Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά => Εκπαιδευτικά - Trainers => Μήνυμα ξεκίνησε από: antonisng στις Δευτέρα, 21 Σεπ 2015, 14:33:30



Τίτλος: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Δευτέρα, 21 Σεπ 2015, 14:33:30
Γειά σας, θα ήθελα τη βοήθεια σας για ένα πειραματάκι. :angel:

Έχω το ηλεκτρικό παϊπεράκι της kyosho στο οποίο όμως δεν λειτουργεί το speed control και δεν συγκολλείται το ένα καλώδιο στο μοτέρ. https://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=100284
Γι’ αυτό πήρα τη «συκωταριά» (δεκτη-speed control, σερβο, μοτερ, μπαταρία) από ένα ελικόπτερο για να το «αναστήσω».

Έχω αλλάξει το μοτέρ του piper (kyosho 10221-07 / class 280 brushed) με αυτό του ελικοπτέρου Esky honey bee cp2 (EK1-0000A / class 370 brushed) που έχει ακριβώς το ίδιο μέγεθος, κρατώντας το pinion του αρχικού μοτέρ (280).ίσως όχι τόσο σωστή κίνηση...

Αν δεν κάνω λάθος, ο 370 δίνει περισσότερες στροφές. Η αρχική έλικα του piper (kyosho 10221-06) είναι 8.25 x 5.5
Τι έλικα μπορώ να βάλω ώστε να συμπεριφέρεται "φυσιολογικά" με τις περισσότερες στροφές του 370?
Μια 9x6 θα ήταν ok? Μήπως μια slow flyer? Μήπως να βάλω το pinion του ελικοπτέρου που έχει λίγο λιγότερα δοντάκια? :-\

Ευχαριστώ,


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Δευτέρα, 2 Νοέ 2015, 11:28:57
SOS! Θα ήθελα τη βοήθειά σας!
Το αεροπλάνο αυτό, 10ετίας και με πολλές συντριβές και πατέντες στο ενεργητικό του ξαναπέταξε τελικά αφού "κλωνοποιήθηκε" η άτρακτος/ουρά του από μπάλσα και χρησιμοποιώντας την παλιά foamένια πτέρυγα και τα ηλεκτρονικά του ελικοπτέρου honey bee cp2.
Μονοκοταρίστηκε ώστε να φέρνει λίγο σε πολύ semi-semi-semi scale στα piper της αεροπορίας στρατού της δεκαετίας του ‘50.  8)


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Δευτέρα, 2 Νοέ 2015, 11:30:11
Το θέμα τώρα είναι ότι αν κ το αεροπλάνο πετάει καλούτσικα
 https://www.youtube.com/watch?v=LXfwSxIUsU8
κάηκε ο δέκτης/gyro/mixer/speed controller και δεν δίνει ρεύμα στο μοτέρ παρά μόνο στα σέρβο (έγινε ανεμόπτερο δλδ). Το ίδιο πρόβλημα είχε ήδη κ ο «μαμά» δέκτης της kyosho γι’ αυτό κ αντικαταστάθηκε από αυτόν του ελικοπτέρου.

Επειδή δεν τα πάω κ τόσο καλά με τα ηλεκτρονικά διαφωτίστε με όποιος μπορεί. Υπάρχει κάποια οικονομική λύση ώστε να αντικαταστήσω το δέκτη του ο οποίος είναι μαζί και speed control και σε συχνότητα 35MHz (που έχω και 2 transmitters)?
Τα υπόλοιπα που φοράει είναι 370 brushed μοτέρ με μειωτήρα και τα 2 σέρβο του ελικοπτέρου, ενώ οι μπαταρίες που έχω διαθέσιμες είναι 8,4 και 11,1 volt.

Αλλιώς θα πάει στο μουσείο νεκραναστημένων… :buck2:

Ευχαριστώ.


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: evan στις Δευτέρα, 2 Νοέ 2015, 12:24:07
Καλημέρα,

Με ένα πρόχειρο ψάξιμο βρήκα αυτόν το δέκτη που είναι synthesized (άρα δε χρειάζεσαι κρύσταλλο): http://www.ariesrc.gr/2198-single-conversion-rp4s1-synthesized-receiver-4ch-35mhz.html (http://www.ariesrc.gr/2198-single-conversion-rp4s1-synthesized-receiver-4ch-35mhz.html)

Αν δε βρεις ESC, έχω να σου δώσω ένα Jeti JES110. Αν σου κάνει, είναι στη διάθεσή σου (free of charge)

Καλή συνέχεια


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Δευτέρα, 2 Νοέ 2015, 14:14:27
Καλή ιδέα, αν κ έχω 2 κρυστάλλους μου φαίνεται πολύ πιο πρακτικό το synthesized.  :thumbs up:

Βλέπω έχει 4 εξόδους για τα κανάλια. Ένα θα πάει στο elevator, ένα στο rudder, ένα στο speed control (φαντάζομαι…!?). Η μπαταρία που μπαίνει? Στην 4η έξοδο? και αν ναι θέλει το κατάλληλο ανταπτοράκι φαντάζομαι?
Επίσης βλέπω ότι αυτό έχει operating voltage 4,8-6 volt. Άρα η μπαταρίες μου τον 8,4 και 11,1 μήπως του πέφτουν «βαριές»?
Ευχαριστώ πολύ και για την προσφορά του speed control. Αν πάρω το δέκτη και δεν το χρειάζεσαι, ευπρόσδεκτο βεβαίως :)


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: evan στις Δευτέρα, 2 Νοέ 2015, 14:51:23
...
Βλέπω έχει 4 εξόδους για τα κανάλια. Ένα θα πάει στο elevator, ένα στο rudder, ένα στο speed control (φαντάζομαι…!?). Η μπαταρία που μπαίνει? Στην 4η έξοδο? και αν ναι θέλει το κατάλληλο ανταπτοράκι φαντάζομαι?
Επίσης βλέπω ότι αυτό έχει operating voltage 4,8-6 volt. Άρα η μπαταρίες μου τον 8,4 και 11,1 μήπως του πέφτουν «βαριές»?
...

Το ESC έχει BEC (battery elimination circuit). Αυτό σημαίνει ότι τροφοδοτείται από την LiPo και βγάζει την τάση που απαιτούν ο δέκτης και τα σέρβο. (4.8 V)
Το ESC συνδέεται στον δέκτη, παίρνει το σήμα για το μοτέρ και παράλληλα τροφοδοτεί δέκτη και σέρβο.  


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Δευτέρα, 2 Νοέ 2015, 15:39:34
χμμμμ βλέπω ότι αγνοώ βασικά πράγματα! 
οκ, οπότε θα κοιτάξω για το δέκτη και θα στείλω πμ αν είναι για το esc
ευχαριστώ και πάλι!


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Παρασκευή, 6 Νοέ 2015, 10:01:29
Καλημέρα και πάλι,
ο "corona" είναι ήδη στο δρόμο.

Αυτό το speed controller θα συνεργάζεται άραγε με τον συγκεκριμένο δέκτη?
http://www.diamond-models.gr/gr/speedcontrols-esc/brushed-motors-esc/wattage-ic-2-2a-speed-controller.html

Επίσης, θα συνεργάζεται με την μπαταρία (3cell NiMH)? Βλέπω ότι λέει για 5-8 cells. Τα 5Α που γράφει είναι αρκετά για το 370 brushed μοτέρ?

Συγχωρέστε τον αόματο :)  8)


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: evan στις Παρασκευή, 6 Νοέ 2015, 13:09:17
Κατ' αρχάς σε συγχωρούμε.  :laugh: Τα σχετικά fora υπάρχουν για να βοηθούν, όσο αυτό είναι δυνατόν, εξ αποστάσεως.

Το ρεύμα που θα καταναλώσεις εξαρτάται από το μοτέρ, το μειωτήρα και το φορτίο. (έλικα) Μπορεί να φθάσει ακόμη και τα 10Α
Για να υπολογιστεί το ρεύμα χρειάζονται διάφορες πληροφορίες όπως οι στροφές, τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του μοτέρ, η σχέση μετάδοσης, έλικα κλπ.
Το speed control που δείχνεις δεν επαρκεί μάλλον. Υπάρχει μία ασάφεια. Αλλού εμφανίζεται ως 2Α και αλλού ως 5Α
Όταν θα τα συνδέσεις όλα θα πρέπει να μετρήσεις ρεύμα κατανάλωσης για να επιλέξεις την κατάλληλη έλικα.

Όσον αφορά τη μπαταρία. Πιο πάνω γράφεις για μπαταρίες 8.4 και 11.1V. Άρα μιλάμε για μπαταρίες LiPo και όχι NiMH
Τα cells που αναφέρει το ESC είναι NiMH. 5-8 cells NiMH αντιστοιχούν σε 2-3 cells LiPO και είσαι ΟΚ

Ελπίζω να έγινα κατανοητός. Παρακαλείται όποιος άλλος θέλει και μπορεί να διορθώσει/συμπληρώσει


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Παρασκευή, 6 Νοέ 2015, 14:16:15
...για να υπολογιστεί το ρεύμα το βλέπω δύσκολο καθώς είναι πολύ λίγα τα δεδομένα
άρα αν πάω σε αυτόν των 20Α
http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-Brushed-Eagle-20A-ESC-for-RC-airplane-plane-370-380-390-280-270-motor-/181923287608?hash=item2a5b791238:g:1VcAAOSwo0JWO0eo
ή αυτόν των 30Α
http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-Brushed-Eagle-30A-ESC-for-RC-airplane-plane-370-380-390-280-270-motor/181923289150?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3De334e26d3f064b0980d6d00489d9ea15%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D181923287608

είμαι καλυμμένος ότι δεν θα καεί? :worry:


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 6 Νοέ 2015, 16:26:07
Αν όπως διάβασα πιό πάνω το μοτέρ είναι 370 brushed, το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να δεχθεί με καλή ψύξη είναι 11 Α.
Αλλά και με 10 Α μπορεί να καεί αν δεν αερίζεται σωστά.

Συνήθως τα μοτέρ αυτά γράφουν επάνω στην ετικέτα αν είναι 6V, 7,2V, 8,4V κ.λ.π.
Με μειωση, 3:1 έως 4:1 η τάση που μπορούν να δεχθούν είναι 50% πιό πάνω από την ονομαστική τους.


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: vilisdev στις Παρασκευή, 6 Νοέ 2015, 20:18:07
...για να υπολογιστεί το ρεύμα το βλέπω δύσκολο καθώς είναι πολύ λίγα τα δεδομένα
άρα αν πάω σε αυτόν των 20Α
http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-Brushed-Eagle-20A-ESC-for-RC-airplane-plane-370-380-390-280-270-motor-/181923287608?hash=item2a5b791238:g:1VcAAOSwo0JWO0eo
ή αυτόν των 30Α
http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-Brushed-Eagle-30A-ESC-for-RC-airplane-plane-370-380-390-280-270-motor/181923289150?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3De334e26d3f064b0980d6d00489d9ea15%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D181923287608

είμαι καλυμμένος ότι δεν θα καεί? :worry:

Το 30Α είναι μόνο 4γρ βαρύτερο και $0,70 ακριβότερο από το 20Α.
Τα μεγαλύτερα ESCs έχουν το πλεονέκτημα σαν μεγαλύτερα να έχουν περισσότερα ή μεγαλύτερα τρανζιστορ FET τα οποία έχουν χαμηλότερη εσωτερική αντίσταση άρα μεγαλύτερη απόδοση. Βέβαια αυτό παραείναι λεπτομέρεια αλλά αξίζει να πάρεις το 30A.
Σε αεροπλάνο που πετούσα πάρα πολύ μόλις του άλλαξα γιά κάποιο λόγο το ESC από 60Α σε ίδιας μάρκας 40Α παρατήρησα μιά μικρή μείωση της δύναμης (ώση από hover σε κάθετη άνοδο), μόλις ξαναέβαλα το παλιό ESC επανήλθε η προηγούμενη απόδοση.


Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Σάββατο, 7 Νοέ 2015, 09:29:06
Σωστά, το μοτέρ είναι 370 και η μείωση 4:1.
Όσο για την ψύξη... σίγουρα αερίζεται γιατί το cowl είναι λίγο σουρωτήρι! Το μονοκοτ του κρατάει το σχήμα!  :)

Ωραία, άρα για την ελάχιστη διαφορά θα προτιμήσω αυτό με τα 30Α αν έχει έστω κ λίγο καλύτερη απόδοση.

Τώρα για έλικα, με μια 9x7 που του έχω βάλει πετάει ωραία αλλά αλλά γύρω στο 60-70% της ώσης. Υποθέτω επειδή είναι μεγάλο το βήμα. Οπότε θα δοκιμάσω μια 8x4.3 που έχω για να μπορεί να εκμεταλλευτεί όλο το range των στροφών.

Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές σας!
ελπίζω να πετύχει και να ξαναπετάξει η...μούμια! :uglystupid2:



Τίτλος: Απ: Piper M24 "μεταμόσχευση"
Αποστολή από: antonisng στις Τρίτη, 26 Απρ 2016, 15:26:45
Μερικές φώτο από την τελευταία του πτήση πριν δώσει τα "εντόσθια" του σε άλλες κατασκευές!  :buck2:
Στη φώτο της "εφόρμησης" φαίνεται κ η χρησιμότητα των αντηρίδων!!  ::)