Λοιπόν, θα αρχίσω να πω δυο λόγια για τα
F3P-AFM μοντέλα που σχετικά είναι πιο απλά !
Αν και το όριο βάρους στα F3P είναι 500γρ. το συγκεκριμένο βάρος είναι τεράστιο ώστε ένα μοντέλο να πετάξει σε τόσο μικρό box και να βγάλει τόσες μανούβρες ! ( ΑΠό προσωπική εμπειρία και τα 200γρ. είναι πολλά στο μέγεθος τους ) Αυτά τα μοντέλα συνήθως έχουν 80 πόντους φτερο και βάρος 100-150γρ.
Πλέον έχουν καταφέρει να είναι σε αυτά τα γραμμάρια και τα 4D αερομοντέλα που είναι ακόμα πιο φορτωμένα !
Τα υλικά που είναι φτιαγμένα αυτά τα μοντέλα είναι depron 3χιλ. , τα τελευταία χρόνια όλοι εκεί έξω χρησιμοποιούν depron aero το οπόιο έχει το μισό βάρος από το depron και επίσης πλέον συναντάμε carbon σκελετούς που ντύνονται με ηλεκτρομονωτικό υλικό που ονομάζεται mylar ! (Περισσότερες πληροφορίες για τα carbon μοντέλα θα πούμε στην Ap κατηγορία που τα συναντάμε πιο συχνά !
Επίσης στα μοντέλα που είναι από Depron συνήθως όταν πραγματικά θέλουμε να εκμεταλλευτούμε και το τελευταίο γραμμάριο μπορούμε να χάσουμε ένα 30-40 % του βάρους του σκελετού κάνοντας milling (σκάλισμα του depron στα ελληνικά) . Θα αναφερθώ πως γίνεται με επιτυχία το milling κάποια στιγμή παρακάτω !
Πολύ σημαντικό κομμάτι στα F3P είναι το δέσιμο του μοντέλου ώστε παρόλο την ελαφριά κατασκευή να μην έχει στρεβλώσεις στον αέρα , καλύτερα να έιναι 10-20γρ. πιο βαρύ από τι να παραμορφώνεται και να μην υπακούει σωστά στο χειριστή ! Χρησιμοποιούμε carbon βέργες , τοποθετώντας μια πλακέ μπροστά στο χείλος προσβολής ! Χιαστί αντιρρίδες στο φτερό και πλέξιμο όλη η ουρά από το κεντρικό φτερό και πίσω . Αυτά είναι τα βασικά σημεία τώρα κάθε αεροπλάνο θα θέλει και τις μετατροπές του . Επίσης τελευταία συνηθίζεται να γίνεται ένα πλέξιμο στα κινουμενα πηδάλια γιατί έχουν μεγάλες επιφάνεις και παραμορφώνονται , το οποίο θα δούμε και σε φωτογραφίες παρακάτω . Τα carbons που χρησιμοποιούνται είναι 1.5-2 χιλ για τα σκέλη , 1 χιλ. για τις αντρρίδες , 0.5 χιλ. πλακέ για το χείλος , 1 χιλ για την ουρά . Τώρα έξω που υπάρχει ποικιλία σε υλικά χρησιμοποιούν και 0.5 και 0.7 χιλ σε πολλά σημεία , όπως το πλέξιμο των πηδαλίων ! (Τα παραπάνω δεν ισχύουν τόσο για AP αερομοντέλα μιας και είναι πολύ ελαφρύτερες κατασκευές )
Μια μικρή παράγραφος για τι κόλλες που χρησιμοποιούμε για ένα Depron F3P ! Uhu Por για το depron ( πολύ καλή , πανάλαφρη, ευκολοδούλεφτη και την χρησιμοποιούν οι περισσότεροι γνωστοί όπως πχ ο Bruckman ) και για τα carbons ή βάση μοτέρ κλπ foam safe κυανοακριλική ή εποξική !
Τώρα το Setup πάνω κάτω :
Μοτέρ γύρω στα 1.600 kv 15-25γρ.
Προπέλλα 8-9x4.7 (Συνήθως , όταν δεν μιλάμε για 4D φυσικά)
Esc 8-12 A
Μπαταρία 2s γύρω στα 300 mah
Και servo γύρω στα 6 γρ. , αλλά να είναι δυνατά και γρήγορα .
(Πολλές φορές στα ailerons τοποθετούν και 9γρ. εφόσον είναι 1 servo . Τις περισσότερες φορές βλέπουμε ένα servo για πιο λίγο βάρος αλλά με μεγάλη προσοχή και μελέτη ώστε να μην έχουμε Differential. παρόλα αυτά μπορούμε να τοποθετήσουμε και 2 servo )
Δέκτη micro light φυσικά .
Για μετάδοση χρησιμοποιούνται carbon ντίζες ή πετονιά pull - pull system για όσο το δυνατό λιγότερο βάρος !
Σίγουρα μπορεί να ξέχασα κάτι και να έχει κάποιος απορίες . Θα χαρώ πολύ να με ρωτήσετε οτιδήποτε και να μπορώ να σας βοηθήσω .
Κάθε μοντέλο σίγουρα έχει τις ιδαιεταιρότητες του και κανένα δεν είναι ίδιο απλά προσπάθησα να αναφερθώ προς το μέσο όρο αυτών των μοντέλων !