Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.154 μηνύματα σε 11.303 θέματα από 5.928 Μέλη / Τελευταίο μέλος: LEFTΕ
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 12:14:40

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 12:14:40

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από snoopy
[Σήμερα στις 11:32]

[Σήμερα στις 10:32]

από DeltaMan
[Χθες στις 21:34]

από mefsout
[Χθες στις 20:09]

[Χθες στις 18:31]

από skythomas
[Χθες στις 18:18]

από dominicm
[Χθες στις 16:03]

από Georgos
[Χθες στις 15:19]

[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 23:20:19]

από Bocian
[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 22:07:40]

από STROVILO
[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 21:13:07]

από lakis
[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 19:48:35]

από snoopy
[Δευτέρα, 16 Οκτ 2017, 20:02:17]

από gekil888
[Κυριακή, 15 Οκτ 2017, 10:51:15]

από nasosxatz
[Σάββατο, 14 Οκτ 2017, 22:18:37]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5928
Τελευταίο: LEFTΕ
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 284154
Σύνολο θεμάτων: 11303
Online σήμερα: 46
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 29
Συνολικά: 38
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Φωτιά σε Lipo εν πτήση. « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 [2]  Όλοι  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Φωτιά σε Lipo εν πτήση.  (Αναγνώστηκε 7338 φορές)
   
ichiban
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 57



Προφίλ
« Απάντηση #15 στις: Τρίτη, 2 Δεκ 2014, 14:05:49 »

Αγαπητοί αερομοντελιστές, η νεκροψία έδειξε ότι: οι δύο μπαταρίες lipo ήταν τοποθετημένες επάνω σε μία αφαιρούμενη, με 4 βίδες, ξύλινη βάση πίσω από τον νομέα του κινητήρα και κάτω από τα σωληνάκια βενζίνης. Θερμοκρασία από τον κινητήρα δεν περνούσε στον χώρο της ατράκτου. οι μπαταρίες ήταν ασφαλισμένες με ένα δεματικό βέλτρο στήν ξύλινη βάση και έιχαν μία μικρή μετακίνηση, με πίεση, δεξιά - αριστερά  αν χρειαζόταν. Το μόνο που έλειπε ήταν ένα αφρώδες υλικό για απόσβεση των κραδασμών, που πάντα χρησιμοποιώ. Οπότε με το στυλ πτήσης του αεροπλάνου και με τους κραδασμούς του κάπως άγριου κινητήρα είχαμε κάποια τριβή της μίας μπαταρίας στό ξύλο, με αποτέλεσμα να σκιστεί το αλουμινόχαρτο και να επέλθει το μοιραίο, κάηκε η πρώτη μπαταρία και μετέδοσε την φωτιά στην δεύτερη.  Αυτό φάνηκε από το ότι έχει καεί η άτρακτος από την  πλευρά την κάτω της μπαταρία , όχι από την πλευρά που βγαίνουν τα καλώδια. Όλα τα ηλεκτρονικά μετά την πτώση λειτουργούν άψογα άρα δεν υπήρχε βραχυκύκλωμα και δεν έχει πρόβλημα κανένα καλώδιο ή σέρβο. Πριν από την μοιραία πτήση είχα μετρήσει τις μπαταρίες και είχαν 86- 87% φορτίο. Αρα μάθημα : ΠΑΝΤΑ ένα μονωτικό υλικό στά ηλεκτρονικά όταν έχουμε κινητήρα και κραδασμούς.
Γιάννης Ζήβας
Καταγράφηκε
ergastirio
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 236


Προφίλ
« Απάντηση #16 στις: Τρίτη, 2 Δεκ 2014, 16:47:12 »

Καλες και η lipo και τα ubec και δεν χρειαζονται να της φορτωνης σε καθε πτηση οπως και η lipo που βαζεις στην τηλεκατευθηνση και ξεχνας να την φορτησεις για κανεναν μηνα και ολα καλα.
Ομως ετσι δεν υπαρχει ελεγχος πουθενα ουτε στο μοντελο ουτε στην τηλεκατευθηνση.
Γιατι ? το περνεις [το μοντελο] και πας κατευθιαν για πτηση σκεπτομενος εχω lipo παντου οποτε εχω ρευμα αρκετο για δυο πτησουλες και αν μεινω τα φορτιζω τσακ μπαμ στο μοντελοδρομιο με τον γρηγορο φορτηστη μου στα πολλα amper και ετοιμος για αλλες δυο πτησουλες.
Εαν ομως ειχατε nmh μπαταριες στο αεροπλανο και στην τηλεκατευθηνση θα επρεπαι να της φορτησεται απο βραδης οποτε θα ρηχναται και μια ματια στο αεροπλανο μηπως εχει κατι για να το φτιαξεται οπως και στην τηλεκατευθηνση να διαπυστοσεται την καλη λειτουργεια της.
Γιατι τα αναφερω ολλα τα παραπανω καλη και η καινουργια τεχνολογια αλλα σε καποια πραγματα μπορουμε να μηνουμαι παραδοσιακι.
Εχω πανω απο 30χρονια στον αερομοντελισμο και η πειρα με δηδαξε καποια πραγματα οτι οσο ποιο πολλα χλαπατσημπαλα φορτωνεις το μοντελο σου τοσο ποιο ευκολο ειναι να σου παθει καποια βλαβη ηλεκτρονικη απο αστοχεια σε μια κοληση μεχρει να σου παρει φωτια απο μια lipo.
Ετσι το μηνυμα μου ειναι nmh μπαταριες [αλοστε ολες οι τηλεκατευθηνσεις με nmh μπαταριες ερχονται και μετα της βαζουν lipo?Huh]
σε μοντελα και τηλεκατευθηνσεις και αφηστε τα bec και τα σηναφη για τα κινεζακια.
οσο για την καλη λειτουργια των μπαταριων ειναι η αργη φορτηση.
Και παντα οταν τοποθετουμε την μπαταρια στο μοντελο την τηληγουμε με αφροδη υλικο για να μην υπαρχουν τριβες και κακωσης και σε καποια πτωση να προφηλαχτη απο τα χτηπηματα το τονιζει και καθε manual του μοντελου που αγοραζεται και εκει ακομα nmh μπαταριες εχει στην εικονα.
Εγω τα εγραψα τωρα ο καθενας κανει την επηλογη του .




Φιλικα Γιωργος
Καταγράφηκε
andreas
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.303



Προφίλ
« Απάντηση #17 στις: Τρίτη, 2 Δεκ 2014, 18:48:34 »

Καλησπέρα και από εμενα ...καταρχήν ειναι ασχημο να χανονται μοντελα από τεχνικης φυσης πρόβλημα ότι και να ειναι αυτό ,προσωπικα δεν με πειραζει τοσο να χασω μοντελο από πτητικο λαθος οσο από βλαβη ..Παμε παρακατω ...δεν μπορούμε να θεωρήσουμε τις μπαταριες υπεύθυνες για την συγκεκριμενη πτωση ουτε να δαιμονοποιησουμε την χρηση των li-po που κακα τα ψεματα μας εχουν λυσει πολλα προβλήματα.Φυσικα και μπορεις να πεταξεις μεγαλα μοντελα με ni-mh μπαταριες αλλα ποσα περισσοτερα εχουν πεσει από αυτές Huh?Μια απροσεξια στην φορτιση τους ειναι αρκετη .
Προσοχη λοιπον και φυσικα ειναι προς τιμην του Γιαννη που μοιραστικε μαζι μας το αποτέλεσμα Thumbs up ...κατι αλλοι αυτά τα κανουν γαργαρα και τα μοντελα τους δεν πεσανε ποτε Grin
Οι καραδασμοι σε ένα βανζινοκινητο μοντελο ειναι ένα πρόβλημα που προκαλει  φθορα και πτωσεις (παθων) ...κολλα σπειρωματων σε ολες τις βιδες και οπου ειναι δυνατο σφουγκαρακια .......
Καταγράφηκε

Fly hard ...land soft!
w1ndsurfer
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.406



Προφίλ
« Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2014, 19:26:24 »

Διπλές LiFe με δίοδο μετά τον διακόπτη = Poor man's PowerBox (κόστος μπαταρίας + 1-2€)

Top-up το προηγούμενο βράδυ

Και μετρητής βολτάζ Led στο μοντέλο όπου κλείνοντας έναν από τους 2 διακόπτες βλέπω την τάση κάθε μιας LiFe αλλά και των δύο μαζί πριν κάθε πτήση
Καταγράφηκε

Η τέλεια σχεδίαση επιτυγχάνεται όταν είναι τόσο λιτή ώστε δεν υπάρχει κάτιι που μπορεί να αφαιρεθεί - Antoine De Saint-Exupery (French writer and aviator)
3DJunk
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.692



Προφίλ
« Απάντηση #19 στις: Τετάρτη, 3 Δεκ 2014, 19:45:56 »

Ευχομαι συλλυπητηρια στο Γιαννη.

Καλες οι αποψεις εδω...αλλα για καποιον που τον ενδιαφερει το power to weight να ειναι υψηλο σε μοντελο με  servo υψηλης καταναλωσης,  δεν υπαρχει αλλη λυση απο τις LiPo ειτε με regulated ειτε με HV setup. Η Α123 ειναι μια λυση αλλα σε μοντελα από 100cc και πανω λογω υψηλου βαρους που δεν τα επιρεαζει.

Η μπαταρια μπορει να κανει τη διαφορα ειδικα σε unregulated HV setup οπου η ταση εισοδου ειναι μεταβλητη και επιδιωκουμε χαμηλη βυθιση τασης και ολα αυτα στο μικροτερο δυνατο βαρος.

Καταγράφηκε
Mirage
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 534



Προφίλ WWW
« Απάντηση #20 στις: Δευτέρα, 26 Ιαν 2015, 18:17:33 »

Καλες και η lipo και τα ubec και δεν χρειαζονται να της φορτωνης σε καθε πτηση οπως και η lipo που βαζεις στην τηλεκατευθηνση και ξεχνας να την φορτησεις για κανεναν μηνα και ολα καλα.
Ομως ετσι δεν υπαρχει ελεγχος πουθενα ουτε στο μοντελο ουτε στην τηλεκατευθηνση.
Γιατι ? το περνεις [το μοντελο] και πας κατευθιαν για πτηση σκεπτομενος εχω lipo παντου οποτε εχω ρευμα αρκετο για δυο πτησουλες και αν μεινω τα φορτιζω τσακ μπαμ στο μοντελοδρομιο με τον γρηγορο φορτηστη μου στα πολλα amper και ετοιμος για αλλες δυο πτησουλες.
Εαν ομως ειχατε nmh μπαταριες στο αεροπλανο και στην τηλεκατευθηνση θα επρεπαι να της φορτησεται απο βραδης οποτε θα ρηχναται και μια ματια στο αεροπλανο μηπως εχει κατι για να το φτιαξεται οπως και στην τηλεκατευθηνση να διαπυστοσεται την καλη λειτουργεια της.
Γιατι τα αναφερω ολλα τα παραπανω καλη και η καινουργια τεχνολογια αλλα σε καποια πραγματα μπορουμε να μηνουμαι παραδοσιακι.
Εχω πανω απο 30χρονια στον αερομοντελισμο και η πειρα με δηδαξε καποια πραγματα οτι οσο ποιο πολλα χλαπατσημπαλα φορτωνεις το μοντελο σου τοσο ποιο ευκολο ειναι να σου παθει καποια βλαβη ηλεκτρονικη απο αστοχεια σε μια κοληση μεχρει να σου παρει φωτια απο μια lipo.
Ετσι το μηνυμα μου ειναι nmh μπαταριες [αλοστε ολες οι τηλεκατευθηνσεις με nmh μπαταριες ερχονται και μετα της βαζουν lipo?Huh]
σε μοντελα και τηλεκατευθηνσεις και αφηστε τα bec και τα σηναφη για τα κινεζακια.
οσο για την καλη λειτουργια των μπαταριων ειναι η αργη φορτηση.
Και παντα οταν τοποθετουμε την μπαταρια στο μοντελο την τηληγουμε με αφροδη υλικο για να μην υπαρχουν τριβες και κακωσης και σε καποια πτωση να προφηλαχτη απο τα χτηπηματα το τονιζει και καθε manual του μοντελου που αγοραζεται και εκει ακομα nmh μπαταριες εχει στην εικονα.
Εγω τα εγραψα τωρα ο καθενας κανει την επηλογη του .
Φιλικα Γιωργος

Άνοιξα αυτό το θέμα.Άν μπορείτε προσθέστε το σχόλιό σας.

Κώστας
Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 [2]  Όλοι  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Φωτιά σε Lipo εν πτήση. « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.284 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.