Ενας εμπειρικός κανόνας λέει ότι γιά να πετάξει (με την ανάλογη απόδοση) ένα αεροπλάνο πρέπει να έχουμε τουλάχιστον την εξής ισχύ:
1) γιά slow flyers ή πολύ ελαφρά 40-50W γιά κάθε μισό κιλό βάρους αεροπλάνου
2) για Trainers, parkflyers, e-gliders 100-150W γιά κάθε 1 κιλό βάρους του αεροπλάνου
3) γιά sport ακροβατικά, warbirds 150-250W γιά κάθε 1 κιλό βάρους του αεροπλάνου
4) γιά extreme ακροβατικά, pattern, 3D κλπ 250-400W γιά κάθε 1 κιλό βάρους του αεροπλάνου
5) γιά extreme 3D, ταχύτητας και ..? 400- ...W / kgr
άρα αν κατασκευάσεις αυτό το α/π και το βγάλεις σαν βάρος περίπου 0,5 kgr και θέλεις να κάνεις και ακροβατικά σύμφωνα με τη τρίτη σειρά θα χρειαστείς 75-125W.
Ο κατασκευαστής (στη σελίδα που δίνεις) βάζει ένα μοτέρ AXI 2212/34 και υπολογίζει να έχει μιά ισχύ 100W οπότε είναι στη μέση.
Αν πάς στη σελίδα του μοτέρ που επιλέγει
http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2212&serie=34&line=GOLDθα δείς τα βασικά χαρακτηριστικά του μοτέρ και θα δεις και εφαρμογές ή προτάσεις της εταιρίας με παραδείγματα. Βέβαια αν δεν θέλεις να πάρεις αυτό το μοτέρ μπορείς να συγκρίνεις τα χαρακτηριστικά και να πάρεις κάποιο άλλο με παρόμοια.
Εκτός από τις διαστάσεις και το βάρος ενός μοτέρ τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν είναι τα εξής:
Θα πάρουμε σαν παράδειγμα το AXI2212/34
1) Τάση λειτουργίας δηλαδή με πόσα cell LiPo θα το δουλέψουμε. Βλέπουμε ότι δουλεύει με 2 -3 cells.
2) KV ή RPM/V οι στροφές που θα γυρνάει το μοτέρ γιά κάθε ένα βόλτ τροφοδοσίας στο λεπτό. Αν δουλέψουμε με τρία cell LiPo υπολογίζουμε ότι θα έχουμε 10-11volts και άν έχουμε ένα μοτέρ 710KV τότε σε κενό (χωρίς προπέλλα) το μοτέρ θα γυρνάει στις 7100-7810στρ/λεπτό. Αν βάλουμε προπέλλα στο μοτέρ μας αυτός ο αριθμός θα μειωθεί 20-40% αναλόγως την ποιότητα και την απόδοση του μοτέρ μας.
3) Efficiency (%) είναι η απόδοση του μοτέρ μας. Π.χ efficiency 78% σημαίνει ότι 78% της ενέργειας που τραβάμε από την LiPo γίνεται κινητική ενέργεια. Η απόδοση εξαρτάται από την ποιότητα του μοτέρ (υλικά, ποίοτητα κατασκευαστή, σχεδίαση κλπ) άλλα και από την ψύξη του.
4) Current Capacity η ικανότητα του μοτέρ να αντέξει σε ορισμένο χρόνο κάποιο ρεύμα. Π.χ 10Α/60sec μας λέει ότι αντέχει 10Α γιά 60 sec αλλά αντέχει και 12Α γιά π.χ. 10sec. Βέβαια αν ξεπεράσεις το μέγιστο ρεύμα του καίγεται.
Το θέμα της προπέλλας είναι πιό πολύπλοκο επειδή υπάρχουν διαφορετικά είδη προπέλλας και επισης υπάρχουν διάφορες απαιτήσεις πτήσης (π.χ. slowfly, pattern, 3D, κλπ). Η εύκολη λύση είναι να πάρουμε μία προπέλλα που συνιστά ο κατασκευαστής του μοτέρ (γιά το παράδειγμα μας μία 10Χ4,7 slow ή το πολύ μία 11Χ4. Η μικρότερη προπέλλα φορτώνει λιγότερο το μοτέρ ενώ η μεγαλύτερη περισσότερο άλλα έτσι έχουμε περισσότερα watts, μεγαλύτερη κατανάλωση, θέρμανση και μικρότερη απόδοση. Αργότερα αν θέλεις παίρνεις και ένα βαττόμετρο και δοκιμάζεις διάφορες και συγκρίνεις τα αποτελέσματα. Το ζητούμενο είναι να δουλεύεις το μοτέρ στη σωστή περιοχή λειτουργίας του και να μην ρίξεις πολύ την απόδοση του (efficiency).
Γιά ESC παίρνεις ένα λίγο μεγαλύτερο από το ρεύμα που υπολογίζεις να τραβήξει το μοτέρ σου. Αν δηλαδή θα τραβήξεις 12-15Α παίρνεις ένα ESC τουλάχιστον 20Α.
Τον όρο currency load (αν είναι έτσι) δεν τον γνωρίζω.
Μετά από όλα αυτά αν θα ήθελες μιά απλή πρόταση γιά setup θα σου έκανε οποιοδήποτε μοτέρ με διαστάσεις 28mm διάμετρο και 26-30mm μήκος, βάρος 55-60γρ και 800-1000KV. Μερικά παραδείγματα παρακάτω:
http://www.heliland.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=54_300&products_id=5302ή στην λίγο πιό ακριβή εκδοση του
http://www.heliland.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=54_300&products_id=1827ή αυτό
http://www.myhelis.com/GWS-2212-13T-Brushless-Outrunner-1030-Kv.htmlένα ESC 20-25A με ενσωματωμένο BEC και μία προπέλλα 10Χ4,7 ή 11Χ4,7