ΠΙΤΑ Ε.Α.Α. 2006
Γυμναστήριο «ΜΠΑΜΠΗΣ ΧΟΛΙΔΗΣ»
22-1-06
Αφού αποφασίστηκε η εκδήλωση, ακολουθώντας την εμπειρία από τέτοιες διοργανώσεις, η Ε.Α.Α. έκανε τις παρακάτω ενέργειες …
- Αλληλογραφία και τηλεφωνική παρακολούθηση, για εξασφάλιση του γυμναστήριου την αιτηθείσα ημερομηνία από τον Δήμο.
Προετοιμασία και αποστολή προσκλήσεων, σε μέλη, αθλητές και επισήμους.
Προετοιμασία και ανάρτηση αφίσας στα μαγαζιά.
Συλλογή δώρων από τους επαγγελματίες.
Προεπισκόπηση του χώρου.
Εξασφάλιση 10 τραπεζιών από ιδιωτική εταιρεία.
Παραγγελία 25 κιλών πίτας.
Αγορά απαραίτητων υλικών (τραπεζομάντηλα, χαρτοπετσέτες, πιάτα, ποτήρια, λίγα αναψυκτικά, κ.λ.π.)
Όλα ετοιμάστηκαν εντός του χρονοδιαγράμματος, και το πρώτο κλιμάκιο της Ε.Α.Α. έφθασε στο γυμναστήριο «Μπάμπης Χολίδης» το πρωϊ της Κυριακής ακριβώς στις 08:00. Εστησαν τα 10 τραπέζια που είχαν παραδοθεί την προηγουμένη, τα καθάρισαν και άρχισαν οι πτήσεις.
Οι περισσότεροι θεατές έφθασαν γύρω στις 11:00, και οι επίσημοι προσκεκλημένοι περί τις 11:45
Διακρίναμε:
Από την τοπική αυτοδιοίκηση τον κ. Ι. Γρίτση, πρόεδρο του Οργανισμού Αθλητικής Ανάπτυξης του Δήμου Αχαρνών, και άλλους τοπικούς παράγοντες τα ονόματά των οποίων δεν συγκράτησα.
Από την ΕΛ.Α.Ο τον πρόεδρο κ. Ευ. Σαβράμη, τον Αντιπρόεδρο κ. Χρ. Μπίστα, το μέλος του Δ.Σ. κα Λίλιαν Λεμπλάνκ, και τον συνεργάτη κ. Γιώργο Γιαννόπουλο.
Από την Ε.Α.Α. τα μέλη του Δ.Σ., τον επίτιμο πρόεδρο κ. Π. Καλογεράκο, και τα επίτιμα μέλη κ.κ. Ε. Βαμβακίδη, , Μ. Βερυκοκάκη, Γρ. Ιωάννου, Κ. Κωστόπουλο (που είναι και ο πρόεδρος της Αερολέσχης Αγρινίου), Ε. Μιχαηλίδη, Β. Μπακέλα, Κ. Νασιόπουλο, Γ. Ντάρλα, D. Schullian, και Χρ. Ταμπαρόπουλο.
Εκτός των Αθηναίων, μας τίμησαν ο Γιώργος Κανδυλάκης από την Ενωση Αερομοντελιστών Θεσσαλονίκης, ο Κώστας Βελλίδης με τον γυιό του από την Ενωση Αερομοντελιστών Ληλαντίου, ο Παντελής Νταναβάρας, ο Γιώργος Βασδαβάνος και ακόμα ένας φίλος από την ΟΑΜΕΛ.
Παρούσες δύο ομάδες προσκόπων, από τις Αχαρνές και τα Μελίσσια.
Ακριβώς στις 12:00, σύμφωνα με το πρόγραμμα, αφίχθη ο Δήμαρχος Αχαρνών κ. Σπ. Στριφτός, και άρχισε η τελετή της κοπής της πίτας, με ομιλία του Προέδρου της Ε.Α.Α. κ. Γρηγόρη Μανουσακάκη.
κύριε Δήμαρχε,
κύριε Πρόεδρε της ΕΛΑΟ,
κύριε Πρόεδρε του Οργανισμού Αθλητικής Ανάπτυξης του Δήμου Αχαρνών,
κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Γυμναστήριου,
κύριε επίτιμε πρόεδρε,
αγαπητά μέλη, αθλητές και φίλοι της Ε.Α.Α.,
σας ευχαριστούμε για την τιμή που μας κάνετε να παρευρεθείτε στην σημερινή εκδήλωσή μας.
Η χρονιά που πέρασε ήταν το ίδιο παραγωγική όπως και οι δύο προηγούμενες.
Στους Πανελλήνιους αγώνες του έτους συμμετείχαμε με 16 αθλητές, που μεταφράζεται σε ποσοστό 33% του συνόλου των συμμετοχών, και επιτύχαμε τις περισσότερες νίκες.
Τον Ιούλιο ομάδα 10 μελών και αθλητών μας συμμετείχε ενεργά με πτήσεις ανεμοπτέρων σε επίδειξη που έλαβε χώρα στην πόλη ZAR της Πολωνίας, και απέσπασε άριστη κριτική.
Τον Αύγουστο δύο αθλητές μας συμμετείχαν με την Εθνική Ομάδα στους Παγκόσμιους αγώνες Ελικοπτέρων, στη Ζαμόρα της Ισπανίας, όπου η χώρα μας κατετάγη 15η.
Τον Δεκέμβριο οργανώσαμε ημερίδα Control Line στο αεροδρόμιο Τατοϊου, στην οποία συμμετείχαν περί τους 15 αερομοντελιστές με περισσότερα των 20 μοντέλων, και την οποία παρακολούθησαν πλέον των 100 θεατών.
Εδώ θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μας προς την Αερολέσχη Δεκέλειας, και ιδιαίτερα προς τον εκπαιδευτή κ. Ηλία Σοφιανό, για την αρωγή τους στην οργάνωση της εν λόγω ημερίδας.
Αφησα τελευταίο το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς.
Η Διεθνής Αεροναυτική Ομοσπονδία (FAI), αναγνωρίζοντας την εξαιρετική συμβολή της Ε.Α.Α., στην ανάπτυξη του αερομοντελισμού στην Ελλάδα, από το έτος ίδρυσής της 1952 έως σήμερα, την τίμησε απονέμοντάς της το GROUP DIPLOMA.
Η τιμή αυτή ανήκει σε όλους, τους ιδρυτές, τα μέλη της διοίκησης και τα απλά μέλη, που όλα αυτά τα χρόνια πρόσφεραν ότι ήταν εφικτό για να γίνει η Ε.Α.Α. το μεγάλο σωματείο με την διεθνή αναγνώριση.
Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Αχαρνών κ. Σπύρο Στριφτό, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Αθλητικής Ανάπτυξης του Δήμου Αχαρνών κ. Γιάννη Γκρίτση, και τον Πρόεδρο κ. Βασίλειο Τσαπάρα και τα μέλη της Επιτροπής του κλειστού γυμναστήριου «Μπάμπης Χολίδης», για την παραχώρηση του εν λόγω γυμναστήριου για την σημερινή μας εκδήλωση, όπως και τους δωροθέτες μας
τον κ. Αγγελή Τάσο
την κα Ανεμοδουρά Ναταλία (και το περιοδικό Remove Before Flight)
τον κ. Μπούρμπουλα Κώστα (κατάστημα Hobby Box)
τον κ. Καλφάκη Κώστα
τον κ. Κουτσό Στέλιο
τον κ. Κούτσουλα Γιάννη (κατάστημα Greek Rotors)
τον κ. Λαλαγιάννη Ιωνα (κατάστημα Pagrati Model Centre)
τον κ. Μακράκη Νίκο (κατάστημα LMG)
τoν κ. Παπαδόπουλο Κώστα (κατάστημα Hellenic Model Centre)
τον κ. Παυλόπουλο Θόδωρο (κατάστημα Model Shop)
Ακολούθως απηύθυναν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Αχαρνών κ. Σπ. Στριφτός, και ο πρόεδρος της ΕΛ.Α.Ο. κ. Ευ. Σαβράμης.
Στους δύο ανωτέρω επίσημους προσκεκλημένους μας, η Ε.Α.Α. έδωσε αναμνηστικό δώρο, ένα μεταλλικό αεροπλάνο σε ξύλινη βάση.
Την πίτα έκοψε ο κ. Δήμαρχος, οικοδεσπότης ων.
Το φλουρί έπεσε στο μέλος της Ε.Α.Α. κα Μαρία Μπάφα.
Ακολούθησε η κλήρωση των δώρων, που ήταν περισσότερα και πιο ακριβά από τα περυσινά.
Οι πτήσεις με μόνο διάλειμμα αυτό της τελετής της πίτας, δεν σταμάτησαν καθόλου, έως τις 16:00 το απόγευμα. Τα σπασίματα ευτυχώς λίγα.
Εν γένει, φέτος πέταξαν για πρώτη φορά επιτυχώς μοντέλα 3D, αλλά την παράσταση έκλεψαν τα πολλά λαστιχοκίνητα.
Τέτοια μοντέλα παρουσίασαν ο Γ. Κανδυλάκης, ο Β. Γεροστάθης, ο Κ. Πρωτόπαπας, και ο jkon, μαζί με τον ανηψιό του Γρηγόρη.
Ο Γ. Κανδυλάκης, έφερε μαζί του και όλο τον στόλο από τα “peanut scale” πολλά από τα οποία έχουν διαγωνιστεί στο εξωτερικό με πολλές διακρίσεις. Τα μοντέλα αυτά, πολλά των οποίων είχαν μοτέρ πεπιεσμένου αερίου, πέταξαν άψογα, αν και πολλές από τις πτήσεις του σκιάστηκαν και κινδύνεψαν από τις ταυτόχρονες πτήσεις μεγαλύτερων μοντέλων.
Για όσους δεν γνωρίζουν, τα μοντέλα ελεύθερης πτήσης indoor, τριμάρονται να πετάνε σε στροφές, με διασταυρούμενες ρυθμίσεις του rudder και washin-washout των φτερών. Στα καθαρόαιμα «διάρκειας», η τοποθέτηση του φτερού στην άτρακτο είναι συνήθως ασσύμετρη, το μεγαλύτερο μέρος προς το κέντρο της στροφής, και το πίσω μέρος της ατράκτου τσακισμένο για να ενισχύει την τάση στροφής.
Το μυστικό είναι να διαλέξεις το κατάλληλο λάστιχο, σε διατομή και μήκος, ώστε να πετάξουν περισσότερη ώρα, χωρίς να κτυπήσουν στην οροφή. Ηταν συναρπαστικό να βλέπεις τα καλά λαστιχοκίνητα να γλύφουν κυριολεκτικά την οροφή για τρείς – τέσσερεις συνεχείς κύκλους πριν αρχίσουν την αργή κάθοδό τους.
Από τις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε ότι οι ασχολούμενοι με αυτά τα φτιάχνουν σε «ποσότητες» και τα μεταφέρουν σε ειδικά διασκευασμένα κουτιά. Στα πιτς τα παρκάρουν σε ειδικές υποδοχές πάνω σε ένα δένδρο, ώστε αφ΄ ενός να εξοικονομείται χώρος, αφ’ ετέρου να μην ακουμπούν πουθενά οι ευαίσθητες αεροδυναμικές επιφάνειές τους.
Η επόμενη κατηγορία με το μεγάλο ενδιαφέρον ήταν αυτή των υπερελαφρών τηλεκατευθυνόμενων μοντέλων, που κινούνται με ηλεκτρικό μοτέρ. Τέτοια μοντέλα παρουσίασαν οι Β. Γεροστάθης, Κ. Πρωτόπαπας και Ι. Κωνσταντακάτος. Τον έπαινο της ημέρας πήρε αναμφισβήτητα ο Κ. Πρωτόπαπας, που κατέβασε τρία υπερελαφρά μοντέλα, το ελαφρύτερο των οποίων είχε συνολικό βάρος 4,5 γραμμάρια, και κρατήθηκε στον αέρα επί εικοσάλεπτο.
Ελικόπτερα ήρθαν πολλά, δεν τα μέτρησα. Ετοιματζίδικα τα περισσότερα, μπορεί να τα αγοράσει ο καθένας, και να μάθει να τα πετάει εντός σύντομου χρονικού διαστήματος. Αν μας επέδειξαν κάτι; Ναι, το ότι η βιομηχανία έχει λύσει τα περισσότερα προβλήματα αυτών των μικρών σατανικών πετομηχανών, και ότι η επιτυχία τους εξαρτάται πλέον από την υπευθυνότητα του αγοραστή/χειριστή τους.
Η πλέον αταίριαστη με τους κανόνες της ημέρας πτήση έγινε από ένα πολύ μικρό τ/κ μοντελάκι, που μπορεί να αγοράσει ο καθένας έτοιμο από το εμπόριο, που πέταγε πολύ γρήγορα σε περίεργη τροχιά, δίνοντας την εντύπωση ότι δεν ήταν πλήρως ελεγχόμενο. Απαράδεκτη συμμετοχή.
Και ξαφνικά είδαμε ένα ηλεκτροκίνητο Mustang να πετάει σε κύκλους. Μα τόσο καλός ήταν ο χειριστής του; Οταν χειριστής είναι ο Αλέξης Δαλλίδης, αυτό εξυπακούεται. Όμως έκλεψε λίγο. Το είχε δεμένο με δύο σκοινάκια…. Ηταν ένας συνδυασμός control line, με radio control για τον έλεγχο του μοτέρ. Απογείωση, μείωση ταχύτητας, προσγείωση, ή touch and go, έγιναν όλα με ρεαλισμό.
Μετά ήρθαν τα gremlings. Τα jkon-1 ήταν συνολικά 6. Τα πέντε πέταξαν μόνα τους και σε σχηματισμό. Αυτό του Φώτη, προδόθηκε από το μοτέρ του και δεν ολοκλήρωσε κανονική πτήση.
Στην ελαφρά κατηγορία εμφανίστηκαν δύο Little Bee (Παπαδόπουλος Κ. Κουσουρλής Ι.), και ένα ανώνυμο του Γεροστάθη, που δεν έπιασε στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου (τραπέζι) αλλά τρακάρησε στο πλάϊ του και έπεσε «στη θάλασσα».
Από τα μεγαλύτερα και βαρύτερα διέκρινα το Bleriot του Αλεξανδρόπουλου, δύο Tiger Moth, το Piper Cub του Δαλλίδη, κ.α
Μη με κατηγορείτε, που δεν τα κατέγραψα όλα, είχα και τις δημόσιες σχέσεις. Γι΄ αυτό υπάρχουν και οι φωτογραφίες.
Και άφησα τελευταία τα 3D. Κατά παράδοση μοντέλα εξωτερικών χώρων, πλέον εμφανίζονται και στο εσωτερικό γυμναστηρίων. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δώσει νέες δυνατότητες σκάφους, μοτέρ και λοιπών ηλεκτρονικών επιτρέποντας στα μοντέλα της κατηγορίας αυτής να εκτελούν ότι ελιγμό μπορεί να φανταστεί κανείς.
Δεν ήταν όμως όλα τα μοντέλα 3D που παρουσιάστηκαν την Κυριακή ίδια, και το σημαντικότερο, δεν είχαν τις ίδιες δυνατότητες αυτοί που τα χειρίστηκαν.
Είδαμε πράγματι μερικούς νέους «ταλέντα». Εχουν αυτό που λέμε «χέρι». Πολλοί έχουν ήδη δείξει την απαραίτητη ωριμότητα. Η ευχή και προσπάθειά μας είναι να την αποκτήσουν και οι υπόλοιποι (που είναι και οι περισσότεροι).
Η εκδήλωση είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Η Ε.Α.Α. – με μεγάλο μέρος του δυναμικού της - έκοψε την πίτα της, ήρθαν οι προσκληθέντες επίσημοι, ήρθαν θεατές, μοιράστηκαν τα πολλά και πλούσια δώρα και πετάξαμε, πετάξαμε, πετάξαμε.
Γίνονται προσπάθειες από την Ε.Α.Α. να μας παραχωρεί ο Δήμος το εν λόγω γυμναστήριο μία φορά το μήνα για εξάσκηση.
Εξάσκηση στην πειθαρχία. Ετσι του χρόνου στην κοπή της πίτας 2007 θα παρουσιάσουμε καλύτερο θέαμα.
jkon