Καλή χρονιά σε όλους !!! μετά από πολυετή εμπειρία με το δίδυμο S_Gator- GV1 μπορώ να διαβεβαιώσω ότι είναι η πλέον ευκολη, καθαρή και αξιοπιστη plug-and-play εφαρμογή για RC Zenoahs, και συγκεκριμένα :
1) η απουσία του kill switch δεν αποτελεί πρόβλημα, διότι το μοτερ το σβηνω παντα απο switch στον πομπο (μηδενιζοντας το γκαζι)...ειδικα σε ελικοπτερικές εφαρμογες το kill switch πρακτικά 2ιναι απολύτως άχρηστο κ ακομα περισσοτερο σε καταστάσεις ανάγκης, όπου είναι αδύνατο να βάλεις χέρι να πατησεις το kill switch με τα blades να σπαρταρανε...
2) με την αξιοπιστία δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα εφόσον το GV1 είναι σωστά σεταρισμενο...
3) το θέμα του θορύβου το αντιμετώπισα μόνο όταν το καλωδιο του STATOR GATOR ήταν πολύ πολύ κοντά η ακουμπαγε το καλωδι8 της μπουζοπιπας, οπότε κ τρελαίνονταν τα ηλεκτρονικά ...
Καλή Χρονιά!
Φίλε Κωστή. Ήμουν σίγουρος ότι θα υπάρξει κάποιο post για το governor και το stator Gator όπως το δικό σου για αυτό και δεν αναφέρθηκα με λεπτομέρειες στο θέμα πιο πριν..
Πριν αρχίσω την επιχειρηματολογία σχετικά με το θέμα, να κάνω ξεκάθαρο ότι συμφωνώ μαζί σου στα εξής :
Ναι, ο συνδυασμός GV1 + Stator Gator δουλεύει. Όμως το πρόβλημα είναι το Stator Gator από μόνο του..
Ναι και εγώ δεν χρησιμοποιώ το KILL switch στους Κινητήρες μου, μου είναι παντελώς άχρηστοι αφού χρησιμοποιώ διακόπτη Throttle Cut από τηλεκατεύθυνση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αν κάποιος για τους δικούς του λόγους θέλει να τον έχει στο μοντέλο του θα πρέπει να υποχρεωθεί να τον αφαιρέσει για να έχει Governor..
Το Stator Gator, αν και λειτουργεί με το GV1, είναι πολύ θορυβώδης ηλεκτρονική διάταξη και γίνεται πολύ σοβαρό το πρόβλημα αν το καλώδιο ή το ίδιο τοποθετηθεί κοντά στο καλώδιο του μπουζί όπως παρατήρησες και ο ίδιος..
Αφού λοιπόν είναι ξεκάθαρο σε τι συμφωνούμε (έστω και μερικώς), πάμε λίγο να δούμε τα υπόλοιπα..
Για να είναι επιτυχημένο ένα προιόν, θα πρέπει ο χρήστης να έχει επιλογές, να αισθάνεται ελεύθερος και να μην του επιβάλλεται η χρήση συγκεκριμένων εξαρτημάτων που ενδεχομένως δημιουργούν προβλήματα και ίσως είναι και δυσεύρετα.. Όπως πολύ σωστά τόνισε και ο φίλος Γιώργος πιο πάνω.
Με τον όρο
Clean εννοούμε την ολική καθαρή λειτουργία των ηλεκτρονικών διατάξεων σε οποιοδήποτε συνδυασμό επιθυμεί ο χρήστης κάθε φορά χωρίς περιορισμούς.
Το ότι το Stator Gator λειτουργεί σε συνδυασμό με το GV1 της Futaba δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει και σε συνδυασμό με άλλες ηλεκτρονικές διατάξεις...
Και εξηγούμαι :
Ο θόρυβος υπάρχει και είναι αρκετός. Αυτό, πέρα του ότι μπορείς να το δεις καθαρά με ένα παλμογράφο, αποδεικνύεται και από το φαινόμενο με την απόσταση από το μπουζί.
Όχι, το πρόβλημα δεν είναι το μπουζί.. απλά γίνεται πιο έντονο όταν πλησιάζει γιατί
απλά υπάρχει.
Αυτό που κάνει το φαινόμενο υποφερτό και τα Gasser ελικόπτερα ανά τον κόσμο μπορούν και πετούν με αυτό, είναι ότι απλά παρεμβάλλεται μεταξύ του Stator Gator και των άλλων (δέκτης – Gyro – Servos), άλλη μια ηλεκτρονική διάταξη που εκ των πραγμάτων λειτουργεί σαν μια ακόμη θωράκιση.. Ποια είναι αυτή? Η μονάδα GV1!
Χωρίς το GV1 ενδιάμεσα από το Stator Gator και τα ευαίσθητα στο θόρυβο ηλεκτρονικά δεν έχει καμιά ελπίδα το μοντέλο να σηκωθεί και να μείνει στον αέρα..Σαφώς και μπορεί όποιος θέλει να το ρισκάρει.. ναι μπορεί να φανεί τυχερός.. ναι μπορεί να μην του παρουσιαστεί ποτέ πρόβλημα.. Μακριά μου να πετάει μόνο και όλα οκ!
Πριν από αρκετά χρόνια που είχα κατασκευάσει ένα μεγάλο Gasser για αεροφωτογραφίσεις, είχα χρησιμοποιήσει το WOOKONG-H της DJI
χωρίς GPS..
Η πρώτη μου επιλογή λοιπόν μετά από τις απόψεις
‘έμπειρων δοκιμαστών του Internet’, ήταν απλά το Stator Gator που σε συνδυασμό με τον εσωτερικό Governor του Wookong θα ήταν μια πολύ απλή και
‘clean’ λύση..
Ο θόρυβος όμως που πέρναγε μέσα στην κεντρική μονάδα από το Stator Gator, ήταν τόσο ισχυρός που περιοδικά είχα κόκκινες ενδείξεις στο LED του WOOKONG και απώλεια ελέγχου του ελικοπτέρου εν πτήση!Σαφώς και το μοντέλο δεν έπεσε ποτέ αφού στα διαστήματα που έχανα τον έλεγχο αναλάμβανε το WOOKONG και κρατούσε Level το ελικόπτερο (έμπαινε σε Fail Safe mode)..
Με ταλαιπώρησε όμως αρκετά να ανακαλύψω την πηγή του προβλήματος αφού με ζεύξη Futaba Faast 2.4Ghz δεν θα μπορούσε να υπάρχει θέμα με το σήμα.. άρα κάτι πιο σκοτεινό συνέβαινε…
Το εύρηκα το φώναξα όταν αποσύνδεσα το Stator Gator από τη μονάδα και πέταξα το ελικόπτερο με καμπύλες.. Τότε ως δια μαγείας τα κόκκινα στο LED εξαφανίστηκαν και μαζί και όλα τα προβλήματα! Λένε όμως ότι για να χαρακτηριστεί ένα πείραμα επιτυχές, θα πρέπει να μπορεί να επαναληφθεί.. Έτσι λοιπόν με την ασφάλεια που είχε αποδείξει ότι μου παρείχε το WOOKONG ξανά σύνδεσα το Stator Gator για άλλη μια δοκιμή… Μαντέψτε!
Ναι…
Fail Safe, όλα κόκκινα και το ελικόπτερο στον αυτόματο…
Τέλος για να μη μακρηγορούμε κιόλας, τοποθέτησα ένα οπτικό αισθητήρα και ένα μαγνήτη στην καμπάνα και σήκωσα το ελικόπτερο με τον Governor του WOOKONG ενεργοποιημένο..
Όλα τέλεια.
Με αυτά και με αυτά λοιπόν, δεν θέλω ούτε να φανταστώ ότι θα συνδέσω αυτό το πράγμα (Stator Gator) απευθείας επάνω σε μια μονάδα Flybarless και θα σηκώσω το ελικόπτερο στον αέρα!!
Για να μην αναφερθώ στο τι αντίκρισα στην οθόνη του παλμογράφου όταν συνέδεσα το Stator Gator για να δω το σήμα που φέρνει στον ακροδέκτη του….. αυτό το πράγμα πάντως κυματομορφή σήματος σωστής ηλεκτρονικής διάταξης δεν ήταν..
Και για να καταλήξω,
Μια ηλεκτρονική συσκευή ή είναι αξιόπιστη ή οχι. Ολίγο ή υπό συνθήκες αξιοπιστία δεν υπάρχει._ Για χαρακτηρίσω ένα προϊόν αξιόπιστο θέλω μετά από ότι δοκιμές μπορώ να πραγματοποιήσω με αυτό, όχι μόνο να καταφέρει να λειτουργεί.. αλλά να μην έχει φανεί καν ότι οι δοκιμές έλαβαν χώρα!
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι για να είναι κάτι αξιόπιστο, δουλεύει, και δεν μπορεί να δημιουργήσει κανένα πρόβλημα, διότι πρόβλημα στο ελικόπτερο σημαίνει 99% πτώση.
Το Stator Gator λειτουργεί σε συνδυασμό με το GV1 και αυτό υπό συνθήκες! Αυτό μαζί και με όλα τα παραπάνω, εμένα με κάνει να το θεωρώ αναξιόπιστο και καθόλου σοφή επιλογή.
Αυτά από την δική μου μικρή εμπειρία με RC Zenoahs.
Ελπίζω να μη σας κούρασα.