vhal kαλησπερα
απο τι μικρη μου εμπειρια στο χωρο ενα χιλιομετρο ειναι αρκετο για το 90 τις εκατο των περιπτωσεων αλωστε το προβλεπουν και οι κανονισμοι δημιουργιας μοντελοδρομιων.
το να συμβει ενα ατυχημα που συμβαινει συχνα ειναι ενα ενδεχομενο που στατιστικα για εναν αθλητη ειναι μοιραιο και οχι ενα ενδεχομενο επιστημονικης φαντασιας επειδη δεν πεταμε μονοι μας και στην σαχαρα
οσο για την ασφαλεια αυτη σε καλυπτει μονο για υλικες ζημιες νομιζω για 20000 ευρο σε συγκεκριμενους χωρους και οχι για τραυματισμους η προκληση πυρκαγιας που διωκεται αυτεπαγγελτα για κακουργημα
Αρχικά για να είμαστε απολύτως ακριβείς και να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις:
1. Ο κανονισμός δεν αναφέρει πουθενά απόσταση ενός χιλιομέτρου. Ο μοναδικός περιορισμός είναι τα 3χλμ από αεροδρόμιο ή άλλο μοντελοδρόμιο.
(Δες τον εδώ:
http://epae.elao.gr/images/stories/documents/FEK2010B9.pdf)
2. Η ασφάλιση της ΕΛΑΟ καλύπτει 50000 σε σωματικές βλάβες και 50000 σε ζημιές (Δες το συμβόλαιο εδώ:
http://epae.elao.gr/images/stories/documents/interlife_am_insurance_2011.pdf)
3. Για να αποφύγεις την πυρκαγιά (αν όντως είναι "μοιραίο" - που εγώ διαφωνώ) πρέπει να πετάς στη Σαχάρα ή σε καμιά βραχονησίδα
Για τα υπόλοιπα που γράφεις τα σέβομαι ως προσωπικές απόψεις αλλά είναι υποκειμενικές. Για σένα μπορεί το 1 Km να είναι αρκετό, για κάποιον άλλο τα 10 km μπορεί να είναι λίγα. Γι' αυτό σου λέω πως μόνο στη Σαχάρα - και μάλιστα στο κέντρο της - θα είσαι ασφαλής 100%. Μάλιστα αν θες να πετάς και στα 600 μ που αναφέρεις θα πρέπει να εκδώσεις και notam. Ας μην είμαστε υπερβολικοί ... Ας είμαστε απλά προσεκτικοί και προνοητικοί σε θέματα ασφάλειας.
Μην ξεχνάς οτι καραδοκούν και αυτοί που με πρόσχημα την ασφάλεια δεν θα έλεγαν όχι σε αύξηση των περιορισμών (που σημαίνει και αύξηση της εξουσίας τους).
Αντικειμενικά μιλώντας δεν χρειαζόμαστε ούτε κάποιον που να ελέγχει την συμμετοχή μας σε κάποιον αγώνα (επιτρέποντας ή απαγορεύοντας κατά το δοκούν), ούτε κάποιον που θέτει υπο αμφισβήτηση την καταληλότητα χώρων διεξαγωγής αγώνων με προσωπικά κριτήρια που μάλιστα δεν "πατάνε" και στον ισχύοντα κανονισμό. Ενήλικα άτομα είμαστε, και συνεπώς μπορούμε να κάνουμε τις επιλογές μας στα πλαίσια του νόμου και της προσωπικής λογικής μας, αποδεχόμενοι ρίσκα και πιθανές συνέπειες. Οι προστάτες είναι παντελώς άχρηστοι και αν θεωρούμε πως η κατηγορία f5j (fai / gr ή ότι άλλο λέγεται) είναι επικίνδυνη, καθόμαστε σπίτι μας και βλέπουμε τηλεόραση ή διαβάζουμε κανα βιβλίο.
Για την f5j fai τώρα, για να είμαστε εντός θέματος, το νερό έχει μπει στο αυλάκι. Μπορεί να γίνει ποτάμι (όπως εύχομαι) μπορεί και να στερέψει. Δεν πιστεύω πως οι Βούλγαροι γείτονες έχουν κάτι που μας λείπει. Αν έχουμε λιγότερους χρονομέτρες ας εκπαιδευτούμε όλοι ώστε να κρατάμε το χρόνο των συναθλητών μας. Δεν είναι και πυρηνική φυσική ... Αν οι χώροι είναι μικρότεροι, ας πετάμε σε περισσότερες σειρές και αν δεν έχουμε λεφτα για NAN ας πάρουμε TANGO (που είναι αρκετά ανταγωνιστικά, οικονομικότερα και "αντέχουν" στη σκληρή χρήση). Το θέμα είναι να μη μένουμε εκτός των διεθνών εξελίξεων στο χώρο. Η πρωτοβουλία της Αερολέσχης μας (Φθιώτιδα) για τη διοργάνωση του πρώτου περιφερειακού αγώνα f5j fai στο Κάστρο (που θα εχει και συνέχεια) ελπίζω να βρει μιμητές και συνοδοιπόρους.
Συγχαρητήρια στους συναθλητές που πηγαν στη Βουλγαρία και για τη συμμετοχή τους, και για τις αξιόλογες θέσεις που κατέλαβαν και για το υλικό που δημοσίευσαν. Επεται και η συμμετοχή στο Eurotour του Σεπτεμβρίου, όπου αναμένουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Η ιδωτική πρωτοβουλία άρχισε να κινείται και αργά ή γρήγορα θα "παρασύρει" και τα σωματεία.
Α και κάτι άλλο: αυτό που πολλοί ζηλέψαμε από τις ανταποκρίσεις των φίλων από τη Βουλγαρία ήταν οι junior αθλητές. Επιβάλλεται όλα τα σωματεία να κινηθούν συντονισμένα προς την κατεύθυνση αυτή. Η Αερολέσχη Φθιώτιδας έχει ξεκινήσει μια σχετική πρωτοβουλία και σε ένα χρόνο θα δρέψουμε τους καρπούς.