Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.133 μηνύματα σε 11.301 θέματα από 5.927 Μέλη / Τελευταίο μέλος: vangelis.evang
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 20:02:50

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 17 Οκτ 2017, 20:02:50

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Πρόσφατα θέματα
από lakis
[Σήμερα στις 19:48]

από giamous
[Σήμερα στις 17:24]

από giamous
[Σήμερα στις 16:40]

από stam
[Σήμερα στις 15:41]

από joker
[Σήμερα στις 15:01]

[Σήμερα στις 13:45]

[Χθες στις 22:05]

από kios100
[Χθες στις 20:44]

από snoopy
[Χθες στις 20:02]

από gekil888
[Κυριακή, 15 Οκτ 2017, 10:51:15]

από nasosxatz
[Σάββατο, 14 Οκτ 2017, 22:18:37]

από kondorgr
[Σάββατο, 14 Οκτ 2017, 15:04:40]

από evan
[Σάββατο, 14 Οκτ 2017, 06:47:47]

από dominicm
[Παρασκευή, 13 Οκτ 2017, 19:06:18]

[Παρασκευή, 13 Οκτ 2017, 18:34:14]
Google search


WWW
Aeromodelling GR
Μέλη
Σύνολο μελών: 5927
Τελευταίο: vangelis.evang
Στατιστικά
Σύνολο μηνυμάτων: 284133
Σύνολο θεμάτων: 11301
Online σήμερα: 59
Online έως τώρα: 362
(Κυριακή, 2 Ιαν 2011, 08:42:40)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 21
Συνολικά: 37
Στυλ εμφάνισης

  Aeromodelling GR - 20 χρόνια
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστής: Γιάννης Παξιμαδάκης)  |  Θέμα: ΤΡΙΜΑΡΙΣΜΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ up/down ΕΠΙ ΕΔΑΦΟΥΣ « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1]  Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: ΤΡΙΜΑΡΙΣΜΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ up/down ΕΠΙ ΕΔΑΦΟΥΣ  (Αναγνώστηκε 2203 φορές)
   
aeras
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 78



Προφίλ
« στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 11:13:00 »

θα μπορουσαμε να φτιαξουμε ενα συστημα ετσι ωστε να τριμαρουμε αρχικα μονο το up/down του αεροπλανου???
εννοω πριν κανουμε την πρωτη δοκιμαστικη και τριμαρισματος πτηση να εξασφαλισουμε με ενα δικο μασ μηχανισμο αυτο που κανουμε στον αερα να το κανουμε επι εδαφους με ενα εκκρεμες συστημα?

εχω μια σκεψη αν στερεωσουμε αναμεσα στα 2 φτερα ενα συστημα(δε ξερω αν θα πρεπει να το στηριξουμε ακριβως στο κεντρο βαρους ) ετσι ωστε αυτο να ειναι εκκρεμες δηλαδη  πιανοντας την ατρακτο αυτο να πηγαινει 60 μοιρες πανω και αντιστοιχα.αν θεωρητικα πουμε πως το αερομοντελο μας ειναι ηδη τριμαρισμενο και βαζωντας τον κινητηρα να δουλεψει αυτο θα μπορεσει να σταθει ευθεια??
Καταγράφηκε
skopos-Komotini
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.269


ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ


Προφίλ WWW
« Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 12:04:37 »

Καλημέρα
Τι το θες τέτοιο σύστημα ?
Αν το αεροπλάνο ειναι σωστά ζυγισμένο τα πηδάλια ευθυγραμμισμένα 
δεν εχεις πρόβλημα  Thumbs up
Καταγράφηκε

aeras
Aeromodeller Jr. member
**
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 78



Προφίλ
« Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 12:17:19 »

το αν θα ειναι ζυγισμενο το αεροπλανο το κανω για να δω αν στην πραξη το αεροπλανο με το αυτο το συστημα θα ισσοροπει.αν καταφερω και γινει αυτο τοτε οταν θα βαλω ενα ατριμαριστο αεροπλανο πριν πεταξει  πανω στο συστημα θα μπορεσω να το εχω ηδη τριμαρισμενο χωρισ να παθω καμμια απωλεια εν πτηση
Καταγράφηκε
jamesmagos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 504


UcanDrone.com


Προφίλ WWW
« Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 13:47:07 »

το αν θα ειναι ζυγισμενο το αεροπλανο το κανω για να δω αν στην πραξη το αεροπλανο με το αυτο το συστημα θα ισσοροπει.αν καταφερω και γινει αυτο τοτε οταν θα βαλω ενα ατριμαριστο αεροπλανο πριν πεταξει  πανω στο συστημα θα μπορεσω να το εχω ηδη τριμαρισμενο χωρισ να παθω καμμια απωλεια εν πτηση

Αγαπητέ καλημέρα,
Εαν κατάλαβα καλά... απαντώ:

Το τριμάρισμα αφορά τα κινούμενα μέρη, οπότε θεωρητικά μπορείς να τριμάρεις στο σπίτι σου εναν εναν άξονα ξεχωριστά. Δηλαδή το Roll, Το Pitch (που σε ενδιαφέρει) και το Yaw. Παμε στο ζητούμενο σου το pitch:

Eαν έχεις CG βάση, τότε τοποθετείς το σκάφος με τα πάντα επάνω στο σημείο ισορροπίας , αλλά πιάνεις ΠΟΛΥ ΓΕΡΑ τη βάση στο πάτωμα και ΠΟΛΥ ΓΕΡΑ τα φτερά στη βάση. έπειτα εαν έχεις ανοίγεις ενα δυνατό ανεμιστήρα (για να μη κινδυνέψεις με τον έλικα το σκάφους) θα παρατηρήσεις με ανοικτή την Τ/Κ σου οτι εαν κουνήσεις το Elevator τότε το σκάφος κινείται ως προς το roll... κατ'επέκταση τριμάρεις μεχρι ναδεις οτι δεν κουνάει καθόλου, έτσι ξέρεις οτι δεν θα σε βρεί η πρώτη πτήση με τα μουτρα στη γή ή τον ουρανό.

Ως προς το Roll τα πράγματα είναι δυσκολότερα γιατι πρέπει να γυρίσεις τη βάση 90 μοίρες να ξαναδέσεις το σκάφος και το πάτωμα, αλλα πρέπει να είσαι σίγουρος οτι το σημείο περιστροφής είναι ίδιο με τον αξονα περιστροφής του κέντρου το σκάφους....  ξανανοίγεις ξανατριμάρεις.. Ετσι ξέρεις οτι δεν θα σου φύγει απότομα στα πλάγια όταν πάς να απογειωθείς που είναι και το πιο επικίνδυνο.

Τέλος ως προς το Yaw, είναι το πιο έυκολο, ειδικά εαν τα φτερά σου πιάνουν με λάστιχα. με ένα κορδόνι κρεμάς το σκάφος στο σημείο ισορροπίας  π.χ απο τα λάστιχα και ξανανοίγεις τον ανεμιστήρα...  κτλ κτλ κτλ..


Προσοχή το λέω σαν ιδέα ΜΟΝΟ για να αποφύγεις κάποιο ΤΕΡΑΣΤΕΙΟ λάθος στη κίνηση και όχι για μικροτριμαρίσματα setup κλπ κλπ κλπ
Καταγράφηκε
v_tolias
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.377



Προφίλ
« Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 14:18:50 »

Η ισοροπία(κέντρο βάρους) του σκάφους δεν έχει καμία σχέση με το τριμάρισμα. Η μικρή μετατόπιση του κέντρου βάρους μπορεί να μας αναγκάζει να αλλάζουμε το τριμ, αλλά αν έχουμε ένα α/φος με λάθος κέντρο βάρους, δεν πρόκειτε να το κάνουμε να πετάξει ποτέ σωστά με τη βοήθεια των τριμ.
Το τριμάρισμα χρησιμοποιείται για να διορθώσει τυχόν μικρο αποκλήσεις των πηδαλίων, σκευρώσεις φτερών, κτλ, και αφορά την κίνηση του α/φους μέσα στον αέρα και όχι το πως συμπεριφέρεται στατικά...

Επίσης, συνήθως το τριμ έχει άμεση σχέση με την ταχύτητα που ταξιδέυει το α/φος μέσα στον αέρα!

Ο μοναδικός τρόπος να τριμάρεις ένα α/π στο έδαφος είναι σε αεροσήραγγα με τον κατάλληλο εξοπλισμό! Και πάλι σε συγκεκριμένη ταχύτητα. Αν έχεις δηλαδή κανένα γνωστό μηχανικό στη F1, θα είναι εύκολο!!

Αν πετάς κανονικά, μην φοβάσαι ένα α/π που χάνει λίγο στο up-down!
Καταγράφηκε

Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
wizard
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 823


../../..


Προφίλ WWW
« Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 15:15:15 »

αν δεν κάνω λάθος τα trim αλλάζουνε συνεχεια ανάλογα την κατάσταση πτήσης του αεροπλάνου,  καιρού κτλ... για αυτό τα έχει άλλωστε ...
ο φίλος εάν εννοεί ότι θα "τριμαρει" μια φορα και τέλος απλός δεν γίνετε...
επίσης θα συμφωνήσω ότι όλο το μυστικό είναι στο κέντρο βάρους. ένα σωστά ζυγισμένο αεροπλάνο δεν έχει πουθενά πρόβλημα
Καταγράφηκε

Planes Have Soul   .....
Καντε Like  εαν θελετε
http://www.facebook.com/pages/Watchers-Fpv/133379920096512?v=wall
jamesmagos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 504


UcanDrone.com


Προφίλ WWW
« Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 15:32:40 »

Παίδες είστε σωστοί ως προς το CG, αλλά για εγκυκλοπαιδικούς λόγους μιας και μπήκε το σπίρτο, διαφωνώ σε ορισμένα πράγματα:

Καταρχάς το CG πρέπει να είναι τελειο πριν απο κάποιο τετοιο πειραματισμό γιατί αλλιώς δεν γνωρίζεις την θεμιτή γωνία πτήσης του σκάφους.  Αλλά περνώντας στα διαφωνηθέντα : Το trim ή αλλιώς η θέση των πηδαλίων δεν αλλάζει σε σχέση με την ταχύτητα, εαν το σκάφος είναι τέλεια φιαγμένο και τριμαρισμένο πρέπει να πετά ευθεία με 10 και 300χλμαω , αντίθετα σου γίνονται ορατά μικροπροβλήματα π.χ. ενα aileron με το μάτι φαίνεται  ευθύ, αλλά ένας τζόγος 0,5χιλ είναι σχεδόν μια θέση του σέρβο άρα σε μεγάλη ταχύτητα θα ψηλοστρίβει..

Επίσης πιστεύω πως δεν υπάρχει αναγκαιότητα φοβερού εξοπλισμού εάν απομονώσεις σωστά κάθε άξονα, όλα τα πειράματα έτσι λειτουργούν...  Θα ανεβάσω ένα βινταεάκι που ρύθμισα πιλότο με τον παραπάνω τρόπο, με πολύ καλά αποτελέσματα
Τωρα -αν και ξεφευγουμε- είσαι τόοοοσσσοο ψαγμένος και θές να φτιάξεις τα τριμ που λέει ο Wiz (πχ camber, speed κλπ κλπ κλπ) ε τότε...  στη σήραγγα του κολλητού με την f1   Grin Grin Thumbs up
Καταγράφηκε
v_tolias
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.377



Προφίλ
« Απάντηση #7 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 15:52:31 »

Το trim ή αλλιώς η θέση των πηδαλίων δεν αλλάζει σε σχέση με την ταχύτητα, εαν το σκάφος είναι τέλεια φιαγμένο και τριμαρισμένο πρέπει να πετά ευθεία με 10 και 300χλμαω , αντίθετα σου γίνονται ορατά μικροπροβλήματα π.χ. ενα aileron με το μάτι φαίνεται  ευθύ, αλλά ένας τζόγος 0,5χιλ είναι σχεδόν μια θέση του σέρβο άρα σε μεγάλη ταχύτητα θα ψηλοστρίβει..

Θα συμφωνήσω, αλλά έχεις δει ποτέ εντελώς ίσιο αεροπλάνο? Έχω δει πολύ ίσια άλλα ποτέ ολόισιο. Ίσως στο εύρως που πετάνε να μην βλέπουμε διαφορές στο τριμάρισμα, αλλά αν αυξήθεί ή μειώθεί πολύ η ταχύτητα θα δούμε διαφορές! Γι' αυτό και είπα πως έχεις άμεση σχέση με την ταχύτητα Thumbs up
Καταγράφηκε

Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
smartalex
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 362



Προφίλ
« Απάντηση #8 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 16:28:56 »

και εγω ειμαι τις αποψεις οτι αυτο που σε ενδιαφερει πρωτίστως ειναι το  σωστο cg , απο και περα ολα τα αλλα εν πτηση , δεν νομιζω οτι εχει καποια αξια να ασχοληθεις με τετοια λεπτομερια για ρυθμισεις επι εδαφους , μιας και στον αερα ολα ειναι διαφορετικα , το σωστο ομως κεντρου βαρους αιναι μεγιστης σημασιας για την πτητικη ικανοτητα καθε αεροπλανου
Καταγράφηκε

hirobo srb - trex 250 - trex 500 - blade 400 - blade msr - extra 300 pkz - yak 54 eflite - f16 eflite - mosquito fms - habu pkz - icon a5 pkz - f86 eflite - f86 alfa models - ta183 alfa models
twister multiplex - mig-29 sebart- fox - pkz p51- corsair - f-16starmax - venus 3d-
fazerdreamer
Aeromodeller Sr. Member
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 283


Προφίλ
« Απάντηση #9 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 16:33:15 »

Τα αεροπλανα-ανεμοπτερα,πετανε-ανεμοπορουν απτον παγκο,ετσι με διδαξε ο δασκαλος μου Κωστας Παπαδοπουλος και αφου μου μιλησε για το απολυτο κεντρο βαρους,δηλαδη πεταει μονο του..κυριολεκτικα,επειτα μου συνεστησε να πειραζω τα τριμ μονο σε πολυ διαφορετικες καιρικες συνθηκες.(βλεπε εντονες τυρβες-θερμικα-ανοδικα-καθοδικα)....κ.τ.λ.π....
Σχετικο παραδειγμα με σταθερο 1 μποφωρακι απτον νοτια της Πεντελης εδιωξε ενα τριμετρο που πριν λιγο ειχε τελειωσει την κατασκευη του το αφησε και αν δεν το εστριβε θα τραβαγε καρφι στην θαλασσα...απολυτα ζυγισμενο με τα trim του ολα neutral Wink
Καταγράφηκε
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #10 στις: Δευτέρα, 26 Μάρ 2012, 17:53:39 »

Καλησπέρα,

Δες και μία ελληνική προσπάθεια για το βασικότερο από αυτά που ζητάς.

http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=21982

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
jamesmagos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 504


UcanDrone.com


Προφίλ WWW
« Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 27 Μάρ 2012, 10:43:54 »

με το παραπάνω υπέροχο εργαλείο, οπτικοποιημένο το πείραμα στα συνημμένα  (*.pdf)

* trim_test.pdf (2.27 KB - έγινε λήψη 96 φορές.)
Καταγράφηκε
jamesmagos
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 504


UcanDrone.com


Προφίλ WWW
« Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 27 Μάρ 2012, 11:04:04 »

και για το Roll ....

* roll_trim_test.pdf (2.09 KB - έγινε λήψη 72 φορές.)
Καταγράφηκε
Αντώνης Παπαδόπουλος
Aeromodeller Hero Member
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.190



Προφίλ
« Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 27 Μάρ 2012, 11:36:08 »

Καλημέρα,

Για στατική μέτρηση το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι σε πρώτη φάση να δείς αν η πτέρυγα γέρνει προς την μια ή την άλλη πλευρά.

Αυτό μπορείς να το κάνεις είτε με την πτέρυγα μόνη της, είτε με την πτέρυγα πάνω στην άτρακτο, με στήριξη στο spinner και στην ουρά. Διορθώνεις βάζοντας λίγο βαράκι στο ακροπτερύγιο ανάλογα.

Αν όμως η πτέρυγα είναι σκευρωμένη, τότε δεν σε σώνει το βαράκι.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για την άτρακτο αν δεν έιναι ίσια.

Αντώνης Παπαδόπουλος
Καταγράφηκε
Κώστας Κωστόπουλος
Administrator
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2.939


AKA "agridoc"


Προφίλ WWW
« Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 28 Μάρ 2012, 19:28:55 »

Στην αρχή είδα μια ιδέα για εκκρεμές. Είναι ένα γνωστό παλιό σύστημα για ελεύθερη πτήση. Πρόκειται όμως για σύστημα αντιστάθμισης, όχι trim και το σύστημα αυτό θα χρειαστεί τριμάρισμα για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Καταγράφηκε

Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
Σελίδες: [1]  Πάνω Εκτύπωση 
Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστής: Γιάννης Παξιμαδάκης)  |  Θέμα: ΤΡΙΜΑΡΙΣΜΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ up/down ΕΠΙ ΕΔΑΦΟΥΣ « προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.266 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.