Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.201 μηνύματα σε 12.375 θέματα από 6.237 Μέλη / Τελευταίο μέλος: SKRIM
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 06:54:18

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 29 Μάρ 2024, 06:54:18

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:09]

    [Χθες στις 22:30]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 21:25:44]

    από afilos
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 14:52:26]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 10:46:22]

    [Τετάρτη, 27 Μάρ 2024, 07:32:40]

    από 3DJunk
    [Τρίτη, 26 Μάρ 2024, 16:49:01]

    [Κυριακή, 24 Μάρ 2024, 21:58:01]

    από chris 1975
    [Παρασκευή, 22 Μάρ 2024, 17:25:32]

    από dominicm
    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 19:24:15]

    [Τρίτη, 19 Μάρ 2024, 17:48:59]

    [Δευτέρα, 18 Μάρ 2024, 23:05:57]

    από viper1
    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 13:18:58]

    [Κυριακή, 17 Μάρ 2024, 12:46:42]

    [Σάββατο, 16 Μάρ 2024, 15:32:06]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6237
    Τελευταίο: SKRIM
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304201
    Σύνολο θεμάτων: 12375
    Online σήμερα: 21
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 173
    Συνολικά: 173
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 9     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Αεροδυναμική των pattern  (Αναγνώστηκε 37191 φορές)
    Skyfox
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 47


    « στις: Τρίτη, 14 Αύγ 2007, 22:12:09 »

    Dihendral - Anhedral Ερωτήσεις

    1. Κατασκευαστικά πως αποδίδεται στα pattern η Dihendral?  ( επεξ. σαν κεντρικό άξονα πτέρυγας ενοώ την ευθεία απο το κέντρο του προφιλ του  root εως το κέντρο του προφίλ του wing tip)

    Ειναι η επάνω επιφάνεια της πτέρυγας επίπεδη και απλά το wing tip σε σχέση με τον κεντρικό άξονα της πτέρυγας ειναι ποιό επάνω σχηματισμένο, ετσι ώστε αν κοιτάξουμε απο εμπρός την πτέρυγα ο νοητός κεντρικός άξονας της να σχηματίζει γωνία με το νοητό οριζόντιο επίπεδο? πως ειναι σχεδιασμένες οι μοντέρνες πτέρυγες ? Ντροπή

    2.Η dihedral δίνεται για αντιστάθμιση του roll που προκαλεί το ruder Huh και γιατί
    3. Διάβασα για κάποιον Ιάπωνα οτι έδωσε anhedral sto stab ? γιατί?

    Υ.Γ εχω διαβάσει το εκπληκτικό βιβλίο του θείου Γιάννη για τα πατερν αλλά έχω πολλά ερωτήματα?

    Αυτά προς το παρόν
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Τετάρτη, 15 Αύγ 2007, 09:01:31 »

    Dihendral - Anhedral Ερωτήσεις

    1. Κατασκευαστικά πως αποδίδεται στα pattern η Dihendral? 
    2.Η dihedral δίνεται για αντιστάθμιση του roll που προκαλεί το ruder Huh και γιατί
    3. Διάβασα για κάποιον Ιάπωνα οτι έδωσε anhedral sto stab ? γιατί?


    1. Δεν υπάρχει κανόνας. Σε πολλά μοντέλα το επάνω μέρος των φτερών συμπίπτει να είναι ευθεία. Εξαρτάται από το πάχος της αεροτομής, από το άνοιγμα των φτερών και άλλα πολλά. Σε άλλα θέλει λιγότερο, σε άλλα περισσότερο. Δεν αξίζει να ψάχνουμε εμείς πόσο δίεδρο θέλει. Γι' αυτό ακολουθούμε ένα καθιερωμένο σχέδιο.

    2. Οταν υπάρχει μεγάλη δίεδρος και στρίψεις το rudder, το μοντέλο θα ρολάρει. Απλά πράγματα. Ετσι στρίβουν τα μοντέλα δύο αξόνων. Αρα για να μη ρολάρει με την εκτροπή του ruddder η δίεδρος πρέπει να είναι από μηδέν έως ελάχιστη.

    3. Η anhedral, κάνει το μοντέλο να ανεβάσει τη μύτη με την εκτροπή του rudder. Ενας άλλος πιθανός λόγος είναι ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο έπεσε πολύ ψηλά το κέτρο πιέσεων του stab, οπότε με την αρνητική δίεδρο το κατέβασε λίγο. Εν γένει αν τα μοντέλα μας ωφελούντο από την αρνητική δίεδρο θα την έβαζαν σε όλα.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Skyfox
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 47


    « Απάντηση #2 στις: Τετάρτη, 15 Αύγ 2007, 13:07:29 »

    Dihendral - Anhedral Ερωτήσεις

    1. Κατασκευαστικά πως αποδίδεται στα pattern η Dihendral? 
    2.Η dihedral δίνεται για αντιστάθμιση του roll που προκαλεί το ruder Huh και γιατί
    3. Διάβασα για κάποιον Ιάπωνα οτι έδωσε anhedral sto stab ? γιατί?


    1. Δεν υπάρχει κανόνας. Σε πολλά μοντέλα το επάνω μέρος των φτερών συμπίπτει να είναι ευθεία. Εξαρτάται από το πάχος της αεροτομής, από το άνοιγμα των φτερών και άλλα πολλά. Σε άλλα θέλει λιγότερο, σε άλλα περισσότερο. Δεν αξίζει να ψάχνουμε εμείς πόσο δίεδρο θέλει. Γι' αυτό ακολουθούμε ένα καθιερωμένο σχέδιο.

    2. Οταν υπάρχει μεγάλη δίεδρος και στρίψεις το rudder, το μοντέλο θα ρολάρει. Απλά πράγματα. Ετσι στρίβουν τα μοντέλα δύο αξόνων. Αρα για να μη ρολάρει με την εκτροπή του ruddder η δίεδρος πρέπει να είναι από μηδέν έως ελάχιστη.

    3. Η anhedral, κάνει το μοντέλο να ανεβάσει τη μύτη με την εκτροπή του rudder. Ενας άλλος πιθανός λόγος είναι ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο έπεσε πολύ ψηλά το κέτρο πιέσεων του stab, οπότε με την αρνητική δίεδρο το κατέβασε λίγο. Εν γένει αν τα μοντέλα μας ωφελούντο από την αρνητική δίεδρο θα την έβαζαν σε όλα.


    Θείε Γιάννη ευχαριστώ για την αμεση απάντηση

    Γνωρίζεις που μπορώ να βρώ κανένα σχέδιο για πατερν 90 η 140άρι

    Ευχαριστώ Γιώργος
    Καταγράφηκε
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 15 Αύγ 2007, 17:31:14 »

    Pattern 60/90  scratch build βασισμένο στο Pegasus II με ορισμένες μετατροπές/βελτιώσεις.
    Η ρίζα της πτέρυγας είναι δανεισμένη  από EXTRA 300 Quaterscale. Άτρακτο ξύλινη ποτισμένη σε εποξική 24ωρη και βαμμένη. φτερά από foam πετσωμένα με συνθετικό καπλαμά με επικάλυψη μονοκότ. Αφού το έφτιαξα δεν το πέταξα ποτέ λόγω μειωμένου ενδιαφέροντός μου με τους αγώνες και των αεροπλάνων γενικά (εποχή RTF γαρ) και ανασχόλησής μου στα Ε/Π. Μου το αγόρασε ο Τοκαλατσίδης Γεώργιος (πρόεδρος Αερολέσχης Κομοτηνής) και ελπίζω να πάρει την πρωτιά. 
    Το έχει πετάξει/δοκιμάσει με άριστα αποτελέσαματα. Άλλη πρόταση είναι το Curare. Θα το βρεις από τον Θείο.
    Καλή συνέχεια....


    * Aeeuia_34_resize.jpg (64.38 KB, 533x400 - εμφανίστηκε 946 φορές.)
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Τετάρτη, 15 Αύγ 2007, 18:26:47 »


    Γνωρίζεις που μπορώ να βρώ κανένα σχέδιο για πατερν 90 η 140άρι

    Ευχαριστώ Γιώργος


    Αγαπητέ ανηψιέ Γιώργο

    την σήμερον ημέραν δεν υπάρχουν σχέδια για κατασκευή - με σύγχρονες προδιαγραφές. Ολοι τα αγοράζουν ARF.
    Φυσικά όπως ανέφερε και ο Νίκος Κ. υπάρχουν τα παλιά και τα λιγότερο παλιά.
    Ενα σχέδιο που σίγουρα πετάει καλά, φτιάχνεται γρήγορα, ίσιο και ελαφρύ, και θα σε βοηθήσει στους αγώνες -GR, είναι το Boxer.

    Τα σχέδια υπάρχουν για μέγεθος κινητήρα  .60  -.90  -.120.

    Αν διαβάζει ο ανηψιός Γιάννης από τα Ιωάννινα, τον παρακαλώ να μας πει - εκ της πρόσφατης εμπειρίας του - πιό μέγεθος προτείνει για τον Γιώργο, και με ποιό κινητήρα.

    Αν δεν μπορεί να σου δώσει τα σχέδια ο Σταύρος από την Θεσσαλονίκη, τότε ευχαρίστως θα στα στείλω εγώ.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 16 Αύγ 2007, 07:38:33 »

    Καλημέρα  σε ολους

    Θείε ,

    Δεν μπορώ να προτείνω μέγεθος , επειδή όμως εχω τα σχεδια , όπως ξέρεις , και τελικά δεν τα χρησιμοποιησα , θα μπορούσα να στείλω  αντιγραφα στον Γιώργο


     Γιώργο 

    εχεις καποιο μέγεθος κατα νου ?
    Μήπως εχεις ήδη καποιο μοτερ ?

    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #6 στις: Πέμπτη, 16 Αύγ 2007, 10:14:14 »

    Ωπ, θέλω και εγώ δύο σχέδια του BOXER για 0.60 & 0.90.
    Έξοδα αποστολής δικά μου.

    Περιμένω ΠΜ για να δώσω διεύθυνση.

    Ευχαριστώ προκαταβολικά.
    Καταγράφηκε
    Skyfox
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 47


    « Απάντηση #7 στις: Πέμπτη, 16 Αύγ 2007, 21:22:12 »

    Ευχαριστώ όλους
     για την αμεση απόκριση και καλή διάθεση, τον Θείο Γιάννη,τον Νίκο Κ και τον κ.Γιάννη Παξιμαδάκη

    1. Θείε , τι ενοείς πέφτουν ψηλά τα κέντρα πιέσεων στο Stab??? sorry που ρωτάω αλλα με ενδιαφέρει το θέμα και απο άλλη διάσταση. οκ με το να πετάμε αλλά μαθαίνοντας και κάποια σχεδιαστηκά παραπάνω καλό κάνει. Τσάκοσα εναν σχεδιασταρά Αμερικάνο σε ενα φορουμ και η πικρή διαπίστωση ειναι οτι εκανε δοκιμές επι δοκιμών στα δοκιμαστικά μοντέλα του  χωρίς να μπορεί να εξηγήσει κάποια πράγματα.Μαλιστα  το σκίτσο του  απεικόνιζε στις διαφορες τομές το ιδιο πράγμα τι μιά σωστά την άλλη λάθος .....κτλ κτλ . Γιατι ακούω ο ενας σχεδίασε ο άλλος σχεδίασε και μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι, εντάξει πετάς καλά οτι και να πιάσεις στο χέρι ακόμη και τουβλο αλλά πως μας προέκυψες και designer δεν το καταλαβαίνω ( Οι ξένοι ξέρουν πέντε και το παρουσιάζουν 5.000.000) Τα περισσότερα σχέδια  τους ειναι για εντυπωσιασμό  πιστεύω και λιγότερο λειτουργικά  (για τα δήθεν μοντέρνα) και καραντιγράφει ο ένας τον άλλον ( τους παρακολουθώ 5 χρόνια περίπου),.
    Ενας άλλος πάλι αμερικάνος νομίζω έγραφε για διαφίμηση: ανέβασα την θέση του main wing  σε σχέση με την center line του κινητήρα πιο πάνω , μπράβο μεγάλε ! το είχε δηλ ο καυμένος για επίτευγμα idiot2 uglystupid2
    έβγαλα καπέλο σε ενα Γερμανό ( πραγματικός επαγκελματίας σχεδιαστής μηχανολόγος) ο οποιός απο άποψης σχεδίασης απεικόνιζε σωστά τα δεδομένα και στο θέμα του Ruder εκανε διατριβή ο άνθρωπος  με αισθητήρες μετρήσεις  ( για μοντέλα μιλάμε) και το έκανε οχι για να βγάλει φράγκα angel


    2. Πίσω στα δικά μας . Κ Γιάννη Παιξιμαδάκη θα με ενδιέφερε το σχέδιο 90 αρι του Boxer , έξοδα φυσικά οπως φωτοαντίγραφα και αποστολή τα επιβαρύνομαι ( θα στείλω με ε-μαιλ διεύθυνση και πείτε μου την διύθυνσή σας )
    Εχεται καμια πρόταση για κινητήρα για το συγκεκριμένο?

    Ευχαριστώ

    Γιώργος
                               


    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 17 Αύγ 2007, 11:30:09 »

    1. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
    Τα πολύ παλιά σχέδια, π.χ. Kwil Fly είχαν το stab ψηλά, για να μη μπλοκάρεται από τις δίνες του φτερού, και στην ανάποδη να δέχεται το κατώρευμα του φτερού, και να μη χρειάζεται πολύ down elevator. Υστερούσαν όμως σε κάθε άλλη φάση της πτήσης.

    Την εποχή του Joker (1980) τοποθετούσαν το stab περίπου 6-8 χιλιοστά επάνω από τον άξονα αναφοράς (που περνούσε από το κέντρο της έλικας. Ομως επειδή αυτή η θέση τείνει να κατεβάσει την ουρά, ώστε να ευθυγραμμιστεί με το Κέντρο Βάρους (όπως τα φτερά στο πίσω μέρος ενός βέλους τοξοβολίας), αναγκαζόντουσαν να βάλουν down thrust, δηλαδή ο άξονας της έλξης έπρεπε να περάσει επάνω από το stab για να εξουδετερώσει το φαινόμενο.

    Τα σημερινά σχέδια έχουν το stab πολύ κοντά στον άξονα του φτερού, και ο άξονας της έλξης περνάει είτε από το κέντρο πίεσης του stab είτε επάνω από αυτό.

    Τα παλιά μοντέλα ήταν σαφώς χαμηλοπτέρυγα, τα μοντέρνα είναι σαφώς μεσοπτέρυγα.

    Δεδομένου ότι πλέον το μήκος της ατράκτου είναι μεγάλο, και το κάθετο σταθερό μαζί με το rudder είναι πιό χαμηλά και συμμετρικά (σχεδόν) δεν εμφανίζονται φαινόμενα από το ελικόρευμα, και δεν χρειάζεται side thrust.

    Εν γένει το άνοιγμα των φτερών πρέπει να είναι μικρότερο από το ολικό μήκος της ατράκτου.

    Το σωστό σχέδιο σήμερα είναι αυτό που δεν ζητάει ούτε down thrust ούτε side thrust, και δεν χρειάζεται πολλές μίξεις για να κάνει knife edge.

    2. BOXER

    Τα Boxer σχεδιάστηκαν πριν αρκετά χρόνια, που οι διάφοροι κινητήρες δεν είχαν την ίδια απόδοση με τους σημερινούς.

    Ο σχεδιαστής των Boxer όρισε το μέγεθος με 800 τετρ. ίντσες να ζητάει  .60 , και αυτό με τις 818 τ.ι. να ζητάει .90

    (Αρκεί να πούμε ότι με την .61 Hanno Special, πετούσαμε άνετα μοντέλα με 850-860 τ.ιντσες.)

    Εγώ προτείνω: Το φτερό όπως στο σχέδιο του Boxer 90 αλλά η άτρακτος να επιμηκυνθεί κατά 10 εκατοστά - πίσω από το φτερό -  χωρίς να αλλάξουν οι επιφάνειες του κάθετου και οριζόντιου.
    Να μην μπουν σκέλη προσγείωσης στα φτερά, αλλά ένα διπλό μόνιμο σκέλος στην άτρακτο. Η αντίσταση κάτω από το Κέντρο Βάρους είναι πλέον αναγκαία για το σωστό τριμάρισμα και την σταθερή ταχύτητα πτήσης. Ετσι έχουμε και ελαφρύτερη κατασκευή.

    Για κινητήρα προτείνω οποιονδήποτε μπορεί να γυρίσει έλικα 13-13,5 ίντσες διάμετρο.

    Για το Boxer 120 όπως είναι, για κινητήρα προτείνω την YS .110 (4S).   


    3. ΜΕΛΕΤΗ Rudder
    Σε παρακαλώ, αν γίνεται, θα ήθελα να έχω ένα αντίγραφο από την μελέτη που έκανε ο Γερμανός.
     
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 19 Αύγ 2007, 20:46:27 από Γιάννης Κωνσταντακάτος » Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Skyfox
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 47


    « Απάντηση #9 στις: Παρασκευή, 17 Αύγ 2007, 12:03:17 »

    1. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
    Τα πολύ παλιά σχέδια, π.χ. Kwil Fly είχαν το stab ψηλά, για να μη μπλοκάρεται από τις δίνες του φτερού, και στην ανάποδη να δέχεται το κατώρευμα του φτερού, και να μη χρειάζεται πολύ down elevator. Υστερούσαν όμως σε κάθε άλλη φάση της πτήσης.

    Την εποχή του Joker (1980) τοποθετούσαν το stab περίπου 6-8 χιλιοστά επάνω από τον άξονα αναφοράς (που περνούσε από το κέντρο της έλικας. Ομως επειδή αυτή η θέση τείνει να κατεβάσει την ουρά, ώστε να ευθυγραμμιστεί με το Κέντρο Βάρους (όπως τα φτερά στο πίσω μέρος ενός βέλους τοξοβολίας), αναγκαζόντουσαν να βάλουν down thrust, δηλαδή ο άξονας της έλξης έπρεπε να περάσει επάνω από το stab για να εξουδετερώσει το φαινόμενο.

    Τα σημερινά σχέδια έχουν το stab πολύ κοντά στον άξονα του φτερού, και ο άξονας της έλξης περνάει είτε από το κέντρο πίεσης του stab είτε επάνω από αυτό.

    Τα παλιά μοντέλα ήταν σαφώς χαμηλοπτέρυγα, τα μοντέρνα είναι σαφώς μεσοπτέρυγα.

    Δεδομένου ότι πλέον το μήκος της ατράκτου είναι μεγάλο, και το κάθετο σταθερό μαζί με το rudder είναι πιό χαμηλά και συμμετρικά (σχεδόν) δεν εμφανίζονται φαινόμενα από το ελικόρευμα, και δεν χρειάζεται side thrust.

    Εν γένει το άνοιγμα των φτερών πρέπει να είναι μικρότερο από το ολικό μήκος της ατράκτου.

    Το σωστό σχέδιο σήμερα είναι αυτό που δεν ζητάει ούτε down thrust ούτε side thrust, και δεν χρειάζεται πολλές μίξεις για να κάνει knife edge.

    2. BOXER

    Τα Boxer σχεδιάστηκαν πριν αρκετά χρόνια, που οι διάφοροι κινητήρες δεν είχαν την ίδια απόδοση με τους σημερινούς.

    Ο σχεδιαστής των Boxer όρισε το μέγεθος με 800 τετρ. ίντσες να ζητάει  .60 , και αυτό με τις 818 τ.ι. να ζητάει .90

    (Αρκεί να πούμε ότι με την .61 Hanno Special, πετούσαμε άνετα μοντέλα με 850-860 τ.ιντσες.)

    Εγώ προτείνω: Το φτερό όπως στο σχέδιο του Boxer 90 αλλά η άτρακτος να επιμηκυνθεί κατά 10 εκατοστά - πίσω από το φτερό -  χωρίς να αλλάξουν οι επιφάνειες του κάθετου και οριζόντιου.
    Να μην μπουν σκέλη προσγείωσης στα φτερά, αλλά ένα διπλό μόνιμο σκέλος στην άτρακτο. Η αντίσταση κάτω από το Κέντρο Βάρους είναι πλέον αναγκαία για το σωστό τριμάρισμα και την σταθερή ταχύτητα πτήσης. Ετσι έχουμε και ελαφρύτερη κατασκευή.

    Για κινητήρα προτείνω την YS .110 (4S).   

    3. ΜΕΛΕΤΗ Rudder
    Σε παρακαλώ, αν γίνεται, θα ήθελα να έχω ένα αντίγραφο από την μελέτη που έκανε ο Γερμανός.
     


    http://www.holzwarth-cad.de/htm-modell/index2.htm 

    Θείο Γιάννη καλημέρα ,δεν θα αρχισω τις ευχαριστίες γιατι το εχω ξεφτιλήσει, αυτές εξυπακούονται
    Το σαιτ ειναι δυστυχώς στα φρίτσικα τα οποία τυχαίνει να γνωρίζω λείαν καλώς  knuppel2( εκεί σπούδασα αχ,αχ...ωχ...ωχ)
    Δωθήσης ευκαιρίας θα προσπαθήσω να μεταφράσω. Δες το γενικά, ο ανθρωπος εχει καλά πράγματα , εσυ θα καταλάβεις κι ας μην ξέρεις γερμανικά... ω συγνώμη βαρβαρικά.
    Θα διαβάσω εν ηρεμία αυτά που μου εγραψες ( τώρα έχω δουλίτσα στο γραφείο ) και ρωτάω αν δεν καταλάβω.

    Danke schoen  smitten
    Γιώργος
    Καταγράφηκε
    ΚΥΡΝΙΚ
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.938


    « Απάντηση #10 στις: Παρασκευή, 17 Αύγ 2007, 17:56:18 »

    Δεν γνωρίζω εάν το σχέδιο του Curare του Hanno ήταν προϊον αεροδυναμικής ή εντατικών δοκιμών του ίδιου αλλά πετούσε απλά τέλεια.....(γιαυτό και το ξαναέφτιαξα....αλλά δεν το ξαναπέταξα).... Sad
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Παρασκευή, 17 Αύγ 2007, 20:04:28 »

    Δεν γνωρίζω εάν το σχέδιο του Curare του Hanno ήταν προϊον αεροδυναμικής ή εντατικών δοκιμών του ίδιου αλλά πετούσε απλά τέλεια.....(γιαυτό και το ξαναέφτιαξα....αλλά δεν το ξαναπέταξα).... Sad

    Πράγματι το Curare ήταν μοναδικό στην εποχή του. Σαφώς χαμηλοπτέρυγο, είχε μεγάλη δίεδρο στο φτερό, και μεγάλη αρνητική δίεδρο στο Stab.
    Σχεδιάστηκε για τις ασκήσεις της FAI που δεν περιλάμβαναν turnaround. Η πτήση του , όπως και όλων των άλλων μοντέλων της εποχής, ήταν "βαλλιστική". Πήγαιναν μακρυά και ψηλά, και ερχόντουσαν με βύθιση για να πάρουν ταχύτητα. Ο πιό δημοφιλής κινητήρας της εποχής ήταν η Webra .61 και μετά η ίδια με το black head. Οι έλικες λεπτές 11Χ 7 ή 11Χ 7,5 γύριζαν στις 14.000 σ.α.λ.
    Το επόμενο μοντέλο του το Magic, αν και τον βοήθησε να πάρει και πάλι το παγκόσμιο πρωτάθλημα, δεν ήταν το ίδο πετυχημένο.

    Πολλά μοντέλα που έπιασαν ψηλές θέσεις σε αγώνες, φαίνεται ότι δεν ήταν για επανάληψη από τον καθημερινό αερομοντελιστή. Μόνο το πρωτότυπο πέταξε καλά.
    Και το Curare, και το Atlas του Matt, έδειξαν καλά χαρακτηριστικά και έγιναν δημοφιλή. 
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Skyfox
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 47


    « Απάντηση #12 στις: Παρασκευή, 17 Αύγ 2007, 20:51:25 »

    Θείε Γιάννη

    Εάν σε ενα πατερν , που ειναι ισοροπημένο sxetika, αλλα έχει counter balance ( sto ruder) ,αφαιρεθεί το counter  balance τι αντίδραση θα παρατηρήσουμε?

    Το counter balance τι ρολο παίζει?

    Γιατι κάποιοι σχεδιάζουν το ruder σαν ..( τραπέζιο) ισόπλευρο τρίγωνο με κομένη την κορυφή??

     το Ανηψάκι σου
      Γιώργος 
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 18 Αύγ 2007, 08:34:44 »

    Ευτυχώς βρήκα ένα παλιό μου post και το αντιγράφω.


    Φανταστείτε το αεροπλάνο ότι είναι ένα απλό βέλος (τοξοβολίας) που έχει φτερά στην πίσω άκρη. Τα φτερά αυτά παράγουν οπισθέλκουσα. Αν βρεθούν μακρυά από τον άξονα πτήσης (που περνάει από το ΚΒ), παράγεται ροπή που τείνει να τα επαναφέρει ακριβώς επάνω στον άξονα της πτήσης, στην κατάσταση ισορροπίας του, δηλαδή στην θέση που οι ροπές είναι μηδέν.

    Οταν στο μοντέλο η ουρά στο σύνολό της (οριζόντιο και κάθετο), έχει κέντρο πίεσης εκτός του άξονα, στην περίπτωση επάνω από αυτόν, το μοντέλο έχει τάση να κατεβάσει την ουρά και να ανεβάσει την μύτη, για να έρθει στην κατάσταση που το άθροισμα των ροπών είναι μηδέν. Εδώ προσθέτουμε μία ακόμα αντίθετη ροπή για να αντισταθμίσουμε την εκτροπή της ουράς, με down thrust.

    Κάθε φορά που εκτρέπεται το rudder το κέντρο πίεσης της ουράς αλλάζει θέση. Επειδή μέρος του rudder βρίσκεται στην συνέχεια της ατράκτου, το χαμηλό αυτό τμήμα δεν μετέχει στην μετακίνηση του κέντρου πιέσεων. Το επάνω μέρος που είναι σε καθαρό ρεύμα, είναι το καθοριστικό τμήμα. Το κέντρο πιέσεων μετακινείται προς τα επάνω. Σπάνια θα μείνει στην ίδια θέση.


    Ετσι, αν και το μοντέλο βρίσκεται τριμαρισμένο στην ευθεία πτήση, κάθε φορά που δίνουμε rudder, έχει την τάση να κατεβάσει την ουρά.
    Υιοθετώντας αεροδυναμικό counterbalance στο επάνω μέρος του rudder η επιφάνεια που εμφανίζεται κόντρα στο ρεύμα είναι ακόμα μεγαλύτερη στο επάνω μέρος.

    Οταν βρίσκεται σε knife edge, αυτό σημαίνει εκτροπή προς την καλύπτρα.

    Για να έχουμε όσο το δυνατόν μικρότερη τέτοια εκτροπή στο knife edge, φροντίζουμε να έχουμε ένα μοντέλο με το Κέντρο Βάρους όσο πιό πίσω είναι δυνατόν, για να μη χρειάζεται μεγάλη εκτροπή το rudder.

    Τα περισσότερα σχέδια του παρελθόντος, έκαναν το λάθος να τοποθετούν το stab ψηλότερα από τον διαμήκη άξονα, και την επιφάνεια του fin ασύμμετρα επίσης ψηλά από τον άξονα, και το φαινόμενο ήταν πολύ έντονο, δεν μπορούσαν να κρατηθούν σε knife edge χωρίς εκτροπές.

    Τέλος, επειδή όπως είπα το ΚΒ είναι αρκετά πίσω, το elevator πρέπει να είναι μικρό και με μικρή κίνηση.

    Το ζητούμενο είναι να διαλέγουμε μοντέλα F3A που έχουν τοποθετήσει σωστά τις επιφάνειες της ουράς, για να μην γεννώνται εκτροπές (έστω όχι μεγάλες εκτροπές).


    Και συμπληρώνω εδώ νέα στοιχεία.

    α) εάν αφαιρεθεί το counterbalance του rudder, ζορίζεται περισσότερο το σέρβο, αλλά μειώνεται η μετακίνηση του κέντρου πιέσεων προς τα επάνω.
    β) απαντήθηκε παραπάνω
    γ) αφαιρούν επιφάνεια από ψηλά για να μην μετακινείται το κέντρο πιέσεων προς τα επάνω.

    Αυτό που συμφέρει είναι η επιφάνεια του κάθετου σταθερού μαζί με το rudder, να είναι συμμετρική στον διαμήκη άξονα. Προσθέτουμε sub fin και κατεβάζουμε το rudder. Αυτή η θέση βοηθάει και την απόδοση του κάθετου σταθερού και στις δύο ανακυκλώσεις (εσωτ. εξωτ.)

    Το λάθος που ακολουθούν μερικοί σχεδιαστές, είναι το εξής: πιστεύουν ότι αν έχει μεγάλο counterbalance το rudder, στην περίπτωση του snap roll, η μικρή ακίνητη επιφάνεια του fin που απομένει, δεν θα φρενάρει το μοντέλο. Ομως αυτό που κάνουν λάθος είναι ότι για να είναι ενεργό ένα πηδάλιο, πρέπει να δημιουργήσει καμπυλότητα στην αεροτομή - μαζί με το fin - και όχι να εκτραπεί ως επίπεδη πλάκα. Ποιά από τις δύο περιπτώσεις παράγει μεγαλύτερη πλάγια δύναμη χωρίς μεγάλη αύξηση της οπισθέλκουσας;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 18 Αύγ 2007, 08:57:57 »

    Το παραπάνω είναι από το μήνυμα του jkon Απ: Ερωτηση Γιωργου Βασιλικα - "Ποιό είναι καλό μοντέλο για αρχάριο σε pattern" .

    Το θέμα είναι σχετικό και ενδιαφέρον.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 9     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Αεροδυναμική των pattern
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.035 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.