Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.182 μηνύματα σε 11.304 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 20 Οκτ 2017, 13:52:43

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12
31  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 31 Οκτ 2014, 13:29:50
Το πρόβλημά μας δεν είναι η ομοσπονδία ούτε και οι άνθρωποι που τη διοικούν. Το πρόβλημα είναι η απροθυμία συμμετοχής  στην οργάνωση και διεξαγωγή των αγώνων. Καλώς ή κακώς ο αερομοντελισμός είναι μια δραστηριότητα που αφορά λίγους με αποτέλεσμα τα έσοδα της ομοσπονδίας να είναι πενιχρά. Είναι λοιπόν λογικό να μην έχει τη δυνατότητα για υψηλών προδιαγραφών διοργανώσεις (αφού δεν έχει να πληρώσει ούτε τα έξοδα των κριτών). Το γεγονός αυτό δείχνει τον αναγκαστικό δρόμο της αυτενέργειας και της ατομικής ή συλλογικής πρωτοβουλίας των ενδιαφερομένων (αυτό δεν γίνεται και στην παρούσα κουβέντα;). Όπως πολλές φορές έχω πει, όλοι όσοι κατακρίνουν τα στελέχη της ομοσπονδίας δεν έχουν παρά να διεκδικήσουν μια θέση στην ΕΠΑΕ. Υπάρχει τόσο μικρή προσφορά για την κάλυψη των θέσεων της ΕΠΑΕ που δεν υπάρχει περίπτωση να μην εκλεγούν.Όμως αυτό συνεπάγεται "κουπί",  και μάλλιστα σε Ρωμαϊκή γαλέρα. Χωρίς διαθεσίμους πόρους και προθυμία συμμετοχής στις διοργανώσεις δεν είναι τόσο απλή υπόθεση η ανάληψη τέτοιας υπευθυνότητας. Καλώς ή κακώς ο μόνος τρόπος για να διεξαχθούν αγώνες είναι ή να υπάρχουν άνθρωποι διαθέσιμοι να πάρουν πρωτοβουλίες ή να πληρώσουν τα έξοδα διοργάνωσης τα μέλη της ΕΠΑΕ από την τσέπη τους. Αυτά δεν τα λέω για να υποστηρίξω τους ανθρώπους της ομοσπονδίας, κάθε άλλο. Χρειάζεται όμως οι ρόλοι που διαδραματίζουν στις  διοργανώσεις οι συμμετέχοντες να είναι διακριτοί. Άλλο κριτής, άλλο αθλητής, άλλο οργανωτική επιτροπή. Στις δύο τελευταίες διοργανώσεις scale αναγκαστηκα να κάνω και τον κριτή σε άλλη κατηγορία. Γνωρίζω ότι δεν είναι σωστό (διακριτών ρόλων γαρ) και θα προσπαθήσω να το αποφύγω στο μέλλον, αλλά το έκανα για να ολοκληρωθεί  με ομαλότητα η κατηγορία καθώς δεν υπήρχαν άλλοι διαθέσιμοι.
Μάλλον έθεσα λάθος το ερώτημα στην αρχή. Η διάθεση των εαυτών μας στη διοργανώτρια αρχή είναι εκ των ων ουκ άνευ για τη διεξαγωγή οποιουδήποτε αγώνα. Μόνο όταν αυτό καταστεί εφικτό θα έχει νόημα οποιαδήποτε άλλη κουβέντα για την ανάπτυξη των αγώνων scale. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας μόνο σύλλογος ο οποίος καλλιεργεί συστηματικά τα scale στην Ελλάδα και μαζί με άλλον ένα, εκείνοι οι οποίοι διαθέτουν ανθρώπινο δυναμικό για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των αγώνων. Χρειάζονται όμως και άλλοι ώστε να καταστούν οι ρόλοι διακριτοί, όπως προανέφερα, και να τηρείται η δεοντολογία.
Εν ολίγοις, καλά τα σεμινάρια και οι συναντήσεις αλλά χωρίς διάθεση προσφοράς και συμμετοχής είναι μάλλον για να έχουμε να λέμε.
Τέλος, όποιος βοηθά στη διεξαγωγή αγώνων υπό την αιγίδα της ΕΠΑΕ, σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από την ομοσπονδία. Βοηθά με όποιες δυνατότητες έχει το σπόρ που αγαπά και κατ'επέκταση τον εαυτό του.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Παντελής
32  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Πέμπτη, 30 Οκτ 2014, 17:44:48
Αν και δεν υπάρχει κάτι στο οποίο μπορώ να διαφωνήσω με τις παραπάνω προτάσεις του Κώστα, υπάρχει ένα βασικότατο θέμα που αφορά τον "δημοκρατικό" τρόπο (εκλογή) διορισμού των κριτών. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι στα παραπάνω προτεινόμενα σεμινάρια συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι για τους αγώνες, σε άλλες περιοχές θα υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση ανθρώπων που παρίστανται και σε άλλες μικρότερη. Πώς θα μπορέσει η δημοκρατική αυτή διαδικασία να καταστεί Πανελληνίως αποτελεσματική  και αδιάβλητη; Δεν είναι δυνατόν εσύ από την Αθήνα να έχεις άποψη για κάποιον από την Αλεξανδρούπολη τον οποίο δεν γνωρίζεις. Ίσως μια τέτοια διαδικασία να ήταν αντιπροσωπευτική και αποτελεσματική στην περίπτωση και μόνο που είναι συγκεντρωτική (Πανελλήνια συνάντηση και εκλογές). Αμφιβάλω αν η ομοσπονδία ως διοργανώτρια αρχή έχει τη δυνατότητα (ή και τη διάθεση)  να στήσει ένα τέτοιο τρόπο διορισμού κριτών.
33  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Σάββατο, 25 Οκτ 2014, 08:30:54
Πριν καταλήξουμε σε συμπεράσματα, καλόν θα είναι να ακουστούν και κρίσεις για το πως βλέπουν οι συνάδελφοι τον αγώνα scale. Τι ακριβώς προσφέρει;

Μία φορά παρακολουθησα σεμινάριο κριτών και ακολούθως διετέλεσα και κριτής σε κάποιον αγώνα στο Ακραίφνιο.

Ειλικρινά βαρέθηκα πολύ νωρίς. Το στάδιο της στατικής κρίσης είναι ανιαρό για όλους, και δεν προσφέρει τίποτε και στους θεατές.
 
Μετά στις πτήσεις, συγκρίνοντας τις εμπειρίες μου ως κριτής ακροβατικων, και πάλι διαπίστωσα ότι το θέαμα είναι ανύπαρκτο.
 
Ασχέτως αν οι ασκήσεις γίνονται με καλή ακρίβεια, το είδος που μπορεί να επιλεγεί για τα περισσότερα μοντέλα, είναι διελεύσεις, άνοδος, κάθοδος, οριζόντιο οκτώ κ.λ.π. δεν τραβάει τα βλέματα όπως τα καθαρόαιμα ακροβατικά.

Προσθέστε και το γεγονός ότι κάθε άσκηση απέχει χρονικά αρκετά δευτερόλεπτα από την προηγούμενη και επόμενη, θυμίζει μία απλή πτήση στην Κυριακάτικη εξόρμηση.

Προσωπικά πιστεύω ότι ένα τετοιο χαμηλό ενδιαφέρον θεάματος, απομακρύνει και τους λιγοστούς που θα ήθελαν να έρθουν σε αγώνα.

Τέλος αν και προώθησα την εισαγωγή κατηγοριών GR με μοντέλα ARF, τώρα συνειδητοποιώ ότι ουδέν ενδιαφέρον έχουν και αυτές και για τους ιδιοκτήτες και για τους θεατές. Χρειάζεται να γίνει αγώνας για να δω το πως πετάει το μοντέλο της τάδε εταιρείας;

Σε έναν αγώνα scale δεν πηγαίνεις για να παρακολουθήσεις αερομοντέλα να κάνουν εντυπωσιακής δυσκολίας μανούβρες όπως στα pattern και τα fun fly. Πηγαίνεις για να εντυπωσιαστείς από ένα μικρό αεροπλάνο που είναι ίδιο με ένα αληθινό, πετάει όμοια με το αληθινό, κάνει θόρυβο σαν του αληθινού. Πηγαίνεις για να δεις ένα βομβαρδιστικό να ρίχνει βόμβες, ενα stuka να κάνει κάθετη εφόρμηση και ένα airliner να κάνει flair το μισό διάδρομο, ένα Canadair να ρίχνει νερό, ένα ψεκαστικό να ψεκάζει, ένα C-130 να ρίχνει αλεξιπτωτιστές, ένα F-80 να απορρίπτει δεξαμενές....  Οι υποχρεωτικές ασκήσεις είναι πράγματι βαρετές και αφορούν την ακρίβεια στην πτήση, όπως άλλωστε και τα αληθινά αεροπλάνα πρέπει να πετούν με ακρίβεια. Το ίδιο και περισσότερο ισχύει για τους αθλητές, οι οποίοι εκ προημίου έχουν σαν στόχο την πιστή αναπαραγωγή σκάφους και πτήσης ενός πραγματικού. Ενδεχομένως να μην είναι ιδιαίτερα ελκυστικό το συνολικό θέαμα για τον "αδαή", εκείνον που η σχέση του με το αεροπλάνο σταματά στο aiibus που τον πήγε στην Κρήτη ή το Λονδίνο. Πάντως ακόμα και αδαέστατοι με την αεροπορία, όταν δούν ένα καλοφτιαγμένο scale αεροπλάνο με προσεγμένες λεπτομέρειες, σκύβουν πάνω του για να το χαζέψουν εντυπωσιασμένοι και ρωτούν "πότε θα πετάξει;" Πολλές φορές μου έχει συμβεί κάτι τέτοιο στους αγώνες αλλά και την Κυριακή σε μοντελοδρόμια. Δεν θεωρώ ότι η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε κάποια elite, αλλά για να λάβει κανείς μέρος σε αγώνες πρέπει εκ προημίου να έχει κάποιες ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες. Σίγουρα δεν είναι άθλημα που θα μαζέψει 30.000 θεατές αλλά αντίστοιχα βέβαιο είναι ότι δεν αφορά 3-4 αγωνιζομένους σε όλη την Ελλάδα. Τέλος θα πάρω και εγώ το παράδειγμα των ανεμοπτέρων, των οποίων το προσφερόμενο στον θεατή θέαμα είναι επίσης βαρετό, θυμίζοντας ότι πετυχαίνουν 20 και 30 συμμετοχές. Εδικά για εκείνους που αποφασίζουν να συμμετέχουν, σίγουρα δεν μπορεί να είναι βαρετή η συμμετοχή σε μια διαδικασία που είναι του ενδιαφέροντός τους.
Σε ότι αφορά την κατηγορία ARF-GR, αφ' ενός είναι η κατηγορία με τις περισσότερες συμμετοχές (λόγω ευκολίας συμμετοχής) και είναι μόνο διαγωνισμός πτήσεων. Αν και θα συμφωνήσω ότι δεν συνάδει ακριβώς με τη φιλοσοφία του scale, είναι ένα πολύ καλό σκαλοπάτι για να ξεκινήσει κάποιος τη συμμετοχή του σε αγώνες.
34  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 24 Οκτ 2014, 19:26:31

Τες πα, απλά μια άποψη εκφράζω. Δικό σας πρωτάθλημα είναι κάντε ότι νομίζετε  Thumbs up

Γιάννη, ακριβώς εδώ κάνεις το λάθος. ΔΕΝ είναι δικό μας το πρωτάθλημα (αν με περιλαμβάνεις στους "ιδιοκτήτες"). Οι Πανελλήνιοι αγώνες δεν είναι ιδιοκτησία κανενός ούτε και καταργούνται επειδή κάποιος που μπορεί να τους θεωρεί "δικούς του" δεν συμμετέχει. Άλλωστε το θέμα αυτό ξεκίνησε για να διευρυνθεί ο αριθμός των συμμετεχόντων. Οι αγώνες είναι ζήτημα που μπορεί να αφορά τον καθένα, εφόσον ο ίδιος το θελήσει.
35  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 24 Οκτ 2014, 17:13:49
Βαλε κανα 1000κακι έπαθλο να σου πώ εγώ τι θα γίνει.
Διότι μέρχι τώρα οι αγώνες ειναι για να χειροκροτεί ο ένας τον άλλον και να λέτε τι ωραία σκάφη που κατασκευάζετε και πετάτε...
 Grin
Δεν μου φαίνεται κακή σαν ιδέα.
Βέβαια καλό θα ήταν να προτείνεις και υποψηφίους αθλοθέτες-δωροθέτες.
36  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 24 Οκτ 2014, 09:19:27
Όσο για την συγχώνευση των κατηγοριών F4C και F4H που προτάθηκε: πιστεύω ότι θα ήταν άδικο για κατασκευαστές έκ του μηδενός (όπως και ο Παντελής!). Σημασία δεν έχει να "πειράξουμε" τους κανόνες για να εφαρμόσουν καλύτερα στην υπάρχουσα στατιστική ("λίγες συμμετοχές"), αλλά να δώσουμε κίνητρα σε περισσότερους να συμμετάσχουν βάσει των μακρά-υπαρχόντων (και ως εκ τούτου εκλογικευμένων κανόνων).




Έκτορα,
δεν μπορώ να βρώ κάτι στο οποίο μπορώ να διαφωνήσω στα γραφόμενά σου. Πράγματι ο διαχωρισμός των κατηγοριών που ορίζουν οι ισχύοντες διεθνείς κανονισμοί είναι σοφός. Και φυσικά θα ήμουν ο τελευταίος που θα επέμενε σε μια συγχώνευση κατηγοριών όταν είναι δυνατή η διεξαγωγή των υφισταμένων κατηγοριών (βλέπε ικανός αριθμός συμμετοχών). Ποιά κίνητρα νομίζεις ότι πρέπει να δοθούν για να υπάρχουν περισσότερες συμμετοχές;
37  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Δευτέρα, 20 Οκτ 2014, 23:50:15
Κώστα (CMarcop),
Η ανταγωνιστικότητα είναι στη φύση του ανθρώπου. Ακόμη και τα παιχνίδια ελευθέρου χρόνου (βλ. τάβλι, γκρινιάρης, μπιρίμπα κλπ) παίζονται ανταγωνιστικά και με φαινομενικό στόχο τη νίκη αλλά κατ΄ουσία τη διασκέδαση. Το αυτό ισχύει και για τους αγώνες scale. Εκτός και αν θα παρακολουθούσε κανείς έναν τελικό αγώνα mundial ποδοσφαίρου όπου  εξ αρχής θα ήταν γνωστό ότι δεν θα υπήρχε νικητής. Κάτι σαν φίλοι Ρονάλντο εναντίον φίλοι Ζιντάν. Είναι μια έκφανση  (ο ανταγωνισμός) της ανθρώπινης φύσης που υπάρχει παντού και προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε κάθε δραστηριότητα. Αν είναι καλό ή κακό δεν είναι το θέμα της κουβέντας αυτής. Επαναλαμβάνω ότι η ερώτησή μου δεν απευθύνεται σε εκείνους οι οποίοι εκ πεποιθήσεως δεν κάνουν κέφι τους αγώνες. Με γειά τους με χαρά τους. Δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή για κανέναν.Ούτε ζητώ από κανέναν να απολογηθεί επειδή δεν συμμετέχει σε αγώνες. Προς Θεού.
Για τα παρατράγουδα που λές. Ειλικρινά δεν θυμάμαι την περίπτωση με το spinner (πιθανόν να μην συμμετείχα τότε). Παρόλα ταύτα ένα σπασμένο spinner δεν είναι λόγος αποβολής από αγώνες παρά μόνο λόγος μείωσης στατικής βαθμολογίας.
Πάντως και από τη δική σου απάντηση και από αυτή του κυρίου Μέσκου, καταλαβαίνω ότι το βασικότερο πρόβλημα που τίθεται μέχρι στιγμής είναι οι κριτές και πως αυτοί βαθμολογούν. Αυτό φυσικά δεν είναι κάτι καινοφανές και συμβαίνει σε όλα τα σπόρ των οποίων το αποτέλεσμα καθορίζεται από  τη βαθμολογία των κριτών. Θα ήθελα όμως επί του θέματος προτάσεις εκτός από αφοριστική κριτική. Πώς μπορεί να βελτιωθεί αυτός ο τομέας; Να  αλλάξουμε τους υπάρχοντες; (και με ποιούς;).  Να τους εκπαιδεύσουμε καλύτερα; Να καλέσουμε κριτές από το εξωτερικό; Μην ξεχνάτε ότι ο τίτλος του thread είναι: "ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE"
38  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Κυριακή, 19 Οκτ 2014, 14:18:11
Η όλη κουβέντα ειναι για τα πανηγύρια. Και εξηγώ για μην εχουμε παρατράγουδα.
Σε οποιοδήποτε άθλημα-χομπυ για να αναπτυχθεί πρέπει να πληρούνται ορισμένες προυποθέσεις.
Για παράδειγμα για να κάνεις πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, θές μια κατηγορία ερασιτεχνική, και 2 επαγγελματικές. Έχεις 60 ομαδες στην 3η κατηγορία, 26 την 2η και 18 στην 1η. Συνολικά 100+ ομαδες χώρια τις ομαδες του τοπικού προωταθλήματος. Και που εντάσονται ολες αυτές? Σε συλλόγους. Και πού δραστηριοποιούνται όλες αυτές? Σε γήπεδα.
Και ρωτώ του υπεύθυνους την ομοσποδίας αεραθλητισμού και κυρίως αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τον αερομοντελισμό. ΠΟΣΟΥΣ συλόγους έχουμε? Πόσα μοντελοδρόμια έχουμε?
Ή μήπως περιμένετε να αναπτηχθεί το άθλημα στις αλάνες? Και φυσικά δεν λέω για την επαρχεία. Η επαρχεία πετάει και εχει και χώρους. Αναφέρομαι στην Αθηνα που έχει το 55% του πληθισμού της χώρας. Πόσα μοντελοδρόμια υπάρχουν?
Τρια. Τα δύο ιδιωτικά και το ένα συλλογικό.
Και επανερχόμαστε στο θέμα μας. Στα 30 μοντελοδρόμια της χώρας δραστηριοποιούνται 450-500 άτομα. Από αυτούς το 15-20% πετάει scale. Άρα 80-100 άτομα. Πόσοι από αυτούς έχουν την δυνατότητα (δεν λέω για πρόθεση) να ασχοληθούν πιο σοβαρά?
Το 30%? (που δεν ειναι τόσο). Από τους 25-30 πόσοι θέλουν να λάβουν μέρος σε αγώνες? Το 30%?
Άρα πόσοι μένουν? 7-10 άτομα. Οσες ακρηβώς είναι και οι συμμετοχές που έχετε κάθε χρόνο. Απλά πράγματα.
ΦΤΙΑΧΤΕ ΜΟΤΕΛΟΔΡΟΜΙΑ, ΦΤΙΑΧΤΕ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, ΦΙΑΧΤΕ ΝΕΟΥΣ ΜΟΝΤΕΛΙΣΤΕΣ και σε 10 χρόνια θα έχετε 500 συμμετοχές. 
Πάτε στους χώρους που πετάει ο κόσμος και ενημερώστε τους, δώστε τους τεχνογνωσία για την δημιουργία συλλόγων και μοντελοδρομίων, οργανώστε συναντήσεις (ΟΧΙ αγώνες), κάντε ημερίδες, διεκδικήστε χρήματα από το υπουργείο-τους δημους (με σοβαρό πρόγραμμα όχι με κουραφέξαλα), ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕ ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΣΤΟΧΟΥΣ. Κάντε επαφές με ανθρώπους του εξωτερικού που ξέρουν τον τρόπο. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕΕΕΕΕΕΕΕ
Από τις καρέκλες και τις σφραγίδες μοντελισμός και αγώνες δεν γίνονται.
Τα πα εγώ ε! Thumbs up


Γιάννη,
επειδή συμβαίνει να γνωριζόμαστε και έχω γνώση του (πολύ καλού) χαρακτήρα σου, δεν θα παρεξηγήσω τον χαραχτηρισμό "για τα πανηγύρια". Θα σου επισημάνω όμως ότι όλη η παραπάνω απάντησή σου (αν και σε αρκετά σημεία με βρίσκει σύμφωνο) είναι εκτός θέματος. Διότι κανένα από τα παραπάνω σχόλιά σου δεν απαντά στο γιατί πριν από 10 χρόνια οι αγώνες scale είχαν τριπλάσιες και βάλε συμμετοχές. Υπήρχαν τότε περισσότερα ή λιγότερα μοντελοδρόμια; Περισσότεροι ή λιγότεροι σύλλογοι; Ήταν άλλοι οι επαϊοντες του αερομοντελισμού ή περίπου οι ίδιοι;
 Ως αντιπρόεδρος club με δικό του μοντελοδρόμιο, εδώ και μερικούς μήνες έχεις στα χέρια σου πρόταση δική μου για διεξαγωγή συνάντησης scale στο μοντελοδρόμιο του "ΕΡΜΗ".
Τώρα επί του θέματος, θέλω ειλικρινά να μάθω τους λόγους για τους οποίους δεν συμμετέχουν τόσοι καλοί μοντελιστές που το έκαναν στο παρελθόν. Η κουβέντα γίνεται για να δούμε πως μπορούμε να τους ξαναφέρουμε. Όσο για καινούριους, ήδη κόλλησαν το μικρόβιο 2-3 τα τελευταία δύο χρόνια.
39  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 17 Οκτ 2014, 19:38:27
Διότι scale σημαίνει ακριβές αντίγραφο του αληθινού και όχι κάτι που απλά μοιάζει στο αληθινό. Πιστή αναπαραγωγή και όχι το φτιάχνω όπως με βολεύει.

Παντελή,
τώρα ο στόχος απομακρύνεται αντί να γίνεται πιο προαιτός!

Μην ξεχνάς ότι είμαστε ερασιτέχνες χομπίστες, όχι επαγγελματίες αθλητές με σπονσορς

Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο το λες αυτό. Ο στόχος είναι να μπούμε στη διαδικασία να φτιάξουμε και να πετάξουμε κάτι πολύ όμορφο. Το επιχείρημά μου αναφέρεται στο πως οι αγώνες βοηθούν στη βελτίωση. Διότι πέρα από τα υπόλοιπα, βλέπεις τι δουλειά έχουν κάνει  οι ανταγωνιστές και ανακαλύπτεις τα σημεία στα οποία υστέρησες και στοχοθετείς τη βελτίωσή τους. Μην μπερδεύουμε το κύπελο του νικητή με την αγωνιστική διαδικασία.
40  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 17 Οκτ 2014, 19:28:32
Για να επιχειρήσω συμμετοχή σε αγώνες scale θα ήθελα να ήμουν μέλος σε ομάδα όπου θα κατέβαινε από κοινού στους αγώνες με ένα ή δύο project. Κάθε μέλος να αναλαμβάνει επί μέρους στοιχεία του project π.χ. ένας στο σύστημα προσγείωσης, άλλος στο cockpit, άλλος ο πιλότος, άλλος στο βάψιμο και φινίρισμα κλπ.

Είναι σαν τη δουλειά που κάνουν ξεχωριστά άλλα και όλοι μαζί τα departments των εταιρειών παραγωγής  αεροπλάνων.

Έτσι είναι ακόμα πιο scale  Azn

Γιάννης

Γιάννη, δεν είναι κακή η ιδέα σου αλλά αφορά πλέον ομαδικό αγώνισμα. Δυστυχώς το αγώνισμα είναι αυστηρά ατομικό. Παρόλα αυτά αν η ομοσπονδία μπορούσε να βρεί τρόπο να εντάξει ομαδική συμμετοχή σε ατομικό αγώνισμα, εμένα δεν θα μου κακοφαινόταν. Τώρα το που θα βρείς 7-8 άτομα για να στελεχώσεις μια τέτοια ομάδα η οποία θα δουλέψει αρμονικά με κοινό στόχο, είναι ένα δυσεπίλυτο, νομίζω, πρόβλημα.
41  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 17 Οκτ 2014, 18:16:09
Γεια σας και από εμένα…
Αποφάσισα να γράψω  και την δική μου άποψη (ή και απορία αν θέλετε) στο θέμα αυτό, μιας και εδώ και 22 χρόνια ασχολούμαι αποκλειστικά και μόνο με scale μοντέλα (εξαιρούμε τα 1-2 πρώτα χρόνια που μάθαινα να πετάω και να πειραματίζομαι με κατασκευές).
Προς τι όλη αυτή η αγωνία για να τραβηχτεί κόσμος στους αγώνες; Γιατί πρέπει κάποιος που είναι καλός (ή μέτριος ή πολύ καλός) σε κάτι να πρέπει οπωσδήποτε να παίρνει μέρος σε αγώνες;
Αν κάποιος που του αρέσει για παράδειγμα το τρέξιμο απλά για σπορ και είναι και καλός σε αυτό και κάθε μήνα διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις (ή γίνετε πιο γρήγορος), πρέπει οπωσδήποτε να πάρει μέρος και σε αγώνες;  Για ποιο λόγο; Δεν μπορεί να το κάνει απλά για την ευχαρίστησή του; Πρέπει οι άλλοι να του λένε συνέχεια να πάρει μέρος σε κάποιους αγώνες γιατί τυχαίνει να είναι καλός;
Και όσο για το ότι οι αγώνες σε βοηθούν να βελτιωθείς, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω. Γνωρίζω πολλούς καλούς μοντελιστές (μιλάω για scale-άδες πάντα)  που τους βλέπω χρόνια τώρα να κατασκευάζουν όλο και πιο απίστευτα μοντέλα και να κάνουν όλο και πιο όμορφες πτήσεις (άρα σαφώς βελτιώνονται) κι όμως να μην έχουν πάρει μέρος σε αγώνα ούτε μία φορά!
Από την  άλλη, μοντελιστές που παίρνουν συχνά μέρος σε αγώνες τους βλέπουμε να κατεβαίνουν με το ίδιο (και πολλές φορές απλό) μοντέλο. Και αφού έχουν μάθει καλά αυτό και το πετάνε με άνεση δεν προχωρούν σε κάτι ανώτερο ή πιο σύνθετο. Και είναι και λογικό για να πούμε την αλήθεια. Αν έχεις ένα μοντέλο το οποίο δεν έχει πολλές απαιτήσεις  το πετάς χρόνια, το ξέρεις καλά και είναι αξιόπιστο και σου δίνει  καλές θέσεις στους αγώνες, γιατί να «παίξεις» με κάτι άλλο; Που είναι λοιπόν η εξέλιξη εδώ;
Δύο πράγματα χρειάζονται για να αναπτυχθεί ο scale μοντελισμός, όρεξη και μεράκι.
Ούτε αγώνες, ούτε πολλά λεφτά ούτε μεγάλο εργαστήριο, ούτε κα τι άλλο.
ΜΕΡΑΚΙ. Αυτό θέλουμε να δώσουμε στα νέα παιδιά. Και όχι αεροπλάνα από το ράφι.
Πιστεύω ότι οι φιλικές συναντήσεις, εκδηλώσεις και απλές επιδείξεις με ανοιχτές προσκλήσεις προς όλους σε όσο γίνετε περισσότερα μοντελοδρόμια και θα αναδείξουν  το είδος του μοντελισμού που εμείς αγαπάμε και θα προσελκύσουν νέα άτομα τα οποία θα δουν μοντέλα φτιαγμένα με μεράκι και αγάπη. Και θα συζητιόνται ανοιχτά και άνετα τεχνικές και τρόποι κατασκευής και επίσης θα μπορούν πολλοί να πετάξουν σε διαφορετικούς χώρους και τελικά να επιλέξουν για βάση τους αυτόν που τους ταιριάζει καλύτερα.
Και όλα τα παραπάνω χωρίς ανταγωνισμούς. Δεν μπαίνουμε σε ένα χόμπι για να ανταγωνιστούμε κάποιον ή κάποιους. Μπαίνουμε γιατί μας ευχαριστεί, μας χαλαρώνει και μας γεμίζει. Έχουμε ήδη στην ζωή μας από μικρά παιδιά να ανταγωνιστούμε πολλούς και σε διάφορες φάσεις της ζωής μας (εξετάσεις, δουλειά κλπ). γιατί να έχουμε αυτό το φορτίο και στο χόμπι μας; Για να αποδείξουμε ότι είμαστε καλύτεροι από τους άλλος; Για να πάρουμε την δόξα από τους άλλους; Σε τι; Στο χόμπι; Αυτό θέλουμε για να αναγνωριστούμε;
Αν μπαίνουμε σε ένα σπορ (ή χόμπι) για τον ανταγωνισμό, τότε μάλλον μιλάμε σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο. Ας είμαστε ειλικρινείς, δεν μιλάμε ούτε για άμυλα ούτε για φιλία. Μιλάμε για ανταγωνισμό.
Και για να υποστηρίξω την δική μου άποψη που δεν παίρνω (και δεν με ενδιαφέρει πια να πάρω – εκτός και αν κάτι αλλάξει ριζικά)  μέρος σε αγώνες, θα σας πω με κάθε ειλικρίνεια ότι πριν μερικά χρόνια το σκεφτόμουν σοβαρά να πάρω μέρος, έτσι για την εμπειρία. Αλλά όταν παρακολούθησα έναν – δύο αγώνες από κοντά και είδα κάποια «παρατράγουδα» (εγώ θα το έλεγα πολύ πιο χοντρά) και το ελληνικό μεγαλείο να βασιλεύει ακόμη και εκεί, όχι μόνο δεν με έπεισαν να συνεχίσω αλλά μάλλον κατάφεραν το ακριβώς αντίθετο.
Λοιπόν, δεν γράφω συχνά σε forum (για την ακρίβεια δεν γράφω σχεδόν καθόλου) αλλά εδώ το παράκανα! Ολόκληρη έκθεση έγραψα!
Αυτά. Ελπίζω να μην προσβάλω κανένα και αν το κάνω ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη. Δεν είναι εσκεμμένο.

Με φιλική και μόνο διάθεση                                         
Κώστας Μαρκόπουλος.


Αγαπητέ Κώστα.
Δίνω ιδιαίτερη σημασία στα γραφόμενά σου διότι είσαι ένας από τους καλυτέρους του "είδους" μας.
Κατ' αρχήν, η άμιλλα είναι ανταγωνισμός. Είναι ταυτόσημες έννοιες. Εν συννεχεία θα ήθελα να γίνεις περισσότερο αναλυτικός για τα "παρατράγουδα" και να μου πεις αν θα συμμετείχες σε αγώνες χωρίς "παρατράγουδα". Αν θα αποφάσιζες να συμμετέχεις, πες μας με ποιον τρόπο, κατά τη γνώμη σου, πιστεύεις ότι θα εξαλειφθούν .
42  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Παρασκευή, 17 Οκτ 2014, 17:50:07
Αγαπητοί φίλοι. Όλοι όσοι μέχρι στιγμής συμμετείχαμε σε αυτή την κουβέντα γνωριζόμαστε μεταξύ μας και αρκετά από αυτά τα έχουμε συζητήσει κατ' ιδίαν.
Αυτό που κατ΄αρχήν θεώρησα σημαντικό ήταν η ανάπτυξη των αγώνων scale. Είναι βέβαιο ότι η ανάπτυξη αυτή μπορεί να προκύψει μόνο με περισσότερες συμμετοχές. Και φυσικά δεν μπορεί κανείς να περιμένει συμμετοχές με το στανιό. Δεν ήταν αυτό το σκεπτικό μου ούτε και η πρόθεσή μου. Ποτέ δεν θεώρησα ότι κάποιος που απλά δεν του αρέσει η συμμετοχή σε αγώνες, με κάποιο τρόπο πρέπει να τον υποχρεώσουμε να μετέχει σε αυτούς. Απλά απορώ που πριν 10 χρόνια υπήρχαν πολλές συμμετοχές και τώρα όχι. Μην με παρεξηγείτε δεν είναι καθόλου η πρόθεσή μου να υποχρεώσω κανέναν να κάνει κάτι που δεν θέλει.
Τώρα επί προσωπικού:

Κώστα (CMarcop). Αν ήσουν στους τελευταίους αγώνες στη Λάρισσα και άκουγες με προσοχή τα όσα θα είχε να σου πει ως κριτική για το αεροπλάνο σου ο chairman της CIAM, Graham Kennedy, θα καταλάβαινες για ποιό λόγο και με ποιον τρόπο οι αγώνες σε βοηθούν να βελτιωθείς. Και όχι μόνο στην πτήση αλλά και στην κατασκευή. Θα σου αναφέρω ως συνολικό δικό μου συμπέρασμα, ότι σήμερα στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα μοντέλο που θα μπορούσε να βρεθεί στην πρώτη 20άδα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Και αυτό γιατί ομφαλοσκοπούμε και δεν ανοίγουμε το μάτι μας να δούμε λίγο πιο μακρυά. Θα προτιμούσα να ακούσω ότι χρειαζόμαστε τον Kennedy παρόντα στους αγώνες για τα επόμανα 5-6 χρόνια παρά το ότι οι αγώνες δεν βοηθούν στη βελτίωση των κατασκευαστικών και πτητικών ικανοτήτων μας. Διότι scale σημαίνει ακριβές αντίγραφο του αληθινού και όχι κάτι που απλά μοιάζει στο αληθινό. Πιστή αναπαραγωγή και όχι το φτιάχνω όπως με βολεύει.

Γιάννη (MOGOLOS)
Αν ήσουν στη Λάρισσα θα άκουγες από τον Kennedy ότι σε όλες τις χώρες (και στην Αγγλία) οι κανονισμοί που ισχύουν τοπικά είναι επιλογή της οικείας ομοσπονδίας διότι οι διεθνείς κανονισμοί είναι πολύ αυστηροί και περιοριστικοί με αποτέλεσμα να μειώνονται οι συμμετοχές. Για παράδειγμα στην Αγγλία δεν ισχύει η διαφοροποίηση μεταξύ ακροβατικών και μη ακροβατικών.

Δημήτρη (dgiatr)
Η μαγεία του χόμπυ  χάνεται άν μετέχεις με αποκλειστικό σκοπό το κύπελλο του νικητή. Όπως συχνά αρέσκομαι να λέω στον γυιό μου: "ένας αγώνας είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια νίκη".
Εν κατακλείδι, όλοι παραθέτετε λόγους για να μην μετέχει κάποιος σε αγώνες scale. Εγώ ρώτησα κάτι άλλο. Αν υπάρχουν λόγοι που σας αποτρέπουν από το να μετέχετε, αν και θα θέλατε, και πως μπορεί να αρθούν αυτοί οι λόγοι.

43  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Δευτέρα, 13 Οκτ 2014, 19:55:48
Προφανώς δεν τους ενδιαφέρει ο ανταγωνισμός, αλλά το hobby...

Πιστεύω ότι και όσοι ήταν παρόντες στον συγκεκριμένο αγώνα, τους ενδιέφερε πρωτίστως το hobby και το αντικείμενο του scale και λιγότερο ο "ανταγωνισμός". Καλός ο αγώνας και η δυνατότητα ανταγωνισμού, αλλά ήταν σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με την παρέα και την παρακολούθηση scale πτήσεων από scale μοντέλα...

Σε ότι αφορά στην αρχική ερώτηση του Παντελή, μου προκαλεί και εμένα απορία, αν και εκτιμώ ότι η προσπάθεια και ο χρόνος που απαιτείται για την κατασκευή, το σωστό τριμάρισμα και την προπόνηση για αγωνιστική πτήση, δεν είναι πλέον εύκολα διαθέσιμη από τους περισσότερους...

Δεν νομίζω ότι μια νέα κατηγορία ή συγχώνευση θα οδηγούσε κάπου. Περισσότερο πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει η διαφήμιση από στόμα σε στόμα ότι οι Πανελλήνιοι ήταν μι πετυχημένη εκδήλωση, παρά τις σχετικά λίγες συμμετοχές, ειδικά στην F4C.

Από την πλευρά μου, έστω και την μία μέρα που μπόρεσα να παραβρεθώ, το ευχαριστήθηκα και ευχαρίστως και του χρόνου.

gkan
Αγαπητέ Γιώργο,
κατ΄αρχήν θα ήθελα να εκφράσω και από αυτό το βήμα  τη χαρά μου που βρεθήκαμε ξανά σε αγώνες scale.
Για το θέμα της συγχώνευσης των κατηγοριών που πρότεινα, στηρίζεται στην άποψη ότι όσο λιγότερες προϋποθέσεις τίθενται τόσο περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι συμμετέχοντες. Καταργώντας μάλιστα τον περιορισμό των 15kg ανοίγει ακόμη περισσότερο το "target group", δεδομένου ότι υπάρχουν πολλά μεγάλα ARF υψηλής ποιότητας στα οποία οι ιδιοκτήτες τους έχουν ρίξει πολλή και αξιόλογη δουλειά. Κατανοώ τα θέματα που προκύπτουν για την F4C και το κριτήριο αλλά το βασικότερο ζήτημα σήμερα είναι να γίνονται κανονικοί αγώνες και όχι να συντηρούμε κατηγορίες που φέρνουν 2-3 συμμετοχές. Παρά ταύτα όμως, σχεδόν κανείς μέχρι στιγμής δεν εξέφρασε άποψη για το θέμα (θετική ή αρνητική). Οπότε πιθανότατα να έχεις δίκιο στην άποψη που εξέφρασες περί αλλαγής κανονισμών.
Ελπίζω να ακουστούν και άλλες γνώμες. Είναι πολλοί οι αερομοντελιστές που διαθέτουν περίφημα scale μοντέλα και είναι κρίμα που δεν τιμούν με την παρουσία τους τους αγώνες. Θα περιμένω να συμμετέχουν στην κουβέντα μας.
44  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Τρίτη, 7 Οκτ 2014, 16:48:26
Αγαπητέ Παντελή,
κατ' αρχάς συγχαρητήρια για την νίκη σου.

Ναι οι ιδέες για βελτίωση χρειάζονται , και οι αποφάσεις θα ακολουθήσουν, στις GR έχουμε εμείς τον λόγο.

Αυτό που όμως θα ήθελα να γνωρίζω και φυσικά όλοι θα το ήθελαν, είναι να μας πουν οι συνάδελφοι που ασχολούνται με scale, γιατί δεν συμμετέχουν στους αγώνες.

Αυτοί έχουν και τον πρώτο λόγο να προτείνουν τι δεν τους αρέσει για να φύγει ή τι τους αρέσει για να προστεθεί.

Προφανώς δεν τους ενδιαφέρει ο ανταγωνισμός, αλλά το hobby...

Φίλε Γιάννη, είναι πολύ πιθανό να είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λες. Αυτό όμως δεν εξηγεί το λόγο για τον οποίο πριν 10 χρόνια στους αγώνες scale γινόταν το αδιαχώρητο. Σίγουρα δεν έχουν γεράσει τόσο (ούτε πολύ περισσότερο πεθάνει) τόσοι καλοί μοντελιστές που έδιναν το παρόν τότε και σήμερα δεν αποφασίζουν να έλθουν. Εγώ είμαι σχετικά νέος και δεν έχω άποψη για το τι συνέβη και δεν θέλουν να συμμετέχουν. Θα τους ήθελα όμως εκεί.
 Και μην ξεχνάτε ότι, πέρα και πάνω από ο,τιδήποτε άλλο, οι αγώνες και στην διαδικασία της προετοιμασίας και στην καθαρά αγωνιστική διαδικασία, είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας. Άλλωστε πάντα η αξία του ηττημένου είναι εκείνη που δίνει δόξα στο νικητή.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Παντελής
45  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale) / Κλίμακος (scale) F4C και semi scale / Απ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ SCALE στις: Δευτέρα, 6 Οκτ 2014, 19:23:47
Αγαπητέ Παντελή,
κατ' αρχάς συγχαρητήρια για την νίκη σου.

Ναι οι ιδέες για βελτίωση χρειάζονται , και οι αποφάσεις θα ακολουθήσουν, στις GR έχουμε εμείς τον λόγο.

Αυτό που όμως θα ήθελα να γνωρίζω και φυσικά όλοι θα το ήθελαν, είναι να μας πουν οι συνάδελφοι που ασχολούνται με scale, γιατί δεν συμμετέχουν στους αγώνες.

Αυτοί έχουν και τον πρώτο λόγο να προτείνουν τι δεν τους αρέσει για να φύγει ή τι τους αρέσει για να προστεθεί.

Πολύ σωστά. Εγώ απλά προσπαθώ να ανιχνεύσω τις αιτίες.
Ευχαριστώ πολύ για τα συγχαρητήρια. Όμως σε κατηγορία με 2 συμμετοχές η νίκη είναι άνευ ουσίας.
Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.495 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.