Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Pylon racing - F3D - Q500 => Μήνυμα ξεκίνησε από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 14:35:41



Τίτλος: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 14:35:41
Καλημέρα σε όλους, θα θελα να ενημερώσω τους αγαπητούς αναγνώστες του forum πως η επιτροπή Αερομοντελισμού θέλοντας να τονώσει το ενδιαφέρον των αγώνων ταχύτητας, ( οι οποίοι κατά το παρελθόν είχαν πολλές συμμετοχές), θεσπίζει έπειτα και από τη σύμφωνη γνώμη των σωματείων που παρέστησαν στην  τελευταία συνεδρίαση αερομοντελισμού  την κατηγορία Q500 GR .
Στην συγκεκριμένη κατηγορία δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να διαγωνιστούν μεταξύ τους με πολύ μικρό κόστος συμμετοχής καθώς δεν επιτρέπει την συμμετοχή κινητήρων raising όπως Nelson, jet, κλπ  και προτρέπει τους αθλητές να λάβουν μέρος στον αγώνα με μια οποιαδήποτε μηχανή ως 0,46cu inch που οι περισσότεροι από μας έχουμε. Προϋπόθεση για την συμμετοχή στον παραπάνω αγώνα είναι η κατασκευή ή  η αγορά αεροπλάνου με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας.  Ο αγώνας θα διεξάγεται  σε πέντε γύρους και θα μπορεί να διοργανώνεται ταυτόχρονα με όλες της κατηγορίες pylon.

Για απορίες ερωτήσεις κλπ εδώ είμαστε
Φιλικά
dapan



Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: modeller2 στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 14:58:10
Καλη κατηγορια για φτηνους αγωνες πιστευω οτι θα εχει ενδιαφερον
και πολες συμετοχες.
Να ρωτησω απλος 40ρης αλλα με πιπα θα επιτρεπετε;


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 15:04:46
Η κατηγορία θα είναι ως 0,46 με πλαϊνή εξάτμιση.Μέχρι  0,46 και όχι 0,40 που είναι η κατηγορία Q500 έγινε για να μπορούν φίλοι αερομοντελιστές που έχουν τέτοιους κινητήρες (πιστεύω όλοι μας έχουμε), να μπορούν να λάβουν μέρος χωρίς να κάνουν κάποιο επιπλέον έξοδα. Αν τοποθετήσεις pipe δεν θα μπορείς να την συντονίσεις γιατί για μείωση της ταχύτητας, και μεγαλύτερο ανταγωνισμό, έχει προβλεφθεί οι έλικες να είναι από 10 incn και πάνω.

dapan




Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Paulos στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 15:08:34
οι κινητήρες rossi επιτρέπονται ;

που και πότε θα γίνουν οι αγώνες ;


ευχαριστώ


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 15:17:14
Οι κινητηρες rossi ξεφέυγουν από την κατηγορία sport και μπαίνουν στην κατηγορία racing μη εξυπηρετώντας τον σκοπό του αγώνα,
Ο αγώνας θα περιλαμβάνει πέντε (5) γύρους και θα διεξάγεται ταυτόχρονα με τους αγώνες pylon,όσον αφορά το πότε και που, υπομονή μέχρι να εγκριθεί το πρόγραμμα της επιτροπής από την ΕΛΑΟ.  Φυσικά μετά την έγκριση και δημοσίευση της κατηγορίας στο site της ΕΛΑΟ, τα σωματεία θα μπορούν να διοργανώνουν επίσημους περιφερειακούς αγώνες.

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 18:36:46
Πολυ ενδιαφερουσα ακουγετε η νεα κατηγορια..ομως αν ειναι να γινει με απλα sport μοτερ γιατι να υπαρχει περιορισμος στην ελικα ..γιατι οχι κατω απο 10 " αγωνας ταχυτητας δεν ειναι ? ενταξει οχι πιπες αλλα και στη προπελα περιορισμο ?γιατι ?\
Δηλ αν βαλεις σε ενα 46αρι μοτερ 9χ7 η 9χ8 θα γινει επικυνδινο και ανεξελεγχτο το μοντελο ?
Αγωνας ειναι ....


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Paulos στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 19:08:27
ο περιορισμος ελικα μπορουσε να γινει ας πουμε στους κινητηρες που απαγορευεται να παρουν μερος -


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 19:09:11
Ανδρέα ας ξεκινήσουμε φέτος, και το θέμα τις έλικας το βλέπουμε, η αρχική πρόταση ήταν να μην υπάρχει περιορισμός σε αυτή αλλά επειδή δεν θέλουμε να τρομάξει ο κόσμος μπήκε αυτός ο περιορισμός. Εδώ είμαστε του χρόνου να το ξαναδούμε
Για να μην υπάρχει παρεξήγηση, θα θελα εδώ να τονίσω πως η κατηγορία Q500 δεν έπαψε να ισχύει και φυσικά αν κάποιος αθλητής θέλει μπορεί να λάβει μέρος και στις δύο κατηγορίες. Προσωπική γνώμη είναι πως αν τρέχεις στο Q500 είναι "χαζό" να το κάνεις και στην GR.
Για όποιον ενδιαφέρεται να κατασκεύαση υπάρχουν σχέδια από αεροπλάνα προδιαγραφών Q500

dapan

ΥΓ Δύσκολο ως αδύνατο 46αρα μηχανή θα γυρίσει με αξιοπρέπεια 9Χ8 προπέλα.....


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 20:26:40
Κατι αλλα θελω να ρωτησω σχετιακα με τις διαστασεις των μοντελων ? υπαρχει καποιο ελαχιστο μεγεθος - βαρος?


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: modeller2 στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 20:35:34
Καλησπερα
Ξεκαθαριστε το θεμα κινητηρες γιατι και εγω αναφερομε
σε OPS 40 με πιπα με εξαγωγη στο πλαι (οχι rear)


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 20:36:55
Ανδρέα αν πας στο site της ΕΛΑΟ και δεις την κατηγορία Q500 θα βρείς αυτό που ζητάς, όσον αφορά το βάρος θα έχει ως ελάχιστο βάρος τα 1900γρ χωρίς καύσιμο.
Το οτι ονομάζεται Q500 έχει σχέση με την συνολική επιφάνεια του φτερού και για του λόγου το αληθές :
6 Πτέρυγες
6.1 Επιφάνεια πτερύγων
Ελάχιστη πτερυγική επιφάνεια είναι 32,258dm5 (500 square inches) συμπεριλαμβανομένου  τoυ τμήματος τωv φτερών μέσα από τηv άτρακτο ,αλλά ΅ή συμπεριλαμβανομένου και τoυ οριζοντίου τμήματος τoυ ουραίου πτερώματος. Τα αερo΅ovτέλα θα είvαι μονοπλάνα συμβατικής διάταξης,(όχι ιπτάμενες πτέρυγες, canard, δέλτα ΅ε ουραίο ή χωρίς ουραίο πτέρωμα). Η κύρια πτέρυγα θα έχει σχήμα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου.
6.2 Εκπέτασμα  πτερύγωνv
Ελάχιστο εκπέτασμα πτερύγων  θα είναι 1270 mm (50 inches), και μέγιστο 1320m.m. ( 52 inches )
6.3 Πάχος πτέρυγας
Τo ελάχιστο πάχος της πτέρυγας θα είvαι 30mm στη ρίζα τoυ φτερού, και θα παραμένει σταθερό για τουλάχιστον  1200mm τoυ εκπετάσματος.

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 20:40:48
Φίλε modeller2
Απάντηση:
2. Κινητήρας
Ο κινητήρα  θα είναι τύπου παλινδρομικού εμβόλου ΅ε συνολικό κυβισμό μέχρι 7,2cm3 ΅ε μπροστινή  εισαγωγή και πλαϊνή εξάτμιση .
Αποκλείονται κινητήρες όπως Nelson, Jett, Super tigre Q500, Rossi, MVVS Q500, MB, Profi, καθώς και κάθε άλλος κινητήρας με χαρακτηριστικά racing.

2.1. Καρμπυρατέρ
Κάθε κινητήρας  θα είναι εφοδιασμένος  ΅ε καρμπυρατέρ, μέγιστης διαμέτρου  εισαγωγής αέρα 9mm, τo oπoίo θα ελέγχεται από ανεξάρτητο και ξεχωριστό servo και θα μπορεί  ΅ε τηλεχειρισμό vα σβήνει τον κινητήρα ή vα τον  ελέγχει αναλογικά από το ρελαντί μέχρι το μέγιστο τωv στροφών τoυ, στo έδαφος ή στον αέρα χωρίς vα επηρεάζεται η κανονική τροχιά  της πτήσης.
2.2 Σιγαστήρας
Ο κινητήρας  θα είναι εφοδιασμένος με τον εργοστασιακό σιγαστήρα μαζί ΅ε τον  οπoίo πωλείται στo εμπόριο.
Στov σιγαστήρα δεv επιτρέπονται μετατροπές εκτός της τοποθέτησης  ειδικού ακροφύσιου  για παροχή  πίεσης στηv δεξαμενή καυσίμου.

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 20:48:46
Συγνώμη για τα συνεχόμενα μηνύματα αλλά για να υπάρχει μια εικόνα στο πως περίπου είναι τα αεροπλάνα δείτε τις φωτογραφίες παρακάτω :


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 22:25:57
Απο μια ματια που εριξα οι περισσοτεροι 0.46 κινητηρες της αγορας ειναι πανω απο 7.2cc οι περισσοτεροι ειναι 7.4 -7.5 cc ,
Θα ισχηει το μεχρι 7.2 η το μεχρι 0,46?


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 23:07:50
To 0,46...


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 16 Δεκ 2008, 23:14:58
ΟΚ! ευχαρηστω! :)


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Elias Sopeoglou στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 01:01:28
Καλησπερα
Στην κατηγορια αυτη πρεπει να οριστει καθαρα οτι δεν επιτρεπονται μηχανες η μετατροπες στανταρ μηχανης ,με εξατμηση τυπου majic muffler (δηλαδη οπως nelson -jett κτλ) Αλλα οχι απλα να αναφερθουν καποιες μαρκες(νομιζω ειναι και παρανομο) Η αποδοση μεσω μιας τετοιας εξατμηαης ειναι πολυ μεγαλυτερη απο τοποθετηση πιπας ,σε αυτες τις στροφες .Με 70$ αγοραζεις απο performance Specialties μια τετοια εξατμηση και ετσι ο πρωτος που θα το κανει θα εχει σαφες πλεονεκτημα ,ετσι μπλεκουμε παλι με παραγγελιες ειδικων εξαρτηματων κτλ.Η προπελα 10" ειναι λυση για να μην τρεχουν εστω φτηνες αλλα αγωνιστικες μηχανες.
Στο παρελθον ειχαμε ανακοινωσει οτι καπιοι που ερθουν να πεταξουν με απλες μηχανες θα βραβευτουν σαν να πεταξαν ξεχωριστη κατηγορια μεταξυ τους ,απλα η επισημη βαθμολογια θα βρισκοταν αναμεσα στους υπολοιπους αθλητες της Q500. Δυστοιχος περα απο δυο αθλητες απο Θεσσαλονικη δεν ειχαμε αλλους. Μακαρι να ερθουν νεοι στην κατηγορια αυτη ,ο χρονος θα δειξει.

Ηλιας


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 12:01:57
kαλημερα.....παρακολουθω το θεμα με ενδιαφερον ..μια προσιτη κατηγορια παντα με ενδιαφερει αλλα γιατι τετοια εμονη με το θεμα της προπελας ..ειπαμε οτι οι κινητηρες θα ειναι απλοι σαν και αυτους που εχουμε ολοι..Γιατι να μην μπορει ο καθε ενας να επιλεξει καποια πραγματα στο μοντελο του?Γιατι να πνιγει το μικρο 46αρι σονι και καλα  >:(...οπως και ναεχει εγω ειμαι μεσα για αυτη την κατηγορια ...


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 12:49:30
>:(...οπως και ναεχει εγω ειμαι μεσα για αυτη την κατηγορια ...

Αυτό έχει σημασία κατ' αρχήν... Αν δούμε ότι προχωράει τότε αλλάζουμε τυχόν αστοχίες του κανονισμού.
 Έπρεπε να γίνει η αρχή, και εκτός από σένα Ανδρέα τα μηνύματα που λαμβάνω για την κατηγορία είναι αρκετά θετικά, πράγμα το οποίο σημαίνει πως θα έχουμε αρκετές συμμετοχές.

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 18:28:54
Bασικα εψαξα λιγο για ετοιμα μοντελακια του ειδους αλλα βρηκα μονο 1 viper Q500...ξερει κανεις που μπορω να κοιταξω για τετοια μοντελα ARF Η και σε κιτ?


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Paulos στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 18:39:11
καλησπέρα

Αντρέα δυστυχώς το Viper 500 της Great planes δεν βγαίνει πλέον - ο Κουτσός που επικοινώνησα σήμερα δεν έχει stock - αν θυμάμαι καλά είχα πάρει το τελευταίο πριν 2 μήνες περίπου

αν έχεις λογαριασμό στο towerhobbies αγόρασε το από εκεί έχει στοκάρει κομμάτια


@ http://www.matneymodels.com/
@ http://www.wegner-flugmodelle.de/
@ http://www.supertrc.com/
@ http://www.flyfastcomposites.com/
@ http://www.sam-rairacing.com/
@ http://www.mo-racing.com/
@ http://www.darrolcady.com/


τα λέμε...


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 19:20:08
Thanks :thumbs up:!


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 20:52:27
Καλησπέρα
Όλες η διευθύνσεις που έδωσε ο paylos είναι σωστές και χρήσιμες, απλά θα θελα να τονίσω πως καλό είναι να κρατηθεί το κόστος χαμηλά, δλδ να είναι τα μοντέλα ξύλινα, κάτι σαν το viper το οποίο κατά την προσωπική μου γνώμη είναι το καλύτερο για την κατηγορία.
Θα θελα εδώ να τονίσω πως η αρχική σκέψη ήταν ο κανονισμός να είναι σαφές ως προς την κατασκευή του μοντέλου δλδ να είναι μόνο ξύλινα μοντέλα (κάτι που κατά την άποψη μου είναι και το σωστο), αλλά δεν πέρασε, και έτσι απλά αν κάποιος θέλει να πάρει εποξικό θα πρέπει να ανεβάσει το κόστος πολύ, (500-700$ κοστίζουν), συν μεταφορικά, συν πιθανό τελωνείο, άρα καλό είναι να μείνει το κόστος χαμηλό, επίσης για να είναι ασύμφορει η αγόρά εποξικού για αυτή την κατηγορία αποφασίστηκε το ελάχιστο βάρος για την κατηγορία να είναι 1900γρ, από 1700 που είναι για το Q500.
Στην αμερική υπάρχουν μοντέλα που χρειάζονται λίγη δουλειά για να γίνουν και είναι αρκετά οικονομικά, αύριο ή αργότερα γιατί τώρα έχω δουλειά θα ανεβάσω μερικά site να ενημερωθείτε.
Μια καλή λύση επίσης είναι να επιλέξετε αεροτομη, και να φτιάξει ο Αποστόλης ο Γαδετσάκης φτερά.

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Elias Sopeoglou στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 22:17:43

δηλαδη αν καπoιος στην απλη κατα τα αλλα αυτη κατηγρια ,αγορασει ενα εποξικο μοντελο 800$ θα μπορεσει να κερδισει εχοντας σαφες πλεονεκτημα εναντι των απλων μονοκοταρισμενων μοντελων ;;
Πρεπει να υπαρχει σαφης αναφορα για την κατασκευη ,ξυλο και φιλμ αυτοκολλητο τυπου monocote η παραπλησιο Απο την στιγμη που η κατηγορια εχει σκοπο να ειναι απλη ,θα πρεπει να γινει αυτο μεχρι εξαντλησεων ολλων των" παραθυρων" ,



Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τετάρτη, 17 Δεκ 2008, 23:05:28
Αυτή ήταν η προτασή μου αλλά δεν περασε..... αρα το βλέπουμε για του χρόνου στις τροποποιήσεις, έχοντας φυσικά και κάποιο αγώνα όπου οι αθλητές μπορούν να εκφράσουν την άποψη τους.

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 19:11:37
Οπως είχα υποσχεθεί, (αν και με καθυστέρηση),  :idiot2: σας παραθέτω link που μπορείτε να βρείτε κατασκευαστές αεροπλάνων Q500

 ^-^
www.q500.org/modelle.htm


dapan





Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιώργος Βασδαβάνος στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 19:44:23
Αυτή ήταν η προτασή μου αλλά δεν περασε..... αρα το βλέπουμε για του χρόνου στις τροποποιήσεις, έχοντας φυσικά και κάποιο αγώνα όπου οι αθλητές μπορούν να εκφράσουν την άποψη τους.

dapan

Υποτίθεται ότι σκοπός της νέας κατηγορίας είναι να είναι όσο γίνεται πιο προσιτό το κόστος, για να μπορούν να συμμετέχουν όσο γίνεται περισσότεροι αθλητές και ειδικά νέοι .
Οταν επιτρέπεται το εποξικό μοντέλο των 700-800$ σαφώς και έχει υπεροχή έναντι του ξύλινου.
Συνεπώς όσοι θα "παίξουν" με εποξικό θα έχουν "βάλει γκόλ από τα αποδυτήρια"όπως λένε και άρα αναιρείται η φιλοσοφία της κατηγορίας, για όσο γίνεται το δυνατόν πιο απλές προδιαγραφές υλικών.

Νομίζω ότι θα πρέπει να επανεξεταστούν οι προδιαγραφές της νέας κατηγορίας.

Φιλικά
Γιώργος


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 20:11:03
Αγαπητοί Θεσσαλονικείς, και Λαρισαίοι

το εποξικό μοντέλο των 700-800 $$$ δεν υπερτερεί αεροδυναμικά έναντι ενός κτιστού από χέρι, όταν αυτός που το φτιάχνει είναι γνώστης κατασκευών και φινιρίσματος.
Επίσης δεν υπερτερεί στους ελιγμούς,  όταν το τελικό βάρος απογείωσης θα είναι το ίδιο. Δηλαδή το ελαφρύ μοντέλο που ο Αμερικάνος το χρυσοπληρώνει για να επιταχύνει γρηγορώτερα, δεν θα δώσει πλεονέκτημα στον πλούσιο Ελληνα που θα το βαρύνει με έρμα σύμφωνα με τον κανονισμό.

Ενας ακόμα αντίλογος για την ελευθερία αγοράς και χρήσης ενός τέτοιου ακριβού αεροπλάνου, είναι ότι έχοντας ήδη ένα τέτοιο μοντέλο, ο ιδιοκτήτης, δεν θα τα παρατήσει νωρίς, αλλά θα στοχεύσει να πετάξει με αυτό και στην γρήγορη κατηγορία, χωρίς παραπάνω έξοδο ή χάσιμο χρόνου.

Ενα απλό παράδειγμα: Κάποτε υιοθέτησαν μία αεροτομή ΜΗ, που υποτίθεται ότι θα έδινε πλεονέκτημα 2 δευτερολέπτων στο μοντέλο σε όλη τη διαδρομή. Αυτό μπορεί να το εκμεταλλευτεί ένας πολύ καλός χειριστής, που καλύπτει την διαδρομή κοντά στο λεπτό. Τι να προσφέρει η αεροτομή στον αρχάριο που καλύπτει τη διαδρομή στα δύο λεπτά μόνο και μόνο επειδή δεν μπρεί να πετάξει κλειστές στροφές χωρίς να το σπάσει;

Εδώ, στην απλή αυτή κατηγορία, όλες οι προδιαγραφές απευθύνονται σε αρχάριους, και δεν μπορεί ένας αρχάριος να κερδίσει εκμεταλλευόμενος υλικό που δεν μπορεί να τρέξει περισσότερο από ότι το έλκει η μηχανή/έλικά του. Ισα ίσα, ένα πιό γρήγορο μοντέλο, κάνει τον αρχάριο να το πετάει πολύ πιό αρχάρια.
Ας μη κρίνουν τόσο αψήφιστα τις λεπτομέρειες οι αθλητές που θα τρέξουν στην γρήγορη κατηγορία. Η αργή κατηγορία δεν απευθύνεται σε αυτούς για να βγούν πρώτοι, αντί τελευταίοι στην γρήγορη.

Αυτό που δεν μπορώ να αντιληφθώ είναι γιατί αφού ορισμένοι ενδιαφέρονται να στηθεί κάποια κατηγορία, δεν φέρνουν πρώτοι αυτοί πρόταση στο τραπέζι, αλλά αντίθετα περιμένουν να κρίνουν την πρόταση που έχουν φέρει άλλοι, και μάλιστα μετά την αποδοχή της από την συνέλευση των σωματείων.

Υπάρχει πάντα η ευκαιρία να γίνουν διορθώσεις - γίνονται κάθε χρόνο ακόμα και στους διεθνείς κανονισμούς - αλλά μετά από διαπιστώσεις από πολλούς αγώνες. Ας δούμε πως θα τρέξει αυτή η κατηγορία, και θα βγούν τα συμπεράσματα στο μέλλον.


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 21:27:06
Καλησπέρα
Κατά την προσωπική μου άποψη μεγαλύτερη σημασία έχει να ξεκινήσει η κατηγορία, με τα όποια προβλήματα μπορεί να έχει αυτή, και τα οποία μπορούμε εν συνεχεία να διορθώσουμε.
Βλέποντας τις αναγνώσεις του θέματος, την ανταπόκριση κάποιον φίλων εδώ, αλλά και κάποιον με πμ, και πάντα με επιφύλαξη καθώς όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα,  θεωρώ πως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.


dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιώργος Βασδαβάνος στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 21:43:15
Αγαπητοί Θεσσαλονικείς, και Λαρισαίοι

Αυτό που δεν μπορώ να αντιληφθώ είναι γιατί αφού ορισμένοι ενδιαφέρονται να στηθεί κάποια κατηγορία, δεν φέρνουν πρώτοι αυτοί πρόταση στο τραπέζι, αλλά αντίθετα περιμένουν να κρίνουν την πρόταση που έχουν φέρει άλλοι, και μάλιστα μετά την αποδοχή της από την συνέλευση των σωματείων.


Αγαπητέ Γιάννη,

 το θέμα αναρτήθηκε στο φόρουμ, και ως συνέπεια είχε να εκφραστούν , καλοπροαίρετα πιστεύω πάντα , κάποιες απόψεις.
 Εχω δεί αθλητές , με το που άλλαξαν μοντέλο απο ξύλινο σε εποξικό (με ιδιο βάρος περίπου) με την ίδια μηχανή, βελτιώσαν το χρόνο τους σημαντικά.
Με αφορμή αυτό κατέθεσα τις σκέψεις μου.(Μπορεί και να κάνω λάθος, στο εάν υπερτερεί το εποξικό από το ξύλινο)
 Εξάλλου δημοκρατία έχουμε, κάποιοι φέρνουν τις προτάσεις , και οι υπόλοιποι έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν τις σκέψεις τους εφόσον πηγάζουν από καλοπροαίρετη διάθεση.
 
Φιλικά
Γιώργος

 


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 23:04:42
Θα θυμίσω οτι στους πρώτους αγώνες pylon, που ξεκίνησαν την δεκαετία του 80 στα Σπάτα, πέταξε μέχρι και Graupner Taxi. Στην κατηγορία αυτή δεν πετάς μόνος, δεν αρκεί να είσαι γρήγορος, πρέπει ν' αποκτηθεί εμπειρία του πως γίνεται ο αγώνας.

Η πιο απλή κατηγορία θα μάθει σε όσους ασχοληθούν να πετάνε μαζί με άλλους που δεν έχουν ξαναπετάξει, να ξεχωρίζουν το μοντέλο τους και να πετάνε με ασφάλεια. Είναι κάτι που θα γίνει καλά και με λιγότερα σπασίματα σε μικρότερες ταχύτητες.

Αν υπάρξει ενδιαφέρον θα υπάρξει και αντίστοιχο από τους έλληνες επαγγελματίες και θα υπάρξουν μοντέλα στην ελληνική αγορά.


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Paulos στις Παρασκευή, 19 Δεκ 2008, 23:06:05
παρα πολύ σωστά όλα τα παραπάνω  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 09:03:04
Προς φίλο Γιώργο Β.

Χαίρομαι να ακούω νέες ιδέες, και να γίνεται διάλογος.
Αλλά όταν ο κανονισμός αυτός έχει προωθηθεί από το δικό σας σωματείο, και ακούω τις ίδιες εξηγήσεις / παρατηρήσεις που συζητήσαμε και καταλήξαμε στην συγκέντρωση των σωματείων, είναι σαν να ξαναβλέπω το ίδιο έργο δεύτερη φορά.

Θα ξανααναφερθώ στο θέμα που πολλοί θεωρούν δεδομένο. Οτι αγοράζοντας ένα σκάφος - μόνο - των 700-800 δολλαρίων, έχεις πάρει την νίκη "από τα αποδυτήρια".
Εστω ότι υπάρχει ήδη το καλό χέρι, οτι υπάρχει ήδη η εμπειρία και η τακτική του αγώνα, ότι υπάρχει ο καλός βοηθός, άρα μένουμε στον κινητήρα. Ποιό κινητήρα θα διάλεγε ένας από εσάς; Η απάντηση που περιμένω είναι να διαλέξετε τον πιό αργό. Ετσι μόνο θα αποδείξετε την θεωρία σας ότι το σκάφος είναι το μόνο απαραίτητο εφόδιο για να νικήσετε. Γιατί αν διαλέξετε τον ταχύτερο από τους επιτρεπόμενους, τότε καταρίπτετε οι ίδιοι την θεωρία σας. Δεν βασίζεστε στο σκάφος, βασίζεστε στον κινητήρα.
Επιμένετε ακόμα ότι αγοράζοντας το ακριβό σκάφος θα νικήσετε στην μικρή κατηγορία;

Αλλά αφού το σκάφος με τα σέρβο το έχετε έτοιμο, και είσαστε τόσο καλοί στο χέρι, και σας αρέσει το pylon, γιατί δεν αγοράζετε και μία Nelson, να τρέξετε στην μεγάλη κατηγορία; Το επί πλέον κόστος του αγωνιστικού κινητήρα θα σας σταματήσει;

Και τότε θα αρχίσει ο άλλος αντίλογος. Αυτός που έχει τα χρήματα να αγοράσει τον καλύτερο κινητήρα, έχει εξασφαλίσει την νίκη "από τα αποδυτήρια"....

Η εισαγωγική κατηγορία έχει ένα σκοπό, να φέρει άτομα στο άθλημα, και να τα προετοιμάσει για την ανώτερη, όχι να βγάλει πρωταθλητές.


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιώργος Βασδαβάνος στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 10:22:56

Αγαπητέ Γιάννη ,

  νομίζω ότι έχουμε διαφορετικές απόψεις για τις προδιαγραφές της νέας κατηγορίας, αυτό είναι σαφές.
Αρά δεν έχει νόημα να το συζητήσουμε άλλο, εξάλλου έχουν οριστεί οι προδιαγραφές για φέτος.
 
  Δεν είπα ότι με το σκάφος μόνο νικάς, αλλά είπα ότι έχεις πλεονέκτημα έναντι του ξύλινου.
  Κατ εμένα για να έχει κάποιος πιθανότητα να κερδίσει τον αγώνα στην  κατηγορία ταχύτητος (μικρή-μεγάλη κατηγορία), είναι συνδιασμός πολλων παραγόντων όπως:
 
1. Σκάφος
2. Κινητήρας
3. Πιλότος (με ότι αυτο συνεπάγεται  "χέρι", προπόνηση, εμπειρία)
4. Βοηθός (caller)
5. Τεχνική υποστήριξη (όπως δεύτερο μοντέλο έτοιμο σε περίπτωση ζημιάς του πρώτου,επαρκεί       
    ανταλλακτικά)
6. και τέλος αρκετή τύχη.

   και με την προυπόθεση ότι οι χρονομέτρες και οι άνθρωποι στα φανάρια κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

  και κλείνω λέγοντας,  ότι όσο πιο απλές ειναι οι προδιαγραφές, τόσο πιο πολλά άτομα θα προσελκύσει το άθλημα,

Φιλικά
Γιώργος


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 11:07:29
Μια που η κουβεντα εχει αρκετο ενδιαφερον η αποψη μου ειναι ...και ειναι πιστευω αποδεκτη και λογικη ,οτι σε οποιονδιποτε αγωνα ,ειτε pylon ειναι ειτε scale ,pattern, αενμοπτερα  παντα υπαρχει ενας με καλυτερο καταληλοτερο η τοπ μοντελο για τον αγωνα ..παντα θα υπαρχει καποιος με τον τελευταιο super κινητηρα ..και παντα υπαρχει ..........................ο ποιο προπονημενος...ποιο προετοιμασμενος και ποιο τυχερος ακομη ...
Συνεπως  :)δεν κανει τον νικητη μονο το υλικο μερος αν βεβαια αυτο ειναι εγκυρο βαση του κανονισμου του αγωνα και φυσικα ακομη περισσοτερο σε μια νεα "εισαγωγικη κατηγορια "που ειναι οσο ποιο "στοκ"γινετε ....
ας ανακοινωθει ημερομηνια  καποια στιγμη και θα φανει πως θα παει το ολο θεμα 8)smiley


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 11:19:46
εγω παντος θα ηθελα αγωνες με τετοια .... ::)αλλα δεν ειναι νομιμο το μοντελο :'( ειναι ομως μια αλλη προσεγγιση στην κατηγορια μονελων ταχυτητας.... :)


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 11:23:08
Συναγωνισμος ?ΜΟΝΟ?


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 13:04:53
Καλημέρα.
Η αναφορά μου και η επιμονή μου στο να είναι ξύλινο το μοντέλο είχε σαν στόχο να είναι όσο το δυνατό πιο προσιτή η κατηγορία, και εξηγούμε: Αν υπάρξουν τρεις αθλητές με εποξικά μοντέλα, και "καλούς" κινητήρες, (χωρίς να παραβλέπω τις άλλες προυποθέσεις που αναφέρθηκαν), τότε σίγουρα έχουν πλεονέκτημα έναντι των άλλων, και μπορεί αυτοί οι τρεις να μην επιτρέψουν σε νέους που θα ήθελαν να μπούν στην κατηγορία να το κάνουν γιατί θα θεωρούν το παιχνίδι χαμένο. Επίσης μπορεί, υποθετικά πάντα, αυτοί οι τρείς να μη πετάξουν ποτέ στην Q500 γιατί θα θεωρούν τους εαυτούς τους μόνιμους πρωταθλητές,. ’ρα αυτόματα χάνουμε το σκοπό της κατηγορίας, που δεν είναι άλλος από το να εισάγουμε νέο κόσμο στο άθλημα κατ αρχήν, (ποσοτική αναβάθμιση), και  δεύτερον να περάσει αυτός ο κόσμος στα Q500 ή F3D (ποσοτική & ποιοτική αναβάθμιση).

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: modeller2 στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 13:51:38
Γιατι δεν αφηνετε να πληρωση οποιος εχει την διαθεση και το
χρημα 800 ευρω για ενα μοντελο,και να καταλαβει εκ των ειστερον
οτι πεταξε ετσι απλα τα λεφτα του οταν θα τον περασει καποιος
με ενα ξυλινο μοντελο αξιας 50 ευρω, στο κατω κατω δεν θα ειναι
εκτος κανονισμων το μοντελο του.?????????


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: GiannisX στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 13:56:22
θα υπάρξει ελαστικότητα για 0.47 κινητήρα non-racing?
υπάρχει πουθενά διατυπωμένος και ολόκληρος ο κανονισμός για την νέα κατηγορία ?
Για να μην ψάχνουμε από δω και από κει τι ισχυέι και χάσουμε πάλι τον μπούσουλα...


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 20 Δεκ 2008, 18:02:17
Γιατι δεν αφηνετε να πληρωση οποιος εχει την διαθεση και το
χρημα 800 ευρω για ενα μοντελο,και να καταλαβει εκ των ειστερον
οτι πεταξε ετσι απλα τα λεφτα του οταν θα τον περασει καποιος
με ενα ξυλινο μοντελο αξιας 50 ευρω, στο κατω κατω δεν θα ειναι
εκτος κανονισμων το μοντελο του.

Πες τα Χρυσόστομε! 

 


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 11:50:59
Καλημέρα, Καλά Χριστούγεννα κα χρόνια πολλά σε όλους.
Επανέρχομαι στο θέμα μας τώρα... :)

Παραθέτω πιο κάτω τον αντίστοιχο κανονισμό της Αμερικής, εκεί όπου η εμπειρία είναι σαφώς μεγαλύτερη από τη δική μας, και oi δύο υποκατηγορίες στα quickie έχουν πραγματικά πάρα μα πάρα πολλές συμμετοχές.

16.3. Event 424: Sport Quickie
16.3.1. Airframe. The airframe
specifications for this event are identical to those
for Quickie 500 (Event No. 428) with the
following exceptions: Wing and tail
construction. Wings and tails must be
constructed of either all wood or wood sheeting
over a solid foam core. Wings and tails
manufactured in molds designed to produce
hollow core structures are prohibited. Traditional
fiberglass reinforcement, carbon fiber or inset
wood spars continue to be acceptable. The last
three inches of each wingtip may be made of any
material. The intent of the rule is to keep the cost
of participation to a minimum.

Τα συμπεράσματα δικά σας. ;)



dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: GiannisX στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 16:57:55
Καλημέρα, Καλά Χριστούγεννα κα χρόνια πολλά σε όλους.
Επανέρχομαι στο θέμα μας τώρα... :)

Παραθέτω πιο κάτω τον αντίστοιχο κανονισμό της Αμερικής, εκεί όπου η εμπειρία είναι σαφώς μεγαλύτερη από τη δική μας, και oi δύο υποκατηγορίες στα quickie έχουν πραγματικά πάρα μα πάρα πολλές συμμετοχές.

16.3. Event 424: Sport Quickie
16.3.1. Airframe. The airframe
specifications for this event are identical to those
for Quickie 500 (Event No. 428) with the
following exceptions: Wing and tail
construction. Wings and tails must be
constructed of either all wood or wood sheeting
over a solid foam core. Wings and tails
manufactured in molds designed to produce
hollow core structures are prohibited. Traditional
fiberglass reinforcement, carbon fiber or inset
wood spars continue to be acceptable. The last
three inches of each wingtip may be made of any
material. The intent of the rule is to keep the cost
of participation to a minimum.

Τα συμπεράσματα δικά σας. ;)



dapan
Καλησπέρα Παντελή χρόνια πολλά και στους υπόλοιπους.
.... δεν μπορώ να συμπαιράνω κάτι,δεν καταλαβαίνω.
Για την νέα κατηγορία , που πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα,
υπάρχουνς κανόνες διατυπωμένοι?-ξαναερωτώ
Αν είναι να πάρουν εποξικά αυτοί που θέλουν και έχουν τα χρήματα , ας πάνε να παίξουν στην μεγάλη κατηγορία που δεν συμπληρώνει συμμετοχές
εδώ και 2 χρόνια.Τώρα που πάει να γίνει νέα κατηγορία για έρθουν νέοι πιλότοι, πρέπει εκτός από το ευ αγωνίζεθαι ,
να υπάρχει ανταγωνισμός και όχι "missmatch" μεταξύ διαγωνιζόμενων.

  :-XΤι να κάνω αν κάποιος ξεθάψει ένα μοτέρ που δεν το ξέρει ούτε η μάνα του και δουλεύει
πολύ καλύτερα από τα 46αρια που θα βάλει ο πρωτοεμφανιζόμενος,ενώ δεν συμπεριλαμβάνεται στα εξαιρεταία?(θα έχουμε στραβωμουτσουνιάσματα πάλι)
  :-\Τι να κάνω αν κάποιος φέρει πειραγμένο μοτέρ?
  >:( Και κλείνοντας τι να κάνω αν έρθει ένας έμπειρος πιλότος από την F3D και πετάξει quiky?

Αυτοί είναι οι προβληματισμοί μου και υπόσχομαι 4 συμμετοχές από μένα, αν αξίζει τελικά...


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: GiannisX στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 17:32:19
Γιατι δεν αφηνετε να πληρωση οποιος εχει την διαθεση και το
χρημα 800 ευρω για ενα μοντελο,και να καταλαβει εκ των ειστερον
οτι πεταξε ετσι απλα τα λεφτα του οταν θα τον περασει καποιος
με ενα ξυλινο μοντελο αξιας 50 ευρω, στο κατω κατω δεν θα ειναι
εκτος κανονισμων το μοντελο του.

Πες τα Χρυσόστομε! 

 

 ???Πολύ μπέρδεμα η κατάσταση...
Από την μία ανακοινώνεται η νέα κατηγορία , οικονομικά προσιτή και σε άλλους αερομοντελιστές και για να γεμίσει συμμετοχές το pylon
όπως αναφέρει ο dapan στην αρχή
και από την άλλη υποστηρίζονται και εμφανίζονται τα 800 ευρώ μοντέλα στη νέα κατηγορία.
To be or no to be...  ;D


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 18:03:44
Γιαννη καλησπερα αυτα που εγραψε ο Παντελης ειναι οι κανονισμοι της Αμερικανικης αντιστοιχης κατηγοριας που λεει εκτος των αλλων οτι στη "μικρη" κατηγορια τα μοντελα πρεπει να ειναι ξυλινα και οι πτερυγες το ιδιο.... η' φοαμενιες επενδιμενες με ξυλο ..Τωρα για το θεμα μοτερ και αν θα ειναι καποιο πειραγμενο εσωτερικα ..ναι ειναι πιθανο αλλα ετσι ειναι οι αγωνες .. επισης για το αν καποιος ερθει με μοτερ αγνωστο ...ε να εισαι σιγουρος οτι κανενα μοτερ ποια δεν ειναι αγνωστου προελευσεως και αλλων λοιπων στοιχειων ...Πρεπει να γινει αγωνας το 2009 η και περιφεριακα και να δουμε πως θα παει η κατηγορια ..επισης αν  παρει μερος καποιος εμπειρος στην μικρη κατηγορια ,δεν σημαινει κατι ...απαραιτητα ...οσο ποιο πολλοι τοσο μεγαλυτερη η αξια του νικητη.. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 18:16:13
Καλημέρα, Καλά Χριστούγεννα κα χρόνια πολλά σε όλους.
Επανέρχομαι στο θέμα μας τώρα... :)

Παραθέτω πιο κάτω τον αντίστοιχο κανονισμό της Αμερικής, εκεί όπου η εμπειρία είναι σαφώς μεγαλύτερη από τη δική μας, και oi δύο υποκατηγορίες στα quickie έχουν πραγματικά πάρα μα πάρα πολλές συμμετοχές.

16.3. Event 424: Sport Quickie
16.3.1. Airframe. The airframe specifications for this event are identical to those
for Quickie 500 (Event No. 428) with the following exceptions: Wing and tail
construction. Wings and tails must be constructed of either all wood or wood sheeting
over a solid foam core. Wings and tails manufactured in molds designed to produce
hollow core structures are prohibited. Traditional fiberglass reinforcement, carbon fiber or inset
wood spars continue to be acceptable. The last three inches of each wingtip may be made of any
material. The intent of the rule is to keep the cost of participation to a minimum.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

dapan

Παράθεση
6.4 Κατασκευή πτέρυγας.
Οι πτέρυγες θα  είναι κατασκευασμένες από μη συνθετικά υλικά, (fiberglass, carbon, Kevlar, κτλ), συνίσταται η πτέρυγα να είναι κατασκευασμένη από φελιζόλ επικαλυμμένο με μπάλσα ή καπλαμά, το οποίο δίνατε να ενισχυθεί μόνο στην ένωσή της με το κατάλληλο υαλούφασμα

Αν το σχέδιο κανονισμού που έφερες αγαπητέ Παντελή στην συνεδρίαση είχε την ακριβή μετάφραση του Αμερικάνικου κείμενου, θα το ψήφιζα χωρίς αλλαγές.
Ομως το κείμενο που περιείχε το σχέδιο (κόκκινη παρένθεση παραπάνω) είχε άλλο νόημα.

Αλλο το μοντέλο το παραχθέν από καλούπι, με κενό μέσα του, και άλλο το μοντέλο που παράγεται από μη συνθετικά υλικά.
Γιατί το μοντέλο να είναι κατασκευασμένο από φελιζόλ και επικαλυψη μπάλσα, και όχι εξ' ολοκλήρου από μπάλσα, δοκούς κ.λ.π. όπως λέει και το Αμερικάνικο κείμενο;
Γιατί να ενισχυθεί μόνο στην ένωσή της με το κατάλληλο ύφασμα, (ποιό είναι εξ ορισμού το πλάτος της ένωσης), και όχι περισσότερο για αντοχή (που ούτε ο Αμερικάνος δεν ορίζει επακριβώς);
Γιατί να μη μπορεί να φινιριστεί το μοντέλο με πανί φινιρίσματος και ρητίνη/μπογιά;

Οταν μία διάταξη προσκρούει στην λογική, αναιρείται.
Γι΄αυτό λοιπόν και η ασαφής παράγραφος άλλαξε, και έγιναν δεκτά κάθε είδος υλικών για το σκάφος. Τον επόμενο χρόνο να φέρετε οι ενδιαφερόμενοι τον σωστό κανονισμό να τον ψηφίσουμε.


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: GiannisX στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 18:18:49
 ναι οκ απλά θέλω να εκτυπώσω τους κανονισμούς και να τους μοιράσω ορε γκαρντάσια
γνωρίζω αγγλικά.τι θα πω σε ένα νέο μέλος ? λίγο αμέρικα λίγο απο κει και από δω?
Έκανα λάθος. νόμιζα ότι με την ανακοίνωση του θέματος , υπήρχαν και κανόνες όπως φαίνονται σε pdf στο site της ελαο


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: GiannisX στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 18:21:44
παρόλα αυτά σημασία έχει ότι υπάρχει ενδιαφέρον και ότι είναι πραγματικά
δύσκολο να γίνει σωστά ακόμα και στους ¨εμπειρότερους"¨αμερικάνους,
και όπως λες Αντρέα . ας το ξεκινήσουμε και βλέπουμε  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Τετάρτη, 24 Δεκ 2008, 20:38:12
Καλησπέρα
Αγαπητέ  Θείε Γιάννη, αν έγινε ένα φραστικό λάθος  στον κανονισμό που ήρθε φέτος θεωρώ πως του χρόνου μπορεί να γίνει η αλλαγή στην διατύπωση του και να τελειώνουμε με αυτό το θέμα ώστε η φιλοσοφία του  αγώνα και ο κανονισμός να είναι συμβατά. Τότε ίσως δεν θα πρέπει να ισχύει και η απαγόρευση στο μέγεθος της έλικας.
Τώρα στον φίλο Γιάννη από Θεσ/νικη θα θελα να πω πως η κατηγορία δεν δημοσιέυτηκε ακόμα στο site της ΕΛΑΟ γιατί ακόμα δεν πέρασε ΔΣ, όταν θα γίνει αυτό θα δημοσιευτεί και θα σας ενημερώσω ώστε να μπορεί ο καθένας μας να έχει το αντιγραφό του.
Θείε ξέρεις αν μπορούμε να διορθώσουμε  τώρα ώστε να περάσουμε την σωστή διατύπωση και να έχουμε ένα κανονισμό που δεν θα χρειάζεται αλλαγή??
Φιλικά
dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: DeltaMan στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2008, 15:04:58
Καλησπέρα Κύριοι & Χρόνια σας Πολλά .

Δέν μπορούμε κατά τη γνώμη μου να βάλουμε ΣΕ ΟΛΑ περιορισμό . Βάλτε Περιορισμό στον κινητήρα , στον πτερυγικό φόρτο και στο Τελικό Βάρος ή στην επιφάνεια . Αφήστε κάποια ελεύθερα ...  ;)
Η ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ κερδίζει αγώνες , όχι τα πολλά λεφτά ...

’ν κάποιος έρθει με Ηλεκτρικό κινητήρα Μέγιστης Εισερχόμενης τα 800 Watts (περίπου 1,1 ΗP) , θα μπορέσει να 'παίξει' με τους 'θερμικούς' μαζί ... ?  (εννοείται να τηρεί τα υπόλοιπα κατασκευαστικά το σκάφος του)

(Παντελή , το φτεράκι σου ακόμα περιμένει στο εργαστήρι μου ...  :) )

Φιλικά , Απόστολος


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2008, 18:27:35
Καλησπέρα
Θείε ξέρεις αν μπορούμε να διορθώσουμε  τώρα ώστε να περάσουμε την σωστή διατύπωση και να έχουμε ένα κανονισμό που δεν θα χρειάζεται αλλαγή??

Αν δεν έχουν αντίρρηση και οι υπόλοιποι της επιτροπής ετοιμάστε το νέο διορθωμένο κείμενο και ανεβάστε το μιά και καλή στο site της ΕΛΑΟ. Κανείς δεν θυμάται τι περιείχε το αρχικό και πως έγινε η συζήτηση.
Πιστεύω ότι η ελάχιστη διάσταση διαμέτρου της έλικας πρέπει να παραμείνει. 


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γαβανάς Χάρης στις Παρασκευή, 2 Ιαν 2009, 01:56:08
Η όλη ιστορία γίνεται για να γίνουν αγώνες Q500 και να βγούν μέσα απο αυτή τη "μικρή" κατηγορία νέοι αθλητές
που θα συμμετέχουν αργότερα στη μεγάλη κατηγορία.

Κακώς για μένα γίνεται όλο αυτός ο ντόρος για τα εποξικά και ξύλινα μοντέλα γιατί πιστεύω πως ένας (αρχάριος) αθλητής
του συγκεκριμένου αγώνα δεν θα μπορεσει να εκμεταλευτεί τις δυνατότητες που θα του δώσει ένα εποξικό μοντέλο σε σχέση με ένα ξύλινο
(αφού και το βάρος είναι υψηλότερο σε σχέση με τον κανονικό αγώνα, σχεδόν όλα τα πλεονεκτήματα του εποξικού χάνονται).
Ας γνωρίζουν επίσης οι φίλοι που θέλουν να συμμετέχουν για πρώτη φορά,  ότι σε αυτους τους αγώνες οι
συγκρούσεις και τα σπασίματα των μοντέλων είναι πάρα πολλά παρότι συμμετέχουν έμπειροι χειριστές.

Σκεφτείτε τι έχει να γίνει σε ένα αγώνα που θα συμμετέχουν μόνο (αρχάριοι) χειριστές...... :D :D :D
αλλιώς είναι να σπας ένα μοντέλο που στοιχίζει 50$ και αλλιώς ένα που στοιχίζει 600$

Η τελική επιλογή του σκάφους καθώς και του εξόπλισμου είναι στην κρίση του καθενός και αφου ο κανονισμός
του δίνει τη δυνατότητα να πάρει ότι θέλει ας το πάρει και να έρθει για να γίνουν επιτέλους και πάλι αγώνες ταχύτητος..

Φιλικά Χάρης
 
 


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Παρασκευή, 2 Ιαν 2009, 18:51:17
Καλησπέρα, Χρόνια πολλά, και Καλή Χρονιά με Υγεία.
Απαντώ με καθυστέρηση σε ερωτήματα , που τέθηκαν, αλλά οι γιορτές προστάζουν τις ελεύθερες ώρες να τις περνάμε ποιο κοντά σε δικούς μας ανθρώπους.
Απαντώντας κατ αρχήν στον φίλο Αποστόλη θα θελα να συμφωνήσω κατά το ήμισυ όσον αφορά το θέμα προπόνησης, και νίκης στους αγώνες. Στην συγκεκριμένη κατηγορία το θέμα είναι συνδυασμός πολλών παραμέτρων, ένας εκ των οποίων και η προπόνηση.
Όσων αφορά το θέμα των ηλεκτρικών μοτέρ και ηλεκτρικών αεροπλάνων ταχύτητας, στην σημερινή πραγματικότητα υπάρχουν οι αγώνες F5D που μπορούν να θεσπιστούν και να οργανωθούν σε αυτή την κατηγορία άρα η κατηγορία Q500 αφορά μόνο κινητήρες παλινδρομικού εμβόλου, με μπροστινή εισαγωγή και πλαϊνή εξάτμιση, όπως ορίζεται και από τον κανονισμό τους.
Όσον αφορά τα γραφόμενα του Χάρη, δυστυχώς θα διαφωνήσω κάθετα σε όσα λέει για τα σπασίματα, και αυτό γιατί θεωρώ πως τα σπασίματα είναι μέρος του παιχνιδιού αλλά όχι το βασικό, όπως κατά την γνώμη μου εμφανίζεται μέσα από τα γραφόμενα του. Αυτοί οι μύθοι δυστυχώς συντέλεσαν στο να πάει  το άθλημα πίσω... Και αυτό γιατί σπασίματα μεν υπάρχουν σε τέτοιου είδους αγώνα αλλά δεν είναι πάρα πολλά όπως κακώς αναφέρονται από τον Χάρη. Και αυτό το λέω γιατί προσωπικά από το 97 και μετά συμμετείχα στους περισσότερους αγώνες που έγιναν και γνωρίζω τα πράγματα από μέσα.

Με τις καλύτερες μου ευχές για καλές προσγειώσεις το 2009

Φιλικά
dapan




Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: 3DJunk στις Παρασκευή, 2 Ιαν 2009, 21:07:04
Η όλη ιστορία γίνεται για να γίνουν αγώνες Q500 και να βγούν μέσα απο αυτή τη "μικρή" κατηγορία νέοι αθλητές
που θα συμμετέχουν αργότερα στη μεγάλη κατηγορία.

Κακώς για μένα γίνεται όλο αυτός ο ντόρος για τα εποξικά και ξύλινα μοντέλα γιατί πιστεύω πως ένας (αρχάριος) αθλητής
του συγκεκριμένου αγώνα δεν θα μπορεσει να εκμεταλευτεί τις δυνατότητες που θα του δώσει ένα εποξικό μοντέλο σε σχέση με ένα ξύλινο
(αφού και το βάρος είναι υψηλότερο σε σχέση με τον κανονικό αγώνα, σχεδόν όλα τα πλεονεκτήματα του εποξικού χάνονται).
Ας γνωρίζουν επίσης οι φίλοι που θέλουν να συμμετέχουν για πρώτη φορά,  ότι σε αυτους τους αγώνες οι
συγκρούσεις και τα σπασίματα των μοντέλων είναι πάρα πολλά παρότι συμμετέχουν έμπειροι χειριστές.

Σκεφτείτε τι έχει να γίνει σε ένα αγώνα που θα συμμετέχουν μόνο (αρχάριοι) χειριστές...... :D :D :D
αλλιώς είναι να σπας ένα μοντέλο που στοιχίζει 50$ και αλλιώς ένα που στοιχίζει 600$

Η τελική επιλογή του σκάφους καθώς και του εξόπλισμου είναι στην κρίση του καθενός και αφου ο κανονισμός
του δίνει τη δυνατότητα να πάρει ότι θέλει ας το πάρει και να έρθει για να γίνουν επιτέλους και πάλι αγώνες ταχύτητος..

Φιλικά Χάρης
 
 

Συμφωνω με ολους σας,

Χρονια Πολλα και Καλη Χρονια!

Αυτο το θεμα των προδιαγραφων κτλ. προσωπικα με ξενιζει. Τι θα λεγατε να βαζαμε και περιορισμο στις υπολοιπες κατηγοριες αερομοντελισμου πχ F3A GR A/B? Δηλαδη ο συμμετεχον να μη μπορει να λαβει μερος με μοντελο composite ανω των 1000 ευρω, εκπετασματος ανω του 1,70 m ,  κινητηρα μεχρι 120 μεγεθος κτλ? Ετσι για να κανουμε και αυτες τις κατηγοριες πιο προσιτες στους υπολοιπους αερομοντελιστες...

Θα το δεχοταν κανεις αυτο αληθεια?? Νομιζω πως οχι... 8)smiley

Καλο σας βραδυ,
Νικος


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 00:00:46
συμφωνω με το Νικο ....ας μην ασχολουμαστε τοσο με τις λεπτομερειες γιατι νομιζω οτι κοιταμε το δεντρο και θα χασουμε το δασος 8)smiley


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 08:31:52
Καλημέρα και Καλή Χρονιά,

Θα είναι καλό όταν κάποιος εκφέρει μία άποψη για θέματα που έχουν να κάνουν και με κανονισμούς να είναι πρώτα από όλα ενημερωμένος.

Αναφέρομαι στα δύο τελευταία posts του Νικόλα και του andreas.

Αν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί αυτοί, θα υπήρχε λόγος να υπάρξει και δεύτερη κατηγορία Q500?

Σε τι θα διέφερε από την ήδη υπάρχουσα?

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 12:11:08
Καλημερα  8)smiley....εχει βασικη διαφορα η μια κατηγορια με την αλλη ....το ουσιαστικοτερο για να εχεις μεγαλη ταχυτητα!!!..ειδικο ΜΟΤΕΡ.  ^-^.
Επισης στο site της ΕΛΑΟ υπαρχει ο κανονισμος που λεει αρκετα πραγμματα για τις προδιαγραφες..χωρις να αναφερει κατι για εποξικα η μη μοντελα μια που εκει υπαρχει αντιπαραθεση ...προσωπικα δεν προκειται να νιοσω μειονεκτικα αν εγω ειμαι με ξυλινο και καποιος αλλος με εποξικο ,,θα αγωνιστω με τον ιδιο ενθουσιασμο και αν αποφασισω οτι θελω να παω παρακατω και οτι υπαρχει ανταγωνισμος ,επιπεδο και ενδιαφερον συμετοχων τοτε θα παω και σε εποξικο και σε οτι αλλο ....γιαυτο λεω να αφησουμε τις υπερβολικες αναλυσεις επι αναλυσεων για μετα τους πρωτους αγωνες ....


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γαβανάς Χάρης στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 18:14:09
Θέλω να διορθώσω και να αναλήσω  λίγο τα γραφόμενα μου.

Οσον αφορά τα σπασίματα αυτά υπάρχουν, σίγουρα δεν είναι ο κανόνας αλλά υπάρχουν!!
τώρα το πολλά, και το λίγα, είναι στην κρίση του καθενός να αξιολογήσει.

Αυτά που γράφω δεν τα λέω ούτε για να πάω το άθλημα πίσω ούτε γιάτι έχω κάτι με τον συγκεκριμένο αγώνα
αντιθέτως μάλιστα προσπαθώ να προστατεύσω τα νέα παιδια που θα έρθουν στον αγώνα να μην φάνε καμμία
κρυάδα αν κάποιος απο αυτούς σπάσει μοντέλο που στοιχίζει πολλά $$ και δεν ξανάπατήσει επειδή δεν θα θέλει
να ξαναμπεί στην διαδικασία να πάρει πάλι ενα μοντέλο με πολλά $$ και να το δεί να σπάει στην πρώτη στροφή.

Ξαναλέω ότι θέλω να γίνει ο αγώνας και θέλω να μαζευτούν πάρα πάρα πολλές συμμετοχές και θέλω να ξαναπώ
πως δεν θα βγεί πρώτος  αυτός που ειναι καλύτερα εξοπλισμένος αλλά αυτός που είναι καλύτερα προπονημένος!!!

(Τις απόψεις μου απλά τις γράφω, όποιος δεν συμφωνεί με αυτές δεν θέλω να τις λάβει υπ'οψιν του)

Φιλικά Χάρης
   


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Paulos στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 18:37:21
http://www.youtube.com/watch?v=VKn_9EPC1b8  ;)


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 19:45:23
Το χειρότερο είδος φινιρίσματος σε ένα μοντέλο Q500 είναι το πλαστικό φιλμ.
Χρειάζεται πολύ πείρα για να κολλήσει τόσο καλά ώστε να μη φουσκώσει στο μοντελοδρόμιο ή μέσα στο αυτοκίνητο μία ζεστή ημέρα.
Και όταν φουσκώσει δεν είναι δυνατόν να τρέξει έτσι το μοντέλο. Ούτε είναι δυνατόν να σιδερωθεί επί τόπου.
Ας το έχει αυτό υπ' όψη του όποιος θέλει να συμμετάσχει σε Q500.


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 21:42:27
Καλησπέρα
Θείε Γιάννη έχεις απόλυτο δίκιο όσον αφορά την επικάλυψη του μοντέλου με πλαστικό φιλμ αλλά στην προτεινόμενη κατηγορία καλό είναι τα μοντέλα να έχουν τέτοια επικάλυψη ώστε να είναι εύκολο να επισκευασθεί αν χρειαστεί.
Αντρέα στο site της ΕΛΑΟ δεν έχουν μπει ακόμη οι τροποποιημένοιι κανονισμοί για το Q500, άρα ούτε και ο κανονισμός για την νέα κατηγορία. Εκεί μπορείς να δεις ότι ισχύει μέχρι και σήμερα. Όταν ανέβουν (αφού εγκριθούν), οι νέοι κανονισμοί θα ενημερωθούμε και θα μπορεί ο καθένας μας να έχει το αντίγραφο του, πράττοντας ανάλογα.
Κλείνοντας θα θελα να τονίσω πως οι απόψεις όλων είναι σεβαστές, όταν όμως εκφράζονται δημόσια τότε θα πρέπει να δεχόμαστε  να ακούσουμε και τον αντίλογο.
Καλό είναι πάντως όσοι ενδιαφέρονται για την συγκεκριμένη κατηγορία να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη εκείνους που έχουν λάβει μέρος σε αυτή, και όχι εκείνους που μπορεί να μην έχουν παρακολουθήσει καν κάποιων αγώνα  από αυτή.

Φιλικά

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: 3DJunk στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 22:28:53
Θα είναι καλό όταν κάποιος εκφέρει μία άποψη για θέματα που έχουν να κάνουν και με κανονισμούς να είναι πρώτα από όλα ενημερωμένος.

Αναφέρομαι στα δύο τελευταία posts του Νικόλα και του andreas.


Οταν με το καλο οριστικοποιηθουν και ανεβουν στο site της EΛΑΟ ευχαριστως να τους διαβασω.  Βεβαια αυτη η απαντηση και ο σχολιασμος κατα τη γνωμη μου δεν εχουν καμια σχεση με τα γραφομενα μου στο συγκεκριμενο θεμα.

Θα ειναι καλο να σχολιαστει και αυτο που εγραψα.

Καλο σας βραδυ και παλι,
Νικος


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Σάββατο, 3 Ιαν 2009, 23:01:25
Νομιζω οτι  οσο δεν υπαρχει επισημα ο κανονισμος δεν εχε νοημα η κουβεντα .. πολυ κακο για το τιποτα


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 9 Μάρ 2009, 00:54:38
Στο σιτε της ΕΛΑΟ υπαρχει πλεον αναρτημενος ο κανονισμος της νεας κατηγοριας Q500-GR.....διαβαζοντας τον διαπιστωσα επισης οτι πρεπει να κανω διορθωσεις στις διαστασεις τις ατρακτου..... >:(


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Δευτέρα, 9 Μάρ 2009, 01:04:13
Που είσαι λάθος Ανδρέα? Στο ύψος πλάτος ή στο νομέα?

dapan


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 9 Μάρ 2009, 01:11:03
στο υψος και στο πλατος ειμαι περιπου 10χιλ ποιο λεπτος :-[


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 9 Μάρ 2009, 01:12:13
στο υψος και στο πλατος ειμαι περιπου 10χιλ ποιο λεπτος :-[
και το εντυσα γμτ ...φαινετε οτι θα κανω τροποποιηση :-\


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 9 Μάρ 2009, 21:07:25
κατα τον κανονισμο πρεπει η ατρακτος να ειναι κατα το ελαχιστο 89χιλ στο  σημειο οπου η πτερυγα "καθετε" στην ατρακτο μετρωντας απο υη χορδη της....δεν το καταλαβαινω πως μπορεις να μετρησεις απο τη χορδη προς τα κατω ??? 


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: dapan στις Δευτέρα, 9 Μάρ 2009, 23:52:51
Για δες αυτό, ελπίζω να βοηθάει.




Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 10 Μάρ 2009, 01:07:59
Aυτο βοηθαει ευχαρηστω !!τωρα μπορω να δω τι θα κανω 8)smiley


Τίτλος: Απ: Αγώνες pylon Νέα Κατηγορία Q500 GR
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τρίτη, 10 Μάρ 2009, 12:17:48
Ετσι όπως είναι διατυπωμένος ο κανονισμός με κάνει να έχω μία απορία.

Ατρακτος με ακέραια τα δύο πλαϊνά ύψους 89 χιλ,  στην οποία τα φτερά προσαρμόζονται δεξιά και αριστερά στην μέση της, με τη βοήθεια σωλήνα, χωρίς να υπάρχει άνοιγμα για να περάσουν ανάμεσά της. Είναι νόμιμη?

Η ίδια άτρακτος στην οποία το φτερό είναι ολόκληρο και περνάει ανάμεσά της. Είναι νόμιμη?

Και οι δύο έχουν την ίδια διατομή.