Χειμώνας βαρύς, κρύο κάργα, και ένα βράδυ που 'βρεχε, τα σύννεφα χαμηλώσανε και το φεγγάρι δεν βγήκε ο Γκούσκος κάθισε στην ντιβανοκασέλα του άνοιξε το κομπιουτερ του και άρχισε να γράφει.. Αποσπάσματα από (αερομοντελιστικούς) έρωτες...
ίσως η πιο άκυρη εισαγωγή σε άρθρο που υπήρξε ποτε...
Καλησπέρα σε όλους.
Σε αυτό το θέμα θα δούμε την κατασκευή ενός
Fuselage body (άτρακτο)
για ελικόπτερο βήμα προς βήμα.
Η κατασκευή του body αφορά την
3η φάση ολοκλήρωσης του project X-CELL με τουρμπίνα αλλά λόγω του ότι από μόνο του το θέμα της κατασκευής είναι αρκετά μεγάλο, θεώρησα καλύτερο να το εξειδικεύσω εδώ στο αερομοντελιστικό εργαστήρι.
Έτσι θα προσπαθήσω να μεταφέρω την εμπειρία που είχα πάνω σε αυτό τον τομέα των κατασκευών, που τελικά δεν είναι και τόσο εύκολο πράγμα..
Ελπίζω να βοηθήσω κάποιους που θα θελήσουν στο μέλλον να κάνουν κατασκευές με καλούπια και σύνθετα υλικά, να προλάβουν λάθη και γενικά να τους διευκολύνουν οι αναφορές που θα γίνουν από όλους μας σε αυτό το θέμα.
Στόχος λοιπόν, είναι η κατασκευή ενός ολόσωμου body για το ελικόπτερο με τουρμπίνα που κάναμε μετατροπή και παρουσιάζεται σε αυτό το θέμα :
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=42913.0Σε
λιτές γραμμές, που θα ακολουθούν ένα
F3C / Speed Design, μοντέρνο, αεροδυναμικό, απλό και ταυτόχρονα σεβόμενοι το χαρακτηριστικό design του canopy της σειράς XCELL της κατασκευάστριας Miniature Aircraft,
θα προσπαθήσω να φτιάξω ένα ελαφρύ body που
θα βοηθήσει στην ταχύτητα μειώνοντας την οπισθέλκουσα από τις παραγόμενες δίνες γύρω από το ελικόπτερο και ταυτόχρονα
θα βελτιώσει την οπτική επαφή μου
με το μοντέλο στον αέρα.
Καταλαβαίνω ότι πολύ θα απογοητευθούν από το στιλ του body καθώς το 99% των jet ελικοπτέρων με body είναι τύπου scale… Μου αρέσουν και εμένα πολύ να τα βλέπω αλλά δεν είναι στο στιλ μου.. οπότε ας με συγχωρήσουν οι φίλοι scale-άδες του forum και ας μείνουμε στο κατασκευαστικό κομμάτι του θέματος, όχι στα γούστα..Για να κατασκευάσεις ένα κομμάτι από σύνθετα υλικά υπάρχουν δύο τρόποι (απ όσο ξέρω).. ένας εύκολος.. και ένας δύσκολος..
Μαντέψτε ποιον θα ακολουθήσουμε.. σωστά μαντέψατε.. τον δύσκολο.. όχι από βίτσιο στην ταλαιπωρία αλλά λόγω του ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο εργαλείο για να το κάνουμε με τον πρώτο τρόπο!
Και εξηγούμαι…
Όταν θέλεις να κατασκευάσεις ένα canopy, ένα cowl, μια άτρακτο, ένα φτερό, μια πτέρυγα, οτιδήποτε τέλος πάντων από σύνθετα υλικά (carbon fiber – Fiberglass) θα πρέπει να έχεις καλούπια από τα οποία θα παράγεις το προϊόν..
Τα καλούπια μπορούν να σχεδιαστούν με ειδικά προγράμματα τύπου CAD στον υπολογιστή με άνεση και ευκολία και σε περίπτωση αλλαγών να χρειάζονται μερικά κλικ παραπάνω…
Αυτό τον τρόπο τον χαρακτηρίζω ως εύκολο διότι σε αυτή την περίπτωση δεν χρειάζεται μοδέλο (μήτρα) για να βγάλεις τα καλούπια από αυτό αλλά ένα CNC router που το μέγεθός του να είναι λίγο μεγαλύτερο από το μέγεθος του κομματιού που θέλεις να κατασκευάσεις! Στην περίπτωση του body θα χρειαζόμουν ένα CNC router με μήκος κατεργασίας 1.50 μέτρο..
Ο δεύτερος τρόπος ο οποίος κατ' εμέ είναι ο δύσκολος, είναι όταν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και θα πρέπει να κατασκευασθεί από το μηδέν το μοδέλο – μήτρα από το οποίο θα κατασκευασθούν τα καλούπια για να βγει το τελικό κομμάτι!
Εννοείται ότι αυτό γίνεται στην περίπτωση που δεν θέλουμε να αντιγράψουμε αυτούσιο κάτι το οποίο ήδη υπάρχει αλλά θέλουμε να κατασκευάσουμε κάτι εκ νέου.. ένα δικό μας σχέδιο..Η διαδικασία λοιπόν έχει ως εξής :
Αφού στόχος είναι να παντρέψω το canopy του XCELL με f3c/speed design..
θα πρέπει
- να κατασκευασθεί μια μήτρα (ομοίωμα body ελικοπτέρου)
- να φτιαχτεί στη συνέχεια το διαιρούμενο καλούπι από τη μήτρα
- να κατασκευασθεί το body πάνω στα δύο μισά του καλουπιού με vacuum infusion..
- να κολληθούν τα δύο μισά του body σε ένα ολόκληρο..
- να γίνουν οι κατάλληλες τρύπες και τομές για τη τουρμπίνα τις εξατμίσεις ,τις βίδες,τα σκέλη και το canopy..
- να βαφτεί και να βερνικωθεί
- να τοποθετηθεί στο ελικόπτερο και να πετάξει.
Τι λέτε? Θα τα καταφέρουμε?