Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:33:15

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:33:15

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 169
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 204
    Συνολικά: 205
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40  (Αναγνώστηκε 12111 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:12:19 »

    Θα έγραφα "κατασκευή", αλλά μάλλον πρόκειται για συναρμολόγηση...

    Λόγω αυξημένου επαγγελματικού stress, αποφάσισα να αφήσω για λίγο τις ακροβατικές πτήσεις και να ασχοληθώ με τις..... υπνοβατικές!  Στριφογύρισμα ματιών
    Επιλογή, λοιπόν, του συγκεκριμένου scale subject το οποίο αναμένεται να πετά με ταχύτητα περπατήματος.
    Η H9 το δίνει για 2-χρονο 20-26-30cc -το οποίο και θα ήταν αμαρτία- καθότι η πολυστροφία του σε συνδυασμό με χαμηλό cruising speed απλά... δε δένουν. Το μοντέλο παρακαλά για σωστό/αργό ήχο.

    4-χρονος, λοιπόν σαν επιλογή - αλλά η στρατηγική απόφαση να εγκαταλειφθεί το νίτρο οδήγησε στην (ακριβή) λύση του απίθανου OS GF40. Εδώ πρέπει να πούμε μπράβο στην Ελληνική αντιπροσωπεία που τον δίνει σε τιμές... Αμερικής! Σα δύναμη μάλλον είναι υπερβολικός για το συγκεκριμένο μοντέλο (βγάζει HP 33cc δίχρονου!), αλλά δεν υπήρχε άλλη επιλογή συν ότι το μοντέλο χρειάζεται το βάρος μπροστά.

    Το αεροπλάνο αγοράστηκε από γνωστό κατάστημα της Ευρώπης με κάποιο discount, λόγω του ότι πλέον καταργήθηκε από την H9.  Sad

    Αφού καταστρώθηκε το concept, αρχίζει το bashing...!

    Project: Εγκατάσταση κινητήρα..
    Η Η9 δίνει το firewall έτοιμο για εγκατάσταση του δίχρονου EVO 33cc. Πιστεύω ότι αυτό είναι και το μεγαλύτερο σφάλμα του κατασκευαστή, διότι αφ' ενός έρχεται τρυπημένο με blind nuts (τα οποία μπορεί να πέφτουν τελείως λάθος), εφ' ετέρου εάν η μηχανή επιλογής είναι άλλη/μακρύτερη (π.χ. 4-χρονος) τότε υπάρχει πρόβλημα - όπως και σε αυτήν την περίπτωση. Αυτά βέβαια ήταν ήδη γνωστά μετά από αρκετή έρευνα στα forums. Πιστεύω ότι η εταιρία το κατάργησε βασικά λόγω αυτού του σχεδιαστικού προβλήματος - χρειάζεται γερά νεύρα για την παρακάτω μετατροπή (σε τόσο ακριβό αεροπλάνο).

    Αφού λοιπόν μετρήθηκαν όλες οι γωνίες του firewall, το μήκος της OS και του cowl, κόπηκε το engine box κατά 34mm προκειμένου να χωρέσει η OS με stand offs των 2.5". Αυτά επελέγησαν για να μη χρειαστεί να κοπεί τρύπα στο firewall για το καρμπυρατέρ. Φτιάχτηκε νέο firewall από 8mm ply και κολλήθηκε με 2.5 μοίρες down και 2 μοίρες right.
     


    * 20131230_141823.jpg (31.35 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 654 φορές.)

    * 20131230_141836.jpg (39.68 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 668 φορές.)

    * 20131230_142202.jpg (48.69 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 678 φορές.)

    * 20131230_153704.jpg (39.49 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 656 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:40:38 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:26:02 »

    Το πρώτο trial fit της μηχανής έδειξε ότι εάν μετρήσεις 5 φορές και τρυπήσεις μία, τότε όλα θα πάνε ρολόι! Απόσταση του prop hub από το cowl ring 1.5mm με σωστές γωνίες (προσεκτικό offset του κινητήρα).

    Αλλά, ενέσκηψε προβληματάκι... Λόγω του κoντύματος του firewall και του αυξημένου up+left offset για σωστή έξοδο άξονα μπροστά (down+right thrust), το πάνω δεξί stand-off έπεσε ακριβώς στη γωνία του firebox...  Δάκρυ Αυτό δεν το προβλέψαμε...

    Μετά από λίγο σκέψη, αποφασίστηκε να γίνει offset το stand-off με ένα κομμάτι dural 4mm (κομμένο απο στραβωμένο σασσί 1/5 βενζινοκίνητου αυτοκινήτου!). Για να κρατηθεί το συνολικό μήκος ίδιο με τα άλλα stand offs, χρειάστηκε ξύρισμα στον τόρνο κατά 2mm κάθε πλευράς του συγκεκριμένου stand-off. Το αποτέλεσμα δε χάνει καθόλου σε στιβαρότητα, άν και θα προτιμούσα να μην είχε χρειαστεί...

    Από την άλλη, χρήση του Exhaust Elbow των 80 μοιρών φέρνει το καζανάκι της εξάτμισης σε τέτοιο σημείο που η απόληξη βγαίνει στο scale σημείο! Όλα χωρούν στο cowl χωρίς κοψίματα!


    * 20131231_142345.jpg (49.38 KB, 640x480 - εμφανίστηκε 684 φορές.)

    * 20131231_142404(0).jpg (30.64 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 672 φορές.)

    * 20140108_190708.jpg (20 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 660 φορές.)

    * 20140108_190647.jpg (22.86 KB, 360x480 - εμφανίστηκε 691 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:55:42 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:39:12 »

    Μετά από τη μετατροπή για εγκατάσταση κινητήρα, όλα τα άλλα ήταν παιχνιδάκι. Το μοντέλο δε χρειάζεται ούτε μια κόλληση - όλα είναι βιδωτά και πέφτουν ακριβώς! Το landing gear είναι έργο τέχνης, όπως και τα βαμμένα cabanes με τα αλουμινένια fittings.

    Λίγη δυσκολία να χωρέσουν όλα τα ηλεκτρονικά - χρησιμοποιώ 3 lipo (2 για Rx και 1 για iginition), regulator, cut-off (οποσδήποτε!) και λόγω του ότι το tank πήγε πίσω με το firewall. Τελοσπάντων, όλα καλά στο τέλος - με διάφορες μικρομετατροπές στην πορεία..


    * DSC_2871.jpg (30.62 KB, 320x480 - εμφανίστηκε 664 φορές.)

    * DSC_2881.jpg (44.44 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 659 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:44:31 »

    Στρώσιμο κινητήρα στη βεράντα. Πήρε 1η φορά με το χέρι(!), βάστηξε 1560 στροφές ρελαντί και στο μισό γκάζι (~4000) θέλει να ξεριζώσει το firebox... Η προπέλα είναι 20x6 MAS, επιλεγμένη για μικρές ταχύτητες (το μοντέλο έχει undercambered αεροτομές, θέλει πολύ down με γκάζια!).

    Στις φωτό κάτω φαίνονται διάφορες λεπτομέρειες, όπως η τοποθέτηση του ignition και του cut-off, routing των σωληνακίων και καλωδίων (προστατευμένων πάντα από την τριβή με το cowl), θερμική μόνωση του firewall (τα ηλεκτρονικά/lipo βρίσκονται κοντά στο καζανάκι), κλπ.


    * DSC_2883.jpg (44.54 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 670 φορές.)

    * DSC_2884.jpg (24.15 KB, 320x480 - εμφανίστηκε 669 φορές.)

    * DSC_2887.jpg (41.61 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 659 φορές.)

    * DSC_2885.jpg (40.91 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 670 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #4 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 10:49:54 »

    Το συναρμολογημένο μοντέλο είναι εντυπωσιακό!

    Ο πιλότος είναι από την AH Designs, 1/4 (μισός). Αρκετά χαλαρός, θα έλεγα καθότι το αεροπλάνο είναι εκπαιδευτικό.


    * DSC_2888.jpg (31.38 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 659 φορές.)

    * DSC_2889.jpg (21.34 KB, 320x480 - εμφανίστηκε 638 φορές.)

    * DSC_2890.jpg (36.36 KB, 640x426 - εμφανίστηκε 632 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.911


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #5 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 13:52:13 »

    Πανέμορφο, υπέροχη προσέγγιση του θέματος ..... !!!

    Φυσικά και ΜΟΝΟΝ 4χρονο κινητήρα σε τέτοια θέματα.

    Θαυμασμό και για την εμμονή στην 9Ζ Wink

    Καλές προσγειώσεις !!!!
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    panioul
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.158



    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 18 Απρ 2014, 14:31:57 »

    Πολύ ωραίο αεροπλάνο και απίστευτος κινητήρας. Νομίζω έκανες πολύ καλή επιλογή σε αυτό το θέμα!!Καλές πτήσεις!!
    Καταγράφηκε

    Ιωαννίδης Παναγιώτης
    Ένωση Αερομοντελιστών Θεσσαλονίκης
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #7 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 12:34:44 »

    Πανέμορφο, υπέροχη προσέγγιση του θέματος ..... !!!

    Φυσικά και ΜΟΝΟΝ 4χρονο κινητήρα σε τέτοια θέματα.

    Θαυμασμό και για την εμμονή στην 9Ζ Wink

    Καλές προσγειώσεις !!!!

    Σε ευχαριστώ Τάσο. Το μπράβο ανήκει στην H9 - εγώ μόνον το πλήρωσα και το βίδωσα...!  Tongue
    Νομίζω πάντως ότι ο κόπος με τον 4-χρονο είναι δικαιολογημένος.

    Όσο για την εμμονή στην 9Ζ WC1... Μακριά κουβέντα!
    5 πράγματα θα πώ:
    1. Είναι made in JAPAN (μάλλον η τελευταία Futaba).
    2. Δεν έχω εξαντλήσει τις δυνατότητές της μέχρι σήμερα.
    3. Η επένδυση σε PCM δέκτες, δεν δικαιολογεί αγορά νέας ΤΚ 2.4GHz - ιδίως από τη στιγμή που οι FM συχνότητες τώρα δεν είναι θέμα στα μοντελοδρόμια!
    4. Αγοράζω πλέον leftover stock στα PCM1024 (δέκτες, module) πολύ φθηνά από ebay, top σειρές.
    5. Πιστεύω ότι σε 2 γενιές τα πράγματα θα έχουν αλλάξει τόσο που αξίζει ακόμα να περιμένω πριν πέσει το 2χίλιαρο (π.χ. τηλεμετρία με feedback σε... Google glass!, προγραμματισμός στο δέκτη ala Mikado).

    Φιλικά,
    Έκτορας.
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #8 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 12:35:28 »

    Πολύ ωραίο αεροπλάνο και απίστευτος κινητήρας. Νομίζω έκανες πολύ καλή επιλογή σε αυτό το θέμα!!Καλές πτήσεις!!

    Σε ευχαριστώ για τις ευχές. Παρθενική εντός του Πάσχα - θα ακολουθήσει ποστ.
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    _ΤΑΣΟΣ_
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.911


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Απάντηση #9 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 15:13:43 »

    Καλή Ανάσταση,

    Και εγώ εραστής της Futaba, μεγάλη αγάπη ......
    Καταγράφηκε

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.191



    « Απάντηση #10 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 15:21:32 »

    Χρόνια Πολλά σε όλους,

    Συγχαρητήρια στο φίλο Έκτορα για την παρουσίαση.  Thumbs up .Η συνεισφορά του στο forum ελπίζω να συνεχιστεί.

    Σχετικά με την 9WC, θρυλική ΤΚ. Εβλεπα πρόσφατα ένα video του CPLR από το 1999 που ζωγράφιζε τους αιθέρες με αυτή στο παγκόσμιο F3A στην Pensacola-US...θα το ποστάρω σε άλλο thread.

    Ανυπομονώ για την παρθενική του Moth... Wink

    Καλές γιορτές,
    Νίκος
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.751



    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 16:35:33 »

    Ωραίο εργαλείο φίλε Έκτορα!! Thumbs upΟS  εγγύηση!και scale ηχος!Καλές πτήσεις!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #12 στις: Σάββατο, 19 Απρ 2014, 21:15:32 »


    Σχετικά με την 9WC, θρυλική ΤΚ. Εβλεπα πρόσφατα ένα video του CPLR από το 1999 που ζωγράφιζε τους αιθέρες με αυτή στο παγκόσμιο F3A στην Pensacola-US...θα το ποστάρω σε άλλο thread.

    Ανυπομονώ για την παρθενική του Moth... Wink

    Καλές γιορτές,
    Νίκος

    Νίκο, thanks. Φυσικά και χρησιμοποιώ πάντα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (για... 1999!).  Ανεση
    Παρθενική Τρίτη του Πάσχα - κι όποιος αντέξει!
    Ετοίμασα και νέα πατέντα airplane stand για τη συναρμολόγηση στο field (είναι διπλάνο, με hatch από κάτω και άρα λίγο.. δύσκολο!) και ανακούφιση για τη μέση. Θα ποστάρω τη λύση - κόστισε μόνον ~ 30€ και είναι αρκετά universal.

    Ωραίο εργαλείο φίλε Έκτορα!! Thumbs upΟS  εγγύηση!και scale ηχος!Καλές πτήσεις!

    Αργύρη, οποιοδήποτε καλό σχόλιο από έναν Master Scaler είναι "too much" για έναν ARF-άκια (πλέον) σαν και μένα! Θα το φέρω Ακραίφνιο στο scale 18/5!
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #13 στις: Κυριακή, 20 Απρ 2014, 10:51:29 »

    Μερικές cowl-on (τελικό ζύγισμα). Η θέση του κινητήρα και της εξάτμισης θυμίζουν πολύ το πραγματικό.
    Ένα μικρό cut-out στο cowl χρειάστηκε για τη γωνία του elbow.


    * DSC_2903.jpg (86.94 KB, 1024x683 - εμφανίστηκε 433 φορές.)

    * DSC_2904.jpg (77.15 KB, 1024x683 - εμφανίστηκε 449 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.044



    « Απάντηση #14 στις: Κυριακή, 20 Απρ 2014, 10:54:00 »

    Άλλες 2


    * DSC_2905.jpg (73.28 KB, 1024x683 - εμφανίστηκε 427 φορές.)

    * DSC_2907.jpg (51.23 KB, 512x768 - εμφανίστηκε 434 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Hangar 9 Tiger Moth + OS GF40
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.