Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.154 μηνύματα σε 11.303 θέματα από 5.928 Μέλη / Τελευταίο μέλος: LEFTΕ
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 11:47:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 11:47:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από snoopy
[Σήμερα στις 11:32]

[Σήμερα στις 10:32]

από DeltaMan
[Χθες στις 21:34]

από mefsout
[Χθες στις 20:09]

[Χθες στις 18:31]

από skythomas
[Χθες στις 18:18]

από dominicm
[Χθες στις 16:03]

από Georgos
[Χθες στις 15:19]

[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 23:20:19]

από Bocian
[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 22:07:40]

από STROVILO
[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 21:13:07]

από lakis
[Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 19:48:35]

από snoopy
[Δευτέρα, 16 Οκτ 2017, 20:02:17]

από gekil888
[Κυριακή, 15 Οκτ 2017, 10:51:15]

από nasosxatz
[Σάββατο, 14 Οκτ 2017, 22:18:37]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5928
Τελευταίο: LEFTΕ
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 284154
Σύνολο θεμάτων: 11303
Online σήμερα: 45
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 21
Συνολικά: 32
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Αεροδυναμική των pattern « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Αεροδυναμική των pattern  (Αναγνώστηκε 28472 φορές)
   
Skyfox
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47


Προφίλ
« Απάντηση #30 στις: Πέμπτη, 30 Αύγ 2007, 18:45:38 »

Γιώργο, τι format έχουν τα σχέδια που έβαλες στο ACAD?\

Αγαπητέ Θείε Γιάννη

Ειναι ACAD 2000 σε dxf format  τα οποία δεν μπορούσα να ανοίξω με το το ACAD 14 Mechanical ουτε καν τα dwg αρχεία, αναγκάστηκα και εγκατέστησα το ACAD 2000  και μπόρεσα να τα διαβάσω. Τα πρωτογενή έγιναν σε 3D CAD ποιό άγνωστο αλλα ολλα τα 3Dαρικα βγαζουν dxf το γιατί δεν τα υποστηρίζει το ACAD 14 άγνωστο. Επίσης jpg κατόπιν επιλογής.

Γιώργος

Εχω ACAD 2000. Τι λές μου τα στέλνεις ? Δεν γνωρίζω όγκο, προτείνω ένα CD ταχυδρομικώς.

Θείε Γιάννη

Δεν χρειάζεται καν CD, Θα σου περάσω τα σχέδια σε dxf format και τα ανοίγεις στο πιτσ φιτίλι.
Απλά με πρόλαβες ( ο θείος ειναι σαν τον άνεμο, ....ΓΡΗΓΟΡΟΣ ) ΘΑ ΣΟΥ ΤΑ ΕΣΤΕΛΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΉΣΕΙς ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΥΡΑΝΙΕΣΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΛ... ΙΝΤΖΕΣ ΤΟΥς.

Ειναι πιστεύω μια δοκιμασμένη βάση με γνωστές απο τον σχεδιαστή και πεταχταρά αδυναμίες και προτερήματα ,για μας εδώ στην Ελλαδίτσα ειναι σούπερ. Εάν τα βάλουμε κάτω τα + και - πιστέυω οτι θα βγεί κάτι καλό και αξιοπρεπές και σχετικά μοντέρνο , πανεύκολο στην κατασκευή ,πίστεψέ το αυτό που λέω ( ξέρω τι λέω ) και πάμφθηνο, θα σου στείλω και κοστολόγιο.
Σίγουρα θα κάνουμε μεγάλη κουβέντα πάνω στο σχέδιο και τι θα τροποποιήσουμε, ΄΄οτι ξέρω απο τον Αμερικάνο που έφτιαξε τουλάχιστον 4 Versions, θα στο γράψω ( αυτή ειναι η 4η και φαρμακερή)
  Φυσικά η συζήτηση ειναι ανοικτή....
Ειναι καλή πρόκληση πιστεύω και έχουμε ολοι κατι να μάθουμε
Η version 4 ειναι τετραγωνισμένη σηκώνει στο οπτικό θέμα πολλές αλλαγές , το box ειναι η ουσία και η γεωμετρία wing /stab /fin.

Επίσης για wing /stab / fin ο τρόπος κατασκευής του δεν ειναι και ο κρόκος απο το αυγό ,υπάρχουν και καλύτερες.

Πιστεύω οτι με ι σωστή επιλογή υλικών και λίγο πειραματισμό μπορεί να εξοικονομηθεί κι άλλο βάρος οπως και αυτός ισχυρίζεται βγαίνει αρκετά ελαφρύ

Σου στέλνω e-mail τα αρχεία

Γιώργος

Καταγράφηκε
Skyfox
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47


Προφίλ
« Απάντηση #31 στις: Πέμπτη, 30 Αύγ 2007, 20:15:53 »

Θειε Γιάννη ,
στο τρίτο σχέδιο έχει κάνει λάθος ,απεικονίζει dihedral ειναι λάθος η διεδρος ειναι 0 στην αρχη το έφτιαξε με μικρή δίεδρο και τράβαγε στην κοιλιά
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #32 στις: Πέμπτη, 30 Αύγ 2007, 20:29:53 »

Αγαπητέ ανηψιέ Γιώργο,
τα πήρα τα αρχεία, και τα μελέτησα λίγο.

Εγώ δεν ενοχλούμαι με τις ίντσες, όλα τα χρόνια με ίντσες δούλευα.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.940


Προφίλ
« Απάντηση #33 στις: Πέμπτη, 30 Αύγ 2007, 20:50:06 »


Θείε Γιάννη

Δεν χρειάζεται καν CD, Θα σου περάσω τα σχέδια σε dxf format και τα ανοίγεις στο πιτσ φιτίλι.
Απλά με πρόλαβες ( ο θείος ειναι σαν τον άνεμο, ....ΓΡΗΓΟΡΟΣ ) ΘΑ ΣΟΥ ΤΑ ΕΣΤΕΛΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΉΣΕΙς ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΥΡΑΝΙΕΣΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΛ... ΙΝΤΖΕΣ ΤΟΥς.

Ειναι πιστεύω μια δοκιμασμένη βάση με γνωστές απο τον σχεδιαστή και πεταχταρά αδυναμίες και προτερήματα ,για μας εδώ στην Ελλαδίτσα ειναι σούπερ. Εάν τα βάλουμε κάτω τα + και - πιστέυω οτι θα βγεί κάτι καλό και αξιοπρεπές και σχετικά μοντέρνο , πανεύκολο στην κατασκευή ,πίστεψέ το αυτό που λέω ( ξέρω τι λέω ) και πάμφθηνο, θα σου στείλω και κοστολόγιο.
Σίγουρα θα κάνουμε μεγάλη κουβέντα πάνω στο σχέδιο και τι θα τροποποιήσουμε, ΄΄οτι ξέρω απο τον Αμερικάνο που έφτιαξε τουλάχιστον 4 Versions, θα στο γράψω ( αυτή ειναι η 4η και φαρμακερή)
  Φυσικά η συζήτηση ειναι ανοικτή....
Ειναι καλή πρόκληση πιστεύω και έχουμε ολοι κατι να μάθουμε
Η version 4 ειναι τετραγωνισμένη σηκώνει στο οπτικό θέμα πολλές αλλαγές , το box ειναι η ουσία και η γεωμετρία wing /stab /fin.

Επίσης για wing /stab / fin ο τρόπος κατασκευής του δεν ειναι και ο κρόκος απο το αυγό ,υπάρχουν και καλύτερες.

Πιστεύω οτι με ι σωστή επιλογή υλικών και λίγο πειραματισμό μπορεί να εξοικονομηθεί κι άλλο βάρος οπως και αυτός ισχυρίζεται βγαίνει αρκετά ελαφρύ

Σου στέλνω e-mail τα αρχεία

Γιώργος



Εμείς οι υπόλοιποι......πότε θα πάρουμε μάτι ? worry
Καταγράφηκε
hlsat
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.000


ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ


Προφίλ
« Απάντηση #34 στις: Πέμπτη, 30 Αύγ 2007, 21:32:18 »

Σεραφιμ σε ευχαριστω για την απαντηση τα ειδα καταλαβα θα ψαξω τα σχεδια μου να δω τι εχω και εγω να σας εξυπηρετησω

Ηλιας
Καταγράφηκε

Χαρας το μαστορα που εχει μεγαλα κεφια
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #35 στις: Παρασκευή, 31 Αύγ 2007, 09:02:54 »

Θειε Γιάννη ,
στο τρίτο σχέδιο έχει κάνει λάθος ,απεικονίζει dihedral ειναι λάθος η διεδρος ειναι 0 στην αρχη το έφτιαξε με μικρή δίεδρο και τράβαγε στην κοιλιά

Το τράβηγμα στην κοιλιά δεν έχει να κάνει με τη δίεδρο.

Η λάθος δίεδρος ρολάρει το σκάφος.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Skyfox
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47


Προφίλ
« Απάντηση #36 στις: Παρασκευή, 31 Αύγ 2007, 20:34:58 »

Θειε Γιάννη ,
στο τρίτο σχέδιο έχει κάνει λάθος ,απεικονίζει dihedral ειναι λάθος η διεδρος ειναι 0 στην αρχη το έφτιαξε με μικρή δίεδρο και τράβαγε στην κοιλιά

Το τράβηγμα στην κοιλιά δεν έχει να κάνει με τη δίεδρο.

Η λάθος δίεδρος ρολάρει το σκάφος.

 Γεια σου θείε Γιάννη,

λάθος βιασύνης

σου παραθέτω την συνομιλία
The counterbalance can be removed if you like.  I thought it would help the flying, but it does not make any difference....many say that a counterbalance is bad during slow rolls....I'm not sure???
 
To make your Insight fly best, use very light balsa for all of the sheeting on the foam parts.  It is easy to make the airplane weigh 10lbs. or less, which makes it fly very good on a YS140 or OS140.  I flew mine with an OS160fx, YS140sport, and a YS160dz.  All were very good because the plane was light.
 There is NO dihedral in the wing panels.  The tip template and root template will be exactly in line at each end of your foam block.  The first Insight was built with slight dihedral and required some mixing with Aileron to Rudder.  Later Insights built without dihedral required little or zero ail. to rudd. mix.  Most all of the Insights however, have required a small amount of elevator to rudder mix.  I thought about trying a slight amount (5°) of anhedral in the stabs, but I never got around to building another Insight....maybe someday.
 
 
Best Regards,
Mark


Γιώργος

Καταγράφηκε
ΚΥΡΝΙΚ
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.940


Προφίλ
« Απάντηση #37 στις: Παρασκευή, 31 Αύγ 2007, 22:34:34 »


The counterbalance can be removed if you like.  I thought it would help the flying, but it does not make any difference....many say that a counterbalance is bad during slow rolls....I'm not sure???
 
To make your Insight fly best, use very light balsa for all of the sheeting on the foam parts.  It is easy to make the airplane weigh 10lbs. or less, which makes it fly very good on a YS140 or OS140.  I flew mine with an OS160fx, YS140sport, and a YS160dz.  All were very good because the plane was light.
 There is NO dihedral in the wing panels.  The tip template and root template will be exactly in line at each end of your foam block.  The first Insight was built with slight dihedral and required some mixing with Aileron to Rudder.  Later Insights built without dihedral required little or zero ail. to rudd. mix.  Most all of the Insights however, have required a small amount of elevator to rudder mix.  I thought about trying a slight amount (5°) of anhedral in the stabs, but I never got around to building another Insight....maybe someday.
 
Best Regards,
Mark


Ενδιαφέρον, μα πολύ ενδιαφέρον.
Χειμώνας έρχεται....καιρός για building...
Καταγράφηκε
Skyfox
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47


Προφίλ
« Απάντηση #38 στις: Παρασκευή, 31 Αύγ 2007, 23:48:39 »


The counterbalance can be removed if you like.  I thought it would help the flying, but it does not make any difference....many say that a counterbalance is bad during slow rolls....I'm not sure???
 
To make your Insight fly best, use very light balsa for all of the sheeting on the foam parts.  It is easy to make the airplane weigh 10lbs. or less, which makes it fly very good on a YS140 or OS140.  I flew mine with an OS160fx, YS140sport, and a YS160dz.  All were very good because the plane was light.
 There is NO dihedral in the wing panels.  The tip template and root template will be exactly in line at each end of your foam block.  The first Insight was built with slight dihedral and required some mixing with Aileron to Rudder.  Later Insights built without dihedral required little or zero ail. to rudd. mix.  Most all of the Insights however, have required a small amount of elevator to rudder mix.  I thought about trying a slight amount (5°) of anhedral in the stabs, but I never got around to building another Insight....maybe someday.
 
Best Regards,
Mark


Ενδιαφέρον, μα πολύ ενδιαφέρον.
Χειμώνας έρχεται....καιρός για building...

Niko γειά

Πιστεύω οτι αν βοηθησουμε ολοι , οπως μπορεί ο καθένας θα κανουμε ενα αξιοπρεπές μοντέρνο μοντέλο , ΕΥΚΟΛοφτιαχτο,και πάνω απόλα ΜΕ ΕΛΆΧΙΣΤΑ ΦΡΑΓΚΑ.
Καταγράφηκε
petran
Aeromodeller Full Member
***
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 198



Προφίλ
« Απάντηση #39 στις: Παρασκευή, 31 Αύγ 2007, 23:57:22 »

Αν κανονισετε πιλοτικη κατασκευη, εγω ειμαι μεσα. Εχω βοηθεια απο την ΕΑΒ , ειναι διπλα μου.  Grin
Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #40 στις: Σάββατο, 1 Σεπ 2007, 08:45:26 »

  Most all of the Insights however, have required a small amount of elevator to rudder mix.  I thought about trying a slight amount (5°) of anhedral in the stabs, but I never got around to building another Insight....maybe someday.
 

Λοιπόν, αυτό που λέει ο Αμερικάνος (που μάλλον ό΄τι θυμάται χαίρεται) είναι ότι θέλει να βάλει αρνητική δίεδρο στο stabilizer, για να διορθώσει μία τάση να φεύγει η μύτη όταν δίνει rudder. Αυτό θα βοηθήσει μόνο αν η μύτη φεύγει προς την κοιλιά.
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Skyfox
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47


Προφίλ
« Απάντηση #41 στις: Σάββατο, 1 Σεπ 2007, 19:28:06 »

  Most all of the Insights however, have required a small amount of elevator to rudder mix.  I thought about trying a slight amount (5°) of anhedral in the stabs, but I never got around to building another Insight....maybe someday.
 

Λοιπόν, αυτό που λέει ο Αμερικάνος (που μάλλον ό΄τι θυμάται χαίρεται) είναι ότι θέλει να βάλει αρνητική δίεδρο στο stabilizer, για να διορθώσει μία τάση να φεύγει η μύτη όταν δίνει rudder. Αυτό θα βοηθήσει μόνο αν η μύτη φεύγει προς την κοιλιά.

Θείε τώρα σε ΤΣΑΚΩΣΑ!!!

εσύ εχεις αναφέρει οτι η anhedral στο stab βάζει την ουρά κάτω ---->αρα σίγουρα για να θέλει αυτός να βάλει κατι τέτοιο ειναι για να αποσβέση το τράβηγμα στην κοιλά. οκ

Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε αλλοτρόπως να εξαφανίσουμε αυτή την τάση

εγω δεν εχω κάτι σοβαρό να προτείνω ,αλλά ευκαιρίας δωθήσης :

  To airfoil του  fin μήπως ειναι αρκετά λεπτό?( πιθανόν το έκανε για να απλουστεύση την κατασκευή??η για να αποφύγη το μεγάλο πάχος ατράκτου  white flag) ,συνήθως οι αλλοι βάζουν κατι ποιό παχύ  NACA 0010, 0011 ( φυσικά θα άλλαζε το πάχος της ατράκτου!!)
 ¨Αρα , ΕΑΝ ΒΑΖΑΜΕ ΠΟΙΟ ΠΑΧΎ AIRFOIL ΘΑ ΑΛΛΑΖΑΜΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΗΝ ΟΠΙΣΘΕΛΚΟΥΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΜΗΠΩΣ ΕΤΣΙ ΔΙΟΡΘΏΝΑΜΕ ΤΗΝ ΤΆΣΗ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΆ? απλά σκεψεις κάνω ,οπως επίσης αλλάζοντας και λίγο την καλύπτρα δηλ φουσκόνοντας την προς τα επάνω ( αυτό ισως ειναι και λαμακία που λέω) ?παντως φουσκώνοντας την καλύπατρα εξισορροπούμε λιγάκι το επάνω μέρος του rudder να δρά ( λογω του οτι βρίσκεται στην ελεύθερη ροη του ρεύματος του αέρα) λιγώτερο με τις όποιες συν΄έπεις HuhHuh? ρωτάω υποθέτω !

### Το κομμάτι που αυξάνει το πίσω κατω μέρος της ατράκτου και κατά συνέπεια του Rudder τι ρολλο παίζει Huh

###  Επίσης ξέρουμε οτι το ελικόρευμα επιδρά ?? και γιαυτό τα ailerons  πλησιάζουν την ρίζα της πτέρυγας αλλά αφήνουν αρκετό διάστημα απο αυτήν ! οκ εως εδω ο Mark  στο καινούργιο που έφτιαξε τοποθετεί αριστερά και δεξιά στο Cowl  δυο airfoils  per;ipoy 1,5 cm όπω και στην καλύπτρα μιά λεπίδα και ακρινώς κάτω απο την κοιλιά της ατράκτου άλλη μια , το κάνει για λόγους ευστάθιας ? η για να σπάσει το ελικορεύμα η και για τα δύο ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙς ΠΩς ΒΑΖΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕς ΘΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΔΕΙΣ

Ο τύπος πετάει μαζί με ενα γερόλυκο πατερνατζή και ο παππούς του κάνει και του λέει διάφορα  με την εμπειρία που έχει,  άσχετα αν ο Μάρκ δεν μπορεί να τα εξηγήσει ! τουλάχιστον το παιδί προσπαθεί να υλοποιήσει, ΕΧΕΙ ΜΕΡΑΚΙ αυτό ειναι το αξιοθάυμαστο σ'αυτόν   

 
Γιώργος
 
Καταγράφηκε
Serafim
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.107



Προφίλ
« Απάντηση #42 στις: Σάββατο, 1 Σεπ 2007, 19:56:33 »

ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙς ΠΩς ΒΑΖΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕς ΘΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΔΕΙΣ

Γιώργος
 

Αν κατάλαβα καλά και ρωτάς πως μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες στα μηνύματά σου δες το παρακάτω θέμα:

http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=3559

Να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι.  Το μοντέλο το οποίο θα ήθελες να κατασκευάσεις το σκέφτεσαι για ξύλινο ή εποξικό;

Σεραφείμ
Καταγράφηκε

There is no greater force in the world than wrong rudder
Skyfox
Aeromodeller
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 47


Προφίλ
« Απάντηση #43 στις: Σάββατο, 1 Σεπ 2007, 20:48:46 »

ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙς ΠΩς ΒΑΖΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕς ΘΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΔΕΙΣ

Γιώργος
 

Αν κατάλαβα καλά και ρωτάς πως μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες στα μηνύματά σου δες το παρακάτω θέμα:

http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=3559

Να σε ρωτήσω κι εγώ κάτι.  Το μοντέλο το οποίο θα ήθελες να κατασκευάσεις το σκέφτεσαι για ξύλινο ή εποξικό;

Σεραφείμ

Καλησπέρα Σεραφείμ

Ξύλινο, γιατί οπως αποδείχθηκε ο μύθος οτι μόνο με εποξικά πιάνεις αντοχές και το σωστό βάρος δεν ισχύει.

Διάβασα   στο φόρουμ τις απόψεις σου  ,το πώς κινήθηκες , εχεις προχωρήσει αρκετά .


Γιώργος

 


Καταγράφηκε
Γιάννης Κωνσταντακάτος
Master contributor
Aeromodelling GR
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.874


AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #44 στις: Σάββατο, 1 Σεπ 2007, 21:29:06 »


Θείε τώρα σε ΤΣΑΚΩΣΑ!!!

εσύ εχεις αναφέρει οτι η anhedral στο stab βάζει την ουρά κάτω ---->αρα σίγουρα για να θέλει αυτός να βάλει κατι τέτοιο ειναι για να αποσβέση το τράβηγμα στην κοιλά. οκ

Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε αλλοτρόπως να εξαφανίσουμε αυτή την τάση

εγω δεν εχω κάτι σοβαρό να προτείνω ,αλλά ευκαιρίας δωθήσης :

  To airfoil του  fin μήπως ειναι αρκετά λεπτό?( πιθανόν το έκανε για να απλουστεύση την κατασκευή??η για να αποφύγη το μεγάλο πάχος ατράκτου  white flag) ,συνήθως οι αλλοι βάζουν κατι ποιό παχύ  NACA 0010, 0011 ( φυσικά θα άλλαζε το πάχος της ατράκτου!!)
 ¨Αρα , ΕΑΝ ΒΑΖΑΜΕ ΠΟΙΟ ΠΑΧΎ AIRFOIL ΘΑ ΑΛΛΑΖΑΜΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΗΝ ΟΠΙΣΘΕΛΚΟΥΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΜΗΠΩΣ ΕΤΣΙ ΔΙΟΡΘΏΝΑΜΕ ΤΗΝ ΤΆΣΗ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΆ? απλά σκεψεις κάνω ,οπως επίσης αλλάζοντας και λίγο την καλύπτρα δηλ φουσκόνοντας την προς τα επάνω ( αυτό ισως ειναι και λαμακία που λέω) ?παντως φουσκώνοντας την καλύπατρα εξισορροπούμε λιγάκι το επάνω μέρος του rudder να δρά ( λογω του οτι βρίσκεται στην ελεύθερη ροη του ρεύματος του αέρα) λιγώτερο με τις όποιες συν΄έπεις HuhHuh? ρωτάω υποθέτω !

### Το κομμάτι που αυξάνει το πίσω κατω μέρος της ατράκτου και κατά συνέπεια του Rudder τι ρολλο παίζει Huh

###  Επίσης ξέρουμε οτι το ελικόρευμα επιδρά ?? και γιαυτό τα ailerons  πλησιάζουν την ρίζα της πτέρυγας αλλά αφήνουν αρκετό διάστημα απο αυτήν ! οκ εως εδω ο Mark  στο καινούργιο που έφτιαξε τοποθετεί αριστερά και δεξιά στο Cowl  δυο airfoils  per;ipoy 1,5 cm όπω και στην καλύπτρα μιά λεπίδα και ακρινώς κάτω απο την κοιλιά της ατράκτου άλλη μια , το κάνει για λόγους ευστάθιας ? η για να σπάσει το ελικορεύμα η και για τα δύο ΑΝ ΜΟΥ ΠΕΙς ΠΩς ΒΑΖΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΕς ΘΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΔΕΙΣ

Ο τύπος πετάει μαζί με ενα γερόλυκο πατερνατζή και ο παππούς του κάνει και του λέει διάφορα  με την εμπειρία που έχει,  άσχετα αν ο Μάρκ δεν μπορεί να τα εξηγήσει ! τουλάχιστον το παιδί προσπαθεί να υλοποιήσει, ΕΧΕΙ ΜΕΡΑΚΙ αυτό ειναι το αξιοθάυμαστο σ'αυτόν   

 
Γιώργος
 

Αγαπητά ανήψια, εσάς που ασχολείστε με το pattern θα σας αγαπάω περισσότερο.

Αν ξέραμε από ποιά αιτία φεύγει η μύτη προς την κοιλιά, θα επεμβαίναμε μόνο σ' αυτή την αιτία.

Εγώ σ' αυτή την περίπτωση θα έβαζα το μοντέλο σε knife edge, με την μύτη αρκετά επάνω από τον ορίζοντα, και ΔΕΝ θα διόρθωνα με το rudder, για να διαπιστώσω τις τάσεις που έχει το μοντέλο, πριν προστεθούν και αυτές του πλαγιασμένου rudder.

Αεροτομή στο fin όσο πιό χοντρή είναι τόσο πιό μεγάλη αντίσταση έχει. Τίποτε άλλο. Αλλά είναι σαφώς προτιμότερο να ακολουθεί μία ανεγνωρισμένη αεροτομή, παρά να είναι απλά ένα παχύ ξύλο χωρίς σωστή αεροτομή.
Στο πίσω μέρος η άτρακτος δεν έχει σημασία αν είναι χοντρή ή λεπτή. Υπάρχουν πολλές δίνες που δεν καταλαβαίνουν το ακριβές πάχος της ατράκτου.

Το κομμάτι κάτω από την άτρακτο, στο πίσω μέρος λέγεται sub fin , και εμφανίζει καθαρό μέρος κάθετης επιφάνειας στο κάτω μέρος, αφ' ενός για να κατεβάσει όλο το κέντρο πιέσεων της κάθετης επιφάνειας, αφ' ετέρου για να υπάρχει και καθαρή επιφάνεια fin που θα διευκολύνει τα εσωτερικά λουπινγ. Το λέω και με άλλα λόγια, εξισορροπείται και η επίδραση του ελικορεύματος επάνω στην κάθετη επιφάνεια.

Ο λόγος που δεν θέλουμε τα ailerons να πλησιάζουν την άτρακτο, είναι πιό απλός. Ο μοχλός που εμφανίζεται είναι πολύ μικρός. αρα κάθε εκτροπή εκείνης της περιοχής παράγει μόνο δίνες = αντίσταση, που φτάνουν έως και την ουρά.
Αντίθετα στα μοντέλα 3D εκμεταλλευόμαστε το ελικόρευμα βάζοντας πολύ φαρδειά πηδάλια κλίσης δίπλα στην άτρακτο.

Τα δύο πρόσθετα κομμάτια δεξιά και αριστερά στο cowl, λέγονται και cheek cowl. Δηλαδή μάγουλα του cowl. Σίγουρα επενεργούν και στην ευθυγράμμιση του ελικορεύματος. Εδώ μπορεί να λειτουργούν και ως αεραγωγός για την ψύξη του κινητήρα.

Μαζί με τα άλλα κάθετα βοηθήματα, κατ' αρχήν αυξάνουν την οπισθέλκουσα του μοντέλου. Είναι σημαντικό να μην επιταχύνει στη βύθιση.
Δεύτερον, επενεργούν ως στροβιλοποιητές. Εχεις δει στα πτερύγια των jet μικρά λαμάκια κάθετα στην επιφάνεια του φτερού και υπό γωνία ως προς την διεύθυνση κίνησης; Αυτά στροβιλίζουν τον αέρα, δίνοντάς του κινητική ενέργεια, ώστε να παραμένουν  τα αερονημάτια προσκολημένα στην επιφάνεια. Ετσι καθυστερεί η απώλεια στήριξης.

Το ίδιο προσφέρει και το dorsal fin, δηλαδή το μακρύ κεκλιμένο κομμάτι του fin που βρίσκεται στο επάνω μέρος της ατράκτου μπροστά από το fin.  Δεν το έχουν όλα τα αεροπλάνα.

Τρίτον προσθέτουν πλάγια επιφάνεια χωρίς να προσθέτουν βάρος.

Είναι ήδη από ετών γνωστό ότι μία άτρακτος που είναι λεία έχει μεγαλύτερη αντίσταση από την περίπτωση που της φορέσουμε μερικά λάστιχα γύρω - γύρω . Οσο τα αερονημάτια είναι σε "στρωτή" ροή αποκολουνται και σχηματίζουν δίνες, που αυξάνουν την ολική οπισθέλκουσα. Οταν προσθέσουμε στροβιλοποιητές η ροή γίνεται "τυρβώδης" και ναι μεν αυτή έχει μεγαλυτερη αντίσταση, αλλά δεν εμφανίζονται οι μεγάλες δίνες στο πίσω μέρος.

Αυτά ισχύουν για τις χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό είναι εμφανές στο μπαλάκι του γκολφ, που είναι άγριο, με τις πολλές κοιλάδες.
 
 
Καταγράφηκε

Γιάννης Κωνσταντακάτος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Συντονιστές: 3DJunk, stavros)  |  Θέμα: Αεροδυναμική των pattern « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.