Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:03:20

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 07:03:20

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 169
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 161
    Συνολικά: 161
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Τεχνικά χαρακτηριστικά ηλεκτρικού κινητήρα  (Αναγνώστηκε 3815 φορές)
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 65



    « στις: Τετάρτη, 12 Μάρ 2014, 12:23:32 »

    Γειά χαρά σε όλους!
    Είμαι νέος στο forum αλλα και στον αερομοντελισμό και χαίρομαι που βρήκα ένα τόσο αξιόλογο forum επί του θέματος.
     Εχω ξεκινήσει και φτιάχνω ένα aerobatic park flyer όπως το λέει ο σχεδιαστής του...
     http://www.flyrc.com/index.php/bob-aberles-park-pattern/
    Αποφάσισα να φτιάξω κάτι από το μηδέν γιατί και μου αρέσει η ιδέα της κατασκευής και για να ξέρω πώς να το επισκευάσω αν χρειαστεί αλλά και για να ρίξω το κόστος, μιας και οι μέρες που διανύουμε είναι δύσκολες.
    Σ'αυτό το πλαίσιο αποφάσισα να αγοράσω όλα τα ηλεκτρικά - ηλεκτρονικά μέρη από το εξωτερικό (Κίνα) μέσω e-bay. Έτσι έχω βρεθεί με πάρα πολλές επιλογές σε πολύ χαμηλές τιμές με αποτέλεσμα να μη ξέρω τι να επιλέξω.
    Κι εδώ είναι που χρειάζομαι τα φώτα σας!
    Για παράδειγμα ποιά είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός μοτέρ και δεδομένου του κάθε μοτέρ ποιά πρέπει να είναι τα τεχνικά των συνδεδεμένων με αυτό συσκευών (ESC, Mπαταρίες κλπ). Υπάρχει κάποιος πίνακας που τα υπαγορεύει?
    Συγκεκριμένα όλα τα μοτέρ 100W "φοράνε" την ίδια προπέλλα ή μπαταρία? δεν φαντάζομαι...
    Τι είναι το currency load σε ένα μοτέρ?
    Έχω πολλές ερωτήσεις αλλά ας αρκεστώ σ'αυτές προς το παρόν.
    Περιμένω τις απάντήσεις σας!
    Καταγράφηκε
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 560


    SV2BLH


    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 13 Μάρ 2014, 03:00:07 »

    Ενας εμπειρικός κανόνας λέει ότι γιά να πετάξει (με την ανάλογη απόδοση) ένα αεροπλάνο πρέπει να έχουμε τουλάχιστον την εξής ισχύ:
    1) γιά slow flyers ή πολύ ελαφρά                     40-50W γιά κάθε μισό κιλό βάρους αεροπλάνου
    2) για Trainers, parkflyers, e-gliders               100-150W γιά κάθε 1 κιλό βάρους του αεροπλάνου
    3) γιά sport ακροβατικά, warbirds                  150-250W γιά κάθε 1 κιλό βάρους του αεροπλάνου
    4) γιά extreme ακροβατικά, pattern, 3D κλπ    250-400W γιά κάθε 1 κιλό βάρους του αεροπλάνου
    5) γιά extreme 3D, ταχύτητας και ..?             400- ...W / kgr
    άρα αν κατασκευάσεις αυτό το α/π και το βγάλεις σαν βάρος περίπου 0,5 kgr και θέλεις να κάνεις και ακροβατικά σύμφωνα με τη τρίτη σειρά θα χρειαστείς 75-125W.
    Ο κατασκευαστής (στη σελίδα που δίνεις) βάζει ένα μοτέρ AXI 2212/34 και υπολογίζει να έχει μιά ισχύ 100W οπότε είναι στη μέση.
    Αν πάς στη σελίδα του μοτέρ που επιλέγει
    http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2212&serie=34&line=GOLD
    θα δείς τα βασικά χαρακτηριστικά του μοτέρ και θα δεις και εφαρμογές ή προτάσεις της εταιρίας με παραδείγματα. Βέβαια αν δεν θέλεις να πάρεις αυτό το μοτέρ μπορείς να συγκρίνεις τα χαρακτηριστικά και να πάρεις κάποιο άλλο με παρόμοια.
    Εκτός από τις διαστάσεις και το βάρος ενός μοτέρ τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που μας ενδιαφέρουν είναι τα εξής:
    Θα πάρουμε σαν παράδειγμα το AXI2212/34
    1) Τάση λειτουργίας δηλαδή με πόσα cell LiPo θα το δουλέψουμε. Βλέπουμε ότι δουλεύει με 2 -3 cells.
    2) KV ή RPM/V οι στροφές που θα γυρνάει το μοτέρ γιά κάθε ένα βόλτ τροφοδοσίας στο λεπτό. Αν δουλέψουμε με τρία cell LiPo υπολογίζουμε ότι θα έχουμε 10-11volts και άν έχουμε ένα μοτέρ 710KV τότε σε κενό (χωρίς προπέλλα) το μοτέρ θα γυρνάει στις 7100-7810στρ/λεπτό. Αν βάλουμε προπέλλα στο μοτέρ μας αυτός ο αριθμός θα μειωθεί 20-40% αναλόγως την ποιότητα και την απόδοση του μοτέρ μας.
    3) Efficiency (%) είναι η απόδοση του μοτέρ μας. Π.χ efficiency 78% σημαίνει ότι 78% της ενέργειας που τραβάμε από την LiPo γίνεται κινητική ενέργεια. Η απόδοση εξαρτάται από την ποιότητα του μοτέρ (υλικά, ποίοτητα κατασκευαστή, σχεδίαση κλπ) άλλα και από την ψύξη του.
    4) Current Capacity η ικανότητα του μοτέρ να αντέξει σε ορισμένο χρόνο κάποιο ρεύμα. Π.χ 10Α/60sec μας λέει ότι αντέχει 10Α γιά 60 sec αλλά αντέχει και 12Α γιά π.χ. 10sec. Βέβαια αν ξεπεράσεις το μέγιστο ρεύμα του καίγεται.
    Το θέμα της προπέλλας είναι πιό πολύπλοκο επειδή υπάρχουν διαφορετικά είδη προπέλλας και επισης υπάρχουν διάφορες απαιτήσεις πτήσης (π.χ. slowfly, pattern, 3D, κλπ). Η εύκολη λύση είναι να πάρουμε μία προπέλλα που συνιστά ο κατασκευαστής του μοτέρ (γιά το παράδειγμα μας μία 10Χ4,7 slow ή το πολύ μία 11Χ4. Η μικρότερη προπέλλα φορτώνει λιγότερο το μοτέρ ενώ η μεγαλύτερη περισσότερο άλλα έτσι έχουμε περισσότερα watts, μεγαλύτερη κατανάλωση, θέρμανση και μικρότερη απόδοση. Αργότερα αν θέλεις παίρνεις και ένα βαττόμετρο και δοκιμάζεις διάφορες και συγκρίνεις τα αποτελέσματα. Το ζητούμενο είναι να δουλεύεις το μοτέρ στη σωστή περιοχή λειτουργίας του και να μην ρίξεις πολύ την απόδοση του (efficiency).
    Γιά ESC παίρνεις ένα λίγο μεγαλύτερο από το ρεύμα που υπολογίζεις να τραβήξει το μοτέρ σου. Αν δηλαδή θα τραβήξεις 12-15Α παίρνεις ένα ESC τουλάχιστον 20Α.
    Τον όρο currency load (αν είναι έτσι) δεν τον γνωρίζω.

    Μετά από όλα αυτά αν θα ήθελες μιά απλή πρόταση γιά setup θα σου έκανε οποιοδήποτε μοτέρ με διαστάσεις 28mm διάμετρο και 26-30mm μήκος, βάρος 55-60γρ και 800-1000KV. Μερικά παραδείγματα παρακάτω:
    http://www.heliland.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=54_300&products_id=5302
    ή στην λίγο πιό ακριβή εκδοση του
    http://www.heliland.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=54_300&products_id=1827
    ή αυτό
    http://www.myhelis.com/GWS-2212-13T-Brushless-Outrunner-1030-Kv.html
    ένα ESC 20-25A με ενσωματωμένο BEC και μία προπέλλα 10Χ4,7 ή 11Χ4,7
    Καταγράφηκε
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 65



    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 13 Μάρ 2014, 06:18:53 »


    Τον όρο currency load (αν είναι έτσι) δεν τον γνωρίζω.


    Ευχαριστώ πολύ! Πολύ  διαφωτιστικά όλα αυτά!

    Όσο για το currency load έχεις δίκιο δεν είναι έτσι ήταν no load current αλλά νομίζω μου απάντησες τι είναι...
    Καταγράφηκε
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 560


    SV2BLH


    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 13 Μάρ 2014, 13:30:04 »

    Γιά όποιον θέλει να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τα μοτέρ, να συγκρίνει την απόδοση τους και να βρεί ένα setup με προπέλλα, LiPo κλπ χωρίς να αναγκαστεί να αγοράσει όλα αυτά υπάρχει το Drive Calc v3.4

    http://www.drivecalc.de/

    και online το ecalc
    http://www.ecalc.ch/
    Καταγράφηκε
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 65



    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 13 Μάρ 2014, 18:56:06 »

    Πολύ χρήσιμο προγραμματακι, κρίμα να ναι στα Γερμανικά Sad

    Γιά όποιον θέλει να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με τα μοτέρ, να συγκρίνει την απόδοση τους και να βρεί ένα setup με προπέλλα, LiPo κλπ χωρίς να αναγκαστεί να αγοράσει όλα αυτά υπάρχει το Drive Calc v3.4

    http://www.drivecalc.de/

    και online το ecalc
    http://www.ecalc.ch/

    Καταγράφηκε
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 560


    SV2BLH


    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 13 Μάρ 2014, 19:19:52 »

    Υπάρχει σε Αγγλική και Γερμανική έκδοση. Μήπως την προσπέρασες? Η αγγλική είναι πρώτη.  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 65



    « Απάντηση #6 στις: Σάββατο, 15 Μάρ 2014, 23:56:04 »

    Ουπς! τώρα το είδα  Thumbs up


    Υπάρχει σε Αγγλική και Γερμανική έκδοση. Μήπως την προσπέρασες? Η αγγλική είναι πρώτη.  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 65



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 23 Απρ 2014, 21:29:48 »

     Tελικά αγόρασα αυτό το μοτέρ που πρότεινε ο φίλος vilisdev, το GWS 22-13Τ.
     Δεν το 'χω δοκιμάσει ακόμα μιας και περιμένω το esc.
     Το μόνο πρόβλημα με αυτό είναι ότι είχε τον άξονα ανάποδα (για να μπαίνει μέσα απ΄το firewall μάλλον) και αναγκάστηκα να τον βγάλω και να τον ξαναβάλω μπροστά με αποτέλεσμα να μην μπαίνει το c-clip που είχε Undecided Ελπίζω να μην έχω πρόβλημα με αυτό γιατί ο άξονας είναι πλέον βιδωμένος μπρος πίσω.
     Τώρα για τα υπόλοιπα πήρα ένα esc 25A με bec 5V 2A, 2 μπαταρίες lipo 1350mah 25C 11.1V και servo hitec 55s για τα aileron και 2 9g για rudder και elevator. Προπέλες πήρα τριών ειδών για να τις δοκιμάσω: 7060, 8060 και 8040.
     Θα ήθελα τα φόντα σας μήπως έχω πάρει τίποτα που δεν ταιριάζει...
    Και πάλι ευχαριστώ πολύ τον φίλο vilisdev για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες του...
    Καταγράφηκε
    vilisdev
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 560


    SV2BLH


    « Απάντηση #8 στις: Πέμπτη, 24 Απρ 2014, 11:59:26 »

    Καλημέρα και Χρόνια Πολλά.
    Αυτό με την τοποθέτηση δεν το σκεφτήκαμε. Kαι υπάρχουν κάποια μοτέρ που δίνουν όλα τα υλικά γιά οποιαδήποτε τοποθέτηση όπως π.χ. αυτό:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5688__Turnigy_2213_20turn_1050kv_19A_Outrunner.html
    Επειδή δεν έβαλες το c-clip δες αν τραβώντας την καμπάνα (περίβλημα) από το μοτέρ βγαίνει. Αν ναι τότε είναι καλύτερα να κάνεις ένα αυλάκι στον άξονα και να βάλεις το c-clip. Αλλιώς θα μπορούσες να βάλεις μιά μικρή βάση (ή να φτιάξεις εσύ μία) ώστε να μπει όπως είναι σχεδιασμένο. Αν δεν τραβιέται το περίβλημα τότε μάλλον δεν θα έχεις πρόβλημα όπως είναι.
    Ολα τα υλικά που πήρες είναι εντάξει. Ειδικά γιά τις προπέλλες δεν είναι μεγάλες και δεν κινδυνεύει να ζεσταθεί ή να καεί το μοτέρ σου. Θα μπορούσες μάλιστα σε επόμενες δοκιμές αν θελήσεις περισσότερη δύναμη-ισχύ να φτάσεις διάμετρο μέχρι τις 9 ή 10 ιντσες (πχ 9Χ4,7SF ή 10Χ4,7 SlowFly). Με αυτές που πήρες σίγουρα θα έχεις χαμηλά ρεύματα (της τάξης των 10Α) και επομένως μεγάλη διάρκεια πτήσης.
    Καλή ευκολία στην κατασκευή σου και καλές πτήσεις. Περιμένουμε εντυπώσεις.
    Καταγράφηκε
    Θόδωρος
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 65



    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 25 Απρ 2014, 23:03:25 »

    Χρόνια Πολλά!
     Ο άξονας δεν μπορεί να βγει γιατί έχει βιδωμένο κολλάρο στο πίσω μέρος (αυτό που είχε μπροστά). Οπότε ελπίζω να μαι εντάξει Χαμόγελο
    Όσον αφορά τις εντυπώσεις εννοείται, θα κάνω και παρουσίαση εμού και του μοντέλου μόλις κάνω τη πρώτη πτήση  Χαμόγελο
    Και πάλι ευχαριστώ για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες! Thumbs up
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: Τεχνικά χαρακτηριστικά ηλεκτρικού κινητήρα
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.038 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.