ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ F3A, F3A GRA ΚΑΙ F3AGRB?
ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟ TO SAPHIR ΠΟΥ ΠΕΤΑΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ OS 61 HANNO SPECIAL
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ
Αγαπητέ φίλε,
Επειδή αυτόν τον καιρό είμαι στην φάση αγοράς ενός νέου F3A 2x2m έχω κάνει όλη την απαραιτούμενη έρευνα για την επιλογή του καταλληλότερου αερομοντέλου.
Μέχρι τώρα πέταω το Dalotel 60 με HanoPretner Special (OS) και ένα Saphir σε ΚΙΤ (του κουμπάρου).
Εψαξα, έψαξα και έψαξα όσο δεν φαντάζεσαι !!!!!!!!!!!!!
Διάβασα και συμβουλεύτηκα τους ειδικούς της κατηγορίας, Σοπέογλου Ηλία και Σταύρο Ιωαννίδη τον Διονύση δεν τον ξεχνάω αλλά δεn μιλήσαμε επί του θέματος (ο Σοπέογλου φτιάχνει ενα OXALYS απο ΚΙΤ), και κατέληξα να διαλέξω μεταξύ 3 αεροπλάνων. Ρόλο έπαιξε και το τί μου άρεσε εμφανισιακά !
1. Impact (composite-arf.com)
2. Prestige (wistmodel.pl)
3. Oxalys (f3a-lorenz.de)
Νομίζω πως και τα 3 αυτά αεροπλάνα είναι και πολύ καλά πτητικά και κατασκευαστικά, αλλά και απο τα πιό οικονομικά. Δεν ξέρω τι διαπιστώσεις εχεις κάνει εσύ απο την δική σου έρευνα αλλά φαντάζομαι θα είμαστε σε κοινά αποτελέσματα.
1. Το Impact όπως γράφει και Σταυρος ειναι καινούργιο σχετικά 2003 αλλά και η επιλογή του Αμερικανού πρωταθλητή για το 2005 Shulman ο οποίος το πέταξε ηλεκτρικό.
2. Το Prestige νέο μοντέλο του Wistmodel και κατά κάποιο τρόπο αντικαταστάτης του Vivat το οποίο έχει πολλές συμμετοχές στους Αμερικανικούς ΝΑΤS του 2005 στην FAI κατηγορία. Νομίζω 5 αεροπλάνα από τα 25 των τελικών, αν δεν κάνω λάθος.
3. Για το Oxalys δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά μιας και είναι το αεροπλάνο του CPLR Παγκόσμιου Πρωταθλητή 2005.
Τα προβλήματα για την επιλογή κάποιου απο τα παραπάνω αεροπλάνα (για μένα πάντα με την οικονομική μου δυνατότητα αλλα και την πτητική μου ικανότητα) έχει να κάνει με την διαθεσιμότητα αλλά και το τελικό κόστος του αεροπλάνου μιας και τα έξοδα για μοτέρ και ηλεκτρονικά θα είναι τα ίδια.
Ετσι λοιπόν,
1. To Impact αρχικά ενω μου άρεσε διαβάζοντας στο RCUniverse για τα προβλήματα του αποφάσισα να μην μπλεχθώ γιατί ποτέ δεν ξέρεις .... Κόστος βαμμένο 900€
2. Το Prestige έχει παράδοση Οκτώμβριο από τον Πολωνό που το κατασκευάζει ή τον Lorenz που το εμπορεύεται 8 εβδομάδες αλλά άγνωστο απο το πότε ... κόστος 1025 € άβαφτο και χωρίς τα αξεσουάρ του που είναι 189€ = 1214€
3. Το ΟXALYS πωλείται στην Ευρώπη απο διάφορους όπως Lorenz 1550€ (Oλο composite και βαμμένο στο καλούπι), ZN Line, Augura models σε διάφορες versions, δηλ. ΚΙΤ (εποξική άτρακτο και foam φτερά μονοκόματα η και διαιρούμενα) τιμή στα 850-950€ άβαφο.
Επειδή υπάρχει μεγάλη διαφορά όμως απο τις φώτο με την πραγματικότητα, επισκέφτηκα τον Dapan την Παρασκευή το απόγευμα στο εργαστηριό του και πραγματικά ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ όταν το είδα απο κοντά. Μιλάμε για τρομερό αεροπλάνο λόγω διαστάσεων και μορφής. φαντάζομαι πως έτσι είναι και υπόλοιπα. Ο Παντελής μου εξέθεσε τα προβλήματαμε το βάψιμο και την ευθυγράμμιση των φτερών κλπ, ότι δηλαδή έλεγαν και οι υπόλοιποι στο RC Univerce. Εδώ φαίνεται πως θα πρέπει να δουλέψεις για να το φτιάξεις
http://www.weinig-web.de/impact.htm . Mετά απο την επίσκεψη μου στον Παντελή κατέληξα στο OXALYS WM05. H διαφορά των χρημάτων είναι θέμα σκέψης αλλά η ποιότητα και το ότι δεν θα ασχοληθώ με προβληματάκια μιας και το ΚΙΤ είναι καλύτερο του Composite ARF με οδηγούν σε αυτό.
Εξοπλισμός που θα μπεί στο αεροπλάνο :
1. Κινητήρας OSMAX 140RX απο τον bichler.de 340€
2. Servos' Futaba Digital, S9252 για AIleron, Elevator S9151 Rudder και S9650 Throttle. Κόστος 79,99$, 89,99$ και 59,99$ απο TowerHobbies.com
3. Λαιμός, πίπα και carbon κώνος απο Laurenz.
Τέλος τέλος να υπολογίζεις και ένα ποσό γύρω στα 150-200€ για την αποστολή του ΚΙΤ απο την Ευρώπη.
Αυτά και περαστικά μας !!!!!!!
Καλές προσγειώσεις