Aeromodelling GR

Το αερομοντελιστικό εργαστήρι => Υλικά, εργαλεία και τεχνικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: LYBCO στις Κυριακή, 1 Οκτ 2017, 20:29:09



Τίτλος: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: LYBCO στις Κυριακή, 1 Οκτ 2017, 20:29:09
Καλησπερα σας.Εβλεπα το παρακατω βιντεο κατασκευης αεροπλανου εξ'ολοκληρου απο DOW μισης ιντσας και μου εκανε εντυπωση το γεγονος οτι το συνολικο βαρος εφτασε τα 140 γραμμαρια (5 ounches).To αναφερει στο 9:35.
Επειδη δεν εχω δουλεψει τετοιο υλικο,ειναι εφικτο κατι τετοιο; Ειναι πραγματι τοσο ελαφρυ;

https://www.youtube.com/watch?v=jv3D30RGT-g


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: snoopy στις Κυριακή, 1 Οκτ 2017, 20:45:54
Καλησπερα σας.Εβλεπα το παρακατω βιντεο κατασκευης αεροπλανου εξ'ολοκληρου απο DOW μισης ιντσας και μου εκανε εντυπωση το γεγονος οτι το συνολικο βαρος εφτασε τα 140 γραμμαρια (5 ounches).To αναφερει στο 9:35.
Επειδη δεν εχω δουλεψει τετοιο υλικο,ειναι εφικτο κατι τετοιο; Ειναι πραγματι τοσο ελαφρυ;

jv3D30RGT-g


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: DeltaMan στις Κυριακή, 8 Οκτ 2017, 20:21:18
Dow μισής ίντσας δέν έχω δεί ακόμη στην Ελλάδα. Ας πεί και κάποιος άλλος τη γνώμη του. Σε πολλά μέρη εδώ θα βρείς Fibran που είναι επίσης τύπος σκληρού styrofoam όπως το Dow...

Φυσικά και είναι εφικτή η κατασκευή αεροπλάνων Τ/Κ με τάτοιο foam, ακόμη και αληθινών. Αρκεί να παρακολουθήσεις για παράδειγμα το κανάλι του Ary Glantz που φτιάχνει μιά διάσημη αερο-κατασκευή με το εν λόγω υλικό...

https://www.youtube.com/user/aryjg/videos

Keep Building...  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 9 Οκτ 2017, 12:34:47
Οφείλω να ενημερώσω ότι όταν κόβουμε το DOW με χρωμονικελίνη, εκλύονται τοξικοί ατμοί, που αν τους εισπνεύσουμε θα βρεθούμε στο νοσοκομείο.

Γι' αυτό όταν κόβουμε , να έχουμε καλό εξαερισμό.


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: LYBCO στις Δευτέρα, 9 Οκτ 2017, 19:13:31
Ευχαριστω για τις απαντησεις σας.


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 11 Οκτ 2017, 21:57:25
Αν και καθυστερημένα ας καταθέσω κι εγώ  , τα σχετικά .

Το Dow ( μπλε ) , οπως και το Fibran ( πράσινο) ειναι εξηλασμενη πολυστερίνης . Υπάρχει και ροζ , αλλά δεν ξερω τι εταιρία ειναι .
Οι πυκνότητες ξεκινάνε  από 25kgr/m3.  Αν και το  συνηθισμένο ειναι αυτό , τα dow θέλει περισσότερη θερμοκρασία ( ή μικρότερη ταχύτητα κοπής ) από το fibran .
Τα βρισκεις σε φυλλα 2,5m x 0,55m . κια πάχη από 30 mm . , Αν θέλεις πιοό λεπτό , το πιο εύκολο ειναι να πας σε depron .
Μπορείς να κόψεις το dow ή το fibran  για να το κάνεις λεπτότερο ,αλλά υπάρχει μια διαδικασία  για να μη  σκεβρώσει , από το κόψιμο  .
Αν αποφασίσεις να  κόψεις  , πες μου να σου πω αναλυτικά την διαδικασία


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τετάρτη, 11 Οκτ 2017, 22:04:59
............. Αρκεί να παρακολουθήσεις για παράδειγμα το κανάλι του Ary Glantz που φτιάχνει μιά διάσημη αερο-κατασκευή με το εν λόγω υλικό...

https://www.youtube.com/user/aryjg/videos

Keep Building...  :thumbs up:

Απόστολε
To long ez  βελτίωση variez  του Burt Rutan, ειναι απο τα αγαπημένα μου αεροπλάνα , ( μαζι με το cozy (http://www.cozyaircraft.com/)), σε ενα άλλο κόσμο , θα ηταν το αεροπλάνο που θα έφταχνα., Εχω μελετησει  τα σχεδια  και καποια στιγμη  θαθελα να το φτιαξω  σε κλιμακα 40%  ακολουθώντας την διαδικασία για το 100%.
Οταν το πρωτοείδα σοκαρίστηκα , που ειναι  φτιαγμένο αποκλειστικά με hi load foam , υαλούφασμα και εποξικές ρητίνες .  :o


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: DeltaMan στις Πέμπτη, 12 Οκτ 2017, 21:24:25
Καλησπέρα Κύριοι.

Γιάννη, όντως, ο Burt είναι ένας ζωντανός θρύλος για 'μένα. Εκείνος με τους συνεργάτες του ανέπτυξαν απίστευτα τις τεχνικές hand layup fiberglassing πάνω σε πυκνά foam. Πολλοί ερασιτέχνες τον λάτρεψαν, το ίδιο και μείς.
Ξεκίνησα δική μου αεροκαρέκλα και σκέφτομαι σοβαρά την τεχνική για τα main Spars που χρησιμοποιεί, με +-45 μοίρες ύφασμα για web και εν συνεχεία strips υφάσματος για τα "καπέλα" των spars (spar Caps). Αντί για squegee βέβαια μάλλον θα δουλέψω ρολάκι φόαμ...  ;)

Μήν χαλάμε το thread όμως. Η σχέση Βάρους/Όγκο των τύπου Dow φελιζόλ του εμπορίου είναι σούπερ συμφέρων. Αν ενισχύσει κανείς σωστά τα υπάρχοντα φόαμ θα κάνει μαγικές κατασκευές, ειδικά με τα σημερινά υφάσματα-ρητίνες._
Καλό εξαερισμό μόνο, γάντια, μάσκα...

DM (who will dream of 1/1 40kph soaring once again)


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: LYBCO στις Παρασκευή, 13 Οκτ 2017, 10:20:01


Kαλημερα κ Γιαννη.Ειμαι ευτυχης κατοχος φελιζολενιου Τηλεμαχου αγορασμενου απο εσας πριν σχεδον 2 χρονια.Ποιο ειναι ακριβως το ειδος του φελιζολ που χρησιμοποιησατε στον Τηλεμαχο;
Βεβαιως και θα ηθελα τις γνωσεις σας πανω στην κοπη,μιας και θελω να φτιαξω ενα sport μοντελο με ημισυμμετρικη πτερυγα και συνολικο βαρος πτησης μεχρι 850 γραμμαρια.
Προτασεις ευπροσδεκτες.


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 13 Οκτ 2017, 15:39:41


Kαλημερα κ Γιαννη.Ειμαι ευτυχης κατοχος φελιζολενιου Τηλεμαχου αγορασμενου απο εσας πριν σχεδον 2 χρονια.Ποιο ειναι ακριβως το ειδος του φελιζολ που χρησιμοποιησατε στον Τηλεμαχο;
Βεβαιως και θα ηθελα τις γνωσεις σας πανω στην κοπη,μιας και θελω να φτιαξω ενα sport μοντελο με ημισυμμετρικη πτερυγα και συνολικο βαρος πτησης μεχρι 850 γραμμαρια.
Προτασεις ευπροσδεκτες.


Γεια χαρά
για τον τηλέμαχο χρησιμοποιώ , άσπρο φελιζολ ( Διογκωμένη πολυστερίνη ) 20kgr/m3
Υπάρχει πάντα ο ακροβατικός τηλέμαχος 4 ch τόσο με ημισυμετρική αεροτομή όσο και με συμμετρική . Οτι πληροφορίες θες για κοπή φελιζολ ρώτα με .


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: LYBCO στις Παρασκευή, 13 Οκτ 2017, 18:02:19
Πειτε μου σχετικα με το σκευρωμα ποια διαδικασια πρεπει να ακολουθησω.


Τίτλος: Απ: DOW Σχεση βαρους-ογκου
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 13 Οκτ 2017, 18:34:14
το πράσινο ή μπλε  δηλ η εξηλασμενη πολυστερίνη , εξαιτίας του τροπου κατασκευής συγκεντρώνει τάσεις εσωτερικά του υλικού.
Ετσι αν επιχειρήσεις να κόψεις ενα φύλλο 30mm στην μέση 90% θα καταλήξεις με 2 φύλλα που θα ειναι έντονα σκεβρωμένα .
Οπότε το κόλπο ειναι το εξής . Αν έχεις 3άρι φύλλο , αν θες να καταλήξεις πχ με φύλλο 15mm αφαιρείς , ( πάντα με θερμό σύρμα εννοείτε ) 7 mm από πάνω και 7mm  από κάτω  και σου μένει το φύλλο 15 mm  ( το 1mm που λείπει θα εχει λιώσει :-)  )  .
Μπορείς να κάνει το ιδιο σε 5αρι φύλλο  και εκει επειδή ειναι χοντρότερο  να κόψεις αυτο που μένει στην μέση , οπότε , αν υποθέσουμε οτι αρχικά αφαιρείς 5mm πάνω κάτω , κόβοντας στην μέση  θα εχεις 2 φύλλα απο περιπου 20mm

Αυτό το κάνω οχι μόνο οταν πρόκειται να χωρίσω το φύλλο στη μέση ,αλλά και οταν πρόκειται να βγάλω φτερό . . Στην περιπτωση του φτερού , αρκεί να αφαιρέσεις  μόνο πάνω από το φύλλο 5-6 mm  .
Στο άσπρο φελιζολ  με βάρος μέχρι 25kgr/m3 , δε χρειάζεται να ακολουθήσεις την διαδικασία