Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω => Μήνυμα ξεκίνησε από: dominckos στις Κυριακή, 27 Ιούλ 2014, 16:36:32



Τίτλος: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: dominckos στις Κυριακή, 27 Ιούλ 2014, 16:36:32
Καλησπέρα κύριοι...επειδή θα αρχίσω την κατασκευή του Τηλέμαχου και πριν κάνω κάποιο λάθος στην κοπή των ξύλων, μέτρησα με το μοιρογνωμόνιο πάνω στο σχέδιο τις γωνίες και βρήκα τα εξής:
-Γωνία πρόσπτωσης πτερυγας 4 μοιρες
-Γωνία πρόπτωσης οριζόντιου 2 μοίρες
-right thrust 2 μοίρες
-down thrust 1 μοιρα
 
Στην συνέχεια έκανα πάλι μέτρηση σύμφωνα  με  μαθηματικούς υπολογισμούς, όπως περιγράφονται στο βιβλίο του σχεδιαστή του κ. Jkοn και βρήκα σχεδόν τα ίδια νούμερα.

Εσείς που γνωρίζεται (και ιδίως ο σχεδιαστής του κ. jkon), μπορείτε να μου πείτε αν το downthrust είναι όντως τόσο λίγο ή έχω κάνει κάποιο λάθος?


Τίτλος: Απ: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Κυριακή, 27 Ιούλ 2014, 17:25:14
Ολα εξαρτώνται από το πια γραμμή θεωρείς άξονα μετρήσεων.

Εγώ θεωρώ την ευθεία του οριζόντιου σταθερού. Αυτή είναι και η γραμμή πτήσης.
Αρα ο κινητήρας έχει 3 μοίρες downthrust.


Τίτλος: Απ: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: dominckos στις Κυριακή, 27 Ιούλ 2014, 18:30:39
Ως άξονα μετρήσεων είχα πάρει μια νοητή γραμμή παράλληλη με το έδαφος. Τώρα που ξαναμέτρησα με άξονα μετρήσεων την ευθεία του οριζόντιου σταθερού την οποία επέκτεινα, διαπίστωσα ότι όντως το down thrust είναι 3 μοίρες. Επίσης η γωνία πρόσπτωσης της πτέρυγας είναι πλέον 2 μοίρες. Κύριε Γιάννη αν κατά την κατασκευή κάνω λάθος +/- μια μοίρα την γωνία πρόσπτωσης του οριζόντιου σταθερού, του οποίου η ευθεία είναι και ο άξονας μέτρησης των υπόλοιπων γωνιών, θα ήταν μοιραίο για την πτητική συμπεριφορά του μοντέλου?   


Τίτλος: Απ: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 28 Ιούλ 2014, 07:31:06
Δεν είναι εύκολο να κάνεις λάθος μία μοίρα στο κόψιμο της βάσης του ουραίου.

Αλλά έστω ότι υπάρχει τέτοια απόκλιση.

Με πρόστετη μία μοίρα στην διαμήκη δίεδρο, το μοντέλο θα είναι πιό σταθερό, θα πετάει πιό αργά, αλλά ίσως τότε χρειαστεί και πρόσθετο down thrust στην έλξη. Επίσης το κέντρο βάρους στο πιό μπροστινό ή ακόμα πιό μπροστά από το ενδεικνυόμενο σημείο.

Η κατάσταση αυτή λέγεται "χοντρό τριμάρισμα".

Με μία μοίρα λιγότερη, θα κάνει τα αντίθετα, αλλά δεν υπάρχει κίνδυνος.


Τίτλος: Απ: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: dominckos στις Δευτέρα, 28 Ιούλ 2014, 16:29:41
Μάλιστα...
Μια ακομη ερωτηση, για να αποκτούμε γνωσεις σιγα σιγα...
Αν αυξηθει κατά πολυ η διαμηκης διεδρος, τι φαινομενα παρουσιαζονται? Υπαρχει καποιο στανταρ οριο μοιρων στα εκπαιδευτικα?


Τίτλος: Απ: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 28 Ιούλ 2014, 17:09:26
Η διαμήκης δίεδρος που έχει ο Τηλέμαχος νομίζω ότι είναι στο άνω όριο της καλής πτήσης.

Οπως είπα και πριν μία μοίρα ακόμα είναι εντός ανεκτών ορίων, αλλά όχι παραπάνω. Αυτά με επίπεδο ουραίο πτερύγιο.

Αν το ουραίο έχει αεροτομή και παράγει άντωση, τότε , η διαμήκης δίεδρος πρέπει να αυξηθεί στις 4 ή 5 μοίρες, γιατί τότε το καμπύλο ουραίο πετάει σε διαφορετική γωνία από ότι το επίπεδο.


Υπάρχει θεωρία για την διαμήκη δίεδρο και πως επηρεάζεται η ισορροπία και η ευστάθεια, σε κάποια από τις ενότητες του σεμινάριου που κάναμε για τα ανεμόπτερα. Ψαξε στην ιστοσελίδα της επιτροπής αερομοντελισμού της ΕΛΑΟ.


Τίτλος: Απ: Γωνίες πρόσπτωσης και έλξης Τηλέμαχου
Αποστολή από: dominckos στις Δευτέρα, 28 Ιούλ 2014, 23:05:33
ευχαριστώ για την βοήθεια...επίσης διάβασα και της ιστοσελίδα της ΕΛΑΟ αλλά δεν κατάλαβα και τόσο καλά τη θεωρία