Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.329 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 11:08:56

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 11:08:56

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 00:29]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:15]

    από dominicm
    [Χθες στις 13:52]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304329
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 78
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 48
    Συνολικά: 48
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Γιατι το fin είναι από κάτω;  (Αναγνώστηκε 7182 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « στις: Τετάρτη, 22 Φεβ 2006, 13:28:27 »

    Ο Deltaman έθεσε την ερώτηση ως σχόλιο σέ φωτογραφία που εικονίζεται ένα ελαφρύ λαστιχοκίνητο του Κ.Π.

    Υπάρχουν λόγοι, αλλά όχι τόσο ισχυροί, ώστε να είναι κανόνας:

    Η επάνω θέση του fin δίνει αντίθετο roll από ότι θέλεις να στρίψεις, ελαττώνοντας την τάση στροφής.
     
    Τα μοντέλα αυτά πετάνε με μεγάλη γωνία. Η επάνω θέση μπλοκάρεται από το stab, και από το φτερό που είναι πιό μπροστά και πιό ψηλά.

    Η χαμηλή θέση ισορροπεί κάπως την κατανομή επιφανειών και κέντρων αντιστάσεων, γύρω από τον άξονα έλξης.

    Επειδή στην κάτω θέση υποτίθεται ότι το fin είναι πιό αποδοτικό, μπορεί να γίνει μικρότερο, άρα ελαφρύτερο.

    Αυτά έχουν μικρή  σημασία. Σε πάρα πολλά f/f το fin μπαίνει από επάνω, χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα.

    jkon
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 22 Φεβ 2006, 18:28:56 »

    να προσθέσω ακόμα, ότι σε αρκετά indoor το μήκος του fin είναι μικρότερο από του stab, και καθώς αυτά στηρίζονται σε κοινό πηχάκι, είναι δύσκολο να το τοποθετηθεί από πάνω.
    Αρκετές είναι οι φορές που το fin προηγείται ή ακολουθεί το stab, και μάλιστα βρίσκεται τότε στη μέση του stick. Ότι αρέσει στον καθένα, πέρα από τη θεωρία που μπορεί να δώσει πλεονεκτήματα στους top flyers...

    gkan (πως λέμε jkon  Grin)
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 22 Φεβ 2006, 21:16:36 »

    Ευτυχώς που μπήκε και ο gkan στην κουβέντα.

    Το fin σε πάρα πολλά μοντέλα ελεύθερης πτήσης είναι μεγαλύτερο από ότι χρειάζεται.

    Αν δείτε τα ανεμόπτερα F1A, θα διαπιστώσετε το πόσο μικρό είναι. Στα F1C και στα F1B επίσης.

    Το μεγάλο fin είναι αποσταθεροποιητικό. Το μοντέλο πέφτει ευκολώτερα σε spin, με το μεγάλο fin.

    Ενας πρακτικός τρόπος να βρει κάποιος το σωστό μέγεθος του fin, είναι να αρχίσει να αφαιρεί επιφάνεια έως ότου το μοντέλο εμφανίσει το φαινόμενο dutch roll. Τότε προσθέτει το τελευταίο κομμάτι που έβγαλε, και τέλος.

    jkon
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.387



    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 23 Φεβ 2006, 19:33:07 »

    HERE COMES THE SUN !!!!!!!!!!

    Αντώνης
    Καταγράφηκε
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 19



    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 23 Φεβ 2006, 20:08:11 »

    Και βέβαια είναι υπερβολική η αναζήτηση για την θέση του φιν. Ωστόσο θα ήθελα να συμπληρώσω εξηγώντας αυτά που έγραψε ο Γιάννης,  εκτός από εκείνα που πολύ απλά εξήγησε  ο Γιώργος.
    Το φιν από κάτω βοηθά  την στροφορμή και διατηρεί περισσότερο την δυνατότητα της αριστερής στροφής (αριστερό ρολ ) μια και το εσωτερικό φτερό, γενικά είναι μεγαλύτερο προκειμένου να κρατήσει επίπεδο το μοντέλο στην στροφή δημιουργώντας έτσι δεξιό ρολ.
    Το φιν από επάνω δημιουργεί τάση για δεξιόστροφο ρολ
    Για να εξηγήσω καλλίτερα αυτήν την άποψη έφτιαξα ένα πρόχειρο σκιτσάκι που επισυνάπτω.
    Κώστας


    * fin01.jpg (41.01 KB, 700x372 - εμφανίστηκε 456 φορές.)
    Καταγράφηκε
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 23 Φεβ 2006, 21:04:16 »

    Ουάουουουου....
    Δάσκαλοι όλων των εποχών ... Με τρελάνατε !
    Κύριε Γιάννη ,
    τί είναι το φαινόμενο Dutch Roll ?
    Κύριε Κώστα ,
    το εσωτερικό φτερό είναι Γενικά Μεγαλύτερο ?
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 23 Φεβ 2006, 21:26:10 »

     εδω http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-Jupiter-b.htm o jkon γραφει

    "Να μειώσεις σταδιακά την επιφάνεια του κάθετου πτερύγιου, έως ότου εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα του ολλανδέζικου roll (dutch roll). δηλαδή μία παλινδρομική κίνηση της ουράς δεξιά-αριστερά και ταυτόχρονη κίνηση των ακροπτερυγίων του φτερού πάνω κάτω."
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 23 Φεβ 2006, 21:36:27 »

    Ευχαριστώ Γιάννη .
    Πάλι Αδιάβαστος πιάστηκα ...   Δάκρυ 
    Επι την ευκαιρία ...
    Θα μοιράσουμε τη διαδρομή για την Κατάρα όπου θα βρεθούμε για να πετάξουμε Δυναμικό ? Τις προάλλες σταμάτησα για να 'Δώ' λίγο το μέρος και πρόσεξα πως απλά Φελιζολένια (πτέρυγες κ.λ.π.) πετούν καί απο τις Δύο μεριές ...
    Λοιπόν ?   

    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 19



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 02:11:30 »

    Ναι  DeltaMan συνήθως είναι, για λόγους ευνόητους (αγαπητέ jkon εάν έχεις χρόνο ξόδεψε δυο κουβέντες για την αναγκαιότητα του μεγαλύτερου μεγέθους της εσωτερικής πτέρυγας στα  indoor με λάστιχο). Αποτέλεσμα είναι (όταν τελείωση η δύναμη του μοτέρ ¨ λάστιχο¨ κατά συνέπεια και η δράση της στροφορμής) το μοντέλο ανάλογα με την επιφάνεια της εσωτερικής πτέρυγας να αλλάζει κατεύθυνση και να  γίνεται δεξιόστροφο. Το fin  από κάτω μπορεί να βοηθήσει ώστε η αλλαγή κατεύθυνσης του μοντέλου να μην είναι δραστική.

    Κ.Π
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 09:03:54 »

    Τώρα η επικεφαλίδα του θέματος θα έπρεπε να αλλάξει σε: γιατί το εσωτερικό φτερό είναι μεγαλύτερο;

    Ενα μοντέλο ελεύθερης πτήσης, δεν έχει καμμία επαφή από τον χειριστή μετά την απογείωση. Αρα πρέπει να έχει τριμαριστεί έτσι ώστε α) να ακολουθεί την τροχιά που θέλουμε και β) να είναι ευσταθές.
    Ειδικά τα λαστιχοκίνητα εσωτερικού χώρου, πρέπει να ακολουθήσουν τροχιά κυκλική, και μάλιστα μικρής διαμέτρου, ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο.
    Η εντολη για αριστερή στροφή (για τα υψηλοπτέρυγα συμφέρει προς τα αριστερά αφού προς τα εκεί τα ωθεί και η στροφορμή του Κώστα), δίνεται με μεγάλη κλίση του fin. Αν παρατηρήστε σε πολλά είναι τσακισμένη όλη η άτρακτος για να εκτραπεί το fin όσο χρειάζεται.
    Αν το αφήσουμε έτσι θα πέσει σε αριστερή σπειροειδή βύθιση. Αυτή την τάση την αντισταθμίζουμε με δεξί ailerons.

    ΠΟΥ βρήκαμε ailerons;

    α) αυξάνουμε την επιφάνεια του αριστερής έδρας = περισσότερη άντωση + οπισθέλκουσα, β) αυξάνουμε την γωνία πρόσπτωσης των άκρων της (washin) = περισσότερη άντωση + οπισθέλκουσα,  γ) με την μεγάλη αριστερή έδρα και το washin, έχουμε μετατοπίσει το κέντρο βάρους πλάγια προς τα δεξιά. δ) επειδή είναι αυξημένη η οπισθέλκουσα στην αριστερή πλευρά, η έλξη στρίβει συμμετέχει προς την αριστερή στροφή.

    Ολα αυτά συνεργάζονται ώστε το μοντέλο να εκτελεί οριζόντιες αριστερές στροφές.

    Σε περίπτωση που δεν κάνουμε αυτά, προσθέτουμε ένα trim tab στο χείλος εκφυγής της αριστερής έδρας, που το τσακίζουμε προς τα κάτω (=ailerons)


    Τα χαμηλοπτέρυγα έχουν τάση να εκτελέσουν δεξιές στροφές, και προς τα εκεί τα τριμάρουμε αντίθετα με τα παραπάνω.

     jkon
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 19



    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 14:19:46 »

    Γιάννη πάντα εύστοχος και με σωστές διευκρινήσεις !!!
     Σκέφτομαι πως συμπτωματικά έγινε καλή και απλή ανάλυση κάποιων ενδιαφερόντων κεφαλαίων της θεωρίας indoor. Έτσι σιγά σιγά ο κόσμος που δεν τα ξέρει αρχίζει να τα γνωρίζει και να συμμετέχει μέσα από συζητήσεις.
    Μου φαίνεται ότι αυτός είναι μάλλον ένας καλός δρόμος για την διάδοση γνώσεων.
    Τον προτιμώ από ένα  κείμενο στυλ βιβλίου.
    Συμφωνώ ότι η επικεφαλίδα του θέματος θα έπρεπε να αλλάξει σε: γιατί το εσωτερικό φτερό είναι μεγαλύτερο;. Θεματολογικά θα ήταν πιο σωστό.
    Ας είναι έτσι από το επόμενο θέμα.

    Καλημέρα  Κ.Π
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 14:21:34 από Κώστας Πρωτόπαπας » Καταγράφηκε
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 14:44:41 »

    Το θέμα μπορεί να διαχωριστεί, αν θέλετε, με το δεύτερο να έχει τίτλο "γιατί το εσωτερικό φτερό είναι μεγαλύτερο".  Ποοολύ άνεση
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 16:28:06 »


    Θα μοιράσουμε τη διαδρομή για την Κατάρα όπου θα βρεθούμε για να πετάξουμε Δυναμικό ? Τις προάλλες σταμάτησα για να 'Δώ' λίγο το μέρος και πρόσεξα πως απλά Φελιζολένια (πτέρυγες κ.λ.π.) πετούν καί απο τις Δύο μεριές ...
    Λοιπόν ?   




    Απόστολε

    Σιγουρα κάποια στιγμή κατα Ανοιξη μερια Wink

    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 19



    « Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 17:35:33 »

    Κωστή αν γίνεται ας το κάνουμε νομίζω πως αυτό βοηθά στην ενημέρωση.
    Τις συζητήσεις που θα πρέπει να μετακομίσουν στο καινούργιο θέμα διαλεξέτες εσύ.

    Τα λέμε.
    Κ.Π
    Καταγράφηκε
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.248



    « Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 17:40:56 »

    Δεν πιστεύω να χρειάζεται να επισημάνω, ότι η (αρχικά μικρή έστω) κινητικότητα σε θέματα free flight και ειδικά indoor, με χαροποιεί ιδιαίτερα.  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #15 στις: Παρασκευή, 24 Φεβ 2006, 23:09:24 »

    'Εμ , καλά έλεγα εγώ πως για να πετάξεις σωστό Indoor πρέπει να έχεις ... ΓΝΩΣΕΙΣ Αεροδυναμικής !  Και άλλοι λέγανε ... έλα μωρέ τα αεροπλανάκια τώρα ...  Sad  5 δραχμές μπάλσα θέλει ...  Θυμός
    Γιάννη Παξιμαδάκη ,
     αύριο θα περάσω απο Κατάρα και την Κυριακή επίσης στην επιστροφή ... Την Κυριακή μάλλον θα μπορέσω να 'ψηλαφίσω' τις πλαγιές της με καμιά πτερυγούλα ...


    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Κώστας Πρωτόπαπας
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 19



    « Απάντηση #16 στις: Σάββατο, 25 Φεβ 2006, 13:53:59 »

    Φίλε DeltaMan
     Οι γνώσεις αεροδυναμικής που χρειάζονται για τα indoor δεν είναι περισσότερες από εκείνες που χρειάζονται για οποιοδήποτε μοντέλο. Επειδή στην Ελλάδα δεν είμαστε συνηθισμένοι σε αυτό το είδος αερομοντελισμού, μας φαίνεται περίεργο και δύσκολο. Αυτή την ιδέα είχα και εγώ πριν αποφασίσω να φτιάξω το πρώτο μου λαστιχοκίνητο indoor. Μετά την πρώτη κατασκευή τα πράγματα άλλαξαν. Όταν είδα πόσο καλά και εύκολα πετάνε μέσα στο living room αυτά τα πραγματάκια ,πήρα θάρρος και άρχισα να εφαρμόζω επάνω τους  τις ταπεινές αερομοντελιστικές μου
    Γνώσεις (τίποτα σπουδαίο, κοινή λογική και βοήθεια από φίλους. Και μάλιστα χωρείς ένα καταπληκτικό φόρουμ σαν αυτό, που μπορούμε να ενημερωθούμε άμεσα από φίλους έτοιμους να βοηθήσουν.) Ξεκίνα αμέσως αν δεν ξέρεις πως, ζητά βοήθεια στο φόρουμ, η ικανοποίηση που θα πάρεις (όταν δεις αυτό το μοντελάκι να πετάει μέσα στο σπίτι σου) δεν περιγράφετε.
     Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός!
    Φιλικά
     Κ.Π
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Ο κόσμος του Free Flight (Συντονιστής: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Θέμα: Γιατι το fin είναι από κάτω;
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.036 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.