Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.199 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 10:11:41

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 28 Μάρ 2024, 10:11:41

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:40]

    από afilos
    [Χθες στις 21:49]

    [Χθες στις 21:25]

    από afilos
    [Χθες στις 14:52]

    από hpergm
    [Χθες στις 10:46]

    [Χθες στις 07:32]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304199
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 34
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 45
    Συνολικά: 47
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο  (Αναγνώστηκε 18263 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « στις: Τετάρτη, 13 Ιαν 2016, 09:32:09 »

    Γιατί ο Τηλέμαχος παρέμεινε δημοφιλής τόσα χρόνια; Γιατί δεν έχει πηδάλια κλίσης.

    Όταν σχεδιάζει κάποιος ένα αερομοντέλο, έχει στον νού του κάποιους στόχους. Το σχέδιο διαμορφώνεται έτσι ώστε να επιτευχθούν ο στόχοι. Τι πρωτότυπη δήλωση θα μου πείτε….

    Ο Τηλέμαχος έχει τους εξής στόχους.
    Να φτιάχνεται εύκολα και να επισκευάζεται εύκολα.
    Να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα για την προσφορά του.
    Να πετάει σχεδόν μόνος του. Να είναι – όπως πολλές φορές λέμε - «ελεύθερης πτήσης με σποραδικές παρεμβολές από την τηλεκατεύθυνση».
    Να μην πέφτει σε περιδίνηση.

    Με ένα Τηλέμαχο ο αρχάριος θα βρεθεί σύντομα στον αέρα, θα χρειαστεί την μικρότερη βοήθεια του εκπαιδευτή, και θα βγει «σόλο», χωρίς να κινδυνεύει να ρίξει το μοντέλο σε δύσκολη κατάσταση.

    Το να μετατρέψει κανείς το φτερό του Τηλέμαχου προσθέτοντας πηδάλια κλίσης, είναι κατασκευαστικά απλό, δεν χρειάζεται να το σχεδιάσω εγώ.

    Αλλά το όλο εγχείρημα για να γίνει σωστά, πρέπει να περιλάβει και άλλες μετατροπές και ειδικές ρυθμίσεις.

    Για να προσφέρουν την δυνατότητα κλίσης τα πηδάλια, πρέπει να μειωθεί η δίεδρος σε 4 - 6 μοίρες, δηλαδή κάτω από το μισό. Αυτό μειώνει δραματικά την ευστάθεια. Αν προσθέστε και την αυξημένη ευαισθησία στον έλεγχο με τα πηδάλια κλίσης, θα αντιληφθείτε ότι εμφανίζεται ένα μεγάλο πρόβλημα για τον αρχάριο.

    Δεύτερο πρόβλημα που θα εμφανιστεί είναι η «αντίθετη εκτροπή» (“adverse yaw”), που προσπαθούμε να την απαλείψουμε με την «διαφορική κίνηση» των πηδαλίων κλίσης («aileron differential»). Θεωρία και σχήματα: στο βιβλίο μου  

    Περιληπτικά, θέλουμε να ρυθμιστούν οι γεωμετρικές κινήσεις των δύο πηδαλίων κλίσης, ώστε να είναι ασύμμετρες. Αυτό που ανεβαίνει, να κάνει μεγαλύτερη διαδρομή, και να παράγει έτσι ισότιμη οπισθέλκουσα με αυτό που κατεβαίνει.

    Αυτή η ρύθμιση είναι δύσκολη με ένα σέρβο στη μέση, ίσως ευκολώτερη με ανεξάρτητα σέρβο σε κάθε πηδάλιο. Αλλά δεν παύει να είναι το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα για τον αρχάριο.

    Επειδή λοιπόν η αντίθετη εκτροπή παραμένει σε κάποιο βαθμό, η εύκολη λύση είναι να προσθέσουμε μίξη του πηδάλιου διεύθυνσης προς την επιθυμητή πλευρά της στροφής.

    Μα αν για να στρίψει σωστά, αναγκαστικά κινούμε το πηδάλιο διεύθυνσης, γιατί να μην αφήσουμε την αρχική σχεδίαση με την μεγάλη δίεδρο;

    Βάλαμε πηδάλια κλίσης για να αντιληφθούμε ότι το μόνο που προσφέρουν είναι «ασυνέπεια»;  

    Για να πετύχουμε ισότιμη οπισθέλκουσα μέσω της διαφορικής κίνησης των πηδαλίων, πρέπει αυτό που ανεβαίνει να δέχεται ικανοποιητική ροή. Καταλήγουμε ότι πρέπει να τροποποιήσουμε ακόμα περισσότερο το αρχικό σχέδιο.

    Α)  αλλάζοντας την γωνία πρόσπτωσης της αεροτομής αυτής σε μηδενική ή ελαφρά αρνητική. Ετσι χάνεται όλη η ευστάθεια.
    Β) αλλάζοντας την αεροτομή με μία λεπτή, ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή με μικρή ή μηδενική γωνία πρόσπτωσης. Επίσης μειώνεται η ευστάθεια

    Αν λοιπόν κάνουμε τις παραπάνω τροποποιήσεις, δεν θα πρέπει να αναφερόμαστε πλέον στο μοντέλο «Τηλέμαχος», αλλά στο μοντέλο «οι περιπέτειες του Οδυσσέα»

    Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    akiste
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 48


    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 13 Ιαν 2016, 23:06:22 »

    <<Ο Τηλέμαχος έχει τους εξής στόχους.
    Να φτιάχνεται εύκολα και να επισκευάζεται εύκολα.
    Να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα για την προσφορά του.
    Να πετάει σχεδόν μόνος του. Να είναι – όπως πολλές φορές λέμε - «ελεύθερης πτήσης με σποραδικές παρεμβολές από την τηλεκατεύθυνση».
    Να μην πέφτει σε περιδίνηση.

    Με ένα Τηλέμαχο ο αρχάριος θα βρεθεί σύντομα στον αέρα, θα χρειαστεί την μικρότερη βοήθεια του εκπαιδευτή, και θα βγει «σόλο», χωρίς να κινδυνεύει να ρίξει το μοντέλο σε δύσκολη κατάσταση.>>

    Eτσι ακριβως προσφερει ολα αυτα , αλλα τα ανακαλυψα ..............σχεδον 40χρονια μετα , πεταξα σολο μετα την πρωτη πτηση που ηταν ποιο πολυ για ελεγχο οτι ολα ηταν σωστα .
    Αν ειναι ετσι τοτε ειναι περιτο να γινει 4καναλος , αν ομως γινει λιγο μεγαλυτερος μονο με μεγενθυση λιγο μεγαλυτερο κινητηρα και τρια καναλια διατηρει τα αρχικα χαρακτηριστικα ? η θελει  καποια μετατροπη
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 07:41:28 »

    Eτσι ακριβως προσφερει ολα αυτα , αλλα τα ανακαλυψα ..............σχεδον 40χρονια μετα , πεταξα σολο μετα την πρωτη πτηση που ηταν ποιο πολυ για ελεγχο οτι ολα ηταν σωστα .
    Αν ειναι ετσι τοτε ειναι περιτο να γινει 4καναλος , αν ομως γινει λιγο μεγαλυτερος μονο με μεγενθυση λιγο μεγαλυτερο κινητηρα και τρια καναλια διατηρει τα αρχικα χαρακτηριστικα ? η θελει  καποια μετατροπη

    Εχουμε πετάξει μεγεθυμένους Τηλέμαχους έως το 125% χωρίς πρόβλημα. Αλλά και έως 150% θα ήταν το ίδιο εύκολο για όποιον το επιχειρήσει. Απλά πρέπει να αλλάξουν οι διατομές των ξύλων, και μερικά κομμάτια, όπως οι δοκοί, αντί για μπάλσα να γίνουν από σκληρό ξύλο.


    Μεγαλύτερες διαστάσεις, δεν απαγορεύονται αλλά το όριο είναι τι χωράει στο αυτοκίνητο. Ισως προκύψει η ανάγκη διαιρούμενου φτερού, που όπως διαπίστωσε και ο φίλος Βαγγέλης που έφτιαξε ένα τετράμετρο, ο σωλήνας σύνδεσης δεν επιτρέπει δίεδρο μεγαλύτερη από μερικές μοιρες, οπότε έβαλε υποχρεωτικά πηδάλια κλίσης.


    Στην ερώτηση αν θα αλλάξουν τα πτητικά χαρακτηριστικά, απαντώ ότι δεν θα αλλάξουν, εφ' όσον διατηρείται ο ίδιος πτερυγικός φορτος. 
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    akiste
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 48


    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 08:54:16 »

    Για μια μεγεθυνση 125% , οι δοκοι του φτερου πρεπει να γινουν απο σκληρο ξυλο η απο μεγαλυτερης (κατα 125%) διατομης μπαλσα ?
    Για κινητηρα θα τον καλυπτε ενας 30αρης η ενας 40αρης ?
    Για ηλεκτρικο μοτερ ποιο μεγεθος θα ηταν ιδανικο ?
    Καταγράφηκε
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 09:28:03 »

    Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.


    Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 09:44:10 »

    Οποιος θέλει ένα υψηλοπτέρυγο με πηδάλια κλίσης, μπορεί να διαλέξει ένα από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Ας προσέξει να έχει όμως ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή. Αεροτομή με μεγάλη καμπυλότητα και ευθύγραμμη κάτω πλευρά δεν παντρεύεται με πηδάλια κλίσης.


    Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?

    Ταιριάζει! Θέλει όμως ρυθμίσεις για την αποφυγή της έντονης αντίθετης εκτροπής (π.χ. με λίγο rudder, ή με ρύθμιση διαφορικής κίνησης των πηδαλίων κλίσης) Αυτό που θέλει να πει ο κος Γιάννης είναι ότι δεν αξίζει να το κάνει ένας αρχάριος πιό πολύπλοκο το θέμα κάνοντας τα παραπάνω γιατί η φιλοσοφία του Τηλεμάχου είναι να είναι εύκολος στην κατασκευή, το σετάρισμα, το τριμάρισμα και την πτήση....
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 11:38:03 »

    Για να καταλάβω, κλαρκ αεροτομη με ailerons σεν ταιριαζει?

    Αγαπητέ Γιάννη,

    ο Nikolas K έδωσε μία πολύ κατατοπιστική απάντηση, βασιζόμενος στην δική μου ανάλυση.

    Για να γίνει το θέμα πιό κατανοητό, θα δώσω ακόμα ένα παράδειγμα.

    Εστω ότι ένα μοντέλο με αεροτομή clark και με πηδάλια κλίσης ρολάρει μόνο του προς π.χ. αριστερά. Η πρώτη αντίδραση όλων μας είναι να τριμάρουμε από τον πομπό τα πηδάλια να στρίψουν λίγο δεξιά.

    Ομως το αριστερό πηδάλιο που κατέβηκε, έχει μεγαλύτερη οπισθέλκουσα από ότι το δεξιό που ανέβηκε, με αποτέλεσμα το μοντέλο να εξακολουθήσει να "φεύγει" προς τα αριστερά. Τριμάριουμε κι' άλο τα ίδια. Φέρνουμε το τριμ στην τελευταία του θέση τα ίδια.

    Αυτό είναι μία καλή απόδειξη τι ενόχληση είναι η "αντίθετη εκτροπή" ,

    Αν το μοντέλο είχε π.χ. συμμετρική αεροτομή, δεν θα αντιδρούσε έτσι, θα τριμαριζότανε με το πρώτο "κλικ".
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 11:59:22 »

    Επειδή το ζητάει ο λαός,

    μία μέρα που θα έχω κέφι, θα σχεδιάσω ένα νέο φτερό που θα εφαρμόζει στην άτρακτο του κλασσικού Τηλέμαχου, με συμμετρική ή ημισυμμετρική αεροτομή, μηδενική δίεδρο και πηδάλια κλίσης

    το δυσκολώτερο είναι να βρω νέο όνομα
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7.065


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 12:03:41 »

    ...
    το δυσκολώτερο είναι να βρω νέο όνομα

    Τηλέγονος !

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B7%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%82
    Καταγράφηκε

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    ioannispar
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 100

    Αν δεν παθεις... δεν θα μαθεις...


    « Απάντηση #9 στις: Πέμπτη, 14 Ιαν 2016, 12:29:31 »

    Αυτο το νεο φτερο θα το ηθελα και εγω!

    Οσο για ονομα ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΙΙ θα ηταν ενα ομορφο και μετα απο εξελιξη μοντελο ισαξιο του αρχικου!
    Καταγράφηκε

    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 15:56:56 »

    Καλησπέρα.

    Προτείνω να Μήν υπάρξει Καμία αλλαγή στο υπάρχων σχέδιο του Τηλέμαχου. Να παραμείνει ως έχει στην Ελληνική Αερομοντελιστική Ιστορία.

    Θα προτιμούσα Κε Γιάννη να σχεδιάσετε ένα "άλλο" μοντέλο, με όνομα που δέν θα εμπεριέχει μέσα του τη λέξη Τηλέμαχος, αλλά κάποια άλλη, μοναδική για εσάς λέξη.

    Το 2ο αυτό μοντέλο θα απευθύνεται σε κάποιον που έχει ήδη πετάξει και μάθει, με Τηλέμαχο π.χ., και θέλει να αποχωρήσει απο το στάδιο του αρχαρίου και να συνεχίσει "προς τα πάνω"...  Wink

    Με άλλα λόγια, θα ήθελα να δώ μιά "σειρά" απο σχέδια μοντέλων του Κου Γιάννη Κωνσταντακάτου, που σε ξεκινούν απο αρχάριο και σε φτάνουν σε ήπια ακροβατικά ας πούμε._

    Με Τιμή & Αγάπη,
    Απόστολος
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 18:47:40 »

    Αγαπητέ Απόστολε, κατ' αρχάς η απουσία σου από την εκδήλωση ήταν αισθητή.

    Δεν θα είναι λάθος να έχει ένα σύνθετο όνομα, και η μία λέξη να είναι "Τηλέμαχος".

    Σκέφτομαι το "Τηλέμαχος acro", αλλά έχουμε καιρό να ακούσουμε και άλλες προτάσεις. Θα κάνουμε ψηφοφορία.

    Σχετικά με την νέα σχεδίάση φτερού, προβληματίζομαι πως θα είναι πιό εύκολη η μετατροπή της ατράκτου του κλασικού Τηλέμαχου για να δεχθεί το φτερό με την ημισυμμετρική ή συμμετρική αεροτομή (θα μπορεί κάποιος να διαλέξει ανάμεσα στα δύο). 

    Μέχρι στιγμής η μόνη λύση είναι να υπάρξει μία νέα πλαϊνή όψη, με τη νέα θέση και αεροτομή του φτερού, και να κοπούν τα πλαϊνά.

    Αυτό σημαίνει ότι απο την στιγμή που θα γίνει η μετατροπή δεν θα υπάρχει δυνατότητα εναλλαγής κατά βούληση. Για κάθε φτερό θα χρειάζεται επέμβαση για να διαμορφωθεί η βάση.

    Η επόμενη σκέψη που θα ήθελα το feed back όσων έχουν διάθεση να συμμετάσχουν, αν τα πηδάλια κλίσης θα είναι τριγωνικός πήχυς (χείλος εκφυγής - strip ailerons)  σε όλο το άνοιγμα, ή κτιστά με μεγαλύτερο ποσοστό της χορδής στο εξωτερικό τμήμα της έδρας, που έχουν καλύτερη απόδοση, και μικρότερη "αντίθετη εκτροπή".

    Ούτως ή άλλως θα έχει υποχρεωτικά δύο σέρβο, ένα για κάθε πηδάλιο. Η σωστη θέση είναι στο μέσον κάθε έδρας, οπότε η διαφορά δεν θα είναι μεγάλη μεταξύ των δύο επιλογών στον τύπο των πηδαλίων κλίσης

    Η πρόθεσή μου να σχεδιάσω κάτι νέο δεν θα προχωρήσει παρακάτω. Θα γίνει παράλληλα με την μετατροπή σε υδροπλάνο. Μεγαλύτερο ακροβατικό δεν υπάρχει λόγος να σχεδιάσω, υπάρχουν πολλά έτοιμα, πιό αλφαδιασμένα και πιό φθηνά απ' ότι θα καταφέρει ο ενδιαφερόμενος αερομοντελιστής από την αρχή.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 19:46:49 »

    Κύριε Γιάννη, ζώ πλέον στην Πρέβεζα και τα ταξίδια μου είναι πολύ συγκεκριμένα, δυστυχώς. Θα ήθελα πολύ να μπορώ να ταξιδεύω περισσότερο.
    Θα βρεθούμε όμως κάποια στιγμή, δέ μπορεί...  Χαμόγελο

    Σχετικά με τη σέλα του φτερού... νομίζω πως αν κοπεί το Νέο φτερό απο φόαμ, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τμήματα απο τα "αρνητικά" της κοπής του που θα κουμπώνουν στο ίσιο πέλμα της ατράκτου εφόσον και αυτά ίσια θα είναι απο κάτω.
    Έτσι θα μπορεί να "ντουμπλαριστεί" το παλιό και το νέο φτερό πάνω στην ίδια άτρακτο!
    Αν επίσης το νέο σας φτερό είναι σταθερής χορδής, μπορεί να κόβεται ένα συνεχόμενο κομμάτι (για παραγωγική διαδικασία) απο styrofoam που είναι και πιό σκληρό, και έπειτα "φέτες" απο αυτό να πατάνε πάνω στη σέλα...

    Με βρίσκετε σύμφωνο για τα 2 servos. Για το σχήμα του aileron δέν κατάλαβα ακριβώς. Ένα σχέδιο, μιά ζωγραφιά θα βοηθούσε ίσως, απλά για να μαθαίνουμε και 'μείς.
    Εγώ προσωπικά δέν θα τα έκανα full strip σε Τηλέμαχο τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, εκτός και αν ήθελα να παίξω και με λειτουργίες Flaperons, Spoilerons κλπ.
    Θα έκοβα μόνο ένα τμήμα του εκφυγής προς το εξωτερικό τμήμα του κάθε μισού πάνελ φτερού και θα άφηνα το aileron να έχει σταθερό πλάτος, κάπως σάν τα primary gliders...  Χαμόγελο
    Οι γνώσεις μου όμως στο θέμα επιλογής είναι μικρές. Με δοκιμές θα πήγαινα, οπότε θα συμφωνήσω με ότι αποφασίσετε, ειδικά αν η δοκιμή δείξει το σωστό δρόμο...

    Αν χρειαστείτε βοήθεια στην κοπή του νέου φόαμ φτερού, ευχαρίστως να βοηθήσω, αλλά μόνο για αυτό επειδή οι "εποξικές" μου ανησυχίες τα τελευταία δύο χρόνια δέν μου αφήνουν Καθόλου χρόνο.
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    pansofos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 215



    « Απάντηση #13 στις: Παρασκευή, 15 Ιαν 2016, 20:18:38 »

    Μπορει να κατασκευαστει πτερυγα χωρις να πειραξουμε την υπαρχουσα ατρακτο.

    Το κεντρικο κομματι  που σκεπαζει την ατρακτο παραμενει απο κατω ισιο (φλατ)
    και τα υπολειπα, δεξι και αριστερο κατασκευαζεται με την αναλογη ακροβατικη  αεροτομη,
    αφου μειωθει βασει του σχεδιου, στο δεξι και αριστερο και  η γωνεια προσβολης.

    Λιγο δυσκολο αλλα με ενα καλο σχεδιο πιστευω οτι γινεται.

    Ετσι θα  μπορει  να κατσει στην ιδια υπαρχουσα ατρακτο, και ο μοντελιστης  να φτιαξει
     μονο ενα φτερο με τις παραπανο καινοτομιες ,ο δε αρχαριος θα εχει την δυνατοτητα να
    κατασκευασει και το δευτερο φτερο απο την αρχη.

    Για το  ονομα η προταση μου ειναι ενα γυναικειο ονομα που εμπνεει εμπιστοσυνη  το
    το........ ΠΗΝΕΛΟΠΗ , που ηταν και μανα του Τηλεμαχου.
    Καταγράφηκε
    ΜΑΥΡΟΣ79Β
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 203


    ΙΤΕ ΠΑΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ- ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ


    « Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 16 Ιαν 2016, 00:49:05 »

    ......  και το ονομα αυτου    ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
    Καταγράφηκε

    ΖΗΤΩ Ο ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ
    Σελίδες: [1] 2 3 4     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: Λίγα (ακόμα) λόγια για τον Τηλέμαχο
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.037 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.