Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.331 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 06:18:55

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 19 Απρ 2024, 06:18:55

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 01:10]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 00:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304331
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 89
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 99
    Συνολικά: 100
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [3] 4 5     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: AeroGummy - Μοτοανεμόπτερο ομάδος "Ελληνικά Φτερά"  (Αναγνώστηκε 18524 φορές)
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #30 στις: Πέμπτη, 28 Απρ 2011, 17:58:57 »

    Αποστολε συγχαρητήρια για την πρόοδό σου. Δεν αμφέβαλλα φυσικά ότι θα το πάλευες μόλις εύρισκες χρόνο, για να το ετοιμάσεις για τους αγώνες.
    Συμφωνώ με τις παραπάνω ρυθμίσεις, απλά θα αναλύσω την θέση του κέντρου βάρους όπως την επιλέγω εγώ. Το τεστ της βύθισης είναι αυτό που βοηθάει να αποκρυπτογραφήσεις πως αντιδρά το ανεμόπτερο. Οταν μετά την είσοδο σε βύθιση 30 μοιρών συνεχίζει στην ίδια τροχιά, έχει όπως και εσύ ανέφερες ουδέτερη ευστάθεια. Δεν επανέρχεται. Και όπως επίσης ανέφερες στην πράξη, χρειάζεται πάρα πολλές διορθώσεις για να κρατηθεί σε οριζόντια και ευθεία τροχιά.

    Αυτές οι συνεχείς κινήσεις των πηδαλίων, φρενάρουν το αεροπλάνο, σε βαθμό που χάνει ύψος πιό γρήγορα απ' ότι του ορίζει η θεωρία.
    Επι πλέον αν το ανεμόπτερο πετάξει μακρυά, δεν έχεις την δυνατότητα να δεις που πάει για να κάνει διορθώσεις, και είτε βυθίζει για περισσότερη ώρα, είτε στολάρει σε ταλάντωση. Το ίδιο θα διαπστώσεις σε καιρό με αναταράξεις.

    Λοιπόν, σε αυτή την ουδέτερη κατάσταση, είναι ρυθμισμένο για μέγιστη απόσταση, και όχι για ελάχιστο βαθμό καθόδου. Το κέντρο βάρους για ελάχιστο βαθμό καθόδου πρέπει να πάει δύο-τρία χιλιοστά πιό μπροστά (περίπου).  Μία δοκιμή θα σε βοηθήσει να δεις την διαφορά.
    Το συνολικό βάρος ακούγεται σωστό, απλά επειδή δεν γνωρίζω την επιφάνεια του φτερού, δώσε μας και το νούμερο της φόρτισης. Πρέπει να είναι στην περιοχή 29-30 γραμμάρια ανά τ.π.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    coolvag
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 857


    Ευάγγελος Κουλάδης


    « Απάντηση #31 στις: Πέμπτη, 28 Απρ 2011, 18:07:48 »

    Εαν μου επιτρέπεται μία παρατήρηση Απόστολε στα γραφομενά σου, εαν είναι σωστή ή λάθος, ο Κύριος Γιάννης ας με διορθώσει.

    Στο σημείο που κανεις το τεστ βουτήγματος, για να καταλάβεις εαν είσαι μπροστόβαρος ή πισώβαρος και γενικά το offset της ουρας αεροδυναμικά, οταν βουτάς λοιπόν το ανεμόπτερο 30 40 μοιρες γωνία, και μετά αφήνεις τα στικ για να δεις πως θα συμπεριφερθει το μοντέλο, να πω κατα προσωπική αποψη οτι το καλλύτερο σημείο δεν ειναι αυτο που δεν κάνει τίποτα το μοντέλο, αλλα το καλλυτερο ειναι να ξεκινήσει πολυ λιγο ελαφρως την ανοδο απο μονο του, και αυτο γιατι το λεω, διοτι εαν εισαι τοσο αρκετα πισώβαρος μετα θα χαλάς ενεργεια στο ανεμοπτερο απο τις συνεχόμενες και αλλεπάληλες διορθώσεις που θα κάνεις για να πετα το μοντέλο ευθεία, και επίσης οταν θα εχει λιγο αερα και ειναι ο αερας στην ουρα του ανεμοπλάνου, για να γυρίσεις ξανα πρόσωπο στον αερα , παλι θα χάνεις αρκετή ενεργεια.

    Ειναι ενα λεπτό σημείο αυτο ισσοροπιας του μοντέλου.
    και οπως επίσης μια σημαντικη ρυθμιση ειναι το interferencial στα ailerons σε σχέση με την μιξη αιλερον rudder.

    Και επίσης μια παρατήρηση για την  laugh βρεγμένη Γάτα , μην το λες αυτό, διοτι το κλίμα στους αγώνες, τουλαχιστον των Ανεμοπλάνων ειναι πολυ καλό, αυτο που εχω βιώσει εγω , ολοι γινόμαστε μιά Παρέα, και δεν φευγει κανένας σαν  laugh βρεγμένη γατα !!!!!  Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #32 στις: Πέμπτη, 28 Απρ 2011, 18:11:48 »

    Βαγγέλη, τα ίδια πράγματα λέμε. Απλά εγώ θεώρησα αυτονόητο (για κάποιον που γνωρίζει) ότι με το μπροστινό κατά 2-3 χιλιοστά Κ.Β. το ανεμόπτερο θα βγαίνει μαλακά από την βύθιση.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    coolvag
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 857


    Ευάγγελος Κουλάδης


    « Απάντηση #33 στις: Πέμπτη, 28 Απρ 2011, 18:43:18 »

    χαχαχαχαχα μα δεν προλαβα να δω την δική σου απάντηση Κ. Γιάννη, γραφαμε ταυτοχρονα, ναι εχεις δίκιο  Grin
    Καταγράφηκε
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #34 στις: Πέμπτη, 28 Απρ 2011, 21:05:54 »

    Καλησπέρα Κύριοι και Ευχαριστώ για τη συμβολή σας.

    * Δέν γνώριζα ότι με την ελαφρά άνοδο "απο μόνο του" θα πλησίαζα περισσότερο στο Minimum Sink. Τώρα δηλαδή μάλλον είμαστε πιό κοντά στο Καλύτερο L/D ? Νόμιζα ότι έτσι όπως το έχουμε είναι στο καλύτερο Minimum Sink...  Undecided
    Άλλωστε έτσι ζυγίζω και γώ τα διάφορα άλλα μοντέλα μου, πτέρυγες, εκπαιδευτικά κλπ... Τέλος πάντων, διαπίστωσα και στην πράξη ότι Δέν θέλει και Πολλές διορθώσεις για να ευθυγραμμίσει, δέν ξέρω πώς ακούγεται όταν το γράφω, αλλά γενικά δέν είχα πρόβλημα, απλά το ανέφερα για να δείξω την διαφορά σε σχέση με το "βγαίνει με ελαφρά άνοδο". Θα συνεχίσω να το πετάω έτσι και όταν συναντηθούμε σε κανά μήνα θα το "ψάξουμε" περαιτέρω...  Wink

    * ΟΛΑ αυτά τα κάναμε για να ΜΗΝ πειράξουμε το Κέντρο του Οριζόντιου Σταθεροποιητικού πηδαλίου ή αλλιώς Elevator!

    * Πτερυγική Επιφάνεια... :  Είναι 63,7 τετραγωνικές παλάμες.

    * "Βρεγμένη Γάτα" σχήμα λόγου φυσικά, γιατί θα Σκίσω όταν έρθω...  Grin  Ξέχασα επίσης να αναφέρω και τα παρακάτω...

    * Γωνία Φτερού... : Στο Πίσω μέρος εκεί που πατάει στην άτρακτο, κάτω απο το πίσω πλαστικό βιδάκι, προσθέσαμε 6 φύλλα συνολικά χαρτοταινίας, δηλαδή περίπου στο 0,5-0,6 χιλιοστά?

    * Κάλυψη Κενών Μεντεσέδων... : Όλα τα κενά σε Ailerons, Flaps, Rudder & Elevator, καλύφθηκαν με ένα κολπάκι ψιλού και σκληρού ταυτόχρονα πλαστικού φίλμ, σάν εκείνο που έχουν για διαχωριστικό ανάμεσα στα θέματά τους κάποια τετράδια ή φάκελοι. Επίσης εδώ χρειάζεται φωτό...

    Είμαι πολύ χαρούμενος και τρελαμένος. Αδημονώ να ανέβω στα 400 Watts και να βάλω πάνω και το ALTMR1 του Βασίλη για να κάνω Πραγματική προπόνηση...  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #35 στις: Πέμπτη, 28 Απρ 2011, 23:04:42 »

    Σε μία από τις εκπαιδευτικές ταινίες του Radio Carbon Art, ο παρουσιαστής (γνωστός πρωταθλητής) αναφέρει τα εξής:
    Στον παγκόσμιο αγώνα, ... πετούσα στο ίδιο γκρουπ με ένα Γερμανό, και είχαμε το ίδιο ανεμόπτερο. Αυτός με νίκησε με ενάμισυ λεπτό  Η διαφορά μας ήταν μόνο στο κέντρο βάρους. Το δικό μου ήταν στην ουδέτερη θέση, ενώ του Γερμανού πετούσε με την μύτη προς τα κάτω. Το δικό μου ήθελε συνεχώς διορθώσεις, και έχανα ύψος. Από την πτήση εκείνη αναθεώρησα την ουδέτερη θέση του κέντρου βάρους, και το βάζω πιό μπροστά.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #36 στις: Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 09:14:42 »

    Καλημέρα σας Κύριοι.

    Τί να πώ... οι συμβουλές-γνώση που έχω λάβει ώς τώρα, οδηγούν στο Οριακά πισώβαρο για να έχουμε ακριβώς αυτή την ελαφρώς καλύτερη απόδοση στη λογική της Ελάχιστης Βύθισης ανά τη μονάδα του χρόνου. Για να το λέτε πάντως κάτι θα ξέρετε όλοι...  Χαμόγελο

     Έχω δυό μπαταρίες LiPo για προπόνηση, η μία κατά 15 γραμμάρια πιό βαριά απο την άλλη...(194 έναντι 179). Το "Καλό" το ζύγισμα το κάναμε με την ελαφριά μπαταρία. Θα πετάω λοιπόν και με εκείνη την ελαφρώς βαρύτερη, προσπαθώντας να καταλάβω διαφορές.
    Άλλωστε θα μπορούσα φυσικά πάντα να έχω 15-20 γραμμαριάκια πρόχειρα μαζί μου και με λίγη ταινία να προσαρμόζονται εμπρός στη Μύτη όμορφα... Εκείνο που πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να γίνει τώρα, είναι θα στηθεί πλήρως το ανεμόπτερο πάνω στον πάγκο μας, και να βρεθεί ΕΠΙΜΕΛΩΣ το Κέντρο Βάρους, τουλάχιστον η ουδέτερη θέση όπως φαίνεται. Έτσι, θα έχουμε ένα Σημείο Αναφοράς για Οιαδήποτε αλλαγή-μπαταρία θελήσουμε να υιοθετήσουμε. Ευτυχώς ακόμη Καί γι'αυτό φρόντισε ο φιλαράκος μου, φέρνοντας στο εργαστήρι το C.G. Machine της Great Planes, οπότε την Κυριακή το απόγευμα ή απο Δευτέρα-Τρίτη θα βρεθεί Επακριβώς το ΚΒ στην κάτω επιφάνεια του φτερού κοντά στη ρίζα του...   
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #37 στις: Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 12:59:21 »

    Αυτό που θα έκανα εγώ, αν ήμουν στη θέση σου, είναι το εξής:

    Βρίσκω που είναι τώρα το Κ.Β. (στη ρίζα του φτερού) και αποφασίζω να το μεταφέρω τρία χιλιοστά πιό μπροστά - για αρχή.

    Βγάζω τη χαρτοταινία που έχεις βάλει κάτω από το χείλος εκφυγής.

    Προσθέτω στην ελαφρυά μπαταρία με σελλοτέιπ 15 γραμμάρια έρμα για να έχουν και οι δύο το ίδιο βάρος.

    Ισορροπώ εκ νέου το μοντέλο στην νέα θέση, προφανώς ή θα μετακινήσω την βαρειά (πλέον μπαραρία πίσω, ή θα προσθέσω έρμα στην ουρά).

    Κάνω το τέστ βύθισης και ανάλογα κρίνω αν μου αρέσει αυτή η θέση του Κ.Β.

    Μερικά αριθμητικά στοιχεία:
    Συνήθως για να μετακινηθεί προς τα εμπρός το Κ.Β. κατά ένα χιλιοστό από την τρέχουσα θέση προσθέτουμε (περίπου) 3,5-4 γραμμάρια στη μύτη
    Για να μετακινηθεί προς τα πίσω κατά ένα χιλιοστό προσθέτουμε 1,5 γραμμάριο στην ουρά. Αντίστοιχα μπορούμε να το μετακινήσουμε αντίθετα αφαιρώντας τα παραπάνω βάρη.

    Οταν το Κ.Β. προχωρεί πιό μπροστά, χρειάζεται μεγαλύτερη διαμήκης δίεδρος. Τα περισσότερα ανεμόπτερα με μοντέρνα αεροτομή έχουν 1,5 μοίρες.
    Επίσης όταν το Κ.Β. προχωρεί πιό μπροστά χρειάζεται αυξηση της εκτροπής /κίνησης του elevator. Τα αντίθετα όταν το Κ.Β. μετακινείται προς τα πίσω.   

    Προσοχή χρειάζεται το σέρβο του elevator. Κατ' αρχή πρέπει να έχει επαναλαμβανόμενο κεντράρισμα, αλλιώς δεν μπορείς να τριμάρεις. Η σχέση ανταπόκρισης του σέρβο με την κίνηση του στικ του πομπού πρέπει να καλύπτει όσα περισσότερα steps είναι δυνατόν.
    Αρα γεωμετρικώς να κάνει την μικρότερη δυνατή διαδρομή, και αν αυτή δεν φθάνει να αυξήσουμε τα steps στο πρόγραμμα.
    Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε ακρίβεια στην κίνηση του σέρβο του elevator, όταν επειδή κινείται πολύ, αναγκαζόμαστε να κατεβάσουμε την διαδρομή του ηλεκτρονικά στα 25 steps
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #38 στις: Παρασκευή, 29 Απρ 2011, 21:41:01 »

    Καλησπέρα Κύριοι, καλησπέρα Κύριε Γιάννη.

     Εφόσον είχαμε τελειώσει με το ζύγισμα, βλέπαμε ένα ελαφρύ Oscillation ακόμη, γι'αυτό αποφασίσαμε λίγο να πειράξουμε τη γωνία. Ξέρετε, χτιστό μοντέλο είναι, όχι απο καλούπια, ίσως να φύγει λίγο στο στήσιμο... Ωραία λοιπόν, πετάω σιγά-σιγά έτσι όπως το έχουμε στήσει τώρα, γιατί μ'αρέσει πολύ δέν ξέρω, δέν πειράζω τίποτα και εφόσον αρχίζω να αποκτώ εμπειρία αρχίζω να το... ψάχνω.

     Μου κάνει εντύπωση πώς ξέρετε ότι για να μετακινηθεί τόσο το ΚΒ βάζουμε τόσα γραμμάρια μπροστά ή πίσω... Δέν διαφέρει αυτό για κάθε μοντέλο, ή έστω για κάποιο συγκεκριμένο μοχλό ροπής?

     Διαμήκης δίεδρος είναι η γωνία χορδής φτερού και horizontal stabilizer? Το servo του elevator είναι digital αλλά λόγω του ότι έχει μεταλλικά γρανάζια μου "χάνει" 2-3 κλίκ στο τρίμ όταν το "επιστρέφω" προς αντίθετη κατεύθυνση απο εκεί που έχει "καθήσει". Η ντίζα μου όμως είναι πολύ καλή, κοντή, 1,5 χιλ. ατσαλάκι και χωρίς τζόγο. Σχετικά με τη ρύθμιση των steps δέν το κατάλαβα...  Sad
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Baper
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 20



    « Απάντηση #39 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2011, 09:12:13 »

    Απόστολε Καλημέρα  Wink
    Θα προσπαθήσω να απαντήσω στις απορίες σου, μιας και ο Γιάννης μάλλον έχει ξεσκονήσει τα Scale ανεμόπτερά του και έχει πάει ΚοπαΊδα Thumbs up

    Καλησπέρα Κύριοι, καλησπέρα Κύριε Γιάννη.

     Εφόσον είχαμε τελειώσει με το ζύγισμα, βλέπαμε ένα ελαφρύ Oscillation ακόμη, γι'αυτό αποφασίσαμε λίγο να πειράξουμε τη γωνία. Ξέρετε, χτιστό μοντέλο είναι, όχι απο καλούπια, ίσως να φύγει λίγο στο στήσιμο... Ωραία λοιπόν, πετάω σιγά-σιγά έτσι όπως το έχουμε στήσει τώρα, γιατί μ'αρέσει πολύ δέν ξέρω, δέν πειράζω τίποτα και εφόσον αρχίζω να αποκτώ εμπειρία αρχίζω να το... ψάχνω.

    Το ζύγισμα του μοντέλου δεν γίνεται στον πάγκο με το CG machine, γίνεται στον αέρα πετώντας και δοκιμάζοντας κάθε φορά τις εκάστοτε αλλαγές που έχεις κάνει την προηγούμενη, έως ότου το φέρεις σε ένα σημείο που για εσένα πετάει σύμφωνα με τα γούστα και τις ανάγκες σου.
    Μην κολάς στο γεγονός ότι ο σχεδιαστής σου λέει το κέντρο βάρους εκεί. Συνήθως είναι πολύ συντηρητικός και το μοντέλο σου θα είναι εμπροσθόβαρο σε εκείνο το σημείο κατά πολύ.
    Το κάνει μόνο και μόνο για να σιγουρέψει ότι θα πετάει με ευστάθεια, μιάς και απευθύνεται σε όλη την γκάμα εμπειρίας των μοντελιστών.
    Ξεκινάς από εκείνο το σημείο που σου λέει και στην συνέχεια με τήσεις και μικροδιορθώσεις στο στήσιμο του μοντέλου , το φέρνεις στα μέτρα και τις απαιτήσεις σου.
    Το σημαντικότερο εργαλείο που πρέπει να έχεις είναι το Incidence meter. Το βγάζουν διάφορες εταιρίες (Robart, Hangar 9, Great Planes, Multiplex κλπ).
    Με αυτό το εργαλείο μετράς και ρυθμίζεις τις γωνίες του διαμήκη άξονα σε σχέση με τις επιφάνειές σου (Φτερό, Stabiliser). Ίσως το έχεις ακούσει και σαν Decalage.
    Μιάς και μιλάμε για ανεμόπτερο, θα πρέπει να έχεις όσο το δυνατό αποδοτικότερη πτήση, με όσο το δυνατό μικρότερη οπισθέλκουσα.
    Πάντα τα ανεμόπτερα τα στήνουμε σύμφωνα με το φτερό τους. Από εκεί ξεκινάμε όλες τις μετρήσεις μας.
    Τοποθετείς λοιπόν στον πάγκο το ανεμόπτερο, το σταθεροποιείς καλά να μην  κουνιέται , και στην συνέχεια με το εργαλείο που σου λέω τοποθετημένο, μετράς την γωνία του Φτερού. Στην συνέχεια βάζεις το εργαλείο στην ουρά και μετράς την γωνία της.
    Εδώ η διαφορά σου θα πρέπει να είναι το πολύ μισή μοίρα θετική, με κεντραρισμενο Elevator.
    Πετάς το μοντέλο μια μέρα χωρίς πολύ αέρα ξεκινώντας απο το κέντρο βάρους που σου έχει ο σχεδιαστής του.
    Τριμάρεις το elevetor για ευθεία οριζοντία πτήση και όπως είναι το βάζεις σε κάθοδο 30-40 μοιρών και αφήνεις τα χέρια σου απο τον πομπό.
    Το μοντέλο θα πρέπει να βγεί μόνο του απο την βύθιση και να ισιώνει, μετά απο κάποια μέτρα.
    Όσο πιό αργά βγεί, τόσο πιό πίσω είναι το κέντρο βάρους του (Σε σχέση με αυτό που σου δινει ο σχεδιαστής). Προσωπικά κανονίζω ΄και μετακινώ το κέντρο βάρους, ώστε το μοντέλο να αρχίσει να βγαίνει μετά απο 100 μέτρα βύθιση μόνο του. Εκεί θα είμαι λίγο μπροσθόβαρος, με αποτέλεσμα το μοντέλο να πετά με μία ευστάθεια μόνο του, χωρίς να το παλέβω με συνεχόμενες μικροδιορθώσεις. Λιγότερες κινήσεις, λιγότερος φόρτος εργασίας, λιγότερη οπισθέλκουσα, αποδοτικότερη πτήση  Wink

    Παράθεση
    Μου κάνει εντύπωση πώς ξέρετε ότι για να μετακινηθεί τόσο το ΚΒ βάζουμε τόσα γραμμάρια μπροστά ή πίσω... Δέν διαφέρει αυτό για κάθε μοντέλο, ή έστω για κάποιο συγκεκριμένο μοχλό ροπής?

    Είναι ο Γενικός κανόνας αυτός που σου λέει ο Γιάννης, με πολύ μικρές αλλαγές μιας και οι αναλογίες της ατράκτου είναι πάνω κάτω ίδιες. Δοκίμασέ το και θα πειστείς Wink

    Παράθεση
    Διαμήκης δίεδρος είναι η γωνία χορδής φτερού και horizontal stabilizer? Το servo του elevator είναι digital αλλά λόγω του ότι έχει μεταλλικά γρανάζια μου "χάνει" 2-3 κλίκ στο τρίμ όταν το "επιστρέφω" προς αντίθετη κατεύθυνση απο εκεί που έχει "καθήσει". Η ντίζα μου όμως είναι πολύ καλή, κοντή, 1,5 χιλ. ατσαλάκι και χωρίς τζόγο. Σχετικά με τη ρύθμιση των steps δέν το κατάλαβα...  Sad

    Το βασικότερα που πρέπει να έχεις είναι servo τα οποία έχουν μηδενικό ει δυνατόν τζόγο, και την καλύτερη δυνατή ανάλυση , άσχετα αν είναι αναλογικά ή ψηφιακά. Απο αυτά που γράφεις μάλλον η ανάλυση του servo σου δεν σε βοηθάει ώστε να έχεις καλό  κεντράρισμα και ανάλυση. Κανονικά με κάθε κλίκ στο τρίμ θα πρέπει να υπάρχει και κίνηση του elevator. Άλλαξε το σέρβο και προσπάθησε να έχεις την ίδια κίνηση χρησιμοποιώντας πιό μέσα τρύπα στο χόρν του σέβο, ώστε να αυξηθεί η ανάλυσή του. Ιδανικά θέλεις την τέρμα μέσα τρύπα του χόρν του σέρβο με το ανάλογο μήκος του χόρν στο elevetor ώστε να έχεις την ίδια κινηση συνολικά.

    Ελπίζω να βοήθησα λίγο, πάω να κάνω καμμιά πτήση και στην διάθεσή σου αν κάτι δεν καταλαβαίνεις η σου δημιουργήθηκαν τυχόν απορίες  Χαμόγελο

    Καλές πτήσεις και Καλή προπόνηση  Thumbs up
    Καταγράφηκε

    ***********
     Keep It Up!
    ***********
    ΜΠΑΜΠΗΣ ΠΕΡΙΒΟΛΑΣ
    ΣΑΧ
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #40 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2011, 20:21:26 »

    Θα προσπαθήσω να απαντήσω στις απορίες σου, μιας και ο Γιάννης μάλλον έχει ξεσκονήσει τα Scale ανεμόπτερά του και έχει πάει ΚοπαΊδα Thumbs up

    Γειά σου Μπάμπη, σίγουρα ήμουνα Κωπαϊδα, αλλά στο Hobbybox, όπου προπονήθηκα στα F5J-GR.

    Απόστολε, το θέμα με τον τζόγο του σέρβο είναι το πρώτο που πρέπει να διορθώσεις. Εκτός από ένα καλό σέρβο που δεν θα έχει τζόγους από τα γρανάζια, και θα μπορεί να κεντράρει και ηλεκτρονικά ακριβώς στο ίδιο σημείο, είτε επιστρέφει από το up είτε επιστρέφει από το down, πρέπει να βοηθήσεις την ανταπόκριση ρυθμίζοντας τα χορν για μικρή γεωμετρική κίνηση:
    Στα δικά μου κάνω νέα τρύπα στο μπράτσο του σέρβο, όσο πιό κοντά στη βίδα είναι εφικτό. Με ball link που δεν χτυπάει στο μπράτσο η τρύπα γίντεται τόσο μέσα όσο να χωρέσει το παξιμάδι που το κρατάει. Αν βάλω klevis, το τρώω με τον τροχό για να κάνει εσοχή (στο ένα λαμάκι του, όχι αυτό που έχει και τον πύρο), για να μην μαγκώνει σε μεγάλη γωνία όταν τραβιέται.

    Η επόμενη κίνηση είναι να βάλω όσο μακρύτερο χορν δέχεται το elevator / stabilator. Στα AVA προσθέτω λίγα χιλιοστά ακόμα βιδώνοντας στο υπάρχον καρβουνένιο χορν, προέκταση από πλαστικό χορν σέρβο. Ετσι το πηδάλιο θα κινείται το λιγότερο δυνατόν με την default κίνηση του σέρβο 100%. Αν αυτή είναι και πάλι μεγάλη, μειιώνω κι' άλλο την κίνηση % από τον πομπό. Ξεκινώντας οπως περιέγραψα, η ηλεκτρονική μείωση, δεν θα είναι μεγάλη, στοχεύω σε 70-60% κίνηση, ενώ χωρίς την προεργασία θα έπρεπε να κετέβω στο 15-20%. Μικρό ποσοστό σημαίνει λιγότερα βήματα ανταπόκρισης, άρα πιό τραχεία κίνηση.  
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #41 στις: Τρίτη, 3 Μάι 2011, 10:26:00 »

    Καλημέρα Κύριοι και σας ευχαριστώ για τα Πολύ ενδιαφέροντα που γράφετε...

    Κύριε Γιάννη, μιά-δυό φωτό θα μας βοηθούσανε νομίζω όλους πάρα πολύ για να δούμε το σημείο στήριξης της ντίζας στο Servo αλλά και τη διαμόρφωση του Horn...  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #42 στις: Τρίτη, 3 Μάι 2011, 11:53:51 »

    Οι φωτογραφίες είναι κατατοπιστικές. Στην κάτω δεξιά της τετράδας με τα horn, το βέλος δείχνει ότι πρέπιε να τροχιστεί και το στεφάνι από την εμπρός μεριά.


    * servo arms.jpg (18.5 KB, 406x274 - εμφανίστηκε 499 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #43 στις: Τρίτη, 3 Μάι 2011, 11:56:27 »

    Αυτές από το AVA


    * AVA horns.jpg (30.57 KB, 635x258 - εμφανίστηκε 509 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Απάντηση #44 στις: Πέμπτη, 5 Μάι 2011, 12:34:50 »

    Καλημέρα σας Κύριοι.

     Φίλε μου Baper, τί γίνεται το Windex που είχες πάρει κάποτε... ? Πετάει ακόμη?  Χαμόγελο
    Το CG Machine, θα μας βοηθήσει ΜΕΤΑ τις πτήσεις "στησίματος" να οριοθετήσουμε ακριβώς το CG του και να ξέρουμε με ακρίβεια που βρίσκεται.

     Κύριε Γιάννη, όντως κατατοπιστικότατες οι φωτό...
    Απο ότι κατάλαβα δηλαδή, θυσιάζουμε Όχι τη Ροπή αλλά τη διαδρομή των Servos, για αν έχουμε περισσότερα βήματα απόκρισης σε μικρή εμβέλεια κινήσεων, άρα μεγαλύτερη Ακρίβεια! Λογικό μου ακούγεται, άν κρίνουμε ότι δέν χρειάζεται και μεγάλη διαδρομή το πηδάλιο ενός τέτοιου ανεμοπτέρου. Η ακρίβειά του έχει μεγαλύτερη σημασία. Όταν ευχαιρέσω απο τις υπόλοιπες δουλειές μου, θα προσπαθήσω να το στήσω καλύτερα...
     
    Καταγράφηκε

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Σελίδες: 1 2 [3] 4 5     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ολα τα ανεμόπτερα R/C (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, _ΤΑΣΟΣ_)  |  Θέμα: AeroGummy - Μοτοανεμόπτερο ομάδος "Ελληνικά Φτερά"
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.043 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.