Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
284.222 μηνύματα σε 11.306 θέματα από 5.929 Μέλη / Τελευταίο μέλος: ΠαύλοςΣαλόνικα
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Σάββατο, 21 Οκτ 2017, 20:53:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 11
1  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Υλικά, εργαλεία και τεχνικές / Απ: Κατασκευη πτερυγας Extra 300s στις: Τρίτη, 7 Ιούλ 2015, 21:38:53
Αεροτομή μπορείς να δοκιμάσεις NACA0014.

Τα μήκη των ribs σε τραπεζοειδή πτέρυγα :
Αν κάθε ημιπτέρυγα έχει Ν ribs  (άρα Ν-2 ενδιάμεσα + 2 ακραία), τοποθετημένα σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους, η ρίζα έχει χορδή C και το άκρο έχει χορδή c, τότε η χορδή  χ(i)ι κάθε ενδιάμεσου rib (ι), (από τη ρίζα προς το άκρο θα είναι 
χ (ι)  = C - i*(C-c)/N, όπου ι είναι από 1 μέχρι Ν-1
π.χ. ρίζα 25 cm, άκρο 15 cm, 7 ribs
το δεύτερο rib (i=1) έχει x1= 25- 1*(25-14)/7 και ούτω καθεξής μέχρι ι=6.

Για την διάταξη των ribs καλύτερα να αντιγραφεί το αρχικό φτερό.
Ακόμα καλύτερα: υπολογισμοί με το πρόγραμμα profili ή trackfoil (free version).

Μπορείς να δείς και εδώ http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=7028.0
Καλή κατασκευή


2  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Εκπαιδευτικά - Trainers / Απ: ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ E-starter? στις: Τετάρτη, 27 Μάι 2015, 21:56:12
Καλησπέρα,
διαθέτω ένα estarter για πώληση με μοτερ Dualsky 55 g 980kv, προπέλα apc-e 9*6, spinner, Dualsky 18A speed controller, 3x scannerrc servos 1,6kg.cm. Το είχα στήσει προσεκτικά και πετούσε καλά. Κάθεται εδώ και τρια χρόνια. 70 €. Αθήνα, νότια προάστια.
επικοινωνία με pm
Χαιρετισμούς
3  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Eικονογράφηση του β'παγκοσμίου πολέμου στους αιθέρες στις: Πέμπτη, 28 Μάρ 2013, 22:59:44
Πέτυχα αυτό το άλμπουμ που νομίζω ότι θα αρέσει σε όλους τους λάτρεις των μοντέλων κλίμακας του WW-II.
http://www.jivaro-models.org/pps/planes_world_war2.pps
4  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Υλικά, εργαλεία και τεχνικές / Απ: Πως γεμίζει το κενό; στις: Σάββατο, 23 Φεβ 2013, 14:16:58
Παρόμοια με τη λύση του κ. Παπαδόπουλου: ο σωλήνας carbon μπορεί να τυλιχτεί με χαρτί ολόκληρος, μέχρι να αποκτήσει τη σωστή διάμετρο.
5  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: Ερώτηση για Πτερυγικό Φόρτο (wing loading) στις: Τρίτη, 16 Οκτ 2012, 00:15:30
Τα μπάλσινα ARF αυτού του μεγέθους έχουν συνήθως φόρτιση 60-70 g/dm2 (γραμμάρια/τετ.παλάμη) και χρειάζονται 0.60 2Τ κινητήρα. Ο χαρακτήρας του εκπαιδευτικού προκύπτει κυρίως από τη γεωμετρία, αλλά και από τη σχετικά χαμηλή φόρτιση.
6  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα / Απ: Χαρακτηριστικά αεροτομών. στις: Παρασκευή, 8 Ιούν 2012, 11:23:21
Για τα ακροβατικά με συμμετρικές αεροτομές, νομίζω ότι το είδος δίεδρου που χρειάζεται το φτερό εξαρτάται από το σημείο που θέλουμε να βρίσκεται το κατακόρυφο κέντρο πιέσεων στην άτρακτο. Οι μεταβλητές είναι το ύψος τοποθέτησης του φτερου στην άτρακτο, πόσο οπισθοκλινής είναι η πτέρυγα, αν έχει δίεδρο το stab, η διαμήκης δίεδρος, και το σχήμα της ατράκτου, ακόμα και το σχήμα του fin.
Από οπτική παρατήρηση έχω συμπεράνει ότι τα pattern έχουν εμφανή δίεδρο. Τα ακροβατικά τύπου extra, edge, cap ευθυγραμμίζουν τις αεροτομές πάνω, χωρίς άλλη δίεδρο. Τα Yak, sukhoi ευθυγραμμίζουν στη μέση. Τα καθαρόαιμα 3d ycd, hype έχουν ουσιαστικά ορθογώνιο φτερό και 0 δίεδρο.
Σε τραπεζοειδή φτερά το άλλο που γίνεται είναι η χρήση αεροτομής μεταβλητού πάχους (πχ. 12% στη ρίζα 14% στο tip) , οπότε το μέγεθος αυτής της διέδρου μικραίνει, ανάλογα και με το λόγο μήκους άκρου/ρίζας. Η παχύτερη αεροτομή στο tip περιορίζει το tip stall χωρίς χρήση washout.
7  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Εκπαιδευτικά - Trainers / Απ: Νέος τηλέμαχος!! στις: Πέμπτη, 5 Απρ 2012, 23:34:50
Αφού θέλεις να τα καταφέρεις μόνος, ας πω κι εγώ μια συμβουλή που εμένα τουλάχιστον με είχε βοηθήσει. Αφορά τον προσανατολισμό.
Να πετάξεις πρωί ή νωρίς απόγευμα (όχι ο ήλιος στην κορυφή). Να έχεις την πλάτη σου στον ήλιο και το μοντέλο να είναι πάντα ψηλά και μπροστά σου για να το βλέπεις καλά. Αν βρεθεί χαμηλά και μακριά το έχεις χάσει. Επίσης πιθανόν να το χάσεις αν βρεθεί πολύ ψηλά (πάνω από το κεφάλι σου). Να θυμάσαι: μπροστά και ψηλά.
Επίσης εννοείται ότι ο άνεμος (πάνω από 2bft) δεν βοηθά. Ούτε δέντρα που τυχόν υπάρχουν τριγύρω.
Εκτός από το κέντρο βάρους, μπορείς να ελέγξεις και εάν η έλικα που χρησιμοποιείς ταιριάζει με το βάρος και τον πτερυγικό φόρτο του μοντέλου και δεν του δίνει άσκοπα μεγάλη ταχύτητα - που δεν σου χρειάζεται στα πρώτα βήματα.
Αν καταφέρεις να τον σηκώσεις ψηλά, ο καλοφτιαγμένος Τηλέμαχος πετάει μόνος του.
Καλή τύχη
8  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: Μπορούν να επισκευαστούν αυτά τα σέρβο ? στις: Δευτέρα, 2 Απρ 2012, 20:32:28
"υπάρχει και αυτή η λύση αν δεν θέλει κάποιο να γλιτώσει τα χρήματα για την αγορά νέων γραναζιών"

Συμφωνώ με papabil (αν και το έχω κάνει,  και λειτουργεί 2 χρόνια τώρα, στο γκάζι και με περιορισμένο travel.  Δεν πετάμε τίποτα.)

Για λίπανση υπάρχει ένα λευκό γράσσο της hitec. Υποθέτω οποιοδήποτε υψηλής ποιότητας γράσσο είναι κατάλληλο για μεταλλικά γρανάζια.



9  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Ηλεκτρονικά / Απ: Μπορούν να επισκευαστούν αυτά τα σέρβο ? στις: Κυριακή, 1 Απρ 2012, 21:36:15
Μου φαίνεται ότι γυρίζουν γιατί απλώς δεν βρίσκουν το κέντρο τους γιατί δεν συμπλέκουν λόγω της κατεστραμμένης οδόντωσης. Απ΄ότι καταλαβαίνω έχεις άλλα δύο ίδια που δεν έχουν πρόβλημα. Πριν αναζητήσες καινούργια γρανάζια μπορείς να αντακαταστήσεις τα φθαρμένα με τα καλά από τα άλλα σερβο για να δεις αν υπάρχει και αλλού πρόβλημα.
10  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight / Απ: Comper swift από λαστιχοκίνητο σε ηλεκτρικό στις: Σάββατο, 4 Φεβ 2012, 09:02:48
Ωραία προσπάθεια. Εχω ένα αντίστοιχο project  για hurricane (που παραμένει project εδώ και τρια χρόνια...).
Σε τι συνολικό βάρος στοχεύεις ; Θα είναι επαρκές το drive του minium ;

11  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Υλικά, εργαλεία και τεχνικές / Απ: Πώς να το επισκευάσω ? στις: Τετάρτη, 25 Ιαν 2012, 21:45:34
Ευθείες σε αεροπορικό κοντρα πλακε 2mm και σε κοινό των 3 mm έχω κόψει με χοντρό κοπίδι/φαλτσέτα (αυτό που κόβουν μοκέτες) και οδηγό μεταλλικό χάρακα. Θέλει όμως πολλά περάσματα και δύναμη. Για τα σκαλοπάτια, τρύπες κλπ λεπτομέρειες έχω χρησιμοποιήσει πριονάκι ξυλοκοπτικής όπως ανέφερες, κοπίδι x-acto στις γωνίες, τριμάρισμα με λίμες μοντελισμού και πολλές δοκιμές αν τα κομμάτια  κουμπώνουν. Οπως αναφέρθηκε, στις επιφάνειες που ενδιαφέρει η ακρίβεια πάντα κόβουμε λίγο πιο έξω από τη γραμμή (0,3-0,5mm) και τριμάρουμε με τρίψιμο.  http://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=7028.0
Στο πριονάκι ξυλοκοπτικής, η στρογγυλή λάμα που κόβει σε όλες τις κατευθύνσεις δεν βγάζει καλές ευθείες.
Πάντως  2mm αεροπορικό κοντρα για το engine box του Mini inspireπερισσεύει σε αντοχή. Για μοτέρ 350W εχω χρησιμοποιήσει 3 mm λεύκα που έχει τα 2/3 του βάρους ανά μονάδα επιφάνειας και είναι πολύ μαλακότερη.
Καλή επισκευή.
12  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Slowflyers & Parkflyers - Indoor & Microlight / Απ: Δέκτης για indoor στις: Τρίτη, 8 Νοέ 2011, 09:46:16
Απ΄ότι ξέρω συμβατοί με FASST είναι οι δέκτες της Frsky, που όταν τους αφαιρεθεί το κουτί είναι <10g
Indoor δεν είναι μόνο η κλάση των 20-30 g όμως. Είναι π.χ. και τα f3p που είναι 150+ g και δέχονται "συνηθισμένο" εξοπλισμό (servo 3-5g, 2-3S μπαταρίες 10-20 g μοτερ κλπ).
13  Η αγορά αερομοντελλιστικού υλικού / Ο Ελληνας αερομοντελλιστής και η αγορά υλικών / Απ: Που θα βρώ spiner και φύλλα προπέλας? στις: Παρασκευή, 23 Σεπ 2011, 21:12:50
http://www.bw-design.be/shop/product/7035-ray-turbo-spinner/

http://www.bw-design.be/shop/product/9x5-cam-folding-blades/

http://www.bw-design.be/shop/product/10x6-cam-folding-blades/

και ένα Graupner hub χωρίς το spinner

διατίθενται για πώληση - περιοχή Γλυφάδα 69 46 46 99 14

Αν ψάχνεις για καινούργια, ρώτησε στον Ιωνα, PMC, στο Παγκράτι 210-75.14.011
14  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Βιβλία και περιοδικά - Θεωρητικά θέματα / Απ: Χαρακτηριστικά αεροτομών. στις: Παρασκευή, 16 Σεπ 2011, 10:48:43
1. Ναι, αφού το χαρακτηριστικό μήκος που υπάρχει στον τύπο υπολογισμού του Re (έτσι γράφεται στη βιβλιογραφία) είναι η χορδή και είναι στον αριθμητή.

2. Αν απόδοση= μέγιστο L/D (άντωση/οπισθέλκουσα) τότε όχι. Ενα στενό/μακρύ φτερό έχει καλύτερο L/D από ένα κοντό/πλατύ ίδιου εμβαδού και γεωμετρικά όμοιου σχήματος λόγω μικρότερης οπισθέλκουσας (εξ΄ου και το σχήμα φτερών των ανεμοπτέρων). Για κάθε προφιλ και περιοχή Re μπορεί να υπολογιστεί ένας άριστος λόγος εκπετάσματος/χορδής. Δύο σοβαρά freeware που παιζουν με αυτά (προφιλ, διαστάσεις, σχήμα) είναι τα predimrc & xflr5 (εξομοιωτής αεροδυν.σήραγγας). Ενα άλλο άρθρο που ασχολείται με το θέμα σε σχετικά κατανοητό επίπεδο είναι το Scaling sailplanes.Δεν έχω links πρόχειρα αλλά βρίσκονται εύκολα.
Απόδοση όμως μπορεί να είναι άλλα πράγματα (speed, roll, snap, stall κλπ), ανάλογα με την αποστολή του μοντέλου.

15  Αερομοντελλισμός στο Aeromodelling GR / Aeromodelling GR Καφέ, γενικές συζητήσεις / Απ: Βοήθεια για ΣΕΠ - (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) στις: Κυριακή, 1 Μάι 2011, 11:12:51
Οπως συμβαίνει συχνά στις διάφορες συζητήσεις του forum, γράφονται πολλές γνώμες, τεκμηριωμένες, ή όχι, εντός ή εκτός θέματος, αντικρουόμενες, συμπληρωματικές κλπ. κλπ. Συχνά η συζήτηση ξεφεύγει τελείως. Αποτέλεσμα είναι ότι αυτός που έθεσε το αρχικό ερώτημα μπερδεύεται χειρότερα. Αυτό είναι στη φύση του μέσου και εφόσον συμμετέχω το δέχομαι.
Προσωπικά με συγκίνησε ότι ο Donald έγραψε μία ολόκληρη σελίδα, με καλή δομή, με ελάχιστα ορθογραφικά λάθη (πράγματα που δείχνουν το επίπεδό του), εμπιστευόμενος το όνειρό του σε μια ομάδα ανθρώπων που θεωρεί κατάλληλους να του δώσουν συμβουλές. Πράγματι για να απαντήσεις θέλει σκέψη. Θα πώ τη γνώμη μου ως μηχανικός και ως πατέρας παιδιού με παρόμοιες ανησυχίες.
- Είναι ξεκάθαρο ότι για να προωθήσεις τέτοια ενδιαφέροντα, χρειάζονται σπουδές θετικής κατεύθυνσης. Δεν χρειάζεται να πεις πιο συγκεκριμένα π.χ. αν θα είναι σπουδές ηλεκτρολόγου, μηχανολόγου, Η/Υ, μαθηματικού (αν και με αυτή τη σειρά τα βλέπω εγώ). Το πέρασμα ανάμεσα σε συναφείς επιστήμες γίνεται με σχετική ευκολία, κατά την ειδίκευση, σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
- Για αρχή, δεν έχει σημασία σε ποιό επίπεδο (ΑΕΙ/ΤΕΙ κλπ). Οσο πιο ψηλά μπορεί ο καθένας !
- Δεν έχει σημασία αν στο τέλος θα κάνει αυτό ακριβώς που περιγράφει εδώ. Στο δρόμο, καθώς μαθαίνει και ωριμάζει, μπορεί να βρει κάτι πιο ενδιαφέρον που δεν το φαντάζεται καν σήμερα. Μπορεί να καταλήξει να φτιάχνει όπλα, ιατρικά μηχανήματα ή να επισκευάζει μπανιέρες, δεν έχει σημασία. Σημασία μέγιση έχει ότι εκφράζει ένα όνειρο, μία προτίμηση, είναι στα πρόθυρα μίας σοβαρής απόφασης. - Τέλος, νομίζω ότι το θέμα δεν αφορά στενά τον αερομοντελισμό, ούτε στενά την Ελλάδα. Αν κυνηγάς ένα όνειρο έχεις  δικαίωμα να το κάνεις σε οποιονδήποτε γνωστικό κλάδο και σε οποιαδήποτε χώρα είναι προσφορότερο και μπορείς να κατευθυνθείς (εννοείται).
Donald, καλή πρόοδο.

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 11
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.228 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.