Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.179 μηνύματα σε 11.305 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 20 Οκτ 2017, 04:38:33

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: 1 [2]
16  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Υποκατάστατο voltage regulator στις: Δευτέρα, 17 Δεκ 2007, 20:10:22
Καλησπέρα σας κύριοι
Μήπως θείε Γιάννη φθάνουν τρεις διόδοι εν σειρά, για να ικανοποιήσουν την απαίτηση του κυκλώματος ?
17  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: Η ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΑΣ στις: Δευτέρα, 27 Αύγ 2007, 09:06:09
Αγαπητοί συνάδελφοι.
Δυστυχώς οι φωτιές δεν έχουν τελειώσει ακόμη το καταστροφικό τους έργο αλλά
ούτε και οι εμπρηστές. Ο πόνος των ανθρώπων αυτών είναι ανείπωτος, αλλά αγαπητοί
μην νομίζετε ότι εμείς οι υπόλοιποι θα βγούμε άβρεχτοι.
Μην πιστεύετε τους πολιτικούς, κατά κανόνα λένε ψέμματα. Η ΚΑΜΜΕΝΗ ΓΗ μας περιμένει ΟΛΟΥΣ μας.
Η ρότα της οικονομίας μας άλλαξε.
Ελπίζω ο καλός θεός της Ελλάδος μας να μας βοηθήσει και περισσότερο τους παθούντας, που είναι 100%
σίγουρο οτι από εμάς δεν θα πάρουν απολύτως τίποτε.
18  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Η ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΑΣ στις: Κυριακή, 26 Αύγ 2007, 09:36:03
Αγαπητοί συνάδελφοι.
Αυτές τις ώρες βιώνουμε όλοι μας την νέα εθνική καταστροφή του τόπου μας.
Οι εικόνες που περνούν μπροστά από τα μάτια μας είναι απερίγραπτες.
Δεν υπάρχουν λόγια συμπόνειας για τους παθούντας διότι τα λόγια είναι λίγη πολύ λίγη βοήθεια.
Προσωπικά εγώ το 1987 βρέθηκα μέσα στη λαίλαπα της φωτιάς στο πλοίο Αλέξανδρος λόγω της εργασίας μου(generators),
θεωρώ δε τον εαυτό μου τυχερό που έζησα τότε.
Πιστεύω πάντα στη αξία των έργων και προτείνω,
Μέσα από το forum μας αυτό να διαθέσει ο καθένας μας τα χρήματα που θα αγόραζε ενα μικρό τιποτένιο αεροπλανάκι.
Μακάρι ο Κ. Κωστόπουλος να το οργανώσει όπως αυτός γνωρίζει για να φανεί η συνολική προσφορά μας και να αναβαθμιστεί το δικό μας forum.
Σαν αρχή εγώ δίνω 100 euro.
Ελπίζω και εύχομαι κάτι να γίνει. 

Δημήτρης  τζανής
19  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: On board Glow Driver στις: Παρασκευή, 20 Ιούλ 2007, 10:22:20
Καλημέρα Γεώργιε
Κατάλαβα την απορία σου, λοιπόν αφού ξέρεις ηλεκτρονικά, σε ένα εν σειρά κύκλωμα το ρεύμα είναι ένα
και μοναδικό. Άρα λοιπόν όταν ανοίγει το mosfet το + της μπαταρίας περνά απο το drain στο sourse, από
εκεί στο σώμα του μπουζί και κατόπιν απο την κεφαλή του στο - της μπαταρίας. Η γή είναι συμβατική προς
βοήθεια του θεωρητικού σχεδίου. Αν κάνεις αντικατάσταση την μπαταρία με το μπουζί, που ηλεκτρικώς είναι
το ίδιο πράγμα, θα φανεί πιο οικίο το σχέδιο αφού το μπουζί πλέον θα είναι το φορτίο για το drain του mosfet.
Το σχεδίασα όμως έτσι για έχουμε στατική γη απο το - του δέκτη, με το σώμα της μηχανής.
Αν δεν σε κάλυψα, θα επανέλθω.
20  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: On board Glow Driver στις: Πέμπτη, 19 Ιούλ 2007, 20:03:29
 Καλησπέρα σε όλους
 ggeorge42 τι ακριβώς θέλεις να σου διευκρινίσω? την οδό των ρευμάτων της μπαταρίας, η κάτι άλλο?
21  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ στις: Τετάρτη, 23 Μάι 2007, 21:06:48
                      Κατάλογος εξαρτημάτων (μαντρόσκυλου)

R1=2K7
R2=10M
R3=1K
R4=33K
R5=47K
R6=82K
R7=100K
R8=56K

C1=0.1uF
C2=0.1uF
C3=0.1uF
C4=0.001uF
 
D1=TL431
D2=1N4148
D3=1N4148

U1-U6=CD4069

T1=BC639

BUZ=KPT-G1340  κάνει οτιδήποτε  BUZZER  χωρίς ηλεκτρονικά μόνο κάψα

TRANSF/MER =διάβασε  κείμενο
22  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ στις: Τετάρτη, 23 Μάι 2007, 10:12:51
Αγαπητέ DeltaMan μερικές πλακέτες pcb θα μπορούσα να τις δώσω δωρεάν σε όποιον θέλει να το κατασκευάσει, τα υπόλοιπα
εξαρτήματα σίγουρα υπάρχουν σε ηλεκτρονικά μαγαζιά π.χ. Βενιέρης.
23  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 12:47:44
Το σχέδιο του pcb σε πραγματική διάσταση
24  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 11:47:08
Αγαπητέ Panelpni

Αν εννοείς το peak to peak επάνω στον κρύσταλλο ( buzzer )
είναι ανάλογο της τάσης τροφοδοσίας.
Εδώ στην περίπτωση μας, (4,6 volt) είναι περίπου 70vpp λόγω μετασχηματιστή.
Όμως μπορούμε αν θέλουμε να τη περιορίσουμε αυξάνοντας την τιμή της αντίστασης
πόλωσης βάσης του τρανζίστορ BC639 το οποίο με την διαγωγιμότητα του θα ρυθμίσει καταλυτικά προς τα κάτω την τάση εξόδου.
Αν δεν σε έχω καλύψει θα επανέλθω.
25  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ στις: Τρίτη, 22 Μάι 2007, 09:12:36
Καλημέρα σε όλους.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια , αυτά είναι η καλλίτερη αμοιβή μου.
Το κυκλωματάκι  αυτό μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε τάση από
3.5 – 18 volt .
Αρκεί για αυτό  να αλλάξουμε την R5 ως εξής :

R5=56000/2,5x(επιθυμητή τάση -2,5)

Δηλαδή αν έχουμε τρία στοιχεία LiPo 3,7x3=11,1volt τότε :

R5=56000/2,5x(11,1 -2,5=8,6)

R5=56000/2,5=22400x8,6=192640 Ωμ

Αυτή η αντίσταση δεν υπάρχει, θα την κάνουμε όμως με δυο άλλες κατά προσέγγιση

180000+12000=192000 

Η απόκλιση είναι μικρότερη από 0,3% και χωρίς σημασία.
26  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / ΕΝΑ ΜΑΝΤΡΟΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΟ στις: Δευτέρα, 21 Μάι 2007, 21:08:48


Η παροχή ηλεκτρικής ενεργείας στα αερομοντέλα  με κινητήρα μεθανόλης ή βενζίνης
επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες διαφόρων τύπων 4,8 έως 6,0 volt.
Είναι δε πολύ μεγάλος πονοκέφαλος για τον αερομοντελιστή, διότι τυχόν απώλειας της εν πτήση σημαίνει καταστροφή του αερομοντέλου.
Σήμερα υπάρχουν πολύ αξιόλογοι φορτιστές που συντηρούν τις μπαταρίες μας πολύ καλά, καθιστώντας τις πολύ αξιόπιστες.
Όμως στο αεροδρόμιο ο αερομοντελιστής τι εικόνα έχει για τις μπαταρίες του;
Κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί διάφορα συστήματα ελέγχου του επιπέδου αποθήκευσης της μπαταρίας, όπως π.χ. το σύστημα του μετώπου της μεγάλης
και απότομης αποφόρτισης.
Όλα έχουν κάτι να προσθέσουν επάνω σε αυτό το θέμα.
Ένα από αυτά είναι και ο έλεγχος του επιπέδου τάσης.
Στη περίπτωση αυτή και έχοντας υπ όψιν ότι ο αερομοντελιστής κατά την φάση του
preflight  check αναλώνεται με τις ρυθμίσεις της μηχανής του αερομοντέλου, ενέχεται λοιπόν ο κίνδυνος του μη ελέγχου                                                                                            της ενδεικτικής λυχνίας led ή άλλων λυχνιών απεικόνισης της τάσης.
Υπενθυμίζω δε ότι οι πτήσεις γίνονται μάλλον με πολύ ήλιο και η ένδειξη της λυχνίας είναι φτωχότατη.
Η παράληψη ελέγχου της τάσης είναι αδικαιολόγητη από τον αερομοντελιστή, αλλά η πράξη δείχνει το αντίθετο.
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπ όψιν σχεδίασα και κατασκεύασα  ένα ηχητικό ελεγκτή τάσης 4,6 volt, όταν το κατώτερο όριο ασφαλείας είναι στα 4,3 volt.
Ο τόνος του ήχου που παράγει είναι περίπου 2500 Hz  80db, πολύ διαπεραστικός και θα τον ακούσουμε σε οποιοδήποτε περιβάλλον.
Ακόμη και την τελευταία στιγμή κατά την φάση ελέγχου πηδαλίων, μπορεί να μας ενημερώσει  ηχητικά για χαμηλή τάση  μπαταρίας. 
Η ενέργεια που απορροφά από την μπαταρία είναι πρακτικά ασήμαντη και η ακρίβεια του δεν συζητείται.
Το ηλεκτρονικό σχέδιο βασίζεται στο πολύ αξιόλογο reference TL431 και στον εξαπλό αντιστροφέα CD4069.
Η καθυστέρηση αντίδρασης του ελεγκτή είναι της τάξεως των 50 ms περίπου, έτσι δεν ενεργοποιείται με τις αιχμές προς τα κάτω που δημιουργούν τα
ρεύματα εκκίνησης του μοτέρ των servo.
Αν όμως υπάρξει μια πτώση τάσης μεγαλύτερου χρόνου, από 50 ms τότε αυτός ενεργοποιείται  διατηρώντας τον συριγμό για ένα δευτερόλεπτο το ελάχιστον.
Όταν δε η τάση είναι χαμηλότερη των 4,6 volt  τότε ο συριγμός είναι συνεχής.
Η σύνδεση του κυκλώματος γίνεται με ένα αχρησιμοποίητο κανάλι του δέκτη, μέσω μιας απλής προέκτασης servo.
Οι διαστάσεις της πλακέτας είναι, μήκος 55mm, πλάτος 24 mm, ύψος 14mm, και το βάρος της δεν ξεπερνά τα 15 g.
Όλα τα εξαρτήματα είναι κοινότατα του εμπορίου και τα βρίσκεις παντού.
Εκτός από τον μετασχηματιστή TR1 που τον αφαίρεσα από ένα μικρό alarm πόρτας κόστους 1,6 ευρώ, το οποίο αγόρασα από το practiker.
Δεν κατέχω το αλάθητο, τυχόν αντίθετες απόψεις είναι σεβαστές.
 
                                                                                                                       ΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΤΖΑΝΗΣ           

     
27  Διάφορα / Αεροπλάνα από χαρτί / Απ: ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΜΕ ΧΑΡΤΙ στις: Πέμπτη, 18 Ιαν 2007, 13:58:25
και οι υπόλοιπες
28  Διάφορα / Αεροπλάνα από χαρτί / Απ: ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΜΕ ΧΑΡΤΙ στις: Πέμπτη, 18 Ιαν 2007, 13:50:45
Αγαπητέ mrkaza είναι πολύ εύκολο ιδού και οι φωτο.
29  Διάφορα / Αεροπλάνα από χαρτί / ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΜΕ ΧΑΡΤΙ στις: Πέμπτη, 18 Ιαν 2007, 09:00:13
Την κατασκευή αυτού του μοντέλου μου την έμαθε ο αείμνηστος πατήρ μου από το νησί της Σάμου που και αυτός την έμαθε απο τους ιταλούς στρατιώτες προπολεμικά.
 
                                                                                                              Δημήτρης Τζανής
   ΥΓ πετά πολύ καλά
Σελίδες: 1 [2]
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.153 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.