Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.329 μηνύματα σε 12.381 θέματα από 6.300 Μέλη / Τελευταίο μέλος: CharlesjeF
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 06:01:42

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 06:01:42

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 00:29]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:15]

    από dominicm
    [Χθες στις 13:52]

    από tsiou
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 23:05:11]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 11:21:01]

    από tasospap
    [Σάββατο, 13 Απρ 2024, 09:47:39]

    [Παρασκευή, 12 Απρ 2024, 17:02:03]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 20:51:06]

    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 12:49:07]

    από hpergm
    [Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03]

    από Yiannis_S
    [Τρίτη, 9 Απρ 2024, 00:01:58]

    από jjkor
    [Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 00:59:23]

    [Πέμπτη, 4 Απρ 2024, 22:49:28]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6300
    Τελευταίο: CharlesjeF
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304329
    Σύνολο θεμάτων: 12381
    Online σήμερα: 51
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 54
    Συνολικά: 55
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Εκίνηση θερμικού ελικοπτέρου. Τι πρέπει να προσέχουμε....για να έχουμε.  (Αναγνώστηκε 12297 φορές)
    vtr
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.568


    α........ ρε και να ειχα τα 3 ΧΧΧ...


    « στις: Τρίτη, 18 Μάι 2010, 21:52:39 »

    Φίλοι συνμοντελιστές, άνοιξα το post, για να παραθέσουμε (άν θέλετε) το τί πρέπει να προσέχουμε όταν βάζουμε μπροστά ένα θερμικό heli, και ποιές οι συνέπειες λάθους χειρισμών.

    Ισως...... επειδή είμαι αυτοδίδακτος, κάποια πράγματα δεν τα κατανόησα σωστά, και θά ήθελα την γνώμη σας.  Τι είναι αυτό που περνάμε στους νέους μοντελιστές, και ποιοί οι κίνδυνοι απο λάθος γραφόμενα, η ακόμα χειρότερα απο λάθος βίντεο...

    Εσείς οι πιό έμπειροι, θέλω να μου πείτε, ποιά είναι η σωστή σειρά, όταν έρχεται αυτή ή ώρα...  Ενα λάθος post ή ένα λάθος βίντεο, μπορεί ίσως να αποβεί μοιραίο για ένα νέο μοντελιστή,  μέχρι ακόμα και τον τραυματισμό του. 

    Ολοι δεν έχουμε ίσως την δυνατότητα να έχουμε δίπλα μας κάποιον έμπειρο (όπως εγώ) η κάποιον που να ξέρει δύο πράγματα.  Αλλοι το παίρνουν απο εξωτερικό, και ψάχνοντας απο εδω και απο εκεί, "βρίσκουν" ίσως μιά άκρη για το πρώτο ξεκίνημα.  Το θέμα είναι.....  πόσους κινδύνους κρύβει αυτό το πρώτο ξεκίνημα.
     
    Μερικές ερωτήσεις......  οι οποίες πηγάζουν απο διάφορα βίντεο που βλέπω κατά καιρούς, η ακόμα και απο προσωπική εμπειρία.  Τελικά...... ποιο είναι το σωστό και ποιό το λάθος.

    ...Βάζουμε το ελικόπτερο μπροστά, κρατώντας το στροφείο για πάν ενδεχόμενο.

    ...Βάζουμε το ελικόπτερο μπροστά, κρατώντας στο ένα χέρι την τ/κ και στά άλλο την μίζα.

    ...Βάζουμε το ελικόπτερο μπροστά, κρατώντας την μίζα και με τα δύο χέρια....   κ.λ.π  κ.λ.π...

    και άλλα πολλά που "ίσως" πρέπει να τα δούμε.   Γιατί ναι μέν, ίσως απο κάποιους μπορεί να υπάρχει μιά "άνεση", όσο αφορά την εκκίνηση, αλλά ένας νέος που θα πάει να κάνει το ντεμπούτο του, μπορεί να νομίζει ότι επειδή το είδε στο you tube... τα πράγματα είναι απλά.

    Αυτός ο νέος λοιπόν....

    Εχει υπ' όψιν του ότι έχει κατανοήσει το νόημα του θερμικού ελικοπτέρου.

    Εχει ρυθμίσει σωστά το ρελαντί, ώστε όταν εκκινήσει να μήν πάρει απότομα στροφές.

    Εχει υπ' όψιν του, ότι τουλάχιστον την πρώτη φορά, πρέπει το λιγότερο να έχει βγάλει τα blades απο επάνω, μέχρι να φέρει το heli σε επιθυμητά επίπεδα ώστε να είναι ασφαλής..

    Αυτά τα ολίγα για τώρα...   Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 18 Μάι 2010, 22:04:34 από vtr » Καταγράφηκε

    Sponsored by: nemhobby.com 

    cvoli
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 18


    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2010, 23:36:43 »

        Θεωρώ (και είμαι) αρχαριος ακόμα στο θέμα μοντελισμός, αλλα απαντώ στο post γιατί με είχε απασχολίσει
    και εμένα το θέμα τις πρώτες φορές.
        Κάθησα και το σκεφτηκα λογικά και εξέτασα στο μυαλό μου όλες τις τεχνικές που ανέφερες. Απέριψα εξαρχής
    το να κρατώ την τ/κ στο χέρι την ώρα που βάζω μπροστά γιατί μου φάνηκε πολύ εύκολο να μου ξεφήγει απο τα
    χέρια. Δεν ήθελα καν να σκεφτώ τι θα γινόταν αν πέφτοντας πήγαινε σε full throttle ...
        Προσπάθησα να δοκιμάσω να κρατάω την μίζα με ενα χέρι και το άλλο στα blades, αλλά το βρήκα δύσκολο.
    Λόγο του extension στον start coupler μου έφευγε η ευθυγράμιση αμέσως και γρήγορα βαρέθηκα να ξανασφίγγω
    το παξιμάδι της μίζας.
        Κατέληξα να ξεκινάω με τα δυο χέρια στην μίζα αφού πρώτα είχα σετάρει την τ/κ στο ρελαντί με ενεργοποιημένο
    το throttle hold function. Για περισσότερη σιγουρία φρόντιζα το blade που θα εύρισκε κατα την περιστροφή του πρώτο
    τον άξονα του starter να είναι κοντά σε αυτόν, κατα προτίμηση σε άμεση επαφή με αυτόν. Έτσι ακόμα και αν κάτι πήγαινε στραβά και ο κινητήρας έπαιρνε πολλές στροφές, πρίν προλάβει το στροφείο να πάρει ταχύτητα, θα έβρισκε
    αντίσταση και πιθανότατα λόγο της σχετικά μικρής ροπής του κινητήρα θα τον έσβηνε αμέσως.
       Τουλάχιστον αυτή ήταν η λογική μου ....
    Καταγράφηκε
    Dimitris Kriti
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.837


    Βενζίνη, τσόκ, δυο σχοινιές και φύγαμε!!!


    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2010, 23:45:42 »

    Φιλε cvoli θα διαφωνησω καθετα μαζι σου. ΠΟΤΕ την μιζα με τα δυο χερια και το στροφειο ελευθερο. Εχεις δει ελικοπτερο να περνει μπρος με φουλ στροφες;
    Οχι το extension το σταματαει, ουτε ο Χριστος ο ιδιος!
    Βρες τον καταλληλο συνδιασμο μιζας extension ωστε να μην ξεκεντραρει. Ειχα το ιδιο προβλημα και αλλαζωντας απλα το λαστιχο στην κεφαλη της μιζας το προβλημα λυθηκε.
    Καταγράφηκε

    Καποιοι λενε "οτι δεν εχει πτερυγα δεν πεταει".
    Λαθος, πεταει αλλα ειναι λιγααακι ποιο δυσκολο...
    cvoli
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 18


    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2010, 23:55:22 »

    Πάω λοιπόν για καινούργιο λαστιχο/coupler...
    Καταγράφηκε
    Γκούσκος Διονύσιος
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.268


    Ζάκυνθος


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 18 Μάι 2010, 23:57:34 »


    Τι είναι αυτό που περνάμε στους νέους μοντελιστές, και ποιοί οι κίνδυνοι απο λάθος γραφόμενα, η ακόμα χειρότερα απο λάθος βίντεο...


    +1

     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    tasospap
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 392



    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 00:00:56 »

    Εγω παντως ακολουθω τον παρακατω τροπο


    * startrapt2.GIF (35.74 KB, 1907x2115 - εμφανίστηκε 1232 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Hirobo Sceadu Evo 50
    Hirobo SDX EP
    Mini TiTan E325
    Mini Titan E325 FBL
    F86 SABRE
    heliworld
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 206



    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 01:17:52 »

    Εγω παντως ακολουθω τον παρακατω τροπο


    Ο οποιος ειναι και ο απολυτα σωστος. Thumbs up
    Καταγράφηκε
    dhiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 889



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 13:54:41 »

    VTR μπράβο για το θέμα που έβαλες.

    _Μερικές φορές τα αυτονόητα για εμάς είναι δύσκολα ή δυσνόητα ή εντελώς άγνωστα για τους πρωτάρηδες.

    _Νομίζω πως η φωτό που πόσταρε ο tasospap μιλά απο μόνη της. Αυτός είναι ο μοναδικός σωστός τρόπος εκκίνησης θερμικού ελικοπτέρου. Αυτόν ακολουθώ και εγώ, άσχετα εαν γνωρίζω σε ποιές στροφές το μοτέρ μου θα ξεκινήση.

    _Δεν νομίζω πως υπάρχει ελικπτεράς που να ξεκινά το μοτέρ, κρατώντας στο ένα χέρι την τ/κ και στά άλλο την μίζα... [ πως σου ήρθε πάλι αυτό ? ] 
    Μόνο πρωτάρης και  Αυτοεξηγούμενο ίσως να το έκανε. 

    _ Μηπως πρέπει να σκεφτούμε και άλλες περιπτώσεις έτσι ώστε να τις αναρτήσουμε για καλό - κακό ? Οπως για παράδειγμα πως να διαλέγουμε το πεδίο πτήσης για ελικόπτερα ? Ποιά μέτρα ασφαλείας πρέπει να πέρνουμε οταν υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που χαζεύουν δίπλα μας ?
    Καταγράφηκε

    Μιά φορά και ένα καιρό, υπήρχαν Nitros, flybars & κρύσταλλοι συχνότητας.
    Markhelis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.206


    Προσέχουμε για να έχουμε!!!


    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 15:15:19 »

    Εγω παντως ακολουθω τον παρακατω τροπο


    Ο οποιος ειναι και ο απολυτα σωστος. Thumbs up

    Να προσθέσω κάτι για μεγαλύτερη ασφάλεια μήπως πρέπει το ε/κ να το έχουμε εγκλωβίσει ανάμεσα
    στα πόδια μας, μην τυχόν πάρει το σώμα του ε/κ τις στροφές και δεν σβήσει ο κινητήρας, ενώ εγκλωβισμένο
    το ε/κ και κρατώντας το στροφείο σβήσει αμέσως ο κινητήρας. Το λέω σε περίπτωση που το ε/κ το έχουμε
    σε μια γλιστερή επιφάνεια όπως είναι το γκαζόν, τα χόρτα και πολύ περισσότερο αν αυτά είναι βρεγμένα.
    Παιδιά μια σκέψη αποτυπώνω μιας και δεν έχω ασχοληθεί με θερμικά ε/κ. 
    Καταγράφηκε
    akritas
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 718



    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 15:55:12 »

    Πρώτα απ όλα πριν την πτήση από το σπίτι ακόμη έχουμε τσεκάρει κινητά και ακίνητα μέρη του ελικοπτέρου. Ένας λεπτομερής οπτικός έλεγχος και μετά ανοίγουμε τηλ/νση δέκτη και κάνουμε όλες της κινήσεις των στικς ώστε να δούμε ότι όλα κηνουντε σωστά.


    Σωληνάκια , φιλτρακια ,βύσματα ότι όλα είναι σωστά στην θέση τους.

    Είμαστε σίγουροι ότι τηλ/νση και μπαταρία ελικοπτέρου είναι φορτισμένες.

    Πάμε στο χώρο πτήσης…

    Ο χώρος θα πρέπει να είναι μακριά από κάθε λογής εμπόδια δέντρα σπίτια κλπ
    γενικά ένας μεγάλος χώρος και αν έχει κάτω γρασίδι ακόμη καλύτερα, χωρίς κίνηση και κάθε λογής περαστικούς που βλέπουν το ελικόπτερο και σπεύδουν να ρωτήσουν τα γνωστά…

    Πόσο κάνει?  Τι καίει?  Πόσο μακριά πάει?  Θυμός

    Αφήνουμε πίσω μας αυτοκίνητο και κάνα φίλο αν υπάρχει και προχώρημα μπροστά

    Ανοίγουμε τηλ/νση μετά δέκτη   κάνουμε πάλι όλες της κινήσεις των στικς ώστε όλα τα σέρβο να δουλεύουν σωστά …  αφήνουμε στην άκρη την τηλ/νση και προσέχουμε το στικ του γκαζιού να είναι τέρμα κάτω πριν την εκκίνηση (μου έχει τύχει μετά το τεστ με τα στικ να το αφήσω ελαφρός προς τα πάνω , και μόλις έβαλα μπροστά πήρε στροφές και τα ψιλοεχασα)

    Όπως στην φωτογραφία κρατάμε πάντα καλά το στροφείο με το ένα χέρι και βάζουμε μπροστά ..

    Πάντα είμαστε αρκετά μπροστά από τους άλλους που ενδεχόμενος υπάρχουν μαζί μας και δεν αφήνουμε το μοντέλο να περάσει από πίσω μας , πάντα το έχουμε από μπροστά μας..

    Πάνω απ όλα προσοχή και σοβαρότητα , και όχι σαχλαμάρες και κόντρες γιατί ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο..
    Καταγράφηκε

    AVANT aurora
    TOLIS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.264



    « Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 16:27:35 »

    ο τροπος που χρησιμοποιω εγω ειναι ο εξης...
    το ελικοπτερο ειναι μπροστα μου(φυσικα) και η μουρη του βλεπει προς τα δεξια μου..
    με το αριστερο μου πελμα παταω το δεξι skid, με το αριστερο μου χερι κραταω δυνατα το στροφειο και με το δεξι τοποθετω την μιζα...
    συμβουλη προς τους νεους ελικοπτεραδες...σιγουρευτειτε σε ποια θεση του horn το καρμπυρατερ ειναι ανοικτο ή κλειστο, γιατι απαξ και τοποθετηθει στο ελικοπτερο ο κινητηρας, επειδη το καρμπυρατερ βλεπει προς τα πανω, ειναι αδυνατον να δειτε ποτε το βαρελακι του ειναι ανοικτο ή κλειστο.. Χαμόγελο Χαμόγελο
    Καταγράφηκε

    cogito ergo sum....
    vtr
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.568


    α........ ρε και να ειχα τα 3 ΧΧΧ...


    « Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 17:11:26 »

    Εγω παντως ακολουθω τον παρακατω τροπο

    Ο οποιος ειναι και ο απολυτα σωστος. Thumbs up

    Νομίζω πως η φωτό που πόσταρε ο tasospap μιλά απο μόνη της. Αυτός είναι ο μοναδικός σωστός τρόπος εκκίνησης θερμικού ελικοπτέρου. Αυτόν ακολουθώ και εγώ, άσχετα εαν γνωρίζω σε ποιές στροφές το μοτέρ μου θα ξεκινήση.

    Συμφωνώ και εγώ απόλυτα με τα παραπάνω γραφόμενα.  Ο σωστός τρόπος είναι αυτός στην φωτό.

    Αφενώς γιατί το ένα χέρι κρατάει το στροφείο, και αφετέρου ο άξονας της μίζας είναι περασμένος απο μπροστά.  Αυτό έχει ώς φυσικό επακόλουθο, να βοηθήσει και να απορροφήσει σε μεγάλο βαθμό τήν δύναμη περιστροφής, γιατί ακριβώς δεν θα προλάβει να πάρει αρκετή φόρα το στροφείο.

    Και σε συνδυασμό και με το κράτημα του στροφείου απο εμάς, ίσως "καθαρίσουμε" φθηνά..
    Βέβαια ποτέ δεν κρατάμε το blade σκέτο. Eίναι ανώφελο.   Πάντα κρατάμε το grip μαζί με το blade..

    Σέ ένα παλιότερο post για άλλο θέμα, ουσιαστικά επιβεβαιώνω την πιο πάνω φωτό του φίλου  tasospap.   Αυτό με έσωσε "τότε". Το ότι κόντραρε το στροφείο πάνω στον άξονα της μίζας.  Δεν νομίζω ότι θα υπήρχε ελπίδα να κρατήσω το στροφείο μόνο με το χέρι..
    Καταγράφηκε

    Sponsored by: nemhobby.com 

    vtr
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.568


    α........ ρε και να ειχα τα 3 ΧΧΧ...


    « Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 19:26:11 »

    _Δεν νομίζω πως υπάρχει ελικπτεράς που να ξεκινά το μοτέρ, κρατώντας στο ένα χέρι την τ/κ και στά άλλο την μίζα... [ πως σου ήρθε πάλι αυτό ? ] 
    Μόνο πρωτάρης και  Αυτοεξηγούμενο ίσως να το έκανε. 

    Αυτή είναι μιά περίπτωση.  Υπάρχει και ή άλλη περίπτωση, να κρατάς μόνο την μίζα..
    Δές πόσο εύκολο είναι να βρεθείς με το ελικόπτερο αγκαλιά.. worry

    Καταγράφηκε

    Sponsored by: nemhobby.com 

    Markhelis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6.206


    Προσέχουμε για να έχουμε!!!


    « Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 19 Μάι 2010, 20:37:16 »

    Και αυτός μόνο για πρωτάρης δεν φαινότανε!!!!
    Καμιά φορά επειδή έχουμε κάνει το ίδιο πράγμα πολλές φορές το θεωρούμε
    δεδομένο και δεν παίρνουμε τις απαραίτητες προφυλάξεις και εκεί θα την πατήσουμε
    όπως ο τύπος στο βίντεο. Πρέπει πάντα σε ότι κάνουμε να τηρούμε με ευλάβεια
    τους κανόνες ασφαλείας για εμάς και τους γύρω μας.  Χαμόγελο
    Καταγράφηκε
    dhiotis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 889



    « Απάντηση #14 στις: Παρασκευή, 21 Μάι 2010, 08:07:28 »

    Διδακτικό το βίντεο vtr.
    Kαι οπως λέει και ο Markhelis, δεν φαίνεται για πρωτάρης ο τύπος... Τι να πείς...   Η  Αυτοεξηγούμενο της στιγμής ?   Για να μην πω μαις ζωής.  Grin Grin Grin Grin
    Καταγράφηκε

    Μιά φορά και ένα καιρό, υπήρχαν Nitros, flybars & κρύσταλλοι συχνότητας.
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: Εκίνηση θερμικού ελικοπτέρου. Τι πρέπει να προσέχουμε....για να έχουμε.
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.04 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.