Όπως είπαμε και παραπάνω, η μηχανή βγήκε από το stand για να μπει δοκιμαστικά στην άτρακτο με νέα μακρύτερα (και πιο "μπάνικα"
) stand-offs.
Με την ευκαιρία, πλύθηκε και ανοίχτηκε για ρύθμιση βαλβίδων: όλα τα καπάκια βγήκαν να ελέγξουμε λίπανση και φθορές
.
Επίσης, καιρός για... διάβασμα (των μπουζί). Για reference, να πούμε ότι η μηχανή φοράει μπουζί μινιατούρες με σπείρωμα 1/4-32 (ίδιο με τα glow) και όχι CM6 όπως οι δίχρονες.
Έχουμε και λέμε:
- Λόγω ενός μικρο-ατυχήματος, σπάσαμε τη μόνωση του μπουζί του Νο.3 κυλίνδρου (ο... κρύος!) κατά την αρχική τοποθέτηση της μηχανής στο stand (πριν εβδομάδες). Για να μη μείνουμε με τη χαρά στο χέρι (
) πρίν την πρώτη εκκίνηση, πήγαμε αμέσως να προμηθευτούμε νέο μπουζί. Και πήραμε ένα Saito SP-2 (
ouch - αλλά όποιος θέλει μεταξωτά...).
- Γυρνώντας στη μηχανή είδαμε ότι αυτό ήταν τελείως διαφορετικό από τα "μαμίσια" που ήρθαν από το εργοστάσιο, τα οποία και ήταν κινεζιές RC Exl (όπως και η τριπλή ανάφλεξη..). To gap ήταν τελείως διαφορετικό, όπως και το γενικό σχήμα. Είναι το δεξί στην 3η φωτό.
- Τελοσπάντων, το βάλαμε επάνω και πάμε για στρώσιμο. Κλασσικά, ο Νο.3 σχετικά πιο κρύος - τα έχουμε πει παραπάνω. Επίσης λάδια που πετάγονται από κάποιο αδιευκρίνιστο σημείο, δίνοντας μικρά μαύρα στίγματα καμμένου λαδιού στην καινούργια μηχανή
, κοντά στον Νο.3. Βλέπουμε μια μικρή διαρροή στο παξιμάδι ασφάλισης του Keleo και λέμε ΟΚ, θα το σφίξουμε (αμ δε!)
- Φτάνουμε στο σήμερα και τραβάμε τα μπουζί έξω να διαβάσουμε καύση και τί βλέπουμε; Μαυρίλες μεταξύ της μόνωσης και του παξιμαδιού του μπουζί της Saito (όχι στα RC Exl). Για να βρίσκονται λάδια εκεί που καλύπτεται τελείως από τη μπουζόπιπα, μία εξήγηση υπάρχει: το μπουζί δε.. σφράγιζε!
- Οπότε έτσι εξηγείται η διαφορετική λειτουργία του Νο.3 λόγω χαμηλότερης συμπίεσης (διαρροές) και μικρότερου gap (μπούκωνε το ηλεκτρόδιο από το πλούσιο μείγμα). Επίσης η πηγή για τα... μαύρα πιτσιλίσματα γύρω στον Νο.3
- Πίσω για διάβασμα στα fora και πράγματι όλοι λένε ότι τα Saito SP-2 καλό είναι να αποφεύγονται διότι όταν σηκώσουν θερμοκρασία χάνουν αέρια και στη θέση τους να χρησιμοποιούνται τα RC EXl 1/4-32 μπουζάκια, τα οποία είναι 100% καλύτερα και 60%... φθηνότερα! Επίσης, κάτι θα ξέρει η Saito που τους δίνει μεγάλο gap από τη μάνα τους - μάλλον για να μη μπουκώνουν το σπινθήρα εύκολα οι κάτω κύλινδροι που μαζεύουν λάδια. Η τελευταία φωτό δείχνει τη διαφορά μεταξύ του Νο.1 κυλίνδρου (πάνω) μπουζί και του Νο.2 κυλίνδρου (κάτω δεξιά) - το Νο.2 (δεξιά στη φωτό) είναι.. μεσ' την τηγανίλα
.
Για την ώρα έχει παραγγελθεί νέα τριπλέτα από κινέζικα μπουζί, ενώ το Saito θα μπεί στον No.1 για να δούμε εάν υπάρχει διαφορά (που θα επιβεβαιώσει τις παραπάνω θεωρητικές σαχλαμάρες).