Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:02:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:02:27

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 169
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 164
    Συνολικά: 164
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 37     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Top Flite FW190 A3 ARF για 50cc  (Αναγνώστηκε 125803 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #315 στις: Κυριακή, 25 Ιαν 2015, 14:41:36 »

    Κάπως έτσι θα γίνει Δημήτρη.

    Οι πάνω βίδες θα πρόσβαση από το gun hood (το οποίο βγαίνει έξυπνα και εύκολα με μαγνητάκια). Θα μπεί αλουμινένια γωνιά και θα το βιδώνουμε ανάποδα (από πίσω, με blind nuts πάνω στο cowl ring αντί για το firewall τώρα). Το έχουν κάνει έτσι αρκετοί στα ξένα forums.

    Για τις κάτω όπου είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα, σκεφτόμαστε το εξής: να τοποθετήσουμε μόνιμα στον εμπρόσθιο μπουλμέ της σέλας 2 βίδες που θα προεκτείνονται προς το cowl, και θα μπαίνουν μέσα σε μπλόκια ξύλινα (με μεταλλικό σωλήνα ως insert) κολλημένα πάνω στο cowl ring. Το όλο σύστημα θα ασφαλίζει με σκουλικόβιδες (σπείρωμα πάνω στα μπλόκια, πάτημα πάνω στις προεκτεινόμενες βίδες) μέσω 2 μικρών τρυπών στο cowl για να μπαίνει αλλενόκλειδο. Λέμε τώρα..  smiley6600
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 25 Ιαν 2015, 15:09:16 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    w1ndsurfer
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.404



    « Απάντηση #316 στις: Δευτέρα, 26 Ιαν 2015, 11:00:15 »

    Έκτωρα
    Φτιάξε μια σωλήνα με διάμετρο λίγο μεγαλύτερη από την κεφαλή της βίδας, να φτάνει μέχρι το baffle. Για να μην φαίνεται η τρύπα στο baffle βάζεις μετά μια τάπα.
    Ο σωλήνας μπορεί να είναι από τυλιγμένο χαρτί ενισχυμένο με κυάνο ή epoxy.

    Με την σωλήνα σαν οδηγό, με ένα μακρύ κατσαβίδι βιδώνεις-ξεβιδώνεις χωρίς να χρειάζεται να βλέπεις την κεφαλή της βίδας.
    Καταγράφηκε

    Η τέλεια σχεδίαση επιτυγχάνεται όταν είναι τόσο λιτή ώστε δεν υπάρχει κάτιι που μπορεί να αφαιρεθεί - Antoine De Saint-Exupery (French writer and aviator)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #317 στις: Δευτέρα, 26 Ιαν 2015, 22:04:44 »

    Έκτωρα
    Φτιάξε μια σωλήνα με διάμετρο λίγο μεγαλύτερη από την κεφαλή της βίδας, να φτάνει μέχρι το baffle. Για να μην φαίνεται η τρύπα στο baffle βάζεις μετά μια τάπα.
    Ο σωλήνας μπορεί να είναι από τυλιγμένο χαρτί ενισχυμένο με κυάνο ή epoxy.

    Με την σωλήνα σαν οδηγό, με ένα μακρύ κατσαβίδι βιδώνεις-ξεβιδώνεις χωρίς να χρειάζεται να βλέπεις την κεφαλή της βίδας.

    Σωστό και αυτό Νίκο!
    Thanks, θα το κοιτάξουμε να δούμε πως μπορεί να δουλέψει - αλλά νομίζουμε ότι θα χρειαστεί να είναι υπό γωνία... (οι κύλινδροι είναι μέσ'τη μέση..)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #318 στις: Πέμπτη, 29 Ιαν 2015, 23:20:32 »

    Μια μικρή δοκιμή της αρχικής  ιδέας μας. Μάλλον δείχνει ΟΚ.

    Πήραμε ξύλινο πηχάκι 10x10mm, ξετρυπήσαμε 6mm και κολλήσαμε μέσα αλουμινένιο σωλήνα (από Leroy Merlin). Μετά ανοίξαμε σπείρωμα 3mm για τη βίδα ασφάλισης. Η μεγάλη βίδα είναι 4mm και θα περαστεί στο μπροστινό μπουλμέ της σέλλας.

    Τα ξύλινα μπλόκ θα κολληθούν μετά κατευθείαν στο cowl και το cowl ring.


    * 2015-01-29 19.48.27.jpg (35.36 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 770 φορές.)

    * 2015-01-29 19.49.52.jpg (20.12 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 774 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    dgiatr
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 596


    « Απάντηση #319 στις: Παρασκευή, 30 Ιαν 2015, 14:43:04 »

    .............πάλι καλά που είναι και αυτά τα warbirds και παίρνουμε λίγο μάτι για να ευφραινόμαστε στους δύσκολους καιρούς που ζούμε....
    Μπράβο  Έκτορα η ομάδα "σκοτώνει"!  Thumbs up
    Καταγράφηκε
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #320 στις: Παρασκευή, 30 Ιαν 2015, 19:44:04 »

    Ναι... φάρμακο. Τουλάχιστον αυτά δε.... φορολογούνται σαν είδη πολυτελείας (κάποτε, το '80;Wink!

    Πάμε παρακάτω. Τοποθετήθηκαν τα custom κάτω μπλόκ του cowl αφότου ευθυγραμμίστηκαν με τις τρύπες που είχαμε ήδη ανοίξει στο cowl ring και το πίσω former. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον καθαρισμό της γύρω επιφάνειας με γυαλόχαρτο και ασετόν, καθώς και "τρυπο...καρύδωμα" με pin στις επιφάνειες των ξύλων για να ποτίσει καλά η κόλλα.

    Μετά δέθηκε η όλη κατασκευή με προσωρινές βίδες και παξιμάδια για να στεγνώσει η epoxy 2 ωρών. Οι τελικές βίδες θα είναι κοντύτερες και θα κολληθούν με τη σειρά τους στο μπροστινό former της σέλλας. Για να μή γίνει κανένα... ατύχημα, φροντίσαμε να επαλείψουμε τα σπειρώματα και το εσωτερικό των μεταλλικών σωλήνων με βαζελίνη διότι η κόλλα μπορεί να πιεστεί μέσα στα διάκενα.

    Και ναί, τα μπλόκ είναι κολλημένα λίγο στραβά, διότι απουσία κολωνοδράπανου, οι τρύπες για τα σωληνάκια δε μας βγήκαν ίσιες  Ντροπή.
    Αλλά σημαντικό είναι τα σωληνάκια (και όχι τα πηχάκια) να είναι παράλληλα για να βγαίνει εύκολα - οπότε και φαίνεται η στραβωμάρα.
    (Δε γουστά - αλλά τι να κά;)


    * 2015-01-30 19.19.16.jpg (20.13 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 729 φορές.)

    * 2015-01-30 19.19.32.jpg (27.56 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 735 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #321 στις: Σάββατο, 31 Ιαν 2015, 11:33:35 »

    η τεχνη του χειροποίητου  Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #322 στις: Τετάρτη, 11 Φεβ 2015, 21:31:53 »

    Τελειώσαμε και το "τελάρωμα" της βάσης (επιτέλους..). Χρησιμοποιήσαμε αλουμινένια γωνία/προφίλ από το Leroy Merlin. Λίγο ακριβό στα €12 το κομμάτι, αλλά τουλάχιστον βρήκαμε κομμάτια >1.5μ για να κάνουμε τη δουλειά.

    Το αποτέλεσμα είναι άκαμπτο και ελαφρύ. Χρησιμοποιήθηκε ατλακόλ κρυσταλλική, αφότου αγριεύτηκαν οι επιφάνειες των αλουμινίων (ανοδίωση) για να πιάσει καλά η κόλλα.


    * 20150211_211819.jpg (30.21 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 587 φορές.)

    * 20150211_211945.jpg (32.08 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 587 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #323 στις: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 19:18:18 »

    Προχωράμε με τα τελειώματα των βάσεων του cowl. Φτιάξαμε νέες βάσεις για τις επάνω στηρίξεις κόβοντας από τα περισσεύματα του προφίλ γωνιάς αλουμινίου.
    Αυτά μετά τροχίστηκαν στο προφίλ του cowl και βιδώθηκαν στην άτρακτο, κάτω από το εύκολα αφαιρούμενο gun hood, με τη βοήθεια blind nuts των 3mm. Για να"δαγκώσουν" αυτά καλά και σε ικανό πάχος, τοποθετήθηκαν ενισχύσεις από ply 3mm εντός της ατράκτου.


    * 2015-02-12 15.07.24.jpg (27.81 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 544 φορές.)

    * 2015-02-12 15.19.42.jpg (28.26 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 514 φορές.)

    * 2015-02-12 15.50.46.jpg (31.56 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 510 φορές.)

    * 2015-02-12 17.04.08.jpg (28.68 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 541 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #324 στις: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 19:19:32 »

    Και από κάτω/μέσα...
    Μέρος του cowl ring στα πλάγια κόπηκε για να ανοιχθούν αεραγωγοί (προσεχώς).


    * 2015-02-12 17.04.15.jpg (31.88 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 537 φορές.)

    * 2015-02-12 19.23.44.jpg (22.19 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 531 φορές.)

    * 2015-02-12 19.24.13.jpg (21.32 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 532 φορές.)

    * 2015-02-12 19.24.21.jpg (18.8 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 529 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 12 Φεβ 2015, 19:38:55 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #325 στις: Παρασκευή, 13 Φεβ 2015, 11:23:10 »

    Άνοιγμα πλαϊνών αεραγωγών.

    - Πρώτα ένα rough cut με dremel και "άγριο" σβουράκι για σκάλισμα μετάλλου.
    - Μετά, καθάρισμα με μεγάλο και μικρό σβουράκι γυαλόχαρτου.
    - Άνοιγμα κλειστών διακοσμητικών εξατμίσεων και των "gills" εξαερισμού με σβουράκι χαρακτικής (πολύ μυτερό και λεπτό). Μετά καθάρισμα με σβουράκι σκαλίσματος μετάλλου (λιγότερο άγριο για να μην "πηδάει").
    - Τέλος, αποκατάσταση "σπασιμάτων" του gelcoat/paint-chipping και χέρι πέρασμα με αερογράφο (matt black) για να ξαναδείξει ομοιογενές.

    Στα τελειώματα θα περαστούν οι εξατμίσεις με την ανάλογη φθορά/καπνιά/παλαίωση - άν και καλύπτονται από το cowl. Σκεφτόμαστε να χρησιμοποιήσουμε τα ξηρά παστέλ και μαλακό πινέλο. (Ανοιχτοί, βέβαια, σε προτάσεις και από τους πιό έμπειρους...  angel)


    * 2015-02-13 09.09.55.jpg (25.26 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 459 φορές.)

    * 2015-02-13 09.18.46.jpg (24.75 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 450 φορές.)

    * 2015-02-13 09.22.16.jpg (39.35 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 458 φορές.)

    * 2015-02-13 11.03.52.jpg (39.68 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 460 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #326 στις: Παρασκευή, 13 Φεβ 2015, 11:24:42 »

    Τα εργαλεία περί ων ο λόγος..


    * 2015-02-13 11.19.38.jpg (56.59 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 449 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #327 στις: Παρασκευή, 13 Φεβ 2015, 11:31:04 »

    Cowl-on..

    (Η αναγκαιότητα κοπής του cowl ring είναι τώρα προφανής..)

    Η επιφάνεια εξόδου τώρα υπολογίζεται σε 2,320mm2 (και οι δυο πλευρές).
    Η επιφάνεια εισόδου με το baffle υπολογίζεται σε 3,548mm2 (περίγραμμα baffle x ~4mm διάκενο μεταξύ μηχανής και baffle γύρω-γύρω).

    Για να πετύχουμε αναλογία >1:1 (τουλάχιστον...), πρέπει να βρούμε άλλα 3,548 - 2,320 = 1,228mm2.

    Θα πρέπει δηλ. να τοποθετηθούν και γρίλλιες στο cowl. Η επιφάνεια εξόδου αυτών υπολογίζεται σε 1,280 ανά γρίλια.
    Άρα, με 2 τεμάχια εκατέρωθεν της εξάτμισης θα πάρουμε μια αναλογία ~1: 1.4. Όχι ιδιαίτερα ενθουσιώδη...  Δάκρυ
    (Γι'αυτό και προσπαθήσαμε πολύ να φτιάξουμε πολύ "αγκαλιαστό" baffle...)


    * 2015-02-13 11.29.23.jpg (41.11 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 479 φορές.)

    * 2015-02-13 11.28.13.jpg (38.01 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 441 φορές.)

    * 2015-02-13 11.04.03.jpg (14.56 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 443 φορές.)

    * 2015-02-13 12.05.42.jpg (65.29 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 429 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 13 Φεβ 2015, 12:21:07 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Demetre
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 235



    « Απάντηση #328 στις: Παρασκευή, 13 Φεβ 2015, 19:13:14 »

    Dear friend,i see that you have been spending a grate deal of time and thinking on this model (beside money).
    Without getting too technical i would like to point out a few thinks that will help you with the engine cooling  of your project,
       The sq.cm relation, of inlet-outlet 1 : 3 e.t.c. on scale models, you will find that it is very hard to meet.
    This is one of the reasons that we add or remove  parts,like engine buffles, at the static display of a scale model,and remove them before flight.
     There is a litlle Diavolos called[ Raynold's Number] that is messing-up all those calculations,and on top of that[Heat Drag] , and Turbulence,inside the cowling,that we have to deal with.
    VALUME of MOVING AIR (Exchanged air through the cowling) rather,is what  we are looking for.
    In order to achive that,beside the size of the opennings, think like .....smooth transition of air mass ,from one area to the next, minimize the obstacls(structural members),turns,choks,e.t.c.
    HEAT VENTS work great as long they are constructed properly (NO ruff edges, Bernoullis Law and"VENTURI " system) when you make an air intake or outlet(use some putty or caulking materials and a litlle imagination ,(epoxy mixed with microballons or Baking Soda for weight reduction works good here).
    And last but not least ,we don't have the sufficient equipment to take measurements, no wind tunnels available,in our neiborhood.
    Personally i have been using Stage smoker (old Rock'n Roller) with exellent resaults.A smokey fire and a shop vacuum,if available,works great.(suck and blow).
    Happy flying. Jim
    Καταγράφηκε
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #329 στις: Παρασκευή, 13 Φεβ 2015, 19:41:49 »

    Dear Dim,

    Thanks for taking the time to give detailed feedback. Yes, I have also been expecting a tough inlet/outlet ratio on a scale warbird - thus the effort for a close-fitting baffle. With a 3-cylinder 4-stroke gasser, the heat accumulation in the cowl will be more than aything I have experienced and I am also a bit worried about it (read: extended head-scratching).

    After fitting the outlet vents/gills on the bottom of the cowl, that will be it as far as "mild" surgical options are concerned. I may also think about passaging the flow inside; in fact I will add guides to "hug" the cylinders on the backside of the baffle (will be presented shortly).

    If heat still proves a problem, I will have to think something more radical. The cooling fan option still exists, but requires a lot of machine work which I am not ready to commit to yet, in case the simple "vaccum" set-up works OK. And it has worked OK for other people who even use a larger engine (FG-84) but still do not baffle it..!

    What I will do is to install telemetry for temperatures and rpm, so I will be able to check engine condition in-flight and possibly avoid a nasty surprise (i.e. some feedback to allow me to "fly the engine"). And even then, I may use the telemetry data to... actively control engine cooling! (How? Stay tuned to this thread...)


    * 2015-02-13 19.39.37.jpg (45.02 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 353 φορές.)

    * 2015-02-13 19.39.50-2.jpg (48.04 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 363 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 37     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Top Flite FW190 A3 ARF για 50cc
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.041 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.