Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.330 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 00:17:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 00:17:16

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Χθες στις 14:50]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 00:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304330
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 48
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 42
    Συνολικά: 44
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: 4μετρος Τηλέμαχος  (Αναγνώστηκε 11252 φορές)
    kostasARTA
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2


    let's go fly


    « Απάντηση #15 στις: Πέμπτη, 31 Δεκ 2015, 22:46:00 »

    Να  κανω  μια  ερωτηση  .....Huh   τι  κολλα   χρησιμοποιεις?Huh??.
    Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 235



    « Απάντηση #16 στις: Πέμπτη, 31 Δεκ 2015, 23:54:06 »

    I can't see any dihedral .
    If not, ailerons will be a good idea.
    I don't want to get too technical,but if you don't have one or the other, you are going to have stability issues .
    Happy new year , and  enjoy your flights !!!!
    Sorry for the English  , but i can't remember how to install the translator.Perhaps someone can help me. Jim
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #17 στις: Παρασκευή, 1 Ιαν 2016, 08:35:37 »

    Hello Demetre

    He said he will add ailerons.

    Happy New Year.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #18 στις: Παρασκευή, 1 Ιαν 2016, 10:58:22 »

    καλημέρα και καλη χρονια
    μια ιωση  εδώ και μιαμιση εβδομαδα πηγε την κατασκευη πισω στο πρόγραμμα.
     aileron θα μπουν εχει μια μοιρα διεδρο  είναι πολύ δυσκολο να κανεις μεγαλη διεδρο με joiner 1 μετρο γιατι στους 35 ποντους βγαινει εξω από το φτερο όταν το παχος της αεροτομης στο joiner  είναι 6 ποντους.
    η κολλα που χρησημοποιω είναι 24ωρη  δυο συστατικων της R -G από νεοτεχ
    το κοστος της κατασκευης κολλα εποξυ περιπου 20ε
    φελιζολ 17kg  10cm x1mx2m                            15ε
    μπαλσα  koτρα πλακε                                       40 ε
    καπλαμας 2m                                                   15 ε
    γιαλι  υφασμα  80 2μ                                        12ε
    γιαλι   υφασμα 300  2μ                                     12ε
    καρμπον κεβλαρ υφασμα για joiner                    10 e
    Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 235



    « Απάντηση #19 στις: Παρασκευή, 1 Ιαν 2016, 20:22:01 »

    A pair of snow skis and a pair of floats should be your next accessories .
    You'll have  tons  of fun for many years to come !!!
    Happy New Year to you  John,nice to hear from you.
    Καταγράφηκε
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.623


    game over :|


    « Απάντηση #20 στις: Παρασκευή, 1 Ιαν 2016, 21:56:18 »

    Εντυπωσιακη κατασκευη. Τι καπλαμα χρησιμοποιησες και που; Στο κλασικο παχος των 0,5χιλιοστων;
    Καταγράφηκε

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 2 Ιαν 2016, 08:16:11 »

    A pair of snow skis and a pair of floats should be your next accessories .
    You'll have  tons  of fun for many years to come !!!
    Happy New Year to you  John,nice to hear from you.

    Hello Demetre, snow skis , require some snow, which we don't see too often.

    However, floats, would be a good addition, I am currently matching some floats to the original size Telemachos, which includes a rare solution of three floats, two in place of main wheels, and one under the tail.
    This is not my idea, it is a Hegi Schuco desing installed in their model called Auster .15 c.i. three channel (we had a chance to fly it with floats in 1965), and expect to have a good result with Telemachos too.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #22 στις: Σάββατο, 2 Ιαν 2016, 08:33:00 »

    kaλημερα
    στο φτερο  το 1mm καπλαμας  είναι υποχρεωτικος χωρις spar   στην αρχη εφτιαξα ένα φτερο με 1mm καπλαμα και μου βγηκε πολύ βαρυ 2.2kg το  ένα κομματι και αλλαξα την κατασκευη φτιαχνωντας spar kαι 0.5 καπλαμα και ένα πλεγμα από  80 και 300 υφασμα περιορισα το βαρος στα 1700gr  to kαθενα 3400 και τα δυο ελαφρυνα δηλαδή κατά ένα κιλο .
    στο elevator kαι  rudder εγινε επικαλυψη με 1mm καπλαμα γιατι δινει  στιβαροτητα  και ακαμψια.
    είναι ευκολη κατασκευη απλα θελει το χρονο της  με τελικο βαρος 6-8 kg

    DEMETRE thanks for your advice from USA i was studing anti aicraft missile enginearing in EL PASO Air defense base  FORT BLISS TEXAS for one year trying to destroy enemy aircraft for the next 27 years  .
    now i built aeroplanes for hobby   happy NEW year to you and all of your family
    « Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 2 Ιαν 2016, 13:57:09 από alex.cularis » Καταγράφηκε
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 235



    « Απάντηση #23 στις: Δευτέρα, 4 Ιαν 2016, 05:00:47 »

    Looking good Alex!!!!
    How much is going to weight, and what is your choice  of engine, gas or glow ?
    ps. I was given a set of plans from John  Kon/kos last year i  believe ,and  soon as my grand-kids (7-10) and i, finish their first scratchbuild  trainer  8' Telemaster, we are going to start on a 1 1/2  scale  Thlemaxo  Twin Engine , powered by 2 x 40  OS 4cycles, that happen to be available.
    Fly High!!!
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Δευτέρα, 4 Ιαν 2016, 07:43:46 »

    Looking good Alex!!!!
    How much is going to weight, and what is your choice  of engine, gas or glow ?
    ps. I was given a set of plans from John  Kon/kos last year i  believe ,and  soon as my grand-kids (7-10) and i, finish their first scratchbuild  trainer  8' Telemaster, we are going to start on a 1 1/2  scale  Thlemaxo  Twin Engine , powered by 2 x 40  OS 4cycles, that happen to be available.
    Fly High!!!

    Hello again,

    the twin engine Telemachos is a very challenging project, I wish to propose two options for the engine positions.

    One is with a nacelle each hanging from the wing, but this demands a reinforced wing at least up to the nacelle positions.

    The other choice is a horizontal plywood mount that is bolted right on the single engine position, and holds the nacelles left and right like the Kri-Kri airplane. The nacells will include tank and servo position.

    Be carefull with CG position, the .40 4c are heavy engines, and will deliver double the power the 150% Tele needs.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 235



    « Απάντηση #25 στις: Δευτέρα, 4 Ιαν 2016, 17:46:36 »

    Good morning Gianni and Friends,
    Gianni over the years i have design several twins of various sizes , or make changes on the designs of others,from single to twin.
    The wing will be build-up balsa and  as you stated will be reinforced , nacells will be build-up,idividual tanks,one servo to control both engines,enlargement  to Fin and Rudder,incidence on wing and engines,engine thrust differential between the two engines to compensate the torgue of the right engine,and in case of an engine-out situation,  tricycle landing gear for good looks, CG issues. Usually the twins are tail heavy do to the fact that the engines are located closer to CG and the tail moment is longer .The battery location should take care of it.
    And of course the  Greek decals on the wing and Greek flag on the Fin (which has been  my policy over the years, the GREEKS are here)
    Be patient !!!!!
    p.s. Currently i'm rebuilding one of my Siato 45s on my Sig Cadet which i  re-design from single to twin engine many years ago and  scratch-build it in 7 days.
    Now i am on my third engine and 2'nd rebuilding  and still looks good and fly grate .
    The re-design was so successfull , that can fly on one engine with very little effort and something you don't see often, it can take off one one of the little 45 saito.
    Fly High !!!
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Δευτέρα, 4 Ιαν 2016, 17:59:45 »

    ,engine thrust differential between the two engines to compensate the torgue of the right engine,and in case of an engine-out situation 

    Please give me more details on thrust differential
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 235



    « Απάντηση #27 στις: Τρίτη, 5 Ιαν 2016, 01:41:55 »

    Hi Gianni.When two engines  of the same rotation are used  on a twin ,the one on the Right side should be set @1 1/2 to 2 degrees right thrust.
    Also  depends on the airfoil ,flat or symmetrical ,the wing will need or not, 1 or two 2 degrees down incidence ,and sometimes more depends on the design of the plane.
    The reasons of the right thrust are:1.so the plane, will track straight and not be pulling to the left, caused by the torque from the two props (the p factor), and 2.in case the left engine quit running it will prevent the plane from entering a left hand uncontrollable  spiral  spin and crash.
    It doesn't look too bad,only an experience eye can see that offset  on a plane.
    All those details (with the changes (if needed ) will be available when i start working on the blue prints,and i will post them on this article .
    It  may be needed  farther minor changes to the re-design after the first test flights .If so i will make notes and let you know.   
    Please add more details for the guys that  may be interesting in twins.It is much more difficult to me cause i forgot how to install the translator in Greek. Take care.Jim
    Καταγράφηκε
    alex.cularis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 971


    « Απάντηση #28 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2016, 17:06:10 »

    καλησπέρα
    επιτελους μετα από πολύ καιρο αναμονης  ο τηλεμαχος πεταξε στο πεδιο δοκιμων και εξέλιξης στην μεγαλοπολη 
    χρειαστηκαν μονο  600watt να απογειωθεί και σε 20 μετρα μονο διαδρομο.
    με 2  4σελες μπαταριες 3500 Αmper με ισχυ κοντα στα 1οοο  WAAT  παραλληλα και   αναδιπλουμενη προπελα 19  χ12 πετουσε για 20 λεπτα σε 5 αποπροσγειωσεις βλέποντας τα δεδομενα  με τηλεμετρια ωσπου εφτασα τις μπαταριες  στο 50 %
    Τερμα γκαζι 75 amps
    τελικα ένα μοτερακι  SCORPION 300γρ 500 kv 1600 WAAT  σηκωνει ανετα ένα εκπαιδευτικο 8 κιλων
    επομενος στοχος DUO DISCUS  8 MΕΤΡΑ   για να εχει κατι να τραβαει  ο  τηλεμαχος

    KΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ


    * IMG_3850.JPG (98.06 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 457 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #29 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2016, 18:01:55 »

    Επι τέλους Ανάσταση.

    Μπράβο Βαγγέλη.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 [2] 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: 4μετρος Τηλέμαχος
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.035 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.