Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.172 μηνύματα σε 11.305 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 19 Οκτ 2017, 21:12:22

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: [1]
1  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: MEGA: Κοινωνία ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ - Αφιέρωμα στα Τ/Κ ελικόπτερα στις: Τετάρτη, 2 Μάι 2007, 09:16:00
"Rock journalism is people who can't write, interviewing people who can't talk, for people who can't read."
Είπε κάποτε ο μουσικός, συνθέτης και ερμηνευτής Frank Zappa (1940 - 1993).
Ειδικά για την πατρίδα μας αν εκλείψει η πρώτη λέξη (Rock), το (Ζάππειο) γνωμικό θα είναι ακόμα πιο ακριβές.
Η μήπως όχι;
2  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: Αεροβιντεοσκόπηση στις: Πέμπτη, 18 Μάι 2006, 23:06:57
Χαίρεται κύριοι.

Θα καταγράψω όσο πιο σύντομα και περιεκτικά τις εμπειρίες μου με το Easystar και τις αεροβιντεοσκοπήσεις.
Ήταν το πρώτο μοντέλο που προμηθεύτηκα. Άσχετος με το αντικείμενο, και κατόπιν συμβουλών από τον Evan (o οποίος έπειτα από μια χαμένη 30κονταετία αποφάσισε να καλύψει ασθμένως τον χαμένο χρόνο), αποφασίσθηκε ότι ήταν το καταλληλότερο προκειμένου να ξεκινήσει κάποιος.
Μονταρίστηκε εύκολα και γρήγορα, ακόμα και από ένα αδαή όπως εγώ, που ακολούθησε όμως πιστά τις παρεχόμενες οδηγίες του κιτ.
Μολοντούτο, αυτή ήταν η πρώτη και η τελευταία δραστηριότητα, όπου τηρήθηκε ένα πρωτόκολλο συμμόρφωσης με τις νουθεσίες των εμπειροτέρων. 
Αντί λοιπόν την πρώτη φορά που πέταξε, να ακολουθήσω την κλασσική συμβουλή να σετάρει και να τριμάρει το μοντέλο κάποιος έμπειρος, εγώ έκανα του κεφαλιού μου και φυσικά το έσπασα. Θέμα ασφάλειας δεν τίθεται διότι εκεί που πετάμε δεν υπάρχει ανθρώπινη παρουσία ή περιουσία σε μεγάλη ακτίνα, οπότε αποδέκτες της κουταμάρας μου δεν θα ήταν παρά το μοντέλο και εγώ.
Το έδαφος, εις το διηνεκές, αποδείχθηκε σκληρός αντίπαλος για το Easy star, αλλά και το elapor πολύ φιλικό υλικό για τους ατζαμήδες. Η κυανοακριλική κόλα και τα διάφορα αυτοκόλλητα tapes αποδείχτηκαν οι καλύτεροι σύμμαχοι  του α.α. (ατίθασου άσχετου). Η δυνατότητα που σου παρέχει να αποκαθιστάς γρήγορα και εύκολα πολύ βαριά τραύματα, μετατρέπεται στον ισχυρότερο σύμμαχο των νέων μοντελιστών.
Με το συγκεκριμένο μοντέλο λοιπόν, μείναμε 57 μέρες μαζί, αφού το συνέλεξα από δένδρα γκρεμούς, λάσπες, χιόνια και κάθε φυσικό εμπόδιο. Πετάξαμε συνολικά 3ώρες και 55 λεπτά, (εκ των οποίων τα 10 λεπτά ήταν με on board camera) που κατανεμήθηκαν σε 39 εξόδους.   
Λειτούργησε κυριολεκτικά μέχρι τελικής πτήσεως και πτώσεως, αφού από τις αλλεπάλληλες συγκρούσεις είχε αλλάξει σχήμα και τα πτητικά χαρακτηριστικά είχαν ολότελα αλλοιωθεί.
Αντικαταστάθηκε με ένα μεταχειρισμένο, το Easystar II, (σε άριστη κατάσταση αυτό του evan) το οποίο ξεκίνησε την πολύπαθη καριέρα του ανήμερα Πρωταπριλιά.
Από τότε έως σήμερα (58 ημέρες) έχει πραγματοποιήσει 54 εξόδους και έχει γράψει 22 ώρες και 10 λεπτά πτήσης εκ των οποίων τα 18 με on board camera. (διάρκεια μεγαλύτερου on board video 3΄52΄΄)
Στο χρονικό διάστημα αυτό:
- Έχει σηκωθεί, με κάθε είδους αέρα, με βροχή , με ομίχλη, ακόμα και την νύκτα (σχεδόν).
- Έχει μείνει στον αέρα πάνω από μισή ώρα με μπαταρία NiMh (ιδιοκατασκευή με 7στοιχεία AΑ, 2050 mA),
- Το έχω χάσει (μια φορά χωρίς να καταλάβω πως και γιατί) και το βρήκα έπειτα από 10λεπτο πάνω σε παρακείμενη μουριά (ότι έβγαζε φύλλα),
- Σε ανάποδη πτήση έχει φύγει η μπαταρία, πέφτοντας στο έδαφος και ακολούθησε αυτό πολύ αργά ακουμπώντας στη γη πολύ μαλακά, ανάποδα. (η μπαταρία βρέθηκε)
- Με την κάμερα on board έχει πετάξει σε σχηματισμό με το Formosa αλλά και το Beaver του evan. (Σύντομα πλανάκια αλλά ζουμερά).
- Έχει οδηγηθεί πάνω από μεγάλη εστία φωτιάς (καίγανε κλαδιά από κλαδέματα) και ευχαριστήθηκε ...θερμικό.
Σε όλη αυτή την κατάσταση, που ίσως είναι αντικείμενο της ιατρικής επιστήμης (& της ψυχιατρικής ειδικότητας) να προσθέσω τα εξής στοιχεία που αφορούν και τα 2 Easystar:
-   Κάθε λεπτό πτήσης στοίχισε (μέχρι στιγμής) 0,45e
-   Σε κάθε έξοδο αναλογούν 16λεπτά 20 δεύτερα πτήσης κατά μέσο όρο
-   90 λεπτά είναι το ρεκόρ πτήσης σε μια έξοδο (16/4ου) με 2 ΝιΜΗ 1050 mA, 1 NiCd 800mA, 1 NiCd 1000mA & 1 NiMH 2050mA.
-   Έχει σηκωθεί από 14 διαφορετικά σημεία.
-   Έχει προσγειωθεί ή πέσει σε πολύ περισσότερα
-   Η τοποθέτηση της κάμερας (cooplix 5200) επιβαρύνει, το μοντέλο σε βάρος κατά 30%
-   Έχουν αρχειοθετηθεί περισσότερα από 1,2 GB φωτογραφιών και video από πτήσεις και επισκευές
Όλων των ανωτέρω λαμβανομένων υπ’ όψιν, προσωπικώς καταλήγω στο αβίαστο συμπέρασμα πως αν δεν συγκέντρωνε τα παραπάνω προσόντα, πιθανότατα δεν θα είχα ποτέ μου πετάξει μοντέλο.
Προφανώς, αντιλαμβάνομαι  ότι αυτό ΔΕΝ θα ήταν καθόλου κακό για τον μοντελισμό, βεβαίως, βεβαίως...

(το μεγαλύτερο κακό για τον μοντελισμό όμως, είναι ότι τόσο ένα Formosa όσο και ένα Easy Glider electric αναμένουν –πάνω στο πάγκο- το κύκνειο άσμα του Easy star II προκειμένου να μονταριστούν...)


                                                                                                                                        Νικόλας Σ. Ζαλμάς

Υ.Γ. επιφυλάσσομαι μόλις βρω χρόνο να μοντάρω ένα βιντεάκι με τις καλύτερες στιγμές  των Easystar, από τις on board camera πτήσεις!

μέσα στη γενικότερη σύγχυση (και τρικυμία), θαρρώ ότι το συγκεκριμένο "κομμάτι" θα ταίριαζε πιο πολύ στο
http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=459.0
όπως και ο manos skg δικαίως με προτρέπει.
Ίσως θα ήταν σκόπιμο να μεταφερθεί εκεί...
3  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: Αεροβιντεοσκόπηση στις: Τετάρτη, 8 Μάρ 2006, 19:05:47
Για τον "Dinos" (που ρώτησε) αλλά και για κάθε άλλον ενδιαφερόμενο το video με την on board camera επί του Easystar,
βρίσκεται εδω: http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?action=tpmod;dl=item25
Για τον "Filivo" , που ενδιαφέρθηκε να μάθει, η συνήθης τοποθεσία πτήσης είναι το Πεντελικόν και τα εγκαταλελειμμένα νταμάρια του.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες όμως ήταν και μερικές πτήσεις στην ορεινή Παρνασσίδα, στα 1150 μέτρα υψόμετρο με
φόντο το χιονισμένο Γεροντόβραχο. (όρα φωτό) 
4  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: περί βίντεο. στις: Τετάρτη, 8 Μάρ 2006, 13:41:51
Το βιντεάκι (μόλις 2,6 Μb) έχει ήδη σταλεί στον administrator με την παράκληση να το "ανεβάσει"
5  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Αεροβιντεοσκόπηση στις: Τετάρτη, 8 Μάρ 2006, 09:18:03
...On board camera

Σαν μωρό παιδί, που ακόμα δεν έμαθε να περπατά κι επιθυμεί να τρέξει.
Κάπως έτσι ένοιωσα, αφού ακόμα δεν καταφέρνω καλά  - καλά να προσγειώσω το πολύπαθο easystar εκεί που θέλω, αλλά βλέποντας τους αλλοδαπούς «συναδέλφους» να πατεντάρουν τόσα πράγματα, μου γεννήθηκε η επιθυμία για μια υπερβολή.
Αφαιρέθηκε λοιπόν η καλύπτρα, τοποθετήθηκε στη βάση της ατράκτου αφρώδες υλικό συσκευασίας και με ένα τόσο πρωτόλειο όσο και απλό σύστημα από λαστιχάκια και υφασμάτινες αυτοκόλλητες ταινίες, στερεώθηκε μια Cooplix 5200. (όρα φωτό) που έβλεπε από αριστερά.
Με βάρος περίπου στα 180 γρ. η επιβάρυνση ήταν του επιπέδου του 25% μια και το βάρος του easystar  είναι κοντά στα 700 γρ.
Tα υπόλοιπα ήταν ευκολότερα. Δεν χρησιμοποιήθηκε σερβομηχανισμός για να δοθεί εντολή φωτογράφησης ή βιντεοσκόπησης.
Επιλέχτηκε το video mode. Aμέσως μετά τον τελικό έλεγχο, πατήθηκε το record, άρχισε η καταγραφή και τα επόμενα δευτερόλεπτα το σύνολο βρέθηκε στον αέρα.
Η συμπεριφορά του ήταν υποδειγματική, αν και σημαντικά βαρύτερο, πλην όμως καλά ζυγισμένο. Με άνεμους έντασης 3 περίπου μποφόρ νοτιοδυτικών διευθύνσεων, το easystar σηκώθηκε ομαλά και συνέχισε σχετικά ήρεμα. Εκτέλεσε μια αριστερή στροφή ώστε να έχει πλούσιο θέμα η κάμερα συχνά με ιδιαίτερη κλίση προς την μεριά της, ώστε να καταγράφει το έδαφος. Μέσα στο κάδρο βρισκόταν και τμήμα της αριστερής φτερούγας.
Με το θάρρος της αγνοίας που διακρίνει όλους τους νεοφώτιστους και με δεδομένη  την ευφορία της στιγμής επιχειρήθηκε και εκτελέστηκε και ένα loop, πλην όμως η τροχιά ήταν σημαντικά πιο ανοικτή, προφανώς λόγω του επιπλέον βάρους.
Η πτήση κράτησε μόνον 70 δεύτερα. Στο σημείο προσγείωσης σταμάτησε (χειροκίνητα) η εγγραφή. Συνολικά είχαν εγγραφεί 95 sec σε ένα αρχείο 136 Mb. (Ήταν πολλά τα 295 € της Cooplix να συνεχίσουν να διακυβεύονται από έναν rookie.)
Οι απογευματινές πτήσεις όμως συνεχίστηκαν, άνευ κάμερας, μέχρι εξαντλήσεως των συσσωρευτών και έως τελικής πτήσεως μα και …πτώσεως.
Όταν φτιάξει ο καιρός, θα επιχειρηθεί πάλι κάτι παρόμοιο, με σκοπό μια μακρύτερη διάρκεια πτήσης αλλά και άλλη γωνία βιντεοσκόπησης.

Νικόλας Σ. Ζαλμάς.

Υ. Γ. Η εικόνα και το μικρό βιντεάκι (το οποίο μονταρίστηκε για να μικρύνει και να αλλάξει ανάλυση προκειμένου να φιλοξενηθεί στο site) μαρτυρούν την προσπάθεια… 

6  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Μικρό (εικονογραφημένο) χρονικό. στις: Παρασκευή, 17 Φεβ 2006, 10:00:18
Τα πρώτα βήματα του νεοφώτιστου μοντελιστή δεν εξαρτώνται μόνον από τις δεξιότητες του. Είναι και θέμα χαρακτήρα.
Όσο πιο συγκροτημένος και πειθαρχημένος είναι, τόσο λιγότερες και μικρότερες ζημιές θα αντιμετωπίσει.
Όσο πιο παρορμητικός και ανυπάκουος (στις συμβουλές των εμπειροτέρων, αλλά και στην κοινή λογική) τόσο περισσότερες και σημαντικότερες απώλειες θα αντικρίσει.
Οι δεξιότητες είναι κάτι που αλλάζει, που βελτιώνεται.
Αντίθετα, ο χαρακτήρας είναι ίσως η μόνη εξαίρεση, στη πάνσοφη «Ηρακλείτειο» ρήση «Τα πάντα ρεί». Στέκει πεισματικά αμετακίνητος, απαράλλαχτος, στα ραπίσματα των εμπειριών, στα μονοπάτια του χρόνου. Εξ ου και το εξ ίσου σοφό λαϊκό απόφθευγμα «αλλάζει (ρε) ο άνθρωπος;»
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, σε δύο μόλις εβδομάδες όπου έλαβαν χώρα έξι πτήσεις, ένας (όψιμος) νεοφώτιστος, παρορμητικός και ανυπάκουος χαρακτήρας έχει να παρουσιάσει μια μεγάλη συλλογή από πτώσεις, ζημιές και αναποδιές.
Παρατίθενται εδώ ως απόπειρα και συνετισμού - αποτροπής άλλων, κάπως περισσότερο ευπειθών αλλά και ως μια απόδειξη (μάλλον άγονης) αυτογνωσίας

2. Την πολύ πρώτη μέρα – έξοδο ο πρωτάρης μας, δεν μπήκε στον κόπο να ερευνήσει αν το δύσμοιρο Easystar είχε σωστά τριμαρισμένο το ruder… Έγινε και το αναπόφευκτο μπέρδεμα με δεξί – αριστερά όταν σου έρχεται το μοντέλο. Ιδού το αποτέλεσμα.
8. Τέταρτη έξοδος. Ο εξάδελφος μου το είχε ρητά αναφέρει. «Μην το πετάς όταν φυσά. Τουλάχιστον αυτό το μοντέλο, τουλάχιστον μέχρι να μάθεις.»
Επιδεικτικά τον αγνόησα. Το τίμημα το (ξανα-κατέβαλε) η άτρακτος και το δεξί φτερό.

Ελπίζω να βοήθησα όσους (ανυπόμονους) νεοφώτιστους που η ισχυρή επιθυμία τους να πετάξουν, τους κάνει να αγνοούν αποδεδειγμένα αξιώματα…

Νικόλας Σ. Ζαλμάς

Υ.Γ. Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα
   
7  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Η ομολογία ενός όψιμου νεοφώτιστου. στις: Τρίτη, 14 Φεβ 2006, 21:00:19
Χαμένη κάπου στην αχλή του παρελθόντος, ανακατεμένη με τόσες άλλες αναμνήσεις εδέησε να αναδυθεί κι’ αυτή, αλλά με τον πλέον κατάλληλο τρόπο.
Ήταν κάτι σαν οικογενειακή υπόθεση. Τόσο ο, όχι και πολύ πρεσβύτερος, θείος όσο και ο σχεδόν συνομήλικος εξάδελφος είχαν πολλές εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, ώρες βάλει πάνω της.
Δικαιολογημένα άλλωστε αφού, μεσολάβησαν ουκ ολίγα χρόνια από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 ώς τα μέσα εκείνης του ’90, οπότε σαν να την ξέχασαν ακόμα και αυτοί οι δύο πιστοί της αγαπημένοι.
Αυτό που ενθυμούμαι από εκείνα τα πολύ πρώτα χρόνια είναι η περίεργη οσμή από τα καύσιμα, η πτητική αλλά ταυτόχρονα λιπώδης υφή τους, η εξαιρετική μυρουδιά του καυσαερίου (καστορέλαιο γαρ) και ένα πλήθος από όρους που δεν έδειξα ιδιαίτερη προθυμία να αποκωδικοποιήσω.
Κύλησε ο χρόνος, ακροβατώντας όπως πάντα πάνω στις ζωές των ανθρώπων, ανάμεσα στο ευχάριστο και στο δυσάρεστο και πως το έφερε η τύχη (κάποιοι κάνουν λόγο για μοίρα, άλλοι για D.N.A.) και χωρίς να το πολυκαταλάβω βρέθηκα και γω στη δίνη της.
Συνέχισα, συνεπαρμένος, προσπαθώντας να καταλάβω, να μοντάρω, προσπαθώντας να πετάξω. Φυσικά, μπερδεύτηκα, μετά ξεμπερδεύτηκα, ακολούθως χάρηκα, κατόπιν πέταξα, ασφαλώς το έσπασα αλλά περιέργως δεν απογοητεύτηκα και μέσα σε 24 ώρες ξαναγύρισα.
Ιδού λοιπόν μετά από ένα σχεδόν μήνα συζητήσεων, διαπραγματεύσεων, εργασιών και πτήσεων βρήκα άλλη μια αιτία να ψάχνω για άπνοια και για καλές καιρικές συνθήκες.
Δεν μπορώ να ξέρω πόσο καιρό θα μείνουμε μαζί. Δεν θέλω ούτε να προβλέψω.
Αυτό όμως που πρέπει να καταθέσω, είναι η ακρίβεια που απαιτείται, το λαμπρό συναίσθημα όταν η κατασκευή (σου) πλέει με χάρη στο γαλάζιο στερέωμα και τελικά η αίσθηση της ισορροπίας και της πλήρωσης που νοιώθεις όταν επιστρέφει πειθήνια κοντά σου. Πράγμα βεβαίως που γίνεται ή σπάνια ή τυχαία, αλλά αν γινόταν διαφορετικά τι είδους νεοφώτιστος θα ήσουν;
Σίγουρα όχι όψιμος…


Νικόλας Σ. Ζαλμάς

F1. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την νεότερη γενιά που (προσαρμοσμένη εξ απαλών ονύχων εις τα joystick τε και joypad) έχει άνεση από την πρώτη στιγμή. Στην εικόνα Ευάγγελος Μιχαηλίδης (αριστερά) και ο νεότερος Δημήτρης στις πρώτες τους εξορμήσεις με τον ιπτάμενο σκίουρο.
F2. Τι χαρά να βλέπεις το easystar να ταλαντεύεται, να ταλαιπωρείται από κάθε ριπή του ανέμου, αλλά τελικά να επιστρέφει πίσω έστω και συχνά βασανισμένο από αλλοπρόσαλλες εντολές! 



Σελίδες: [1]
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.302 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.