joiner
    Είχα μία από το σπασμένο φτερό. Για να μην καταστρέψω το άλλο φτερό για κάτι τόσο ευτελές, αποφάσισα να φτιάξω δύο δικές μου.
    Διάβασα την τεχνική που περιγράφεται σε αυτό το site αλλά δεν με ικανοποίησε αρκετά. Ιδιαίτερα με φόβισε το ενδεχόμενο καταστροφής του carbon (σε τέτοια διάσταση, πάνω από 30 €…). Οπότε…
    Αλειψα τον σωλήνα carbon με βαζελίνη (…), τη σκούπισα ελαφρά και τον τύλιξα μία φορά με διαφανή πλαστική ζελατίνα από την πίσω όψη του monocote, αφού μέτρησα το απαιτούμενο πλάτος της λωρίδας με ακρίβεια (διάμετρος σωλήνα  20mm* 6,28). Αυτή η λωρίδα ζελατίνας στερεώθηκε με μία λωρίδα σελοτειπ, από μέσα, δηλαδή πρώτα κόλλησα το σελοτειπ στη μία πλευρά της λωρίδας, έστρωσα τη λωρίδα πάνω στο σωλήνα, με την κολλητική όψη του σελοτειπ προς τα έξω (λόγω βαζελίνης στέκεται άνετα) και τύλιξα τη λωρίδα μέχρι να  συναντήσει το σελοτειπ από την άλλη πλευρά και να κολλήσει πάνω του. Δεν είναι δύσκολο. Αν γίνει με προσοχή η ζελατίνα εφαρμόζει καλά στο σωλήνα, εμφανίζει ομοιόμορφη εξωτερική επιφάνεια (δεν φαίνεται το σελοτειπ) και γλιστρά κάπως σφιχτά στο σωλήνα λόγω βαζελίνης.

    Κάλυψα τη ζελατίνα με τρία χέρια αντικολλητικό κερί (ΝΕΟΤΕΧ). Στην αρχή το κερί δεν κάθεται καλά, αλλά το τρίτο χέρι σκεπάζει τελείως, αν και η ζελατίνα ζαρώνει λίγο και παραμορφώνεται. Δεν πειράζει. Κανονικά χρειάζεται mylar.
    Όταν στέγνωσε το κερί (2 ημέρες το άφησα) πέρασα βράδυ μίγμα εποξικής-σκληρυντή (ΝΕΟΤΕΧ) 1:1 (και όχι 5:3 - ανυπόμονος), και από πάνω μία λωρίδα υαλούφασμα 140 g/m2 (νομίζω) υπολογισμένη να φέρνει 1,2 βόλτες γύρω από το σωλήνα (ώστε να σχηματίσει τελικά  μία λωρίδα με σχετικά μεγαλύτερη ακαμψία στο σωλήνα που θα προκύψει). Νέα επάλειψη με ρητίνη, για πλήρη διαβροχή αλλά όχι παραπάνω. Αφησα κάποια περιθώρια στις άκρες του σωλήνα ζελατίνας χωρίς επάλειψη μην τυχόν περάσει η ρητίνη στον σωλήνα carbon. Το άφησα σε μέρος ζεστό (λεβητοστάσιο) και το επόμενο πρωϊ (το μίγμα δεν άρπαζε στο χέρι) αφαίρεσα με ευκολία το σωλήνα και το βράδυ αφαίρεσα εύκολα τη ζελατίνα πλένοντας το σωλήνα που έφτιαξα με νερό για να φύγουν τα περισσεύματα κεριού (και το wing joiner με σαπουνάδα να φύγει η βαζελίνη). Ο σωλήνας που προέκυψε είχε λίγες μικροζάρες στο εξωτερικό του αλλά δέχεται το wing joiner με ακρίβεια, όσο πρέπει σφιχτά. Το επιπλέον εσωτερικό πάχος που προσθέτει η ζελατίνα (0,3-0,5 mm ;Wink αντισταθμίζεται από την μικρή συρρίκνωση που εμφανίζει η ρητίνη/υαλούφασμα όταν στεγνώσει. Τον γυαλοχάρτισα λίγο με λεπτό ντουκόχαρτο εξωτερικά και τον έκοψα ακριβώς στο απαιτούμενο μήκος με βάση την υπάρχουσα θήκη. (Το μήκος της θήκης συμβάλλει στην σωστή τοποθέτηση της αεροτομής της ρίζας βοηθώντας το σχέδιο).
    Τεράστια επιτυχία...Με ανέβασε.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 13 Δεκ 2008, 23:13:36 »

    Παράθεση
    Ακουμπώντας το άκρο του καλού φτερού όρθιο σε χαρτί αντέγραψα την αεροτομή και μετά από αρκετό ψάξιμο κατέληξα ότι είναι μάλλον NACA 0014 (συμμετρική, 14% σχετικό πάχος) αφού απέρριψα την S8035 που είναι πολύ παρόμοια. Η αεροτομή της ρίζας είναι custom αλλά και μικρότερου πάχους, περίπου 12,4%.Να λοιπόν άλλη μία δυσκολία, να περάσεις από την μία αεροτομή στην άλλη κατά μήκος του φτερού.

    Για να ξέρετε το profili εχει μια πολύ χρήσιμη λειτουργία .
    Μπορεις να του δωσεις ενα αρχειο εικόνας , ( gif , tif, jpg)  και σου δίνει πόσο τις % ταιριάζει  με μια απο τις αεροτομές που εχει στην βαση δεδομένων .
    επίσης με βαση το σχημα που τα του δωσεις σου βγαζει τα πλευριδια του φτερου σου .
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 6     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: επισκευή Fliton extra 330 freestyle
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.036 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.