Θα ήθελα κι εγώ να ευχαριστήσω όλους όσους οργάνωσαν τον αγώνα και μας πρόσφεραν μια πολύ ενδιαφέρουσα Κυριακή. Ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα σε επίσημους αγώνες και θα ήθελα να ξαναέρθω στον επόμενο.
Πιστεύω όμως ότι θα πρέπει να σκεφτείτε τα παρακάτω για να γίνουν πιο ασφαλείς οι αγώνες.
1. Να υπάρχει καθορισμένη κατεύθυνση προσγείωσης και απογείωσης.
Σε όλους τους χώρους που έχω πετάξει πάντα ορίζουμε πως απογειωνόμαστε και προσγειωνόμαστε.
Είναι αδιανόητο να έρχεται ο καθένας από όπου θέλει και αποδείχτηκε τουλάχιστον 4-5 φορές που πήγαν να χτυπήσουν ανεμόπτερα μετωπικά! Την μία φορά που χτύπησαν κόπηκε μια άτρακτος. Ειδικά στην περίπτωση του αγώνα που 10 ανεμόπτερα ταυτόχρονα απογειώνονται - προσγειώνονται πρέπει να υπάρχει σαφής κατεύθυνση ακόμα και στην άπνοια.
2. Να μην ξεκινάει το χρονόμετρο 1 λεπτό πριν την έναρξη του χρόνου εργασίας αλλά 20 δευτερόλεπτα πριν.
Σε 3 περιπτώσεις υπήρξαν αθλητές που βιάστηκαν να προλάβουν να συνδέσουν τη μπαταρία με αποτέλεσμα, είτε να είναι εκτός χρόνου, είτε να τρέχουν να προλάβουν να απογειωθούν πετώντας το ανεμόπτερο πάνω από το κεφάλι του μπροστινού τους. Προσωπικά άκουσα αθλητή να λέει ότι ένιωσε τον αέρα της έλικας που πέρασε μισό μέτρο πάνω από το κεφάλι του κατά την απογείωση. Όπως και η περίπτωση που κάποιος συμμετείχε σε λάθος γύρο.
Επίσης κάθε φορά κάποιοι πήγαιναν μπροστά να απογειωθούν και όσοι δεν προλάβαιναν ή δεν ήθελαν να περπατήσουν πολύ, απογείωναν 20 μέτρα πίσω τους. Αν κάποιος με τεχνικό πρόβλημα (όπως στην δική μου περίπτωση, που δεν ξεκίνησε το μοτέρ) βρίσκεται πίσω καταλαβαίνεται τι αποτέλεσμα θα είχαμε.
Η σωστή διαδικασία που εφαρμόζεται και σε αγώνες του εξωτερικού είναι:
- Ανακοίνωση ότι σε 5 ή 10 λεπτά ξεκινάμε. (Οι δύο σειρές του ίδιου γύρου δεν χρειάζεται να έχουν πάνω απο 5 λεπτά μεταξύ τους. Ειναι καλύτερο να δίνεις 15 λεπτά ανάμεσα σε δύο γύρους και 5 λεπτά για κάθε σειρά, παρά 10 και 10)
- Ανακοίνωση από το μεγάφωνο προς τους αθλητές να πάρουν τις θέσεις τους. Τότε ο αλυτάρχης περιμένει να πάρουν όλοι σωστές θέσεις στο διάδρομο με ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους. (εννοείται ότι αν κάποιος έχει πρόβλημα τον περιμένουν όλοι κάποιο λογικό χρόνο). Ο αλυτάρχης ρωτάει αν είναι όλοι έτοιμοι για απογείωση.
- Εκκίνηση χρονομέτρου που δίνει 20 δεύτερα μέχρι την έναρξη του χρόνου εργασίας.
Σας παρακαλώ πολύ να σκεφτείτε πολύ σοβαρά τις δύο αυτές προτάσεις γιατί κινδυνεύουμε και τα ανεμόπτερα να σπάσουμε και τα κεφάλια μας!
Αγαπητέ φίλε Νίκο,
Διαβάζοντας τα γραπτά σου αρχικά σκέφτηκα να μην γράψω αλλά μετά με παρέσυρε η ολοκληρωμένη σου άποψη για την ροή του αγώνα και έτσι απαντώ !
Σίγουρα ο αγώνας αυτός είναι ο ελκυστικότερος όλων και αυτό ανάγεται στην απλότητα του αλλά και στον υψηλό συναγωνισμό και φυσικά στον μεγάλο αριθμό των συμμετεχόντων. Άρα, για μένα το θεωρώ δεδομένο, θα σε ξαναδούμε σε αγώνα της κατηγορίας F5J-GR.
Ετσι λοιπόν και εγώ με την μικρή συμμετοχή που έχω σε αγώνας της κατηγορίας αυτή (2012 & 2013) και με το χαμηλό βαθμό δεξιότητας που με διακρίνει σε ανεμοπορικούς αγώνας έχω να προσθέσω-σχολιάσω στο κειμενό σου τα εξής :
1. Να υπάρχει καθορισμένη κατεύθυνση προσγείωσης και απογείωσης.
Δύσκολο να συμβεί αυτό σε αγώνες χωρίς μοτέρ μιας και αποδεδειγμένα ό καθένας απο τους πιλότους όταν ψυχοραγεί να κρατηθεί σε χαμηλό ύψος και να τελειώσει την πτήση του με 10λεπτο δεν σκέφτεται την τελική προσέγγιση του και θα το διαπιστώσεις και εσυ ότι πολλές φορές πολλοί από εμας προσγειωνόμαστε και με ούριο άνεμο.
* Ατυχήματα συμβαίνουν σε όλους τους αγώνες, και κατ'αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να οριοθετώνται και τομείς στον ουρανό που θα πετούν οι αγωνιζόμενοι ώστε να ελαχιστοποιήσουμε την περίπτωση εναέριων συγκρούσεων.
2. Να μην ξεκινάει το χρονόμετρο 1 λεπτό πριν την έναρξη του χρόνου εργασίας αλλά 20 δευτερόλεπτα πριν.
Αναφέρεσαι στο τι γίνεται στο εξωτερικό και στους αγώνες του ..... προφανώς δεν έχεις διαβάσει τον κανονισμό του F5J-GR και τί προβλέπει αυτός.
http://www.epae.elao.gr/images/stories/documents/2013%20F5J-GR.pdfΔεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν εφαρμόσθηκε ο κανονισμός που προβλέπει ότι οι αθλητές πρέπει να βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία για απογείωση 30δευτερόλεπτα πριν την απογείωση ..... παρ. 11 και παρ. 12.5 !
- Εάν είχε εφαρμοσθεί ο κανονισμός ΚΑΝΕΙΣ δεν θα είχε πρόβλημα
Οσο δε αναφέρονται για κακή λειτουργία του ALTMR1 έχω να προσθέσω τα εξής:
Πετάω συστηματικά με το αλτίμετρο απο το 2012 που συμμετείχα για πρώτη φορά στους αγώνες F5J-GR Πανελλήνιο Ακραίφνιο, ακολούθησα τις οδηγίες του κατασκευαστή και δεν είχα πρόβλημα ποτέ, είτε είχε το περιβάλλον -C είτε +46C μιας και πετάω σε ΟΑΜΕΛ (Λάρισα) και ΕΑΘ (Θεσ/νίκη). Οταν δεν το χρησιμοποιώ γιατι κάνω χαλαρές πτήσεις ή πτήσεις εθισμού τρίτων και χρειαστώ το αλτίμετρο τότε το "μπριζώνω" και το σετάρω για μια και μοναδική φορά ! Μετά κυριολεκτικά το ξεχνάω ..... ΜΗΔΕΝ προβλήματα.
Θα ήταν για ώφελος όλων μας να πλησιάσουν λίγο οι ελληνικοί κανονισμοί αυτούς που εφαρμόζονται στο εξωτερικό!
Για να πλησιάσουμε τον επίσημο αγώνα της FAI πρέπει να ισχύσουν 3 αλλαγές.
1. 10λεπτη πτήση
2. Spot landing
3. Κριτές και χρονομέτρες.
Για να ισχύσουν τα 2 πρώτα χρειάζεσαι μοντελοδρόμια σαν αυτό του ΟΑΜΕΛ των Σερρών ή τον χώρο που πέταξε το Παγκόσμιο F3J στην Κερκυρα το 2000.
Κριτές και χρονομέτρες, χλωμό σε βλέπω ........ μα πολύ χλωμό !!!!
Ειδικά εφόσον βλέπουμε αποτελέσματα με 80 πτήσεις των 10 λεπτών. Είναι αδύνατον οι μισές πτήσεις του αγώνα να παίρνουν την ίδια βαθμολογία.
Πρεπει να βρεθεί τρόπος να είναι πιο ακριβής η βαθμολογία. Για παράδειγμα στον τρίτο γύρο μόνο 3 άτομα από τα 22 πήραν βαθμούς ποινής. Δηλαδή οι υπόλοιποι 19 πετάξαν το ίδιο καλά?
Τέλος θα κλείσω λέγοντας ότι σύμφωνα με το ισχύοντα κανονισμό μας ΝΑΙ πέταξαν εξίσου καλά εφ'όσον εκαναν 10λεπτη πτήση και προσγειώθηκαν εντός του μοντελοδρομίου.
Εγώ χαίρομαι πάντως να βλέπω όλους του αγωνιζόμενους να συμπληρώνουν 10λεπτα .... !
Ολα τα παραπανω είναι ταπεινή μου άποψη.